Kesäkuun kullannuput **LOKAKUU**

täällä alkaa kans jännittään.. illalla olis ultra ja nyt toivotaan et kaikki olis kunnossa! ainakin oireista päätellen pitäs olla ja onhan tuo jo kerran ultrattu about viikon ikäisenä, et pitäs olla oikeassa paikassakin :) mut silti jännittää!

niin ja tuosta ultrasta olen tosiaan menossa tuohon 50 euron ultraan meri neuvolaan ouluun, paitsi että torniossa hän pitää sitä toista neuvolaansa. ja sinne pitäisi itse suunnistaa.

Emppuli83 ja 7+0 :heart:

ps: tervetuloa uusille!! ja toivoa kaikille jotka sitä tarvitsevat.. :hug:
 
Viimeksi muokattu:
Mä voisin myös olla suljetun ryhmän kannalla ja samasta syystäkin kuin Minix.

Tervetuloa Minix ja muut uudet!

Mulla on ollut vähän seesteisemmät päivät eilen ja toistaiseks tänään. Mitä nyt edelleen olen hyvin kärkäs kommentoimaan omat kaunistelemattomat mielipiteeni ympäriinsä. Saapas näkee, onko mulla tän raskauden jälkeen enää miestä saati kavereita, sukukin varmaan hylkää. :D Joten jos multa täälkin pääsee jotain töksähtävän oloista tai hymiöillä kuorruttamatonta, niin toivon, ettei kukaan ota itseensä. Paha vain, että se itseensä ottaminen kuuluu myös tähän tilaan... Mut mä olen tosiaan ollut todella ärhäkkä, ei ole itsestänikään kivaa tämä.... Mut kyl mä yleensä osaan vieraille olla kohtelias. :saint: Toivottavasti kuitenkaan se ahdistus ei palaa.

Nemi 6+3
 
Hei!

Täällä poksuvat viikot eli 8+0 tänään ja olot kyllä sen mukaiset. Pahoinvointi alkoi viime viikon alussa uudestaan ja nyt sitä on aika jatkuvalla syötöllä koko ajan. Mikään reuoka ei eminaa maistua, mutta koko ajan on nälkä. Leipää ei tee mitään mieli, eikä mitään makeisia tai kakkuja. Oksentanut en ole mutta koko ajan krapulainen ja etova olo. Välillä olo helpottaa tunniksi ruokailusta, välillä ei. Ja tosiaan melkein 2 tunnin välein pitää syödä. Oltiin perjantaina Tallinnan reissulla ja ei kyllä laivan keinuminen oiekin olotilaa helpottanut. Muina oireina paheneva väsymys, mahan turvotus, rintojen turvotus ja kipeys. Finnejä on lisääntyvässä määrin rintakehällä, kasvoissa ja tuntuu että hiukset rasvottuu tosi nopeasti. Ja mulla ei tällä hetkellä ole mitään mielihaluja enemmänkin mikään ei maistu olo :(.

Terveytuloa kaikki uudet.

Onnea Rockstonelle hyvästä ultrauutisesta! Ja toivottavasti muutkin piakkoin saavat hyviä uutisia!

Ultra hinnoisa pks:llä. Mehiläisessä kävin 110 e hinnalla, mutta toki vaihtelee vastaanottajan mukaan nuo hinnat sielläkin.

Birre86 ja Nyytti 8+0 *POKS*
 
Näin alussa tuntuu aika menevän toooosi madellen... Ihan hirveen hitaasti.

Mä soittelin neuvolaan jo tuossa aamulla ja sieltä suosittelivat perjantaina tulemaan alkuraskaudenultraan :O Yippiii!!! Ja eka nauvola 19.11.... sinne on ikuisuus....

Osaako joku täällä perustaa sellaista suljettua ryhmää? Ja huudelkaa jos ootte kiinnostuneita.... turha sitä on perustaa jos vain muutama liittyy.... Tai noh, kyllä mä ainaki siellä kirjottelisin :D

Mulla ei ollut esikoisesta pahoinvointia, saas nähä tuleeko nyt. Ainakin oireet on alkanu aiemmin ku esikoisesta. Tää rintojen kipu on aivan järkyttävää....
 
Täällä yhä pelko persiissä kun viikkonäytöllinen vielä näytto 1-2 viikkoa, tosin arpo ja arpo sitä raskaana tekstin jälkeen vielä tovin että tais olla aika rajoilla.
tuhruttelua on edelleen mutta ei kipuja, tisseihin sattuu kun menee vilunväreet... on muuten ilkee tunne :D
En oikein tiedä mitä ajatella, tuolla vauvakuume puolella sanotaan että mun kuvien perusteella ei oo toivoo ja toinen taas sanoo että on toivoa että hällä tuli jälessä digi ja nyt en sit tiiä mitä aatella. että keskiviikkona teen vielä viimisen digin ja jos antaa 1-2 niin kait se on luovutettava... onko näin? huomenna olisi 5+0 tai sit 4+5....

tässä vielä kuvat avatuista digeistä, ensimmäinen tehty 16.10. ja edellisenä päivänä ei vielä mitään ja alempi tänä aamuna.


 
Voi Naapurin tyttö, ollapa kristallipallo... Mutta positiivisestihan me haluamme ajatella. Ehkä ovulaatio on tapahtunut vähän myöhemmin, kuin olit ajatellut? Ehkä siittiö pääsi tunkeutumaan munasoluun ihan viimemetreillä? Ehkä kiinnittyminen otti enemmän aikaa? Ehkä alkio kehittyy himpun hitaammin ja elimistösi raskaushormoni lisääntyy vähän hitaammin? Ehkä testeissä on yksilökohtaisia eroja? Silläkin on merkitystä kauanko pissa on ollut rakossa ja mihin aikaan vuorokaudesta testi on tehty.

Tällä hetkellä kuitenkin olet raskaana ja vuoto on niukkaa, ehkä alkio siellä parhaillaan porautuu entistä tiukemmin kohdunseinämään? Näitä kun ei voi tietää, mutta toivoa on niin kauan kuin vuoto on niukkaa, testi on plussalla ja kuulostaisi sinulla olevan oireitakin. Sydämestäni toivon, että pieni pysyy matkassa ja vuoto lakkaa kokonaan!
 
Ootko muuten heti testin tekemisen jälkeen avannut nuo digit? Testiajan jälkeenhän ne viivat voivat olla mitä tahansa olemattomasta vahvempaan. Mulla esim. Cb:n perustesteistä toinen haihtui lähes olemattomaksi, toinen vahvistui kuivuttuaan. Testien teolla 2pv välit ja testiajan sisällä olivat tasavahvat viivat.
 
Voi Naapurin tyttö, ollapa kristallipallo... Mutta positiivisestihan me haluamme ajatella. Ehkä ovulaatio on tapahtunut vähän myöhemmin, kuin olit ajatellut? Ehkä siittiö pääsi tunkeutumaan munasoluun ihan viimemetreillä? Ehkä kiinnittyminen otti enemmän aikaa? Ehkä alkio kehittyy himpun hitaammin ja elimistösi raskaushormoni lisääntyy vähän hitaammin? Ehkä testeissä on yksilökohtaisia eroja? Silläkin on merkitystä kauanko pissa on ollut rakossa ja mihin aikaan vuorokaudesta testi on tehty.

Tällä hetkellä kuitenkin olet raskaana ja vuoto on niukkaa, ehkä alkio siellä parhaillaan porautuu entistä tiukemmin kohdunseinämään? Näitä kun ei voi tietää, mutta toivoa on niin kauan kuin vuoto on niukkaa, testi on plussalla ja kuulostaisi sinulla olevan oireitakin. Sydämestäni toivon, että pieni pysyy matkassa ja vuoto lakkaa kokonaan!
Kiitos, jotenkin kauniisti kirjoitit, ihan kyynel silmissä täällä :)

Tuosta itkuherkkyydestä, sain jotenkuten hillittyä etten purskahtanut itkuun kun näin iltalehden videon joka oli kokismainos jossa bondi fanit sai elää bondin kengissä 70 sekuntia ansaitakseen leffalipun... siis en tiiä mikä siinäkin nyt kosketti mutta itku meinas tulla :D
 
  • Tykkää
Reactions: Neminka
Ootko muuten heti testin tekemisen jälkeen avannut nuo digit? Testiajan jälkeenhän ne viivat voivat olla mitä tahansa olemattomasta vahvempaan. Mulla esim. Cb:n perustesteistä toinen haihtui lähes olemattomaksi, toinen vahvistui kuivuttuaan. Testien teolla 2pv välit ja testiajan sisällä olivat tasavahvat viivat.
Kuvat on heti tuloksen jälkeen otettuja eli kyllä.
 
Finnejä? Kyllä (karseat hormonipaiseet ovat palanneet, tosi kiva). Liimaletti? Kyllä. Jatkuva darraolo? Kyllä. Kaikista ärsyttävintä lienee se, että kaikki oireet vaihtelee päivittäin. Viime viikolla meinasin nukkua istualtaan. Tänään oon pirtee ku peipponen. Äsken oli kova nälkä, sitten haistoin ruokalan lihapullat ja oksu nousi kurkkuun. Oon raskaana, en oo raskaana. :) Onneksi torstaina pääsee ultraan niin sittenpähän tiedetään...

Tsemppiä kaikille! Alku aina hankalaa.. vai miten se meni. ;)

Ja hei, ei nyt hötkyillä! Kukaan (minäkään)! Ootetaan rauhassa sinne ultraan asti ja vasta sitten panikoidutaan!
 
Viimeksi muokattu:
Voi kun sitä lukee kateellisena teidän oireita :) Mä en yhtään muista, koska esikoisen kohdalla alkoi etova olo, mutta nyt niitä oireita odottaa jo. Km raskausksista mulla ei ollu oireita ja tuota esikoista odottaessa rinnat kipeyty ja tuli pahoinvointia. Siksi odotankin nyt niitä oireita, jotta sais varmuuden, että siellä masussa joku on.

häpimama sun kirjotus kyllä kuulostaa ihan omalta :D Että jos tuon kiukuttelun voi raskausoireisiin laittaa, niin teenpä niin ;) Täälläkin jo viikon ollut pinna tosi kireällä ja mies on saanut kuulla kunniansa vaikka mistä ja esikoisen kiukutteluakaan en millään jaksaisi kuunnella :(
 
Heräsin just kesken päikkäreiden ihan tajuttomaan alavatsan vihlohtaan :| Toistaseks ei tuu mitään vuotoa ja toivonkin että olis vaan kohdun kasvukipuja tms. Nyt taas alkaa pelotuskäyrä nousta jyrkästi!! Onko muilla ollut?

6+4 <3

Tälläsen löysin raskausviikosta 8:
"Ennen raskautta kohtusi oli nyrkin kokoinen. Nyt se kasvaa roimaa vauhtia, ja sen voi tuntea. Voit tuntea kasvun lihaskramppeina, kipuna alavatsassa ja kyljissä. Kasvukivut muistuttavat kuukautiskipuja. Tämä on täysin normaalia, ja niin kauan kun kipuun ei liity verenvuotoa, ei ole syytä huoleen. Jos verenvuotoa esiintyy, täytyy ottaa yhteyttä neuvolaan tai lääkäriin."

Voiskohan näitä sit olla jo rv7? Mä ainakin toivon niin ettei olis mitään vakavampaa...
 
Viimeksi muokattu:
Söin muuten lounaalla tuorejuustoa. Ihan huomaamattani. Iik. :x

Elba: mä olen useana yönä herännyt aivan tajuttomaan vihlontaan. Siis ei mitään pikku kutittelua vaan sellaista kaksin kerroin vetävää kipua. "kohtaus" menee ohi 10 sekunnissa. Oletan, että nuo on niitä "kasvukipuja"..
 
Viimeksi muokattu:
Mulla tuli esikkoraskaudessa kahdesti niin hirveä yöllinen lavatsakipu, että makasin vessan lattialla kippurassa vääntelehtien ja itkien. Tiedä onko normaalia, mut tuossa tuo lopputulos roikkuu ja rellestää. :D Ja se kipukohtaus kesti useita minuutteja kerrallaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Hööpi ja *Elba*
Neminka voi kuinka ihana kuulla! Nyt alkaa pikku hiljaa helpottaa. No sen siitä saa kun valittaa ettei ole oireita :D Mulla aina ollut tuo alapää sellanen että kaikesta vieraasta (esim. spermasta tai emätinpuikoista) alkaa kramppailla, täytyypi toivoa että suostuu pitämään tuon pikku vuokralaisen sisällä :heart:
 
Täällä oli pakko melkein viikon tauon jälkeen kokeilla reilun puolen tuntia rakossa olleesta pissasta, tuleeko viivaa. No tulihan ieltä super vahva plussa. :heart:

Jotenkin itse on vain epävarma koko raskaudesta, koska oireita ei juurikaan ole jatkuvan pissattamisen ja finnien lisäksi. Paitsi nyt väsymys ja vilu.

Laskin eilen, että ehdin olemaan melkein koko kevään töissä ja antamaan oppilaille numerot, ennen kuin saan jäädä masun kanssa.

Mä voin liittyä fb-keskusteluihin ultran jälkeen. Yritän nyt pitää tän salaisuutena sinne asti.

MiiJane ja möhkis 5+5
 
  • Tykkää
Reactions: rakkauslapsi
Mahakivuista Esikoisen odotusaikana ne tulivat rv6, ja nyt taitaa olla rv5 ja kyllähän niitä kipuja on. Muttai vielä pahoja. Muistan esikoisesta kuinka makasin kaksikerroin vessan lattialla, kun mahaan koski. Hengittäminenki teki kipeää. Maha oli ihan kosketusarka :O Neuvolan mukaan "ihan normaalia". Vaikka odotan innolla nyt oireita tulevan, niin sellaista mahakipua en toivo....

Tunteet vaihtelee, oon välillä itkunen ja välillä taas ihan raivona. Mä lopetin tupakanpoltonki nyt ku seinään. Oon aika hermoherkkänä nyt :kieh: on miehellä kestämistä.... Purkkaa saa jauhaa posket kipeenä koko ajan :LOL:
 
Elba Mulla tuli esikoisen kanssa aina menkkojen aikaan menkkakivut ja se jatku yli puoleenväliin raskautta. Oli aika outoa ja pelotti kyllä joka kerta, että nyt menee kesken. Mutta siihen tottui ja seuraavalla kerralla jo tajusi, että liittyy siihen kiertoon.

FB-ryhmään voisin kanssa liittyä kunhan ensimmäinen ultra päästään kunnialla läpi :)
 
Viimeksi muokattu:
iwi
Voisin kai ilmoittautua mukaan, plussasin n. 10 päivää sitten ja viikko sitten soitellessani neuvolaan sain arvioksi rv5. :) Neuvolaan menen sitten paikan päälle marraskuun alussa, silloin tulen viisaammaksi :D

Listalle voi laittaa tiedot 19.6/iwi/20/1/ PHKS.

Ensimmäinen raskaus joten kaikki on vielä uutta ja jännittävää, en ole tännekään ennen kirjoitellut :) Oireita mulla on ollut alavatsakivut, rintojen arkuus, turvotus, itkuherkkyys, iho-oireet (ilmestyi finnejä, mulla ei ole ollut niitä koskaan ennen.. :D). Pahoinvointia ei vielä ole pahemmin ollut..

Ei kai tässä muuta!
 

Yhteistyössä