Kesäkuun kullannuput **LOKAKUU**

Elba Täällä ainakin noilla viikoilla olevilla lääkärikynneillä ultrataan. Miehen sisko juuri raskaana ja maanantaina menossa n rv 28 tuohon lääkärikäyntiin ja ultrataan. :) Olivat jo sanoneet että rv 36 synnytystapaarvio jolloin myöskin ultraus. :) Olikos nyt kovin sekavasti selitetty. :D Mutta on siis varmaan kaupunki/kunta kohtasta :)
 
meillä ei ainakaan ultrata täällä espoossa kun ainoastaan np-ultra 10-14 viikoilla ja rakenneultra 19-22 viikoilla normaalisti,mutta esim kun mulla oli käynnistyken suunnittelu niin ultrattiin 36+2 ja vielä käynnistyspäivänäkin ultrattiin rv 39+6 =) ite oon käynyt aina alkuraskauden ultrassa yksityisellä sekä 4D-ultrassa femedassa viikoilla 23+
 
Menetyksen kokeneille ihan ensin jaksamisia! Mulla on kanssa kaksi km:eek:a takana, mutta niiden jälkeen myös syntyi meidän esikoinen. Kannattaa ehdottomasti käydä keskustelupalstoilla kirjottelemassa muiden km:n kokeneiden kanssa, jos siltä tuntuu. Mulle ne toivat ainakin suuren avun vuoden aikana, kun esikoista yritettiin saada alulle.

Ultrista, niin Helsingissä kyllä neuvolan lääkärikäynneillä ultrataan tai ainakin meillä ultrattiin. Riippuu sitten ehkä onko lekurilla ultralaitetta.

Millä viikoilla teillä on alkanut oireet? Mä en millään muista koska esikoisen kohdalla alkoi etova olo ja rintojen arkuus. Nyt siis hermostuneena ensimmäisiä merkkejä odotan, koska vain onnistuneessa raskaudessani oireita oli.
 
Viimeksi muokattu:
Hirveenä uutta tekstiä, kiva kiva!

Ens viikolla jo eka neuvola, JEE! Voi vaan kiittää mun myöhästä ovista, että pääs näin aikasilla viikoilla:D

Rakkaudesta äiti itekin saannu töihin sepitellä nuo ultrakäynnit kaikenmaailman hammaslääkärikäynteinä :)

Naapurin tyttö todella mukava "nähdä" sut kanssa täällä odottajien puolella! :heart:

Naene hormoonit tai ei, niin ite ainakin oisin miehen tommosesta käytöksestä todella raivoissani! Uskomatonta. Toivottavasti salilla riehuminen autto ;)

Wilma79 mulla oireet alko heti kun menkkojen ois pitäny alkaa, lähinnä aamupahoinvointi ja siitä alkanu viikon kestäny ripuli : /

Täällä lähinnä päinvastanen ongelma entä ummetus. Mutta silloin jos on ollu, niin varma toimivuus on ollu chili. Toki mukavempi kokoata jotain ruokaa jonka maustaa tuoreella chilillä, entä lähtee paljaalteen vetämän :p

LittleOne 6+3
 
Tää tyttö on ihan älyttömän väsynyt, tuntuu että viime yön 12h tuntia oli liian vähän :D Mihinkähän tässä vielä joutuukaan tän väsymyksen kanssa kun töissäkin pitäisi jaksaa olla reilun viikon päästä :D
Tänään ei tullut huonoa oloa, auttoi vissiin asiaa kun söi hieman säännöllisemmin mutta närästää :D
 
wilma79 mulla aluksi oli menkkamaisia kipuja, sitä seuraava viikko särki nivusia ja oli sellanen jännä painon tunne alavatsalla. Aivastelua, ummetusta ja kusella sai ravata. Tissit oli alkuun todella kovat mutta minulla se lähti jo pois vaikkakin turvonneet ovat vieläkin ja nännit kipeät. Mitään pahoinvointia ei ole ollut muuta kuin huimausta jos sitä edes pahoinvoinniks voi laskea.

Mites tuon chilin kanssa kun muistan jostain lukeneeni ettei tulista suositella...en vaan yhtään muista miksi?! Voiskohan esim. toisille sitten närästystä aiheuttaa, tuskin vaarallista ainakaan on. Pitäis varmaan itsekin kokeilla. Mä en tosissaan haluu peräpukamia, jos vaan jotain voin tälle ummetukselle tehdä niin kaikki keinot täytyy kokeilla :)

Elba & möykky 6+2 <3
 
Viimeksi muokattu:
Juuei pidä hötkyillä, katsele rauhassa miltä näyttää vielä! Tsemppiä!

Täällä on mies paikkaillut vähän aiempaa, tekee nyt tuolla pyttipannua ja huomenna ulos syömään ja joku kylpyläreissua suunnitteli. En ole vielä leppynyt ennenkun saan yhden kunnon yöunen, perkele. :D

Mutta pahoinvointi on multa nyt jotenkin jo loppu. Koitan olla huolestumatta asiasta ja nautin siitä että hyvin pystyi spinningissäkin polkemaan vaikka vieruspolkijan henki haisi paskalta :D ja uskallan mennä huomenna kauneus ja terveys-messuille kun liput sain ilmaiseksi. Ei olisi tullut mieleenkään mennä vielä joku aika sitten.
 
  • Tykkää
Reactions: häpimama
Hei!

Liittyisinkin mukaan keskusteluihin. Muutaman kerran olen plussauksen jälkeen käynyt lukemassa ihanan aktiivista palstaanne.

Tietoni:

Elselli/38/3.lapsi/16.6/KOS

Aikaisemmissa raiskauksista olen käynyt lukemassa, mutta jospa nyt tässä viimeisessä olisin itsekin aktiivinen=)

Oireina pahimpana on pahoinvointi. Aikaisemmin ei ole näin aikaisessa vaiheessa iskenyt. Ihan hirvittää, miten syksyn töistä selviän. Työni on asiakaspalvelua, joten pitäisi jaksaa olla läsnäoleva.

Nyt lapset (plinsessat 5 ja 3) riehuu siinä määrin, että lähtö sateeseen edessä. Ulkona on helpompi ollakin;)

Palailen myöhemmin.
 
  • Tykkää
Reactions: häpimama
Naapurin tyttö :hug: toivotaan että tuo ei tarkoita keskenmenoa.Jospa se on jotain ihan vaaratonta vuotoa.Onko sitä tullut enään tai onko maha kipua?

Neminka täällä kans tunteet välillä niin pinnassa.Nyt vähän naurattaa se kun mies toi yhtenä päivänä kauppakassit minulle purettavaksi ja siinä kun niitä purkiin keittiön pöydälle ja näin että siellä oli kaikkea ihanaa esim luomuleipää,iso köntti juustoa,paljon hedelmiä ym niin mulla meinas päästä itku onnesta ku oli niin paljon kaikkea hyvää ja terveellistä :LOL: Muissakin asioissa näyttää mieli olevan herkempi ku yleensä.

Wilma79 mulla oireet alko jo pian ovulaation jälkeen.Mahan nipistelyä,huonoa oloa ja väsymystä.

Paniikki on vaan nyt kun tuntuu että oireet katoaa ja on kadonneet.Ei okseta,ei ihmeemmin väsytä,ei nipistele mahaa,ei tunnu millekkään muulle ku pelottavalle:'( Pelottaa että vauva on kuollut,on lopettanut kasvamisen ja kehittymisen tai se ettei vauvaa oo ollutkaan.Kauhee ku miettii tämmösiä,mutta jotenkin nyt tullut kauhea pelko ku tuntuu että oireita ei oo kunnolla ollutkaan(lähinnä just sitä pahoinvointia)ja nyt ne ainoatkin tuntuu katoavan.Ultraan tuntuu olevan iäisyys aikaa(5yötä) ja tympäsee kauheena jos nyt aijon stressata koko lasten syysloman ajan.Ollaanhan me menossa uimaan ja lasten ja perhemessuille ja tulee varmaan viikon aikana yhessä leikittyä ja pelattua,mutta poden jo nyt huonoa omaatuntoa jos ajatukset on ihan muualla kuin siinä että nauttisin lasten kans lomailusta.Nyt yritän KOVASTI unohtaa että olen raskaana ja koitan heittääntyä nauttimaan siitä että saan viettää viikon ajan myös päivisin kiireetöntä yhdessäoloa pikku koululaistenikin kanssa.Onneksi on nuo neljä maailman tärkeintä lasta jo elämässäni:heart: niin en ihan vaivu epätoivoon kun pitää ajatella heidän parastaan=) Jos vaikka alottas lasten kans jonkun lautapelin pelaamisen kun just tulivat sisälle.Sitten kun pienin herää niin voisi lähteä yhdessä ulkoilemaan.Täytyy keksiä paljon ohjelmaa ja unohtaa stressin aihe:D

rakkaudesta äiti ja kesän lapsi:heart: rv.7+4
 
Aamulla oli samanlaista kuin eilen, eli hieman rusehtavaa paperissa liman mukana, nyt sitten äsken jo runsaasti ruskeaa liman mukana ja tiedän siitä että tulee menkat ja kp 1... mutta ei ole huonoa oloa, ei kipuja ei mitään. mutta rtestin viiva heikkenee.

Mutta jotenkin myöskään en ainakaan vielä osaa olla harmissani... jotenkin tuntuu että vihdoin sain todistettua itselleni sen etten olekaan maho, että mahdollisuus lapseen on ja uskon että kun vain heti uutta yritystä peliin niin tärppää uudelleen pian ja pian se lapsi on sylissä asti.
 
Tervehdys kaikille tuleville äideille :flower:

Täällä on juuri plussannut tyttönen vailla kohtalotovereita. 1½ vuotta lapsettomuutta takana ja tänään on saatu testiin ensimmäinen plussa. Ja vahva plussa olikin. Ovulaatiosta laskien nyt on menossa rv4+5. Voi että jännittää. Ystävä tulee kohta kylään ja kerron hänelle uutiset <3 Mulla on pcos ja tiedostan että keskenmenon riski on kohdallani suuri. Mutta nyt ei auta kuin ajatella positiivisia asioita ja mennä päivä kerrallaan eteenpäin. Oireet on ainakin niin vahvat, että tiesin pari päivää ennen testiä olevani raskaana. Kävin pari päivää sitten jo lukemassa tätä ketjua, koska tunne itsellä oli niin vahva.

Olen nimimerkkini mukaan niin onnellinen <3

Tässä on mun alustavat tiedot listaan:
Onnellinen<3/25/1.lapsi/25.6/Oys
 
  • Tykkää
Reactions: häpimama ja Naene
Onnea uusille plussanneille :flower: ja naapurin tyttö toivotaan nyt vielä parasta! Tiedän kyllä tuon epävarman olotilan... Itseä pelottaa valtavasti kun tuntuu että ne pienetkin raskausoireet ovat hävinneet :( varhaisultraankin on vielä yli viikko aikaa ja olen jo monesti miettinyt pitäisikö mennä yksityiselle jo aiemmin kun tuntuu että pää hajoo. Paljon tsemppiä sinulle nyt kuitenkin! :)
 
Heips

Olen ollut nyt päiviä lukematta viestejä, ja en nähnyt etsimääni viestiä ainakaan pikaisesti selattuani.

Eli kymysys kuuluu: Oliko joku käynnyt Femedassa alkuraskauden ultrassa hintaan 50e?

Terkuin, MiiJane ja möhkis 5+4
 
MiiJane, vaikken ole asiasta kirjoittanutkaan, uskallan sanoa, että ei, kukaan ei ole käynyt Femedassa viidenkympin ultrassa. Kyllä se ainakin kaksi vuotta sitten olin reilun satasen, muistaakseni, vaikkei ultraaja ollutkaan mikään brunotaimuuvastaava. En usko, että Helsingissä pääsee yksityisellä ultraan 50 eurolla.

Täällä kaiketi 7+5 ja aivan järkyttävä voimattomuus, krooninen paha olo ja väsymys iski eilen. En ole jaksanut tehdä juuri mitään, pakotin itseni ulos lapsen kanssa, että saisin vähän raitista ilmaa etovaan oloon. Lapsen kanssa leikkiessä olen meinannut nukahtaa istualteen. Onneksi taapero ottaa vielä päikkäreitä, saanut itskein levättyä lapsen nukkuessa.

Ummetus on täälläkin kummittelemassa, vielä ei ole Päässyt täysin niskan päälle. Teen juomista, banaania, maitohappobakteereja kannattaa neuvolan terkkarin mukaan välttää, puuroa ja kuituja suosia. Silti luulen, että joutuu pian hakemaan apteekista nam-nam-Levolacia.. :(
 
femedassa alkuraskauden ultra maksaa 110-140 eur ellei ole joku kelakorvattava syy kuten verenvuoto jne...viime raskaudes kävin femedas vanhemmal mieslääkäril ja hinta oli vaan 60 eur koska menin vuodon takia ja luulin että olis mennyt kesken (ei ollut onneks)
 
Iltoja :)
Ja tervetuloa sekä onnea uusille :)
Vauhikas viikonloppu takana mutta ompa piipun remppa valmis. Tänää ollu aikasta poikki ja sitten sellai rapula olo taas, mahas velloo yms...oisko tuo ko ei oo hirveest lepii keren ottaa. Nytkin pitäs olla nukkumas jotta jaksaa aamul nousta viemää muksuja kouluun.. Pari aamua ja sist onneks alkaapi looooooma :) .
Oli tuossa tänään hieman paha paikka ko laitoin koiralle ruokaa ja se haju sai yrjöt kurkkuun... siinä sitten lapset kyselee et ooks äiti kipee yms.. No joo, en oo.. tuli vaa jotenki paha olo ku vissii liian ähky ruuan jälilt :D :D
Herkkää on täälläki elämä. Itku meinaa välillä tulla täysin älyttömistä :D Mutta enemmän suorastaa ärsyttää tää toisinaa iskevä hurja kiukkusuus! Toki varmasti osuutta tuolla röökin lopetuksella mutta kuitenkin. Sitten iskee paha mieli ja itse inho melkee kun tulee tiuskittua miehelle ja lapsille. Miehen kanssa eilen illalla kyllä juteltiin asiasta ja hää koitti rauhotella et ei tässä mitää hätää ja kyllä hää ymmärtää yms ja turha itseä inhota jne. Ja itkuha siitä sitten tuli. Ei oo helppoo :D .
 
Iltoja vielä kaikille täältä vällyjen välistä. *Hytisee kylmästä*

Kyllä odottavan aika on pitkä. Ihan kirjaimellisesti. Tuntuu että vuorotellen panikoi kun ei tuntiin oo halannut pönttöä että nyt varmaan tää loppu tähän ja sit seuraavassa hetkessä tuijottaa taas vessan lattiaa pönttöön nojaten et hei kyl meitä vielä taitaakin olla kaksi.

Hyvin ristiriitaista siis. Ja mielialan vaihtelut... Katsotaan kauanko saan kiukuta turhasta ennenkuin tuo miesväki laittaa mut sohvalle nukkumaan. Tänäänkin meidän 2v torui mua kun kuulemma sanoin tuhmasti. :D

Tsemppiä kaikille epäilijöille ja murehtijoille. Ei oo enää montaa viikkoa niin on kunnallisellakin puolella ultrat ja sit ainakin (toivottavasti) uskotaan et kyl se muru on siellä mukana.

Huomenna neuvolaan kuuntelemaan toruja mut siitä sitten huomenissa.

Terv. Kristis ja shrimpy 7+5
 
:wave:

Täällä olis uusi kesäkuinen odottaja. Tänään aamulla tuli digiin raskaana 1-2 :heart:

Olo on vielä aika hullu, ei meinaa uskoa, ei meinaa millään mennä jakeluun että nyt ollaan raskaana :LOL: Oireita mulla ollut viikon verran jo. Rinnat arat, palelee, lämmöt alhaalla (35.8- 36.0) ja väsyttää. Voisin nukkua vain koko ajan.... Mutta tuo uhmaikäinen poika pitää äidissä vauhtia yllä.

Eli siis Minix/26/2./LKS Laskettuaika vielä ei tiedossa. hmm... olikohan muuta....


Ainiin, onko täällä kaksplussalla mahdollista luoda niitä suljettuja keskusteluryhmiä? Jos on, niin onko kiinnostuneita liittymään sellaiseen? Täällä palstalla käy niin paljon tuttuja, ei kehtaa ihan kaikkea paljastaa ettei vaan "jää kiinni" :kieh:
 
minä en sitten malta pysyä täältä pois,vaikka eilen päätinkin että nyt koitan "unohtaa" ultra päivään asti sen että oon raskaana ja keskityn vaan lasten kans touhuiluun,mutta täällä sitä taas ollaan miettimässä raskaus juttuja:D Kahen panikointi päivän jälkeen on kuitenkin vähän rauhallisempi olo.Päätin että nyt ei auta panikoida.Jos vauvalle on tapahtunut jotain ,niin minä en voi sille mitään ja nyt vaan täytyy uskoa että kaikki on hyvin ettei elämä mee yheksi murehtimiseksi.

kyllähän mua pelottaa yhä se kun oireet vaan vähenee,mutta eilen hoksasin että onhan mun maha yhä ihan hirmu turvoksissa ja pissattaakin usein ,niin ja palelee...
Viimeyönä kun en saanut taaskaan nukuttua,tuli ehkä hiukan huono olokin ja toivoin kovasti oksentavani:LOL: ihan vaan sen takia että se rauhottas mieltä:LOL: Mulla tuo oksentelu on kuulunut raskauksiin,mutta joka raskaudessa se on ollut edellistä vähäisempää.Viime raskaudessa sitä ei ollut juuri ollenkaan ja jospa nyt ois sitten eka oksentelematon raskaus:D Vähän rauhotti sekin että luin neljännen lapsen odotus päiväkirjaa ja siinä luki rv10 kohalla että oksensin ekan kerran,joten voihan se eka oksennus tulla myöhemminkin.

Minix, Elselli ja Onnellinen Onnittelut plussasta ja tervetuloa:heart: Kiva että tuli mukaan yksi uusi oyssissa synnyttäväkin=) ja lapsettomuudesta sen verran että mekin siitä miehen kans kärsittiin kolmisen vuotta ennen esikoista.Ei ollut helppoa aikaa.

Elba munkin isoimmat oireet hävinneet ja olo tuntuukin välillä ihan liian hyvälle ollakseni raskaana ja sit pelottaa,mutta koitan nyt kovasti olla stressaamatta ettei tuu enään niin kauheeta ahistus oloa.

Naapurin tyttö kovasti voimia nyt sinne:hug: ja yhä toivotaan ettei kesken mee! Mutta ihana kun osaat ajatella myös hyviä puolia,pystyt ainakin tulemaan raskaaksi:hug:


ToinenToiveissa hyvä ku mainitsit tuosta teen juonnista että se voi aiheuttaa ummetusta,ku minä sitä jo täällä kehuin että mun maha toimii hyvin aina teen juonnin jälkeen.Muistin sit itekkin että se saatto aiheuttaa ummetusta.Mulla se vaan toistaseksi on ollut avuksi mutta lopetan sen jos ummetusta ilmaantuu ja muistelen että tee oli huono yhistelmä myös rautatablettien kans.Saatto vissiin heikentää raudan imeytymistä.Nytkin juon vaan kupin teetä päivässä,mutta rautatabuja alottaessani oon muistaakseni jättänyt teen juonnin kokonaan.

MiiJane76 me ollaan puhuttu täällä 50euron ultrasta ja se on Meri Oulun neuvolassa.Sen pitäjä kyllä piti sitä neuvolaa jossain muuallakin mutta ei se Helsingissä tainnu olla.Joka paikassa pitäs olla tuollanen edullisempikin vaihtoehto,ku itelle on iso raha jo tuo 50euroakin kun oon kotihoidontuella hoitanu lapsia monta vuotta kotona.Tuola kuitenki pakko nyt käydä oman mielenrauhan säilyttämiseksi=)

Ultraan "enään" 4 yötä:wave: Ootan sitä enempi ku lapset joulua:xmas:

rakkaudesta äiti ja kesän lapsi:heart: rv.7+5
 
Huomenta kaikille

Tuli sitten nukuttua jopa kolme tuntia.. Hirvee väsy ja siitä sitten hurja itku kaikesta. Lapset sain kouluu vietyy kyllä. Äsken tulin takas kotii, keitin kahvit, otin yhden huikan mukista ja seuraava puol tuntii meniki halates vessan pönttöö. Ou jes! On kyllä niin paska olo ja masentaa eikä jaksa mitää tai ketää olo nyt. Ilman syytä. Eikä miehelle viitti koko ajan jostai vinkuu. Huuh, anteeksi aamu avautuminen.

tänää ei niin häpimama + toukka 6+1 tai jotai...
 
Tervetuloa uusille ja onnea plussista :wave:

Naapurin tyttö Olen todella pahoillani jos toukka ei pysy matkassa mutta toivottavasti pysyy :)

Teestä. Ravitsemusterapeutti kehotti juomaan mustaa teetä jos on liian vilkas suoli eli se varmaan edesauttaa ummetusta. Vihreä tee sitten käsittääkseni vilkastuttaa suolta eli auttaa ummetukseen. Yrttiteetä ei saa ollenkaan juoda raskaana ollessa. Korjatkaa jos olen väärässä.

Tuosta MiiJanen kysymyksestä oliko joku ollut Femedan ultrassa 50 euron hintaan. Uskon että tämä väärinkäsitys (itsekin käsitin ensin niin) tuli siitä kun joku (en muista nimimerkkiä) sanoi että oli ultrassa ja vaikka ultraaja ei ollutkaan Bruno vaan joku nainen niin sai hyvää palvelua. Ja lysti maksoi 50 euroa. Minäkin luulin että "vaikka ultraaja ei ollutkaan Bruno" tarkoitti että tämä tapahtui Femedassa mutta Brunoa ei saatu ultraamaan. Myöhemmin hokasin että tämä tarkoitti varmaan sitä että kun kaikki niin hehkuttavat Brunoa, niin osataan sitä muuallakin. Korjatkaa taas jos olen väärässä :D

Ruska ja Sitkeä Sissi 6+4 (toivottavasti, oireita ei nimittäin ole nimeksikään ;()
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä