* Kesäkuun kullannuput joulukuussa *

Hei!
Mulle voi päivittää lasketun ajan 7.6 :)

Repäisykipuja tääläkin on aina kun käännähtää liian nopeeta sängyllä jne, ei kivoja..

Mielitekoja tulee ja menee, ne kestää yleensä viikon ja sit vaihtuu uuteen :D Nyt on ollu kova juttu vanilja paulavanukkaat :)

Mulla maha kyl kasvaa toises raskaudes paljon nopeempaa, nyt jo napaki pullahtamas ulos, tosi kivan näköstä ku napakoru siinä vielä oikeen korostamas :D Iho on tosi huonos kunnos, näppyjä täynnä ja aivan kuiva, päänahkastakin on iho ruvennu lähteen..

Laitoin tuola facebookin ryhmäs tän linkin jo mut kannattaa käydä tutustumas: BabyFit , tuola on joulukuun ajan ilmanen tutustuminen :)

Onko täälä paljon muita joilla sectioita takana ja vielä lyhyt aika siitä? Mulla tuli juuri 1v sectiosta ja oon ihan pihalla miten seuraava synnytys tulee sujumaan. Olis kiva kuulla jos on useampia lapsia että onko seuraavat syntynyt ihan alateitse vai uudestaan sectiolla.

Kesävauvva huomenna 15+0 :)
 
Viimeksi muokattu:
mäkin olen noita raskauden jälkeisiä tukiliivejä katsellut! Ihan hirvittää se löysä nahka jo, jos tuo jeesaisi palautumisessa. Ja ehkä myös vatsalihasten palautumisessa! Merkkivinkkejä otetaan täälläkin mielellään vastaan :)

Mä stressailin sitä työpaikkaani, kun täyttölupaa ei kuulunut. No tänään sain allekirjoitettua nimeni soppariin joka turvaa työpaikan tästedespäin! Suuri helpotus! Kyllä töissä tiedetään mun raskausstatus, en ole kertonut mutta ihan hölmöläisen hommaahan tää on ollut kun olen vatsa pystyssä vaan kuljeskellut, ei tässä mitään arvailun varaa ole. Ja kun ei mua olla katsottu silmiin vaan tohon mahan tasolle. Ehkä mä joku yhteinen kahvihetki mainitsen lasketun ajankin niin ei ole enää niin hölmöä hyssyttelyä :D

Naene 15+2
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: *Elba*
Ihanan aktiivista porukkaa täällä! Päivittäin käyn lukemassa ja aina on tullut tekstiä hurjan paljon. :) En varmaan muista puoliakaan mihin halusin kommentoida mut katsotaan mitä tulee..

Minkälaisilta ne repäsykivut tuntuvat? Mä luulen, että mulla on ollu niitä, mut tiedä sitten kun ei oikein tiedä miltä "pitäis" tuntua...

Meillä rakenneultra tammikuun puolen välin jälkeen ja tuntuu, että siihen on taas toooosi pitkä aika. Toivottavasti siinä näkyis se sukupuoli niin ei tarvit miettiä raaskiiko itse maksaa ylimääräistä ultraa vain mielenkiinnon takia.

Mullekin neuvolatäti sanoi, että joudun niihin sokeritesteihin, kun omalla äidillä on diabetes. Mut ei tainnu olla kyllä ajankohdasta mitään puhetta, seuraava neuvola tammikuun tokalla viikolla, ehkä siellä selviää. Ei kyllä yhtään houkuta sellaset testit, mutta hyvähän se tietty on selvittää.

Tänään käytiin kyselemässä vauvavakuutuksia. Missä teillä muilla on ollut? kamalan vaikea niitä vertailla kun aina joku pieni ero, ja sitten pitäis lähes aina ottaa huomioon myös se kotivakuutus, rasittavaa hommaa kyllä.

Kummeista oli myös puhuttu. Kaikki kummivaihtoehdot on naispuolisia, joten olen miettinyt onko väliä jos tuleekin poika, eikä ole yhtään kummisetää.. Mitä mieltä olette? Kirkkoon kastetaan kyllä. Kuinka montaa kummia olette ajatelleet?

Käytiin eilen myös katselemassa vaunuja. Vaatteita yms. en ole lainkaan kattellut mutta vaunut kiinnostaa kovasti. Tuntuu että sekin on taas asia jossa on niin pihalla ettei mistään mitään tiedä. Toivottavasti ne tulis johkin hyvään aleen vuodenvaihteen jälkeen. Niissä ale vois jo tuntuakin.

Jano on täälläkin ja eron kyllä aikaisempaan huomaa, koska en juuri koskaan tunne janoa. Mies kun tuntuu juovan koko ajan (vettä siis :LOL:). Väsymys voimistuu koko ajan. Vielä ensi viikko ja sitten olis parin viikon joululoma, työmotivaatioita ei ole ollut täälläkään enää pariin viikkoon näköpiirissä.

Mahan turvotus iltoja kohden on ihan valtava. Päivällä vähän pullottaa mutta joka ilta näyttää siltä että oltais jo todella paljon pidemmällä. Mieskin aina naureskelee =)

Tämä tyttö painuu nyt haavevauvansa kanssa pehkuihin, jotta jaksaisi huomenna tämän viikon viimeisen työpäivän ja sen jälkeen joulushoppailla.

Kaikille tasapuolisesti :hug:
 
  • Tykkää
Reactions: Fatu
Tää on kyllä ihanan aktiivinen palsta, kiitos kaikille siitä! Olen mukana myös fb:ssa kun joku kyseli ketkä siellä on. Mutta aika hiljaista tuntuu siellä puolen ainakin toistaiseksi olevan, kirjoittelen siis enimmääkseen täällä.

Mä en ollut kuullukaan tollasista tukiliiveistä. Pitääkin tutkia. Eka raskaudesta palauduin kyllä omiin mittoihin että sillön en olis tarvinnutkaan, mutta pelkään että tän tokan kanssa huonommin.

Te, jotka olette jo kaksi kertaa (ainakin) synnyttäneet niin miten teidän synnytysten kestot on menneet? Ovatko ne lyhentyneet joka kerta ja kuinka paljon? Mulla eka syntyi suht nopsaan (vesien menosta 7h) ja oon miettinyt voinko automaattisesti olettaa ettei ainakaan pitempään mene?

Ja hei, ei pitäis varmaan kertoa ääneen, mutta tänään oli eka aamu kun ei tullut tavaraa pönttöön yläpäästä ;)

Terese ja rv 13+4
 
Heippa!
Muutama päivä mennyt aamusta iltaan työn ja muiden asioiden tiimoilta; lapsilla on melkein joka ilta jonkun harrastuksen joulukemut yms. Ja töissäkin (päiväkoti) oli joulujuhlat jne, kyllä näiden pitkien päiven jälkeen on aivan totaalisen loppu. Pitkää joululomaa odotellessa.

Kummeista meillä ei olla vielä keskustelua käyty. Ei kuuluta kirkkoon, mutta nimiäiset pidetään kun isoille veljillekin aikoinaan. Ja kummitkin on heillä. Meillä melko pienet piirit, joten harkintaa tulee tämä valinta teettämään.

Nimiä on jonkin verran pyöritelty, muutama vaihtoehto on. Isoilla pojilla on samalla etukirjamella alkavat nimet, muttä tälle kolmannelle ei samalla kirjamella alkavaa nimeä löydy. Me ollaan miellytty vanhoihin nimiin, ja sellaista ei enää löydy. Mutta tytölle mulla ois nimiehdotus. Jää nyt nähtäväksi siis..

Mielitekoja on ollut vähän. Hampurilaisia olen kovasti himoinnut ja myös syönyt. Nyt tämän viikon olen, toistaiseksi, osannut pysyä niistä erossa. Paino on nimittäin lähtenyt nousuun. Namia ei tee entiseen tapaan mieli, ihmeellistä.

Viikonloppu mulla menee opiskelujen parissa toisessa kaupungissa. Olisi tietty kotonakin joulun laittamista, mutta saanpahan ainakin omaa aikaa hotellissa :)

Hyviä vointeja kaikille :)
Annintähti 13+4
 
Onko täällä kenellekään tehty loop-konisaatiota/loop-hoitoa niiku mulle?! Huolissani tässä lueskellut, kuinka se voi aiheuttaa ennenaikasta lapsiveden menoa ja ennen aikasta synnytystä muutenkin :( ja nyt pitäs odotella vasta helmikuulle rakenneultraan, et lääkäri tutkii mun kohdunkaulan pituuden vasta ekaa kertaa :/

BF & tähtönen 12+3
 
Viimeksi muokattu:
Täällä tosiaan ihanan aktiivista porukkaa :) Itsekkin joka päivä käyn lukemassa mutta aina ei jaksa kirjoittaa. :(

Joku oli sektioista kysynyt. Meillä siis molemmat lapset syntyneet sektiolla. Eka tammikuussa 08 ja toka joulukuussa 09 :) Toista olisin saanut alakautta vielä yrittää mutta ison koon ja harteikuuden takia leikattiin. Tämä kolmaskin siis tulee syntymään viimeistään rv 38-39 sektiolla. :) Olenkin miettinyt vieläkö ne kolmannen kerran samasta kohtaa leikkaavat. :D

Sokerirasituksiin mulla ei tarvi mennä ku tosiaan 1 tyypin diabeetikko olen. Piikitys on tullut jo tutuksi reilun 10-vuoden ajan.

Vauvan liikkeitä olen kuvitellut tuntevani jo joitain kertoja. Semmosta hentosta perhosen siipien lepatusta ja niinku joku sisältäpäin kutittelisi. :) Istukan sijaintia ei mullekkaan np-ultrassa sanottu enkä tajunnut sitä kysyäkkään. :( No selvinnee sitten 2.1 äippäpolilla. Sillon tasan rv 17, jokohan usaltasi itekkin sukupuolta silloin udella. :)

Ja loppuun vielä että sainpa pahoitettua mieleni kun kuulin miehen veljen vaimon (joka ollut kuvioissa maaliskuun lopusta ja pamahti heti paksuksi tuntemattomalle, ja menivät naimisiin 5kk tuntemisen jälkeen) että oli sanonut että tämä meidän vauva olisi vain huomion hakemista ja kateutta :( Itkua tihrustin ja siskolleni ja miehelle valitin. Tuntui pistolta sydämmessä koska tämä vauva on meille todella haluttu. Ollaan ylivuosi sitten alettu vauvasta haaveilemaan ja tammikuun alusta sisätautipolin lääkärin kanssa suunniteltu minun hoitotasapainot että olisi sopiva vauvan kasvaa ja sitten tulee tuomonen ihminen joka meitä ei edes tunne ja laukoo tuommosta! :( Päivä meni kyllä täysin pilalle ja voin sanoa että kyseisen ihmisen kanssa en enää halua olla missään tekemisissä!! :( Tuntuu kurjalta jos muillekkin tätä meidän kauan suunnittelemaa vauvaa sanoo vain huomionhakemiseksi ja kateuden takia hankituksi. Kun oikeasti ei asiasta tiedä yhtään mitään!!

Anteeksi purkautuminen mutta en oikeasti jaksa ymmärtää miten tuomosia ihmisiä on edes olemassa. Pitäis laittaa toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos! Itse uitenkin tiedetään miten haluttu ja rakas tämä vauva jo nyt meille on :heart:

Kotiäiti & Nappula 14+1 :heart:
 
kotiäiti-88 olipa todella rumasti tehty! tuommosia oikeesti on. tosi epäreilua, kaikki sympatiat sulle! mutta olet vahva, jos jätät asian omaan arvoonsa ja keskityt vaan omaan perheeseesi. tiedän, että tuollainen on varmasti pitkään mielessä, mutta älä anna sen viedä sulta näitä ilon hetkiä! nauti kaikesta siitä mitä sinulla on!

hiirunhenkäys kumpiko tuli edellisellä kerralla, ku oli mieliteot suolakurkkuja ja sitrushedelmiä? :) mulla on nyt nuo samat. lisäksi maitoa menee litratolkulla ja välillä salmiakki,kirpeät karkit, mutta jatkuva sekamehun juonti :)

kummeista meillä ei ole hajuakaan, todella vähän vaihtoehtoja..yksi kun ei taida riittää..

janottaa iltaisin ihan älyttömästi, muuten ei päivän aikana juurikaan. ja mietin myös tuota valkovuoto- asiaa, että onko se ok, jos sitä tulee? ja pissa todellakin on ollut vahvaa.

hassua tämä vatsan kasvu, kun iltaisin näyttää siltä, että olis jo pidemmällä, kun oikeesti onkaan...

...joululahjaostoksilla tuossa, päätin sitten ostaa itsellenikin uudet housut (löysät ja pehmeät ja ihanat) ja sain todella hyvää palvelua myyjältä. hän valitteli, ettei heiltä löydy äitiysvaatteita ja minua katsoessaan sanoi, että " kyllä minun mielestäni pitää näyttää muille ihmisille ylpeänä, jos on noin kaunis vatsa ". samalla siinä piirsi ilmaan kädellä kuvausta siitä ja hyvä, ettei koskettanutkin. menin vähän hämilleni, kiitin tietenkin.
taitaa se siis ihan ulkopuolisillekin jo näkyä :)

vähänkö meillä on ihana koira: tuli äsken vierelle alkoi haistella vatsaa. oikein kunnolla nuuhkutti :) sitten tuli niin kiinni munhun kun vain pääsi ja laittoi päänsä syliin. tässä lattialla nyt sitten oleillaan :)
 
Mun mielitekona on riisimurot... :D Ja rasvaton maito. Ja siihen pakastemarjoja päälle. Tukivyötä kokeilin eilen illalla ja se taitaa jäädä mulle ihan olemaan. Auttoi tohon selkäsärkyyn oikein mukavasti. Maha on ISO, pitäis laittaa ihan valokuva tänne. Ei tätä voi enää keltään peitellä. Onneksi ultrassa oli kaikki ok ja toivottavasti seerumiseulassakin. Vauva oli niin terveen ja normaalin näköinen, ni en kyllä kauheesti siitä seulasta enää huolehi (ihme on tapahtunut!?) :D Vaa'assa en ole edes kehdannut käydä enää. Tullut varmaan 10 kiloa. Mulle tullut aina lähemmäs 30kg raskauden aikana (normi bmi on 20), että oon tuntenu oloni aika isoksi. Toisaalta se ei haittaa kunhan vaavi on ok.

kotiäiti turhaan otat itseesi muiden sanomisista. Aina on joku jolla on jotain huonoa sanottavaa. Mullakin on kaveri, joka on sanonut, että ei kyllä välitä olla meidän kanssa enää tekemisissä niin paljon kun vauva on syntynyt, koska ei voi sietää vauvoja (meillä siis samanikäiset vanhemmat lapset tän äidin kanssa). Mua vaan nauratti. Kateellinenhan se on, ihan selkeästi. Pitää vaan antaa anteeksi, pääsee itsekin helpommalla. Sinä saat lapsen!! Siitä onnesta voi antaa anteeksi aika paljon asioita :D Tai itse tunnen vahvasti näin.

Synnytykset ovat ainakin mulla nopeutuneet aina edellisistä. Mulla kun on lapsivesi mennyt, niin muksut ovat tulleet 20minuutin sisään. (nuorimmaisesta avauduin 20minuutissa 1,5cm --> 10cm) se oli aika ryskettä se :D

Ilmeisesti se valkovuoto on ihan asiaankuuluvaa, joskin minusta ikävä vaiva, kun pelottaa, että sieltä tulee jotain muutakin ulos. Viikon päästä on lääkäri, en tiedä pitäiskö soittaa neuvolaan ennen sitä, kun tätä vihlontaa sun muuta on ollut kuitenkin jonkin verran. Ettei ole lähtenyt mitkään paikat avautumaan tms.
 
  • Tykkää
Reactions: Kotiäiti-88
Huomenta kaikille :)

Linneat täällä ihan sama vaiva, nimittäin vatsan kanssa. Jokin tuolla sisällä kasvaa kovaa vauhtia ja työntää vatsamakkaroita eteenpäin. Kyllä kaikki vaatteet jo kirraa ja on epämukava olla. Mutta toisaalta sehän kuuluu tässä vaiheessa asiaan :)

Kotiäiti-88 meitä on moneen junaan, mutta älä välitä tuollaisista törpöistä. Ne eivät ole ansainneet sinun kaltaistasi fiksua ihmistä elämäänsä. Jaksamisia :hug:

Kummeista ja nimistä ei olla vielä puhuttu ollenkaan. Siis tottakai mielessä on jotain pyörinyt, mutta ei mitään vakavasti otettavaa. Minä en voi kuvitella miettiväni nimeä ennen kuin sukupuoli on selvillä. Ja olen kuullut myös paljon siitä, että kun vauva syntyy, nimi meneekin vaihtoon kun ei näytä sen nimiseltä. Kummeissa meillä tulee varmaan iso ongelma. Molemmilla on sisaruksia ja ihania ystäviä useita, joten ketäs sitten valitaan tälle esikoiselle kummiksi.. hmm..

Meillä tietää jo lähes koko suku raskaudesta. On jotenkin niin hassu olo =) kai tässä nyt sitten virallisesti ollaan raskaana. Haluaisin nähdä pikkusen pian uudelleen.
Tarkoitus on mennä käymään yksityisellä 4D-ultrassa ehkä n. 20 viikon kohdalla. Onko muilla samanlaisia aikeita? Saatiin 4D-ultraus lahjaksi eräältä alalla olevalta sukulaiselta <3 voi kuinka ihanaa!

Minullakin on pcos eikä missään vaiheessa ole puhuttu mistään sokerirasitukseen menemisestä. Ottavatkohan puheeksi ensi viikolla neuvolalääkärissä? Metformin (diabeteslääke) kuului jokapäiväiseen lääkeannokseeni ennen raskautta, joten enköhän ole automaattisesti siinä rd-riskiryhmässä :(

Tänään pikkujouluillaan, mutta ilman punkkua =) Kivat viikonloput kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: Kotiäiti-88
Kotiäiti-88 yritä laittaa sen tyypin sanomiset omaan arvoonsa - ei kukaan lapsia tee huomiota hakeakseen kyllä sen tietää kaikki! Etenkin kun taustat teillä on sellaiset että vauvaa on mietitty jo kauan ennenkun kyseinen tyyppi on ollut edes tiedossa teidän suvulle. Voin kuvitella ettei ole kivaa mutta kaipa se paras ratkaisu on unohtaa koko juttu, tai tavattaessa olla jatkossa sellainen yltiöystävällinen :D Niin ystävällinen ja ymmärtäväinen että ei voi olla kauheasti arvailun varaa että sisimmissä vielä kiehuu, hehe. Itse saisin ainakin edes naurettua omaan partaani tuota kautta kunnes asia ei enää vaivaa.

Mä taas kuvittelin tuntevani vauvan liikkeita viime perjantaina kun katottiin ukon kanssa leffaa! Siellä ne "perhosen siivet" tai mitkälie lepattelivat yhdessä ja samassa kohtaa, ihan kuin se olisi siellä potkiskellut sarjatulella moneen otteeseen! Harmi ettei kädellä tuntunut vatsan päältä että olisi saanut ukolta varmistuksen tälle havainnolle. Kai mä yritän tänä iltana jotenkin istua samassa asennossa. Pitäskö katsoa samaa leffaakin höhö (ei sentään :D)

Täällä lisäksi yksi isomaha jolla on painoa pakkautunut jo päälle paljon. Mutta koitan olla asiasta huolestumatta, kuitenkin käyn salilla samaa tahtia kuin aiemminkin ja mitään huolestuttavaa ei ole tapahtunut. Joten näillä mennään!

Naene 15+3
 
Viimeksi muokattu:
15+4 on menossa ja noin viikon ajan ainaskin olen tuntenut ihania pieniä hentoja vauvan hipaisuja :) ihanaa!
Kotiäiti-88 --- älä välitä, jätä omaan arvoon tuommoiset ! mä ehkä saatan olla senverta äkänen, että menisin ja sanoisin suoraan että tällaistako täällä ollaan puhuttu... :D
Vatsa näkyy tooodella hyvin, tuntuu että alkoi näkyä Heti! mutta varmasti asiaa silläkin, että tämä on neljäs raskauteni!
Mulla eka synnyty kesti kauan(varmaan 10h)
toinen oli nopia, kerkesin olla sairaalassa vajaa 2h, kun oli jo syntynyt. (yht n 4h)
kolmas kesti vähän kaemmin, olisikohan ollut n 6h yhteensä
Joten tämän kohdalla heti sairaalaan kun tuntuu siltä edes vähän.
Pahoinvointia ei ole edelleenkään...
Mulla lääkäri tuumas että sokerirasitukseen ei tarvitse mennä, kun edellisistä kaikista olen käynyt eikä ole mitään ollut.
Joulua odotellaan ja vielä pitäisi muksujen joululahjoja hankkia !
iho meinaa olla tosi kuiva, jalkoja kutittaa kovasti jos unohtaa rasvata, ylämahaan tulee välillä punaista ihottumaa ja sitä pitää rasvata todenteolla..tiiä sit mitä ihottumaa on, mutta pitää pitää matalavyötäröisiä housuja.
Ihanaa joulunodotusta kaikille !!
15+4
 
Madrigal mullekin tulee muuten punaista ihottuman näköistä, lähinnä selkään ja naamaan! Mitähän tää voisi olla? Iho on muutenkin tosi kuiva, mahaa rasvailen koko ajan ja muita paikkoja sitten jos jaksan...
 
täällä sama tuon ihottuman kans.. paitsi että sitä on kyljissä ja mahassa.. ja kutiaa niin älyttömästi! aamuin illoin laitan siihen ceridal öljyä ja se vähän hillitsee.. en tiä sit mitä on.. oon yrittäny pessä noita mun äitiysfarkkuja, ettei siinä maha osiossa olis sit jotain joka ärsyttää.. ainakin housuissa on omituinen haju.. tai toisaalta missäpä nykyään ei olis omituinen haju.. :LOL: musta tuntuu et kaikki haisee pahalle!
 
  • Tykkää
Reactions: Madrigal ja Naene
Miltsu Onnea kihlautumisesta! :heart:
Lindacandy Onnea myös... Millon teillä on sitten the päivä? Vai onko vielä päätetty? ;) Muistan tuon tunteen, kun ne laput oli jätetty maistraattiin... Itse mentiin 4,5v sitten maistraatissa kaikilta salaa naimisiin! :heart: Oltiinhan tuota jo pidetty yhtä sen 5v, mutta ei kukaan osannut arvata kun ei oltu edes kihloissa...:D Juhlat toki sitten pidettiin myöhemmin perheelle ja hyville ystäville ihan vaan meillä kotona...

Ruska79 Minäkin soitin tällä viikolla klinikalle, että tässä on nyt käynyt sellainen vahinko että raskauduttiin luomusti! :D Eli ei olla nyt vähään aikaan tulossa pakastealkionsiirtoon... Siellä kuitenkin on muutama huurunenä odottamassa, jos myöhemmin tulee tarvetta! :heart:
Kotiäiti -88 Voi ei! :'( Voimia sinulle! :hug: Tuollaiset sanomiset saa jättää omaan arvoonsa... Tiedän hyvin tunteen kun pikkuista on suunniteltu ja toivottu pitkään...

Sain tänään soiton neuvolasta, että olivat nyt sössineet sitten minunkin verikokeita! :( Sikiöseulat oli sentään tulleet oikein, mutta veriryhmäkoe oli vahingossa otettu väärään putkeen! Pitää nyt sit ens maanantaina mennä se ottamaan uudestaan... Onneksi sentään sikiöseulat olivat onnistuneet ja niistä mulla jo tulokset, nyt vaan odotetaan nt-ultraa! :)

Täällä hirveen moni jo katellut mammahousuja, mulla ei ole käynyt edes vielä mielessä! ;) Tuleekohan mulle sitten jossain vaiheessa kiire... Siskolta tosin olen saanut yhdet housut ja paidan, jotka hyväkuntoisia! Niillähän nyt alkuun pärjää ettei hätä tule. :D Tosin ei mulla oikeen tuota mahaakaan vielä ole, ainoastaan turvotusta että näyttää vaan lihoneelta! :O Ainut mitä pitäis mennä nyt kiiresti ostamaan, niin isommat rintaliivit! :) Ei tahdo oikein mitkään entiset mennä päälle tai menee ne, mutta käytön jälkeen rinnat kipeenä kun on vähän ahtaat... Olen nyt sitten pitänyt urheiluliivejä, varsinkin töissä... Onpahan ainakin kunnon tuki päällä! :p Saapa nähdä kuinka isoihin imetysliiveihin mun on turvauduttava!?! En uskalla edes ajatella! :LOL: Normisti mulla D-kuppi, niin kai se on mentävä katselemaan jo E-kuppeja...:O

Juliet ja Pirpana 12+3
 
Heippahei siskot Olen käynyt siis keskenmenojeni jne takia lapsettomuuteen erikoistuneessa yksityisellä lääkäriasemalla. (tämä tenava on maksanut aika monta tonnia) Ja jätin tänään lääkärille soittopyynnön koskien kotidopplerin käyttöä. Lääkäri nauroi puhelimessa ja sanoi, että päivittäiselläkään käytöllä ei ole mitään vaaroja. Hän ei edes osannut ajatella kuinka paljon sitä pitäisi käyttää, että kohtu tai vauva jotenkin ylikuumenee. Ainoa haittavaikutus minkä hän sanoi sillä olevan, on mahdollinen stressi äidille ja sitä kautta vauvalle, jos ääniä ei kuulu. Eli minulla ei ole ainakaan mitään syytä olla uskomatta tätä ihan suomenkin tasolla "kuuluisaa" gynekologia.
 
Juliet "salaa" mekin mennään varmaankin tän vuoden lopussa tai ens vuoden alussa :) Ei olla vielä puhuttukkaan päivästä :D Aika jännityksen sekaiset tunteet nytten. Pidetään tosiaan juhlat varmaan sen jälkeen kun ollaan muutettu. :)

Pahoinvointi on ainakin toistaiseksi taas poissa :D Vitsi mitä jojoilua.

Mäkin oon käyny ostaa isommat rintaliivit. Imetysliivit tuleekin sitten olemaan jotkut teltat :D

Uusia mammapöksyjä ootellessa, tänään pitäis saapua postiin :) Masua painaa hirveesti jos käytän ees legginsejä. Puhumattakaan normaaleista housuista :D

On ollu nyt muutaman päivän aikana ihan sairaasti kasvukipuja, repäsykipuja ja muita ihme vihlasuja. Meneeköhän siellä kaikki ihan nappiin? :eek: Voiko paikat alkaa pehmenemään ekassa raskaudessa näin aikasin :eek: Ehkä mä vaan googletan asioita liikaa ja sitten panikoin :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Juliet83
Ihan pakko puuttua tuohon kommenttiin minkä Linneat laitoit :stick: -Että eihän vielä voi olla kellään liitoskipuja.

Kun ite just kirjotin tänne, että lääkärikäynnillä todettiin mun kipujen olevan liitoskipuja. En siis oo näitä ite keksiny päästä. Ei taatusti kaikilla tule tässä vaiheessa (tai ollenkaan?). Ja sinulla selvästi kanssa vasta myöhemmin tullut esikoisesta, mutta eihän se nyt sitä tarkota että niitä ei kellekkään voi tulla aikasemmin? ...no mulla on...:|

Useestihan sen on jo saannu huomata täällä, että kaikkien meijän odotus, olot ja oireet on erilaisia. Mukava näin. Saapahan lukea mahollisimman paljon erilaisia kokemuksia.
 
Kiitos teille kaikille tsemppauksesta! :heart:

Pahamieli edelleen hänen sanomisistaan ja kuten Naene totesikin niin meillä tätä vauvaa tosiaan suunniteltiin jo ennen kun kyseinen ihminen edes oli tavannut mieheni veljeä. :( Kurjaa huomata että omalle kohdalle noita "ilkimyksiä" ilmaantuu. Pitäisi tosiaan yrittää unohtaa vain mutta oon jotenki ihan "raivona" ja tekis mieli käydä tirvasemassa kyseistä ihmistä päin näköä. :LOL: Ehkä siis on parempi että pysytään hänestä ihan erossa ettei tule sanottua tai tehtyä mitään mitä jälkeenpäin katuisi! :kieh:

Kohta pitäisi töihinkin suunnata mutta työmotivaatio on täälläkin hävinny jonnekki. :( Perjantain voimalla täytynee koittaa jaksaa. :) Ja mulla on kyllä myöskin ollut jo liitoskipuja! Joku niisä mainitsi. Toinen inhottava oire on issias. :( Illat kun töissä seisoo ja juoksee paikasta toiseen niin illalla kun sänkyyn menee en meinaa saada asentoa vaihdettua ilman itkua. :( Onneksi yön aikana häviää kivut, eilenkin mies joutu minut selältään pukkaamaan kylelleen kun itse en kivulta kyennyt. :( Kamalaa! Ekassa tämä alko ihan loppuajasta, tokassa rv 20 ja tästä kolmannesta nyt rv 11 jo! Onneksi synnytyksen jälkeen häviää heti! :)

Mutta nyt menen hetkeksi silittelemään masua ja laatimaan kostoa sille miehen veljen vaimolle. :whistle: hahah.. Ehkä kuitenkin pitäisi keskittyä muihin tärkeämpiin asioihin! :heart:

Kotiäiti & Nappula 14+2 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Liitoskipuja tuntuu tosiaan voivan olla todella aikaisin uusijalla. Minulla oli aika tarkkaan rv 10 tasan muutama päivä todella tuskallista, kun si-nivel aloitti venymisen. Nyt kaikki on ok, mutta vauhti on pidettävä maltillisena, kävelymatkat lyhyehköinä ja päivän mittaan on muitettava pysähtyä välillä, muuten ilta on silkkaa tuskaa. Esikoisesta liitokset alkoivat oireilla jossain puolimatkan tuolla puolla, toisesta jossain 18.-19. viikoilla ja nyt tosiaan jo 10.-11. viikoilla. Ja mikä pahinta, se palautuminen tuntuu kestävän yhtä kauan synnytyksen jälkeen kuin oireilu alkoi ennen synnytystä...

kotiäiti-88 Muistat nyt vaan joka välissä korostaa kuinka hankalaa oli tulla raskaaksi ja kuinka kauan se kesti. Siis tälle yhdelle tulevalle äidille. Kun eihän oikeasti 9 kk ole aika eikä mikään raskautua. Itse en ole osannut koskaan samaistua siskoni tuskaan, kun hän jossain vaiheessa kuopuksensa syntymän jälkeen totesi, että hänellä jo meinasi mennä usko koko touhuun, kun hän ei ollutkaan raskaana vielä kolmannestakaan kierrosta (toki sitten jo neljännestä). Itsellä oli siinä vaiheessa takana kolme keskenmenoa puolessa vuodessa ja seuraavaan puoleen vuoteen tuli vielä kaksi lisää ennen nuorempaa tytärtämme. Ja siis se vuosikin oli kuitenkin lyhyt aika. Siksi siis varoisin käyttämästä suosittelemaani kommenttia muiden ihmisten kuullen.
 
Jei, toinen aamu ilman oksua! Tosin ei tää etova olo häipynyt ole kokonaan, mutta suuri parannus kuiteskin. Nyt katellaan oliko pahin piikki nyt tossa vai alkaako uudestaan. Ja eiköhän noi iltanärästykset pakkaa sitten kohta päälle jo.

Joku kirjoitteli menkkamaisista masukivuista. Täällä kärsitään kanssa niistä jonnin verran. Ja kyllä ton kaksivuotiaan pukeminen, nostaminen yms kyllä nippaa tonne mahaan :( Kyllä esikkoa oli sillä tavalla helpompi odottaa, kun pystyi työppäivän jälkeen vaan makoilemaan jos siltä tuntui.

Ja vakuutuksesta: Meillä on syntymättömän lapsen vakuutus tapiolasta, niin kuin kaikki muutkin meidän vakuutukset. Esikolla on myös siellä vakuutus.

Terese ja rv 13+5
 
Kotiäiti jopa on tavan törppö ämmä veljes vaimo! Kannattaa juu koittaa jättää omaan arvoonsa vaik ei tosiaa helppoa. Ainaki must tuntuu et raskausaikan on sata kertaa herkempi kaikelle kuin muuten. Nauttitte nyt vaan raskausajasta :). Mut toki jos sattuu hyvä tilanne, täräytä takas jotai tooosi hienoa :LOL:

Lindacandy ooooo ihanaa :flower: ja paljon onnea jo nyt :)

Iho on kovin kuiva ja kutiseva ja huonos kunnos täälläki! Ja sit noit finnii tuppaa kuitenki iskee selkää...

Koirat riehuu taas siihe mallii et matot ja huonekalut yms saa kyytii :D.
Mikään makea ei mee alas mul, ei ees suklaa! :LOL:. Muutenki kovin huonost saa syötyy edellee.. Ja aamusin hirvee olo! Ei taas hetkee oo tarvin oksentaa mut ei kaukaa käytä!

13+5
 
  • Tykkää
Reactions: lindacandy
Huh. Nyt sain luettua uudet viestit ja kirjoittelin paperille joitain tukisanoja ja nimimerkkejä lös että muistan mitä piti kommentoida :D

Neuvolalääkäristä tuolla kyselin että miksi joillain on jo niin pian se. Siksi kysyin kun mulla on seuraava neuvola viikolla 17+4 eikä se mielestäni ole lääkäri. Se on varmaan taas näitä kaupunkikohtaisia eroja vai onko jollain muulla helsinkiläisellä jo seuraava käynti lääkärikäynti? Tai sitten en vaan muista oikein mitä mulle siellä neuvolassa höpötettiin :ashamed:

wilma Juu nuo kaikki katsottiin (selkäranka yms.) ja virtsarakkokin kuulemma näkyi :) Seuraavaksi tietää sitten kysyä kaikkea nenäluusta (tai -rustosta kuten joku täällä huomautti) kohdun sijaintiin.

LittleOne Oi ihanaa, kahden viikon loma!

Repäisykivut En tiedä onko mulla ollut kun en tiedä millaisia ne ovat. Olen käsittänyt joidenkin kirjoituksista että ne ovat todella kivuliaita joten ei mulla varmaan ole niitä vielä ollut (toivottavasti ei tulekaan).

Tukisukat ja -vyö Pitääpä ostaa. Nuo tukisukat nyt ekana, mulla on istumatyö ja aina helteilläkin nilkat ja jalkaterät turpoaa aivan kauheiksi.

Linneat Niin juu tottakai se kohtu työntää noita makkaroita enemmän ulos. Ajattelinkin etten mä nyt näin turvoksissa voi koko ajan olla... Meillä oli 3,5 vuoden yritys pillereiden poisjättämisestä.

Kohdun kasvusta Täältä saamieni rauhoittavien kommenttien lisäksi luin neuvolasta saatua vau.fi-kirjasta. Siellä sanottiin että ensiodottajilla kohtu saattaa alkaa näkyä vasta viikoilla 18-20! Joten nyt voin kuukauden olla rauhassa (tai sitten en...)

Naene Onnea työpaikan jatkuvuudesta! Yksi huolenaihe vähemmän.

Vakuutuksesta Jos otetaan vakuutus syntymättömälle lapselle niin otetaan Tapiolasta koska sieltä muutkin vakuutukset ovat. Hinta oli vaan aika järkyttävä, muistaakseni 450 euroa/v. Mutta syntymän jälkeen sen voi käsittääkseni muuttaa tavalliseksi vakuutukseksi, siis tietenkin sillä edellytyksellä ettei mitään ole ilmennyt lapsella siinä vaiheessa (koputtaa puuta).

Babyfever Mulle on tehty se loop-juttu (sähkösilmukka) viime vuoden kesäkuussa. Ai voiko se vaikuttaa myöhemmissä raskauksissa vai vaan jos se on tehty raskauden aikana? Paitsi mielestäni sitä ei saanut tehdä raskaana olevalle jos muistan oikein. Apua jos nyt saa alkaa stressata tuostakin. No onneksi se on tiedossa kaikkialla, se tehtiin Kättärillä ja on tiedossa neuvolassakin.

Kotiäiti Voi hemmetti mitä käytöstä veljesi vaimolta! Mikäköhän sitäkin naista hiertää?

Juliet Toivottavasti ette myöhemminkään tarvitse huuruneniä vaan tulisi muitakin "vahinkoja" :D Mutta onneksi niitä kuitenkin on siellä varmuuden vuoksi.

tuulentyttö Näköjään eri lääkäreillä on eri näkökantoja tuosta dopplerin käytöstä. Aiemmin postasin tänne sen linkin Husin kysymys-palstalta jossa lääkäri (vai oliko kätilö?) sanoi ettei kannata ihan päivittäin käyttää. Voi tietenkin olla että noin sanotaan ns. varmuuden vuoksi os asiaa ei olla enemmän tutkittu tms.

No huh. Sain kirjoitettua kaikki mitä pitikin. Nyt voikin rientää kotiin viikonlopun viettoon (eli surffailemaan näillä sivuilla :D).
 

Yhteistyössä