* Kesäkuun kullannuput joulukuussa *

Mult on ihan menny ohi naenen työkuviot, vakinaistettiinko sut siis vihdoinkin? Mahtia! Onnea!

Mul kans tota laikkuihottumaa, ei kyl mitään uutta, iho reagoi aina talveen. :( Viime talven kakkapyllynpesudesinfiointikierteen jäljiltä käsistä ei lähtenyt ihottuma kesälläkään. Käväsen tammi-huhtikuun töissä pyörähtämässä, niin käytän kyl Mehiläisen palvelut työnantajan piikkiin hyväks ja hommaan kunnon myrkyt tähän ihottumaan. Pakko saada tää rauhottuun ennen ku seuraava kakkatykki tulee jynssättäväks.
 
Juu, nyt ei huolen häivää tuosta työkuviosta, kiitokset!! :)
Tosin en ole palaamassa kyseiseen paikkaan äitiysloman jälkeen koska se on työpaikoistani tähän mennessä jotenkin vähävastuisin (tai ainakin tuntuu siltä vaikka kai nuokin tehtävät jotain vaikuttaa...) ja ei pää kestä pilipalijuttuja päivästä toiseen. Toivottavasti kukaan ei tunnista, eihän työpaikkaa koskaan saa haukkua :D Aiemmat työpaikat ovat olleet valtiolla ja jotenkin se tuntui enemmän omalta, joten sinne palaan jos vaan on sopivia paikkoja auki ja tietysti jos tulen valituksi sitten äitiysloman jälkeen.

Mutta taloudellinen puoli siis nyt kunnossa ja sen puolesta stressaaminen ja hampaidenkiristely on ohi! :) Niin ja ärsyyntyminen muiden arvuutteluista on myös takanapäin, jos nyt joku kysyisi niin vastaisin myöntävästi. Jonka ansiosta suurin osa jo tietääkin raskaudesta, lopuille kerron jahka esimiehelle saan kerrottua.

Kerro sitten Neminka millaista myrkkyjä ne suosittelee ihottumaan! Tämänhetkisellä työnantajalla on myös ihan paska työterveyshuolto ei sieltä saa mitään. Valivali :D

Naene 15+3
 
  • Tykkää
Reactions: Linneat
Ärg. Nuorempi lapsi kuumeessa.. Ei juuri muita oireita ja johan tässä olen ihan varma, että kyse on parvorokosta. :confused: Mitään ihottumaa ei vielä ole, mutta voihan niitä tulla myöhemminkin. En ole kyllä kuullut, että olisi mitään liikkeellä tms.

Just kun olin melkein kolme päivää ihan stressaamatta. Ja arvatkaas oonko googlaillu taas pitkin iltoja. Saakohan luulosairauteen ja sen aiheuttamaan stressiin raskausaikana jotain lääkettä..? Lobotomia?
 
Kertokaas kokemattomalle miltä nuo liitoskivut tuntuu? Noi repäsykivuthan tuntuu nopeasti noustessa, liikahtaessa, niistäessä jne siltä että joku repäseen kohdusta tai sellaisia itsellä ainakin ollut :) ja nyt tosiaan iltaisin ollut jonkinlaista tuntemusta mitä en itse kivuksi luokittelisi mutta varmaan vaan noita kohdun kasvukipuja. Itse eilen kuuntelin dopplerilla että kaikki vielä kunnossa kun on ollut jokapäiväistä tuo kipuilu ettei keskenmeno ole, niin sieltä ne sydämen jyskytykset heti kuului vahvana. Sitten pystyin mennä hyvillä mielin nukkumaan :)

Tereseköhän näistä raskauden jälkeisistä tukivöistä oli myös kiinnostunut, itse löysin seuraavanlaisen (kokoja ei vaan näytä tällä hetkellä olevan):
Belly Bandit Original - Tukivaatteet - Raskauden jälkeen - Pepino
Mutten oikein tiedä onko sitten hintansa väärti. Onhan se kiva kun saa sen löysän repun siduttua piiloon :D

Ainiin olen unohtanut kertoa kun kävin siellä kolposkopiassa niin tuloksena tuli että tämä aiempi papatulos ASC-H oli ylitulkittu... Hyvä juttuhan se oli mutta pitääkö prkl ihmistä säikytellä :D No nyt vuoden päästä sitten uudelleen.
 
Viimeksi muokattu:
Naene ja Emppuli, kokeilkaapa siihen ihottumaan, jos sitä tosi paljon kutisee (mul se on joskus ihan sietämätöntä se kutiaminen, mutta ei viitsi raapiakaan) niin jostain luin että litraan vettä sekoitetaan 2tl suolaa. sit jokin kangaskääre kastetaan siihen ja laitetaan kääre ihottuman päälle.
Näin mä saan sen kutinan rauhoittumaan. toinen on hydrocortison 1% rasva mikä auttaa.
jännä et väliin häipyy ihan kokonaan ja sit taas ilmestyy.
 
  • Tykkää
Reactions: emppuli83 ja Naene
Ruska eikun vaikuttaako se tähän meneillä olevaan raskauteen miten.. Yleensä joo, sitä ei tehdä raskaana olevalle, ellei ihan välttämätöntä! Ja toivoin et jos täällä olis ollut loop-hoidon kokenut uudelleen synnyttäjä, et olis osannut kertoa oliko hänellä vaikutusta synnytykseen/raskauden kestoon! :) mut kerro ihmeessä sit jos/kun sun kohdunkaulan pituus tutkitaan, et mitä ne sanoi asiasta!! :)
 
Madrigal kiitos vinkistä! pitääpä kokeilla jos siitä olisi apua!
täällä aamusta asti jo pirteänä pikkujoulujen jälkeen :) ompas huisia.. mies vielä nukkuu krapulaa pois, mulla ei tietty mitään :D kävin vaan syömässä iiisssooon lautasellisen jouluruokaa ja porhalsin autolla kotiin nukkumaan :LOL:
 
Huomenta! Tämä päivä olisi tarkoitus omistaa jouluostoksille. On muuten aivan järkyttävää huomata, miten paljon minä tätä vauvaa rakastan jo nyt.

Se ero on odottaa lasta kolmekymppisenä verrattuna parikymppiseen, että pelkään paljon enemmän kaikkea. Mutta samalla tämä lapsi on jotenkin "arvokkaampi". Rakastan tuota ihmisen alkua nyt jo melkein yhtä paljon kun olemassaolevia lapsiani. Tätä tunnetta ei ole ollut aikaisemmissa raskauksissa näin voimakkaana. En tiedä sitten liittyykö se ikään vai elämäntilanteeseen vai mihin. Onko muilla samanlaisia tunteita? Kyllä täällä tais joku olla, jolla tulee lapsille isommat ikäerot.. Miijane?

Tuulentyttö ja Toivo 12+1-3/13. (saa nähä mikä on se oikea, kait se on se 12+3)
 
  • Tykkää
Reactions: Elselli
LittleOne enhän minä mitenkään pahalla sitä sanonut. Minä vain ihmettelin, että eikö ne liitoskivut tule vasta myöhemmin. En siis mitenkään tarkoittanut väittää vastaan kenellekään, etteikö ne voisi tulla jo nyt. Se oli vain ihan uusi asia mulle ja hyvä, että se nyt selkeni :)
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta! Täällä olis tänään joulusiivouspäivä. :D Saunakin pitäisi jynssätä, en oo aikaisemmin sitä tehnytkään (kun ei siis oo ollu saunaa). Saa nähdä kuinka naisen käy - ja kuinka kipeä olen illalla tän urakan jälkeen....

Ihanaa viikonloppua!

Hööpi ja pikkukinkku 14+3 (mä en ikinä saa noita viikkoja oikein..)
 
  • Tykkää
Reactions: Elselli
Naene onnea työpaikan vakinaistamisesta! Tuottaahan se turvaa, että on työpaikka olemassa, ellei parempaa löydä. Mäkin vannoin, etten nykyiseen työpaikkaanin palaa kotona olon jälkeen, muttei parempaakaan tullut vastaan viime metreillä. Samat on fiilikset nytkin. Toki lasten hoidon kannalta tärkeäksi kriteeriksi mulla nousi myös siedettävä työmatka, miä jonkin verran rajoittaa vaihtoehtoja.

Kotiäiti, pahoitteluni törpöistä sukulaisista. Mä olen omalla kohdallani tiettyjen sukulaisten kohdalla vain korostanut hillitysti sitä, kuinka onnellinen itse ja meidän perhe on ja kuinka ylpeä ja onnellinen olen omista lapsistani.

Lapset lähti yökylään mummolaan ja mulla olisi vapaata aikaa. Olo ei suursiivousta vieläkään salli, joten "täytyy" vain lepäillä ja lukea kirjoja, voi voi kurja kohtalo;)

Elselli 13+6
 
No höh, nyt mulla on vähän paha mieli kun olen vähän huono ilmaisemaan itseäni ja sitten mut helposti ymmärretään väärin :ashamed: Kun minä kuulun niihin ihmisiin, jotka todellakin ymmärtää, että meillä kaikilla on erilainen odotus ja voi olla hyvinkin erilaisia tuntemuksia. Mullakin toinen raskaus ja tämä on jo nyt ollut erilaista kuin ensimmäinen raskaus.
Ja olen todella tykännyt olla tällä palstalla, kun täällä ollaan niin aktiivisia ja keskustellaan melkein mistä vaan raskauteen liittyvästä. Ja kiva huomata, jos jollakulla on samanlaisia kokemuksia jostakin asiasta kuin itsellä on.

Mäkin olisin kiinnostunut noista tukiliiveistä, sen verran enemmän on tuota ylimääräistä makkaraa nyt vatsalla kuin mitä ekaa odottaessa oli. Mietin, että palautuukohan tämä maha enää ollenkaan tämän toisen jälkeen..

Onko se lääkärineuvola vain ensimmäistä odottavilla? Ei täälläkään mitään lääkärineuvolaa ole. Ylimääräisen neuvolakäynnin sain itse pcos:n ja sokerirasituksen
takia raskausviikolle 17+2, muuten en olisi saanut sitäkään aikaa.

Linneat ja pikkuruisin 12+6
 
  • Tykkää
Reactions: lindacandy
Helsingissä on ainakin poistettu joku aiemmin ollut ensimmäinen lääkärineuvolakäynti, kaupungin sivuilta: "Alkuraskaudessa lääkärikäynti on vain tarvittaessa noin 12 raskausviikolla. Uudet sikiöntutkimukset korvaavat aikaisemman ensimmäisen lääkärikäynnin. Lääkärissä käydään raskausviikoilla 24 - 28 ja 35 - 36."

Mä kävin alkuraskausultrassa ja se lekuri sanoi että tämä käynti korvaa lääkärineuvolakäynnin! Se käsikopeloi paikat ei sen kummempaa... mies ei tiennyt mihin katsoa :LOL:

Naene 15+4
 
Babyfever mulle kans tehty se sähkösilmukka hommeli, oisko ollu -07. En sit tiiä vieläkö se voi vaikuttaa?? Pitääki kysyy ens viikol lääkäriltä.

Naene tosi hieno homma juttu et työpaikka on kuitenki sitte olemassa kun palaa töihin :). Ellet sitten tosiaan löydä jotai parempaa :)

Linneat Helpostihan näitä väärinkäsityksiä voi sattua näin :). Ihmiset tapaa kirjottaa asioita eri tavalla ja sitten helposti menee ristii. Jotta turhaan suret :).

Tuulentyttö mulla ed. lapset -00, -03 ja -05. Kovin on kyllä erilaista mut en kyllä jaksa ressaa hirveesti....

13+6
 
häpimama sano ihmeessä lääkärille!! Mulla toimenpide tehty -06 ja äitipolilla sanoivat, et lääkärin (ei pelkästään neuvolalääkärin vaan gynen) tulee tsekkaa se sen pituus ultralla, onko sieltä kuinka paljon silloin aikoinaan poistettu sitä kudosta!
 
Linneat minä en ollut se, joka sitä liitoskipuasiaa ihmetteli.. taisit sekoittaa nimimerkit? :) Ja en ole sellainen tyyppi, että otan kovin herkästi itseeni, johtuen varmaan ammatinvalinnasta. :D Eli mulle voi huoletta väittää vastaankin.

Kaikki raskaudet on erilaisia ja ihmiset tuntee eritavalla asioita. Ihmettely on osa elämää. Jollain näkyy maha viikolla 12 (niinkuin mulla!) toisilla saa tihrustaa vielä 30 viikoilla et onko se raskaana ollenkaan. Jotku tekee isoja vauvoja, toiset pelkkiä tyttöjä, jotku ei halua synnyttää, toiset kuivaa istukan lääkkeeksi. ;) kaikki ollaan ihan samanarvoisia kuitenkin.. Arvostetaan toisiamme ja kuunnellaan toisiamme. :heart:
 
Terese: ekan synnytys kesti 2h53min,tokan 1h 35min (tosta ajasta pelkkää ponnistusta oli 45min avosuutarjonnan vuoksi ja meinaskin mennä sektioon eli avautuminen tapahtui todella nopeasti,olin 10cm auki kun tulin synnärille ja lähin tosiaan heti kun alkoi kivuliaat supparit) kolmas olikin käynnistys syöksysynnytyksien vuoksi ja se kesti hurjat 35minsaa papreiden mukaan mutta mun laskujen mukaan 1h17min (käynnistysaika klo 14 kalvojen puhkaisulla,oksitosiinia heti puolen tunnin päästä ja poika ulkona klo 15.17 =P..nyt seuraavakin syntyy suunnitellusti käynnistyksellä!
matkailusta: no ensinnäkin nyt olen Kotkassa lomalla,huomenna takas Espooseen ja maanantaina Ruotsiin..tammikuussa ruotsiin ja helmikuussa Istanbuliin Turkkiin ilman lpsia äitini kanssa ja maaliskuussa taas Ruotsiin..sit en taidakkaan enään uskaltaa minnekkään pitemmälle =P
dopplerin käytöstä: joka raskaudes oon käyttänyt lähes päivittäin ja ihan normaaleja lapsia mulla ainakin on =D
lääkärikäynneistä:Espoossa eka on viikoilla n.27 ja toka 35-37!
sokerirasituksesta: mun ei tarvi mennä tällä kertaa..
 
  • Tykkää
Reactions: tuulentyttö
Minä täällä taas :wave:

Babyfever Kiitos tiedoista tuon loopin suhteen. Pitääkin tehdä omaa tutkimusta sitten ja kysellä lääkäriltä vähän tarkemmin.

Tekeekö rakenneultran lääkäri vai kätilö? Jos kätilö niin en tiedä koska pääsen lääkärille julkiselle. Mennään varmaan 4D-ultraan yksityiselle joten ainakin viimeistään ehkä maaliskuussa sitten. Edit. Ei kun olihan tuolla ylempänä Naene sen maininnut, eli vko 24-28.

Linneat :hug: Paha mieli pois :)

tuulentyttö En voi verrata entiseen kun en ole ennen saanut lapsia mutta mäkin rakastan tätä lasta jo nyt aivan hirveästi. Mikä on toisaalta aika pelottavaa jos jotain tapahtuu.

terese Eikö teillä ollut se raskaudenaikainen vakuutus Tapiolasta? Löysin tällaisen, se on varmaan tämä: http://www.tapiola.fi/NR/rdonlyres/C472633F-108D-4AD9-ABBA-472B3C11425F/0/Lapsivakuutuksenhinnat.pdf Eli tuo "Varaus odotusaikana" (mitä nyt tarkoittaneekaan). Aika hintava kyllä mutta jos sen sitten kahden kuukauden iässä vaihtaisi tuohon normaaliin vakuutukseen.
"Hoitokulukorvaus
• enintään 50 609 euroa vakuutusaikana" Miten tuo kuulostaa kovin vähältä? Siis jos on joku oikeasti paljon hoitoa vaativa sairaus... Tai sitten en vaan osaa suhteuttaa oikein. Vielä muokkailen. Toisaalta typeräähän se olis vaihtaa kahden kuukauden iässä, maksaisi sitten alusta 509 euroa eikä vuodesta. Tai sitten tuo varaus raskausaikana yhdistyy tuohon 2kk-2v. En mä tiedä,m kamalan hankalaa, pitää varmaan varata aika ja mennä Tapiolaan keskustelemaan asiasta.

Ruska ja Sissi 14+2
 
Viimeksi muokattu:
Babyfever täytyy joo sanoo ens viikol. Mie kun muutenki ravaan suht usein äippäpolil tän kaksosraskauden takii.

Nyt mietin tässä et taitaap olla virtsiitti....hetken viel kattoo ja sit soittelee päivystyksee..vai äippäpolille? en mä tiiä :D
 
Mä tuun hulluksi tän kutinan kanssa. Pahenee vaan, eikä oo kiinni siitä että iho ois kuiva. Oon rasvannut ja öljynnyt ihan hulluna. Sohvalla ei pysty olee, koska kaikki kohdat jotka koskee sohvakankaaseen on ihan tulessa. Siis puuvillapaidan/housujen läpikin. Yöllä lakana polttaa ihoa, nukkumaan meno on yhtä tuskaa. Mun tekis mieli vaan seistä alasti keskellä huonetta. Täytyy varmaan laittaa neuvolantädille viestiä ja kysyä että mikä tähän auttaa... Vaihdoin pesuaineet ja voiteet. Hermo menee, järki lähtee. :(
 
Huhheijaa, eilen pahoinvointi kesti sitten koko illan ja pitkälle yöhön.. Lisäksi uutena ollut
nyt eilisestä alkaen jatkuvat vatsakivut, nyt vasta alkaa nekin helpottaa..

Täällä taas ollut vilkasta keskustelua, täytyy palata lukemaan kun pää taas toimii :)

Murkku +pallero 16+
 

Yhteistyössä