Tännehän on taas tullut tekstiä!
Pikkusen oon ylpee itsestäni sain tänään vapaapäivän kunniaksi siivottua koko asunnon ja eilen sain vihdoin jouluverhot ikkunaan! :heart: Tästäkö se tarmokkuus alkaa...
Saapa nähdä kuinka kauan kestää...
Ja koirista... Meillä myös kaksi isoa koiraa, vanhempi 4,5v ja nuorempi 2v ovat muuten isä ja poika!
Meillä koirat otettu miehen kanssa yhdessä ja ovat olleet meillä pennusta asti, niin siinä mielessä ihanteellinen tilanne että molemmat lenkitetään. Yleensä menee niin, että minä käytän toisen lenkin ja mies toisen. Aika hyvin onneksi kulkevat hihnassa, varsinkin vanhempi, mutta nuorempi meinaa välillä vetää... Onneksi olen saanut sitä aika hyvin kitkettyä pois...
Muutamia inhokki koiria on lenkillä, yleensä isommat urokset, yllättäin...
Silloin kyllä vähän isotellaan, mutta vielä olen pärjännyt... Saapa nähdä sit ison mahan kanssa! :O Vanhempi koira ei oikeen pidä 2-3v lapsista tai paremminkin arastelee, kun sen ikäistä nuorena päässyt säikähtämään... Mutta luotan siihen, että kun kyseessä omaan laumaan kuuluva lapsi, joka on vauvasta asti niin tilanne eri, kuitenkin perusluonteeltaan kiltti koira! Nuorempi taas tykkää kaikista ihmisistä vauvoista vaariin! Sellanen pusuttelija!
Siskon lapset 2,5v ja 6kk ovat olleet hyviä kouluttajia ja sosiaalistajia nuoremmalle, samalla kyllä vanhempikin oppinut sietämään ihan erilailla taaperoita...
Olen siinäkin mielessä onnellisessa asemassa, että meillä on oma piha, joka aidattu jossa koirat saavat olla... Niin pärjäävät kyllä jos en sit vaikka joskus vauvan kanssa pääsekään lenkille päivällä kun mies töissä. Mutta kyllä silti hieman jännittää, miten onnistuu... Onneksi meillä koiraportti, mihin ovat jo tottuneet niin saa sillä rajattua välillä. Ja vauvahan syntyy kesällä, niin luultavasti meillä ovi auki pihalle paljon ja siellähän koirat silloin on vahtimassa tiluksia...
Ja meillä koirat ei ole koskaan saaneet tulla sänkyyn tai sohvalle, mikä kyllä helpottaa kun vauvaa tulee!