~~Kesäkuun Kullannuput 2010~~

Ensinnäkin, iso :hug: Bonukselle!
ei tuohon voi oikein muuta sanoa:(


Ja onnea taas hyvistä ultrakuulumisista niitä saaneille!

Nimestä vielä: oon varmaan täysi ihmishirviö, mutta mä oon kutsunut meidän sinttiä kyllä välillä myös loiseksi, juuri kun tvvo tuota nimitystä kauhisteli :ashamed:
meillä mies kielsi ehdottomasti sanomasta tuota ääneen ainakaan kenenkään muun kuullen, vaikka musta se oli vain hellittelynimi vauvalle, joka imee äidistään kaikki voimat.. anteeksi mulla on varmaan kamala huumorintaju :whistle:

tuo mussupussun löytämä nettiyhteisö vaikutti kyllä aika pelottavalta ja kokonaisvaltaiselta toiminnalta. tosin itsekin jonkin aikaa amerikoissa asuneena voin hyvin uskoa, että tuollaisia on paljon ja ne ovat varmaan tosi suosittuja.
vaikka tämä meidän nyytti on todella toivottu ja odotettu tapaus, ajatus siitä, että täytyisi sukeltaa tuommoiseen mukaan noin kokonaisvaltaisesti (ja myöhemmin luopua koko muusta elämästä, tiedän tällaisiakin tapauksia..) on kammottava:p

levottomista öistä: tännekin ovat painajaiset hiipineet. mä nukkuisin kyllä vaikka 12-tuntisia yöunia, jos ehtisi, mutta varsinkin aamuyöstä tulee herättyä ihan kamaliin painajaisiin - joissa yleensä jotain kamalaa tapahtuu vauvalle, läheisille tai jollekin eläimelle. ei kivaa.

kotidopplerista: tekis mieli hankkia, mutta oon aika monelta kuullut, että käyttö jää aika minimaalliseksi sitten, kun liikkeitä alkaa tuntea. Kyllähän siihenkin on vielä aikaa, mutta mulle taitaa riittää, jos käyn kerran ennen sitä neuvolassa vähän kuuntelemassa:)

tää on nyt varmaan täysin ennenaikainen ja hölmö kysymys, mutta onko kukaan vielä miettinyt, että miten pärjäätte joulupöydässä, kun aika moni jouluruoka kuuluu kiellettyjen listalle (tosin riippuu varmaan perinteistä)?
mulla on selvästi ollut liikaa aikaa, mutta tulipahan vaan mieleen, kun itse en syö punaista lihaa (enkä siis joulukinkkua), ja meillä on jouluna aina mieletön silli-silakka-graavilohi-mätitarjoilu, jota olen sitten mättänyt senkin edestä.. täytyy varmaan tyytyä laatikoihin ja rosolliin ja mennä ihan kasviksilla tänä vuonna :/
tosin tarkemmin ajateltuna just nyt pelkkä ajatuskin sillin hajusta saa etomaan, että ehkä ihan hyvä näin..
yritän kovasti päästä joulutunnelmiin, vaikka lämpömittari hipookin täällä kymmentä astetta ja vettä sataa..

Tänne ei muuten kuulu kummempia, välillä olo pahenee ja välillä taas helpottaa. Kävin tänään vihdoin viimein antamassa loputkin verinäytteet labraan (vasta-aineet yms.). Luulin koko ajan, että ne ois pitänyt antaa viime viikolla Kättärillä, mutta unohdin lähetteet silloin kotiin, ja th käski vaan käydä oman terveyskeskuksen labrassa. Ja miksiköhän neuvolatäti ei viitsinyt kertoa tätä noin kuukaus sitten? Sanoi vaan että Kättärillä sitten ainoastaan. No, ei noilla kai niin kiire ollut..
 
Tipu Topakka
Pitkästä aikaa pinoon :wave:
Tänään oli taas lääkäri ja ultra :heart: Kovasti sintti viuhtoi jaloillaan ja käsillään :D Pahoinvointi on pysynyt jotenkuten siedettävänä. Jospa tässä raskaudessa ei nyt ihan tippaan asti joutuisi. 5kg oli paino pudonnut oksentelun takia :x :/ Ei meinaa mikään oikein millään pysyä sisuksissa. Leipä ja mandariinit vaan. Ja maito.
Sain lääkäristä äitipassin ja hirmu kassin erilaisia "onnittelu" näytteitä, lehtisiä, alekuponkeja ja vauvan ensilelun :heart: Kuopus kyllä varasi sen heti itselleen :D
Ihanaa, kun joulu tulee! Pääsee taas kunnon suomalaiseen joulupöytään :p Ja on lunta *huokailee ihastuneena*! Täällä tympeästi +15 ja harmaan sateista :kieh: Todella jouluista :|
 
Mistä noita bravado-liivejä voi ostaa? Onko muita kuin bebes? Nettikaupasta en uskalla liivejä tilata.
Olisi kiva niitä kokeilla nyt kun on kuullut suosituksia :D Edelliset imetysliivit ostin Changesta ja olen ollut niihin tosi pettynyt :/ Aika pitkälle ihan tavallisia liivejä käytinkin viime imetyksen aikana, mutta onhan ne imetysliivit paljon helpommat.

 
Bonukselle :hug: :'(

Möhkisäiti: Mikä nyt on tilanne? Toivottavasti kaikki hyvin! Olitpas tosi kurjaa kohtalua saanut :hug:

Onnittelut hyvistä ultranäkymistä: Pulinapata, Syyshortensia, Tänttärä ja TipuTopakka :flower:

Tupajumille onnittelut sydänäänistä :flower:

Salmander: Meillä minä vastaan joulupöydän tarjoiluista, joten jätän kalat pois, ei tule aiheuttamaan vastustusta, koska olemme kinkkuihmisiä. Mutta sähän voisit kokeille kalkkunaa tai paistettua lohta?!

Lenniina ja pieni 12+5
 
Huomenta

Pian se ois jo joulukuukin ja sitten "jännäämään" jouluaattoa ja sen odotusta lasten kanssa. Tänään jos sais aikaiseksi nuo jääpuikkoverhon parvekkeelle, itse en uskalla laittaa ja mies jäi vatsa-ja hammaskipujen kanssa kotio niin saa luvan laittaa :LOL: sunnuntaina sitten verhojen vaihtoa ja kynttilöiden laittoa muualle, ensimmäinen adventti kun on :p

Ja meikäläisellä on sitten taas vaihteeksi hiivalääkitys menossa ja taitaa olla 4:äs jo 10 viikon sisään, jos menee samaa tahtia loppuun niin johan on rutiiniksi muodostunut :snotty:

Meillä joulu menee siskon luona kun sisko menee joulun alla selkäleikkaukseen niin lupauduin sinne auttelemaan ja onhan se mukavampi joulu kun on sitä populaa ympärillä, toissa- ja viime vuonna oltiin kotona ja oli liian hiljaista, ja ennen lapsia ja esikoisen aikaan oltiin aina siskon luona, joten tavallaan jouluperinne siitä kerkesi tulla. Kalasta minä en ole oikeen koskaan perustanut, siis raa'asta, joten joulupöytään kyllä tulee mutta mulla ei ole vaikeuksia sitä vastustaa.

Bonukselle :hug:

Kivasti olette laittaneet miulle yksäriä ja se helpottaa todella paljon päivityshommaa, kiitos siitä! :wave:

Mutzilla ja kullanmurut 12+5
 
Bonustehtävälle suuri :hug: ja jaksamista!

Jouluruokailusta olen kinkun ystävä ja kalasta taas en niinkään välitä, joten tulee varmaan syötyä vain kinkkua ja laatikoita sekä rosollia eli aikas perinteinen joulu tulossa.

Mamalicious-vaatteista Kuka tietää niiden farkkujen mitoitusta? Olen katsellut netistä, josko olisin tilannut sellaiset, mutta kun ovat tuumakoolla, niin en tiedä uskallanko. Siis tarkoitan, että vastaavatko ne yhtään samoja mittoja kuin esim H&M:n farkut vai ovatko esim. isompia. Tietääkö joku?

Oma napa: Koska tää tissikipu oikein loppuu? Alkaa rassaamaan, kun ei voi ilman toppiakaan nukkua yöllä. Ja kaikenlisäks muakin nauratti se Täydelliset Naiset-sarjan viime jakso, kun on vähän samaa vikaa et on kasvanu toi kuppikoko. :D
Mulle maistuu kaikki herkut tällä hetkellä aivan liian hyvin ja siis mitä enemmän sokeria niin sitä ihanempaa se olis. Täytyy vaan hieman muistuttaa aina itseä et se on kohta tossa vyötäröllä, jos alkaa mättään liikaa herkkuja. Vastapainoksi oon tosin löytänyt suolakurkut, mitä vois kyllä vedellä ihan pelkästään suoraan purkista. Että tosi terveelliseltä kuulostaa :kieh:

garden ja reiska 13+4
 
Heips! :wave:

Täällä käyty lääkärineuvolassa. Paino ei onneks ollu noussu viime kerrasta ku 400g joten siis en saanu kuulla saarnaa. On meinaa tuo ruoka maistunu viime aikoina ihan kivasti :ashamed:
Kohdunsuu oli kiinteä ja kiinni, pituutta 1cm.
Lääkäri laitto lähetteen rakenneultraan, joten sen aikaa odotellessa =)
se on joskus tammikuun alussa, ku rv 20 paikkeillahan se tehään.
Seuraava neuvolakäynti onki sitte 5.1.10, siihen onki taas hetki aikaa. Mutta onneksi pääsee mussukkaa taas katseleen maanantaina :heart:
Mulle on tullu ihan hirvee himo kiiveihin, mä voisin syödä niitä vaikka 10 päivässä. No parempi neki ku että karkkia yms herkkuja vetää naamariinsa :p

Jaksuja mamit! :flower:

Niisku- ja rakas 13+0 POKS :heart:
 
Mulla nyt vaan vilisee päässä, niin kommentoin mitä muistan.

Viime yön unisaldo jäi taas aika pieneksi, kuten myös miehellä. Oli kiva alottaa päivä kunnon tappelulla. :(

Bonukselle täältäkin halit ja jaksamista! Kurjaa, ei voi eikä osaa oikein muuta sanoa.

Juu makuasioitahan nuo vaatejutut on, esim. monet tykkää niistä Boob-imetyspaidoista, joissa on luukku mahan päällä, mutta mulla sellainen toppi ei vaan toiminut. En tiedä sitten oliko liian iso koko vai mitä, mutta ei siinä topissa imetyksestä tullut mitään... Just ne Mamaliciousin topit on mun mielestä huonoja, kun nukkaantuu ja nyppyyntyy heti ekassa pesussa. Meneehän ne kotikäytössä. Niin ja on "One size fits all". Mä haluaisin tavata sen "All"-tyypin, jolle se sopii... Ei mulla esim. Mamaliciousin farkkujen laadusta niin valittamista. Pikkasen on venyneet ja haalistuneet, mutta farkuthan näyttää vaan paremmilta kuluneina. :p Garden: Mun mielestä noi Mamalicious-farkut on vähän reilumpia, kuin mitä tuumakoko sanoo... Mulla näyttää olevan yhdet 28 ja yhdet 29 tuumaset. Ekat on under bump ja tokat over bump, eli sekin vaikuttaa. Mulla oli ekan raskauden jäljiltä vielä vähän mahaa ja käytin normifarkuissa 29/30-tuumasia ja nyt noi Maman 28:sit on ihan passelit ja 29:sit tosi tosi isot. Toivottavasti tästä oli apua! Suosittelen kuitenkin sovittamaan jossain kaupassa ja sitten tilaamaan. Onko tossa mitään järkeä?

Zizilisko: Käy sovittamassa Bravadot Bebesissä ja tilaa sit nettikaupasta! :D Säästät pitkän pennin. Mulla oli käytössä Bravadon Seamlessien (http://www.bebes.fi/kauppa/product_info.php?cPath=36_97&products_id=1857) pienin koko KOKO raskaus- ja imetysajan! Eli ne tosiaan venyy ja paukkuu! Mulle tuli muuten eilen se paketti sieltä Nursing Bra Shopista ja KAIKKI oli ihania! Syyhyttäis tilata vielä lisää, mutta mies ehkä repis pelihousunsa. Ehkä noilla hetken pärjää...

Nyt tyttö heräs päikkäreiltä! Eiku syömään ja sit joogaan!
 
Niin ja löysin taas lisää mammavaatteita:

http://www.marksandspencer.com/b/42966030?ie=UTF8&intid=gnav_hp_img&pf_rd_r=0C54H6RE4THGAT48YJY0&pf_rd_m=A2BO0OYVBKIQJM&pf_rd_t=101&pf_rd_i=183243031&pf_rd_p=467211433&pf_rd_s=global-top-3

Oho, olipas pitkä linkki! :whistle: Noilla on joku joulukampanja, eli postikulut Suomeen huikeat 5 puntaa! Valikoima on kyl aika nihkee. Tollasia jotain perusjuttuja. Uikkareista tykkäsin!
 
Kiitsa tiedosta mussupussu! Katsoin jo valmiiksi et Stockmannilta löydän ainakin niitä vaatteita ja käyn kokeilemassa ennenkuin tilaan mitään. Josko sitten osais arvioida koon oikein :D

Kuinka moni on tarvinnut masutuubia?
Itse en esikoisesta käyttänyt ja nyt katselin et olisin tilannut, mutta sitten taas tuli mieleeni et onko ihan turhake, kun ekastakin pärjäsin näemmä ilman.

Ja nyt eikun syömään just uunista tullutta ruokaa! :p
 
möhkisäiti :hug: ja jaksamisia!

Onneksi täällä on ollut myös hyviä kuulumisia. Tänään poksui meikäläisellä 12 viikon raja, jos nyt voisi hetkeksi hengähtää ja alkaa vähän suunnitella elämää eteenpäin. Veriseula-tuloskin tuli tänään ja oli onneksi ok.

Jaksamisia kaikille!

Siiri 12+0


 
Bonustehtävälle ja möhkisäidille isot lohtuhalit :hug: :hug: Aina yhtä ikävää kuulla huonoja uutisia.. :'(

jouluruuista on ollut puhe. Ite en syö kinkkua ja mua kyllä vähän harmittaa kun kylmäsavu- ja graavilohi on suurta herkkua ja mäti kanssa, mutta en uskalla ottaa riskiä.. Vaikka sinihome- ja muita juustoja vetelen senkin edestä :ashamed: Niissä kyl luotan pastöroimiseen ja isoihin kotimaisiin tuottajiin. Täytyy sit panostaa ihan tavalliseen loheen ja vaikka tehä jotain herkkusalaatteja :p Muutenkin joulu menee muuttamisen merkeissä että ehkä oikeet ruuat ei oo niin justiinsa :)

Sanoin tänään pomolle (tai itseasiassa sen sijaiselle) että en tee enää tänä vuonna ylitöitä. Oon siis postissa töissä ja meillä on työaikalistat, mut kun työt on tehty niin saa lähtee kotiin. Nyt oon viime aikoina ollu niin väsyny ja päivät menny reilusti pitkiks eikä tässä joulun aikaan helpotusta ainakaan oo luvassa. Niin ajattelin nyt ajatella omaa ja vauvan hyvinvointia enkä turhaan uhrautua työpaikan takia. Tänäänkin jäi osa posteista jakamatta ja ne on tod.näk. mulla edessä huomenna. Täytyy vähän kattoo miten ne hoidetaan, voi olla et haen sitten sairaslomaa jos työmäärä ei vähene.. Muutenkin meillä on toi sijaisjärjestely ihan berberistä ja jatkuvasti mennään vajaalla työvoimalla kun säästetään kato.. En tiedä onko se sit niin säästämistä et sairaslomat teetetään urakointiylitöinä melkein aina samoilla henkilöillä (vapaaehtoisesti toki), kyllä nekin väsyy ja sit tulee taas pitkiä sairaslomia. Noh, eipä se tänne kuulu, sori purkaus :ashamed:

yliväsynyt Pikkuapina ja Papu 13+2
 
Bonustehtävälle ja möhkisäidille Iso :hug: Voimia!

Joulupöydästä tulikin mieleen, että pistetääs pieni ruoka-gallup pystyyn niin ehkä joku saisi vinkkiä tulevaan joulupöytään!? :) Eli siis, mitä herkkuja joulupöydässänne on?
Meiltä löytyy: alkupalaksi keitetyt perunat, graavilohta, prinssinakkeja, lihapullia, erilaisia sillejä, mausteliemessä säilöttyjä suppilovahveroita, perus salaattia, joskus graavilohi-piparjuuritahnarullia. Pääruokana kinkku, keitetyt perunat, lanttu- ja porkkanalaatikko, rosolli. Jälkkäri vaihtelee, mutta aika usein joku hyydytetty kakku. Niin ja ruoalla toki myös joululimppua, näkkäriä, "svartbröd" ja juomina limu, kotikalja, viini. Tuossa jotakuinkin meidän joulupöytä. Toki joskus saattaa olla jotain muutakin, mutta nu edellä mainitut on vakioita. :) Niin, ja joulu vietetään minun vanhempieni luona ja uudeksivuodeksi mennään miehen vanhempien luokse.

Adalia 12+6
 
Iltaa! Tänään käyty np-ultrassa. Siellä meidän pikkukaveri vilkutti oikein kahdella kädellä heti kun nähtiin. :heart: Sitten päätti nukahtaa, kun tosiaan oli vielä uniaika meillä silloin. :D Suuttui kun hoitaja vähän töni hereille ja heristi nyrkkiä. :kieh: Niskaturvotusta 0,6 eli reippaasti alle seulontarajan, veriseulassa en edes käynyt. Ajattelin että jos "kiinni jää" niin on vaan turhaa huolta ja murhetta. La siirtyi tasan viikolla eteenpäin, eli 11+5.

Bonustehtävä ja möhkisäiti :hug: :'(

mipsu ja otus 11+5
 
Bonustehtävä ja möhkisäiti Pahoittelut ja kovasti jaksamista :'( :hug:
mipsulle onnea hyvistä ultrakuulumisista! =)
Joulumenu on meillä seuraavanlainen eli löytyy porkkana-, lanttu-, maksa- sekä perunalaatikkoa, perunamuusia, karjalanpaistia, kinkkua, graavilohta, rosollia, juustoja, limppua sekä ruisleipää, jälkkäriksi riisipuuroa ja luumusoppaa. Juomaksi ite tehty kotikalja, maitoa, vettä yms.
Jouluherkkuja siis odotellessa. :p
 
Möhkisäidille iso halaus!Ja Bonukselle vielä kerran myös! :hug:

Mussupussu:puhutaankohan ihan samasta topista, sillä mun mamalicious topit kyllä sopii mulle oikeinkin hyvin, ja olen pienikokoinen 36 vaatekokoa käyttävä pätkä. =) Ja tuosta nyppääntymisestä.Mulla oli näitä toppeja ekassa (4v sitten) raskaudessani, ja ne olivat loppuraskaudesta jo nyppääntyneitä, mutta palvelivat oikein hyvin sen yhden raskuden.Nyt kun tilasin tämän uuden raskauden alussa saman merkkiset topit, otin ne heti viikolla 5+ käyttöön, mutta ei ole kyllä mitään moitittavaa vaikka monet pesut jo läpi käyneet. Tykkään pitää niitä paitojen alla tukemassa ja pidentämässä normipaitoja.Materiaalia olivat hiukan vaihtaneet tuossa topissa, kun vertasin sitä 4 v. sitten ostamaani toppia näihin tämänvuotisiin. Mun suosikkiliivit on kanssa noi Bravadon ihanat saumattomat! Tilasin lipgloss- värisenä. :)
Se mammavaatteista! ;)

).( Tuntuu kuin paha olo olisi vähän hellittänyt.Ihanaa.Joulu vietetään perinteisesti anoppilassa. Esikoisen kanssa ollaan jo yhdessä vähän juteltu vauvasta ja lueskeltu Vallaton vauva- kirjaa. Ihanaa kun neidin kanssa voi vähän jo jakaa tätä odotusta, toinen täyttää maaliskuussa jo 4. Meidän iso tyttö. :heart:

Johanna ja Pikkiriikki 9+3
 
Hahaa! Nyt se "All"-tyyppi löytyi, nimittäin PikkuVarpunen. Mut hei, nää on edelleen näitä makuasioita! Mäki käytän niitä mun toppeja just alla, kun on niin pitkiä. Ehkä sen takia toi masutuubikin on jäänyt lähes käyttämättä. Siinä samalla vastaus myös gardenin masutuubikysymykseen. Sellanen oli pakko hankkia, kun ilman ei muka pärjänny ja sit jäi käyttämättä. Kun pakkailin äippävaatteita laatikoihin, kattelin että mikäs hamonen tääkin on ja se olikin se masutuubi. Heh.

Möhkisäidille jaksamista! Kurja juttu. :(

Mä en oo oikeen jouluruuan ystävä. Muut on aina laittanu tarjottavat ja mä siitä nyppäsen jotain suuhun. Kotijuusto ja saaristolaisleipä melkein riittäis mulle. Mun äiti ei myöskään syö punasta lihaa (joku siitäkin puhui aikasemmin?) ja aina kun ollaan yhdessä joulu, tehdään täytetty kalkkuna "jenkkityyliin".

Äh, nyt tyttö heräs kun koira sai jonku hepulin. Öitä.
 
Heippa kaikille, pieni tauko ollut kirjoittelussa kun kiire vie mukanaan!
En löytänyt omaa nimeä pinosta vieläkään :( Tiedot siis oli:
LA:17.6. / KOS / 1. lapsi / 19v :heart:

Mulla on ollut sillointällöin satunnaisesti muutamien päivien ajan pissatulehdukselta vaikuttavia oireita (heti wc:stä noustua tulee taas hätä, mutta ei tule kuin pari tippaa max., eikä tiedä mitenpäin olisi ja todella inhottava olo. Etenkin aamuisin, mutta myös iltaisin ja päivisin. Ei ole kuitenkaan kipua eikä kirvelyä ollenkaan. Vain inhottava tunne ettei tyhjene kunnolla) Oireita on ollut ripotellen siis alkuraskaudesta asti... Voiko johtua siitä että kohtu yms. painaa rakkoa tms? Mielestäni kun olen lukenut netistä niin virtsaamisongelmat sijoitetaan sinne loppupäähän :(

Toivottavasti joku osaisi neuvoa, muuten kyllä pirisee tänään neuvolaan :)

Onnitteluja kaikille hyviä uutisia saaneille ja voimia murheita kohdanneille :hug:

11+1 ja tukalat oltavat jatkuu :)
 
Bonustehtävä ja möhkisäiti :hug: :hug: :'(

Onnea kaikille hyviä ultranäkymiä nähneille :flower: :heart:

Täällä joku muukin oli kirjoitellut painajaisista. Mulla yöt hirmu levottomia, herään monia kertoja yössä ja unet on aivan järkyttäviä. Ei ole pitkään aikaan tullut nukuttua yötä hyvin.

Joulumenu koostuu meillä keitetyistä perunoista, palapaistista, kalasta, porkkana-, lanttu- ja perunalaatikoista, kinkusta ja rosollista. Lisäksi erilaisia leipiä ja juomana yleensä limua, vettä ja maitoa. Ai että kun odotankin joulua jo noiden ihanien ruokien takia :p

Huomenna lähdetään sitten risteilylle, ihanaa! Olen tosi innoissani kun pääsee viikonlopuksi rentoutumaan täysin muihin maisemiin.

Hyvää viikonloppua kaikille jo valmiiksi :)

nan-nan-naa 13+2
 
Jouluruuista
Vanhempien luona sukutilalla käy illan viettämässä kaikki lähisukulaiset, joten tarjottavaa riittää :)
Useimmiten pöydästä löytyy kinkku, rosolli, suolaliha, graavilohi, maksa-/lanttu-/peruna-/porkkanalaatikko, perunoita, lihapata, puolukkahillo ja välillä vierailee myös vanhanaikaiset lihapullat.

Nyt tulikin hirveä nälkä :p
 
Möhkisäiti: :hug: :'(

Mipsu: Onnittelut hyvistä ultranäkymistä :flower:

Hyvä idea tämä jouluruokagallup, saan hyviä vinkkejä :p Meillä siis mun vanhemmat ja pikkusisko tulevat meille jouluksi. Joulupöydästä löytyy ainakin kinkku, keitetyt perunat, lanttu-, porkkana- ja perunalaatikot, rosolli, purkkiherneitä, itse tehty joululimppu, maitoa ja kotikaljaa. Viimevuoden lisä oli graavilohi ja viini. Jälkiruokana aika usein ollut hedelmäsalaatti ja kahvipöydästä löytyvät sitten täytekakku tai hyydytetty kakku ja mm. tortut ja piparit (viime vuonna kokeilin tehdä luumupipareita ja glögikakkua). Myös riisipuuroa ja sekametelisoppaa tarjotaan jossain välissä. NAM!
 

Yhteistyössä