~~Kesäkuun Kullannuput 2010~~

Sanelle kovasti voimia ja lykkyä uuteen yritykseen :hug:

Mullakin vihdoin ti se uusi uä-aika. Toivotaan, että hematooma pienentynyt/ennallaan ja vauva voi hyvin. Jospa sitten itsekin pääsisi nauttimaan tästä raskaudesta; maailman ihanimmasta asiasta :heart: Onneksi ollut tässä paljon pientä puuhastelua, mm. keskimmäisen 3v-synttärit, ettei tämä asia koko ajan pyöri mielessä.

Mussupossulle kiitoksia hyvistä linkeistä! Mun puolestani voit kernaasti laittaa niitä jatkossakin tänne. Etenkin noi Espritin vaatteet on niin mun suosikkeja!

Voikaattehan hyvin, mammat ja masut :wave:

Bonus 8+3
 
Hellou :wave:

Onnea jälleen hyvistä ultrakuulumisista :flower:
Sanelle pahoittelut ja tsemppiä uuteen yritykseen :hug:

Ylihuomenna ultra :p
odotan sitä jo tosi paljon, toisaalta pelottaa ihan hirveesti, ettei masusta löydykään ketään. Mut ainaki pääsee tästä epätietoisuudesta eroon.
Keskiviikkona sitte neuvola ja lääkärillä käynti.
Väsymystä täälläkin edelleen, pahoinvointi on helpottanut. Mahan toimivuus on tosi sekalaista, välistä toimii lähes koko ajan ja välistä menee muutama päivä, ettei toimi ollenkaan :eek: tissit edelleen tosi kipeät, mut ei koko aikaa vaan yleensä illalla ja aamulla.

Mukavaa viikonloppua ja voikaa hyvin mamit =)

Niisku- ja rakas 12+3 :heart:
 
Ensimmäiseksi Sanelle jaksamista ja onnea uuteen yritykseen :hug:

Neuvolasta kaipa se on uskottava, että meilläpäin tosiaan neuvolassa vieraillaan harvoin, oli miten ensisynnyttäjä tai ei:) Eipä sillä, ei mulla ole ollut varsinaisia huolenaiheita eikä mitään hirveää hinkua ravata siellä viikottain, mutta olis kyllä kiva jos olis päässyt vielä ennen joulua kuuntelemaan vaikka sykettä, ihan vaan varmuuden vuoksi ;)
No, ei ole eka kerta kun tekis mieli vaihtaa kirjoille jonnekkin kauemmaksi - sais neuvolan lisäksi muunmuassa hammaslääkäriajan varattua pikkasen lyhyemmällä viiveellä...

Anteeksi muistamattomuuteni, mutta oliko täällä muitakin juuri Helsingistä? Jos ja kun, niin kertokaahan, onko teille se seuraava neuvola jo varattu, pitääkö se varata itse vai tuleeko sieltä sitten lähempänä kutsu?

Mussupussulle kiitokset mainioista linkeistä! En ollut huomannutkaan, että Espritilläkin on nykyään nettikauppa (puhumattakaan siitä, että sieltä sais äitiysvaatteita!)

Äitiysvaatteita en ole vielä uskaltanut hankkia, lupasin itselleni että ultran jälkeen sitten - eli nyt taitaa olla aika! Ei sillä, mulla ei kyllä maha näy vielä ollenkaan, mitä nyt iltaisin turvottaa. Tissit on kyllä välillä niin kipeet, että tekis mieli käydä ostamassa uudet rintsikat nyt ainakin ens alkuun.

Hyvää viikonloppua kaikille!

Salma ja sintti 12+0 (jee!)
 
salamanderille pikaisesti: käy ihmeessä itse kuuntelemassa. Kai teilläkin on päivystys/soittoaika 12-13 joka päivä niinkuin muissakin neuvoloissa? Silloin voi mennä vapaasti kuuntelemaan sydänääniä ja ottamaan esim. hemoglobiinia jos arvelee sen tippuneen. Sekä keskustelemaan murheista ja huolista. Minut on ainakin aina toivotettu ystävällisesti tervetulleeksi. Voit ihan hyvin käydä kerran tai parikin, tai vaikka joka viikko :D
 
mussupussu Ei turvotus yötyöstä johdu koska sitä on koko ajan oli vuoro mikä tahansa eikä ole vuorokauden aikaan sidottua. Vuorotyötä tein esikoistakin odottaessa eikä silloin ollut tällaista. Turvotus on todellakin vain vatsalla joten juominenkaan ei siihen auta. Vettä tulee kitattua muutenkin se 3l päivässä joten sitä ei voi lisätä, mä olen aina juonut paljon vettä. Töissä täytyy joka hetki kun pienikin väli on käydä wc:ssä. Siinä se juomisen huono puoli, vaikka toki muuten hyvä asia onkin =)

Monella on ihania ultrakuulumisia! :heart:

Onko kukaan ostanut vero modasta äitiysvaatteita? Siellä on kuulemma uusi äippävaatemallisto, löytyy ihanat pillifarkut jotka maksaakin vain 40? ja ovat tosi hyvän näköiset päällä. Niitä ei vaan myydä kuulemma kun pääkaupunkiseudun muutamassa liikkeessä. Tai tietääkö kukaan tarkalleen mistä niitä saa?
Ystävän päällä näin sellaiset eilen, olivat niin hyvän näköiset että seuraavan kerran sukuloidessa voisin sellaiset Kampista hakea.

Miten olette keksineet nimen masuasukillenne?
 
Kylläpäs Mutzillan mahassa on vilskettä! Mä oon aina miettiny, että miten ne kaksoset viihtyy siellä vatsassa keskenään ja miten ne päättävät, kumpi tulee ulos eka...? Onkos sulla muuten identtisiä kaksosia suvussa? Meillä on, mun mummo on identtinen kaksonen, hänen siskonpoikansa ovat identtiset ja miehen suvussakin heitä kuulemma on, eli jonkinverran pelotti se eka ultra sen osalta. Kaikki otetaan kyllä suurella rakkaudella vastaan, vaikka tulis 5 kerralla!

Kiva, että mun nettivinkeistä on jollekin jotain hyötyä! Sen takia mä niitä tänne laitan. Olisin toivonu ite ekassa raskaudessa vinkkejä muilta, kun olin niiiiiiin pihalla kaikesta. Mä oon eka lapsen saanut sekä mun että miehen kaveripiirissä. Saihan niitä vinkkejä näiltä palstoilta, mut jotenki olisin toivonu niitä vielä enemmän...

tvvo: Sit se on vaan turvotusta. Ei voi mitään. Eikä se nyt niin kauhee asia oo. Paitsi loppuraskaudessa ainaki mulla! Huhhuh! Mun turvotus tasaantu vasta, kun tyttö oli jotain 3kk. Siihen asti olin ku ilmapallo.
Tarkotatko tolla Vero Modan äitiysvaatemallistolla kenties Mamalicious -vaatteita? Niillä on ainakin sama valmistaja, mutta noita Mamalicious -vaatteita on saanut jo kauan Stockmannilta ja Bebesiltä. Halpoja ne on joo, mutta ei kovin laadukkaita. Mulla on parit farkut, legginsit ja paitoja ko. merkiltä. Farkut menee varmaan vielä tän raskauden, mutta ne paidat on aika kulahtaneita jo. Onhan toi myös makukysymys! Mä haluan vaatteelta mukavuutta, eli luonnonmateriaaleja kuten villaa ja puuvillaa, toiset taas tykkää enemmän polyesteristä.

Oon samoilla linjoilla Millenian kanssa tosta neuvolasta! Ne tädit on meitä varten siellä töissä ja mielummin käy kuuntelemassa ne sydänäänet, ku hermoilee asiasta kotona! Ja varsinkin sulla salmander on hyvä syy ainakin soittaa neuvolaan ja kysellä mieltä askarruttavia asioita. Kellään ei sais neuvolan jälkeen jäädä sellainen olo, että mitäköhän tässä nyt tapahtuu... Tottakai välillä huolettaa, onko siellä masussa kaikki hyvin. Se on ihan normaalia.

Monet valittelee täällä kipeitä rintoja. Nyt onkin hyvä aika panostaa kunnon liiveihin. Jostain luin, että rintojen tukeminen raskausaikana on jopa tärkeämpää, kuin imettäessä. Ihan hyvin voi siis ostaa jo paritkin imetysliivit ja käyttää niitä odotusaikana. Mä suosittelen Bravadon liivejä, koska ne venyy ja paukkuu sen kaksikin kuppikokoa ja niihin saa liivinsuojukset huomaamattomasti. Huonoimmat imetysliivit ostin, yllätysyllätys, H&M:ltä. Niissä on kaarituet, jotka oli tosi epämiellyttävät imettäessä. Laatu on niin heikko, että vois sanoa, että ovat jo käyttökelvottomat, vaikken käyttänytkään niitä paljon. Eli älkää säästelkö liiveissä! Mulla nyt on kokemusta vaan A-C -kuppiskaalasta, eli suuririntaiset voisivat laittaa omat vinkkinsä.

Nyt tuli mun äiti kylään! Viikonlopunjatkoja ja mukavaa alkuviikkoa mammat!
 
Moi!

Sane, :hug:

Salmander, minä olen myös Helsingistä ja täällä ei tosiaan kovin usein neuvolassa tai lääkärillä käydä, vaikka olisikin ensisynnyttäjä. Katselin neuvolakorttiani esikoisen ajalta ja siinä oli merkintä, että toinen neuvolakäynti on ollut viikolla 19+1. Ja ensimmäinen "oikea" lääkärikäynti oli vasta viikolla 26. Minä jouduin kyllä käymään yhdellä ylimääräisellä käynnillä viikolla 14+1, kun vatsaa vihloi töissä ihan kamalasti ja halusin tarkistuttaa tilanteen. Neuvola-aika täytyy itse varata, kunhan ensin on käynyt ultrassa. Näin minulle sanottiin. Kun raskaus on pidemmällä, niin seuraava aika varataan yleensä aina edellisellä neuvolakäynnillä. Niin ja meidän neuvolassa ei ainakaan voi niin vaan mennä puhelintunnilla kuuntelemaan sydänääniä, vaan se aika on tosiaan varattu vain puhelinajaksi. Ja oma terkkarini on ainakin tällä hetkellä kolmena päivänä puhelintuntien aikana antamassa possuflunssarokotteita.

tvvo, tuo Vero Modassa myytävä äitiysvaatemerkki on nimeltään Mamalicious ja niitä oli myynnissä jo silloin, kun esikoista odotin. Joissain äitiysvaateliikkeissä ja ainakin keskustan Stockmannilla näin niitä silloin. Ja nyt eilen huomasin niitä Itäkeskuksen Vero Modassa.
Minä kutsun masuasukkia Einoksi, koska esikoista kutsuttiin Väinöksi :D Mies kyllä puhuu Vilmasta B)

Äh, meillä on tiistaina ensiavun tentti. Pitää mennä kertaamaan kylkiasentoa ja verenvuodon tyrehdyttämistä...
 
Täällä tänään käyty kertomassa vauvauutiset anoppilassa. No joo, anoppi oli kuulema huomannu jo parilla edellisellä käynti kerralla, ja siitä on nyt pari kolme viikkoa aikaa. Kuulema minun olemus oli jotenkin muuttunut. Noh, häät oli elokuussa, niin ehkä olenkin jotenkin erityistarkkailussa. Ja löysät paidat ei ole aiemmin kuulunu mun tyyliin. Eikä finnit otsalla. Että kyllä kai noi naiset niin helposti sen toisistaan näkee, ja onhan mun mahan seutu ollu aika pulleana turvotuksesta jo melkein plussasta lähtien. Mut onnellisia siis olivat ja mua kyllä jännitti kertoo hirveesti. Ja vielä omille vanhemmille kertominen edessä, miten sitä osaiski kertoo vähä rennommin, vaikka tiedänkin että vastaanotto on superonnellinen.

inkkukinkku:samaa ummetusta täällä myös. Tai maha toimii ihmeellisesti, harvoin ja vatsa kovana. Otin neuvosta vaarin ja kävin eilen ostamassa minäkin pussillisen luumuja. Ja vettä yritän juoda enemmän. Luin jostain, että vettä imeytyy nyt puolet enemmän kuin normaalisti ja että mahalaukku tyhjenee nyt puolta hitaammin. ihmekkös tuo sitten on, jos mahassa on erinäistä turvotusta ja pöhötystä. Pöh :/

Mussupussu:Kiitos tosiaan tuosta nettivinkistä ja anna tulla lisää vinkkejä vaatetukseen ja muuhun tänne vaan. Täällä Kuopion seudulla aika minimaaliset nuo vaatevalikoimat, rajoittuu lähinnä H&M:lle ja ainakin farkut siellä on mun mielestä tosi kapeeta mallia. Tai sit oon paisunu niin paljo ja se johtuu siitä :whistle:

Niiskuneiti:mä haluun valaa nyt suhun uskoa, että eiköhän siellä masussa vaan oo elämää, vaikkei sinusta siltä aina tuntuskaan. Minusta ja niin monesta muustakin, on tuntunu ihan samalta, mut hyviä uutisia se ultra on kuitenkin tuonut tullessaan.

pohtijatar 12+6
 
Juu ei oo identtisiä kaksosia ainakaan miun tietääkseni ja ainoat kaksoset jotka tiedän meidän suvussa on isäni ja setäni. Joten enemmänkin arpaan uskon kun "sukurasitukseen".

Ja tuo a:n ja b:n paikka voi kuulemma vielä muuttua, kun mahtuvat hyvin liikkumaan yms..mut tuossa kuvassa heidät "ristittiin" noin ja kaippa työnimet meillä tulee sitten tammikuussa kun tietää kumpaako sukupuolta vauvat ovat, rakenneultra siis jo varattu ja se on 8.1.2010

Mutzilla ja kullanmurut 12+2
 
mussupussu Ai ne on oikeen huonolaatuisia, en mä sellaisia halua. Mä olen lähinnä nettiliikkeiden varassa, koska täällä ei myydä missään äippävaatteita. Ennen oli Lindexillä ja KappAhlissa, mutta en mä halua vaatteita joita jokaisella on neuvolassa. Mä annoin kaikki äippävaatteet pois 6kk sitten koska olin aivan varma etten enää ikinä raskaaksi tule, ainakaan niin että raskaus jatkuisi loppuun asti. Esikoista yritettiin 6 vuotta joten en halunnut jättää yhtään vauvanvaatetta yms nurkkiin muistuttamaan/ antamaan toiveita toisesta lapsesta.
Kai mä googlettelen vaan noi äippävaatteet ja kattelen millaisia on tarjolla. Jotkut tuntuu hirveen kalliilta eikä viitti maksaa jos ei ole laadukas. Toisaalta raskaaksi tulosta on maksettu 4000? joten haluan kyllä panostaa odotukseen ja lapseenkin. Esikoisen kohdalla tosiaankin maha oli hirmu pieni eikä ihmeempiä äippävaatteita tarvittu. Mulla on useita tatuointeja ja nyt taitaa osa venyä kun esikoisesta iho ei venynyt kun vattakin oli pieni. Rinnatkaan ei kasvaneet yhtään, no ovat luonnostaan 75DD joten ei ole kyllä tarvetta nytkään kasvaa :LOL:
Tykkään rennnoista merkkivaatteista kuten Gant, Hilfiger ja Lacoste. Pikeet yms on mun suosikkeja. Esikoisesta ostin muutamaa kokoa isompia Lacosten pikeitä ja käytin niitä masutuubin kanssa. Liikkeen myyjä sanoi, että Lacoste on niin laadukas ettei paita menetä muotoaan vaikka sen "venyttää" mahan päälle, niin hänkin oli raskauden aikana tehnyt. En uskonut sitä, mutta totta se vaan oli. Pesun jälkeen paita oli ihan entisissä mitoissa. Aika monessa liikkeessä on aika "fiinejä" noi äippävaatteet. Hienoja ovat mutteivat lainkaan minun tyylisiäni. En voisi sellaisiin pukeutua, koska en ole sellaisiin vaatteisiin muutenkaan tottunut.
Imetysliivit ostin alusvaateliikkeestä, maksoivat 107?, mutta olivat kyllä koko rahan arvoiset. Huono puoli isoissa rinnoissa on ettei edullisia liivejä saa mistään, koot loppuvat kesken tai sitten ovat greatgirls mallistoa ja ympärysmitta on valtava ja ulkonäkö sen mukainen. Ja muuten olen siro ja lyhyt, mutta etumusta löytyy :LOL:

zalmiakki Me kutsuimme esikoista kanssa Väinöksi, heti kun saimme tietää tulokkaan olevan poika. Eino on lutuisen kuuloinen :heart:

pohtijatar Mä kerroin anopille varhaisultran jälkeen että käytiin ottamassa tällaisia kuvia ja näytin ultrakuvia. Hän vaan totesi, että kyllä hän sen jo 2 viikkoa sitten huomasi. Silmät kuulemma loistivat. Jotkut naiset ovat ihmeellisiä kun havaitsevat raskauden jo niin varhain ettei sitä voi mitenkään ulkoisesti havaita. =)
 
Mutzilla ihana ultrakuva, siellä ne pikkuset myllertää :heart:
pohtijatar kiitos, kyllä mä haluan itekin uskoa, että kaikki on hyvin, mut ku silti vaan pelottaa. Mutta huomenna pääsee epätietoisuudesta eroon =)

Tosiaan huomenna ultra. Voipi olla, että ens yö menee aika valvomisen merkeissä. Mua on jännittänyt tänään jo ihan hirveesti. Joudun vielä menee yksin sinne ku miehellä on se tentti. Varmaan jalat tutisee ku astun aamulla tk:n ovesta sisään, huh. Mutta innolla menen sinne! =)
Me kutsutaan miehen kans masukkia kullervoksi, koska sen nimpparit oli sillo ku mä plussasin nii mies sen keksi. Paitsi mulla on niin tyttöolo, että mä sitä salaa kutsun välistä millo milläki tytön nimellä =)
tänään taas peilailin nii johan tuo masu onki kasvanu. Ja alamasulla tuntuu ihan selvästi kohdun kasvu, ku on sellanen kova "pallo".
Nuo Espritin äippävaatteet on tosi hienoja, mut vähä liian kalliita mun budjettiin
:ashamed:

Mutta huomenna palaan sitte ultrakuulumisien kera =)

Niisku- ja rakas 12+4 :heart:
 
Sanelle Super iso :hug: ja onnea uuteen yritykseen!

Muzillalla oli kyllä tosi söpö kuva kaksosista! :heart:

Nla-aikoja täällä Vantaalla saa musta ihan hyvin. Eka neuvola mulla oli poikkeuksellisen aikasin (jotain rv6) ku olin menossa reissuun. Sit seuraava meni jo vähän kauemmaks, rv 12 ku oli np-ultra. Seuraava neuvola-aika on 8.12 (eli rv 14+5) ja silloin on lisäksi neuvola-lääkäri. Mutta eikös se ole niin että kelan tuen saadakseen on pitänyt käydä lääkärin tarkastuksessa ennen rv 16 päättymistä?! Et kannattaa siis soitella neuvolaan ja kysellä lääkäri-ajan perään jos neuvolantäti ei oo siitä mitään puhunu.

Täälläkin rinnat on kipeet, tai lähinnä nännit... Ihan alkuraskaudessa oli koko rinnat, mut nyt se arkuus on siirtynyt nänneihin. Tosi kivaa varsinkin silloin kun esikoinen hyppää päälle makaamaan, riehumaan, halaamaan.. AUTS! :D

Meillä ei oo mitään nimeä "masu-asukille". Ihan vaan vauvaks sanotaan. Oikean nimen keksiminenkin on niin vaikeaa, et nyt en kyl uhraa yhtään ajatusta väliaikaisen nimen keksimiseen! :LOL:

Adalia 12+3
 
Onko muilla tullut vielä painoa lisää?
Ei varmaan pitäs hirveesti olla tullut painoa, vielä..
Itse olen syönyt niin paljon ja lopettanut liikkumisen, niin painoa tullut sen takia jo 2,5kg. Harmittaa.. Vannoin, että jatkan liikunnan harrastamista niin kauan kuin pystyn. Mutta toisin kävi, olen töiden jälkeen niin väsynyt, että en jaksa tehdä yhtään mitään. Hyvä, kun jaksaa käydä töissä 5 pv:nä viikossa.
Esikoisesta tuli melkein 20kg painoa ja niiden pois saaminen oli todella vaikeaa. Olin päättänyt, että nyt en hanki niin paljon painoa lisää. Ei hyvältä näytä, miten se onkaan niin vaikeeta. Ruoka on hyvää.

Onko muilla tullut jotain erikoisia himoja johonkin ruokiin? Itsellä on välillä jotain, esim. perunamuusi, appelsiinimehu ja enemmänkin suolasiin juttuihin himo kuin makeeseen.

Viikon päästä on eka UÄ. Odotan kovasti! =)

Jaksamisia kaikille!
 
Heips
Pikaisesti pääsen nyt kirjoittaa kun olo niin sallii...
Ollaan oltu koko perhe sikainfluenssassa. Ja mulla pahoinvointi senkuin vain pahenee.. Yöllä herään siihen että oksettaa, ja aamulla herään pahoinvointiin. Perjantai aamu meni siinä että ravasin vessassa oksentamassa puoleenpäivään saakka. :x Tää on jotain ihan kauheen ahdistavaa, ei mulla esikoisen kanssa ollut näin pahaa pahoinvointia.. :| onneksi.
Mut ei mihinkään oikeen tahdo lähteä kun kaikki oksettaa, ja koitan syödä joka hetki jotain pientä ja myös pieniä annoksia lämmintä ruokaa. Mut en enää keksi mitään muuta. Kai mä nyt käyn sit hankkimassa rannekkeet.
Mietin sikainfluenssan aikana et jos on mennyt kesken kun oli niin vahvoja vihlaisuja alavatsassa, mutta en mä keksi mitään muuta syytä tähän kauheeseen pahoinvointiin kuin raskaana olon. Ja vaavin olemassaoloon saa varmuuden 1.12. klo8.00 olevassa ultrassa. :)
Mutta näin täällä, sori kun on vain omaa napaa. Mä poistun vielä ennen kun alkaa taas oksufiilis :ashamed:
Mut onnea hyvistä ultra kuulumisista :flower: ja haleja huonojen uutisten kanssa jaksaville :hug:
Pikaiseen kysyn että ketkäs olikaan naistenklinikalle menossa? :) On tullut niin paljon porukkaa etten perässä pysy.
Me 10+ :heart: :heart:
 
Onpa taas tullut tekstiä :eek: Kivaa kun on aktiivinen pino :) Uusille tervetuloa! :flower:

:hug: :hug: kaikille niitä tarvitseville, joillain oli vuotoja ollut, toivottavasti ihan normaalia vain.

Neljäshaaveissa pahoittelut toisen vaavin menetyksestä ja toivotaan että toinen pysyy matkassa loppuun asti :hug:

Sanelle erityisen iso hali ja onnea uuteen yritykseen! :hug:

Paljon on tullut myös iloisia uutisia hyvien ultranäkymien ansiosta! :flower:

Ruokahimoista Perunamuusi on ollu kans mulla aika pop, varsinkin pinaatilla maustettuna, ja pinaattikeitto on myös maistunut, mut ainut mitä syön päivittäin on mandariinit tai satsumat, niitä menee joku 6-8 per päivä :)

Omaa napaa: Maanantaina oltiin siis nt-ultrassa ja turvotus oli 1mm, veriseulan tulokset tuli perjantaina (nopeeta toimintaa kun tiistaina kävin just ennen sulkemista labrassa ja jo pe tipahti kirje postiluukusta) ja kaikki oli kunnossa.

Tällä viikolla kerrottiin vanhemmille ja sisaruksille ja kaikki oli oikein iloisia ja onnellisia, erityisesti molempien äidit, koska heille on ensimmäinen lapsenlapsi tulossa :) Ja miehen veljen vaimo oli ihan itkunen jopa, kun tiesi et ollaan yritetty jo jonkin aikaa.

Maha alkaa näkymään jo aika hyvin ja se tuntuu sillai hassusti pinkeeltä, aikas kivaa :) Tietää että siellä kasvetaan, vaikka ei vielä liikkeitä tunnukaan. Reilun viikon päästä olis seuraava neuvola sitten.

Tällä viikolla on pari päivää tuntunu oudolta tuolla virtsarakon seudulla, niin kun sellasta pistelyä ja vihlontaa kun rakko on ollu täysi, luulin jo et on virtsatietulehdus tullut, mut ei kuitenkaan virtsatessa oo sit vihlonu.. Jostain luin et kohtu on "nousemassa" tuolta lantiosta ja siksi voi tuntua painetta virtsarakossa, johtuisiko sit tosta noi tuntemukset. Mulla on myös menkkamaiset säryt vatsassa ja selässä jatkunu, tietääkö kukaan kauan ne jatkuu vai onko läpi raskauden kun kohtu kasvaa? Mulla on taaksepäin kallistunut kohtu, johtuneeko siitä noi säryt..?

Mutta yritän nyt alkaa nauttimaan tästä raskaudesta täysillä kun ollaan jo turvallisemmilla viikoilla ja pahoinvointikin on loppunut. Nythän pitäs alkaa se energinen keskikolmannes, sitä energiapiikkiä odotellessa.. :D

Pikkuapina ja Papu 12+6 (huomenna poksutaan taas! :) )

Niin joo työnimen vauvalle keksin minä ja pienen mietinnän jälkeen mieskin alko käyttämään sitä, kutsun häntä myös välillä Pieneksi Papulaiseksi ja Papulaattoriks :D Rakkaalla lapsella on monta nimeä vai miten se nyt oli ;)

Hauskaa viikon alkua mammat!
 
Heippa taas!

Adalia: Kelan sivuilta:
Äitiysavustuksen saaminen edellyttää lisäksi, että raskautesi on kestänyt vähintään 154 päivää ja olet käynyt terveystarkastuksessa lääkärissä tai neuvolassa ennen 4. raskauskuukautesi päättymistä
eli käsittääkseni neuvola riittää. En kyl yhtään muista, miten toi meni esikoisen kanssa...

tvvo: Ton sun kuvauksen perusteella en osaa suositella mitään äitiysvaatemerkkiä. :/ Toi mun rakastama Isabella Oliver taitaa olla liian klassinen sun makuun ja Esprit taas ehkä liian tavis? Ootko muuten ihan urheiluliikkeistä kysynyt? Joillain merkeillä on myös äitiysmallisto. Siis jos rennoista, sporttisista pitää. Niin tai sit tosiaan jos sulla on sellanen fiilis, että ei se maha tässäkään raskaudessa kauheesti kasva, niin sit niitä viime raskaudessa hyväksi todettuja Lacosteja. En muuten olis ikinä uskonut, että PIKEET voi palautua pesussa, mutta kai se on uskottava! Niiskuneidille suosittelen kiertämään kaikki mahdolliset kirpparit. Ihmiset myy niissä tosi paljon mammavaatteita. Ja sit nettimarkkinat; huuto.netit ja eBayt sun muut. Ja olihan tuolla Espritillä se Ale -nurkka. Mulla on just päällä aivan ihana puuvilla/kashmir -mekko, jonka huomasin olevan alessa just nyt tuolla sivuilla. Ostat pari käytännöllistä vaatetta! Niillä pärjää jo tosi hyvin, esim. musta mekko, farkut, musta toppi, musta paita. Asustat jo olemassa olevilla koruilla, niin sulla on lukuisia hienoja yhdistelmiä tilaisuuteen kuin tilaisuuteen!

tvvo: Mun paras kaveri on valitellu samaa liiveihin liittyen. Siis noi great girls -mallistot on aivan peestä. Sit ku löytää jotku kivat (shoppailtiin joskus paljon yhdessä) hinta on yli 100 euroa. Oltiin joskus aikanaan ihan innoissamme, kun mediassa puhuttiin, että Janina Frostell lanseeraa oman malliston suurille poville. Joo ja sitte selvis että ne tulee Tarjoustaloon, eikä vissiin ollu ihan sieltä laadukkaammasta päästä... Ei vaan oo olemassa hyvää ja halpaa. :/

papuneiti: Hei anna itsellesi armoa! Harva mamma jaksaa alkuraskauden pahoinvoinneilta ja väsymykseltä MITÄÄN ylimääräistä, saati sitten liikuntaa. Keskikolmanneksella saat varmasti lisää energiaa ja harrastat sitten enemmän jos jaksat. Mä myös murehdin ekassa raskaudessa sitä hurjaa painonnousua, mutta neuvolatäti siihen, että: "keho ottaa sen minkä tarvitsee". Ja totta se on! Ja muistakaa se D-vitamiini mammat! Se auttaa jaksamaan nämä pimeät kuukaudet.

Himoista: Roskaruoka! Varsinkin iltaisin. Voisin syödä ranskiksia joka ilta. Mutta en syö, hemmetti, tälle himolle en aio antaa periksi.

Sisunäiskä
: Me synnytetään Naistenklinikalla, jos Tammisaareen ei enää silloin päästä. Kaikki ultrat siis kuitenkin NKL:lla.

Musta nyt varmaan saa sellasen kauheen pinnallisen ja besservisserin kuvan. Mielipide joka asiaan. Kyllä mä muutakin mietin kun niitä mammavaatteita ja tiedän, etten oo aina oikeassa kaikista asioista. En oo mikään kauheen kannustava tyyppi tuntemattomille, mutta yritän muuttua siinäkin asiassa. Nyt nukkumaan! |O
 
sane :hug: Onnea uuteen yritykseen!

Neuvolassa ja lääkärillä käyty tänään. Kaikki oli oikein hyvin, viikon sain nyt sairaslomaa tämän kauhean väsymyksen takia. Testin mukaan lievää masennusta, mutta ei vielä mitään erikoisia "toimenpiteitä" sen suhteen. Katsotaan josko mieliala kohenisi kun saa levättyä.

Perjantaina lähdetään miehen kanssa Tukholman risteilylle, sitä kovasti odottelen! :)

Himoista: Kuten ensimmäisessäkin raskaudessa, himoitsen jääpaloja :D Niitä syön paljon! Lisäksi viinirypäleet ja omena on suuressa suosiossa. Onneksi ihan terveellisiä himoja ainakin toistaiseksi.

Iloista alkavaa viikkoa kaikille!

nan-nan-naa 12+6
 
Huomenia :wave:
Ultrassa käyty. Pieni ihmisenalku sieltä löydettiin. Sydän löi ja kädet ja jalat vispas.
Mut oli niin jääräpää, ettei suostunu kääntyyn vaan jökötti nii huonossa asennossa, ettei saatu niskaturvotusta mitattua. Ens vkon maanantaina uus yritys. Viikkoja vastas ihan täysin, eli tänään menossa rv 12+5.
Jalat ja kädet oli oikealla paikalla ja kaikki näytti siis olevan kunnossa, joten eipä todennäkösesti myöskään niskaturvotusta löydy sallitun rajan ylitsemänä.
Siis fiilis on mitä mahtavin, meille tulee ihan oikeesti kesävauva :heart:

Mussunpussu kiitos vinkeistä. Mulla on jo parit mammahousut, joita voi käyttää melkeinpä missä vaan ja paitoja on ihan normipaitoja, jotka vähä isompaa kokoa, eli en usko että mun tarvii hirveesti mammavaatteita enempää ostella =)

Hyvää alkanutta viikkoa mammat ja masut :flower:

Niisku- ja rakas 12+5 :heart:
 
Jee - paljon on tullut tekstiä, muistaisinpa kommentoida kaiken, minkä aioin :ashamed:

Sane :'( :hug:

Salmander: Kiitos veriseulatulostiedosta!

Ziziliskolle ja Pikkuapinalle onnittelut ultranäkymistä :flower: Roiku vaan Zizilisko tälläkin puolella, vaikka alat vaikuttaa myös toukokuisissa =)

NevaNeva: Onnea sykkeestä :flower:

Mutzilla: Onnea ultranäkymistä. Todella mukavaa, kun jaksat laittaa kuvia =) Kauhea tuo "potkivat toisiaan päähän", noinko nuorena se sisaruskahina jo alkaa ;) Oli niin "kamalan hauskasti" kirjoitettu, että sait mut nauramaan :LOL: Toinen vastaava tapaus oli, kun luin lehdestä lauseen: "esikoiselta lähti hammas ja kuopus söi sen". Nauratti, kun kuvitteli äidin, joka syöksyy väliin ehtimättä ajoissa, mutta tosipaikassa ei kyllä naurata, vaikka ei kai tuo nyt niin vakavaa olekaan...

Niiskuneidin ultrakuulumisia täällä odottelen :p

Tvvo: Masuasukin nimi: Meillä tämä tulokas on toinen ja näillä näkymin viimeinen lapsi. Esikkoakin kutsun välillä "äidin pikkumussuksi", joten mulla ilmeinen tarve pitää lapset pieninä pitkään. Siis ei ole ihme, että masuasukin nimi on vain "pieni" =)

Sisunäiskälle ja perheelle paranemisia niin possusta kuin pahoinvoinnistakin :hug:

Nan-nan-naa: Masennuksen karkoitus :hug:

Lenniina ja pieni 12+3
 
niiskuneidille ja kaikille muillekkin ihanista ultra-kuulumisista =)
:heart: :heart:

täällä aamupahoinvoinnit jyllää mutta muuten voidaan suht hyvin =)
huomenna kauan odotettu ultra mutta ei nyt kauheesti huolestuta kun pe kuulin jo sydämmen sykkeet.mutta tosi ihana nähdä millanen möyriä siellä on =)

joku kyseli painosta niin mulla on itellä tippunut paino noiden rajujen pahoinvointien takia 3,2kg mutta oon vaan ilonen sillä sitä painoo ehtii tähän ruhoon tulla vielä usein. kaikissa kolmessa on painoa tullut lisää 15-20kg HUOH! mutta nyt koitan saada et se ois maximissa se 10kg saa nähä miten käy.

himoista : mulla ei tällä hetkellä oo muuta kun suklaa,suklaa,suklaa :p

tänttärä ja tirppa 12+3
 

Yhteistyössä