~~Kesäkuun Kullannuput 2010~~

kiitos vinkistä, pitääkin ultrasta sitten kysellä tuota todistusta =)

millenia täällä on eka neuvola vasta rv9-10. sekin niin riippuu paikasta että koska eka on. mulla siis eka neuvola 1.12. :p

pikkuapina täällä tosiaan kävi samalla tavalla kuin syyshortensialla eli imettämisien jälkeen tissit kyllä pienentyneet lähtötilanteesta..eli jouduin sitten taas imettämisen lopettamisen jälkeen ostaa rintsikat uusiksi.. :p

sadeee80 & kirppu 7+3
 
Heipodei! :wave:

Olipas tänne taas ehtinyt tulla kivasti tekstiä =)

Taidampa itsekin siis säästää vielä vanhat rintsikat, niitä tulee sitte tarvitsemaan imetyksen lopettamisen jälkeen. Oon nyt ostanu yhen koon isompia muutamat ku tuntuu, että vanhoilla rintsikoilla tulee tissit vielä entistä enemmän kipeemmäksi.

Tuo ultrakuva joulukortissa on tosi hyvä idea! =)
Mä tossa jo viikolla tein joulukortit ja kirjotin niille kuoretki, hiuka aikasessa mut parempi ajoissa ku myöhässä :p
Täällä vielä viikko ultraan, siis tuntuu että aika matelee ja joutuu vaan enemmän ja enemmän miettin onko tuolla ketään. =/
Joku kyseli viikkoja millo saanu possurokotteen, mulla oli sillo tasan 9+0, olin käyny toissapäivänä ekassa neuvolassa, joten mulla oli se neuvolakortti, tosin mä hain kyllä rokotteen neuvolasta, joten olihan mun tiedotki siellä koneella. Tuolla vaan tehtiin sillai, että ne anto vaan lapun neuvolakortin väliin, että on saanu sen rokotteen ja pvm, nii se kirjataan mun tietoihin seuraavalla neuvola käynnillä.. pääsivät tuolla nopeampaa eteenpäin ku ei tarvinu alkaa kirjaan jokasta rokotusta.

Mulla on oireet vähentyneet selvästi alkuraskaudesta enkä tiedä onko se hyvä asia :eek:
Väsynyt olen edelleen ja öklö olo tulee jos ei syö, tissit on välistä tosi kipeät ja alamasua vihlasee välistä, mut välistä ei oo mitn oiretta ja unohtaa melkein olevansa raskaana. :whistle:

mukavaa viikonloppua mamit :flower:

Niisku- ja raksu 11+3 :heart:
 
mitenkäs mammat jakselee? =) täälä öllö olo hieman helpottanu, tosin siitä huolimatta tuntuu siltä että pitäis olla koko ajan syömässä :D

voisko joku kertoa että minkälaista se litku on sokerirasitustestissä? jostain oon kuullu että se olis niinku väljähtänyttä kokista.. hyh hyh jos se tollasta on :x

tuplarattaista meillä on käytössä carenan double swingit ja tyytyväinen olen ollut :) no, mitä nyt renkaat välillä nitisee ja natisee mutta eipä se minua enää häiritse ku oon tottunu.

nyt lapsosten kans touhuamaan =)

emmmaa ja asukki 9+4
 
Sokerirasituksesta: Se juotava on lisäravinnepurkki, hieman väljähtyneeltä colalta tai kotikaljalta maistuvaa ja sitä juodaan muistaakseni "pikkulimupullollinen" eli 0,33l. Ainakin itsellä jano on ollut niin kova testiin mennessä, että testijuoman juominen ei ole tuottanut minkäänlaista ongelmaa. Etenkin, kun testi tehdään täällä muistaakseni rv26-28, jolloin aaupahoinvointiakaan ei enää ole. Labraan kannattaa varata paljon hyvää lukemista/käsitöitä ym, koska siellä vierähtää se 2h. Labrasta ei voi siis välillä poistua tai syödä/juoda siellä mitään muuta.

ON: Edelleen sinnitellään uhkaavan keskenmenon varjon alla. Mitään vuotoja ei ole onneksi ollut.

Bonus 7+3 .
 
Joo se sokerirasituksen litku muistuttaa tosiaan väljähtänyttä colaa, tosin oon kuullu että joissain paikoissa käytetään itsetehtyä litkuakin joka kuulemma on vielä pahempaa... Mullakaan ei ollu ongelmia saada juotua sitä, vaikka etukäteen vähän epäilinkin. Se odottelu siellä labrassa on kyllä ärsyttävää.. Mun pitäiskin varata aikaa siihen rasitukseen, viimeks kun nasahdin siitä niin nyt joudun aikasemmin :| Tosin terkka sano että mun viime raskauden jälkeen niitä raja-arvoja on nostettu ja jos mulla olis nyt samat arvot kun viimeks, niin ei olis diabetesta..
Bonustehtävä: :hug: Toivottavasti pieni sinnittelee matkassa mukana!
Niiskuneiti: Täällä myös oireet vähentyneet. Pahoinvointi loppui keskiviikkona, samana päivänä mulla oli ultra, joten ei huolestuta vaan päinvastoin oon onnellinen kun olo on normaali! Tissit on arat ja mahallaan en pysty nukkuun. Ja repäisykivut on välillä tosi kovat. Väsynyt olen edelleen, mutta jotenkin nyt on alkanut se vaihe kun voi alkaa nauttia raskaana olosta :heart: Aikasemmin pahoinvointi vei kaikki voimat, mutta nyt tunnen leijuvani jossain maanpinnan yläpuolella! Eiköhän sunkin masussa kaikki ole hyvin :flower:

Meillä on tänään kaveriporukan pikkujoulut ja eilen kävin h&m:llä katsomassa löytyiskö mustia suoria mammahousuja. Tässä kun on lähiaikoina tulossa muitakin kemuja, niin niitäkin ajatellen. Ja siis viikkojahan mulla on vasta 11+4 mut tavallisia housuja en mielelläni enää päälleni laita, sen verran ahdistaa... No, en kuitenkaan sieltä löytänyt etsimiäni, mutta poikkesin läheisellä lastentarvikekirpparilla ja siellä oli aivan uudenveroiset juuri sellaiset housut joita olin ajatellut! Ja hinta oli kokonaiset 4?! Että onneks siellä h&m:llä ei ollu...
Nyt täytyy alkaa valmistautuun pikkuhiljaa ja kunhan poika herää, viedään hänet naapuriin mummun hyvään hoitoon :wave:

-minttu ja pumpelo :heart: rv11+4
 
Kävin ostoksilla... Ajattelin katella Pyrylle vaatteita, joita vois ottaa synnärille mukaan, mutta nyt kävi taas niinku viimeks - MISSÄÄN ei tunnu olevan niitä keskoskoko-vaatteita! P.oPilla oli joo pari yksväristä bodya ja pöksyjä - tylsää! Tiedän, että H&M:llä on niitä joo, mutta se on sitte ihan viimenen paikka josta ostan yhtään mitään. No, onneks tässä on vielä aikaa. Ja onhan niitä sitten siellä Bebesilläkin.

Ostin itelle villahousut. :eek: Benettonilta. On niin pirun kylmä ulkona, että ne näytti ja tuntui tosi lämpimiltä ja hyviltä, oli nyt sitte kuinka seksintappajat hyvänsä. Olin jotenki niin pettyny P.oPin valikoimiin, kun olin jo netistä kattonu valmiiks mitä ostan ja mistään ei ollu kokoja... Siellä oli sitten niitä mustia suoria housuja, jos joltain sellaset puuttuu. P.oPin versiot on sellaset hiukan kiiltävät ja vähän paksummat kun jotku polyesterihirvitykset. Oon samaa mieltä niiden käytännöllisyydestä: sopii mihin vaan ja musta väri hoikentaa! Mulla taitaa olla LindexMama -malliston mustat housut, ehkä, tuolla jossain.

Nii joo, tiistaina on jo eka ultra. Meen nyt sit naistenklinikalle, kun se piti valita.

Viikonloppuja!

MP & "Pyry" rv 11?
 
äkkiä nyt omaa napaa vaan..

eli shoppailemassa käyty tämä ja eilinen päivä mukaan tarttunut kaikkee joulusta verhoja,jouluvaloja,koristeita ym =)

ruskehtavaa vuotoa tuli eilen mutta tänään ei oo tullut mitään. uskaltaako tässä nyt hengähtää ja relata?? pahoinvoinnit ovat loppuneet kuin seinään jo tämän viikon alussa.
tänäänkin join aamulla mukillisen kahvia sitten kiertelin n. 5 tuntia kaupoissa eikä yhtään tehnyt huonoo. kaikki ruuat maistuu myös rasvainen joka teki mulle pahaa.
vähän kyllä sekin nyt huolestuttaa kun pahoinvoinnit nyt näin aikasin on loppunut. kuopuksestakun voin viikolle 20 asti huonosti ja kahdesta muustakin rv 14 -15 asti niin nyt sekin pelottaa. vaikka kivahan tää on ettei jatkuvasti tarvi käydä oksulla.

sokerinrasituksesta niin on väljähtänyttä colaa ja mä ite tykkäsin olin niin nälkäinen ja janoinen että sitä litkua olis mennyt enemmänkin. nyt joudun tässä käymään 2 kertaa rv 12-16 ja rv 24-28 mutta ei kauhistuta sillä litku on hyvää kunhan vaan arvotkin ois hyviä.

mä oon hävittänyt neuvolalorttini en löydä sitä mistään..huoh..

tänttärä ja tirppa 11+1
20.11 neuvola ja 24.11 se ultra eli niitä odotellessa jos ei mitään tapahdu ennen sitä.
 
moikka!
onpa tullu tekstiä, nopeella oikoluvulla luin jutut läpi..

Mulla possurokotekans otettuna, yhres miehen kans käytiin ottamassa sillä diabeetes sai kans. Nyt hiukan huojentuneenpi olo taudin suhteen, vois pikkuhiljaa alkaa vapaammin hengitteleen ihmisten ilmoilla! :kieh:

Omaa napaa sen verran et neuvola mulla vasta viikon päästä, nyt viikkoja yli 9 kait. sittenhän se laskettu aika vähän tarkentuu, ku kiekosta nlantäti kattoo.. ;) Pahoinvointia on edelleen aamut ja aamupäivä menee paremmin mut illasta välillä tooosi etova ja voimaton olo.ei pysty tekeen mitään. niin huonoo tekee... :x muutaman kerran oon oksentanu, muttei se oksentaminen oo niin paha, kuin se olo, joka vaan jatkuu ja jatkuu....yöks...
omat vaatteet menee todellaki vielä päälle, en mä oo ostanu yleensä äitiysvaatteita vasta ku loppuvaiheessa tai jossain lähempänä 30 viikkoa, lähinnä paitoja. Ei mulla vielä ku nuita viikkojakaan ei paljoo oo, niin masu kasva, pitkä ku oon niin se lähempänä puoltaväliä alkanu näkyyn ed.raskauksissa..

Väsymystä ei oikeestaan hirveesti oo, lähinnä sitä pahaa oloa, josta johtuen pakko illalla maata.. Ootan kyl et nää alkuviikot menis et olo kohenis .
Joulua ootan kovasti ja lastenkans valoja laiteltu ja joululaulua kuunneltu...pipareita aateltiin nyt illalla paistella ja ehkä torttujaki. :p Eilen oli epäviralliset ekat pikkujoulut, syöty on kyl joulukonvehteja tälle vuojelle ihan kiitettävästi...
 
mussupussu Minkä kokoista vaatetta haet? Mulla on esikoinen keskonen ja mä ostin vaatteet lastenvaateliikkeistä, sellaisista pikkuliikkeistä. Lindexillä ja HM:llä on tosiaankin kokoa 40cm ja 46cm, sieltä en itse nitä ostanut mutta sain lahjaksi. Todellisuudessa ne on aivan liian pieniä jos lapsi syntyy täysaikaisena ja on "normi kokoinen". Meillä käytettiin kokoa 62/68cm vasta 6kk iässä. Itse en ostaisi valmiiksi niin pieniä vaan 50-56cm. Tätä kokoa on ainakin NameIt:n vaatteissa.
Niin ja sit tilasin netistä jostain ihan keskosille tehtyjä vaatteita, en vaan lainkaan muista mistä. Mä lahjoitin kaikki vaatteet keskolaan muksun 6kk kontrollissa. Sairaalassa on hirveän vähän pienelle vauvalle sopivaa. Poika olikin kuukauden omissa vaatteissa sairaalassa, oli hienoa mennä katsomaan kun vaatteetkin oli sopivia eikä mennyt 5 kertaa ympäri. 50cm vaate kun on tosi reilu 40cm lapselle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tvvo:
mussupussu Minkä kokoista vaatetta haet? Mulla on esikoinen keskonen ja mä ostin vaatteet lastenvaateliikkeistä, sellaisista pikkuliikkeistä. Lindexillä ja HM:llä on tosiaankin kokoa 40cm ja 46cm, sieltä en itse nitä ostanut mutta sain lahjaksi. Todellisuudessa ne on aivan liian pieniä jos lapsi syntyy täysaikaisena ja on "normi kokoinen". Meillä käytettiin kokoa 62/68cm vasta 6kk iässä. Itse en ostaisi valmiiksi niin pieniä vaan 50-56cm. Tätä kokoa on ainakin NameIt:n vaatteissa.
Niin ja sit tilasin netistä jostain ihan keskosille tehtyjä vaatteita, en vaan lainkaan muista mistä. Mä lahjoitin kaikki vaatteet keskolaan muksun 6kk kontrollissa. Sairaalassa on hirveän vähän pienelle vauvalle sopivaa. Poika olikin kuukauden omissa vaatteissa sairaalassa, oli hienoa mennä katsomaan kun vaatteetkin oli sopivia eikä mennyt 5 kertaa ympäri. 50cm vaate kun on tosi reilu 40cm lapselle.
Näin mullekin neuvottiin esikoisen kanssa, jolla käytettiin kokoa 44cm 2kk! Ei ihan naakkelinakaan viitti kahta kuukautta pitää, vaikka onkin kesävauva. :LOL: Niitä pikkuvaatteita hankittiin niin vähän, että ovat tosi kuluneita tytön jäljiltä, siksi siis haalin niitä jo nyt lisää. Meillä siis ne "sirot" geenit, joten kakkosestakin odotettavissa hyvin pientä, täysiaikaisenakin. Meillä jäi oikeastaan koko 56cm hyvin hyvin vähäiselle käytölle, kun tyttö humpsahti yht'äkkiä pituutta aika reippaasti. Vitsit se on muuten ihanaa, kun ei tartte synnärillä omalle lapselle laittaa niitä kamalia, yli-isoja sairaalavaatteita! Suosittelen siis ottamaan muutaman vaatekerraston vauvalle mukaan sairaalaan. Ja nimenomaan niitä PIENIÄ.
 
Muutaman päivän tauon jälkeen käväisin lukemassa palstan kirjoituksia. Kivasti saa monelaisia vinkkejä ja kuulee uusia asioita täältä, vaikka en erityisen aktiivinen jaksakaan olla. Työt on vieneet viime aikoina aika lailla mehut minusta ja paljon joutunut tekemään ylitöitäkin. Nyt otin maanantaille "ylimääräisen" vapaa, etten stressaa itseäni ja vauvoja liikaa. Tiistaina on seuraava ultta ja se vähän jännittää. Pahoinvointi on pahentunut tällä viikolla ja kahtena aamuna joutunut oksentamaankin. Vatsakipuja ei ole ollut tällä viikolla juurikaan ja siitä olen vähän huolissaan. Eikö nyt pitäisi kohdun kuitenkin kasvaa ja aiheuttaa kipuilua...?

Saagatar ja pikkuoravat 8+5
 
Tervehdys!
Pikaisesti tulin kertomaan, että perjantaina alkuraskauden ultrassa oli kaikki hyvin!
Pikkuinen vastasi viikkoja 8+0, vaikka silloin oli laskujen mukaan 7+4. Laskettua ei kuitenkaan muuteta.Pituutta huimat 14,5 mm ja sydämensyke tasainen ja vahva. :heart: Itkuhan siinä meinasi tulla.Onnellinen olo nyt.
Väsy ja pahaolo vaivaavat edelleen, ja josko ne pian hellittäisivät... :|
Käytiin Tukholmassa viikonloppureissulla, ja ostin sieltä aivan ihanat mamafarkut onnistuneen ultran kunniaksi.

Johanna ja Pikkiriikki 7+6 :heart:

Kuvaa varhaisultrasta:
http://i154.photobucket.com/albums/s243/leevu/vauva.jpg
 
PikkuVarpunen onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :flower:

Se olis taas sunnuntai. Mihin nää viikonloput aina menee? :/
Meniski äkkiä tuleva viikko nii pääsis sitte pian katteleen miten masuasukki jakselee.

Hyvää sunnuntaita mammat! =)

Niisku- ja raksu 11+4 :heart:
 
heippa!

Toivottavasti porukaan viela mahtuu. Kaksi vuotta sitten olin myos samanlaisessa ketjussa ja paljon vertais tukea loytyikin. Silloin asuin ulkomailla ja oli mukava seurata miten suomes neuvola kaytanto yms toimiii muilla jotka samas vaihees raskaana. Nyt sit asutaan suomes ja pikku kakkonen tulossa.
Laskettu aika 12.6. sairaala OYS ja mun ika 29 ja lapsia tulossa numero 2. Eli jos joku reipas osaisi paivittaa listaan.
Eka neuvola oli pe syntymapaivan kunniaksi! Enemman sita neuvolaa jannitti, oman syntymapaivan aivan unohti. Aivan mielenkiintoista oli neuvolassa. Tarkkaan kavivat ruokavaliota ja muuta lavitse. Ei moista ekan lapsen kanssa. Eli olenkin tavallaan eka odottaja mita tulee suomen neuvola kaytantoon. Kovasti innoissani olen tasta raskaudesta ja ei ole sita samanlaista pelkoa ja jannitysta kun toinen kierros menossa. Nyt voi aivan vaan nauttia. Ja meidan lapsosillekkin tulee sitten ika eroa aika tarkasti 2v, jos kaikki menee hyvin ja ajallaan.
Ultra aika saatiin kuun loppuun, ei malttaisi odottaa.
Hyvaa sunnuntain jatkoa kaikille!
 
Onnea hyvistä ultranäkymistä! :flower:

Ja tervetuloa uusille! :flower:

Oliko se Mussupussu joka puhui että kummastuttaa kuinka joillekin on tärkeää pystyä pitämään omia vaatteita mahdollisimman pitkään. Kyllä se itseäkin kummastuttaa kun omat farkut on puristanut jo pitkään, eikä niitä ole mukava pitää. Kyllähän nyt legginsit ja väljät tunikat pidän niin pitkään kun voi, mutta pelkään kans et vaatteet venyy ja sit joutuu ostaan uusia.. Kaikki paidat mitä oon nyt ostanut (ja jo raskautta yrittäessä ) niin oon valinnu sellasia malleja joissa on tilaa mahalle, mutta voi käyttää myös raskauden jälkeen :)

Joku meinasi laittaa ultrakuvan joulukorttiin, meillä oli ihan sama idea ja se olis kyl kiva tapa kertoa muille kun lähisuvulle :) Oletteko muuten kertoneet jo keille? Me ollaan vielä pidetty salassa, mutta huomenna olis ultra ja viikotkin poksuu :) Joten ens viikolla aletaan kertomaan eka omille vanhemmille ja sisaruksille, kaverit saa tietää sit kun nähdään tms.

Olin eilen työpaikan pikkujouluissa ja yks utelias kysyi onko pikkunen matkassa kun oon vesilinjalla. En kieltänyt mut keksin jotain muuta syyks. Pomohan tietää, mutta ei sitä luonnollisestikaan kerro eteenpäin. Muutama muukin oli ollut utelias, mutta ei multa suoraan ollu kysyny. Kyllähän se kohta alkaa jo näkymäänkin että ei sit sen puoleen tarvi salailla enää.

Plääh, tosi laiska sunnuntai, sängyssä lorvinu koko päivän, mitään ei jaksais tehä vaikka ei tekemisen puutetta kyl ainakaan olis..

Mies kertoi kaveristaan, jolla oli mennyt poikki tyttöystävän kanssa ja heillä on yhteinen n. puolivuotias lapsi. Tosin suhde ei ollut kummoinen ennen lastakaan, joka ilmeisesti ei ollut suunniteltu. Mutta mies sanoi sit mulle et hän tietää et me tullaan oleen aina yhdessä :heart: Itkuhan siinä pääsi ja sanoin et hän on parasta mitä mulle on tapahtunut :snotty: Ihanaa kun on löytänyt ihmisen, jonka kanssa voi ajatella olevansa loppu elämänsä :heart:

Tunteellinen (ja laiska) Pikkuapina ja Papu 11+6
 
Niiskuneiti: Tuossa vaiheessa on täysin normaalia, että oireet vähenenee. Keskikolmannes on yleensä sellaista mukavaa aikaa, jolloin vaivana on mahdollisesti vain kasvava massu ja välillä päikkäreiden tarve. Tietysti yksilöillä vaihtelee, mutta tosiaan alkuraskaus on ihan yleisestikin oirerikkaampaa aikaa.

saagatar: Ei vatsan kuulu olla koko ajan kipeä vaikka se kasvaakin :) Vähän saa kipuja olla, niistä ei tarvitse huolestua, mutta ei se mitään kokonaisvaltaista helvettiä ole. Itsellä on enintään vatsanväänteitä kun massu menee sekaisin tai kun nopeasti kääntyy sängyssä (repäisykipuja), mutta muuten masu vaan tuntuu "oudolta", ei mihinkään satu. Eikä sen kummemmin sattunut ensimmäisessäkään. Ja nuo vastaoireet vaihtelee myös hirveästi. Joskus tuntee ihan selvästi kun siellä tavara venyy ja paukkuu :D, joskus unohtaa että oli raskaanakaan. Ei ole syytä huolestua oireista tai oireettomuudesta.

Sokerirasituksen tein ekassa raskaudessa kun sain niin reippaasti painoa. BMIn puolesta olisin ollut juuri normaalipainoinen. Minustakaan se litku ei ollut erityisen pahaa. Enempi maistuu Pepsille kuin cokikselle, kun ne yrttimausteet siinä on Pepsin tyylisiä. Mutta ei se kyllä mitään Pepsiä ole :p. Alas kyllä menee kun janottaa ja juoma on kylmää. Ja tosiaa vaan 0,3 pullo. Minun ei tarvinnut odottaa itse labrassa vaan mentiin ihan odotustilaan. Luin lehtiä siellä sen aikaa. Tuli kyllä aika huono olo, makaamaan olisi saanut mennä, mutta minulla oli mies mukana niin nojailin sitten siihen vaan. Tässä raskaudessa varmaan tulee taas kun tuo lähtöpaino on muutaman kilon enempi kuin viimeksi. Menenköhän suosiolla makaamaan johonkin :).

Minulla on viime raskaudesta tallessa äitiysvaatteita mukavasti. Kohta varmaan pitää penkoa. Tilasin kyllä Anttilasta veluuri- ja flanellihousut itselle että saa kotona olla mukavasti :D. Valmiina on kuitenkin kahdet farkut, yhdet trikoohousut ja yhdet semmoiset mustat suorat. Niillä varmaan pärjää. Taisin juuri H&M:stä ostaa ne mustat suorat, mutta se oli kaksi vuotta sitten.

Pikkuapina: Juu se on aivan ihanaa kun huomaa oman odotuksen aikana, kuinka se puoliso onkin ihana ihminen. Minä olen itse semmoinen ärsyyntyvä jäkättäjä, mutta mies oli niin täydellinen edellisessä raskaudessa, että meillä kyllä vaan suhde parani odotuksen ja lapsen myötä. Toki on hermot kireällä sitten vauva-aikana, mutta ei me nyt mitenkään hirveästi riidelty silloinkaan. Pahoitellen luen täältä netistä minkälaisia itsekeskeisiä sikamiehiä joillakin paroilla on. Vaikka nainen ei nyt varsinaisesti sairas olekaan raskauden aikana, niin tukea sitä kaipaa ja kehuja, eikä pikkupoikaa jota passata.

Tervetuloa uusille vielä!
Erityisesti Leena80lle. Täälläkin Oulusta, toinen tulossa ja melkein sama la :) Tervetuloa Suomen puolelle. Itse tykkään kyllä meidän neuvolameiningeistä, mielestäni yksi Suomen parhaimpia puolia. Tietysti voi se ilo siitäkin mennä jos sattuu joku riivinrauta terkkari, mutta omalla kohdalla ainakin ollut aina tosi symppiksiä tyyppejä.

Pikkuvarpuselle onnittelut myös! :flower:

 
pitkä tauko taas tuli palstailussa.

Ultrassa saatiin huonoja uutisia, toinen pieni ei jaksanut. :'(
viikko sitten vielä ultrassa oli kaikki suht hyvin, mutta perjantaina alkoi kovempi vuoto ja ultrassa ei näkynyt enää kuin toinen. :'(
Kauheeta sanoa, mutta wc-pönttöön taisi pikkuisen matka loppua.

Nyt toivotaan että toinen jaksaisi kuitenkin loppuun asti. :heart:

Surullisin sekä odottavin tunnelmin,
NH & "toivo" 11+1 (toinen nöpönen* 10+5)
 
neljäshaaveissa Voi ei!Mahtaa olla mieli maassa.. :hug: Hyvä että toinen on pysynyt kuitenkin kyydissä ja voi hyvin, mä pidän kaikki varpaat, peukut ja koiran tassutkin pystyssä että teillä menee loppuun asti toisen kanssa hyvin.. :heart: :flower:

Tänne ei mitään ihmeellistä, se vähäkin etominen on loppunut ja taas pystyy juomaan aamuisin kahviakin ilman ongelmia.. :) Iltavuoroon pitäis mennä töihin ja jonnin verran jännittää ku siitä taas pari viikkoo on kun on viimeks riehunu noin painavien juttujen kanssa, nyt nippailee muutenkin mahaa niin saa nähä kuinka aktiivisesti uskallan nostella ketjuja ja rautoja... :/ Täytyy ottaa rauhallisesti, pomo tietää tilanteen ja sanoi ite et mitään riskejä ei oteta vaan sit himmataan tahtia tai tarvittaessa vaihdetaan työpistettä. Saas nyt nähä..
Tää poistuu eväiden tekoon :wave:

Maira ja mytty 10+6
 
Neljäshaaveissa: :'( :hug: Syvä osanottoni! Jaksamista kovasti koko perheelle ja ennenkaikkea Toivolle!

Mussupussu: Ihania vaatelinkkejä ja hieno lahja mieheltäsi!

FunkyMama: Onnea ultrasta :flower: ja mukavaa loppuodotusta heinäkuisissa!

Onnea ultrakuulumisista myös Pikkuvarpuselle :flower:

Leena: Tervetuloa :wave: ja myöhäiset synttärionnittelut :flower:

Pikkuapina: Vauvasta tietävät jo ainakin 8 ihmistä töissä (sis. pomo), molempien vanhemmat ja sisarukset (mun sisko on juorunnut joillekin omille kavereilleen), tuleva isoveli ja muutamat kaverit perheineen. Nyt perjantaina on np-ultra ja sitten voi lopettaa loputkin salailut =)

Viikonloput ei sovi mulle! Tulee syötyä epäsäännöllisemmin ja epäterveellisemmin kuin arkena, sitten väsyttää, tulee nukuttua liikaa ja sitten tulee päänsärky ja lopulta totaalinen pahaolo, joka ei helpota edes oksentamiseen. Arkena vointini on jo selvästi parempi, mutta viikonloput on tuskaa!

Lenniina ja pieni 11+3
 
Heippa.

En olekaan vähään aikaan kirjoitellut,on vaan veto poissa :ashamed:
Väsymys ei meinaa helpottaa millään ja paha olokin on aina välillä :/
Vielä kaksi päivää sairaslomaa ja sitten töihin.Tyttöjen hoitopaikassa on sikainfluenssa epäily,enkä tiedä miten tyttöjen hoito järestyy loppuviikon :/

Odotan jo innolla seuraavaa neuvolakäyntiä,joka on 9 päivä,silloin varmaan kuunnellaan sydänäänet ;)

Sokerirasitus tehdään täällä kaikille yli 25v odottajille,en ole koskaan aiemmin joutunut siihen :whistle:
 
leena80 tervetuloa mukaan.

neljäshaaveissa: :hug: :hug: tuli niin surullinen olo ja kyyneleet tuli :'( onneksi kuitenkin toinen matkassa.

oon nyt muutenkin jatkuvasti pillittämässä siis ihan tyhmistäkin jutuista eilen katoin nauhotuksesta viime viikkosen sinkkuelämän ja vollotin kun carrie ei mennytkään aidanin kanssa naimisiin vaikka ihan oon tietonen mitä tuossa sarjassa lopulta käy mut nyt oon kyl niin herkillä =)

perjantaina neuvola ja sitä odotellessa paino kyllä noussut varmaan paljon kun syön kun hevonen ja suklaa maistuu liiankin hyvin. pitäs rajottaa kun tiedossa on että joudun siihen sokerinrasitukseenkin tässä ev 12-16 tienoilla. ja niin estäsin ettei mulle tulis sitä diabetestä mutta miks sen suklaan pitää olla niin äly hyvää yhden ottaa ni en pysty lopettaan.

tänttärä ja tirppa 11+3
 
Heipat!

Esikoinen rokotettu. Otettiin sekä sikapiikki, että se kausi-influenssarokote. Jonotettiin n. puoli tuntia, eli ei paha. Kävin samalla ite labroissa.

Yhdistelmärattaat. Siinäpä meillä murheen kryyni, kun meillä on nyt matkarattaat, yhdistelmät ja sitten nuo tuplat. Mä haluaisin ehdottomasti pitää ne kaikki, mutta mies käski yksistä luopumaan. :/ Ennen kun laitan nuo Gracon Quattro Tour Deluxet (yhdistelmät) huuto.nettiin myyntiin, ajattelin kysellä täällä, josko olis ostajahalukkaita? Eli väri on tummanharmaa-tummanvihreä, jota ei saa Suomesta. Ostettu Suomalaisomistuksessa olevasta Lastentarvikkeesta Tallinnasta kesällä -08 (Otettu käyttöön joulukuussa -08). (Tämä on sama liike Suomessa: www.lastentarvike.fi) Ollut yhdellä lapsella melko vähäisellä käytöllä - todella hyväkuntoiset. Katso video --> http://www.youtube.com/watch?v=psdssPrdPjE Myyn siis juuri nuo (eri värisenä) ilman autokoppaa ja minulla vielä extrana sadesuojus mukaan! Anteeks jos täällä ei saa mainostaa! En oo lukenu sääntöjä. :ashamed: Ajattelin, että pääsis vaan niiiiin paljon helpommalla, jos täältä joku noi ostais. Tarjoukset voi laittaa mulle yksityisviestillä! Kiitos.

Nyt nukuttamaan tota hössöttäjää!
 
Heippa pitkästä aikaa, pikavisiitillä taas :)
Paljon ootte kirjotelleet. Tervetuloa uusille ja neljäshaaveissa pahoitteluni :hug:

Tänään oli np-ultra ja turvotusta oli 1 mm, rakenteet myös kunnossa elikkä kaikki hyvin :) Vastasi viikkoja 12+0 eli laskettu aika siirtyi 31.5. Menen nyt kuitenkin menkkojen mukaan eli tänään nyt sitten 11+6 ja sen mukaan laskettu aika 1.6. Tämän voi siis muokata etusivulle uusiksi kun se silloin aiemmin vaihtui myöhemmäksi.

Hyviä vointeja kaikille. Käyn taas lueskelemassa teidän kuulumisia ja kirjoittelen kun aikaa liikenee!

nan-nan-naa 11+6
 
Hei, pitkästä aikaa.

neljäshaaveissa, pahoittelut, mutta toivotaan että "toivo" pysyy matkassa.

Täälläkin on käyty ar-ultrassa ja kaikki oli hyvin. Vastasi päivälleen viikkoja, eli la ei muutu yhtään. Olo on välillä hyvä ja välillä ei niin hyvä. Ollaan kerrottu jo muutamille ystäville mutta vanhemmille kerromme joululahjaksi. :hug: :hug:
 

Yhteistyössä