~~Kesäkuun Kullannuput 2010~~

Taas oli tullut lisää hyviä ultrakuulumisia, pidetään tätä linjaa! d:)b

Täällä olo parantunut ja käytiin shoppailemassa, mutta eipä sieltä mitään muuta kotiin asti tuotu kuin pitsaa. Tyttö sai kengät, lakin ja leluja tulevaa synttäriä varten. Itse asiassa yhdet ihanat nilkkurit löytyi, mutta ei tietenkään ollut kokoa. Niin se menee aina. Soitettiin kaikki lähiliikkeetkin läpi mutta ei.

Tsemppiä muille sairastelijoille, jos menisi teilläkin ohi yhtä nopsaan.

Soittelin neuvolaan siitä rokotteesta ja antoivat ajan torstaille, vaikka minun eka käyntini onkin vasta ensi maanantaina. Hyvä juttu kuitenkin, ei nappaa odottaa ja odottaa kun tauti vaan leviää.

Täälläkin jo vaatteet puristaa ja kiristää, melkeinpä alusta asti. Muutenkin massussa on kaikkia epämiellyttäviä tuntemuksia. Jotain lötköpöksyjä pitäisi ostella, mutta inhoan sovittelua ja kaikki housut pitää yleensä sitten vielä lyhentää. Pikkuisen vie intoa kaikki se ylimääräinen touhu. Saisikin tuo maha kasvaa kunnolla että viitsisi äitiyshousuihin vaihtaa, nyt ei pelkillä läskimakkaroilla ja turvotuksella viitsi äippähousuille vielä :p .

 
Hiljaiseloa olen pidellyt, kun jotenkin on vaan kokoajan sellainen olo, et ei siellä masussa ketään enää ole.. Mut kai se on ihan normaalia olla näin vainoharhainen. Noh, torstaina olis eka neuvola, mites teillä jotka jo olleet, onko mies ollut mukana? Mies tuossa pähkäilee tullako vai eikö..kun ei oikeen tiedetä onko siellä sit ihan "tylsää" istuskella tyhjänpanttina. Mitä siel ekas neuvolakäynnis ees tehään? Valaiskaa ekakertalaista :LOL:
 
Onnea hyvistä ultranäkymistä Danina ja Mipsu :flower:

Jennae: Onnea myös sinne ultranäkymistä ja hyvää jatkoa, jos siirryt heinäkuisiin!

Tvvo, Tupajumi, Maira, Jeyn ja Sane (toivottavasti ei possua, että sun rokote ehtii alkaa vaikuttaa) :hug: kaikille!

Jeyn: Eka neuolakäynti kestänee 1,5 tuntia. Siellä täytetään lippuja ja lappuja, kysellään paljon (mm. sun ja miehen terveystaustat) ja otetaan näytteitä (pissa, hemppa, paino, verenpaine). Ainakaan meillä ei vielä kuunnella sydänääniä tms. Eli aika turha miehen olla mukana, mun mielestä.

Esikko sai eilen possu- ja kausipiikit. Nukkui sen jälkeen hyvin yönsä ja aamulla vaikutti terveeltä, mutta tunti ylösnousun jälkeen lämpö oli 37,7 astetta, joten jäänee mummun hoitoon kotiin täksi päiväksi. Muuten kaveri oli tosi reipas: Ulkona jouduimme odottamaan rokotetta puoli tuntia, jonka hän jaksoi hyvin. Rokotettaessa tietenkin itki, mutta sen jälkeen alkoi heti leikkiä ja oli ylpeä laastareistaan =)
 
Jeyn Joo aika kuivahko puoltoistatuntinen minusta se eka käynti, ei tosiaan mitään sen kummempaa, täti vaan kyselee just ne taustat yms.... Mie en isäntää ottanu mukaan, ihan turha minusta olla töistä pois tuollaisen takia, enkä ajatellu ottaa sitä mukaan enää ollenkaan mihinkää neuvola käyntiin tms. Ekassa ultrassa oli ja sano itekkin että eiköhän hänelle ne kuvat riitä jatkossa joten ei tule enää myöskään ultriin mukaan.


Täällä kaikki ok. Kahvi on alkanu ällöttää, en tiiä jäikö jotain juttuja tosta mahataudista vai onko nyt iskemässä raskauspahoinvointi...Oon vaan aikamoinen kahviaddikti niin meinaa särkee päätä, mut enköhän mä sen kanssa voi elää... :) Muuten ei mitään uutta.

Mukavaa päivänjatkoa!

Maira ja mytty 10+1
 
Huomenta!

Tulin kertomaan omasta ultrasta. Np-ultra siis tänään ja kaikki oli hyvin. Vilkas pikkutyyppi siellä heilui ja kaikki oli niin kuin pitääkin. Turvotusta oli 0.8. Laskettu aika olisi 29.5 mutta aion roikkua täällä kesäkuisissa, eiköhän se kuitenkin mene kesäkuun puolelle. Nyt on niin hyvä mieli :heart: Itku kyllä tuli kun taas pienen sykkeen, jännitti niin paljon.

Olo on jo melkein normaali, alkaisipa vaan tää väsymys hellittää. Maha on pieni pömppö mutta ei sitä tajua ellei tiedä. TYökavereille olen jo kertonut ja vastaanotto oli ihana :)

Kaikille ihanaa keskiviikkoa ja hyviä vointeja! Voimia epätietoisuuden kanssa painiskeleville :hug:

Minäpieni ja tirriäinen 11+3
 
Onnea jälleen hyvistä ultrakuulumisista :flower:

Jeyn, mulla oli mies mukana ja hän ainaki tunsi olonsa vähän ulkopuoliseksi ku me juteltiin mun kuukautiskierroista yms. Joten ei mun mielestä siellä miehen oo pakko olla, vaikka sanohan tuo neuvolantäti että tosi mukava ku tuleva isi on mukana.

Minäki tahon päästä jo näkemään onko tuolla ketään ja onko sillä kaikki hyvin. Mulla on oireet vähentyneet ja tietysti vähä pelottaa, että mitä jos tuolla ei ookkaan enää ketään? :ashamed:
Mutta pitää yrittää vielä kärvistellä reilu viikko asian kans.

Niisku- ja raksu 11+0 :heart:
 
eikö tää ressaaminen ikinä lopu..
tänään sitten aamulla vessassa käydessäni tuli paperiin pyyhittäessä verta se oli kirkasta eikä mitään tuhrua vaan ihan useemmalla pyyhkäsyllä tuli ja kirkasta.. :| :| ja nyt sit taas pelottaa.. ja siis kun sitä tuli joka vessa käynnilä.no nyt kävin ja tuli ruskehtavaa mutta pelottaa.
soitin neuvolaan ja tiistaina olisin päässyt tarkastus käynnille mutta tarttee nyt kattoo meenkö.tai pysyykö tää matkassa sinne asti.

ultra-aikaa ei vieläkään tullut..mur!!!

tänttärä ja tirppa 10+5l
 
Tänttärälle halit! :hug: Toivotaan parasta!

Onnea kaikille ultrasta hyviä uutisia saaneille :heart:

Kysymys: Palautuuko rinnat "normaalin" kokosiksi raskauden jälkeen? Oon nyt jo ostanut yhdet isommat liivit kun on niin turvonneet hinkit :D Mietin vaan kun tässä muuttoa valmistelen ja ajattelin isolla kädellä laittaa tavaraa ja vaatteita kiertoon niin kannattaako säästää paidat jos nyt jo vähän kinnaa rintojen kohdalta? Varmaan raskauden aikaiset kilotkin vaikuttaa, mutta onko enää paluuta a-b kuppiin?

Pikkuapina ja Papu 11+2
 
tänttärä-82 toivottavasti masussa on kaikki hyvin :hug: ja myös kaikille epätiedossa oleville suuri :hug:

miekin tahtoisin jo kunnon ultraan mutta sitä saa vielä odottaa ainakin ens kuuhun. tosin puolivälissä raskautta alkaa varmaan se sama rumba mikä edellisessäkin niin noita ultrakäyntejä kyllä sitten riittää.

(.) koko ajan meinaa olla öllö olo ja parin tunnin välein pitää jotain napsia suuhun ettei laatta lennä. ja tämä närästys on kans inhottavaa.

emmmaa ja asukki 9+1
 
Tättärälle :hug: Toivottavasti on harmitonta! Myös muille jotka ovat epävarmoja :hug:
Onnea kaikille hyvistä ultranäkymistä!!
(.) Minä oli kauheen huolissani että onko pikkuisella kaikki hyvin, tänään oli ultra ja siellä se pikkuinen nukkui :heart: Koko vastasi viikkoja ja sydän sykki tasaisesti. Niskaturvotusta ei ollut kuulemma nimeksikään, vaikka ultran tarkoitus ei ollut sen mittaaminen, koska en osallistunut sikiöseulontaan. Kun lääkäri tökki "anturalla" kohtuun, vauva heräsi sen verran että käänsi kylkeään :heart: Kaikki siis hyvin ja tämä äippä on niiiiiin onnellinen!

-minttu ja pumpelo :heart: rv11+1
 
Pikkuapina kyllä ne rinnat mulla ainakin (valitettavasti =) ) palautui saman kokoiseksi. Tai vielä osittain imetän, mutta nyt jo varsinkin toinen rinta mistä en juurikaan enää imetä on samankokoinen kuin ennen esikoisen raskautta. Että älä turhaan heitä vanhoja vaatteita pois.

Tättärä :hug: ja muille ketkä epävarmoja. Pian vauvat alkaa jo liikkumaan niin sitten loppuu epätietoisuus (toivottavasti).

Omaa: Tänään oli toinen alkuraskauden ultra johtuen verenvuodosta. Siellä se pikkuinen sydän hakkas ja sikiö vastas viikkoja :) :heart: Lääkäri sanoi, että edelleen kohdun ympärillä verta ja pikkuhiljaa se sieltä pois valuu.
Huomenna soitan äitille ja isälle kerron vauvauutiset. Jännittää vaikka tiiän, että innoissaan he ovat.

Pihlay ja murunen 9+0
 
ILOA[/b] Tänään sain vihosta viimein hCG tuloksen ja positiivinen
:heart: :heart: :heart: , vastaten raskausviikkoja. Perjantaina uusitaan varmuuden vuoksi verikoe ja keskiviikkona olisikin uusi ultra. Jossa toivon mukaan syke.

SURUA[/b] Mies sairaalassa sisällä sikainfluensssan vuoksi, on aika heikossa kunnossa. :'( Eiköhän se tuleva isukki sieltä kotio pian päästetä.

On vaan ollut todella rankka päivä ja pelottaa todenteolla et pysyykö pikkunen enään vauhdissa mukana ja jos pysyy, syntyykö valmiiksi hermorauniona

Sane & tumnus 7+3
 
Nyt ois kuopuksen juhlat juhlittu ja tuntuu että miten tässä sitten jaksaa pojan synttärit helmikuussa kun kuitenkin iso maha yms..nyt jo tuntu et puhki on koko päivän touhuamisen takia

Paljon onnea kaikille hyviä uutisia saaneille ja paljon voimia kaikille jotka epätietoisuudessa ovat, tiedän itsekin sen tunteen ja se on kamala :|

Mutzilla ja kullanmurut 10+5
 
Pakko nyt sanoa että ollut aivan mahtava päivä tänään. :D Eilinen lääkärikäynti sai taas hermot ojennukseen, kun se pikkuihminen siellä kellui. :heart: Possupiikillä kävin tänään kun se lääkäri sitä niin kovin suositteli. Käsivarsi on hieman kipeä ja puutunut, mutta muuten vielä ihan hyvä olo. Lukuunottamatta tätä ah niin ihanaa iltapahoinvointia. :p Toivotaan etten mitään pahempia oireita edes saa. :)

mipsu ja otus 10+5
 
Minä kävin sitten myös ottamassa sikainfluessarokotteen tänään. Ensin kyllä meinasin odottaa yli sen 12 viikkoa, mutta nyt alkaa täälläkin olemaan jo tartuntoja sen verran (ja kun töissä on alttiina), niin päätin sit kuitenki mennä jo nyt. Mies kävi omansa hakemassa eilen, tytöt saaki vasta kahen viikon päästä.
Käsi on nyt tosi kipeenä, mutta oon vielä sinnitelly ilman särkylääkettä. Katotaan miten käy yöllä ja huomenna, ku pitäs töihin mennä...

Ultra-aikaki tuli kotiin eilen. Se olis sitte jo ens viikon tiistaina. Jänskättää..


Tillintallin 10+4
 
Possupöpöä oli meilläkin ja kuopus sen sairasti,lääkärin mukaan. Lievänä, tk:een eivät siis ottaneet tai antaneet lääkitystä. Eikä lääkitystä saakaan kuulemma ennen vakavia oireita.
Silti itse pysyn sillä linjalla, että en ota rokotetta vieläkään. Jos kuolo korjaa sikanuhan takia, niin se on huonoa tuuria.

Repäisykivuista Kuinka pahana teillä niitä on? Välillä tuntuu kuin häpyluuta nakutettaisi puukolla, ihmettelin vain että mitä ihmettä näin aikaisin. On niitä repäsykipuja aiemminkin ollut, mutta aiemmissa raskauksissa ei tälläsiä tässä vaiheessa...

Nyt oksentaan töihin :wave:

JM ja 10+0
 
Possupiikki haettu toissapäivänä, ja nyt alkaa käsikipu hellittämään. Täällä ja vuotoa jatkuvasti, tipottain, paitsi taas tänään tuli kunnolla ruskeaa "limaa" paperiin... No ei auta kun toivoa, että kaveri pysyy matkassa vuodoista huolimatta. Sitkeä se kyllä on, kun viime su tuli verta kyllä niin paljon.

Pihlay sanoko lääkäri miks sitä verta on kohdun ympärillä? Minä ja kävin polilla viime maanantaina ja se sano, että siellä vielä verta näky. En vaan tajunnu kysyä miksi, kun olin niin järkyttyny, että salamatkustaja kölli siellä vatsassa vielä. Ens ma ois kontrollikäynti, niin sit kerkeää kysyä enemmän tietoja :heart:

Keittiöremppa alkaa olla loppusuoralla. On vaan niin vetämätön olo, ettei oikein kunnolla jaksa siitäkään iloita. No ehkä kohta helpottaa. Väsymys on täällä kauhea, tai ei nukuta, mutta mitään ei jaksa. Jatkuvaa ällötystä, mutta oksentaa ei onneksi tarvi.

Tuplista kysymys... mitkä ois parhaimmat? sais olla isot renkaat, jotta maastossa pääsis keveästi. Mielellään suht pienet, tai kaposet. Kuopus on vasta 2v kesällä, niin eiköhän noi tuplat pidä hommata...

tupajumi ja salamatkustaja 7+5
 
Tänttärä: Mikä on vointisi/tilanteesi tänään? Pidän peukut pystyssä, että kaikki kunnossa :hug:

Sane: Pikaista paranemista miehellesi !!! :hug:

Minäpieni, Minttu ja Pihlay: Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! :flower:

Pikkuapina: Mulla kanssa rinnat palautuneet, mutta varmasti riippuu myös geeneistä, raskauden jälkeisistä kiloista ja siitä, kuinka paljon imettää. En sinuna siis heittäisi vanhoja paitoja pois.
 
vuodoista raskauden aikana Mun on pakko kirjoittaa tää, jos se vaikka jotain auttaisi. Eli esikoinen sai myös hoidoilla alkunsa niin kuin tämäkin raskaus. rv5+3 alkoi ruskea vuoto, rv5+6 ultrassa kaikki ok, sykekin näkyi. Uusi ultra 6+6, kohdussa hematooma kiinnittymiskohdassa, alkiolla kaikki hyvin. Samaa ruskeaa vuotoa jatkui kunnes rv9+jotain tuli äkkiä yksi viiltävä kipu kohdusta ylöspäin, tunsin housujen kastuvan. Koulussa olin ja kiireesti wc:n. Housut veressä, aivan kirkasta verta ja hyytymä. Hyytymä oli iso ja verta tuli PALJON! Menin oman paikkakunnan päivystykseen jossa ei ole gynen päivystystä vaan mun piti hakea sieltä lähete ja lähteä toiselle paikkakunnalle. Jonotin 4 tuntia. Vihdoin pääsin lääkäriin. Lääkäri teki sisätutkimuksen ja sanoi emättimen olevan niin täynnä verta että alkio ei ole voinut selvitä hengissä. Lääkäri soitti keskussairaalaan jossa päivystävä lääkäri kieltäytyi ottamasta minua ultraan vaikka tk:n lääkäri selitti miten raskaus on alkanut yms. Kuulin puhelun läpi miten keskussairaalan päivystävä gyne sanoi ettei ota mitään selviä keskenmenotapauksia päivystysaikana, on parempaakin tekemistä. Seuraavana aamuna lähdimme miehen kanssa keskussairaalaan kaavintaan. Lääkäri kuitenkin teki ensin ultran ja kohdussa oli elävä viikkoja vastaava alkio jonka sydän sykki lujaa. Mitään syytä vuodolle ei löytynyt. Vuodot jatkuivat rv15 asti, välillä verisenä ja välillä ruskeana.

vaunut Mulla on ystävällä kaksi lasta, kupus on nyt 4kk ikäinen ja esikoinen täytti lokakuussa 2v. Eivät ostaneet tuplia eivätkä ole sellaisia tarvinneetkaan. 2v seisoo seisomalaudalla lyhyillä matkoilla. Äiti ei lasten kanssa yksi tee kuin lyhyitä matkoja. Jos menevät johonkin pidemmällä koko perhe niin 2v menee matkarattaisiin. Itse ajattelisin että 2.5v ikäerolla en tuplia hankkisi.
Meillä on Hartanin skaterit, ovat aivan ihanat. Kalliit olivat, mutta ovat kyllä olleet tosi hyvät. Niitä suosittelen kyllä kaikille jos hinnalla ei ole väliä tai nykyään eivät ole enää niin kalliit koska malli on muuttunut. Me maksoimme omistamme 900? vuonna 2007.
 
Heipsan taas kaikille :wave: Käyn kyllä päivittäin lukemassa teidän kuulumisia, mutta oma kirjoittelu on jäänyt vähän vähälle.. Tuntuu ettei tässä olossa ja elossa ole tapahtunut mitään ihmeellistä.. Iltaisin vaivaa pahoinvointi edelleen, oksentaa ei ole tarvinnut :x

Tättärälle :hug:

Monella oli taas hyviä ultrakuulumisia :flower: :heart:

Mulla oli tänään ensimmäinen neuvola ja kaikki oli hyvin. La muuttui nyt päivällä eli olisi 15.06, katsotaan mitä se on sitten np-ultran jälkeen.. Osallistun myös siihen veriseula tutkimukseen. Hb mulla oli jopa 150 ja pissakin puhdas ja verenpaine hyvä. Sydänäänet saatiin kuuluviin, vaikka terkka sanoikin, että ei vielä välttämättä kuuluu. Nopea syke sieltä pian löytyi ja oli ihanan kuuloinen :heart: Aikaa meni noin 45 minuuttia. Paljon opuksia nyt luettavana ja se DVD:kin..

Possurokotteen otin maanataina ja käsi tuli hiukan kipeäksi ei muuta.. Nyt kysyin perus kausi influenssarokotteesta ja sitä ei kuulemma suositella raskaana oleville eikä ainakaan ennen rv 12..

Nyt tututustumaan kirjasiin ja sitten päikkäreille :D

Hukkapätkä ja Dörnis 9 +2
 
Sane: Miehellesi paranemisia! :hug:

marjukka82:Älä murehdi, eiköhän masussa ole kaikki ihan hyvin! :hug:

).( Jäin loppuviikoksi sairaslomalle. Olo on niin huono ja vetämätön, että katsoin hyväksi nyt levätä muutaman päivän. Tytön vein aamulla tarhaan, ja kävin antamassa sen raskaudenaikaisen verivasta-aine-näytteen labraan ja nyt tarkoitus ottaa päikkärit. Voisin nukkua vaan koko ajan. |O
Alavatsalla ja nivusissa tuntuu pieniä kipuja aina aika ajoin.
Huomenna menen sinne ar-ultraan, ja tulen sitten kertomaan, mitä näkyin!Hui!

Johanna ja Pikkiriikki 7+3
 
Huojentuneena huomaan, että muilla ollut samanlaista vaivaa kuten itselläkin!

Olin eilen ar-ultrassa yksityisellä. Vauvelihan sieltä löytyi, vahva syke näkyi ja liikkui kovin :heart: Mutta kohdussa oli myös toinen kirkastuma, jota lääkäri epäili hematoomaksi (siis verta). Kahden viikon päästä on kontrolliultra. Sain keltarauhashormonikuurin ja olen levossa kotona (niin levossa kuin kolmen alle 5v:n äiti voi olla). Keltarauhashormonin pitäisi auttaa raskautta jatkumaan. Dg oli kuitenkin tyly; uhkaava keskenmeno. Eilisen illan olin todella allapäin ja vollottelin, mutta nyt olen päättänyt, että tämä vauva selviää :heart: Huilaan ja lääkitsen itseäni, enkä murehdi suotta. Etukäteen murehtimalla kun ei mitään voita. Kiitos tvvo lohduttavista sanoista! Ja Pihlay, sullahan oli myös vastaavaa.

Tänttärälle erityisen suuret voima- :hug: Uskon tietäväni, miltä susta tuntuu nyt :heart:

Voimia ja jaksamisia ihan kaikille! Lippu korkeella loppuun asti :heart:

Bonustehtävä ja pienenpieni sätkyläinen 7+1

P.s Täälläkin ollaan possun kourissa, ihan koko perhe. Tai no, taudin nimi on epäselvä, kun viljelyitä ei oteta kuin tod. sairaista. Ja mulla oli lievä tauti, kun olin ehtinyt jo rokotteen saada 1,5vkoa sitten.
 
Voi kettu sentään. Tulin suihkusta ja aloin hiuksiani kuivaamaan. Huomasin että mulle on tullut HILSETTÄ! :eek: Ikinä ei ole tällaista ollut, toivon todellakin että on raskaudesta johtuvaa, ensimmäisen aikana ei ollut mitään tällaisia ongelmia... Mun hiukset on kuitenkin tärkein asia mulle ulkonäössäni. Nyyh. Mitä mä teen..... Anteeksi valitukseni. :D
 

Yhteistyössä