~~Kesäkuun Kullannuput 2010~~

Heippa kaikille ja hyvää alkuviikkoa! Mistä te kaikki olette jo saaneet mahat kun mulle ei tule sitten millään!! :) Mieskin sanoi: *ai että mä odotan et sullekin tulee mahaa, kun naiset on silloin niin seksikkäitä!* :LOL:

Onnea kaikille hyviä uutisia saaneille, itseäkin vähän huoli kalvaa mutta yritän pysyä positiivisena! :)

Ihana lumisade!!

8+6 :heart:
 
mutzilla onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :heart: :heart:

Ihanan pitkällä täällä jo toiset odotuksessa ja päässet jo ultraan yms. itellä vasta 6+6 ja kauhee epätietoisuus että onko kaikki ok jne. :p No, ensi viikolla ultra. iiikkk! :heart:

aamulla oli hetkellinen paha olo. Jee, joku oire sentäs. :D

sadee80 & kirppu 6+6 :heart:
 
Hei vaan!

Täällä kans odotellaan vauvamasua :D ... omat housut kun menee vallan mainiosti jalkaan, vaikka toinen siis tulossa. Muistelin et ekasta olisi ollut enemmän masua näillä viikoilla, mut voihan toi muisti hieman pätkiä. :D

Ensi viikolla np-ultra, joten sitä odotellessa... =)

garden ja reiska 11+3 :heart:
 
Mulla ainakin ekassa raskaudessa meni omat housut jalkaan melkein viikolle 20. :D Meidän suvussa kyllä vauvamasut on pieniä. Äitikin kertoi että sitä ei oltu melkein päästetty synnyttämäänkään, lääkäri oli sanonut että tulepas uudelleen parin kuukauden päästä, onneksi kätilö suostui sisätutkimuksen tekemään olisin muuten varmaan syntynyt linja-autoon. :LOL:
Tänään olisi lääkärikäynti, toivottavasti saisin siellä jonkun selvyyden tähän asiaan. On niin epätietoinen olo kun ei ole varaa mennä ar-ultraan. :/ Nt-ultraa joudun odottamaan vielä kaksi viikkoa.. Mur. Mieskin huolehtii koko ajan että kai kaikki on kunnossa. =) Toivotaan että kaikki on hyvin... Tulen sitten selvityksen teille antamaan. :)
 
Lyhyesti omaa napaa:

Ensimmäinen neuvola takana. Nyt vain odottelemaan np-ultrakutsua Naistenklinikalta! =)

Ja perjantaina saan nähdä, onko kohdussa tosiaan elämää oikeassa paikassa. Alkaa jo vähän jännittää. Menen yksin, kun miehellä palaveri. Onneksi aika on jo aamulla, niin ei tarvitse töissä jännitellä.
Musta tuntuu, että rinnat ovat kasvaneet jo nyt..Ja todella kipeät ovat edelleen..
Vatsasta ei huomaa vielä mitään. Onneksi, sillä töissä kerron vasta np-ultran jälkeen.

Johanna ja Pikkiriikki 7+1
 
Tervetuloa uudet ja onnea plussista =)

Täällä sitten melkein pääsin pönttöä halaamaan, en vaan ehtinyt ihan pöntölle asti ja kansi oli kiinni... :kieh: Joten pääsin siivoamaan vessaa sen jälkeen. Mä nyt toivon koko ajan ettei pahoinvointi alkais ihan tosissaan nyt, mä en jaksais sitäkin.. Kun oon koko ajan väsynyt |O vaikka kuinka päiväunia nukkuisin tai jättäisin nukkumatta. Ja kun ei ees tee kahvia mieli, et jos vaikka se piristäisi.. :headwall:
Me mennään ensi viikolla hakemaan sikainfluenssa piikit mulle ja poitsulle. Ma mennään pojalle hakee ja ke meinasin oman ekan neuvolakäynnin jälkeen itelle hakee...
Tuntuu kauheelta piikittelyltä, kun poitsukkainen saa sen kausiinfluenssa piikin samalla :ashamed: Voi ressua!
Mä en haluis neuvolassa käydä kun paino nousee kohisten, ku syön vaan jos jotain ees mieli tekee ettei tuu oksuolo. :(

SisunÄiskä + Aarre 8+
 
Hei pitkästä aikaa :)
Me ollaan jo minun ja miehen perheille kerrottu vauvasta. Itellä vähän outo olo, kun ei tunnu edelleenkään yhtään siltä, että olisi raskaana! Huomenna olisi eka ultra, sittenpä näkee, mitä siellä masussa on =)
 
Onnea kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille :flower:
Ja tervetuloa uusille :wave:

Voi kun kohta koittaisi jo ensi viikko ja pääsisi mahaan kurkkaamaan :) Me ollaan sunnuntaina lähdössä koko perheen voimin Ruotsin risteilylle, niin sitäkin odotan. Pääsee valmiiseen pöytään herkuttelemaan :p Ei se yhtään ihmekään, että maha kasvaa tätä vauhtia, kun ruokahalukin on kasvanut ihan mielettömästi :LOL:
Ostin huutonetistä sellasen belly belt jatkopalan omiin housuihin. Mulla kiristää pahasti kaikki paitsi verkkarit. Toivottavasti olis ihan käyttökelpoinen keksintö.

Possurokotetta lähden ihan kohta hakemaan itselle. Meidän 1 vuotiaan otan myös mukaan jos sille kanssa laittavat. Hänellä oli just ensimmäinen korvatulehdus ja antibioottikuuri loppui tänään, niin en tiedä haittaako se piikin ottamista. Jos ei nyt saa, niin torstaina varmaan sitten 1v. neuvolassa. En vaan haluais että tulis niin paljon piikkejä kerralla :(
Piikin jälkeen lähdetään käymään äidin kanssa Ikeassa :) Ja joo, mun ensimmäinen ajatus oli että jee pääsee sinne ravintolaan syömään. Ei tuu mitään :LOL:

zizilisko+nuppu 10+5
 
heippa

täällä kirjettä vaan odotellaan nt-ultraan. eilen kävin verikokeissa ja nyt mojova mustelma kädessä.

tänään olin vanhimman pojan puheterapiassa ja siinä ootellessani päätin hieman oikaista sohvalle ja NUKAHDIN no onnex heräsin ennen kun joku sinne tuli =)

masuista niin mulla on tossa jo tollanen pieni pallo ja vähän kyllä kauhistuttaa että pystyykö tätä pitämään niin kauan salassa kun haluan (eli toukokuuhun) =) joko mun pitää pukeutua toosi lötsöihin vaatteisiin. mulla oli esikosta tosi pieni masu koko raskauden meni omat s- koon vaatteet ( sillon kun vielä olin normaali mitoissa) synnytysvalmennuksessa olin ihan mahaton vaikka mun la oli kaikkein aikasin. noista pojista on sitten tullutkin isot mahat.

eilen oli huonovointisuutta mutta tänään ok päivä.tekis niin mieli kertoo lapsille mutta en vielä uskalla =)

tänttärä ja tirppa 10+4
 
Väliaikatiedoitus -> ultrassa näkyi kuin näkyikin pieni sydämen syke!!
:heart:
Mää en vielä oikein osaa uskoa tätä todeksi! :heart: :heart: mutta siis la siirtyi ainakin viikon eteenpäin. Jotenka taidan kuulua nyt tuonne heinäkuisiin...
 
Onnea ultrakuulumisista kaikille ultrissa olleille :heart:

Aikaisin teidän masut alkaa jo näkymään, mulla näkyi esikoisesta vasta rv20. En ajatellut, että tästäkään näkyisi ainakaan ennen rv15. Äippävaatteita en esikoisesta ostanut kuin yhdet housut. Muuten käytin lannefarkkuja ja muutamista omista farkuista leikkasin pois vyötärökaitaleen ja ompelin masutuubin kiinni. Tuli kyllä aika kivat. Mahani oli kyllä tosi pieni kun lähdin synnyttämään, vaikka ajattelin että olisi jo aikaisin kauhee pallo koska pituutta alle 160cm.

Varhaisultran helpotus kesti tosiaankin kaksi päivää. Nyt olen aivan varma, että kesken on menossa tai on keskeytynyt keskenmeno. Ensviikolla eka neuvola, viikkoja silloin 8+4 enkä uskalla edes kysyä dopplerilla kuuntelusta. Niin pienetä mahdollisuudet, että mitään kuuluu ja sitten vasta panikoinkin.
Pahoinvointi pysyy hallinnassa kun muistaa syödä tasaisesti, hammasharja on aivan kauhea kapistus. Oksu tulee heti kun se pitäisi suuhun laittaa. Eilisestä asti on ollut jumalaton paineen tunne vatsalla. Nipistyksiä on ollut muuten samalla tavalla kuin aiemminkin. Rinnat on vaihtelevasti kipeät. Mitä enemmän asiaa (raskautta(keskenmenoa) ajattelee niin sitä enemmän tulen vainoharhaiseksi. En viitsi edes ajatella tavaroiden hankintaa tai katsoa vauvanvaatteisiin päinkään. Meidän tarttee ostaa kaikki uusiksi, esikoisen aivan kaikki vaatteet ja tavarat olen myynyt. Ultraankaan ei nyt ihan joka viikko viitti mennä omien hermojen takia

:LOL:
 
Heippa

Täällä maha kasvaa ja alkaa housut todenteolla kiristämään!
Ensi maanantaina olisi sitten np-ultra ja silloin viikkoja viimeisimmän ultran mukaan 11+2, sitten taas selvinnee kuinka pitkällä sitä todellisuudessa ollaan.
Kotona mulla on doppler ja sillä on vajaan parin viikon ajan kuulunut pikkuasukkaan sydänäänet ihan selkeästi ja ne on sellaista 156-173 luokkaa :) Kyllä päivittäin tulee kuunneltua, on se niin ihanan kuulosta :heart:
Väsymys pahenee päivä päivältä, meinaa iltaisin itku päästä kun tuntuu ettei vaan jaksa. En oikein tiedä pitäisikö hakea sairaslomaa vai koittaa vaan jaksaa töissä.

Lisää paremmalla ajalla! Jaksamista kaikille :)

nan-nan-naa 10+3?
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa :wave:

:hug: kaikille niitä tarvitseville :heart:

Täällä joudutaan harkitsemaan isompien housujen ostoa? Ei viitsis vielä äippälinjalle lähteä, kun viikkoja vielä kuitenkin niin vähän.

Meillä mennään edelleen vuoristorataa tän raskauden kanssa. Ensin tää oli siis ylläri (ihana kyllä). Vuotoa on tullu plussasta asti. Pari viikkoa sitten näkyi pieni alkio, mutta gyne epäili, että kehitys oli lakannut. No viikko sitten kävin uusinta ultrassa, jossa näkyikin sydän sykkivän :heart: . Isänpäivän iltana yhtäkkiä valahti runsaasti verta, jota tuli pönttöönkin todella runsaasti + verinen hyytymä. Ma terkkarilääkärin kautta sitten naisten tautien polille, josko tarvis tyhjennykseen apua. Lääkäri siellä sitten kauan ultraili ja hymyili. Kertoi siellä kaverin kelluvan tyytyväisenä ja sydämen sykkivän hyvinkin kiivaasti... Olin ihan varma, että su iltana oli pikkunen poistunut. Onneksi ei. Ei kyllä lääkäri osannut sanoa mistä verentulo johtui. No nyt pitäis olla saikulla ens ma asti... enkä tiedä jaksaisko. Mut ei taida uskaltaa ottaa riskiä mennä töihin :heart:

Mulla on joka raskaudessa tullu jotain "vikaa". Ei taida vaan mun kropalle sopia tää tila. Toivottavasti vaan jaksais salamatkustaja mukana.

tupajumi ja salamatkustaja 7+4 (ed. ultran mukaan )
 
Mutzilla Mulla ultrasivat ihan päältä, tuo mun kohdun koko on aiheuttanu hämmennystä ystäväpiirissä, on kuulemma aika iso viikkoihin nähden, noh, onpahan kaverilla tilaa polskia... :heart:

jennae Onnea ultrakuulumisista, eikös vaan olekkin ihana hetki nähdä se pikkuinen siellä.. :flower:

tvvo Eiköhän siellä kaikki kuitenkin ole ihan ok! :heart: :hug:

Tupajumille
paljon tsemppiä että kaveri edelleen siellä sitkeesti vaan mukana pysyy, hyvältä ainakin vaikuttaa.. :heart: :hug:


Mä täällä itkua tihrustan ku on ollut kamala huoli pikkuisesta mun mahataudin takia, su-ma välinen yö meni vessassa juostessa ja välillä todella rankasti oksentaessa, melkein vuorokaus meni ennenku alko mikää pysyy sisällä, nyt sit aattelin piruuttani kokeilla dopplerilla kuuluisko sieltä jotain kun en oo aikasemmin saanu kuulumaan ja siellähän se mun pieni höyryjunani meuhkas... :heart: Melkein veteli vertoja ultralle tuo kokemus..Taidanpa mennä takas kuuntelee kaverin juttuja...

Mukavaa päivänjatkoa!

Maira ja mytty 10+0
 
Heip

Minä kävin viime viikolla ekassa neuvolassa.. viikkoja oli 9+1 ja kokeili kuunnella doplerilla, mut eihän sieltä vielä mitään muuta kuulunut kun istukan syke, joka on minun oma syke tietenkin :D no en huolestu vielä.. viimeeksikin kuulu joskus 10+ viikolla.

Mulla nt ultra jo 20.11 :) ei enää kauvaa, kun saa tiedon, onko mahassa ketään vai ei, kun ei missään tunnu muuta kuin vessassa ramppaamisessa ja ar ultraan en mennyt, kun maksaa niin paljon. Saattaa olla mielestäni vielä liian pieni masukki tuolloin kun olis tuo ultra, et saakohan mitattua turvotusta, mutta mielelläni menen sitten uudemmankin kerran kattomaan asukkia, ettei se minua haittaa :)

Huomenna ois esikoisen sikarokotteen laitto.. toivottavasti ei nouse kuume hälle, kun ei banadoliakaan lapsille saa antaa :/

Mut eipä tässä mitään muuta tälläkertaa :)

Anzzu ja pieni 9+
 
tupajumi :hug: mulla oli samoilla viikoilla vuotoa, kans ihan runsaasti holahti ja klimppejäkin ja olin varma keskenmenosta.. Neuvolassa vaan sanottiin että tarkkaile asiaa ja jos tulee kipuja, vuoto jatkuu ja kuume nousee niin sit uudestaan yhteyttä. Olis pitäny odottaa nt-ultraan asti et tietää menikö kesken vai ei! Käytiin sit yksityisellä ja kaikki oli kunnossa, onneks :) Se lääkäri sano et tod.näk. istukka on porautunu (?) voimalla limakalvoon kiinni/läpi (?) en muista tarkkaan, mut et hyvä et se veri tuli poies eikä jääny sinne mitään tulehduksia aiheuttaan. Sulla on kyllä ollu melkosta vuoristorataa, toivottavasti loppuraskaus sujuu paremmin! :)
 
Ompas ihana kattella muiden uä kuvia. Toivottavasti ensiviikolla saan liittä omani tänne joukkoon.

Verikokeen tuloksia odottelen edelleen..... Pinna alkaa jo kiristyyn ( miten voi kestää 6pv). Eillen kyl oli mahassa sellasta nipistelyä ja vihlontaa, et ei se voi olla muuta kuin maha-asukki, ellei tää yskä laita häntä liikkeelle pois päin

Vakaasta kieltäytymisestä huolimatta, tänään myönnyin possupiikin ottaan. Työnpuolesta erittäin suuri riski altistua/ saada, et katsoin kuitenkin paremmaksi varustautua varmuuden vuoksi. No tais olla turhaa, mieheni ollut torstaista asti kipeä ja kuumeessa ja tänään todettiin, et vahvasti olisi sika. eli altistuttu sille nyt kotonakin tovin. Kuumetta mulla itsellä oli vain kaksipäivää vkl ja nyt aika hyvä vointi, vaik meinaankin saikkua vielä hakee. Ei ole oikein voimat palautuneet, nuhaa ja kovaa yskää edelleen. Tota huteraa haamua ei voi yksistään jättää kotio, hyvä kun pystyssä pysyy. Ruoka on alkanut taas pikkuhiljaa maistua, haluttomuus tais kyllä johtua kovasta kuumeesta eikä raskaudesta.
Jos toi mun tauti oli myös sikaa, niin todella lievänä sen sairastin. Sairastuin heti ukon sairastuttua, et todennäkösesti ainakin samatauti, oli se sit lopulta mitä oli.

Tänään oli ensimmäinen neuvolakäynti ja terkka vaikutti erittäin mukavalta. Parin viikon päähän sais varata np-uä:ta, joulukuus olis lääkäri ja sais kuulla sydänääniä.

ensiviikolla on ar-uä osa 2 ja toivotaan kovasti et siellä näkys jotain muutakin kun paksut limakalvot.

Mies tuossa juuri sano, ettei pysty mitenkään käsittään, et meille on tulossa vauva. Ihan oikea oma vauva. Toivottavasti hälle ultrassa se valkenee.

Uusille tervetuloa :flower:
Epätietoisille :hug:

sane ja Tumnus 7+2
 
jennae onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :heart:

Maira :hug: ymmärrän kyllä huolesi. kun viimeksi odotin niin sain jonkun kauheen vatsataudin joka kesti viikon. että mä pelkäsin pikkuisen puolesta. mut on ne onneks kuitenkin sitkeitä pikkukaveita. ja kuulemma ottavat kyllä ravinnosta omansa eli äiti siinä sitten vaan on heikoilla jos ei saa syötyä.. :hug:

Huomasin että multa puuttuu etusivulta tietoja. eli ikää mulla on 29v ja HYS on sairaala. =)
 
Voihan kökkö... Katos sit mun tekstit bittiavaruutreen...! |O

Pikasesti sit omaa napaa...

Käytiin tänään tytön kanssa ottamassa sikainfluenssarokotteet. Vähän on käsi kipeä ja lämpöäkin mittasin äsken 37 astetta, mutta sen kummempia oireita ei vielä ole. Tyttö touhuaa normaaliin tapaan eikä vaikuta kipeältä. Toivottavasti ei tulekaan tän kummempia sivuoireita.

Ensi viikon keskiviikkona olisi se kauan odotettu np-ultra! :) Sais nyt vaan aika mennä nopeaan et pääsis kurkkaamaan onko siellä ketään. :)

Adalia 10+2
 
:D se on si rv10+0 :heart: ja maha kyl nii turvonnu et huppista...syödä sais koko ajan mut si taas rupiaa närästää...jopa parina päivänä pystyny kupin pari kahvia juomaan...ens viikolla 20pvä ois np-ultra ja sillo näkee isäntäki touhutoukan =) positiivisella ajatuksella eteenpäi, ollu nii tressaantunu et pysyykö mukana yms. et ny päätin et antaa mennä painollaan...

muoks. ikää 27 ja sairaala MKS
 
Morjens,
Täällä väsymys vienyt vallan, eikä jaksa ei mitään töiden lisäksi :(
Ja mikä vielä hirveintä tän kaiken sikataudin kammoilun lisäksi, oli yhdeltä tytöltä töissä löytynyt kihomatoja, nyt siis vain odotellaan ja jännitetään ja toivotaan että niiltä oltaisiin säästytty ja huippu yliampuva hygienia tästä lähtien.
Muutenkaikki ihan jees,no problem... olotila päivä päivältä parempi ja jos heikotus tms iskee laitan vain pahoinvointirannekkeet ranteisiin ja jes olo helpottuu.
Vaatteet menee hyvin vielä "omat", saas nähdä miten kauan, esikkoa odottaessa viikolla 36 täytyi "nöyrtyä" mammahousuihin ja niinku mie yritin että en ollenkaan olisi niitä ostanut.
Ultra olisi sitten VASTA 7.12 :( ja seuraava nvl 15.12...vielä on siis aikaa kumpaankin. Ekassa neuvolassa oli "väärä" tätikin kun oma nvl-täti kipeänä, ei ollut niin mukava, ja koko ajan hirvee hössötys siitä sikapiikistä, puhelin soi jatkuvasti :/ tuli vähän semmonen välinpitämätön olo. Vahvasti olen silti edelleen sitä mieltä että rokotetta en ota, eikä sitä tule saamaan esikoinenkaan (2v), vaikka kovasti neuvolassa sitä yrittivätkin, että olisin ottanut, mutta eivt onneksi pakottamaan alkaneet kuitenkaan.
Mutta tällaista tällä kertaa tänne suunnalle...
 
Mukava lueskella muiden kuulumisia. Itse kuulun tuohon epäilijöiden joukkoon. Eka nl vasta ensi viikolla, ja missään kokeissa en ole käynyt enne sitä. Possupiikkiäkään en ottanut vielä, kuulun kyllä töissä aikamoisella vaaravyöhykkeelle, että huomenna saatan venyä jonottamaan, jos psyykkaan itseni oikein. .. :kieh:

kaikku ja nimetön 8+3
 
No niin. Lääkärikäynti takana. Hienosti kaikki oli, pieni sydän siellä pompotteli. :heart: Kohtu oli suurentunut normaalisti, ja mitään huolestuttavaa ei löytynyt. :D Oli kaveri vain liian pieni viikkoihin nähden, sanoi että vastaa 8+5.. Noh, kahden viikon päästä on "oikea" ultra, siellä sitten selviää oikea la. Sanoi lääkäri että on niin huono se ultralaite siellä neuvolassa että voi hyvinkin "huijata". :LOL: 21,6mm oli pituus. Tuli hyvä mieli kun varmistui että siellä todellakin on joku kyydissä. Täytyy vaan tarrasukkia toivoa kaverille. =)

mipsu ja otus 10+4

Ja possupiikin menen ottamaan huomenna.
 

Yhteistyössä