~Kesäkuun Kullannuput 2010~ Tammikuussa -10 (kaikki lisäys ja päivityspyynnöt YV:llä)

jdalmiinalle :hug: ja toivotaan kaiken kuitenkin olevan hyvin.

Itse eilen kävin kohdunsuuntarkistuksessa, kun viimoset pari päivää supistellu vähän napakammin. Ei ollu mitään tapahtunut. Kaikki oli muutenkin ok. :heart: äänet kuulu hyvin, 155. Kumpis se nyt sitten on? En muista mitä neideillä on ollu. Pitäis kaivaa kortit esiin. No viikon päästä kontrolliin kohdunsuuntilanteen kanssa.

Kovasti on tullut hommattua äippäpaitoja, kun ed. kerkesin pistää eteenpäin. Eikä viitsi töihin mennä miehen t-paidassa tai tyylikkäässä napapaidassa. Vois koululaiset jo katsoa hieman :D

Tupajumi ja salamatkustaja 16+4
 
Tulin just neuvolasta sydänäänet oli 150+ :heart:
Ja kaikki muukin oli kunnossa huh!

Mitäs kaikkia merkkejä ootte kuullu mistä voi arvailla sukupuolta?!
Finnien määrästä, sydänäänistä, pahoinvoinnista jne... ?
Kiinnostaisi arvuutella B)

Jane ja pikkuveijo 17+4 :heart:
 
jdalmiinalle :hug: ja jaksamisia! Toivottavasti kaikki olisikin hyvin...


Sukupuoliarvuuttelua...

Sanotaan, että tytöt vievät äitinsä kauneuden eli odottava äiti ei olisi niin hehkeä, kuin poikalapsen odotuksessa. (Mulla se puoli piti paikkansa esikoisesta, sillä hiukset olivat kulahtaneen näköiset ja finnejä/näppyjä tuli naamaan ja lähinnä otsaan, jonka seurauksena leikkasin etuhiukset.)

Mahanmuodosta voisi päätellä, että jos leviää sivuille tulee tyttö ja jos pysyy edessä olisi poikamaha. (Itse en oikein tähän usko, sillä mielestäni ruumiinrakenne tai kohdun muoto muokkaa masua. Itselläni tosin maha levisi sinne sivuille ja näyttää tekevän myös nyt niin...)

Sydänäänistä sanotaan, että korkeampi syke on tytön ja matalampi pojan. (Meillä oli esikoisen syke alussa 140-160. Ja viikosta 30 eteenpäin 125-140 eli ei tuosta hirveästi voinut päätellä kumpi oli tulossa ja silti tuli se tyttö.)

Olikos muita...? Niin no närästystä oli, mutta mahtaako liittyä erityisemmin tyttö- tai poikaraskauteen... Jaa niin se pigmenttiviiva? mulla oli se napaan asti, joillakin menee ylikin navan... olisko sille mitään selitystä? =)

muoks. Kiukkuisuudesta/mielenvaihteluista olen kuullut sanottavan, että olisi tyttöhormoneilla asiaa eli odottavalla äidillä olisi ns. tuplahormonit ja siksi mieli menisi sen takia laidasta laitaan... tiedä tuota nyt sitten...

garden ja nasu-reiska 19+6 ja huomenna poks poks puoliväli lähestyy! :heart:
 
Merkkejä sukupuolesta: vatsan muoto, linea negra, nyt ei tuu muuta mieleen..

niiskuneiti- Mä olin myös sokerirasituksessa, oli tosi ikävää. Se litku on niin pahaa! Ja, kun taas tiesi, että ei siinä mitään ole. Esikoisen aikana kävin 2 krt sokerirasituksessa, eikä mitään silloinkaan. Toivottavasti nyt ei tarvi kuin tämän kerran..

Papuneiti ja tyyppi 17+6
 
Huomenta päivää!

Linea negrasta tais olla niin että jos on kovin vahva niin antais ymmärtää poikaa..Poika-ja tyttömaha jutut on ja muista en sit tiedäkkää...Vahvasti noi edellä mainitut viittais mulla tyttöön..?! Ja mäkun oon niiiiiiin varma siitä pojasta.. :p Noh, enää viikko ja tiedetään.. (toivottavasti )

Jane Kiva että neuvolassa oli kaikki ok, sykkeethä me tiedettiinkin olevan ok.. ;)

Mä täällä meinasin repiä peliverkkareita kun lopputiliä ei tullukkaan, tai tuli tavan tili mutta lomarahat yms puuttu..Kerkesin jo 8 jälkee soittaa kiukkusena palkanlaskijalle et mis mun rahat on ja toinen siel vaan selittää et en mä niitä oo tilittäny kun soppari on vasta loppunu.. :ashamed: Ens viikolla kuulemma tulee..Pääsee shoppaa vaunut.. ;) Tänään ohjelmassa turhaakin turhempaa autolla pyörimistä ja turvakaukalon haku, mut nyt jatkan kahvittelua. :)

Maira ja mytty 18+3
 
Jahas, täälläkin tulee murheita huollettua shoppailulla, vaikken muuten yleensä mikään shoppailija olekaan. Nyt on jo kasautunut kesää varten joukko kivoja mekkoja ja tunikoita, jos ei mee päälle viimeisillään niin olen yrittänyt silleesti valita, että on sitten helppo imettää.

Noiden teidän sukupuolen ennustus -juttujen perusteella olis poika tulossa. Mie kun oon tällainen googlailija, niin löytyipäs varmasti meitä kaikkia kiinnostava, aiheeseen liittyvä artikkeli: http://www.yle.fi/akuutti/arkisto2006/140306_a.htm

Kolme yötä ultraan on... ja sitä odotetaankin varmaan enemmän kuin joulua koskaan.

milkei 16+6
 
Kysymys kaikille, eli mitä lastenkirjoja teiltä löytyy tai aiotte hankkia. Joudun tilailemaan netistä ja aika suolaisia hintoja pyytävät ja tämän vuoksi olisi kiva kuulla jo hyväksi todettuja kirjavinkkejä :)

Itse pidän Mauri Kunnaksen, Kirsi Kunnaksen ja Jukka Itkosen kirjoista, mutta lapsilla ei välttämättä ole sama maku, kuin minulla.. ovathan ne Teletapitkin aikas mieltä rasittavia otuksia ;)
 
Voi Jdalmiina, voimia sinne, ja tule kertomaan ihmeessä meille kuulumisiasi!Pidän peukkuja pystyssä, että kaikki olisi hyvin teillä!! :hug: :hug: :heart:

Katsoin myös Martinaa ja Eskoa, enkä kyllä pitänyt näkemästäni. Mutta ei siitä sen enempää..

Aamuisia neuvolakuulumisia viikolta 15+5:

Verenpaine: 109/76
Paino: +409g/ vko
Hemoglobiini: 101
Vauvan syke: 145

Eli rautakuurille jouduin niin että helähti. Viikolta 8 hemoglobiini oli laskenut 130 --> 101. Ei ihme, että olen ollut hiukan väsynyt viimepäivinä taas.
Toinen ikävä uutinen oli se, että virtsassa oli proteiini koholla vastaten sitä +1:stä, ja terkka epäili valkovuotoa syypääksi, mutta passitti kuitenkin uusinta virtsatestiin. Joskus kuulemma virtsarakontulehduskin voi olla oireettomana. Tiistaina saan tulokset.
Ihanaa oli kuulla Pikkiriikkin sydämensyke ensimmäistä kertaa, ja hieno syke löytyikin heti. 145 oli lukema, sama kuin siskollaankin oli lähes aina.

Nyt lähden ruokatauolla hakemaan Obsidanit apteekista..

Äitiysjoogan aloitan ihan piakkoin!Kivaa.

Johanna ja Pikkiriikki 15+5
________________
 
Heipparallaa kaikille!

Hävettää, ku en kamalasti pysy näissä jutuissa mukana... :ashamed: tulee sellanen olo, et ois varmaan parempi jättää koko pino, kun ei "osaa olla kunnolla mukana"... :ashamed:
Onko se ihan kökköä käydä naputtelemassa jotain omaa napaa tänne harvakseltaan?
Niin paljon kerkeää aina joka välissä tulla juttua, et mahdottomuus kommentoida kaikkea...pitäis olla aktiivisemmin paikalla! :snotty: Nih.

Tänne ei kuulu kummempia. Rakenneultran sain vasta 18.päivälle! Hitsi, kun saa oottaaaaaaaa... :eek: Hirvittää, onko siellä enää elämää, kun on niin hiljaista.
Olen kyllä tuntenut potkuja, eikä niitä tässä vaiheessa vielä vältsisti ihan hulluna tapaa ollakaan, mut siltikin...huolettaa. En tiedä kuvittelenko, mut tuntuu, et mahakaan ei ole joulun jälkeen enää kasvanut... :ashamed:
Joo, tänään ei taida olla minun paras päiväni!

Mies lähti ostamaan babyroosan väristä maalia, pääsen vähän tuunaileen kotia, jospa se helpottais! :xmas:

Paljon voimia ja hyviä vointeja kaikille!!! :hug: :heart:

-Elettaria & Aslakliinu (joo, tyttö taitaa olla kuitenkin... :saint: ) 17+6-
 
mjm
Tervehdys vaan kanssaodottajat! :wave:

Jdalmiina, toivottavasti kaikki olis hyvin! Voimaa kovasti! :hug:

Kiitokset tervetulotoivotuksista. =)

Tuntuu, että tämä alkuaika on mennyt tosi nopeasti. Vaikka sitä tuntui kauan odottavan sitä 12 rv rajapyykkiä, niin nyt on jo pian puolessa välissä raskaus. Huh. :D :heart: Jotenkin se on itselleni erilaista, kun odotan toista. En kerkeä niin intensiivisesti "keskittymään raskaanaolemiseen". Stressierkkinä olen hieman rennompi (ehkä :whistle: ;) ) nyt kun esikoista odottaessa. Ennen esikoista minulla oli keskenmeno. Kyllähän sen riskin menetykselle tiedostaa aika konkreettisesti nytkin, kun on tuo kokemus koettu.

Olen käynyt vähän väliä juttujanne lueskelemassa, mutta en ehdi niin aktiivisesti kirjoittelemaan ja kommentoimaan. Anteeksi siis mahdollinen omanapaisuuspainotteisuus. :whistle:

Liikkeitä olen tuntenut kuplintana viikolta 10+ ja nyttemmin sellaisena "liikkuvana paineena" (vaikea kuvailla paremmin) välillä makoillessa. Varsinaisia potkuja en vielä tunne. Tosin itselläni on taaksepäin kallistunut kohtu ja istukka etuseinässä, joten nämä varmaan vaikuttavat asiaan. Seuraava neuvola on ensi viikolla. Sitä odotellessa. Rakenneultra siten tossa helmikuun alussa.

Tuli muuten kans katsottua M&E:n vauvelinodotusohjelman aloitus. Kiinnostavaa seurailla erilaisia raskaanaolojuttuja, samalla kun kasvattaa omaa masuaan.

Hyviä vointeja kaikille ja rentouttavaa viikonloppua!

mjm ja masu tasan 16
 
Jdalmiinalle iso :hug: . Tule kertomaan kuulumisesi, kun pääset sairaalasta ja jaksat. :hug:

EC: Minä ainakin luen mielelläni harvakseeltaankin kirjoittelevien kuulumisia. Ei siis tarvitse mielestäni ottaa mitään paineita pinosta ja kommentoimisista. Kaikkien raskauksia ja mietteitä on kiva lukea. :)

Tupajumi: Hyvä, että kohdunsuu oli ok, vaikka on supistellut. Oletkos sairaslomalla vai katsoivatko työn olevan ok? Mielenkiinnosta kyselen, kun itsellä sama tilanne ja nyt saikulla äitiyspolin aikaan 18.1. asti. Supistelemattomuutta!

Lempivaateg: Tähän en tainnut vielä vastata, kun viimeksi kirjoitin muutenkin paljon. Lempivaatteet kotona on Espirit urheiluhousut (ei raskausmalli) ja toppi ja jokin Vero Modan perusneuletakki tai huppari. Töissä ja muualla lempihousut on espritin harmahtavat suorat mammahousut. Espritin suoriahousuja käytän normaalistikin ja ne näytti mammamallisistakin sopivan mun vartalolle parhaiten.

Rasvausg: Tämäkin taisi jäädä vastaamatta. Minä rasvailen Apobasen punaisella rasvalla. Sitä on meillä aina iso pönttö, kun esikoisella on allergiat oireineen ja atooppinen iho. Se on tarpeeksi rasvaista munkin kuivaan ihoon. Tuskin vältyn tuollakaan rasvalla arvilta, mutta eipä ainakaan kutise kuivuutta. Esikoisen aikana käytin Ceralan öljyä ja sain peffaan, alavatsaan ja rintoihin vaaleita arpia. Ne kyllä haaleni nopeasti raskauden jälkeen.

on: Minä panikoin joka päivä vauvan puolesta. Tiistaina lohdutti kuulla syke neuvolassa, mutta keskiviikkona jo sain pelot taas pintaan. Liikkeitä tuntuu vielä sen verran harvakseltaan, että ne ei vielä auta pitämään pelkoa poissa. Yritän kovasti rentoutua ja rauhoittua, vaikka se näiden supistusten keskellä onkin vähän hankalaa välillä. Tosin minä nyt saisin pelot itselleni ilman syytäkään. Huoh.
Uusin strategiani on yrittää ottaa ilo irti nyt, kun kaikki on ainakin vielä hyvin. Niinpä tänään käydessäni kaupungilla kävin katsomassa vaunuja ja turvakaukaloita. Lisäksi ostin pari vaatetta ja kaulaani roikkumaan Bola-korun tyyppisen helisevän korun vauvan kuunneltavaksi. Esikoisen odotuksessa en uskaltanut näin aikaisin ostaa vielä vaatteita, mutta nyt päätin pienesti hurahtaa. Ilon ja hössötyksen se on tämäkin pieni elämä ansainnut, vaikka viikkoja vielä vähän onkin. :heart:

Syyshortensia ja Millajoonas 17+4
 
Jdalmiina :hug: Toivottavasti kaikki olisi kuitenkin kunnossa!

Nyt on äippäpolilla käyty, jatkossa tosiaankin 2-4vko:n välein ultra. Muutama ihmetyksen aihekin löytyi, lääkäri sanoi etten vielä voi tuntea liikkeitä, sanatarkasti: ei vielä näillä viikoilla. Viikkoja nyt 16+0 Tiedän kuitenkin tuntevani liikkeitä, mitään muutakaan ne ei voi olla, karannut pieru on kuitenkin hieman erilainen tunne. Kohdunsuulla ei muutoksia vaikka supistelee päivittäin, jo 3 viikon ajan on supistellut. Supistukset eivät ole kaikki kivuttomia. Töissä voin jatkaa normaalisti, kuulemma sitten vaan supistelee. Oli jotenkin tylyn oloista. Pääasia nyt kuitenkin on, että tulokkaalla on kaikki ok. Koko vastasi täysin viikkoja. Sukupuolta ei siis vielä näkynyt, ehkäpä rakenneultrassa. Kovasti haluaisin asian tietää koska en halua ns. neutraaleja vaatteita. Esikoisesta siis rakenneultran ja 4D ultran mukaan olisi pitänyt tulla tyttö ja meillä on siis poika. Kivekset kun voivat laskeutua vielä rv24 joten ei tyttöuutiseen hirveen aikaisin kannata 100% luottaa...
Musta vauva näytti ihan pojalta, juu tiedän, kuullostaa harvinaisen tyhmältä... :LOL:
Talvilomalla viikkoja on sen verran että ehkäpä sitä uskaltaa ostaa muutaman vaatteet... :heart:
 
Sen verran, että tämä odotus ei päättynyt iloisesti meidän osalta. Supistukset ei enteilleet hyvää niin kuin pelkäsin ja haudataan jälleen kerran haaveet lapsesta.
Iloa teille odotuksiin. Päästiin me tällä kertaa melkein viikolle 18 asti :( :'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja jdalmiina:
Sen verran, että tämä odotus ei päättynyt iloisesti meidän osalta. Supistukset ei enteilleet hyvää niin kuin pelkäsin ja haudataan jälleen kerran haaveet lapsesta.
Iloa teille odotuksiin. Päästiin me tällä kertaa melkein viikolle 18 asti :( :'(
Voi..........*sanaton*

Voimia. :hug: Rohkeutta. :hug:

Näitä juttuja ei haluaisi koskaan kuulla..................

*rutistaa*
 
Alkuperäinen kirjoittaja jdalmiina:
Sen verran, että tämä odotus ei päättynyt iloisesti meidän osalta. Supistukset ei enteilleet hyvää niin kuin pelkäsin ja haudataan jälleen kerran haaveet lapsesta.
Iloa teille odotuksiin. Päästiin me tällä kertaa melkein viikolle 18 asti :( :'(
Voi ei, osaanottoni... :'( :hug: :( Koittakaa jaksaa.
 
jdalmiinalle osanottoni! :hug:

Mulla maha ainakin on levee joka suuntaan.
Finnejä ihan kamalasti ja rasvanen tukka kokoajan hmm...
Sykkeet 150+!
hmm tyttö...?
Mulla on kyllä ihan poika olo B)

Sain siskolta kaksi kirjaa hyvää yötä kultaseni kirjan ja leiki vauvasi kanssa.

Hitto mää joudun oottamaan rakenne ultraa 25.1 asti epistä MÄ EN KESTÄ!

Seuraavan kerran neuvolaan kun ollaan yli puolenvälin
B)
 
Jane69 (kiva nikki, hih)...täällä Ruotsissa mennään ensimmäiselle(!) varsinaiselle neuvolakäynnille vasta puolivälin jälkeen!
Siis sitä ennen on vain sisäänkirjottautuminen ja sitten rakenneultra (np-ultraakaan ei ole)...ja sit alkaa vasta ne varsinaiset käynnit. Kyllä monesti kerkeää tuskastua odottamaan. :snotty: Mut kaikkeen tottuu!
 
Jdalmiinalle jaksamista hurjasti. En toivoisi edes pahimmalle vihamiehelle samaa.

Jane69, katsoitko tuon linkin, jonka laitoin tuohon ylös? ;) Laitetaan se vielä kerran: http://www.yle.fi/akuutti/arkisto2006/140306_a.htm

Elettaria, missä päin Ruotsia asut? Mie majailen täällä Skånessa. Ja oon aivan pihalla kaikesta. Meille ei ole edes tullut vielä kutsua ultraan, kirjautumassa käytiin joskus viikolla 9 vai 10. Senpä takia ollaankin käyty yksityisellä rauhoittamassa mieltä.

milkei 16+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja milkei:
Jdalmiinalle jaksamista hurjasti. En toivoisi edes pahimmalle vihamiehelle samaa.

Jane69, katsoitko tuon linkin, jonka laitoin tuohon ylös? ;) Laitetaan se vielä kerran: http://www.yle.fi/akuutti/arkisto2006/140306_a.htm

Elettaria, missä päin Ruotsia asut? Mie majailen täällä Skånessa. Ja oon aivan pihalla kaikesta. Meille ei ole edes tullut vielä kutsua ultraan, kirjautumassa käytiin joskus viikolla 9 vai 10. Senpä takia ollaankin käyty yksityisellä rauhoittamassa mieltä.

milkei 16+6
Asumme täällä pohjoisessa! Välimatkaa siis juu... :D
Meille ei ole koskaan tullut kutsua mihinkään, vaan sisäänkirjottautumisen yhteydessä olen aina saanut lapun, jossa puhelinnumero specialmödravården:iin ja sinne on täytynyt aina itse soittaa ja varata aika!:) Luulen, et sama systeemi taitaa olla koko Ruotsissa. Olemme asuneet aiemmin Tukholmassa ja sielläkin oli noin.
Np-ultraa ei taida olla koko Ruotsissa, näin olen ymmärtänyt.
 
Ääh sieltä linkistä mitään selvinnyt :LOL:
Miksi ei oo tutkittu paremmin... DÄÄM!
Kivaa luettavaa kyllä oli...
Tää on kyllä niin 50/50 että heh heh :LOL:

Mutta ei kyllä jää epäselväksi etteikö tuolla olisi elämää kun joku heittää volttia kun koittaa riehumisen keskeltä bongata sydän ääniä =)

Jane and the pikkuveijokka 17+4
 
Jane Tuliko niihi viikkoihin selvyys?Mä muuten taidan lähtee isännän matkaan kauhajoelle huomenna, kai se on mentävä kattoo miltä siellä näyttää jos sinne muutetaa..

Kävinpä muuten kiskasee äsken aivan taivaallisen pihvin kaupungilla ja suklaakakkua jälkkäriks, jos pitäis laiskan illan ja kattelis elokuvaa ja mässäis... :ashamed: :whistle: :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elettaria Cardamomum:
Asumme täällä pohjoisessa! Välimatkaa siis juu... :D
Meille ei ole koskaan tullut kutsua mihinkään, vaan sisäänkirjottautumisen yhteydessä olen aina saanut lapun, jossa puhelinnumero specialmödravården:iin ja sinne on täytynyt aina itse soittaa ja varata aika!:) Luulen, et sama systeemi taitaa olla koko Ruotsissa. Olemme asuneet aiemmin Tukholmassa ja sielläkin oli noin.
Np-ultraa ei taida olla koko Ruotsissa, näin olen ymmärtänyt.
Täällä pitäis tulla postissa kutsu, ehdin jo barnmorskalta meilitse kysellä, että missä se viipyy. Sanoi vain, että kyllä sen pitäisi jossain vaiheessa tulla. Kaverille tuli jo 2kk ennen sitä 19. viikkoa ja miul vaan ei näy, ei kuulu ja huomenna jo 17. viikko meneillään. Ens viikolla kyllä soitan, jos ei ole tullut. Np-ultraa ei ole vissiin täälläkään, ellei kuulu johonkin riskiryhmään.

Kysynkin tässä sitten siulta hetimiten, kun tänään tuli mieleen äitiyspakkaus, jotta sellaista ei ilmeisesti täällä tarjota lainkaan? Jotain Liberon ja Pampersin omia lahjuksia ilmeisesti kyllä.

 

Yhteistyössä