~Kesäkuun Kullannuput 2010~Huhtikuussa -10 <3 2 rakkauspakkausta syntynyt <3

En minäkään osaa sanoa juuri mitään tuohon lapsivesi juttuun. Ikinä ne eivät ole lorahtaneet missään muualla kun sairaalassa (kahdesti muksun pää on puhkaissut ja kerran sen on kätilö puhkaissut että saatiin vauvan päähän anturit). Itse ollut silloin jo niin täpinöissä että ei ole mitään havaintoa minkä väristä taikka hajuista lapsivesi on.

Arvatkaa ärsytääkö tällä hetkellä. Nyt viikon aikana naapurin katti on käynyt tekemässä tarpeensa meidän pihalle. Viime kesänä yllätettiin katti muutaman kerran lasten hiekkalaatikolla ja nyt kun lumet ovat sulaneet niin se on taas kerran alkanut käyttää meidän pihaa omana vessanaan :( . Tänään yllätin sen mansikkamaalta ja ajoin pois mutta ryökäle palasi puolen minuutin päästä takaisin. Onko kenelläkään vinkkejä antaa miten kissan saisi häädettyä pois? Meidän oma kissä kuoli noin vuosi sitten ja kattimme sai liikkua ulkona vapaasti. Sillä oli meidän pihalla oma paikka mihin teki tarpeensa. Ei ole kiva asia kun meidänkin lapset alkavat olemaan yhä enemmän hiekkalaatikolla ja nyt kissa on käynyt sielä. Edellisessä paikassa missä asuimme oli sama ongelma. Omistaja ei välittänyt yhtään siitä mitä kissa teki ja taloyhtiö osti hiekkalaatikon päälle pressun jossa oli pieniä reikiä jotta hiekka sai kuivua sateen jäljiltä. Paikka mistä ostivat sanoivat että kissa ei tule tekemään siihen päälle. Mutta kyllä se katti teki siitä huolimatta ja kaikki pissa valu sitten niistä reijistä sinne hiekkaan... Tykkään itse kissoista tosi paljon mutta nyt :kieh: :kieh: :kieh: .....

Tänään on kyllä ollut oikeen laiskotus päivä. Yhtään mitään en ole saanut tehtyä muuta kuin tv katsellut. Pitäis varmaan alkaa tekemään ruokaa kun nuo muksut täytyy kohta lähteä hakemaan eskarista ja päiväkodista ja niillä on kauhea nälkä aika kun tulevat.

tsjil ja masun asukki

 
Mipsulle SUURET onnittelut tyttövauvan johdosta!! :heart: :flower:
Tosi kiva kuulla että voitte molemmat hyvin.

Täällä ei erikoisempia. Lääkärin kanssa päätettiin että menen vielä kokeilemaan työntekoa ensi viikolla, mutta jos ei supistuksilta onnistu niin sitten kirjoittaa mulle taas sairaslomaa. Pitää varmaan mennä tota kuntoaan testaamaan kauppoihin tänään :D

tinysteps 28+5 (28+1)
 
Mipsulle ja pikkuprinsessalle paljon onnea! :flower:
Ihanaa kun aletaan olemaan melko turvallisilla viikoilla kaikki, vaikka vatsassa saisivatkin vielä pysyä:)

Saagattarelle :hug: (ja toki kaikille muillekin vaivojen kanssa painiville)

Mulla on päivisin ollut tosi hyvä fiilis, ihmeen hyvin oon jaksanut porskuttaa entiseen malliin koulussa ja mm. koiran kanssa. Nyt loppui ilmeisesti sitten sekin hupi, eilinen yö oli nimittäin yhtä tuskaa. :kieh: Yöllä joskus yhden maissa alkoivat kivuliaat supistukset, jotka ei tuntuneet loppuvan ollenkaan, hellitti ehkä aina viideksi minuutiksi ja sitten olin taas kipsissä. Olin jo suunnilleen soittamassa sairaalaan (ja mies pakkaamassa sairaalakassia mulle), mutta kolme tuntia myöhemmin kipuilu loppui kuin seinään ja sain onneksi nukuttua loppuyön hyvin. En tiedä oonko hölmö mutta kun mulla ei ole ollut tietääkseni harjoitussupistuksia lainkaan, niin en tiedä sitten, että miltä niiden oikeiden kuuluisi tuntua, enkä sitten jaksanut alkaa panikoimaankaan. Hirveä kipu oli kuitenkin alaselässä ja vatsa puristui palloksi - vauva tietysti keksi potkia ja myöriä vatsassa tuona aikana myös ihan kamalasti.
Meillä on kontrolliultra onneksi jo tiistaina, jos sitä selviäisi nyt viikonlopun yli kunnialla niin pääsisi kysymään, mitä pitää tehdä. Muuten pakkailisin varmaan sairaalakassia täällä jo innoissani valmiiksi, mutta jos tuolla tosiaan ollaan vielä perätilassa, niin parempi ottaa vaan rauhassa ja toivoa, että vauva joko kääntyy tai ymmärtää pysyä vatsassa - mielellään molemmat:)

tsjil, meillä on mökillä samantapainen kissaongelma, naapurin kissasta ei pääse eroon millään - ei auta vaikka koira ajaa sen säännöllisin väliajoin pois. Mä tykkään kyllä myös kissoista, mutta saisivat silti pysyä omalla pihallaan, eikä esim. kuseksimassa autotallin maalattialle (muutenkin asia mitä en ymmärrä, miksi kissat saa maalla juoksennella ihan missä vain tappamassa lintuja toisten pihoilta, ei mulle tulis mieleenkään antaa tuon meidän kissankokoisen koirankaan juoksennella muiden pihoilla vapaana tekemässä mitä lystää). Pari kertaa oon suutuksissani ampunut vesipyssyllä kissaa kohti, niin on pelästyessään juossut kotiin, mutta en ole mitään pysyvämpää keinoa keksinyt - voin vaan kuvitella miten kiva on yrittää vahtia hiekkalaatikkoa tuhoilta...
En tiedä millaiset teidän naapurit on, jos heidän kanssa sais keskusteltua, että katsoisivat vähän kissansa perään? Ei varmasti toimi kaikkiin, mutta aina sitä voi yrittää...

Salma ja Sintti 31+6
 
Tipu Topakka
PALJON ONNEA MIPSULLE PIENESTÄ PRINSESSASTA!


Tsjil Meilläkin tahtoo olla kissa ongelma. Naapurustossa asuu monta kissaa.. uusin ongelma on pihalta löytyneet puoliksi syödyt hiiret :$ :kieh:

Sitten omaa napaa..
Tänään oli taas lääkäri+ultra+ctg. Kaikki oli ok, istukka siirtynyt sen verran, että normaali synnytys näyttää näillä näkyvin todennäköiseltä =) JIPPII!! Sectio olisi ollut "täyden skaalan paniikki!". Vauva on ihan hyperaktiivinen ja tuntuu potkivan kylkiluut ja sisäelimet tohjoksi. Pyysin tarkistaa vielä varmuuden vuoksi kertaalleen sukupuolen ja sen verran anteliaasti neiti esitteli, että lääkäri sanoi "siis niin sata varma tyttö, kuin olla ja voi :D Voi hyvällä omalla tunnolla laittaa vaaleanpunaiset unelmat kaappiin valmiiksi :heart:
Paljon olen jo valmiiksi pessyt. Oikeestaan kaikki on jo valmiina. Vaipat vaan puuttuu. muuten meillä taitaa löytyä jo kaikki.

Hauskaa viikonloppua kaikille!

Tipu ja Amelie rv30
 
Heips!

Tuohon kissojen "karkotusongelmaan" olisi tarjolla jonkinsortin apuja :D

Meillä on kolme ihanaa kisulia, jotka välillä saattavat kuseskella ei-toivottuihin paikkoihin :( Kuten juuri lasten hiekkalaatikkoon, rappusten alle ja talon kulmille varsinkin talvisin!!! Meilläkin metsää riittää ja tonnettain paikkoja, mutta huoh...
Googletin apuja viime vuonna ja nämä sopivat mielestäni lapsiperheille; Etikan hajusta kissat eivät pidä. Jos itse kestät, kaatele sitä esim. hiekkalaatikon reunoille. Meiltä kissat lopettivat rappujen alle touhuamisen! Valkopippuri on myös kissoja ärsyttävää ja kahvinporot! Niitä voi kesällä viljellä nurmikolle ;) eikä sotkuakaan tule. Siitä vain kokeilemaan mikä tepsii naapureiden kissoihin.
Prismastakin saa kissankarkotesuihketta, mutta mielestäni tyyristä! Vesipyssyt täälläkin olleet käytössä :whistle: Tosin täytyi lopettaa kun lapset ottivat mallia äidistä....

Oliivitar ja Heppuli 30 POKS
 
Heippa kaikki mammat :)

joku kyseli lapsivedestä...mulla meni edellisessä raskaudessa vedet kotona...tai osaniistä ja loput sairaalassa.kyllä sen vaan huomas kun kunnolla lorahti pöksyyn.

Kävin toissapäivänä sairaalassa kun mulla ollut sitä proteiinia virtsassa...tuntui että silmät oli kummallisen tuntuiset kokopäivän joten pyysivät kokeisiin.
Kaikki oli vauvalla hyvin ja pääsin kotiin.. :)
Supistelujakin ollut vähemmän kun olen jaksanut lepäillä.Äippäloman alkuunhan olen sairaslomalla.

Tänään huusin pinnasänkyyn verhot ja tangon yms.tulee varmaan ens viikolla :)

Ei muuta kuin hyvää viikonloppua kaikille.

Lumihiutale
 
PALJON ONNEA MIPSULLE JA PERHEELLE PIENESTÄ PRINSESSASTA!!! Ja paljon voimia neitoselle elämän alkutaipaleelle. :heart: :flower:

Kommentoin pikaisesti tohon lapsiveden menoon... Mulla meni ekalta vedet, suppareista ei ollu tietoakaan. Ja voin kertoa, et jos teillä menee vedet ihan kunnolla, ni kyllä te sen tiedätte. Se on kun hanan aukasisi...Sitä tulee siis ihan lorinalla! =) En epäillyt hetkeäkään, et pissasinko housuun vai mitä kävi...:) Ja sitä vettä tuli aika kauan...Mä ehdin juosta sängystä vessaan, istuin pöntöllä niin kauan et suurin osa tuli ulos...Sit kävin suihkussa ja lähdettiin sairaalaan kun olin ekaks soittanu synnärille. Sitä vettä tuli vielä koko automatkankin ajan...Oli kivaa olla synnärillä housut märkänä..Sitä ei nimittäin mikään side pidellyt. :D
Mukavaa viikonloppua kaikille!!! B)

Maypo ja :heart: 31+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja maypo:
Kommentoin pikaisesti tohon lapsiveden menoon... Mulla meni ekalta vedet, suppareista ei ollu tietoakaan. Ja voin kertoa, et jos teillä menee vedet ihan kunnolla, ni kyllä te sen tiedätte. Se on kun hanan aukasisi...Sitä tulee siis ihan lorinalla! =) En epäillyt hetkeäkään, et pissasinko housuun vai mitä kävi...:) Ja sitä vettä tuli aika kauan...Mä ehdin juosta sängystä vessaan, istuin pöntöllä niin kauan et suurin osa tuli ulos...Sit kävin suihkussa ja lähdettiin sairaalaan kun olin ekaks soittanu synnärille. Sitä vettä tuli vielä koko automatkankin ajan...Oli kivaa olla synnärillä housut märkänä..Sitä ei nimittäin mikään side pidellyt.
Jaa, no mulla lorahti ihan pikkasen sänkyyn ja luulin pissanneeni sänkyyn. Vessassa istuessa ja suihkussa käydessä tuli loput. Pöntössä oli sellasta vaaleanpunaista limaa, josta tiesin sen olevan lapsivettä. Mitään hajua en kyllä muista? Mulla ei siteeseen tullut oikein enää mitään matkalla sairaalaan. Ja lapsivettä oli ihan normaali määrä. Varmaan sinne pönttöön tuli suurin osa. Osasin kyllä odottaa illalla sitä vesien menoa, kun se poksuminen mahassa oli niin järkyttävän kuulosta! Siis oikeesti kuulu mahasta kovia poksahduksia, kuin joku olis oksia katkonut.

Paras kissankarkotin on koira. Meillä on sellanen. Toimii joka kerta. Mä en voi sietää kissoja, enkä sitä kissanpissan hajua, yök. Mun lapsuudenkodissa naapurin kissat aina pissas meidän hiekkalaatikolle. Ja kakkasivat. Todella ällöttävää.

Jesh, VAPAA VIIKONLOPPU! Mies ja tyttö lähtee anoppilaan. Mä lähen shoppaamaan sisustusjuttuja ja sairaalakassin täytettä. Ens viikolla on muuten HULLUT PÄIVÄT. Aikooko monikin mennä? Mä meen varmaan vaan kahtena päivänä ja joo, ilman tota taaperoa. Sisään, kassalle ja ulos -periaatteella.

Nyt ruoanlaittoon ja noiden kahden matkakasseja pakkaamaan!

 
Paljon onnea MIPSULLE :flower: :flower:

Taidan lähteä lyllertämään koiran kanssa pitkän lenkin, kun on niin ihana ilma. Sitten voisi lähteä kaupoille, mullakin oli ideana käydä tänään ostaa sairaalakassikamat. Nyt kun vaan muistais, mitä kaikkea sitä nyt tarvitseekaan :eek:

 
Lauantaita! :wave:

Mä olen kuullut ainaki, että jos ne lapsivedet menee ihan kunnolla niin sen kyllä huomaa. Ei voi erehtyä luulemaan pissaksi tai valkkariksi, mut tietty jos sitä alkaa pikku hiljaa valumaan niin sitä ei välttämättä huomaa.
Mulla tehtiin sillo viikko sitte se koe, että tuleeko lapsivettä ja ei tullu onneksi.

Sairaalakassi pitäis nyt kyllä todenteolla pakata ku viikko sitte tuli nii äkkilähtö ja en osannu ollenkaan odottaa, että jään osastolle. Tiiä sitte millo tulee "oikea" lähtö ihan tositoimiin. Pitää vaan miettiä, että mitä siellä oikein tarviikaan sitte mukana. =)

Olo on hyvä, ei oo supistellut. Paitsi harkkasuppareita välistä.
Huimaus on tullu nyt kuvioihin, välistä tuntuu että menee ihan väkisellä vintti pimeeksi. Hemppa mulla on ainaski hyvä vielä, mut maanantaina se taas mitataan. Verenpaineetki oli sairaalassa hyvät, että en tiedä mistä tää huimaus johtuu.

Mä lähen kans tänään vähä ihmisten ilmoille ku tullu oltua kotona nyt tässä keskiviikosta asti aika tiiviisti, nyt on pakko päästä jo vähä muuallekin =)

Hyvää viikonloppua! :flower:

Niiskuneiti- ja masupoika 32+3 :heart:
 
Samaa mieltä salmanderin kanssa, että ihanaa kun suhteellisen turvallisilla viikoilla aletaan olemaan (minä en ihan vielä, mutta suurin osa).

Olipas ihana auringonpaiste tänään! B) Itse kävin koiran kanssa kävelyllä ja teki kyllä hyvää päästä pois tästä asunnosta. Sairasloman takia täälläkin on hengailtu niin paljon sisätiloissa että oikein ahdistaa. Toivottavasti pystyisin nyt olemaan töissä, ihan oman mielialan takia. Ostin anitan tukivyön joka toivottavasti auttaisi suppareihin. Siitä on varmaan monta eri kokemusta ja mielipidettä puolesta ja vastaan, mutta pakko yrittää. Jos ei toimi, niin saikkua vaan.

Odottelen tässä että mies saapuisi kotiin, osti kuulemma hoitopöydän pehmusteen jossa on kuvia muumipeikosta, niiskuneidistä ja pikkumyystä. Sopii meille kun on jo pari muumi-tuttipulloa ja pinnasängyn yllä muumi-musiikkimobile. Ei olla suunniteltu, niitä vaan sattuu meille kerääntymään. Tais muumit olla aika pop omassa lapsuudessa :)
Muistan kun sukulaiset saivat esikoisensa niin heillä oli IHAN kaikki nalle puh-teemaa. Siis IHAN KAIKKI. Jopa nalle puh-asuja jne. Meillä tuskin tulee olemaan muumi-asuja vaatekaapissa :D

Jospa menis koiran seuraksi tohon sohvalle pötköttelemään. Illalla leffaan. (pitää mennä kun vielä pystyy ;) )

tinysteps 28+6 (28+2)
 
Mipsu:Onnea koko perheelle tytön syntymän johdosta! Voimia sairaalassa oloaikaan.

Pikaisesti omaa napaa: Sokerirasituksesta selvisin onneksi puhtain paperein. Proteiinitkin oli maltillisemmalla tasolla (ei juuri yhtään), joten tilannetta seurataan, koska vointi on muuten hyvä eikä muita viitteitä raskausmyrkytykseen ole. Tulehdustakaan ei löytynyt.

Palailen ensi viikon puolessa välissä, kunhan kotiudutaan täältä asioiden järjestelyreissulta.

Voikaa hyvin!

-Sh ja Milla rv30 plus 5 (missäköhän on plus-merkki?)
 
Täällä yks, joka menossa Hulluille päiville! :wave: Ahkerasti on tutkittu esitettä. Vielä en tiedä mikä päivä menis, kun ei ehkä viitsis kahtena päivänä käydä.

Tänään POKSUU 31+0!

Papuneiti ja Tyyppi 31+0
 
lilli-80 ( olikohan se noin) kauanko sulla oli ne pukamat? miten lähti pois?
mulla ei siis satu toistaseks mihinkään mutta jänskätän sitä kakkaamista nyt ihan valtavasti enkä oo vessassa käyny kakkelilla pariin päivään =( =( ja sit se toinen eli mitenköhän tuo synnytys alakaytta onnistuu jos siä on kauhee patti..
ilomielin en kyllä pattiani esittele tai mainitse kenellekkään mutta kun tässä sisätutkimus varmaan viä jossain vaiheessa tehdään ni kai se on pakko mainita ja varsinkin kun toi synnytys jänskättää ton paukaman takia.

lapsivesistä mulla lähti viime raskaudessa 38+1 tiputtelemalla ensimmäinen erä kun lorahti niin luulin että pissasin housuun mutta kun huomasin että sitä tippu kunnolla joka askelmalla aavistin että lapsivettä on mulla liikkeessä tuli lorahtelemalla paikallaan ei. soitin äippäpolille ja käskivät käydä näytillä jossa selvis että lapsivettähän se oli mua ei supistellut ja sairaala tupaten täys eli käskivät koriin yöksi seuraavana päivänä käynnistivät. mun mielestä se haju oli vähän spegumaista ja mulla kirkasta kun vesi.

omaan napaan ei ihmeitä keskiviikkona äippäpolille taas elmeriä kurkkaan ja toivottavasti se ei oo viä 3 kilonen =) työ viikko takana ja kyllä olin niin poikki puhki että en varmaan lähtis uudestaan kyllä niin oli selkä ja jalat kipeenä vaikka kivastihan siitä rahapussi paksunee =)

univelkaa nyt kauheesti kun mein 5½v ja 4v pojilla molemmilla korvatulehdukset kuumettakin molemmilla lähemmäks 39..

sairaalakassin meinasin tässä viikonloppuna tai ens viikolla laittaa valmiiksi ku sen tietää että ukkeli tuo tasan vääriä vaatteita vaikka kuinka selittäs =) hauskin kai oli tää kun eka poika synty 2004 heinäkuussa mä olin kyllä vauvelin kassin pakannut ajoissa mutta esikko tytön vaatetta mummolaan ei oltu laitettu viimeks kun synnytyskesti 23h45min niin aateltiin että kyllä sitä ehtii mutta kun tulikin kiire lähtö ukko heitti mut sairaalaan sit huomattiin että neuvolakortti jäi kotiin no ukko lähti sitä hakemaan kun tuli takas ehti just näkemään kun poika synty (tyttö oli sillon viä päivystyshenkilökunnan hoivassa) no ukkeli lähti sitten kotiin pakkas tytölle kamppeet ja vei mummolaan . myöhemmin mummeli soitti mulle että hyvin pärjätty tytön kans mutta isukki oli siinä kiireessä ja tohinassa pakannut tytölle talvipipon ja talvitakin..HEINÄKUUSSA en todellakaan ees tiä mistä se oli ne penkonut kun eteisessä oli ihan lippis ja verkkatakki =) =)

kaikki muut oikeastaan valmiina mutta pientä sälää tuttipulloja,rasvoja ym ostamatta ja sit viä edelleen kamppailen hoitopöytä pulman kans et viittiskö sellasta hommata vai oisko vaan joku alusta tai sit vaan esim sängyllä tai lattialla vaihtas.. pitää miettiä..

tänttärä ja elmeri 32+1 (oisko??)

lisäys raudasta mulle määrättiin rv 30 rautatabletit enkä oo saanut vieläkään ostettua niitä vaikka oon jatkuvasti käynyt apteekissa ostamassa antibiootteja ja särkylääkettä onkohan ne kuin kalliita?? mistäs ruuasta saa rautaa? pitäs kai jossakin välissä käydä hakemassa..huoh..
 
Tänttärä-82 mulla oli ne pukamat varmaan jonku 3kk... :snotty: ja mulla ne oli ihan hullun kipeitä..jokainen vessareissu kesti ainakin 30min ja välillä kauemminkin... suosittelen kyllä että mainitset niistä koska niistä voi vielä päästä eroon...tosin en tiiä tekeekö ne sitten mitään jos ei ole kipeitä... mullahan pukamat tuli synnytyksessä,kai sitten työnsin suolet pitkällään poikaa ulos :D mutta mulla oli ihan outo ponnistusvaihe muutenkin ku ikinä ei tullu sitä ponnistamisen tarvetta vaan ponnistin,pidin taukoa ja taas ponnistin.. eikä kamalasti edesautettu siinä eli ponnistin aika paljon myös naamalla josta syystä naamassa oli paljon katkenneita suonia.. asiaan takaisin... :D eli apteekissa on kyllä niitä rasvoja ja mulla auttoi hyvin se halvinkin ettei tarvinnu kalleinta ostaa.. olen kuitenkin jo valmiiksi kauhuissani jos ne pukamat taas tulee....=/

lilli...
 
Hei taas äidit ja masut! Kiitos onnitteluista! =) Kotiuduin itse eilen, tyttöhän jäi sinne vielä kasvamaan. Edistystä on tapahtunut hurjasti, painokin on jo hieman laskenut. Ylimääräiset letkut on otettu pois ja antibiootitkin lopetettiin eilen. Ainoastaan nenämahaletku on josta maitoa saa. Ja tietysti semmonen happisaturaatioanturi jalassa. Keskoskaapissakaan ei ole lisähappea enää. :) Sylitelty on sekä iskän että äiskän kanssa. Kohta toivon mukaan pääsee kaapista jo kokonaan pois ja koppaan lämpöpatjalle makaamaan. Sinivalohoitoa saa vielä toisinaan jos ne bilirubiiniarvot ovat koholla. Mutta tuo keltaisuushan on ihan normaalia täysiaikaisellakin lapsella.

On kyllä tosi hyvä mieli kun neitonen kehittyy hurjaa vauhtia. Ihan onnesta sekaisin ollaan sen pikkuisen kanssa. Jä iskälle ei näköjään kiukutella yhtään, mulle vaan. :LOL: Suutahti aamulla kun laitoin kylmän kuumemittarin kainaloon ja vaippaa vaihdoin. :) Kyllä hänkin vielä kotiin pääsee. Nyt kun itse vaan muistaisin levätä kunnolla, mutta eihän sieltä sairaalasta malta olla poissa. :LOL: On tuo haava nimittäin melkoisen kipeä, onneksi on pillereitä. :D

Pitäkäähän masut kasassa vielä hetki, vaikka ihan hyvillä viikoilla olettekin. ;)

mipsu ja tyttönen :heart:
 
mipsu Ihanaa että kaikki on tosiaankin noin hienosti! :heart: :heart: Paljon jaksamista kuitenkin tuolle sairaalarumballe, vie varmasti voimia..Toivottavasti saisitte rinsessan nopsaan kotiin.. :)

Tässä maha, 31+4, ei mulla muuta... :)
 
Heipä hei! On tullut taas pyörittyä palstalla, mutta miten se on niin vaikeaa alkaa itse näpyttelemään mitään... Kauheella vauhdilla aika kuluu ja kohta ollaan jo ihan loppusuoralla. Oma olo on edelleen ihan loistava, mitä nyt pojan kanssa touhuaminen välillä väsyttää ja ahdistaakin, kiitos uhmaiän. Eiköhän tämä tästä. Saapuva kevät piristää mieltä joka kerta kun vilkaiseekin ulos saati viettää siellä aikaa. Nopeasti noi lumetkin sitten häipyy, vaikka olin varautunut siihen, että juhannuksenakin saa laskea vielä pulkkamäkeä! Joitakin juttuja voisin kommentoida, mitä olitte pohtineet, ja niin tietysti vauvaonnitteluja Mipsulle!

Lapsivedet meni mulla ensimmäisestä vasta sairaalassa, kun olin käynnistyksessä ja suolihuuhteluakin oli jo tehty. Mua oltiin juuri viemässä kalvojen puhkaisuun kun yhtäkkiä holahti vedet lattialle. Onneks olin siellä huuhteluhuoneessa vielä, niin pääsin heti pöntölle. Kuitenkin sitä lorahtelua jatkui vielä jonkin aikaa. Mutta juu, kyllä sen huomasi ja tiesi heti mitä tavaraa se oli. Saas nähdä miten tämän kanssa käy, eli miten synnytys käynnistyy. Ensimmäinen meni pari viikko LA:n yli. Lorahtelusta tulikin mieleen, että mulla tuoksuu/haisee siis tuo alakerta usein aika kaameelle. Ja mietinkin, että voisko se olla jotain muuta kun valkovuotoa? Vai muuttuuko sekin jollain tapaa? Vai onko mun nenästä vaan tullu superherkkä... (Ihana aihe... hyi.)

Sairaalakassia en oo ajatellut ollenkaan. Jossain vaiheessa voisi tietty miettiä, että mitä mukaan tarvitsee, mutta luotan siihen, että lähdön hetkellä tarvii jotain puuhaa aikaa kuluttaakseen... Saapi nähdä! Muutenkin meillä on hyvin mielenkiintoinen tilanne. Eli meillä on myös muutto esissä ihan lähiviikkoina, kun vaan löydettäisiin asunto! Alkaa hiljalleen ahdistamaan, kun ei oikein mitään voi tehdä valmiiksi. No, on ainakin jännitystä näille loppumetreille!

Rautatabletteja oon popsinu ehkä kuukauden verran. Mulle ensimmäisen kohdalla sanottiin, että vaikka hemppa ois ok-lukemissa, niin raudan tarve kasvaa suureksi ja on hyvä syödä sitä ekstrana. Nytkin arvot oli ok mutta silti olen niitä syönyt. Tässä raskaudessa masukaan ei ole reagoinut siihen onneksi mitenkään, viimeksi meni aika kovaksi... D-vitamiinia otan päivittäin ja sitten vähän vaihtelevalla menestyksellä kalaöljykapseleita (nyt tosi harvakseltaan) ja maitohappobakteerivalmistetta. Rennietä on mennyt huomattavasti useammin nyt viime viikkojen aikana.. alkaa painamaan systeemit mahassa.

Muuten kaikki siis ok, neuvola ensi viikolla ja odotan painonkehitystä taas. Mä syön herkkuja kuin hevonen, jopa melkein pakonomaisesti enkä liiku yhtään. Mua ahdistaa oma kasvava ulkomuoto, mutta en saa otettua itseäni niskasta kiinni. Ihan ärsyttää, mutta silti vaan ostan namuja uudelleen ja uudelleen. Ois niin hienoa tsempata viimisiksi kuukausiksi ja olla olematta täydellinen sotanorsu kesällä. :/

Linnea81 31+3
 
Nyt on väsy. Niiiiiiin väsy.

Näitä huippauskohtauksia on nyt alkanut tulla ihan solkenaan viime maanantain jälkeen ja ne on siis ihan kauheita. Tuntuu, että henki lähtee ja niistä sitten saan paniikkikohtauksia ja välillä jopa alkaa hyperventilointi. Ja päänsärky ja mitä vielä. Soitettiin siis aikaisemmin ensimmäisen kohtauksen jälkeen synnärille ja sieltä rauhoittelivat, että normaalia on. Tänään sitten kun oltiin ravintolassa juhlistamassa nelivuotispäivää sain taas kohtauksen ja ajateltiin, että käydään kotiintulomatkalla kysäisemässä nyt sairaalasta vielä varmuuden vuoksi, että kai kaikki oireet on normaaleita ja josko jotain helpotusta tähän olisi. No nehän otti miut sisään ja laitto vöihin, otti pissinäytteet ja verenpaineet yms. Ihan normaalia kaikki. Enkä mie voi uskoa, miten tää voi olla normaalia. Kun tuntuu oikeesti, että kuolo korjaa. Kun näitä tulee aina vaan useemmin ja useemmin ja pääasiassa istuessa ja makuulla varsinkin (kylelteen). Mutta tän kanssa nyt sitten on kuulemma elettävä loppuaika. Ensimmäiset 5kk menikin pahoinvoidessa, niin oli tuossa nyt se 2kk ilman "suppareita kummempia" vaivoja. Mutta käskivät soittaa erikoisosastolle, eli puhumaan paniikkikohtauksista (aiemmin ollut masennusta ja paniikkikohtauksia sen vuoksi) ja ehkä orastavasta masennuksesta. Kyllä tässä suoraan sanoen masentaa, kun koko ajan on jotain huolen aihetta tai särkyä. Ehkä niiden kanssa puhuminen auttais.

Keskiviikkona alkoi myös taas uusi vaiva, eli issias oikeassa kankussa/alaselässä. Ja mie kun oon ollut niin ylpeä, että jooga on pitänyt selkävaivat poissa... yks päivä toimistotyötä ja tässä kiitos. Yay.
Eikä siinä vielä kaikki, miehän sitten sanoin kaikki vaivat sille lekurille joka miun kanssa jutteli tänään ja mainitsin sen epäilyttävän pullistuman kankussa (ei siis siellä hollilla vaan ylempänä vaossa) ja käskihän se sitten pakaraa levittää... :kieh: En kyl meinannu millään aluksi, mutta kai ne on nähnyt aika monta persvakoa elämässään... Niin suonipullistumahan siellä, käski koklata voidetta vaikkei ihan pukama olekaan.

Muuten oli kaikki arvot tosi hyvät ja PÄÄASIA, eli lapsi voi hyvin ja on hurjan eloisa. Kaksi kuukautta enää. Kaksi kuukautta enää.... lasi on puoliksi täynnä...

Mipsu, ihanaa kuulla, että siellä on asiat hyvin! Olisi mukava jossain vaiheessa kuvaa nähdä pienestä, jos vaan mahdollista.

Mussupussu, joo täytyy myöntää, että tällä hetkellä aika retro maku on :D Tai on aina kyllä ollut :) Tykkään tosin myös siitä Bo Boosta, sitähän saa nyt sellaisena pienenäkin printtinä.

Nyt tuli kyllä taas vaihteeks hirmusti omaa pullistunutta napaa... :ashamed: Miun piti teille vielä jakaa yksi linkki, josta löytyy sitä Burt's Beesiä josta joku täällä mainitsi ja paljon muutakin iiiiiihanaa kosmetiikkaa ja hiustuotteita (Tigiä, Sebastiania) halvalla. Olin niin innoissani tuosta linkistä, että kohta on jo testattava shoppailua tuolta. Linkin sain siis miun pomolta ja hää on sieltä tilaillut ja hyväksi todennut. www.salonskincare.co.uk. Enjoy!

Edit: Ainiin postikulut on Suomeen kyllä yli kilon paketista 15 puntaa (kiinteä hinta), mutta jos tilaa esim. 3 frendin kanssa samaan läjään niin eihän ne kovin pahaksi jää.
 

Yhteistyössä