Ihana tyttö Mipsulla! Ja kiva kun tulit kertomaan kuulumisia!
Milkei: Kiitos linkistä! Kattelin noita Tigejä, että kyllä ne on tosi paljon halvempia ulkomailla! Meillä ei siis käytetä mitään muuta tukkajuttuja, kuin Tigiä. Mies on aika tarkka noista, kun kuitenkin joka päivä laittaa tukkansa. Mulla se on yleensä nopea harjaus aamulla ja ready to go! Joskus jotain lakkaa suihkasen. Ennen jaksoin GHD-raudoilla suoristella lähes päivittäin, mutta en tod. nykyään enää...
Onhan toi Bo Bookin RETRO! Mulla on pienenä ollu jotain vaatetta siitä kankaasta ja muistaakseni verhotkin. Just sitä pienempikuvioista kattelin ja mallailin ikkunaan. Nythän ne on tehneet siitä tapettiakin. Hinta on 78 euroa/rulla ja meidän huushollin huonekorkeudella sitä menis tosi paljon, niin tilanne on ihan :headwall: :headwall: Marimekon plyysi-verhoilukankaisiin ihastuin ihan täysin ja pakko saada pari sohvatyynyä... Koira sai mustavalkoisen Korsi-canvaskankaisen pedin. Ilmeisesti meidän olkkarin ja makkarin tekstiilit tulee sitten mustavalkoisesta väriskaalasta. Mä niin arvasin, että muhun puree taas tää sisustuskärpänen! Esikoista odottaessa oli ihan sama juttu, itseasiassa vielä pahempi. Jos tällä kertaa sais vähän pidettyä aisoissa...
Mies soitti, että tulevat vasta illalla! Täällä on jotenkin niin hiljaista... Teen koneella vähän hommia ja sitten vaateinventaariota. Miten mulla voikin olla noin paljon vaatteita! Huh!
Oon tehnyt sairaalakassihahmotelmaa ja tässä se on:
SAIRAALAKASSI
-neuvolakortti
-kamera & videokamera (muista ladata akut, laturit mukaan, jalusta?)
-läppäri (+laturi)
-kännykkä (+laturi)
-MP3 + kuulokkeet (+laturi)
-syötävää (pastilleja, glukoositabletteja, lakua, suklaata)
-juotavaa (pillimehua)
-sudokukirja
-nenäliinapaketti & kosteuspyyhepaketti
-saniteettipussi
*meikit, huulirasva, hiusharja
*shampoo, hoitoaine, suihkugeeli, kasvopesu
*kasvo- ja vartalorasvat, deodorantti
*hammasharja & -tahna (myös isille, jos perhehuone)
-maitohappobakteeritabuja, vitamiinitabut
-äitille vaihtovaatteet + imetysyöpuku + imetysliivit + IHOKONTAKTITOPPI + aamutakki + tossut
-isille vaatteet (jos perhehuone)
-vauvan vaatteita
-liivinsuojia & pari siivellistä sidettä (tai kestositeitä)
Käytännössä meillä isille pakataan oma kassi autoon valmiiksi, jonka isi hakee sitten autosta jos saadaan perhehuone.
Turvakaukalo kiinnitetään autoon valmiiksi hyvissä ajoin.
Osa tavaroista pakataan vasta lähdettäessä ja osa on koko ajan äitin käsilaukussa (esim. neuvolakortti & kännykkä).
Ihokontaktitoppi on isolla, koska se oli tärkein varuste sairaalassa. Esikoinen oli käytännössä koko ajan siinä, kun äiti hyppelehti osastolla jalkeilla. Se todella nopeutti synnytyksestä palautumista, rauhoitti vauvaa ja edisti maidontuotantoa. Mulla tuli maitoa heti synnytyksen jälkeen.
Unohdinkohan mä nyt tosta jotain?
Joo, sitten meillä on kotona pari purkkia korviketta valmiiksi, jos se maito ei nousiskaan heti ja tottakai äitille siteitä ja sänkyyn yölakanat (mä en pysty käyttämään sidettä 24/7) ja vastasyntyneen vaippoja. Ja rintapumppu ja pullotarvikkeet just in case...
Listasta puuttuu myös esikoisen "sairaalakassi". Viedään tyttö varmaan mummilaan, jos saadaan perhehuone. Tai sitten mummi voi asua meidän luona sen pari päivää, niin ei tarvitse esikoiselle mitään pakata.
Nyt päikkäreille!