heippa pitkästä aikaa!
ihan ekaks onnittelut
mipsulle tyttövauvasta! :heart: :flower: :heart:
tokaks kaikille haleja ja voimia ja jaksamista, jotka niitä tarvii!
:hug:
joku kyseli lapsvedestä? ei kans kokemuksia varsinaisesta "menemisestä", jonka kyllä varmasti huomaa, mutta lapsiveden vuotamisepäilyn takia oon käynyt synnärillä muutama viikko sitten. jos vielä epäilet, soita neuvolan sijaan äitiyspolille, koska minut ainakin hälyttivät saman tien tarkastukseen. emättimestä otettiin näyte joka todettiin negatiiviseks ja todettiin, että todnäk vaan vetistä valkovuotoa. voi olla kuulemma tässä vaiheessa ihan kirkasta kuin vesi. se siinä vaan on, että jos sitä lapsivettä pääsee pois vuotaan on kalvoissa reikä, joka aiheuttaa tulehdusriskin. siksi tarkistettava jos epäily äidin mielestä todellinen. toivottavasti tästä oli jotain apua, mutta enemmän toivon tietty ettei tarvi tällaisia mietiskellä kenenkään!
(.) lukemas olen käynyt mutta kirjoittaminen ei ole oikein sujunut, kun tää mun käsi leikattiin pari viikkoa sitten.
ihan hyvin parantuu, mutta käyttää ei edelleenkään kovin rajusti saa. ja kun vasuria vaivaa sama tauti ja sillä oon kaiken välttämättömän tehnyt, voitte kuvitella missä kunnossa se on... särkee koko ajan. :/ kiva kun leikattiin toi terveempi (ennen raskautta sairaampi) käsi...
vauvasta voin kuitenkin hyvin, ja molemmat voidaan, minä ja pieni TYTTÖNI! :heart:
kävin omalla gynellä, "henkilääkärilläni" joka on hoitanut mua jotain 16 vuotta ja aikanaan äitiäni minusta, ja vihdoin saatiin laatu varmistettua! tähän asti on sanonut kätilöt ja yks synnytyslääkäri, että ei osaa sanoa. tän mun oman gynen mukaan ihan selvästi tyttö ja niin olin kyllä sen mallista kuvaa itekin näkevinäni. ja mulla on ollut koko ajan ihan poikaolo.
painoa neidillä on arvion mukaan 1300g (rv 28+3) ja liikkuu ihan hyrränä pitkin päivää. pää oli kuulemma jo tosi hyvään asentoon kiinnittyny alas ja lääkäri epäili, että tuskin enää kääntyy. kyllä ne isommat potkut onkin täällä ylhäällä ja sellasta pientä väkertämistä alakerrassa.
kohdunkaula oli kiinteä 3cm ja suu kiinni. ei kuulemma ainakaan tällä näkymällä näytä siltä, että olis tytöllä kiire maailmaan ennen aikojaan.
inhottaviakin kokemuksia toki on ollut... kävin tästä kilpirauhasen vajaatoiminnasta taas endokrinologilla, joka totes, että mun
sokerirasitukseni johon oon vasta menossa ens viikolla TULEE OLEMAAN poikkeava. painoa mulle on tullut koko raskauden aikana 7 kiloa eikä ole pissassa ollut yhtään sokeria kertaakaan. mutta tämä setä onkin sit kai ennustaja ja totes vielä, että siitä sit seuraa liian iso vauva ja vaikea synnytys - ja naurahtaen totes vielä, että vauvallehan tulee sitten vaikka mitä vaikeutta sen seurauksena ja äidille diabetes. että sillai... :ashamed:
neuvolatäti ja pelkopolin kätilö oli lähinnä sitä mieltä, että turpaan sais vetää tollasista puheista odottavalle äidille! samaa mieltä... ja arvatkaa toivonko, että olis se rasitus normaali niin pääsisin kertomaan endolle ettei ainakaan ihan heti kannata vaihtaa alaa ilmatieteen laitokselle.... :kieh:
vauvapyykkiä on pesty ja vaunut on tilattu saksasta,
teutonian fun system tumman ruskeana.
mieli halajaa jo laittamaan kehtoa ja muuta kuntoon, etenkin kun oon sairaslomalla kotona vankina, mutta kun kädet ei kestä... noh, kai tässä vielä kerkiää?
yöt hankalia täälläkin. etenkin kun toi "terve" käsi puutuu ja särkee koko ajan, mutta myös koska kääntyminen on alkanut tuottaa tuskaa. päivisin ei satu selkään, mutta yöllä herätessä ja kylkeä kääntäessä on kovia kipuja alaselässä ja nivusissa. tyyny jalkojen välissä ja liukaskankaiset pöksyt auttaa hiukan.
koittakaahan kyetä nauttimaan näistä viimeisistä kuukausista/viikoista! vaikka olo tukalammaks muuttuukin, niin ihanaa on kun nyttenkin mies nukkuu mutta en ole täällä sohvalla yksin.
pieni mänttää ja valvoo äitin kanssa. on tää ainutlaatuista, yritän kaikin tavoin osata nauttia näistä tuntemuksista. :heart:
kevätterkkuja kaikille!
shawne ja baby girl 28+4