~Kesäkuun Kullannuput 2010~ Helmikuussa -10 <3 ensimmäinen rakkauspakkaus syntynyt <3

Tipu Topakka
Huomenia :wave: Nyt on ultrassa käyty ja kaikki vauvalla kunnonssa =) Lääkäri sanoi olevansa melkein 100% varma vauvan olevan tyttö :heart: Tyttö oli ihan innoissaan ja pojasta oli ihan tyhmää. Hän ois toivonut poikaa :D Nyt vaan pikkuhiljaa vaaleanpunaisia potkareita etsimään..
Lenniina, en varsinaisesti tuntenut tyttöä. Mutta oli kuitenkin tosta lähinaapurista. Sen verran tiedän, että elossa on ja päävammaa ei tullut. Kipsattiin sieltä sun täältä kylläkin. Tärskyyn verrattuna selvisi "vähällä".
 
Mä olen ollut aamupäivän lumenluonti hommissa.
Piti kesken lopettaa kun väsymys iski. Jatkan myöhemmin.
Ollaan lähdössä viikonlopuksi maalle, pitäs alkaa pakkaamaankin... :whistle:

Eilen kun siivosin niin illan sitten olikin masussa menoa kerrakseen.

Mä syön multitabs raskaus monivitamiineja, kun tää purkki loppuu kohta niin haen semmosia missä on enemmän rautaa, ettei tartte montaa eripurkkia kantaa mukana.

Onpas juupelille kertynyt poikia :LOL:
Siskollani 3 poikaa ja sanoi ettei kenellekkään halua!
On kuulemma aika helvettiä! :LOL:
Ei kuulemma uskalla yrittää tyttöä kun ei kuitenkaan tule heh heh :kieh:
Jos tietäis 100% että tytön sais niin tekis...

Mua ahistaa kun olen vetänyt koko raskauden ajan suklaata ja karkkia, aina on pussi jossain jemmassa :whistle:
Enkä osaa lopettaa vaikka yritän piilotella noita karkkeja :x
HYI MUA!

Jane ja veijokeiju 22+4
 
Olipa taas olo että maailmanloppu tulee just heti, ellen laita ruokaa suuhun :D Miten voikin heikotus iskeä noin nopeasti nykyisin.
Hiljainen päivä töissä, niin tulin hehkuttamaan tämän hetken himotuinta ruokaa: Saarioisten tonnikala"salaattia :LOL: - pastaahan se ennemminkin on. Mutta minusta törkeän hyvää! Yritän kyllä nyt raskaana välttää valmisruokia, mutta menköön nyt työlounaana ruisleivän kera.

Onko muilla paljonkin sellaisia "pakko saada"-ruokia, jos niin mitä?
 
Heips! :wave:

Eipäs ole tullut pitkään aikaan kirjoitettua mitään, saatiin nettikin vasta toimimaan muuton jäljiltä. Lukemisianne olen käynyt kyllä tiuhaan lukemassa, milloin miltäkin koneelta.

Täällä on jo tainneet lähes kaikki käydä rakenneultrassa, onnittelut kaikille hyvistä ultrakuulumista ja sukupuolilupauksista! :heart:

Itse vein alkuviikosta Kelan lappuset, päädyin sitten kuitenkin ottamaan äitiysavustuksen rahana. Sillä saa varmasti ostettua kaikkea kivaa pienelle :heart: Mitäpä tuota monella makuupussilla ja peitolla tekemään kun ne jo ennestään löytyy..

Rakenneultrahan meilläkin oli kolme viikkoa sitten, en muista olenko siitä jo kertonut täällä. Kaikki oli tosi tosi hienosti ja vauva viikkoja vastaava, ihana mussukka :heart:

Pakko nyt muistin aikana kirjoittaa tuohon Jane69:n kirjoittamaan.. Ei kai siskosi ihan tosissaan sanonut että on helvettiä kun on kolme poikaa? Jos näin on, on kyllä ollut todella ala-arvoinen ja säälittävä kommentti. Kaunistelematta voin kyllä asian suoraan sanoa mutta kyllä tuollaisilta ihmisiltä puuttuu tietty nöyryys elämän edessä.. En pahoittele mitenkään kirjoittamaani, karun kuuloista vaan jos sanotaan elämän olevan helvettiä kolmen pojan kanssa. Itselläni kaksi maailman kilteintä ja helpointa poikaa sekä rämäpäärinsessa :D :heart: Mut toivottavasti hänen kommenttinsa oli vitsiksi tarkoitettu!! Ja tuo että tekisi lapsen jos tietäisi sen varmasti olevan tyttö, ei varmaan kannata jos elämä on kolmen pojan kanssa helvettiä, mitä se olisi jos sattuisi tulemaan vaikkapa neljäs poika..

Täällä mennään siis viikolla 25 ja kahdesti oon käynyt neuvolassa, kaamea tahti :whistle: Jospa tuota ens viikolle sais ajan, hb on varmasti ainakin laskenut hurjasti..

Juupeli: Onnea pian viiden pojan äidille! :heart: Kunnioitettava saavutus :)

Tipu Topakka oli myös käynyt tänään ultrassa, onnea tyttölupauksesta! :heart:

Voisin palailla myöhemmin kirjoittamaan ja kommentoimaan lisää, kunhan luen kuulumisenne hiukan tarkemmin. Hyvin täällä tuntuu kaikilla menevän, ja hyvä niin :) Itselläni ehdottomasti maailman helpoin raskaus, ei niin mitään vaivoja, ihan nolottaa myöntää :ashamed: Mut kiva kerrankin näin, eihän tässä olis enää ku muuan hassu kuukausi ja sit pääsis synnyttämään :heart: Sitä odotankin enemmän kuin innolla, viimeksi nautin siitä todenteolla kun löysin sen itselleni sopivan kivunlievityksen :)

Nyt pistään kuopusta päikkäreillä! Mukavaa perjantaita kaikille! :hug:

Hakaneula & pieni rakas 24+3
 
Miumiu83: Pakko saada ruokia. PIZZA :LOL: Ja sen kyllä puntarilla käydessä huomaa, vajaa kymmenen kiloa taitaa olla kokonaissaldo tällä hetkellä. Noh, ei se haittaa.. Joka kerta oon sen vajaa kakskyt kiloa lihonu ja nopsastihan nuo on ensimmäisen puolen vuoden aikana poiskin lähteneet B) Nautitaan nyt ihanista ruuista kun voi :kieh:
 
pakko saada ruokaa Mulla on kaikki aika terveellisiä himoja, ruispuikula on aivan pakollinen, kurkku on ihanaa (onneksi mua ei närästä) ja appelsiineja voisin syödä vaikka miljoona kiloa ja kaiken huippu jota syön 200-300g päivässä on porkkana. Paheista ainut himo on Läkerolin sokerittomat sea salt lakritsipastillit, ovat taivaallisen ihania (onneksi on alhainen verenpaine eikä ole turvouksia)!! Himo josta olen totaalikieltäytynyt on maksamakkara, sen rasvaisuuden en maksan takia.
Himo jota odotan on seksin himo joka on tipotiessään... :ashamed:

Vielä tohon 3 poikaa on helvettiä niin riippuu varmaan paljolti lapsista. Monet ajattelee, että pojat on villejä ja tytöt rauhallisia. Mun lapsuudessa meillä oli ihan toisin päin, minä olin perheen rämäpää. Ja jos meille vielä lapsia siunaantuu niin olen 100% varma, että tulee vain poikia. Miehen sukuun ei siis edelleenkään synny tyttöjä. Ja kai se raskasta aina on jos on pinellä ikäerolla useampi lapsi, tulee uhmat ja kaikki samaan syssyyn, mutta en itse ainakaan ajattele että raskaanpaa olisi esim. 3 pojan kanssa kuin 3 tytön kanssa. =)
 
Hui kun on taas tippunut tekstiä, en taaskaan varmaan tajua kommentoida kaikkea :ashamed:

Onnea taas hyvistä ultrauutisista niitä saaneille ja tervetuloa uusille!

Ei mullakaan oo mitattu Hb:ta ihan joka kerta, viimeksi jäi välistä koska oli edelliskerralla hyvä. Th sanoi kyllä, että jos haluan niin mittaa kyllä, mutten katsonut tarpeelliseksi kun huimauskin on vähän helpottanut raudan syönnin lisäksi. Eli napsin päivittäin obsidania ja sitten niitä multivitan raskaus ja imetys -kapseleita, noiden lisäksi tulee syötyä vielä c-vitamiinia.

Pakkosaadaruokaa on täällä bulgarian jogurtti ja appelsiinit tällä hetkellä, ja oikeestaan tonnikala kaikessa muodossa:D Hirveä makeanhimo on iskenyt myös, voisin syödä suklaata varmaan levyllisen päivässä - onneks itsehillintä pitää jotenkin ja tuo on jäänyt "vaan" yhteen patukkaan/päivä...

Viikon lopuksi iski sit hirveä väsymys |O Muuten tuntuu etten raskaana oliskaan kun ei oo kamalasti oireita. Tosin eiköhän niitä tuu kohta senkin eestä..
En vieläkään käsitä miten mun maha ei muka näy - tai ei tätä ainakaan kukaan asiasta tietämätön ole vielä huomannut. Mies on sitä mieltä että ehkä se näyttää vaan kaljamahalta tai vähän turvonneelta, niin eivät ihmiset kehtaa kysyä - sais mun puolesta kyllä näyttää ihan raskausmahalta kaljamahan sijaan!
Ens viikolla aion kertoa kuitenkin koulussa luokkakavereille, ei taida mennä enää muut selitykset läpi siitä, miksi alkoholi on edelleen pannassa.

Salma ja Sintti 23+5

 
Aaaaaaaaaarrrrgghhhh, nöttis on tunnin potkinu kylkiluita ja työntää varpaitaan mitä ihmeellisempiin paikkoihin...Tää alkaa olemaan jo ihan kamalaa... :whistle: (kaikella rakkaudella.. ) Alkaa olemaan pinna kireellä vähän kaiken suhteen kun en saa enää nukuttua öisin ja isäntä tekee töitä niin että en kerkiä ees näkee sitä, taas soitti et menee aamuun vaikka meni nyt yöhön, eli käy vaan pari tuntia nukkumas ja lähtee taas, siinä kohtaa pääs jo itku..Ei siinä mitään muuten, mut alkaa käymään raskaaks tää yksin kotona kökkiminen kun ei tunne ketää ja kaikki sukulaisetkin on kaukana.. :/
Saa neuvolan täti mun puolesta työntää mielipiteensä sinne minne ei aurinko paista eikä kuukaan loista, tänä iltana mä vedän herkkuja naamaan niin et napa ruskaa ja katon kasan jumalattoman typeriä elokuvia, jos vaikka tulis parempi mieli...

Mutta oikein mukavaa viikonloppua kaikille ja hyvät voinnit! :heart:

Maira ja eemeli 23+3
 
pakkosaadaruokaa tuorekurkku, jugurtti, omenat, mandariinit, porkkana, maksamakkara, (maksamakkara sisältää vain 25% maksaa ja sitä saa syödä raskausaikana ennintään 200g viikossa ja 100g kerralla asiasta löytyy lisä tietoa kun googlettaa) suolapähkinät, peruna ja lihakastike, punajuuri ja raejuusto.

Painoa tulee kyllä järkyttävästi koko ajan :ashamed: niinku kuvasta näkyy maha on aika iso jo
Http://www.aijaa.com/v.php?i=5736043.jpg
 
Onnea taas kaikille ultrakuulumisista! :heart:
Juupelilla mahtava poikakatras pian kotona. :heart: Pojat on inania! :heart:

Meidän Pikkiriikki viihtyy hyvin pää alaspäin kasvot oikealle, sillä potkut tuntuu oikeassa kyljessä ja jo TOSI korkealla. Luin jostain, että näillä viikoilla kohtu ois navan korkeudella, mutta miten vauvan potkut voi tuntua sitten niin ylhäällä?! :eek:

Tämä saattaapi olla meidän viimeinen lapsonen, ja olen kyllä nauttinut tästä raskaudesta tosi paljon, ainakin tähän saakka. Varmaan osin siksi, kun vaivoja ei ole ollut nimeksikään.
Mutta tiedän, että loppuviikoilla 37-40 tulee taas se raskauteen tuskastuminen, mutta se kuulunee asiaan.

Ensi viikolla 4D, KIVAA KUN SAA VIELÄ NÄHDÄ MEIDÄN TOISEN PIENEN IHMEEN. :heart:
Nyt on tämä vauva jotenkin tullut tosi konkreettiseksi,kun potkut vahvistui, vatsa alkanut ihan kunnolla kasvaa, ja saatiin tietää sukupuolikin.
Oon niin ilonen, että saan vielä toisen lapsen, ja meidän neiti saa pikkusisaruksen.Snif.

Johanna ja Pikkiriikki 20+5

 
Iltaa :wave:

Olipa tullu paljon tekstiä. Luin kaikki, mutta puoliakaan en enää muista. :ashamed:
Raskausdementikko täällä nääs :D

Onnea kaikille ultrassa käynneille hyvistä uutisista :flower:

Omaan napaan ei sen kummempia. Olo on ollu viime aikoina ihan ok.
Poitsu on välistä tosi vilkas ja välistä on niin rauhallista, että mä oon alkanu jo huolestuun. Onneks on toi kotidoppleri :p

Mukavaa viikonloppua mammat :flower:

Niisku- ja kullervo 24+2 :heart:
 
Maira ton mahan kasvua ei kyllästy kuvaamaan pitää olla sitten kuvia mitä laittaa kansioon kun lapset saa onhan tämä näillä näkymin viimeinen raskauteni ja aikasuurellatodennäköisyydellä viimeinen kaksosraskaus.

Mieheni lähti aamulla moottoripyörällä vammalaan ja meinas että oli ollut pitkä matka mutta onneksi turvallisesti perillä ja nyt viikonloppu teltassa hulluja on monenlaisia :)

Niiskuneiti tahtoo olla monesti noita juttuja niin paljon että jos kaikille aikoo vastata ja muistaa vielä asian saa olla kynä ja paperia vieressä tai sitten mullakin on raskausdementtia :LOL:
 
Huomenta...

Nyt ne raskausvammat sitten tuli tähänkin raskauteen. Oon ollut niin superenerginen ja puuhaillut kaikkea ja harrastanut kaikkea mahdollista... Tuskin enää. Viikon verran jumalatonta väsymystä ja koko viime yön supisti. Ei mitään pikkujuilintaa, vaan ajattelin että kohta tässä lähdetään synnyttämään! Syön hattuni, jos tämä tyyppi pysyy mahassa sinne viikolle 40. Huhhuh, valivali. Kohta pitäis lähteä hautajaisiin. Hyvä kun pystyy seisomaan, niin kiva sellasen sylissä rimpuilevan taaperon kanssa olla siellä. Hohhoijaa. No onneks ei tartte hymyillä tai mitään.

T: Känkkäränkkäwänkkä
 
Ihania vauvamassuja teillä! Itsellä aika samanlainen, hirvittää miten iso tästä vielä tuleekaan...

Täälä myös väsy painaa ja kiukuttaa kaikki. Herkkuja tekee mieli, pitäs saada karkkia joka päivä, mutta kun ei pitäs syödä...
Eilen kävin taas hiplailemassa vauvan vaatteita kaupassa, mutta en sitten vieläkään ostanut mitään. No ne uudet matkarattaat ollaan päätetty, kunhan vaan käydään ostamassa. :)

Mulla oli myös torstaina ihan järkky alavatsa kipu, ei mitään supistelua, vaan sellasta pistävää kipua koko alavatsalla. Loppui, kun oli paikallaan, mutta tuntui heti, kun liikkui tai yritti tehdä jotain.

Tää lähtee keittään puuroa! =)

Viikonloppuja kaikille!

Papuneiti ja Tyyppi 23+0
 
huomenta olipas huono yö jas nyt väsyttää |O |O

Heräsin yöllä hirviään närästykseen ja sitten näin vielä unta että koitin jollain rohdolla keskeyttää tän raskauden :ashamed: no se oli vain uni mutta olin niin pahalla tuulella yöllä kun heräsin
 
Huomenta..päivää! Täälläkin erittäin huono yö takana. Syynä flunssa ja leikkaamaton kisuli joka mouruaa. Hirrveä meteli, parempi kai vaan tottua sellaiseen.. :D
Sain eilen Kelan päätökset, avustusta tulee sen verran kun olin laskeskellut ja äitiyspakkaus pitäis olla postissa parin viikon päästä =)
Yllättävän nopeaa toimintaa, mutta taisinkin olla aika helppo tapaus.

Ihanan tervehenkisiä ruokahimoja teillä on!

Niiskuneiti Täälläkin on vatsassa välillä rauhallisempaa välillä vilkkaampaa. Mutta tasaisesti siellä jotain tapahtuu:)
Mukavaa on että pikkuinen on vaihtanut rytmiä, hereillä ollaan nykyisin myös ihan keskellä päivää.

Nyt ulkoilemaan, jos se vähän piristäis.

Miumiu+pikkupoika 23+5
 
Hei muuten joo, kuinka nopsaan te ootte kelan päätöksiä saanu?Mä laitoin paperit torstaina menee ja mietin tossa et kuinka kauan mahtaa mennä...

Terveisiä myös eemeliltä, se potkii mua taas kylkiluihin... :whistle:
 
Ihania mahakuvia!

Pakkosaadaruoka: Mulla oli alkuraskaudesta ne satsumat, niitä meni pussillinen päivässä. Nyt ei oikeastaan oo mitään erityistä. Ennen raskautta mulle maistu ruoka paljon paremmin ja esim. herkkuja meni melkein päivittäin. Nyt raskausaikana en himoitse herkkuja enkä muutakaan ruokaa.

Mulle on nyt tullut ahdistus noiden kaikkien hankintojen kanssa. Mä en osaa päättää vaunumerkistä, hoitopöydän tarpeesta, sängystä, turvakaukalosta, enkä mistään muustakaan. Pahinta on se että en voi vielä edes tehdä mitään hankintoja kun on se muutto kuun vaihteessa. Pelottaa vaan että sitten kun on muutettu, niin saan jonkun hirveän shoppailukohtauksen ja ostan kaikkea turhaa ja teen vaan jotain hulluja heräteostoksia :/

Energinen keskiraskaus: Mulla olis nyt hirveesti energiaa, mutta silti hirveän saamaton olo. Pitäis tehdä hirveesti koulujuttuja, siivota, pakata yms., mutta tekis mieli vaan tehä kaikkea kivaa. Oon nyt pari viikonloppua tehnyt oikein listat että mitä kaikkea pitää tehdä, mutta mitään en oo saanu aikaseks. Rupee pikkuhiljaa ahdistamaan ja suututtamaan oma saamattomuus :kieh:

Eilen kävi sellainen möyrintä mahassa että huhhuh. Mieskin ehti kerrankin tuntemaan potkut ja lyönnit, kun sitä kesti varmaan vartin putkeen.

toffo 24+4
 
Moikka! Jalkahoidossa käyty ja kyllä tuntuu olo taivaalliselta=)

Neuvola oli to ja kaikki oli vallan mainiosti. Painoa oli tullu 900g viikolle, mutta kun ei oo turvotuksia, niin ihan ok vielä.

:hug: kaikille niitä tarvitsiville. Monella oli ollu huono yö. Mulla taas pitkästä aikaa ihana, kun ei tarvinnu kertaakaan herätä. Aamulla sai herätä itse, ja juoda kahvit rauhassa, ennen kuin tytöt heräs.

Muutamat pojan bodyt ja pöksyt tarttu kaupasta taas matkaan :D Ja siskon pojan vaatteet pitäis käydä joku päivä läpi. Tietää sit mitä tarvii ostaa ja mitä ei.

Esikoinen pitäis viedä hiihtokisoihin kohta. Ei se oo ladulla eläissään hiihtäny, mut into on kova. Uudet sauvatkin sain haettua kun kaupoissa olin. Katotaan tuleeko itku vai ei :heart:

Joku kyseli jääkö viimoseks lapseks. Tää taitaa meille olla viimonen. Sterilisaatiota meinasin pyytää synnytyksen yhteydessä... ehkä. Mutta puhetta on joo ollu siitä.

Lumitöitä ei kuulemma saa enää tehdä. Tai tasasella saa tyrkkiä, muttei korkealle kukkulalle...

tupajumi ja Keijo 21+5
 
heips.

eilen soittivat kyssistä. ja vaikka mulla noita heittoja tuossa sokerinmittauksessa on ihan jonkin verran niin olivat sitä mieltä että ne on hyviä eikä insuliinia toistaseks tarvitse aloittaa <3 sanoi että rv 26 se sokeri juttu jotenkin muuttuu ja kasvu alkaa eli sillon pitää olla tarkempi. no pääasia ettei viä tarvi. viimeksikin vasta aloitettiin rv 32 ja siitä ei oo ees pitkä matka enään synnytykseen :) nyt odotetaan 24.2 olevaa ultraa sillon onkin viikkoja jo 26 =)

täällä oli eilen elmerillä ihan järkyttävä ralli aattelin että punkeeko se ulos kun maha heilu millon toiseen sivuun ja millon toiseen ja millon edessä joko se piti jotain nyrkkeily tuokioita tai jumppas :D oli niin hassua nähdä kun maha venyy vähän joka suuntaan ja oli vaikee istuakkin.

täällä oli juttua jonkun poika laumasta :) ja jane69 siskolla 3 poikaa niin itelläni tosiaan esikko on tyttö ja 2 poikaa ja masukki poika mutta meillä tuo tyttö on ihan mahdoton että hermot kyllä palaa päivittäin tuohon tyttöön..kaukana kyllä jostain prinsessasta (ikää 8v) huutaa,kiljuu,inttää,paiskoo ovia,hyppii tasajalkaa, ja tätähän vois jatkaa jatkuvasti se on joko jäähyllä tai kotiarestissa pitää vaan koittaa pitää pitää kiinni kurista eikä yhtään lipsua mutta siis aivan mahdoton ja järkyttävän tempperamenttinen. kun sitten nämä mein nuoremmat pojat 4v ja 5½v jotka on enkeleitä :)
tänäänkin kun sanoin että siivotkaas alakerta kun oli taas kaikki lelut tuotu alas pojat alko siivoon ja tää mein draama kuningatar pisti hirveen shown pystyyn kilju ja hyppi ja huusi ja nyt siis pojat siivonnut omat jälkensä ja tyttö ei edelleenkään mitään..huoh!!
vähän kauhistutti kumpaa sukupuolta masukki on mutta onneks oli poika.. tiä miten ois jaksanut jos ois yhtä tempperamenttinen tyttö tullut kun tuo esikko.
meilä pojat on niitä enkeleitä ja tuo tyttö on tuollainen pikku piru :)
olihan se vauvana helppo eikä uhmista kärsitty mutta vanhemmiten siitä on tullut tollanen nirppanokka /näsäviisas :) murkkuikää odotellessa..

tänttärä ja elmeri rv 24+1 mä oon 2 ekasta pitänyt raskaus päiväkirjaa ja luin että kun tokaa odotin niin olin rv 24 laittanut kaikki valmiiksi sängyt,vaatteet kaikki oli jo valmiina minäkö ajoissa)
 
Heippa Naiset ja masuasukit!

Jospa minäkin nyt muutaman sanan kirjottaisin kun Maira oli lisännyt tietoni pinoon.
Olen lueskellut teidän kirjotukset päivittäin. Itse olen kirjoitellut tuolla toisessa pinossa lähinnä.
No mutta meillä siis laskettu aika 7.6. ja rakenneultrassa vahvasti poikaa lupailivat. Helsinkiin Naistenklinikalle ollaan menossa synnyttelemään ja ensimmäinen on tulossa.

Muuten kaikki mennyt hyvin, mutta melkoiset häpyliitoskivut alkoivat viikolla 19. Sen viikon kävin viel töissä hammasta purren mutta viikosta 20 lähtien olen ollut sairaslomalla. Ens viikko on viel sairaslomaa, tiistaina lääkäri, jossa katsotaan yritänkö mennä sitten viikon päästä jo töihin. Ehkä yritän. Tämän kotonaoleilun jälkeen tuntuu nyt vihdoin vähän paremmalta, mutta en tiedä pystynkö vielä ajamaan joka päivä töihin ja istumaan täyden päivän töissä.

Joku täällä muistaakseni kyseli näistä kivuista! Minulta voi kysyä!
Tosiaan häpyliitos on kipeenä ja kokeilin SI-tukea, mistä ei mulle ollut hyötyä. Se vaan painoi edestä ikävästi, Elvis potkiskeli kovasti ja sitten tuli vielä paljon enemmän supistuksia kuin ilman sitä. Joten en ole enää pitänyt. Mutta tosiaan kaikki yksilöllistä, joillekin se tuki voi sopia ja auttaa!

Tällä hetkellä epäilen virtsatietulehdusta, kun on vähän sellaista tuntemusta, mutta vaikea olla varma kun muutenkin on alavatsaa välillä vihlonut ja tuo häpyliitos on kipeenä muutenkin! Maanantaina ajattelin vielä näytteen labraan niin saan varmistuksen. Siihen asti karpalomehua juoden! (Ellei oireet äidy tämän ja huomisen aikana aivan pahoiksi)

Mutta tämä tältä erää. Hyvää viikonloppua, vointia, laskiaista ja ystävänpäivää kaikille kesäkuisille odottajille!!

T.Ripe ja Elvis 23+5 :heart: (Elvis potkiskelee mahassa tälläkin hetkellä )
 
Maira Täällä kesti Kelalla päätöksessä vähän yli viikko, muistelen kuulleeni että niillä olisi vanhaempainraha hakemuksissa tavoitteena päättää kolmen viikon sisällä.

Toffo Sama juttu hankintojen kanssa, ahdistan itseäni pitämällä listaa mitä kaikkea vastasyntyneelle pitäisi hankkia. Ja kun meillä ei ennestään ole mitään :/ Olen nyt yrittänyt säännöllisesti ostella tärkeimpiä juttuja. Helpottaa kun näkee listan lyhenevän. Mutta muutto onkin hirveän stressaavaa, kyllä se sen jälkeen helpottaa:)

Jännäilen juuri tuleeko kaiken päälle vielä uuden pesukoneen hankinta, pesen juuri pyykkiä ja saa nähdä jumittaako ohjelma taas.
 

Yhteistyössä