~Kesäkuun Kullannuput -10~Varaslähtö Toukokuuhun <3 14 Kullannuppua syntynyt <3

rutti apua kuulostaa kamalalta tuo sun koira juttu mutta koira voi näyttävästi hyvin ja toivottavasti suostuu tikkejään pitämään.

mairan
kuulumisia täällä odotellaan vaikka voihan se lähtö tulla kelle tahansa..

garden täällä yks jolla liikkeet hälyttävästi kadonneet.. täähän oli oikein vili vilperi yhdessä
vaiheessa tuntu että sen 24h mellasti eikä ikinä antanut rauhaa
mutta niinkuin tänne jo yks päivä kirjotin niin hoksasin illalla etten ollut kuullut potkuja koko päivänä ja 20min tökin ja heiluin niin ei liikettä itkuhan siinä tosiaan tuli. kunnes sitten se liike tuli sieltä.
tänäänkään en oo mitään kuullut ja aina kun ehdin laskeen (ylensä illalla ja sillonkin nukahdan) en ikinä pääse siihen tuntiin asti.. mutta en usko että se 10 tulee täyteen sen verran on hiljennyt.
pitäs alkaa liike laskentaa tehdä mutta kun ei muka ehdi. nytkin jos meen sohvalle pötköttään oon ihan varma että nukahdan sen verran tööt olo on =( edellisessä oli ihan sama juttu että liikkeet väheni ja meinasivat jo osastollekkin sen takia ottaa.. pitäs vaan koittaa saada jossakin välissä laskettua että paljonko tulee..

ja kuten minttu1 laittoi mäkin jo malttamattomana odotan minkä näköinen poika syntyy onko enemmän jomman kumman näköä vai ihan omanlaisensa. mullakun 2 poikaa ja molemmat on ihan eri muotista veistetty ei noita yhdistä kun vaaleat hiukset kaikki muut ihan päin vastaset eikä noita veljeksis luulis jos ei tietäis =)

tänään ois tarkotus mennä sinne munuais tutkimuksiin saas nähä mitä siellä sanovat. mun olo vaan ei oo mitä parhain räkä valuu,päätä särkee olo on heikko ja ripuli lentää =( ja ens maanantaina 17.5 ( rv 37+3) ois se äippäpoli päivä ihan tärkein on että näkee onko elmeri jo sen 4kg ,saan ehkä käynnistyspäivän jos oikein iso on ja ehkä saan sen painoarvion et tietää minkäkokosta tässä lähdetään maailmaan puskemaan =)

huomenna kampaajalle vähän piristystä hakeen on sit letti hyvin kun synnyttään pääsee ja keskiviikkona neuvola + taas verikoisiin ( ärsyttää)

tänttärä ja elmeri 35+3 (kö??) en pystynyt lenniinalta nyt lunttaan viikkoja vai oliks se jo 36+3??

 
Poksumaanhan sitä oli tultava 35+0!!

Sairaala kassin pakkaus on aloitettu huh!
Vielä vähän hakusessa mitä mukaan otan, vauvan kamat on päätetty kyllä jo :D

Rutti kamalaa kun nämä meidän pienet karvaisetkin sairastaa välillä!
Ja että oikein sukka oltiin syöty :eek:

Mairaa täällä myös jännitellään että mahtaakohan temppuemppu tulla sieltä jo kohta puoliin!

Tällä saralla ei uusia uutisia.
Niin paksusti voidaan kun pystytään!
Turvotus siis AIVAN KAMALAA!
Ihan kun olis kipsit jaloissa :headwall:
keskiviikkona neuvolaan taas kuuntelemaan narinat painosta PRKL!

Viikonloppuna tuli vähän tehtyä piha hommia VAIKKA SATOI! :kieh:
Oli pakko kun kerrankin oli apujoukkoja tarjolla :whistle:
Sisko apuna, tuli myös leikattua koiruuksien kynnet vihdoinkin! Napsutteli niin kivasti tossa laminaatilla heh...

Kohta koitan pestä ikkunoita, vaikka tuola sataa taas!
No loppuviikosta mammat parikymmentä lämmintä jos luottamista säätietoihin!

Jane ja veijokeiju 35+0
 
Aurinkoista päivää mammaliinit! =)

Täällä ollaan vähän kiukku tuulella oltu heti aamusta. Käytin poikaa 5v lääkärissä, ja lääkärinä oli joku täysin tumpelo nuori tyttö :headwall:. Hyvä että suutansa sai auki, ei mikään lapsiystävällinen ollut kyllä lääkäriksi. Yritäppä siinä pojalle sitten sanoa "että teeppäs nyt reippaasti perässä, mitä täti näyttää", kun poika edes kuule puoliakaan mitä toinen sanoo. Miksi tuommosia laitetaan lapsille!!!?? :headwall: :headwall: :headwall:

Minä valvoin taas totaalisesti viime yön. Supisteli ihan hirvittävänä ( ei kuitenkaan säännöllisesti ) ja vessassa ramppaaminen oli jotain kauhistuttavaa. Välillä mietin että onkohan tämä lapsivettä, kun tuntu että koko ajan oli jotaki tulossa, ja eikö vaan vessaan takas. Mutta ilmeisesti rakkoa vaan painatti niin hirveänä, että vessassa sai juosta yhtenään. Paksuhkoa limaa tulee koko ajan, jossa välillä pieniä hyytymiä seassa.. eiköhän lähdönhetki ala olemaan kohta jo käsillä :heart:

Tsemppiä kaikille tähän loppuun. Kota meillä kaikilla on omat vaavat kaikussa :heart: :heart:

Laakeri ja meloni rv 36+2
 
Kylläpähän tää arvon daamit vaikuttaa siltä että tässä on mooooonta lähtijää ennen minua, joten turhaa te mua jännitätte... :D
Jos emppu on isäänsä tullu, se antaa odottaa itteensä juhannukseen asti.. ;)

Voi prkl, mulla on jääny vaatteisiin ilmeisesti pesuainejämiä, nyt kutittaa joka paikkaa...Joudunko mä prkl pyörittää uudestaan noi... :kieh:

laakeri Tsemppiä tulevaan, sulla kuulostaa jo oikeesti jännältä! :)

Tänttärä Eiköhän sun viikot ole 36 paremmalla puolella, sun la on ennen minua.. :) Mäkin muuten haaveilin tänää parturiin menosta, taitaa jäädä haaveeks kun en pysty istuu paikallani niin kauaa et se parturi kerkeis jotain tekemääkin... :D Ollaan hampputukkia sitten synnytyksen jälkeiseen elämään saakka.. :p

Jane :hug: Noi turvotukset on hanurista, itellä meinaa olla koko ajan kans...
Poksuonnittelut! :flower:


Mun pitäis alkaa siivoomaan ja mennä kauppaan..Ihan kamala laiskotus vaan päällänsä, tuntu et sängystä ylöspääseminenkin oli jo työntakana ei vaan jaksais...Jos mä saisin päättää niin makaisin vaan päivät, mut ei kehtaa.. :whistle:
 
Turvotuksista: Mulla ei silmämääräisesti oo kovin pahaa turvotusta, mutta varsinkin sormien nivelet on tosi kipeet. Ehkä sormet siis kuitenkin on vähän turvoksissa. Sukista jää myös pienet jäljet nilkkoihin, mutta jalatkaan ei tunnu turvonneilta.

Sairaalakassista: En oo hirveesti miettinyt koko asiaa. Ajattelin että siinä supistusten lomassa vois pakata sen, kun on lähössä synnyttämään ;) Mies tosin puhuu siitä koko ajan, että kohta pitää varmaan pakata se kassi jne. mä en tiedä mikä ihmeen pakkomielle sillä on siitä :D Toisaalta aika söpöä...

Jännää kun monella tuntuu olemaan H-hetki niin lähellä! Mulla ei kyllä oo minkäänlaisia tuntemuksia ollu taas vähään aikaan. Lääkäri tosiaan sanoi, että saan touhuta suunnilleen mitä vaan, joten olen siivoillu, patikoinu ja pyöräilly.

Tänään tuli mun Bravado Body Silk Seamless-liivit ja ne on aivan ihanat päällä! En oo koskaan omistanu näin hyväntuntusia liivejä!

toffo 36+6
 
Kiitos taas Lenniina:)
syyshortensia Toivottavasti sullakin tulisi pian kutsu perille! Vähän ihmettelen että laittavat muutaman päivänkin sisälläkin olevat polikutsut postin matkaan. Aikoinaan postin kanssa työskennelleenä en luottaisi..Niin että hyvillä mielin voit kysellä jos ei kuulu:)

garden Täällä ainakin vähän hiljaisempaa potkujen suhteen, mutta aamu - ja iltajumpat on hoidettu vanhaan malliin, joten en ole huolestunut.

Nyt jännittää ihan kohtuttomasti huominen ultra, kaikenlaista pyörii mielessä. Ajattelin lähteä ulos tuulettumaan, mutta iski iso laiskotus. Ehkä vaan kaivan pakkasesta ruokaa ja ulkoilen sitten myöhemmin kera miehen :D

Miumiu&poitsu 36+0 POKS!
 
Täällä erittäin vilkas masuasukki ja ihan oksettaa ja pahaa tekee kun mahassa ei oo enään tilaa mutta tosi teräviä potkuja ja muljahduksia satelee koko ajan. Mä kuljen ähkien ja puhkien.. :whistle:

Tänään maha ollut tosi jännä, pitää seurailla miksi tämä muuttuu... kakkalla käynnin yhteydessä tuli vähän verta mutta olisko tullu sitten haavauma peräaukon reunaan?! Tänään olis kai verenkuvavastauksetkin valmiina mutta jos eivät neuvolasta soita niin kysyn vasta keskiviikkona kun meen neuvolaan.

Anoppi tuli joksikin aikaa apuun niin saan huilata... nyt kuopuksen kanssa petiin (karkkupussin ja lehtipinon kanssa)!

Mammaliini ja niilo 34+1 poks :heart:
 
Mussupussu: Hieno lastenhuone!

Tupajumi: Jaksua supistusten kanssa!

Lenniina: Kiitos. Oikea tontti taisi löytyä. :) Tässähän saa jo sinunkin puolesta jännittää, kun viikot menee niin vauhdilla ja sinullahan on todennäköistä synnyttää jo ennen laskettua aikaa. Tsemppiä!

Rutti: Melkoinen sankari olet, kun autoit leikkauksessa. Ei minusta olisi kyllä ollut tuohon. Hineoa, että koira kuitenkin saatiin leikattua ja paraneminen etenee.

Tänttärä: Tsemppiä munuaistutkimukseen!

Laakeri: Todella harmi, että kohdallenne osui ei-niin-hyvä lääkäri. Minulla on ainakin noihin neuvolalääkäreihin luotto mennyt sekä äitiys- että lastenneuvolan puolella. Sinullahan on kovasti jo synnytystä enteileviä oireita. Tsemppiä!

Jane: Tsemppiä turvotukseen!

Hukkapätkä: Onnea äitiysloman aloituksesta!

Miumiu: Kiitos. Soitin tänään äitipolille, kun ei posti vieläkään tuonut mitään. Olivat onneksi ajan laittaneet, joten eiköhän posti tuo kirjeenkin lähipäivinä. Onnea huomiseen ultraan!

( . ): Lonkkakivut, häpyluukivut ja tiuhaan tulevat supistukset ovat eksyneet tännekin. Kait se on uskottava, että viikot kertyy ja kesäkuu lähenee. :) Onneksi oireet ovat ihan normaaleja näille viikoille, joten eiköhän tässä hienosti mennä kunnolla kesään ennen kuin vauva syntyy. Parempi, mitä kauemmin kypsyy ja kasvaa masussa, niin josko sujuisi sitten kaikki helpommin, kun vauvakin on valmiimpi maailmaan.

Soittelin tänään synnytyspelko-lähetteen perään. Onneksi oli mennyt perille. Ensi viikon torstaina on aika. Jee! Sitten on mukavampi mennä synnyttämään, kun tietävät taustani ja saan tukea luomusynnytykseen ja isompaa tukea, jos joudutaankin sektioon.

Ensi viikonloppuna esikoinen harjoittelee yöpymistä yksin kummiensa luona. Neiti ei ole vielä ollut kertaakaan yökylässä ilman vanhempia. Ainoastaan siskoni kanssa on ollut yhden yön meillä kotona, kun me vanhemmat olimme viettämässä miehen 30-vuotispäivää kahden hotellissa vuosi sitten. Mahtaa olla kyllä meille vanhemmillekin harjoittelu tarpeen... :LOL:

Tsemppiä kaikille, joilla viikot jo pitkällä ja synnytysoireita piisaa! Muillekin voimia!

-Sh ja Milla rv 35+0
 
Apua, ette työ voi vielä alkaa jakautua! Miul on kauhee kasa tekemistä vielä, kerta! Miten tässä nyt näin kävi.... :eek: Kääääks ja äääääks! :)

Äitienpäivä meni kuten olin ounastellut, sain mie "hyvää ennakko-Äitienpäivää" -toivotuksen ja siinä se sitten oli. Tein itselleni mansikkajuustokakun (josta tuli liian hyvää) ja loppuillan mökötin olohuoneen lattialla virkkaillen... josta päästäänkin...

...turvotukseen. Jatkoin virkkailua tänään heti aamusta ja huomasin, että ehkä tuo risti-istunta lattialla ei ole se paras mahdollinen asento :D On meinaan varpaat ihan prinssinakkeina nyt ja vähän sinertävätkin. Parempi tästä pukea päälle ja suunnistaa uimahalliin, vielä kun limanuljaskatulpat kerta on paikoillaan :D

Mussupussu on laittanut lastenhuonetta kyllä tosi kivaksi! Rakastan tuota tuunattua kirjoituspöytää, itse viime kesänä haalin kirppareilta kustavilaistyylisiä kalusteita ja ilostutin naapureita hioten ja maalaten partsilla koko syksyn :D

Tässä miun 15e sijoitus:



Ja valmis...


Rutti, voi apua, oisin kyllä kanssa ollut kauhusta kankeana varmasti tuossa tilanteessa. Sankarittaren teko! Mein 15-vuotias vanhus on alkanut kyllä vanheta ihan silmissä päivä päivältä. Toissapäivänä pissi sohvalle ihan tuosta noin vaan minuu tuijotellen, sillä taitaa olla vähän todellisuuden taju hukassa, muorilla. Vielä hän syö ja on seurallinen kyllä, mutta eipä tässä kauaa taida enää yhteistä aikaa olla. Itku pääsee pelkästä ajatuksesta :'(

En muista kerroinko täällä, että pari viikkoa sitten tuli nänneistä hieman nestettä ja mie siitä sitten aattelin, että nonni, nyt se alkaa. No eipäs alkanutkaan, vaan tyssäsi seuraavana päivänä. Olin silloin päivällä viettänyt aikaa kaverin kanssa, jonka 9-kuinen poika yritti tiiviisti aina sylissä ollessaan tarttua miun utareisiin - niin voiko se vaan olla naisen keho niin ihmeellinen, että hormonit nostivat maitoa tisseihin pelkästä vauvan sylissä pitämisestä? Kaikkea sitä....

No mutta, se on parempi suunnata sinne uimahalliin, ennen kuin miun varpaan lähtee irti. :D

Mukavaa maanantaita, mamit! :wave:
 
Heippa mammat ja tervetuloa uudet!

Hyvää äitienpäivää näin jälkikäteen :flower:
Yritin eilen kirjoitella, mutta nettipahanen pätkii ja taaen katosi teksti jonnekin, enkä sitten jaksanut kauempaa tässä koneella istuskella.

Vaikka tuo meidän esikoinen asustaakin vielä tuolla masussa, mä sain eilen äitienpäivän kunniaksi aamiaisen sänkyyn ja lahjaksi limen vihreät reinotossut, joita olin aiemmin ihastellut. Bonuksena ukko asensi vielä kauan kaivatun naulakon kylppäriin :heart:

Kylläpä alkaa olla monella jo jännät paikat :)

Aavistelin, että jättis on laskeutunut ja tänään sain asialle vahvistuksen neuvolalääkäriltä. Kohdunsuu oli kuitenkin ennallaan, joten ihan lähipäivinä ei ainakaan ole mitään odotettavissa. Oli mukavaa kun lääkäri totesi vauvelin koosta, että eihän tuo sinun mittoihisi (171 cm) nähden vielä mikään jättiläinen ole, vaikka isohko onkin. Muita neuvolakuulumisia:

RV 35+1 (32+1)
Painonmuutos/vko +500 (+1000)
RR 131/81 (138/8)
HB 120 (119)
SF ennallaan laskeutumisesta johtuen 34 (34)
Sykkeet 145-155 (150)
Liikkeet ++ (++)

Keskiviikkona sokerirasitukseen |O
Viikon päästä sitten taas kokoseurantaan ja samalla tehdään synnytystapa-arvio.

Ei pääse kyllä tylsyys yllättämään, vaikka mammalomalla ollaankin. Tämän päivän ohjelma on ollut tällainen:

7:30 vein ukon töihin
8:00 aamu-uinti, jonka jälkeen aamiainen
9:30 kotiin pakkaamaan kirpparikamoja
10:15 neuvola
11:00 lounas
12:15 fysioterapia
13:00 kamat kirpparille myyntiin
14:00 kauppaan
14:30 välipalaa, jonka jälkeen lukemista, siivoilua ja pyykkäilyä
16:00 haen ukon töistä

Se hyvä puoli tässä on, että ainoa "pakollinen eräpäivä" on laskettu aika, johon on siis vielä (tai enää) viisi viikkoa =)

Jonttu & jättis 35+1
 
oi ihana ei varmasti mee enää kauaa ko saadaan vauvauutisia! :heart:
ikävä kyllä multa niitä tuskin moneen viikkoon tulee.

kertokaas mammat joilla jo on lapsi/lapsia, et milläs viikoilla ne on maailmaan tullut? :hug:
en tiiä onko jo asiasta ollu keskustelua. jos on ni hihkaskaa sit vaan ni etin kirjotukset jostain ettei tarvii uudestaan teijän niitä kirjotella.
eli taisin jo mainittakin et meillä eka poika syntyi 40+3, ja toka poitsu 41+5.
 
Hyvää viikonalkua!

Tänne oli tippunut niin paljon tekstiä taas että en millään muista mitä kaikkea piti kommentoida :whistle:

Mutta, onnittelut äippäloman alkamisesta teille joilla se on ajankohtaista ja tervetuloa uusille!
Ja :hug: vielä kaikille sitä tarvitseville!

Rutti saa kyllä aikamoisen hatunnoston täältäkin, en tiedä miten olisin itse selvinnyt tuollaisesta tilanteesta. Oon ihan hermoraunio jo pelkästään siitä, jos koiralla on joskus maha sekaisin..

Ihanaa jos täällä aletaan jo jakautua kohta:D Mä tosin oon varma että tämä tyyppi suostuu tulemaan ulos vasta juhannuksena. Eikä kyllä ole mikään kiire, mulla on vielä ens viikon lopullakin yks tentti, ja meiltä puuttuu edelleen mm. se kuuluisa turvakaukalo ja kantoliina..
Oon hirmu rauhallisin mielin kuitenkin, ei tässä mikään kiire ole kun olo on ihan hyvä. Sellainen fiilis vaan että kyllä tästä selvitään, mietin jo että jos ei jotain turvakaukaloa ees ehdittäis hommaamaan niin tuun vaikka bussilla vaunujen kanssa kotiin sieltä sairaalasta:D
Ehkä tässä alkaa ehtiä miettimään ja rakentamaan pesää (kasaamaan pinnasänkyä) sitten kunnolla kun on noi koulu- ja työjutut viimeistään kasassa.

Silittämisestä, mulle ei suoraan sanottuna ole tullut mieleenikään alkaa silittämään mitään vauvan vaatteita, harsoista nyt puhumattakaan:/ Eli meidän perheen tunnistaa tuolla hiekkalaatikoilla sitten varmaan niistä ryppyisistä vaatteista :D

Synnytystapa-arviosta, ei täälläkään sellaista ollut, vikalla lääkärikäynnillä ultras ja kattoi vaan että kas, vauva on kiinnittynyt ja suunnilleen sen ja sen painoinen nyt, mutta ei sen tarkemmin katottu. Enkä osannut nähdä siitä ultrasta enää oikeestaan mitään kun vauva on jo niin iso ettei ruudulle mahdu kun yks ruumiinosa kerrallaan... Kaipa se sieltä mahtuu tavalla tai toisella ulos sitten!

Salma ja Sintti 36+2 (jee vajaa viikko täysiaikaisuuteen!)
 

maira:
välistä oon kyllä ihan sekaisin että mikä viikko menossa enkä yhtään ihmettelis vaikka menisin jonkun viikon pariin otteeseen =) esikkoa ja tokaakin odotti niin ne oli niin hyvin muistissa että muisti unissaankin. nyt jos kysytään saa tovin miettiä.

Hukkapätkä- onnea äippälomasta. meillä onkin samat tapahtumat samoina päivinä mulla on ke neuvola ja maanantaina äippäpolikäynti =)

munuaistutkimuksista oli sitten sen verran turha reissu että oikein sapetti.. se että en saanut hoitajaa niin mulla oli 4v ja 5v10kk pojat mukana ( nuorempi energia pakkaus) sitten lääkäri vaan saneli ne luvut mulle joo kalkki on ok toi on vähän alhanen ja toi vähän korkee mut johtuu raskaudesta ym
verenpaineen otti joka oli ok ja turvotuksen katso jota ei ollut (nämä nyt ois voinu vaikka omassa neuvolassakin selvittää) ja muut puhelimitse.. kallis reissu todeta että ei oo raskausmyrkytystä linja-autolla ees taas n. 22e +poliklinikka maksu 27 ja risat = 47e että ei oo raskausmyrkytystä (joka itellä ollut jo tiedossakin) se että mun pissassa on rv 22 asti ollut proteiinit enemmän ja vähemmän koholla niin tämä ei nähnyt siitä huolta mun viimisin arvo oli 232 ( normaali raja max 150) sano että jos yli 500 niin hieman huolestuttavaa ja yli 1000 niin jo vakavaa eli totes että oon melkein normaaleilla rajoilla... no 2kk päästä heinäkuussa joudun tekeen taas kaikki samat eli vuorokausipissa+ verikokeet sillon katsotaan miltä tilanne näyttää että johtuko vaan raskaudesta vai onko ylensäkkin. jos sillon on vielä niin varmaan sit tarkempiin tutkimuksiin.
niin paljon ketutti että en tasan aio mennä enään mihinkään verikokeeseen tai lisäpissa testeihin vaikka pyytäsivätkin. toisin nuoremmalle pojalle 4v oli elämys oli ekaa kertaa linja-autossa =) ja sit käytiin jätskillä.

linja-autossa istuminen otti voimille mahaa supisteli tai oli ihan pinkeenä koko ajan . sattu kyllä mutta ei viä olleet oikeita supistuksia. että saa nähdä miten huomenna jaksan parturissa istua kun nyt jo tunnin linkka matka oli tuskaa.

jonnas1984 piti kommentoida että mulla lapset syntyneet eka 38+1, toka 38+4 ja kolmas 38+2 ( nuorimmasta sain käynnisyspäivän 38+4 mutta herra aikaisti sitä parilla päivällä kun lapsivedet lorahti)
siks oiskin hyvä että tämä masukki koittas nyt pitää tuon mun hyvän 38 viikon ja syntys sillä viikolla eikä pilais sitä eri viikolla menee muuten systeemit sekasin =) =) 38+3 ois ihan loistava päivä niin menis järjestyksessä (heh mä jo ite täällä suunnittelen)

toinen että tähän mennessä tosiaan hassua että kaikki syntyneet just 38+ viikolla ja toinen että kaikilla 3:lla on 40g aina lopussa 3,740g, 4,140g,3,240g niin mikä kruunaiskaan tämän kaiken kun että tälläkin se 40g siä lopussa olis mitenköhän sen sais =)

toisain ois niin ihana että elmeri syntys mun synttäripäivänä mutta se menis 9pv yli la:n eli lääkärit ei ikinä tuu niin kauaa pitämään masussa.

tänttärä ja elmeri 36+3
 
Tervetuloa manuski :wave:

Jonnas1984: Mä oonkin laitellu jo, mutta esikoinen synty käynnistyksellä 35+6 ja aamu 9.00 joten näin pitkällä raskaudessa en olekaan ennen ollut ;) Sanoin neuvolassakin, että en tiedä näistä loppuraskauden jutskista yhtään mitään. No nyt menee ainakin päivällä yli. Saas nähdä mitä huominen lääkärireissu tuo tullessaan..

Jotain oon saanut jo onneks aikaseksi, vauvan vaatteet pesty ja silitetty ja kaapitettu. Kehto sekä vaunut on laitettu valmiiksi.
Tosta silittämisestä.. ennen lasta en silittäny ku juhlavaatteet. Nyt sitten silitän melkein kaikki vaatteet. Joku minulle sanoi, että vauvan vaatteet pitää silittää ja mähän tunnollisena ne sitten silitin harsoja myöden ja oon edelleen jatkanut vaikka muksu sen 2,5 v. Nyt sitten tulee silitettyä mun ja miehenkin vaatteet siinä sivussa. Tosin jos noita lapsia olisi enemmän, tuskin jaksaisi alkaa joka vaatetta silittämään. Mä vielä pesin/pesen vauvan vaatteet erikseen hajusteettomilla allergiatuotteilla vuoden ikään asti.. Katsotaan miten tän uuden tulokkaan kanssa käy ;)

Garden: Täällä käy melkoinen mylläys joka päivä massussa, että ei ainakaan ole rauhoittumaan päin.

Milkei: Hienon kirjoituspöydän olet tuunannut. Nostan kyllä hattua ihmisille jotka jaksavat ja viitsivät moista tehdä. Itse kun on sellainen heti mulle kaikki tänne nyt tyyppi. Ei millään malta alkaa tekemään, jää sitten tekemättä, jos ei heti saa valmiiksi. Jos ostaa jonkun koottavan tuotteen kaupastakin, se on saatava heti koottua ja paikoilleen.

Tulin vaan piipahtamaan, mies työmatkalla, joten pitää mennä katsastamaan minkä sotkun toi esikoinen on saanut aikaiseksi, ei oo vähään aikaan kuulunu mitään, joten pieni tarkastusretki on paikallaan..

Aurinkoisia kelejä odotellessa B)

Unna ja Nuuk 35+6
 
Heippa, olen tässä mielenkiinnolla seuraillut juttujanne kevään mittaan ja päätin vielä näin loppumetreillä liittyä mukaan...
Olen 27-vuotias ja odotan toista lasta, esikoistyttömme on 5-vuotias =) Melko pitkällä ikäerolla siis odotellaan.. Melkein tuntuu kuin ensimmäistä vasta odottaisi kun on jo ehtinyt kaikki raskausajan vaivat unohtaa ;)

Valerie ja pikkunen 33+1
 
tänttärä Juu aivan sullakin oli se hiljaisempi kaveri, mikä sai huolestumaan. Toivottavasti ei jatkossa peläyttele samalla tavalla. :hug:
Ja miumiu hyvä, että kaveri jaksaa vetää vielä pienet jumpat, niin ei huolestuta. :D

Ja löytyhään niitä aktiivisempia vauveleitakin, jotka härnää mamien kylkiluita... :D

jonnas täällä esikoinen syntyi 38+4 käynnistyksellä, joten mielenkiinnolla odotan miten tämän toisen kanssa käy. :D

Äitiysloman alkamisesta onnitteluja hukkapätkä! Ja tietysti muut, jos oli muitakin!

Ja sitten omaa napaa sen verran, että sain äitienpäivälahjaksi kampaajalle lahjakortin, joten heti tilasin aamulla ajan ja menen huomenna kaunistautumaan. =)
Toivottavasti tulee hyvä uusi tukka! :D

valerie Tervetuloa joukkoon vielä viimeisille metreille! :wave:

garden ja reiska
 
Rutti: Oho ja wau rohkeudestasi! Mä meinaan pyörtyä joka kerta kun multa otetaan verta sormenpäästä, ni ei olis toi koirajuttu toiminu ollenkaan. Hienoa, että koirasi selvisi koettelemuksesta ja voi jo paremmin! Miten se nyt SUKAN nielas?! :eek:

Milkei: Wauuuuu mikä pöytä/lipasto! Siis todella upea! Just naureskeltiin miehen kanssa, että kun anoppi näkee ton meidän tuunauspöydän, niin tokaisee varmaan: "tostahan saa ihan hienon, kun sen maalaa..." :headwall: Meidän maut ei oikein mee yksiin anopin kanssa. Eipä mee oikeen ajatuksetkaan, mutta ei siitä nyt enempää tähän väliin...

Ihokontaktitopin mittauksesta: Mä voin huomenna ton mun M-kokoisen mitata! Nyt en jaksa sitä tuolta kaivaa...

Jonnas: Esikoinen syntyi 38+5 spontaanisti vesien menolla. Kipeitä supistuksia oli n. 3 tuntia ja ponnistusvaihe oli jotain vartin luokkaa. Saatan muistaa väärinkin, kun on tää dementia ja aika kultaa muistot.

Voi että tota lätkää... Mä en niinku jaksa yhtään...
 
Moikka.Poksumaan tulin,nyt saisi vauva syntyä ihan luvan kanssa ;)

Mulla loppu viime viikolla se lääkekuuri ja sen aikaa valkovuoto oli aikas normaalia ja ei kirvellyt,eikä tarvinnut ravata pissalla,mutta sunnuntaista asti on taas ollut samat oireet :/
Huomenna neuvola,täytyy varmaan puhua siellä asiasta,jos on tullut hiivatulehdus tai jotain :(

Rapu ja masuasukki 37+0 POKS :heart: :D
 
Garden: Täällä masussa melskataan aktiivisesti edelleen ja tuskin on kiinnittynyt, kun välillä tuntuu peppu edessä ja välillä ei. Sulle oloihisi :hug:

Rutti: Paranemisia koiruudellesi!

Mairan ja Miumiun ultrauutisia jään odottamaan =)

Tänttärä: Onneksi ei löytynyt r-myrkytystä, vaikka sen jo itse tunnuitkin tietävän! Toivottavasti et nyt joudu panikoimaan vauvan liikaa rauhoittumista loppuaikaa!

Laakerille: Helpotusta/jaksuja suppareihin! :hug:

Mammaliini: Toivottavasti tulokset hyviä :hug:

Syyshortensia: Hienoa, että löysitte tontin! Onko oikein rantatontti? Hienoa myös, että läheteaikasi lähestyvät!

Milkeillä upea tuunattu kirjoituspöytä! Kyllä olen ymmärtänyt, että vauvan sylissä pitäminen voi nostattaa maitoa - varsinkin näillä viikoilla. Sulla ei varmaan tule ongelmaa maidon riittämisen kanssa myöhemminkään =)

Valerie: Tervetuloa :wave:

Jonnas: Esikko syntyi rv 36+6

t. Lenniina 36+4

muok: Rapu: :hug:
 
RUTTI toivotaan että koira toipuu pian!

Vau nyt alkoi äippäloma ja huomenna poksuu 35 viikkoa jee loppu lähenee.

Viime yö oli ihan per''''''tä nukuin pikku pätkiä koko ajan supisteli koko illlan ja yön harvakseltaa mutta kumminkin sitten vielä tämä flunssa ARG

neuvolassa oli kaikki kunnossa ja nyt on tullut puoli kiloa viikossa ja yhteensä 12 kiloa joten luulen että kaikki kilot jää laitokselle kun nämä pikkuiset synnytän.

Viikonpäästä olisi viimeinen ultra ja ajattelin kysyä jos sais käynnistys ajan jo valmiiksi jos nämä ei itestään täältä tule.

 
|O |O |O |O |O |O |O |O |O
Voi järkky miten poika piti hereillä koko yön taas... johan hää on antanut pari yötä ihan nätisti nukkuakin. Meillä tuntuu liikkeet muuttuneen Matrix-liikkeiksi, eli hidastettuna ensin siirtyy möykky, jonka jälkeen normaalivauhdilla potkut kylkeen. Kauheen ilkeä, ihan kun se suunnittelis siellä tahalteen noita potkuja, niin kipiää ottaa! Vaihtelis ees kylkeä, mutta on nyt vaan pidemmän aikaa tuhonnut vaan tuota toista, ilmeisesti kiinnittymisestä johtuu? No, ainakin liikkuu.... :whistle:

Ulkonäköä on muuten myös mietitty. Tai oikeastaan miul on sellainen mielikuva, että ihan isänsä kopio sieltä on tulossa. Ultrankin mukaan huulet näytti ihan yks yhteen ja kun tuppaa olemaan vielä pulleamassuinen ja lyhytkoipinen, niin eihän siitä ole epäilystäkään. Varmaan on partakin jo ja lippalakki päässä, kun tulee ulos.

Rapu, jos se ei sitten lähtenyt se bakteeri kuitenkaan? Miulle ei ees annettu lääkettä kun ei kuulemma mitään hyödytä, vasta sitten synnytyksessä IV:nä sitten. Vai olikos siulla supistuksia, jonka vuoksi annettiin varmuuden vuoksi?

gardenille ja tänttärälle jaksamista parturissa istumiseen, toivottavasti tulee mieleiset tukat!

Mies yllätti eilen tuumaamalla, että pitäisköhän se sairaalakassi laittaa valmiiksi :eek: Mistä HÄÄ nyt moista? Näytänköhän mie jo siltä, että kohta syntyy :D

Tsemppiä alapääkivuista kärsiville! Täällä on kanssa välillä niin tuskaiset, että pääsee älähys paikasta riippumatta, muttei haittaa kun kerta tietää, mistä se johtuu! We are getting sooooo close, mamas!

Nyt housut jalkaan ja kaupungille, jos löytyis isyyspakkaukseen suklaasikari jostain :)
 

Yhteistyössä