~Kesäkuun Kullannuput -10~Varaslähtö Toukokuuhun <3 14 Kullannuppua syntynyt <3

Siirille onnea potrasta pojasta! =) :flower:

Jahas, taas olis juostu neuvolassa, tuntuu ihan typerältä ravata siellä koko ajan.. |O

38+0 (37+0 )

Paino: +200 (+980 )
Turvotus: +/- (+ )
RR: 128/82 (112/68 )
Pissassa oli proteiinia vähäsen, ennen oli puhdas.
HB: 121 (viimeksi mitattu 34+6, 136 )
Sf: 34 (32 )
Tarjonta: Rt (rt )
Sykkeet ja liikkeet +

Eli yhteenveto: Ei mitään uutta... :p Ei ollu kiinnittyny vieläkää, toi protsku ja hb:n lasku oli uus juttu mut ei tuohonkaan mitään sanottu..Ens viikolla taas...

Jotenkin olin aika pettyny käyntiin, mä niin olin varma et jotain on tapahtunu kun päivittäin on vähä supistanu ja on ollu alakerta kipuja, mut ei..
Oon edelleenkin sitä mieltä et se tulee kun on valmis tulemaan, mut turhauttaa tietää ettei mussa tapahdu mitään muutosta, nää viikot alkaa tuntuu niin perkuleen pitkiltä..

Maira ja emppu 38+0
 
onnea Siiri!

Neuvolassa juostiin myös täällä! Jättiläisen sf-mitta vaan kasvaa, vaikka laskeutuneeksi sanotaan.
Paino +100g
RR heittelee 140/88, myöhemmin 131/83
Sf 34,5, RT
Syke +140-150
Liikkeet ++
Pissa puhdas, turvotus -

Sängylle käydessä oli kuulemma myös todella pitkä supistus, itse en kyllä huomannu mitään, enkä edes tiennyt mulla supistuksia olevan :D

Aika tosiaan matelee, haluaisin vauvan hetinyt. Toisaalta uusi kämppä vapautuu vasta laskettuna päivänä 12.6 ja siihen asti asutaan vanhempien nurkissa. Olisi mukavampaa tutustua lapseen ihan oman pikku perheen kesken..

Nepu ja Nipa 37+3 :heart:
 
Onnea Siirille ja perheelle! :flower: :heart:

(.) täällä ei mitään uutta, jonkun verran menkkamaisia tuntemuksia ja pieniä suppareita päivittäin, mutta ei sen kummempaa... parin viikon päästä ois hyvä synnyttää. :D

vaahtera 35+5
 
Huomenta mammat!

Suuren suuret onnittelut vauvansa saaneille!! :heart: :heart:

Täällä meni eilinen päivä niin tukalissa merkeissä, että huhhei. Vauva painaa todella alas ja supistuksia on vaikka kuin, soittelin jo lastenhoitajat lähtövalmiiksi kaiken varalta, mut tässä sitä vielä ollaan kuitenkin. :snotty: Painetta on pyrstössä vaikka toisille jakaa.
Sairaalaan matkaa 100km, se vähän meinaa ressata... :snotty:

Parasta mahdollista vointia jokaiselle, se on herkullista tämä loppuaika! ;)

-Elettaria & Wilma 37+3
 
Onnea Siirille potrasta pojasta :heart: :heart:

Täällä myös väsymys vaivaa, kuten oli monella muullakin |O Yöllä saa juosta vessassa ja kyljen kääntäminen tekee kipeetä, eikä oikein meinaa löytää hyvää asentoa.

Neuvolassa käyty tänään.. Sokereita seurailen vielä torstaihin äitipoliin asti. Ne onkin ollut muutamaa poikkeusta lukuunottamatta ok, joten tuskin tarvii torstain jälkeen jatkaa..

Neuvolakuulumisia:

rv 37+0 (rv35+1)
paino 74,9kg (73,2kg)
painonmuutosvko +850 (+88)
turvotus + (+)
RR 130/78 (130/70)
pissa puhdas (puhdas)
hb 143 (rv32+0 140)
sf-mitta 33,5 (33)
tarjonta pt (rt)
:heart: 153 (150-160)
liikkeet ++ (++)

Seuraava käynti on sitten viikon päästä.. Enemmän odotan torstaista äitipolikäyntiä, selviäisi vähän tämä tilanne.. Itse olen kyllä enemmän sektion kannalla, koska en halua alakautta perätilavauvaa synnyttää.. Terkka oli myös sitä mieltä, että on kyllä isompi kuin 2300g (arvioitu viikko sitten). Se lääkäri silloin olikin vähän epävarma ja itselle jäi sellanen olo, että tiesiköhän se yhtään mitä on tekemässä :kieh: Onneksi torstaina paikalla pitäisi olla joku erikoislääkäri..

Omanapaista tälläkertaa..

Hukkapätkä ja täysiaikainen pieni 37+0
 
onnittelut siirille pojasta :flower: :flower:
kiva että en oo ainut joka sai yli 4 kilosen. kun tuntuu että kaikilla muille on syntymässä niitä pikkusia vauvoja.
elmulla( elmeri ) ja edellisellä on 1kg välissä elmu 4,2 ja edellinen 3,2kg ja onhan nämä ihan erinlaiset hoitaa

täällä alkupäivät kotosalla mennyt kivasti päivät nukutaan 3-4h pätkissä ja öisin ollaan 1-2h hereillä ja ihmetellään.. torstaina tulee neuvolatäti jo kotikäynnille

ja zempit kaikille supistusten kanssa..
uskaltauduin vaakaan ja vaaka näytti 79kg eli tasan 5kg jäi sairaalaan tästä on hyvä jatkaa painon pudotusta..toisin kun ei oo tarvinnut sokereita mittailla eikä insuliinia laittaa niin kyllä oon joka ikinen päivä jotain herkutellut ja paljon..

mutta me lähdetään tuohon tuuliseen ilmaan vaunuileen kun pitää toista poikaa käyttää lääkärissä..

tänttärä ja elmu
 
Siirille suuret onnittelut pojasta! :heart: :flower:

Mairalle kiitos etusivusta, on tosi hieno ja selkee! :heart:

Täällä nukutaan ihan törkeen huonosti vieläkin, tuskin tästä paranee. Eilen pyörin 3-4 tuntia sängyssä ennen nukahtamista, ja tasan tunnin välein käytiin vessassa. Hulluksi tässä tulee.

tinysteps 35+2 (34+5) hei miksi näitä viikkoja on ziljoona vielä jäljellä...
 
..Argh, ensimmäiset raskausarvet bongattu, rv 38! Olisivat voineet vielä hetken odottaa, no onneksi ovat vielä aika haaleita ja huomaamattomia.
OdottamatonOdotus Taisi mainita baby beltistä, kiitos muistutuksesta! Minulla olikin sellainen kaapissa pölyttymässä. Täytyy ottaa loppuajaksi käyttöön, jospa vähän tukisi tuota kireää vatsaa..ja arpia.

Hukkapätkä- Minullakin lääkäri kovin epävarmasti arvio painon aika alhaiseksi. Olisiko joku tapa perätila-pelkojen lieventämiseksi :kieh: Pääset kuitenkin erikoislääkärin katsottavaksi, joten kaikki varmasti selviää:)
 
Siiri: Paljon onnea pojan syntymän johdosta! :flower: :heart: Toivottavasti molempien vointi kohenee nopeasti.

Milkei: Kiitos neuvosta, miten löytää noita vatsatanssiliikkeitä. Täytyy etsiä. Sinulla on kaunis masu. Upea!

Laakerille ja Tupajumille :hug: odotteluun ja kunnon unihiekkaa ja kolotusten vähenemistä öihin!

Lenniina: Toivottavasti neuvolasta saat lohduttavia uutisia. Vauvan hyvän koon vuoksikin paljon supistuksia, jotka vie synnytykseen! :hug:

Shawne: Toivottavasti sype-polilta saat apua. :hug: Sen kautta varmaan pääset lääkärillekin. Minäkin pääsin.

Maira: Kiitos hienosta etusivusta. :)

EC: Tsemppiä!

Neuvolassa kävin minäkin. Paikalla oli tuuraaja ja opiskelija. Tuuraaja olikin sama täti, joka on ollut terkkana, kun olin yläasteella. Hassua...
rv 37+1, painoa ei ollut tullut viikossa yhtään (Jee!), pissa puhdas, turvotus ++, RR 110/65 (Välillä jopa normaali eikä alhainen), Hb 100 (laskenut taas), sf 33 (tosin eri mittaaja, joten 2 cm:n kasvu viikossa selittyy osin sillä), rt, syke 144, liikkeet ++. Tuuraaja halusi ultralla katsoa, että pää on varmasti alhaalla. Olihan se. Joudun mennä antamaan verinäytteen huomenna aamulla, kun tuo Hb vain laskee, vaikka syön 2 tablettia päivässä. Katsovat varastoraudan jne. Tuuraaja käski kyllä mennä heti, mutta päästessäni labraan käskivät tulla aamulla vasta 10-12 tunnin paaston jälkeen. Jos näytteessä häikkää, niin taas olisi ilmeisesti äitipolikäynti edessä. Melkoista vaivojen keräämistä tämä raskaus...

Kaikille parempia ja rauhallisempia öitä! Supistuksia tarvitseville ja hyvää vointia odottelijoille!

-Sh ja Milla 37+1
 
Siirille onnittelut pojasta! :heart: :flower:

Hyviä neuvolakuulumisia monella! =)


Itsellä vasta torstaina neuvola ja saapa nähdä vieläkö ehdin käymään siellä... :D
Hieman aavistelen, että on tyyntä myrskyn edellä, mutta tiedä tuosta nyt sitten taas. Poitsu on myllännyt kolme päivää mahassa armotonta rallia, mutta tänään taas viettänyt hiljaiseloa. Limaa...hmm... valuu näemmä ihan kiitettävästi, mutta sitä maagista limatulppaa en varsinaisesti ole kyllä bongannut. Ja kyllä täytyy nyt sanoa, että se "keilapallo" on tullut jalkojen väliin eli oliskohan vihdoin laskeutunut. :D

Kaikille tsemppiä ja jaksamista kolotuksiin ja huonosti nukuttuihin öihin.

garden ja reiska 39+3
 
Siirille onnittelut! :flower: :heart:

(.) Täällä aamuyöstä asti supistellut säännöllisesti (yöllä en aikaa ottanut, kunhan yritin nukkua :D) ja kivuliaasti (kuukautiskivun kaltaista mahakipua, paracetamol ei auttanut), sain kuitenkin nukuttua ihan hyvin. Aamulla tuli punertavaa limavuotoa. Nyt kellottelen että kuinka säännöllisesti tulevat.

Supistuksia toivon kaikille niitä tarvitseville ja muille jaksamisia vaivoihin! :heart:

Pikkuapina ja Papu 39+4
 
Syyshortensia Niin säkin kävit neuvolassa, muakin huvitti tuo 2cm yhtäkkinen heitto sf mittaan... :p

Täällähän on porukalla jännää, Pikkuapinalle ja gardenille tsempit tulevaan!!! =)

Mä kävin isolla kirkolla kirpputoreilemassa, en muuta löytäny kun digiboksin, mut ainakaan ei tartte enää tapella jos haluan kattoo jotain muuta ku isäntä.. :D
Kamala olo vaan iski sillä reissulla, tuntuu et jokainen empun liike tekee pahaa sekä alakerrassa että ylempänä, etoo koko ajan ja veto ihan pois..Tosi kiva.. :snotty: Eikai siinä auta kun yrittää saada ruokaa tehtyä, josko syöminen helpottais olotilaa.. =)
 
Onnea tänttärälle ja Siirille! :flower:

Kävin tänään luontaistuotekaupasta hakemassa vadelmanlehtiteetä ja laventelihierontaöljyä. Kassa innoissaan esitteli jotain pallopillereitä, joita kannattaisi alkaa syömään 2 vko ennen laskettua avautumisen helpottamiseksi. Kaveriksi näille sitten jotain palautumista edistäviä pillereitä (kuulemma myös kipuun auttavat). Purkeilla oli hintaa 15 egeä, joten sanoin tutkiskelevani asiaa ensin. Mutta nyt en muista enää sitä merkkiä/tuotetta: alkoi A-kirjaimella , kukaan tietoinen?

Neuvolassa kävin eilen, kuulumisia:
rv 36 +0 (34+1)
painonmuutos/vko + 100g (+ 200g)
Rr 103/68 (121/73)
pissa ok (ok)
Sf 30 (31) asennonmuutos
tarjonta RT (rv 34+1 pr, 35+1 rt)
Sykkeet + (+)
liikkeet ++ (++)

Monilla on vaivaa, supistuksia ja unettomia öitä.. Miulla ei ole mitään. Kaveri köllöttelee korkealla, joten kävin ostamassa tänään yo-juhliin vaatteet, tuskin ennen juhannusta mitään tapahtuu.. Tosin eihän tässä nyt mikään hätä ole ja kun vointikin on hyvä, mut kun mut kun haluun... :whistle: Jännittelen teidän puolestanne täällä ja hämmästelen noususuhdanteista kullannuppujen määrää!

Paremmalla ajalla rustailen lisää, jos jotain kirjoittamisen arvoista tulee eteen.. Nii'i miulla on välillä aika tylsää..
 
Pikkuapinalla kuulostaa lupaavalta!! :wave: Onnea matkaan, kun sen aika tulee! :hug:

Rutti sama mulla, en usko että ennen juhannusta mitään tapahtuu itsellä.Odotellaan sitten yhdessä täällä kesäkuun lopussa.:) Kivaa jännäillä muita jo!

Missä on Mussupussu?Synnärillä?

( . ) Mä en tiedä, mitä meidän vauva puuhailee tuolla.Liikkeet olleet eilisestä asti ihan kummallisia. Inhottavaa möyrimistä, jolloin tuntuu vatsanahkaa kiristävä tunne. Välillä tyyppi menee vatsan toiselle puolelle, ja tekee jotain, niin että ihan melkein sattuu. Ne liikehdinnät saa vatsanahan jotenkin kiristymään, supistuksia nämä ei ole.Muilla samaa?
Ja toinen on että tuntuu kuin se pikkanen pyörittelisi päätä tuolla alakerrassa, alavatsalla tuntuu inhottavalta aina aika ajoin.En muista tällaisia liike-tuntemuksia ekasta raskaudesta, mutta ehken vain enää muista.

Ajattelin pakata sairaalakassin tänä iltana, ihan vain varmuuden vuoksi.
Täällä ollaan jo 36.raskausviikolla, ja vauva alkaa olla valmis paketti.Itse vielä nautiskelen raskaanaolosta, olo on niin hyvä.

Johanna 35+2
 
:flower: Onnea Onnea Tänttärä ja Siiri potrista pojista! :flower: :flower:

Poksuu viikko 38, ois saanu jo eilen tulla ulos, esikoinen syntyi 37+6. :/

Perjantaista asti alavatsa on ollut tosi arka ja maitoakin tuli toisesta tissista saunan jälkeen... :eek: Vauva on tosi alhaalla ja tänään neuvolassa terkka ei enää tuntenu vauvan päätä, sen verran alhaalla se oli ja paineen tunne onkin aika hirveä välillä. Eilen supisteli aamulla ja iltapäivällä kovasti, mut sitten ne loppuivat kuin seinään... :headwall: Saisi jo syntyä, ei jaksais odottaa enää yhtään päivää!!! :attn:

Tsemppiä kaikille odotukseen ja toivotaan et vauvoja alkaa syntyä mahd. pian lisää! :D

pikkutikru ja muru 38+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja PikkuVarpunen:
( . ) Mä en tiedä, mitä meidän vauva puuhailee tuolla.Liikkeet olleet eilisestä asti ihan kummallisia. Inhottavaa möyrimistä, jolloin tuntuu vatsanahkaa kiristävä tunne. Välillä tyyppi menee vatsan toiselle puolelle, ja tekee jotain, niin että ihan melkein sattuu. Ne liikehdinnät saa vatsanahan jotenkin kiristymään, supistuksia nämä ei ole.Muilla samaa?
Ja toinen on että tuntuu kuin se pikkanen pyörittelisi päätä tuolla alakerrassa, alavatsalla tuntuu inhottavalta aina aika ajoin.En muista tällaisia liike-tuntemuksia ekasta raskaudesta, mutta ehken vain enää muista.
Sä kuvailit just mun vauvan liikehdintää!
Se on ollut juuri tuollaista jo muutaman viikon!
Tuntuu todella ikävältä välillä!
Ja kun tyyppi painaa tohon mahaan niin arviltakaan ei olla vältytty :ashamed:
Mä olen itseasiassa välillä miettinyt että hmm oisko ollut supistus?
Mutta sinäpä sen kerroit, eli ei ilmeisesti :D
Meillä kun vasta ekaa ootellaan syntyväksi kaikki on uutta ja ihmeellistä!

Mulla neuvola torstaina taas. Ja tiedän että painoo on tullu, kun en oo mihkään liikuskellut pariin päivään, katellut ikkunasta vaan vesisadetta :D

Mulla oli yöllä laskenut turvotus ja näin aamulla nilkkani WOW!
Tosin ne muuttui muutamassa minuutissa takaisin norsun jaloiksi grrr :headwall:

Pikkuapinalla jännittävää siellä tsemppiä matkaan!

37+1
 
Pikkuapinalla taitaa olla lähtö lähellä, huih! Ellei ole jo lähtenyt... :heart: tsemppiä matkaan!!!

Täälläkin kipuaa, kipuaa, kipuaa...olen ihan ajatellut, ettei tämä tule ennen kesäkuun loppua, mut kyllä on olo nyt sellanen, et tässä voi tapahtua enemmänkin!
En mielestäni ole vielä henkisesti valmis synnytykseen, mut hitsiäkö se sitä kysyy... :snotty:

Voimia rutkasti jokaiselle!!! :hug:
 
Siirille paljon onnea :flower:

PikkuVarpunen tosiaan, pidetään peukkuja, ettei osu meidän kohdalle pahempia ruuhkia. Liikehdintä on täälläkin just samanlaista, kun kuvailit. Toisinaan tulee oikein huono olo, kun myllertää niin kovin. Mulle sanoivat sekä äiti että th, että tuo vatsan kiristyminen olisi supistus. tiedä sitten, kokemusta kun ei ole. Välillä tuntuu, että otetaan kylkiluista vauhtia ja pungetaan päällä kohdunsuuta. |O

Milkeillä on nätti masu :)

Parempia unia toivottelen kaikille nukkumisvaikeuksista kärsiville. Yöt on tosiaan melko levottomia ja päiväunet on kova sana.

Miumiu täälläkin on itku tullut pari kerta ihan ilman mitään sen kummempaa syytä, mutta nyt alkaa taas olla vähän pirteämpi olo. Niinkin pieni asia kuin lettujen paistaminen sai mut paremmalle tuulelle :)

Jaksoin raahautua tänään jopa perhevalmennukseen, jossa oli tällä kertaa aiheena vuorovaikutuksen merkitys vauvan kehittymiselle, puhujina oli pari psykologia. 1,5 tuntia kesti ja oli ihan mielenkiintoisia juttuja, mutta sekuntiakaan pidempään en olisi jaksanut istua. Yhdellä parilla oli jo käärö matkassa, oli tullut kuukauden etuajassa, voi että kun oli suloinen =) :heart:

Jonttu & jättis 37+2
 
Siirille onnittelut! :flower:

Aika monella alkaa olla jännät paikat käsillä, mulla on vähän EC:n kanssa samoja fiiliksiä: merkit näyttäis vähän siltä että jotain alkaa tapahtua, mutta en oo kyllä henkisesti ollenkaan vielä valmis lähtemään sairaalaan - jotenkin tuntuu siltä että juhannus ollaan laitoksella ja tää aika ennen sitä on sitten vaan tosi epämääräistä ja kamalan tuntuista:D

Rutti: oisko se a-lla alkava voinut olla arnicaa, se on homeopaattinen valmiste? Sitä aika monesti suositellaan synnytykseen jo pari viikkoa ennen la:a. Mä oon päättänyt ottaa kaikki mahdolliset keinot käyttöön täällä, joten tuotakin popsin jo..

Jonna H: huh, aikamoisen linkin heitit!

Milkeillä on muuten tosi nätti masu! Mulla ei oo tästä mahasta edelleenkään ainuttakaan kuvaa, pitäis varmaan ikuistaa nyt kun se on vielä mahdollista!

Täällä ootellaan edelleen niitä säännöllisiä supistuksia, jos tulisivat takaisin. Neuvolatäti niin viimeksi naureskeli että ens kerralla nähdään meillä, mutta hah, tuskimpa taitaa näin käydä. Seuraava neuvola meinaan jo torstaina.


Miten teiltä muuten tulee maitoa?
Mua jo vähän huolestuttaa kun täällä tippuu maitoa semmoseen tahtiin, että pitää kohta alkaa käyttää liivinsuojuksia ENNEN kuin vauva on syntynyt:/ Tuntuu että toi maidon tulo on vaan lisääntynyt viime viikon aikana. Tiedän että synnytystä vois yrittää käynnistellä nännejä hieromalla yms, mutta pelkään saavani sellaisella ihan kunnon tuotannon käyntiin, etten taida uskaltaa.. Täytyy varmaan tästäkin kysellä neuvolassa, onko ihan normaalia.

Salma ja Sintti 38+3
 
Kiitos masukommenteista, en kyllä tiiä miks näyttää kuvassa niin sirolta, sillä täähän on aivan järjetön - vatsanympärys näyttäis nyt olevan 117cm (2cm pienempi kun viimeks, se on alkanut roikkua kivasti... )

Miun piti tulla teiltä kysymään sellaista nyt kun liikkeistä on ollut kyse, että "värähteleekö" teidän vaavit siellä masussa koskaan? Ihan kun maanjäristys olis meneillään? Oon vaan huolissaan, ettei ole mikään kohtaus tms... se tästä vielä puuttuisi :/

Ja mietin tässä just, että minkä takia synnytys käynnistyy usein öiseen aikaan? Jos "karkoituksen" salaisuus onkin lepo?

Ei kai tässä muuta, anoppi soitti äsken ja potuttaa taas. Ei siitä sen enempää. Muutan kohta takas Suomeen ihan sen kiusaks :kieh: NYT meen pakkaamaan sitä sairaalamatkalaukkua (mitä tässä nyt vähättelemään kasseilla).

 
Alkuperäinen kirjoittaja milkei:
Miun piti tulla teiltä kysymään sellaista nyt kun liikkeistä on ollut kyse, että "värähteleekö" teidän vaavit siellä masussa koskaan? Ihan kun maanjäristys olis meneillään? Oon vaan huolissaan, ettei ole mikään kohtaus tms... se tästä vielä puuttuisi :/
Täällä on ollut samaa! Yleensä nukkumaan mennessä olen huomannut. Hetken tosiaan mietin että ei kai mitään vakavaa..Mutta nyt kun otit puheeksi, kerrankin pieni googletus ei aiheuttanut ahdistusta - vaan ilmeisesti tämä "tärinä" on joko poikavauvan pissauksen jälkeinen reaktio tai sitten venyttelyn jälkeinen tärinä =) Enpä ole kuullutkaan, hauska jos poika siellä pissaa :D

Jonna H Pienistä asioista saa hyvän mielen! :) Täälläkin mieli virkistyi kun tein itselleni ihohoidon..hyvä hemmotella itseäkin, vielä kun ehtii
 

Yhteistyössä