Kesäkuun kullanmurut *joulukuussa*

Tervetuloa uudet! Kiva saada lisää porukkaa :)

Seireeni, hankinnat on mullakin vielä ihan haaveilun tasolla. En ole uskaltanut edes katsella vielä mitään tuplarattaita tms. Jotenkin sitä odottaa ensin sitä rakenneultraa. Tytön kohdalla alettiin tehdä hankintoja vasta rv 30+ ja hyvin ehdittiin :)

Täällä flunssa senkun jatkuu. Kuumetta ei onneksi ole, mutta eipä sitä silti saanut yöllä kovin hyvin nukutuksi. Mieli tekisi kömpiä peiton alle kirjan kanssa tai jämähtää katsomaan boksilta jotain sarjaa. Tyttö lähteekin varmaan aika pian päiväunien jälkeen mummolaan siihen saakka, että mies tulee töistä. Saan sitten lepäillä ihan rauhassa :) kunhan se mummo ensin itse pääsee töistä. Kivempi lapsellekin, että joku jaksaa touhuta sen kanssa. Pääsee juoksuttamaan isovanhempia ja kummitätiä :D viikonlopun mies onkin taas kotona, joten saan levätä. Eiköhän tässä maanantaihin mennessä ala elämä taas voittaa.

Edelleen flunssainen Pihla 16+5
 
Seireeni Hematooman kokoa en tarkalleen muista, mutta vajaa cm paksuutta ja useampi cm pituutta. Yliopistosairaalassa kävin gynen polilla (äitipkl ei ota vielä näillä viikoilla vastaan, vaikka mulla joka tapauksessa raskauden myöhempi seuranta sinne suunniteltu) ja siellä lääkäri ei oikein ottanu kantaa mihinkään eikä oikein tienny onko entinen istukka vai ei... Jäi kaikin puolin epävarma kuva käynnistä ja sairauslomastakin kyseli kuinka kauan haluan olla. No, loppuviikon sain sieltä sair.lomaa ja kun edelleen eilen holautti kunnolla verta soittelin sinne uudestaan (yhteydenottoon sain luvan edellisellä käynnillä). Joku työhönsä kyllästynyt sairaanhoitaja oli sitä mieltä että täytyy vain tottua siihen että verta holauttelee ajoittain eikä seurantaa tarvita. Lapseettomuustausta ym kun on niin eipä sitä kovin rauhasta voi olla kun verta lorottelee. Sain ajan mun ihanalle lapsettomuusklinikan lääkärille, joka heti sanoi että turha kuvitellakaan töissä käyväni ja saikkua siis 23.12 saakka ja 19.12. on seuraava kontrolli. Vaikka nyt joudun yksityislääkärille maksamaan niin maksan kyllä mielelläni hoidosta ja mielenrauhasta. Ja kun saa vastauksia... Oon kyllä edellisessä raskaudessa ollut tosi tyytyväinen äitipkl toimintaan, joskin silloin mua hoiti muutamaa poikkeusta lukuunottamatta ko paikan ylilääkäri, jonka kokemukseen ja taitoon voin luottaa.

Anteeksi avautuminen. Terveydenhoidossa työskentelevänä pyrin olemaan moittimatta yleistä terveydenhoitoa ja yleisesti ottaen olen tyytyväinen sen tasoon ja luotan lääkäreiden ammattitaitoon. Aina vain ei onnistu...

Vihervaara
 
Jee tänään np ultrassa kaikki pikkuisella hyvin! Oon aivan äärimmäisen helpottunut ja itkuhan se siellä tuli, eikä meinannu loppua <3
Touhukas heppu, nt 0.9mm, ja jalkoja 2 ja käsiä 2 :)
Seulojen tulokset tullee ens viikolla joten niitä viel jännään vähän.
Mitähän piti johonki kommentoia hmmm :D

Murmeli nro3 11+5 :)
 
Helena85, onnea hyvistä ultrakuulumisista :)

Lara, iskiakseen mulla ei muuta vinkkiä ole kuin magnesium, mitä jo syöt, ja lämpö. Eli ei kesäkengissä pakkaseen (jos jossain päin sattuu pakkasta olemaan) :)

Tyttö päätti nukkua peräti 20 minuutin päiväunet. Ja nyt pitäisi saada tuo kiepeillä käyvä tenava yöunille. Onneksi mun äiti sentään haki tytön hoitoon, että sain muutaman tunnin lepäillä. Teki tosi hyvää :) saa tuo tenava mennä mun porukoille huomennakin, kun siskonpoikakin on siellä hoidossa. Oli äiti ihan vartavasten kysynyt, tuleeko tyttökin leikkimään. Mun puolesta saa mennä, niin saan itse levätä tämän flunssani kanssa :D

Kunhan saan tenavan nukkumaan, niin hetkeksi kirja käteen ja sitten toivomaan, että saa kunnon yöunet :)
 
Helena85, onnea ultrakuulumisista! :)

Pihla, hyvä että saat vähän levätä :) en tiedä olenko lukenut sun tekstejä jotenkin väärin, mutta olen käsittänyt että toi taaperon hoito on aikalailla sun vastuulla myös silloin, kun miehesi on tullut töistä?

Mulle on tullut rasittavin raskausoire ikinä, nimittäin _levottomat jalat_. Viimeksi tää oire tuli vasta loppuraskaudesta, nyt tää on ollut riesana jo viikon. Ilman linimenttivoidetta en pysyisi järjissäni. Tänään saan kokeiluun myös homeopaattisia lääkkeitä (serkkuni on opiskellut tutkinnon). Hieman tein jo myös taustatyötä homeopaattisista lääkkeistä synnytyksessä ja uskon, että otan sinnekin suolakiteet mukaan :) En toki mitään epiduraaleja niillä korvaa, mutta otan siihen rinnalle.

lauwra 16+0! poks!
 
Viimeksi muokattu:
Vihervaara mulla kans useamman centin pituinen n. 4x1 cm, joka on toki parin viikon takainen tieto. Toivotaan että olis pienentynyt, kun ensi viikolla niska-turvotuksen yhteydessä on myös hematooma-kontrolli. Sulle myös tsemppiä ja lepää niin paljon kuin voit, lepo on selvästi paras lääke!

Onko kenelläkään muilla jonkinlaista lonkka/lantiokipua? Kipu ihan noissa lantioluiden korkeimmalla kohdalla vähän niin kuin luukipua, lisäksi inhottavaa kipua vas. Nivusessa/vas puolella häpyluun yläpuolella josta en varmasti osaa sanoa kummassako se kipu pahimmillaan on. Mutta siis todella inhottavaa kipua ja tietysti pelkään että liittyykö tää jotenkin hematooman oirehtimiseen tai uuteen verenvuotoon. Jonkin verran vas etureiteen säteilevää kipua myös. Ainoa mikä auttaa, on se että menen ihan pitkäkseni, mutta heti kun nousen niin se alkaa. Panadol on kyllä ehkä turhin kipulääke ikää, se ei kyllä vaikuta yhtään mihinkään.

Tämmöstä valitusta tällä kertaa :D

Kirppu 11+4
 
Lauwra, kyllä sä ihan oikein olet ymmärtänyt, että lapsen (ja eläintenkin) hoito on pääasiassa mun vastuulla. Mies ei varmaan ymmärrä, ettei kotona oleminen 2 vuotiaan kanssa ole mitään sohvalla makoilua ja lomailua ja sen takia pitää itseään oikeutettuna lepäämään työpäivän päätteeksi rauhassa syventymällä telkkariin tai kännykkäpeliin. Ihan hauska nähdä, miten se sitten pärjääkään täällä kotona, kun mä olen sairaalassa vauvan kanssa... :D onneksi mun vanhemmat asuu tosi lähellä. Nyt tyttö lähtikin sinne taas leikkimään serkkunsa kanssa, joten saan taas hetken lepäillä vaakatasossa :)

Seireeni, mulla on lantionseudulla kipuja. Samoin nivusissa, lonkissa ja häpyluun tietämillä. Särkyjä, kolotuksia, vihlaisuja ja tuikkaisuja. Panadol auttaa, jos ottaa kerralla maksimimäärän, eli gramman. Ja lepo on tietysti toinen, mikä auttaa. Mä olen jo monta viikkoa nukkunut tyyny jalkojen välissä, kun nukun kyljelläni :D

Tänään tunsin ihan selvän ja aika terävän pikkupotkun :) mutta edelleen nuo liikkeet tuntuu harvakseltaan, eikä mitään jumppatuokioita vielä tunnu. Mietinkin, että muistankohan väärin, milloin olen tytöstä alkanut tuntemaan liikkeitä ja miten vahvoina. Tai sitten tämä on selkä mun mahaan päin ja sen takia tuntuu liikettä niin harvakseltaan.

Rakenneultra-aikaakin pitäisi yrittää aikaistaa. Miehellä onkin joululoma ja olisi ihan mahtavaa, kun saisi sen ultran siirrettyä miehen lomalle, ettei tarvitsisi miettiä, mitä taaperon kanssa tekee. Mutta en tiedä, meneekö liian aikaiseksi, jos viikolla saa siirrettyä, niin olisi 19+5... Voi kyllä olla ihan mahdotonta enää saadakkaan aikaisemmaksi, kun jo nt-ultrassa sanottiin, että tammikuun alkuun aikoja on enää tosi huonosti. Ja aika pitäisi saada siirrettyä niin, että olisi 2.1. Miehen loma loppuu 5.1. Ja kun se just oli saikulla, niin ei viitsisi pyytää vapaata heti joululoman perään 9.1. Täytyy maanantaina soittaa äippäpolille ja kysyä.

Flunssan suhteen on parempi päivä :) vielä vähän uupunut olo ja yskittää, mutta nenäliinoja ei ole mennyt enää paketillista tänään :D nyt kun saan lepäillä, niin eiköhän sitä maanantaina ole jo sellaisessa kunnossa, että jaksaa olla päivän taaperon kanssa. Ihanaa, kun henki kulkee jo paremmin :D

Pihla 16+6
 
Emiliala, Tottakai sopii! Tervetuloa :)

Eilen tuntuikin liikettä sitten vähän enemmänkin illalla :) tiedä sitten, kääntyikö se vauvan alku siellä jotenkin niin, että liikkeet tuntui selkeämmin (muuten tuntuu tälläkin hetkellä! :) ), vai onkos sitä vaan alkanut suututtaa mun köhiminen. Ei varmaan tarvi edes sanoa, että olen enemmän kuin iloinen liikkeistä, jotka tunnen :)

Flunssastakin melkein toivuttu. Vähän vielä yskittää ja puolikuntoinen olo. Tyttökin on tänään pikkuisen aivastellut ja köhinyt, mutta ei kuumeinen ole ainakaan. Kainalosta sain tasan 37. Ihan pirteä ja iloinen, eikä ainakaan kovin räkäinen. Päätin kuitenkin ennakoida ja panadolit ja pikkulasten otrivinit on nyt haettu, sekä kasapäin pillimehuja :) ja vihdoin se joulukinkkukin!

Mulla on varmaankin tästä yskimisestä ärtynyt jotkin kohdunkannattimet tms., kun tuolla nivusten seutuvilla tuntuu tosi ikävälle, kun yskii. Etenkin pystyssä ollessa. Muutenkin aran tuntuiset molemmin puolin. Uskon sen johtuvan nimenomaan tästä yskimisestä, kun eilen iltasella alkoi vaivaamaan ja nyt pari päivää on mennyt köhiessä.

Ei muuta kuin vauvalehden pariin ja lepäilemään, tyttö nukkuu :)

Pihla poksuu 17+0!
 
Huh, viikonlopun reissusta kotiseudulle selvitty ilman paljastumista! Emme siis vielä halua kertoa minun perheelleni, odotellaan vielä hetki. Ainoastaan yksi hyvä ystäväni tietää, jolta sainkin hurjan määrän mammavaatteita mukaani. Voi siis alkaa huolella lihomaan kun on sopivia vaatteitakin nyt valmiina ;)

Täällä myös välillä hurjia nivus- sekä lantiokipuja, ikävästi vihloo. Luojan kiitos tämä ei kuitenkaan ole jatkuvaa. Paha olo alkaa (ehkä) pikkuhiljaa helpottaa, tänään ollut jo normaali olo pitkästä aikaa ja olen jaksanut touhuta. Jospa tuo pahoinvointi alkaisi vihdoinkin olla voiton puolella.

Valkoinen taitaa olla päivittäjänä? Minun kohdalta voi päivittää LA 21.6.2015, 27 vuotta ,ensimmäinen lapsi, MKS

Silva sanoo poks! 13+0
 
Viimeksi muokattu:
Mulla oli tänään toinen neuvola, mieskin pääsi mukaan =) Kaikki oli ok, ei proteiinia eikä sokereita pissassa. Paino tietty noussut vähän, mutta ei mahdottomia. Ainakaan ei moitetta tullut.

Taas ultrattiin ja kaikki oli hienosti. Nyt oli Pikku vähän rauhallisemmalla tuulella kuin viimeksi mutta kyllä tuo liikkuikin. Neuvolan täti sanoi että kaikki näkyi niin harvinaisen hyvin että ultrausta olisi voinut jatkaa koko päivän =) Istukka, sikiökalvot kaikki. Aivotkin pikkuisella oli kohdallaan eikä piirteet näyttäneet enää niin apinamaisilta kuin nt-ultrassa :D Vauvan syke oli 147. Kokoa ei sen ihmeemmin mitattu mutta hyvin näytti kasvaneen viime kerrasta.

Nyt saa vaan alkaa odotella liikkeiden tuntumista =)

Kuusama ja Pikku rv 13+3
 
Pihla, joidenkin miesten ymmärtämättömyys kyllä ihmetyttää. Olisivatpa itse kuukauden kotona, kyllä tulisi perspektiiviä! En tiedä miten itse jaksaisin jos mua ei autettaisi iltapäivisin... No viimeistään tosiaan sitten kun olet synnärillä, niin miehesi saa hoitaa taaperoa :D Ehkä alkaa ymmärrystä tulla!

Mun oloihin ei mitään uutta. Tänään en vielä ole oksentanut. Sais kyllä loppua jo pahoinvointi... Eilen sain uudeksi oireeksi myös närästyksen.

lauwra 16+2
(kyllä tää aika vaan menee lujaa!)
 
Ultrassa käyty. Saatiin sekä hyviä että huonoja uutisia. Hyvää oli se, että vauva voi hyvin. Synkän varjon raskauden ylle loi kuitenkin melko iso hematoomalöytö. Onneksi ei ole vuotanut (ainakaan vielä) ja onneksi kohta alkaa joululoma, että voi ottaa todella rauhallisesti. Laskettu aikakin muuttui. Uusi la on 20.6 (en tiedä miten saa punaisella puhelimella). Iloiset odotustunnelmat muuttuivat päivä kerrallaan elämiseksi, mutta onneksi vauva voi hyvin.

Toukkamasu ja vaavi 13+3
 
Lauwra, toivoa sopii, että viimeistään silloin se karu todellisuus iskee :D

Toukkamasu, älä nyt ala stressata sitä hematoomaa :) nekin tuntuu olevan aika yleisiä ja usein myös melko harmittomia, vaikka pelästyttelevätkin välillä. Eiköhän kaikki kuitenkin mene hyvin :)

Mikä kadotus täällä on käynyt, kun on näin hiljaista? Vai joko kaikki alkaa olla joulupuuhissa? :D

Flunssa on suunnilleen selätetty. Ainoastaan silloin, kun käyn nukkumaan, alkaa yskittää ihan kamalasti. Kestää sellaisen pari tuntia ja loppuyön saa nukkua melko rauhassa. Kunhan pitää vesikannun ja mukin yöpöydällä. Tyttö toistaiseksi näyttää välttyneen flunssalta :) *koputtaa puuta* pari levottomampaa yötä oli, mutta viime yön nukkui taas sangen rauhallisesti ja äsken käytiin ulkoiluttamassa koiratkin. Reippaasti jaksoi tenava kävellä :) jospa nyt päiväunet maittaisi.

Eilen totesin miehelle, että vauvan alku taitaa olla melko alhaalla ja jotenkin poikittain, kun tuntuu niin epämukavalta koko ajan. Tänään on sen puolesta jo parempi päivä taas, että olisiko tosiaan hengaillut jossain tuolla alhaalla poikittain :D muutamia liikkeitä olin taas tuntevinani ja ne tuntui nyt melko ylhäällä, navan lähettyvillä.

Nyt taidan painella taas sohvalle lepäilemään, kun tyttö on saatu unille :) pientä joulusiivousta aloittelin tänään, kun on kaikinpuolin paremman tuntuinen päivä. Keittiö on jo hyvällä mallilla. Mitään stressiä en ota. Teen sen, minkä jaksan ja miehellekin jätän jotain. Sillähän alkaa perjantaina kahden viikon loma, joten hyvin ehtii auttelemaan joulusiivouksessa :) rakenneultra-ajankin sain siirrettyä miehen lomalle. Vähän yritti täti sanoa, että liian aikaisilla viikoilla (19+5), mutta juteltuaan ultrahoitajan kanssa ja katsottuaan mun tietoja, päättivät, että ei tuo välttämättä liian aikaista ole sitten kuitenkaan, koska bmi on karvan alta 20. Enää siis pari viikkoa rakenneultraan ja vähän meinaa jo jännittää.

Pihla 17+2
 
Tervetuloa uusille! Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista myös kaikille!

Toukkamasu, nyt ei muuta kuin rauhallista oloa! Eikös noita hematoomia ollut muillakin ketjulaisilla?

Täällä ei sitten mitään uutta auringon alla. Jos oli piinaviikot ennen ultraa niin on ne piinaviikot nytkin. Vielä ei liikkeitä tunnu ja seuraavaan neuvolaan melkein kuukausi aikaa, missä kuulee sydänäänet. Jotain outoja tuntemuksia kyllä varsinkin iltaisin vatsassa tuntuu, mutta uskoisin, että mieli vaan tekee kepposia :)

Tällä hetkellä siis puhdasta odottelua! Onneksi tosiaan joulu ihan ovella, pari lahjaa pitäisi vielä hankkia, itselle joululukemista käydä hakemassa..sitten onkin uusivuosi, tulee loppiainen ja itsellä koittaa töihinpaluu. Esikoinen lähtee hoitoon (nyyh!), saatiin onneksi perhehoitopaikka niin on sellainen "mummola" mihin vie lapsen hoitoon. Mutta onhan se erilaista arki taas jälleen kerran. Mieheni tekee 6 päiväistä työviikkoa, sunnuntait vain vapaata (kesällä on sitten 2kk lomaa), niin arjen pyörittäminen on melkoista yh-äitinä olemista. Kaiken lisäksi mieheni tekee iltapainotteista työtä ellei tee ihan ympäripyöreetä päivää...kuten on tehnyt viimeisen kuukauden...Joten jaksamisen äärirajoilla ollaan jo nyt, saa nähdä mitä töiden alkamisen jälkeen tulee : /

Tänään on miehellä kuitenkin vapaa ilta, sen kunniaksi texmexilta! Telkusta lätkää ja myöhemmin sauna päälle! Siinä lomassa sitten hieman imurointia ja pölyjen pyyhkimistä :) Mutta aiotaan vain nauttia!

Catnip82 + kyytiläinen 13+4
 
Huuuaaah. Meidän tytön yöhoitaja on ollut kipeä ja eilen jouduttiin viemään tyttö yöksi sairaalaan. Oli sitten oksentanut yöllä ja nyt on tosi räkäinen, toivottavasti ei tauti pahene tai joudutaan vielä jouluksi sairaalan infektio-osastolle. Ensi yöksi viedään tyttö hoitajan luo (ei pääse meille). Nää on niin raskaita päiviä kun joutuu pientä kipeää ihmistä viemään paikasta toiseen, mutta ei me jakseta itsekään valvoa kun mies on töissä ja mä olen nukkunut levottomien jalkojen takia nyt todella huonosti.

Pitäisi porkkanalaatikko ja piparkakkutalo tehdä. Saa nähdä mitä tässä jaksaa. Blääh.
 
Toukkamasulle jaksamista! Olenkin tuossa jo aikaisemmin kirjoitellut. Minulla on ns "hematoomaraskaus" joka on vuodellut nelisen viikkoa enemmän ja vähemmän, välillä hulahtaen. Muistat todella nyt levätä, et nostele mitään suurempaa ja liikkumiset minimiin. Lisäksi mä oon ottanut itelleni C-vitamiinilisän ja maitohappobakteeri-lisän monivitamiinin mukana. Ostin myös intiimihygieniasaippuan pitämään hygienia-alueet "suojattuna". Kuulostaa hurjalta mitä kaikkea oon hankkinut, mutta ainakin kohtutulehdus on riskinä hematoomaraskauksissa etenkin jos vuotaa. Sen vuoksi maitohappobakteerilisä ettei bakteerit saisi valtaa alapäässä (hematooma hyvä elatusalusta bakteereille). Lisäksi ennenaikainen lapsivedenmeno on riskinä, kuulemma viittaa johonkin valkosoluhöpönlöpöjuttuihin. Siksi lisäsin itelleni myös tuon C-vitamiinin.

Sitä en tiedä onko noista mitään hyötyä mun tilanteeseen, mutta näihin Minä uskon ja luotan. Kaikkeni oon tehnyt että eteenpäin porskutettais ja tässä sitä ollaan.

Nämä hematoomaraskaudet on ilmeisen yleisiä raskauksissa, vaikka niistä ei juurikaan puhuta. Keskustelupalstat on kerännyt kaikki surullisimmat tarinat ja siksi niitä ei pitäisi lukea lainkaan.

Niin kuin joku mulle sanoi, kyllä ne terveet lapset siellä vatsassa pysyy :)
 
Pihla, mulla on rakenneultra 20+0. En käsitä miten tuo 19+5 voi kovin suuresti erota ajankohdasta. Minulle antoivat siis ihan äitipolilta tuon ajan suoraan. Näin ne käytännöt edelleen vaihtelee =)

Mulla on töissä hektisimmät ajat menossa. Vähän meinaa verottaa jaksamista muun elämän osalta. Nytkin pitäisi olla ulkoiluttamassa koiria, mutta tähän sohvalle jumahdin kun töistä tulin. Tekisi mieli mennä päikkäreille =)

Voinnissa ei hirveästi ole kertomista, maha paisuu ja kuvotus on poissa. Kahtena peräkkäisenä yönä olen valvonut nälän takia, se on ihan uusi oire.

Kuusama ja Pikku rv 13+4
 
Jännä, että muilla on sydän äänet kuunneltu. Ei meillä vaan, ainoastaan näki sydämen pumputuksen ultrassa ja hoitaja sanoi, että hyvin sykkii.

Täällä alkaa alkuraskauden oireet olemaan todella vähäisiä. Väsymystäkään ei hirveästi enää ole. Ja koputan puuta, mutta ummetuskin taitaa helpottaa.

Meillä on rakenneultra rv20+4

Vakuutuksia olen miettinyt, ottaisiko nyt jo vai myöhemmin talvella. Hintojakin hieman vertaillut ja vakuutusotteita. Joissakin yhtiöissä maksavat kertasumman sairautta kohti, joissain taas koko elämän ajan. Melkoinen selvittely pykäläviidakossa :)

Ruu79 ja 14+4
 
Ruu79, mä sanoisin, että hae vakuutus nyt. Jos rakenneultrassa löytyisi jotain poikkeavaa, niin sitten ei välttämättä vakuutusta enää saa. Meillä kävi esikoisen kanssa valtava tuuri kun nt- ja rakenneultra olivat ok, mutta rv32 löytyi lapselta kasvain, jonka vuoksi ollaan nyt 2 vuotta enemmän ja vähemmän oltu sairaalassa. Luojan kiitos otettiin raskausaikana ajoissa vakuutus, eihän meidän tyttöä enää muuten vakuutetuksi saisi. Ajattelin itse lähipäivinä hakea Ifistä bebelle vakutusta, siellä tytönkin on. Maksamme 10% kaikista maksuista (eli poliklinikkakäynnistä sen 2,90e) ja korvaukset tulevat saman päivän aikana tai viimeistään seuraavana. Olen ollut tyytyväinen, mutta epäilen myöntääkö sama vakuutusyhtiö enää vakuutusta kun esikoinen oli sairas.

Mä en aikanaan edes vertaillut vakuutuksia kun toivoin vain, että joku hyväksyy minut odotusajan vakuutuksen piiriin. Olen itse sairastanut leukemian ja pelkäsin, että sillä minut hylätään heti (henkivakuutusta en saa). Ifiin laitoin ekan hakemuksen ja kun sieltä tuli myöntävä vastaus, niin en enää muualta edes katsonut :)

Mä odottelen into piukeenä täällä mun bola-korua saapuvaksi :D Miten voi moisen helistimen odottaminen ollakaan näin jännää :O

Meillä rakenneultra on rv20+2 :) Kuukausi enää siihen! Jännittävää.
 
Kävinpä sitten juuri tekemässä Ifiin odotusajanvakuutuksen ja täytin terveysselvityksen. Leukemian lisäksi siellä nyt komeilee esikoisen sairaus :ashamed: Mä niin pelkään, ettei tälle seuraavalle saada mitään vakuutusta. Mun sairaus on parantunut jo lapsena ja esikoisen sairaus ei ole perinnöllinen. Huoh. :(
 
Heippa!
En ole taaskaan aikoihin täällä ollut kun olen ollut ihan vuoteen oma.
Ollaan täällä sairasteltu ihan urakalla ja itse olen jo aikasta hyvin toipunut keuhkokuumeesta.
Oli aika tujakka antibiotti, jouduin siis melkeen kaksi viikkoa syömään antibioottia(vahva annostus). Ja tottakai (kun tällänen stressaaja olen) niin huoli on kova että onko pikkuisilla kaikki ok.
Neuvolakin vasta 30.12.
Siitäkin huolimatta että lääkäri tarkisti kahelta muulta lääkäriltä antibiootin sopivuuden, itse vielä apteekista kysyin ja neuvolasta ja jokapuolella sanoivat että on ok se syödä. silti.

Ooonko ainoa tällänen pöljä stressaaja? :/

Palaan myöhemmin lukemaan ketjun ajatuksen kanssa :)

Ninatus 15+1
 

Yhteistyössä