Tervetuloa AnnaS ja muut uudet! =)
Mä oon kans joka ilta melkein lueskellut, mutta tolla tabletilla on tooodella rasittava yrittää kirjoittaa, nyt on vihdoin taas läppäri omassa käytössä illan
Lisäks se inhottava kesto-etominen meni kokonaan ohi pari viikkoa sitten ja myös järjetön väsymys hellitti ja olo on ollu nyt parisen viikkoa jopa ihan ihmismäinen ja oon pystynyt touhuamaan lasten kanssa muutakin kun katsomaan Puuha-Peteä DVD:ltä
Raskausarvista, mä aloitin Bio-Oililla mahan öljyämisen vajaa viikko sitten, kun sitä on niin hirveästi kehuttu, myös kavereiden taholta. Esikoisesta mulla ei tullu yhtään mitään, kuopuksesta maha repes aika pahasti loppuvaiheessa, kun paino nousi nopeasti ja muistan vaan sen, kuinka hillittömän sietämätöntä se mahan kutina oli ja kun sitä raapi ja iho oli muutenkin herkkä, niin sitten kynsien jäljet oikein jäi iholle muiden arpien lisäks
Nyt yritän muistaa pitää kynnet lyhyinä, syödä kohtuudella (vaikka vauvahan kasvaa just niin nopeasti ku kasvaa, ei sitä estää voi, mut ainakin herkkuja vähentää etenkin loppuvaiheessa) ja rasvata ihoa koko ajan, ni pysyis ainakin vähän paremmassa kunnossa.
Liikkeitä aloin tuntemaan viikko sitten :heart: Ihan ensin en ollu varma, että mitä oli, mutta nyt jo ihan selkeästi potkiskelee/nyrkkeilee ja pyörii, koska liikkeet tuntuu aina välillä eri kohdassa.
Rakenneultraan mun käskettiin itse varailla aikaa loppiaisen jälkeen, menee johonkin tammikuun puoleen väliin. Kyllä vähän jo jännittää, mutta ei sinänsä huoleta mikään, kun ei oo ennenkään mitään ongelmia ollut ja liikkeet kun tuntuu, niin siellä on ainakin joku =)
Sukupuolta haluaisin kyllä kysyä, en tiedä tuleeko/pääseekö mies ultraan mukaan enkä oo hänen mielipidettään kysynyt asiasta
Tyttöä vähän toivoisin tällä kertaa, kun on jo kaksi pojanviikaria, mutta onnellinen sitä on, tuli kumpi vaan, toiveena vain terve lapsi =) Ja jos sukupuoli näkyy, niin olishan se ihana sitten jo vähän hypistellä kaupassa pikkuruisia kamoja :heart: Vaunuja yms isompia oon antanut itselleni luvan alkaa katselemaan tuon ultran jälkeen.
Tuplarattaistakin oli puhetta aiemmin, mä oon vähän kahden vaiheilla, että tarvitaanko vai ei. Toisaalta jos tulee muutto likemmäs kaupunkia, niin olisi kiva päästä lasten kanssa kauppaan yms kävellen ja koska kuopus on vauvan synnyttyä vasta 2v2kk, niin eipä hän jaksa kauppaan/puistoon tms kuitenkaan kävellä eikä jaksa laudallakaan vielä seistä, saati malta! On sellaisessa pikkupiruviikari-iässä nyt, että jos sama meno jatkuu, niin huhhuh on kädet täynnä töitä 6kk kuluttua
Ja esikkokin vasta täyttää 4v. Sellaiset rattaat on harkinnassa, joista sais toisen istuimen tarvittaessa kiinni eli esim. Phil&Tedsit, mutta en oikein tiedä. Täytyy alkaa tutkimaan asiaa. Emmaljungan Edge Combit on kyllä maailman parhaat rattaat ja vaunut, ilmakumipyörillä :heart: Sellaset ainakin päikkärirattaiksi hankin ja niihin vois sitten vaikka sisaristuinta harkita. Ja jotkut pikkumatkikset autoon kaupparattaiksi. Mies repii nyt jo hiuksiaan, kun ajattelee sitä tavaran määrää, mitä tähän taloon taas on tulossa, kun just oon saanu hävitettyä isot määrät kamaa nurkista pois
Sellasta se on
Joulua vietetään isolla porukalla vuokramökillä, lähtö meillä sunnuntaina, en malta oottaa, et pääsee suht valmiiseen pöytään ja että lapsilla on muitakin, joiden housunpunteissa roikkua kuin vaan minä
Lasten saama lahjamäärä lähinnä hirvittää jo valmiiks... No, sit on aikaa tammikuussa karsia vanhoista pois.
Mahan lääppijät, hyi olkoon! Siis kenen mieleen edes tulee mennä koskettelemaan toisen mahaa ilman lupaa? Edellisissä raskauksissa en muista et kukaan olis tullu, pari kaveria kyllä, mut heillä nyt oli lupakin. Mulle ei itselle tulis mieleenkään mennä lääppimään jonkun masua. Ja ihan varmaan saa joku siitä kuulla, jos mua alkaa käsi ojossa lähestymään!
Sokerirasitukseen en tietääkseni joudu enkä kyllä vapaaehtoisesti mene, en joutunu aiemmistakaan eikä mikään "seula" hälytä sen suhteen.
Mitähän muuta, tässä varmaan tärkeimmät, yritän aktivoitua kirjottelemaan enemmän, kun täällä mukavasti porukkaa tulee lisää ja juttua riittää =)
Nanski ja toukkanen 16+3 (hui, kun aika rientää! :O)