Kesäkuun kullanmurut 2015 **Toukokuu**

Pihla, tosiaan riippuu tietysti tilanteesta saako vauva korviketta vai miten tekevät.. No, se selviää sitten :D
Tuo ny sitte ilmeisesti riippuu sairaalasta saako kotiin jotain suolentyhjennyslääkettä ennen sektiota.. Onneks on sentään lääkkeitä saatavilla siihenki asiaan, tiedän nimittäin kokemuksesta että se voi olla ihan tosissaan tehdä tosi tuskaisen olon jos ei vaan toimi :headwall:
lauwra, pitää käydä kattoon löytyiskö jotain kivaa vaatetta, eli kiitti vinkistä =) Ja kiitos myös tuosta mielikuvasta mikä tulee vadelmapenkin putsaamisesta samalla ku vauvan pää roikkuu jo jalkojen välistä :LOL:
 
Erite ja valitus varoitus!

Yö meno aivan pipariksi, valvoin 01-05 ja torkuin koiranunta 05-08. Ravasin pissalla ja oli outo olo. Välillä tuntui kun tulisi kakkoshätä mutta vessassa ei kuitenkaan mitään tullut. Supisteli välillä ja aamulla niitä tuli enemmän siinä 08 jälkeen tunteja. Ei kuitenkaan mitään kivuliaita, ainoastaan inhottavan tuntuisia. Äsken sitten tuli kamalat vatsa krampit minkä tuloksena suoli tyhjeni. Kipu oli jäätävää! Ja ihan erilaista ja eri kohdassa kun juuri sairastamassani vatsataudissa. En tiedä sitten kumpi aiheutti kummat, supistukset vatsan tyhjenemisen vai toisinpäin... Mutta hirveetä oli. Alkaa synnytys pelottaa, kun kokee tällaisia "turhia" kovia kipuja juuri ennen h hetkeä :( En tiedä miten kestän kun en saa levätä. Kokoajan jotain... Saisinko edes päivän tai pari vähemmillä oireilla, että jaksaisin taas :'(

Lara 35+1
 
"*Pihla*"
Miiula, sama juttu, että tiedän kokemuksesta, miten tuskaa on, kun maha ei toimi...

Laralle tsempit oloihin! Toivottavasti ei vielä enteile synnytystä. Tässä ketjussa kun on noita varaslähtöjä otettu enemmänkin :D

Munkin puolesta jatketaan kaikki vielä täällä, mutta mahakkaiden enemmistö päättäkööt :D

Mä en saa punaisella (kännykkä), mutta jospa Kuusama huomaisi näin
PIHLA/POIKA/19.5/RV39+2/2786g ja 47,5cm

Ei raskausmahaa enää täälläkään. Pieni löllöpömppis :D
 
Onnea ninatus vauvoista:)

Meille saa lisätä painon 2195g

Mun puolesta voidaan olla kaikki täällä, kunnes ollaan jokainen jakauduttu.
Mielelläni lueskelen loppuraskauden oloja, kun en itse niitä kokenut. Ja samalla lähetän tsempitykset kaikille mahojen kanssa oleville. Ei enää montaa viikkoa ole jäljellä :)

Jouduin turvakaukalon pohjalle laittamaan pyyheliinan taiteltuna. Poika hukkui sinne syvennykseen ja turvavyötkin olivat korvien kohdalla. Nyt on poika vähän ylempänä. Onko muilla alle 3 kilosilla vauvoilla samaa ongelmaa. Vai onko tuo minun kaukalo joku jättimalli. Vauva lisäosa siinä on paikallaan.

Meillä on edelleen tuttipullo paketissa :D Jo 1,5 vk kotielämää takana ja hyvin on mennyt. Maidon lisätilausta olen pumpulla tehnyt, kun poika näyttää syövän aina vaan saman verran 3 tunnin välein. Onpahan sitten varaa syödä enemmänkin, jos siltä tuntuu. En vaan luota siihen, että vauva itse tilaa lisää maitoa sen verran kuin tarvitsee. Ja toisaalta, onpahan pakastimessa sitten varulta ruokaa, kun en ole paikalla.

Kiva kuulla, että kotiutuneilla on kaikki hyvin.
Jotain piti vielä laittaa, mutten muista :)

Ruu ja Massa Taavetti 3vk (37+0)
 
Minulle sopii kyllä olla samassa ketjussa, ajattelin vaan kysyä muidenkin mielipidettä kun vähän tällaisen päivittäjän roolin olen ominut :D Sitä lähinnä mietin että kokeeko "mahakkaat" meidän vauvahehkutuksen tylsänä luettavana, ja taas toisaalta itse ei enää samalla silmällä tule luettua loppuraskauden vaivoista tms. Toisaalta, eipä minulle ehtinyt tulla mitään loppuraskautta saati vaivoja. Mutta minulta saa kysyä vinkkejä luomusynnytyksestä, veden käytöstä kivunlievityksenä, hengityksestä äänen kanssa ja veemäisestä kätilöstä :D

Suunnistamista suosittelen jokaiselle! :D Vahtoehtoisena toimenpiteenä myös vihillä käväisyä :LOL: Tänään viimeksi heitin miehelle että "ai niin, meillä on se hääyö vielä edessä." Ei ihan hirveästi tehnyt mieli kun supisti 10 minuutin välein perjantai-illasta tiistai-iltaan :whistle:

Aamulla olin ihan paniikissa noiden mun jumppapallotissien kanssa. En saanut herumaan käsin lypsämällä juuri mitään, vauva kitisi koko aamun. No, kaalinlehdet "puolijoukkuetelttaan" (=imetysliivit) ja avot! Äsken imetin vauvan yhdestä rinnasta ja sain samalla kokonaisen harson märäksi. Vauvalla söpö maidonkiilto naamassa.. Pitänee kylpeä illalla. Eli näyttäisi nyt maitoa tulevan, alkaa tilaus olla perillä =)
 
Onnea kaikille joita en oo vielä ehtinyt onnitella! en nyt muista koska viimeksi kirjottelin :D

Piti tulla kommentoimaan, et musta ainakin on ekakertalaisena kiva lukea myös jo vauvautuneiden juttuja, saa vähän sellasta perspektiivin tynkää tai jotain tähän hommaan ;)

Pikkuhiljaa alkaa remontti valmistua, kylpyhuoneen laatoitus ja listat puuttuu enää, sitten saa purkaa viimisetkin laatikot ja sen jälkeen saiskin täälläkin baby tulla koska tahtoo. Jotenkin yllätti tämä täysiaikaisuuden nopea läheneminen :D

muoks* Tietääkö joku onko mahdollista että vauvan hengitysharjoitukset näkyy mahan liikkeenä? Täällä on tänään välillä näkynyt kyljessä(juuri vauvan selän kohdalla) tasainen, nopea liike joka ei ole minusta lähtöisin mutta ei kyllä hikkakaan :D

Milsteri 35+4(?)
 
Viimeksi muokattu:
Milsteri, oon kans miettinyt, mitä tuo tasainen, nopea kohoiluliike on vauvan selän tienoilla. Ei tosiaan ole hikka eikä musta itsestäni lähtöisin, vaan jotain se vauva siellä puuhaa. Hengitysharjoitus voisi kyllä olla hyvä selitys. Aika usein kohoilua näkyy just ennen tai jälkeen hikan.

Pysytään vaan samassa ketjussa kaikki. :) Teidän jo synnyttäneiden vauvajutut antavat uskoa tähän omaan tekemiseen. Varsinkin tämän viikon kaltaisina viikoina, kun kaikki tuntuu kamalalta. Plus oon täällä muuten varmaan yksin joskus heinäkuulla, kun ei tämä vauva edelleenkään osoita mitään merkkejä siitä, että olisi joskus tulossa ulos. :D

Väsynyt, turhautunut Tähkä 35+6
 
  • Tykkää
Reactions: Milsteri
"lauwra"
Kuusama, harmi kun ollaan miehen kanssa jo naimisissa niin en nyt sitä keinoa pysty kokeilee :D Suunnistaessakin varmaan eksyisin, mutta se ois varma tapa saada synnytys käyntiin.. yksin metsässä :D

VAUVAN HENGITYSHARJOITUKSISTA. En ole erottanut mahan päälle, mutta neuvolassa näin ne ultrassa. Lääkäri käski olla hengittämättä ja siinä se pienen selkä kohoili :)

Mulla kun nousi esikoisesta maito niin tuli sellaiset jättimäiset kivikovat silarit ja sellaisiksi niitä ei kannata päästää! Eli ajoissa kaalinlehdet kehiin ja kuumaa suihkua :) Ettei vaan ehdi mennä tiehyet tukkoon ja tule rintatulehdusta.

Täällä makkarin remontti alkaa olla loppusuoralla.. Huomenna maalit seinään ja tapetti jos ehditään, maanantaille jää vielä laminaatin naputus. Malttaiskohan pikkuherra sinne asti, jää nähtäväksi.

Mulle on alkanut nyt satelee viestejä; "onko mitään tuntemuksia?" ja "mikä olo?"
KYLLÄ, on tuntemuksia! Vitutus, kolotus, masennus, epätoivo... :D mitä näitä nyt on.

lauwra 39+1
 
  • Tykkää
Reactions: BeiBei
"*Pihla*"
Lauwra, muakin ärsytti viimeisinä päivinä, kun kaikki kyseli oloja ja koska se syntyy... Mehän tosiaan pidettiin sektiopäivä salassa, eikä kukaan muu edes tiennyt, että on tulossa sektio, kuin mun vanhemmat ja sisarukset. Ärsytti se kysely :D

Mä tyhjentelin tissejä kuumassa suihkussa ja kyllä muuten suihkusi :D vauva tyhjentelee niitä jatkuvasti ja jouduin vielä pumppaamaankin. Aika paljon on tänään roikkunut tissillä. Kai se sitten tilailee lisää maitoa.
 
Onnea jo vauvan saaneille! Kyllä me kaikki perästä tullaan, ennemmin tai myöhemmin!
On saattanut mennä ohi jos tästä on jo aikaisemmin keskusteltu, mutta mitä olette kaiken kaikkiaan pakannut laukkuun sairaalaanlähtöä varten? Mä oon pikku hiljaa täytellyt laukun sisältöä mutta silti lyö vähän tyhjääkin ;) Lisäksi oon miettinyt että miten paljon vaatetta kannattaa vauvalle varata päälle kotiinlähtöpäivälle?

Seireeni + baby 34+5
 
Kiva on jos synnyttäneetkin pysytte vielä samalla palstalla! Kiva lukea teidän kuulumisia ja annatte hyviä vinkkejä näin ensikertalaiselle! Siirrytään sitten kimpassa uuteen osioon vaikka heinäkuussa, kun "meidän kuu" on jo ohitettu
 
"lauwra"
Mulla on sairaalakassissa seuraavat odottamassa:
- hygieniatarvikkeet, ponnareita, harja yms.
- sukat, imetystoppi ja imetysliivit, liivinsuojia
- mehukeittoa, suklaata, pillemehuja...
- sudokukirja miehelle :D
- rintakumit (voi joskus olla vaikea saada sairaalassa)
- sisäkengät mulle ja miehelle (suositeltiin ottamaan omat)
- neuvolakortti

ipod pitäisi vielä ladata ja laittaa laukkuun.
Sitten toiseen kassiin laitan itselle kotiutumisvaatteet, vauvalle sekä 50cm että 56cm vaatteet (body, housut, sukat, kevythaalari, pipo, hanskat, villasukat) ja tutit. Tän laukun mies saa tuoda sitten kaukalon kanssa vasta kotiutumispäivänä.

Ja kyllä tälle palstalle mahtuu sekä odottavat että jo synnyttäneet :) vaikka välillä vähän kirpaisee lukea kotona olevien juttuja kun on jo niin kova kaipuu saada oma nyytti syliin..
 
Voi ristus mun on ihan pakko tulla avautumaan tän päiväsistä.. Oltiin miehen mummun mökillä käymässä kun oli serkkuja yms sukua paikalla katsomassa suvun pienintä (tällä hetkellä). Mä en tajua mistä nää vanhukset repii noita juttujansa ja luulee olevansa hauskoja.

1) Miehen serkun muksu (pian 10v) kysyi jos meidän tyttö voi mennä niiden kanssa pihalle. No ei voi jos ei tuu aikusta mukaan, meidän tyttö on 1v7kk. Isomumma kauhisteli että miten en päästä pihalle muiden lasten kanssa?! Kyllähän nuo (jo aikuisiksi kasvaneet) lapsetkin on olleet ton ikäisinä päikseen pihassa. No en varmasti, kun a)kyseessä rantatontti, b)ei aikuisten valvontaa ja c) isommat lapset on sen 8-10-12v:t ja TODELLA villejä. Tässä vaiheessa jo meinasi hirttää kiinni.

2) Isomumma ihmetteli kovasti, että kuinka tämä pienimmäinen VIELÄKIN heräilee öisin (ikää siis 2kk3vkoa), eikai sitä enää kannata syöttää niin usein ETTEI VAAN LIHOA. Onneksi ei tämä äitieläin ollut paikalla, olis varmaan saanut slaakin, kun isälläkin oli kireä ilme ja hymähdys. Voi herramunjee.. Vaikka vissiin oli itse tarkoittanut vitsiksi, niin pitäisi edes joskus miettiä mitä suustaan päästää. :headwall:

Kai nämä katkonaiset yöunet saa kenet vaan äreäksi, mutta muuten oon ollu ihan hyvällä tuulella tänään :D Kiva ois katsella euroviisuja, mutta taidan olla jo hyvinkin sammunut siihen mennessä.

Iik! Mun aamupaino on jo 200g mennyt yli sen minkä en halunnut menevän, yh. Mutta eipä se tässä konkurssissa enää tunnu. Ompa sitten mistä pudottaa! :LOL: Mutta edelleenkään kokonaispaino raskaudenaikana ei oo noussu 4,5kg yli.

Kiitos ja anteeksi

Beibei & Ipanainen 35+2
 
..malsa
Mulla on taas kunnon matkalaukku mukaan sairaalaan. Kulkee niin kätevästi pyörillä niin en jaksa mitään kassia vaivata. Mukana on kotiutumisvaatteet itselle ja vauvalle+vauvalle viltti (vauvalle itseasiassa muutamakin asu kun en osannut päättää..) imetysliivit, hygieniatarvikkeet, feikkikroksit jotka heivaan kotiinlähtiessä roskiin, kännykänlaturi ja kokista, pillimehuja ja tärkeimpänä suklaata. :D Neuvolakortin kun muistais vielä sitten mukaan. Ajattelin laitta vielä kans johonkin eteiseen valmiiksi pyyhkeen ja semmosen muovitetunfroteen jos menee vedet niin voi rennommin mielin autossa tai taksissa istua. :)

Malsa ja pojuE 38+2
 
..malsa
Beibei mä voin tuntea sun raivon! :D

Mun miehellä vähän samanlaisia sukulaisia... Tai kommentit on samaa luokkaa.. Ai että ottaa kyllä välillä päähän!
Meidän tytön vauva aikaan (Tänään muuten kans just 1v7kk) anoppi aina neuvolan jälkeen kyseli uusia mittoja kuullessaan, että "eihän ole liian LIHAVA?" siis voi elämä kun kiehahti aika monestikkin. Miten kenellekkään tulee tommosta edes mieleen kun kyseessä on pieni vauva.... AARGGH..
 
  • Tykkää
Reactions: BeiBei
"lauwra"
Minäpä lyön pöytään törkeimmän jutun mitä multa on kysytty esikoiseen liittyen! Eli hän siis syntyi kaulan alueen kasvainten kanssa, jotka ei ole periytyviä vaan jossain kehitysvaiheessa on tullut häikkää imusuoniston muodostumisessa. Eräs miespuolinen työkaverini sitten kysyi minulta että "johtuuko se sun lapsen sairaus jostain mitä söit raskausaikana?" ai jumalauta mun ilme on varmaan olluy priceless :D
 
  • Tykkää
Reactions: BeiBei
"Ruu79"
Voi slaaki teidän juttuja :D

Nyt muistin mitä piti kirjoittaa.
Käytiin eilen isyyden tunnustuksessa. Voi luoja että repesin siinä vaiheessa, kun kysyttiin oliko muita miehiä siittämisen aikoihin :D Mies meinasi vielä vitsillä heittää, että olihan se yksi...

Niin ja en vieläkään ole uskaltanut kokeilla omia farkkuja jalkaan, ei masenna jos eivät mahdu. Äitiysfarkuilla eilenkin vetelin kylällä :D

Ruu
 
..malsa
Lauwra, luulen, että selitys tolle typerälle kysymykselle löytyy ihan oikeesti vaan siitä sukupuolesta. Onhan se todettu varmasti kaikkien toimesta, että osaa nuo miehet yllättää aina uudestaan ja uudestaan. :)

Mun mies ei vieläkään oikein tajua, että mä saatan hyvinkin jättää sen kotiin ja lähteä mielummin yksin synnyttämään.. Kommentit on välillä niin typeriä kun yrittää olla muka niin hirveän hauska ja lieventää mun synnytysjännitystä.. Todella vaikea asia mulle synnytyksessä oli se kun pelkäsin että ponnistan muutakin kun sen vauvan. Siinä sitten varmasti sen takia pistin sille ponnistukselle vastaankin. Niin mun mies jaksaa sitten heittää jotain kakka ja ilmavaiva läppää.. Ei kyllä taida kauheesti ton päässä välillä mitään liikkua...

Pitää muuten ehkä nyt ensi viikolla sitten kokeilla tota Kuusaman kikkaa ja päräyttää naimisiin josko se sais poikaan vauhtia. Toisaalta sitten mietin, että oikeesti tonko kanssa mä olisin naimisiin menossa??! Mutta kai sitä kohta tekee mitä vaan, että sais tän vauvelin jo ulos? :D
 
Mitähän Catnipille kuuluu?!

Ruu, mä aion upottaa mammahousut syvimmälle varaston uumeniin ihan heti ja samantien kun kotiudun sairaalasta. :D

Malsa, hahah luulin et oon vähän pälli ku en oo vielä osannu päättää millä asulla vauva kotiutuu sairaalasta :D mutta onneksi en ookkaan ainut!! Aivan ku ois mitään väliä kun suoraan kotiin tullaan mut silti..!!

Sairaalalaukku on pakkaamatta mut onhan tässä vielä aikaa sinne heinäkuulle :D ei vaan vois vaikka huomenna pakkailla ajankuluksi..

Äläkää jakautuneet lähtekö mihinkää omiin ryhmiin vielä.. Vaikka pieniä kateuspuuskia kyllä iskee kun puhutte litistyvistä mahoista!!
 
Kuusama, hyvä, että sanoit siitä kätilön toiminnasta. Joku toinen toivottavasti säästyy samanlaiselta kohtelulta.

Ninatus, aika kammottava synnytys. Onneksi kaikki on kuitenkin sujunut sen jälkeen. Onnittelut kaksosista :)

Catnip on synnyttymässä nyt varmaan, kun ei ole mitään kuulunut. Tsemppiä!

Oma olo on taas aivan paska. Olen masentunut ja todella väsynyt. On semmoinen kutina, että hb on tippunut alle 100. (Olin siis rautatiputuksessa kolme viikkoa sitten ja hb nousi 90->102. Nyt on taas huono olo tullut takaisin.)



-Valkoinen 37+4
 

Yhteistyössä