Tässä aamupalan tarjoilua odotellessa voin kirjoitella oman kertomuksen...
Eli viime torstaina tosiaan lääkäri soitti ja kehoitti tulemaan oitis sairaalaan käynnistykseen koska prot määrät virtsassa oli lisääntynyt huimasti. Oltiin juuri menossa ostoksille miehen kanssa hankkimaan sairaalakassiin täydennystä. Auto ympäri ja sairaalaan. Päästiin osastolle missä tapasin lääkärin nopeasti ja tutkimusten jälkeen kertoi faktat. Toksemia on ja nyt pitää alkaa käynnistämään. Parikin viikkoa voisi olla kohtalokasta. Painoarvioksi saatiin 2400g mikä oli alakäyrillä.
Mies lähti sitten pakkaamaan Sairaalakassia minulle ja mie jäin odottamaan millä käynnistys tehdään. Ballonki astettiin paikoilleen koska olin sormelle auki ja kanava pehmeä. Ballonki aiheutti pientä supistusta mutta ei kummempia.
Seuraavana aamuna olin 3-4cm auki ja valmis siirtymään saliin oksitosiinitippaan. Alkuvaiheessa supistuksia tulikin, ei mitään kivuliaita tosin, lämpötyynyllä pärjäsi. Lääkäri kävi iltapäivästä tutkimassa ja vielä oli kanavaa niin paljon että ei halunnut puhtaista kalvoja. Olin ollut 6h tipassa mikä on maksimisika ja lähdin takaisin osastolle.
Lauantaina pääsin suoraan aamulla saliin ja tippa pussi nro2 laitettiin tippumaan. Sama homma, ei muuta kuin hassuja satunnaisesti tulevia supistuksia. Kalvot puhkaistiin kuitenkin klo 13 koska tilanne sen salli. Mutta supistuksia ei vaan tullut. Klo 15 jälkeen loppui tippa-aine ja siinä vaiheessa pidettiin parin tunnin tauko. Näin elimistö puhdistaa itsensä oksitosiinista. Miehen kanssa torkut tiiä ja muutamia supistuksia tuli mutta ei kivuliaita.
Klo 17 aloitettiin tippa-annos nro3. Ja puoli kuusi alkoi tulla säännöllisiä supistuksia mutta niidenkin kanssa pärjäsi hyvin. Mutta jo kuuden jälkeen ne sattuivat! Aivan tuolla alhaalla mitä mitkään anturit eivät rekisteröineet. Alan haaveilla mömmöistä
päädyttiin kokeilemaan kohdunkaulan puudutetta kun olin 5cm auki ja reuna vain jäljellä. Tuo puudute ei auttanut ollenkaan joten tilattiin epiduraali. Pitkiltä tuntui minuutit odottaa koska supistuksia tuli minuutin välein..mutta kun tuon sain siinä klo 19 niin johan helpotti!
Kuitenkin paineen tunne takapuolessa alkoi tuntumaan välittömästi. Ja siinä 19.45 se oli jo tuskallista. Aloin puuskuttamaan ja huoneessa ollut kätilöopiskelija kutsui kätilön paikalle. Sanoin että ponnistustarve on valtaisa ja äkkiä aloitettiin valmistelut. Kolmella ponnistuksella kolmessa minuutissa tyttö syntyi! Sain pitää pikkuista sylissä hyvän tovin ennenkuin tuore tuplaisi vei hänet lastenläälärille teholle. Istukka tuli nätisti ja mitään vaurioita ei itselle tullut. Mutta tyttö olikin niin pieni, vain 2025g. Eli selkeästi alakäyrien alapuolella kasvanut.
Mutta hengittää hyvin ja on jämäkkä tapaus. Sokeritipassa oli illalla kun käytiin sylittämässä pikkuista. Nyt haen aamupalaa ja sitten vauvan luo. Itsellä olo mitä mainioin!
Catnip82 + Toukotyttö melkein 12h