Kesäkuun kullanmurut 2015 **MEIDÄN KESÄKUU**

Onkohan nyt ketään ketä pitäisi onnitella? ☺

Ihme kommentteja olette kyllä saaneet, niin tutuilta kuin tuntemattomiltakin.. huh huh!

Miehen neuvolakäynneistä sen verran että meillä kanssa kirjattiin miehen verenpaineet, hb, ja kun mies oli työn puolesta käynyt muissakin kokeissa niin mm. kolesterolit ym. Eli kaikenlainen perusterveystieto.

Pupumamalle jälleen tsempit täältä ja tiedän niin hyvin mitä käyt läpi. Tuntui hassulta kävellä sairaalasta ulos kun vauva jäi sinne. Itseltä kyllä kyseltiin monta kertaa miten haluan kotiutua koska vauva ei kotiin pääse. Ja halusin mahdollisimman pian koska se toimi meillä parhaiten. Mutta kyllä se vauva konkretisoitui kunnolla vasta kun kotiin hänet sai. Ja kohta pupumama se tapahtuu sinullekin!!! Mutta yritä nyt tosiaan nukkua yöt hyvin ja pitkään ☺

Hienoja painonnousuja kaikilla vauvoilla. Mekin voimme siihen joukkoon tulla, eilen oli puntarissa 2310g kun reilu viikko sitten kotiutuessa se oli 1950g. Mutta kyllä tuo ruoka maistuukin. Päivisin 2h välein menee se 50ml. Yöllä voi väliä olla pitempäänkin. Saimme myös siunauksen että yö aikaan voi väli venyä 4tuntiin kerta päivällä syö niin usein.

Hienoja painonlaskujakin on synnyttäneillä..Itsellä olisi vielä 8kg lähtötilanteeseen. Ensi viikolla alkaa dieetti jotta saa siihen vauhtia. Kokemuksesta tiedän ettei ne muuten lähde.

Tutti on nyt otettu meillä käyttöön. Selkeästi tullut enemmän imutarvetta ja tutti kyllä rauhoittaa. Nytkin neiti tässä sylissä nukkuu ja tuttia lutkuttaa tyytyväisenä.

Mutta nyt pesulle ja sänkyyn. Kauniita unia kaikille!

Catnip82
 
Täällä on kans harrastettu saunaa, suklaata ja siivousta. Seksiäkin ehdottelin, mutta mies alkoi vähän pelkäämään, että miten vauva kestää sellaista hötkytystä. :D Ja siis oikeasti mietin sitä itsekin, siis onhan se siellä vesien suojissa, mutta kun on jo noin alhaalla ja onhan se aikamoista jumputusta niin... jääköön se oikea kolmas S nyt sit harrastamatta. :rolleyes:

Me oltiin tänään Jukolan viestiä seuraamassa, käveltyäkin tuli ihan kiitettävästi, mutta voi sitä seisomisen määrää. No onneksi ostettiin sitten jossain vaiheessa kokoontaitettava tuoli. Nyt on kyllä jalat ihan lättänät (jalkahierontaa odotellessa :whistle:), mutta muuten olo on ihan mitä mainion, mitä nyt naama punoittaa, kun tuli ulkona auringossa oltua koko päivä. Tuntuu siis siltä, että vauvalla ei tosiaan ole mitään kiirettä ulos, ei mitään tuntemuksia siihen suuntaan. Haluaisin jo kyllä niin kovasti tavata tämän neidin. :)

Olisi kiva myös teitä tavata syksymmällä, en vaan tiedä, miten oppisin kuka on minkäkin nimimerkin takana ja mikä on oikea nimi. :D Ehkä jotkut nimilaput pitäisi väsätä selventämään asiaa.

Mies on kyllä selvästi nyt viime päivinä havahtunut siihen, että meille on tosissaan tulossa vauva ja että synnytys on lähellä. On lueskellut tuota "Meille tulee vauva" esitettä ja kysellyt huolestuneena, että kerropa vielä, mitä hänen täytyy synnytyksessä tehdä ja muistaa. :love:

Muoks. Sitä piti vielä sanoa, että kauhea, miten kuuma öisin on. Nukun nyt ihan ohuessa puuvillapyjamassa ilman mitään peittoja. Vieressä mies kahden peiton alla... :D Ja öisiä supistuksia ei enää kauheasti ole, kun olen nyt vessassakäyntien jälkeen aina ottanut hörpyn vettä, että kyllä ilmeisesti toi hikoilu ja kuivuminen niitä suppareita aiheuttaa.

Mamira 39+2
 
Viimeksi muokattu:
Iltaa!
Ompa ollut ihana päivä, rakkaan kans laatuaikaa ja sit vielä ystävien kyläilyä <3

Ruu, en suosittele tuota vauvan nukuttamista kättä pitämällä lähellä... Mä hoidin siskonpoikaa kun hän oli 3kk siihen saakka et oli puolivuotias, ja nukutin hänet niin et köllöttelin vieressä ja pidin kättä niin et pikkukäsi sai pitää mua kädestä... Siinähän kävi sit niin et poju tarvitsi sitä kättä nukahtaakseen sitten johonkin 2vuotiaaksi asti..!! :D uskotte varmaan ettei äitinsä ollut kovinkaan kiitollinen..

Mä oon kans messissä tapaamisessa jos sellanen järjestyy ja pääsen paikalle! Oon kans päässäni kehitellyt jonkinlaiset mielikuvat useimmista niin oispa hauska kyllä tavata :D

Pupumamalle voimahali täältäkin, jospa sun pikkumuru kotiutuu myös pian <3 yritä nukkua ja levätä nyt..

Pari kertaa on taas tänään meinannut semmonen inhottava ahistuspelko hiipiä kun on ajatellut synnytystä.. Työntänyt sit äkkiä ajatukset pois..Kammottaa oikeesti se kipu et miten siitä selviää..
Onko tää pakko synnyttää? :|

K 38+4(just vaihtui;))
 
Mahallaan nukuttamisesta, "ennen vanhaan"kehoitettiin nukuttamaan mahallaan ja nykyään se on liitetty kätkytkuolemiin. Mitenköhän se oikeasti sitten mihinkään vaikuttaa. Mä en oo pitänyt poikaa mahallaan oikeastaan ollenkaan, koska en vaan oo sitä ajatellut. Täytyy kuitenkin nyt laittaa välillä aina mahalleenkin että oppii olemaan niinkin päin ja jossain vaiheessa oppii nostamaan päätään.

Mulla menee hermot imettämiseen tuon imetyskumin takia! Enkä ole aktiivisesti yrittänyt päästä siitä eroon koska en halua kuulla sitä hermostumista kun ei osaa tarttua tissiin. Hermot menee myös siihen että maitoa on joka paikassa! Sen lisäksi että tissit vuotaa, sählään maidonkerääjän kanssa! Kaadan sitä milloin mihinkin :) Äh, huono aamu :)
 
Kiitos tuhannesti onnitteluista ja onnea muillekin vauvautuneille <3 Saa päivittää LISSU123 POIKA 8.6. RV 39+4 4400 gr ja 53 cm eli komeat mitat oli!
Mahan koostakin jo pystyi päättelemään että kaveri on iso, olen niin onnellinen että syntyi spontaanisti eikä mennyt yliajalle ja kasvanut ties kuinka suureksi.
Eli synnytyskertomusta: lähti käyntiin ilta seitsemältä 7.6., vedet meni kun istuin sohvalla (nousin nopeasti, joten sohva säilyi ehjänä :D) huomasin että verta vuotaa paljon joten soiton heti synnärille, onneksi pääsimme heti lähtemään miehen kanssa, supistukset tuntui pienesti jo matkalla ja voimistuivat paikan päällä. verta hulahteli paljon mutta sisätutkimuksen jälkeen lääkäri sanoi että ei tunnu istukan reunaa ja vauvalla oli kaikki ok.
Käyriltä pääsin pois noin 22 aikoihin, Sitten vaan odoteltiin ja oloni oli ihan hyvä, kävin suihkussa ja supistukset oli aika epäsäännöllisiä. Kunnes noin 01 aikaan supistukset alkoi olla tosi kipeitä ja tiheitä äkkiä, tuntuivat samaan aikaan mahassa ja selässä.
En pärjännyt enää lämpöpusseillakaan vaan pyysin jotain vahvempaa, sain "shotin" kipulääkettä mutta se ei mielestäni auttanut yhtään ja pyysin päästä ilokaasulle saliin.
Ilokaasu oli aivan mahtavaa ja auttoi tosi paljon omalla kohdallani.
Supistukset olivat kuitenkin edelleen kovia pyysin koittaa aquarakkuloita, niiden laitto sattui ja ei mielestäni auttanut kipuun kuin korkeintaan 5min. Pian pyysin jo epiduraalia kun kivut oli vieläkin kovemmat. Ei mennyt kauaa kun olin ihan auki.
Tässä vaiheessa olikin hieman hämmennystä kun ponnistutti jonkun verran ja kyselin kätilöltä milloin alan ponnistaa, sanoi että sitten kun haluat... ja että epiduraali alkaa heiketä että kannattaa alkaa pian toimiin :D
Kätilö oli muutenkin aika"laiska", istuskeli tietokoneella kun ponnistin siinä ja muutenkin oli mahd paljon poissa, ei jutellut tai paljoa kysellyt.
Mulle tuli vähän hämmentynyt ja hätääntynytkin olo, kun en halunnut ponnistaa "yksin". Esikoisen aikaan kätilöni oli valpas ja kokeili esim mahan päältä milloin ponnistaa. Vasta kun oli ihan loppuvaiheet kätilö tuli mukaan ponnistusvaiheeseen.
Ponnistusvaiheen kestoa en tiedä koska kätilö ei osannut merkata sitä..
mutta yli puoli tuntia siinä kuulemma meni, synnytyksen pahin vaihe ehdottomasti. Poika syntyi kello 4.45. Mutta en saanut kuin 2 tikkiä, jäbän hartia repäisi välilihaa, pää ei tehnyt mitään :)(Eli parempi tilanne kuin esikoisen kanssa jolloin tuli paljon tikkejä ja episotomia)
Synnytys kesti vesien menosta 10 tuntia, säännöllisistä supistuksista noin 3,5 tuntia. Eli nopeasti meni ja toivuin melko hyvin, paitsi väsymys oli valtava seuraavan päivän, koko yön valvottuani.

Kotiin päästiin jo seuraavana päivänä ja nyt sitten ollut tärkeäsä roolissa imetyksen sujuminen, käytän rintakumia koska rinnat on ihan verillä edelleen, jäbä on huomenna jo viikon. Maitoa tulee taas vailla muillekin jaettavaksi, olo tosi tukala välillä.. Esikoinen vaatii paljon huomiota, onneksi miehellä on vielä monta viikkoa lomaa.

Pupumamalle tsemppiä <3 Aika kuluu toivottavasti nopeasti!

Lissu ja pikkuveli 6päivää<3
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Lissu synnytyskertomuksesta :)

Huomasin tuossa kun katselin etusivun listaa, että kyllä on reilusti poikavoittoista! Ja syntyneet on joko alle 3kg tai 4kg tai yli o_O

Tapaamisesta: olen mukana! :)

Kyllä tämä pojun kanssa kotona olo on ihanaa. Imetys vaan on kyllä tähtitiedettä o_O Viime yönä ei annettu korviketta lisänä kun vauva nukahti aina yhden tissin syönnin jälkeen ja heräili reilun 2h välein. Sama syöttötahti jatkuu tänään. Tässä nyt mietin, että pitäisikö syöttää molemmat tissit aina kerralla ja jättääkö korvike pois... Mietin myös, että pitäisikö
kerran pumapata tissit tyhjäksi niin näkisi paljonko maitoa tulee. Pissavaippoja kuitenkin tulee ja maitokakkaa ja vauva seurustelee... Äh!:confused:

lauwra & poju 5vrk
(pitäs varmaan alkaa miettimään sitä nimeäkin herralle...)
 
[QUOTE="lauwra, post: 30868593, :)o_O:)

Kyllä tämä pojun kanssa kotona olo on ihanaa. Imetys vaan on kyllä tähtitiedettä o_O Viime yönä ei annettu korviketta lisänä kun vauva nukahti aina yhden tissin syönnin jälkeen ja heräili reilun 2h välein. Sama syöttötahti jatkuu tänään. Tässä nyt mietin, että pitäisikö syöttää molemmat tissit aina kerralla ja jättääkö korvike pois... Mietin myös, että pitäisikö
kerran pumapata tissit tyhjäksi niin näkisi paljonko maitoa tulee. Pissavaippoja kuitenkin tulee ja maitokakkaa ja vauva seurustelee... Äh!:confused:

lauwra & poju 5vrk
(pitäs varmaan alkaa miettimään sitä nimeäkin herralle...)[/QUOTE]

Muoks onnistuipa lainaus hyvin :D

Muistathan että pumpulle heruminen on yksilöllistä ja kaikki ei heru pumpulle ollenkaan vaikka täysimettäisi. Eli vaikka pumppaisit niin se ei kerro maitomäärästäsi juuta eikä jaata :) Jos on toive imettää niin jättäisin kyllä korviketta pois jos pelkällä tissillä pärjää :)
 
Viimeksi muokattu:
Vihdoinkin kun saatiin molemmat muksut nukkumaan niin ei itte saa unta. :)

Onko muilla muuten jo synnyttäneillä kaikki liitoskivut ja muut häipyny? Mulla jatkuu vielä edelleen ja sairaalassa olikin tosi hankala kävellä kun paikat niin löysällä. Onneksi nyt jo vähän helpottaa kun huomenna sitten totuuden hetki kun miehen pitää palata töihin. Esikoisen nosteleminen ja kantaminen on aika raskasta.. Varsinkin portaita kun täytyy kavuta :/

Malsa ja pojuE 5? Vrk.

Hahaha meinasin raskausviikkoja laittaa :)))
 
  • Tykkää
Reactions: Lara--
Mulla kyllä vihloo ja vikisee paikat niin että hirvittää, sängystä nouseminen on se pahin. Paukkuu kyllä niin että kuuluu varmaan naapuriin asti.

Kävelin tänään varmasti yli 4km, kyllä on "perse" kipeä nyt. Ylämäkiä yritin vältellä, mutta tietenkin se viimeinen osuus oli rankin ja lysähdin vapisevin jaloin sohvalle :D vaikka aikalailla rauhallista vauhtia meninkin niin kyllä tuntee kävelleensä.. Hienoiset bileet mahassa kun pääsin lepäämään, ja nyt illalla on ollut krooninen nälkä kokoajan :D

Mun rinnat alkaa varmaan kerätä maitoa, kun on taas lämpöset ja vähän kovankin tuntuiset paikoin, ehkä tääkin voisi ennustaa tulevaa synnytystä?? Jännää :) oisin mä aikalailla valmis jo hommiin.. Ja tänään taas tuli olo, että omakehotakaisin ja heti.

Beibei & ipana 38+3
 
Jos teillä muilla syödään tissiä 5 min kerralla, niin meillä vedetään sitten maratonia! Yleensä menee joku puol tuntia vähintään ja molemmat tissit ainakin kerran. Oon yrittänyt nyt tarjota samaa tissiä uudestaan, että saisi sitä rasvaisempaakin maitoa, kun näkee että maitoa vielä valuu kun vauva irrottaa otteensa. Silti haluaa vielä toisen rinnan joko heti, tai tissitokkurasta selvittyään. Ja toisinaan ei millään irrota tissistä vaan lutkuttaa kuin huvituttia :Dsilloin on pakko irrottaa ote.

Että on se vaan tähtitiedettä. Mutta itseä helpotti kyllä kun luin sen aiemmin linkkaaman artikkelin vauvan kellosta.. (y)

Jospa tää imettäminen tästä vielä nopeutuisi.. Yölläkin menee tunti kerrallaan kun poitsu syö.. :confused:
Ja kyljellään imettäminen on nyt pakko lopettaa, tulee nänninpäät niin sairaan kipeiksi, kun ilmeisesti imuote ei oo niin hyvä siinä asennossa. Niin minähän sitten yöimetykset joudun valvomaan..
 
Beibei, mulla tuntui synnytystä edeltävänä päivänä että tissit heruttelis maitoa. Siitä vähän sain vihiä että synnytys lähellä.

Tää on ihan mamman poika. Nukkuu niin tyytyisenä mun sylissä kokoajan
. Isin syli ei niin kelpaa eikä mikään muukaan paikka.. Hiukan hankala esikoisen kanssa touhuta kun tää pieni ihan kokoajan sylissä:/
 
  • Tykkää
Reactions: BeiBei
Mamira, ja se kuumuus ei lopu synnytykseen! :D mulla on melkein koko ajan ihan hirvittävän kuuma. Toki vauvakin hengailee tosi paljon iholla, mutta on mulla kuuma muutenkin.

Kerttuliinu, valitettavasti se peruminen ei ole mahdollista ja synnyttää on pakko :D mutta kun se on ohi ja kaikki menee hyvin, niin olet niin onnellinen siitä, ettei sitä enää voinut perua :) mä olisin perunut siellä 30 viikon kieppeillä, jos olisi ollut mahdollista. Onneksi ei ollut, on tämä palkinto niin ihana :)

Lauwra, mähän en saa pumpattua oikein mitään. Kerran sain desin verran, mutta kyllä olikin tissit sitten kipeät! Kuitenkin uskon, että poika saa maitoa irtomaan paaaljon enemmän, mitä itse saan pumpulla :) nyt poika on taas roikkunut tissillä klo 17 alkaen tosi tiuhaan ja rintakumi on täynnä maitoa nyt, kun poika irrotti otteensa... Ja tämäkin yleensä ruokailee vain yhden tissin kerrallaan. Uskon, että saa siitä yhdestä mahansa täyteen. Eilen ei pitänyt niin tiivistä iltatankkailua kuin yleensä ja varmaan sen takia heräili yöllä syömään parin tunnin välein, tankkaili aamupäivän, sitten piti pari parin tunnin taukoa ja nyt tosiaan on taas monta tuntia roikkunut tissillä.

Malsa, mulla ainakin katosi liitoskivut tosi nopeasti synnytyksen jälkeen :) alaselkä kipeytyy edelleen helposti. Varsinkin jos joutuu seisomaan paikallaan pidemmän aikaa. Mutta lonkka- ja lantiosäryt on poissa. Ne olikin ne pahimmat paikat. Nautin niiin paljon, kun voin taas käydä lenkillä ja siivota! :)

Meidän pojalla on nyt nimi! :)
 
Mä en nyt muista onko ollut täällä puhetta, mutta mä kärsin ihan jäätävästä yöhikoilusta. Herään yöllä aivan hikimärkänä, märät lakanat kietoutuneena ympärille. Great (y) Jotenkin liittyy näihin hormoneihin. Päivisin ei hikoiluta ollenkaan, välillä jopa palelen.

Olin täällä kaksi päivää kotimiehenä pojan ja koirien kanssa ja jotenkin taisin stressata yksin selviämistä kun tuntuu että maitoa ei ehkä ole valunut aivan entiseen malliin. Tissit olleet paljon tyhjemmän oloiset mutta poika on kuitenkin ollut tyytyväisenä, joten eiköhän tuo tarpeeksi ole saanut. Nyt mies tuli kotiin, katsotaanpa pyörähtääkö "tuotantolaitos" käyntiin.
 
Kuusama hyvä jos rintojen pinkeys alkaa helpottaa :) Se rintojen "täysi tunne" tai kovuus, pinkeyshän johtuu kudoksien turvotuksesta, ei siis kerro maidon määrää :) Mitä löysempi rinta on, sitä paremmin se toimii eli ei ole huolta tukoksista ja maitokin on tyhjemmästä rinnasta rasvaisempaa :) Äidit ovat imettäneet läpi sotien ja luonnonkatastrofien, joten ihan pienen stressin takia ei maito ketään lopu :) Herumista se voi kyllä vähän tiukentaa mihin taas voi auttaa rentoutuminen esim kauratyynyn tai kuuman suihkun avulla :) Anteeksi jos tuputtaa neuvoja, mutta haluan valaa suhun luottamusta, että sun maito kyllä riittää vaikka tissit tuntuisi millaiselta :) Turvotus ei ole mikään mittari maidontulosta :)

Taisin reväyttää vatsalihakseni, koska eilinen oli tuskaa täynnä. Jos vähänkään ponnistan, esim yskäisen niin kyljestä viiltää kovaa. Se on vähän epäkäytännöllistä, kun on poskiontelontulehdus eikä voi yskiä tai niistä ilman jäätävää kipua :( Helpottaisipa pian! Muuten ei omaan eloon mitään erikoista.

Lara 38+3
 
Hei.
Onko teillä puoliso ollut kipeenä synnytyksessä? Meillä huomenna laskettu aika ja mies sairastu flunssaan. Nyt siis toivotaan että tervehtys pian ja pienokainen ei pariin päivään vielä syntys. Onneks mies menee kohta lääkäriin hakemaan rohtoja niin jospa flunssa helpottas pian. Mä en todellakaan lähe yksin synnyttämään..:/ joten parempi olis vielä pysyä kasassa pari päivää.. tosin voi mennä kyllä vielä pari viikkoakin yli.. Huoh..
T. Henttu ja 39+5 baby
 
Näin alkuun taas onnittelut kaikille vauvautuneille! Teitähän on jo tosi paljon. Mulla ei vielä merkkejä synnytyksestä ole. Tai no limatulppa meni pari päivää sitten ja elättelin jo vähän toiveita, että nyt alkaa tapahtua, mutta vieläpä tässä ollaan vauva mahassa. On just se fiilis, mistä joku aikaisemmin puhui, että tää on varmaan ensimmäinen vauva, joka jääkin mahaan. Tuntuu, ettei tämä synny ikinä. Tänään olis tosi hyvä päivä syntyä. Mulla on ollut tähän asti monenlaista tekemistä, mutta nyt ei ole enää mitään muuta ku odottamista...

Mulla oli muuten viimeinen neuvola joskus viikoilla 37+ ja terkkari sanoi, että seuraavan kerran tavataan, kun vauva on syntynyt. Jotenkin nyt kuitenkin mietityttää, että pitäiskö soittaa vielä aika, että vois ne perusmittaukset tehdä. Aikaisemmissa raskauksissa käyntejä on ollut paljon enemmän kuin nyt tässä raskaudessa.. Ei mulla kyllä ole mitään merkkejä raskausmyrkytyksestä, vauvan pahoinvoinnista tms., mutta silti mietityttää..

Toukkamasu 39+2
 
Henttu, toivotaan et miehes ehtii parantua, en usko et flunssa on Kuitenkaa este mukaan tulemiselle, eihän ne äitiäkään käännytä että mene eka kotia paranee jos kipeänä synnytys käynnistyy :) jospa sä säästyt taudilta niin on sit voimia synnyttää!

Toukkamasu soita ihmeessä neuvola-aikaa jos mietityttää, sulla on oikeus käydä siellä mitttauksissa :) mulle terkka sanoi et jos haöuan käydä loppuun saakka viikottain niin se sopii, nyt to on seuraava ja sillon 39+1. Jospa ois viimeinen kerta!!
Minustakin kyllä tuntuu et ei tää tässä kuussa synny... Kokoajan oottelee et joko joko, mut sit ku vähän tuntuu ni apua ei ihan vielä.. Oishan se ihana olla jo juhannus kotona vauvan kans!

Mukavaa sadepäivää ja uutta viikkoa for all!

Kerttuliinu 38+5
 
Toukkamasu, outoa :eek: Meidän oma terkka sanoi että uudelleensynnyttäjät käy n. joka toinen vko raskauden loppuun asti neuvolassa, toki näitä käytäntöjähän on näköjään monenmoisia. Ja mistä ne sielä synnärillä tietää lähettää yliaikaiskontrolliajankaan jos ei neuvolasta sitä pyydetä tarvittaessa?? Soita ihmeessä :alien:

Kuusama, mäkin kärsin hikoilusta öisin, nyt ei ole tosin muutamaan yöhön ollut. Onneksi, se on kyllä ihan karseeta kun on niin hiessä että ei pääse irti lakanastakaan :LOL:

Kysymys isompien lasten äideille: Mulla loppuu ideat aamu-, ilta- ja välipaloista. Mitä teillä syödään? Mä pyöritän jatkuvasti (mielestäni) samoja ruokia ja tyttö on yhtä kranttu kun minäkin ja siksi olis kiva saada vähän jotain erinmoistakin sapuskaa tarjolle välillä. Puuroa, jugurttia, smoothieta, leipää (päälliset..), hedelmiä, munia.. Joskus sillontällöin menee yks karjalanpiirakkakin, muroja ei syödä ollenkaan... Marjasesonkia odotellessa.

Ja marjoista puheenollen, voikun tulis pian suomalaiset mansikat myyntiin, mulla ihan kuola valuu kun nään mansikoita torilla ja ne on jotain bulgarialaisia joita ei voi syödä :cry: Viime kesänä putsasin oman mansikkamaani aika nopskaa tytön kanssa kilpaa :D Ei kerenny sieltä pakkaseen mitään.. Kävin kyllä läheisellä mansikkatilalla keräämässä jonkun 3-4kg pakkaseen ja hilloksi, mutta ne on jo aikaa sitten syöty :LOL:
 
Tossa olo aamupäivällä neuvola niin kysyin tosta että mies kun on kipee niin mitä jos tulee lähtö. No neuvola täti sano että nyt on paljon flunssaa liikenteessä ja jos ei muuta ole ole kun flunssa niin ei pitäs olla mitään estettä jos synnytys käynnistyy. Mies kävi lääkärissä ja no eipä tuo muuta saanut kun pari lepopäivää, kävi kyllä lääkkeitä hakee että jos tuo tuosta, nyt nukkuu kun pien lapsi tuossa vieressä <3. Itse olin pikkulenssussa viikko sitten mut meni ohi, nyt ei enää kun allergia nuha vaivaa vähä.
Kyllä mulle viikon päähän varattiin vielä neuvola käynti jos ei sitä ennen synny. Mä olen ymmärtänyt että niin kauan käydään neuvolassa kun vauva syntyy. Eikä tiettyyn viikkoon lopeteta.

Kurjaa kun on niin harmaata ja sateista. Toisaalta iha hyvä ettei ainakaa hellettä vielä ole kun on tässä tilassa. Muutenki turvottaa nii saati jos ois helle. Tosin aurinko vois paistaa kuitenki :) mutta mukavaa päivää kaikille.
 
Nyt kaksi kysymystä ennen kuin ne katoaa jonnekin aivojen perukoille taas. Ensimmäinen niille, joilla on alatiesynnytys takana. Täällä ummetus sen kuin jatkuu ja nyt on rantautuneet liitoskivut tonne ihan jonnekin just takapuolen tienoille häpyluihin. Tämä kombinaatio saa aikaan sen, että toisinaan vessassa ollessa ponnistaessa tulee aivan jäätävät kivut tonne luihin, siis tuntuu ihan kuin ne kohta poksahtais rikki. Mietinkin, että mitä sit kun sieltä suunnalta pitääkin ponnistaa vauva ulos. :whistle: Kun kovasti aina puhutaan niistä supparikivuista, niin onko siinä ponnistusvaiheessa tollasta "luunmurtumiskipua"? :rolleyes: Lueskelin, että joillain on jopa häntäluu murtunut tossa tohinassa eli ilmeisesti kaikenlaista voi sattua. Ja mistä luin, että noi häpyluut jotenkin muutenkin siis ekassa synnytyksessä erkanis (?) eikä koskaan palaudu kunnolla synnytystä edeltävään tilaan. Toivottavasti joku voi valaista tätä, tunnen itseni ihan uunoksi. :confused:

Toinen kysymys liittyy vaunuihin ja on yhtä uuno kysymys kuin tuo edellinenkin. Jotenkin nyt inhoan noita vaunuja, jotka ostin. Ne on emmaljungan käytetyt yhdistelmät, joihin ostin erikseen kauhean ruman pehmeän kantokassin. :LOL: Jotenkin hämärän peitossa että mitä eroa pehmeällä ja kovalla kantokassilla/kopalla on, tai siis näen itsekin ulkoiset erot, mutta kumpaa te suositte? Nyt kun laitan tuon kassin noihin rattaisiin niin se pääosio on aika sellainen lörpäkkä ja mietin, että vaikka vauva onkin pieni niin jotenkin kauhean ahdistavalta vaikuttaa se kantokassin pääosa. Kovassa kopassa tuntuu olevan paljon enemmän tilaa. Mietin myös että miksi ostin yhdistelmärattaat, tuleeko niitä edes käytettyä kuinka paljon.

Täällä on nyt kerran viikkoon neuvolakäynnit, tosi outoa, että lopetettais viikkoon 37+. :eek: Mulla tänään kohtapuoliin edessä. Mies kysyi eilen, että voisko ne antaa jotain tarkempaa tiedotetta siitä, milloin vauva syntyy. Niii-in, voiskohan... :rolleyes:

Mamira 39+4
 
Mamira, meillä on yhdistelmävaunut, brion, ja olleet 1,5v melkein jokapäiväisessä käytössä. Ekat puolivuotta käytettiin pehmeää kantokoppaa missä vauva makoili eli nukkui. Itselle tuo on miellyttävämpi kun sitä jouduin aina kantamaankin sisälle.meillä oli toki talvivauva ja pysyi hyvin lämpimänä siellä kaikkine talviasuisteineen. Puolen vuoden iässä nukkui sitte unia ratasosassa ja alkoi toki samalla istumaan. Nyt vaunut siis ovat rattaita olleet käytössä. Meillä nyt suurin osa matkoista on läheiseen leikkipuistoon, kauppaan tai kirjastoon. Hyvin mahtuu ostokset kuljettaa mukana.
Nyt tulossa tuplayhdistelmät eli missä tuo taapero voi istua ratasosassa ja vauvalle on siihen päälle kantokassi.

Noista kivuista en osaa sanoa mitään ☺ itsellä liitoskipuja oli nyt synnytyksen jälkeen aika paljon. Ja tortun vääntäminen on ollut hieman tuskallista..nyt onneksi helpottamaan päin.

Hentun miehelle pikaiset paranemiset, miesflunssat on kyllä pahoja tauteja toivottavasti pääsette pian tositoimiin!

Tässä samalla nuuhkuttelen vauvan päätä kun rintaa vasten tuhisee..Toivon niin että kaikki ketkä vielä hautovat vauvojaan, pääsette tähän samaan tilanteeseen pian ❤
 
Valtavasti onnea ja tsemppiä niille jotka ovat jo synnyttäneet tai ovat mahdollisesti synnyttämässä (y) Kiva lueskella noita teidän turinoita synnytyksista ja imettämisestä. Kohta sitä sitä me loputkin ollaan samoja asioita pohtimassa. :) Mulla on tää kirjoittelu nyt vähän jäänyt, kun on niin paljon muuta hommaa.

Toukkamasu:
Suosittelen kyllä ottamaan neuvolaan yhteyttä. Mulla on ollut nyt 2 viikon välein perus neuvolakäynti ja juuri tänään antoi 1,5 vk:n päähän uuden ajan, jolloin la:n on jo mennyt, jos ei synny ennen sitä.

Minä tulin juuri neuvolasta ja olihan tuolla edistystä tapahtunut. Kohdunsuu oli 1,5cm auki ja n. 2cm pitkä ja täysin pehmeä. Ällövaroitus: Tuon tutkimuksen jälkeen onkin nyt wc:ssä käynnin yhteydessä tullut paperiin vähän vaaleanpunaista vuotoa ja välillä vähän enemmänkin sellaista vähän "veristä limaa". Ei onneksi ole kirkkaan punaista ja ei tule siteeseen asti. Soittelinkin neuvolaan ja on vissiin ihan normaalia sisätutkimuksen jälkeen..silti vähän mietityttää. Onko teillä muilla kokemusta tällaisesta vuodosta ja kävittekö synnärillä varuilta tarkistuttamassa?

Viivian 38+6
 
Mamira: Minäkin ostin emmaljungan käytetyt yhdistelmät (kovalla kopalla). Kaduttaa koko ostos. Noita ei oltu pesty valmiiksi ja yhdessä pohditiin, että pesussa pitäisi puhdistua. Eipähän se kuomu sitten puhdistunutkaan. Tässä odottelen, että myyjä palauttaa kuomun, sillä halusi vielä kokeilla itse puhdistaa sen ja kaupan purku tulee, jos ei puhdistu. Tätä on tässä jo tyyliin 3vk veivattu, että nyt pitäisi saada asia jo päätökseen. Ei olisi itellä yhtään energiaa jotain hiton kuomua murehtia. Tietäisi, että pitääkö tässä vielä alkaa uudet vaunut etsimään :mad: Meillä kuitenkin on idea, että kun on aika siirtyä rattaisiin niin myydään yhdistelmät sitten pois ja hankitaan hyvät, pieneen tilaan menevät rattaat. Nuo yhdistelmät vie koko tilan peräkontista.
 
Henttu: Mä luulen että synnytykseen saa tulla mukaan vaikka olisi flunssa. Mutta synnyttäneiden osastolle en miestä päästäisi sitten synnytyksen jälkeen. Siellä kuitenkin vauvoja niin olisi aika ikävää tartuttaa joku.

Viivian: Verinen vuoto on normaalia sisätutkimuksen jälkeen. Jos vuoto yltyy yli kuukautisten suuruiseksi niin sitten näytille.

Kypsyttää ja tuntuu ettei vauva tule koskaan :(

Lara 38+3
 

Yhteistyössä