Kesäkuun kullanmurut 2015 **MEIDÄN KESÄKUU**

Lämpimät onnittelu Hep :love:

Pihla, mua niin suututtaa sun puolesta. Voisivat kyllä tukea sinua imettämisen kanssa, kun se kerran onnistuu! Minä näen, että imetys on vauvalla hyväksi, jos se vain onnistuu ja miksi ihmeessä se pitäisi lopettaa, kun homma toimii?! En ymmärrä miten se tuttipullo olisi sen helpompi. Onhan siinäkin homma puhdistella koko ajan pulloja, lämmittää sitä maitoa jne. Meillä mun mummo on imettämistä vastaan ja siitä sainkin esikoisen kohdalla kuulla ties miten monta kertaa ja samaa kohtelua saa muutkin sukulaiset jotka vauvaansa imettävät. Mummo ei vaan millään ymmärrä, että imetys on vauvalle hyväksi ja monet haluaa imettää. Mutta ei..ennen vanhaa lykättiin sokerivettäkin pulloon ja mitä ties juttuja sieltä mummon suusta tulee. Eihän se imetys heiltä ole mitenkään pois. Kuulemma ajattelee vain äidin parasta, että äiti saa omaa aikaa.
 
  • Tykkää
Reactions: *Pihla*
Onnea Hep! Joskos tästä nyt vähitellen alkaisi nämä meidän loppukuun tytöntylleröt syntymään, kun alkukuusta taisi tulla yksinomaan poikia! :)

Vaikka itsellä ei ole mitään kokemusta imetyksestä niin ahdistaa teidän puolestanne. Haluaisin vaan sanoa, että unohtakaa kaikki inhottavat kommentit siitä ja tehkää niinkuin itse parhaaksi tunnette! Varmasti helpommin sanottu kuin tehty, varsinkin jos oma lähiympäristö suhtautuu siihen ikävästi. Mutta tsempitykset täältä joka tapauksessa!

Mamira 39 + 5 kääks!
 
  • Tykkää
Reactions: Lara-- ja *Pihla*
Onnea paljon Hep!<3

Mua kans alkoi suututtaa Pihlan puolesta. Hitsi mitä pässejä tommoset jotka ei osaa pitää mölyjä mahassaan ja puuttuvat asioihin jotka ei niille kuulu! Yritä lykkiä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos,
Sä tiiät Pihla itte mikä on parasta sulle ja sun vauvalle, jätä tommoset kommentoijat ihan omaan arvoonsa!

Nyt en muista kuka sanoi vauvelillaan olevan mahavaivoja, mut nakkaan tähän vinkin et jos kovin jatkuu niin kannattaa käyttää vyöhyketerapeutilla hierottavana. Lähipiirissä paljon hyviä kokemuksia et nopea apu ollut vauvojen masuvaivoihin :)

Oiskohan mun vuoro seuraavaksi tositoimiin? Tänään ollut kyllä ihme tuntemuksia.. Ihmeellisiä jomotuksia, kolotuksia, vauva riehunut pari päivää kun herhiläinen (normaalisti aivan paikoillaan aina..) vatsaa vääntää ja yököttää, menkkamaisia särkyjä selässä ja jaloissa...
 
  • Tykkää
Reactions: *Pihla* ja lauwra
Että ihmisiä sentään, antakaa meidän imettää jos me niin tahdotaan. Mä kyllä tunnustaudun myös häveliääksi imettäjäksi, mieluusti menen vähän sivumpaan jos on vieraita tai vieraissa, mutta sitten on näitä jotka tukkii ihan siihen iholle silti. Esikoisen kanssa me tehtiin ensimmäinen reissu sukujuhliin kun hän oli 1kk ja kyllä oli sukulaiset pörräämässä ympärillä tauotta. Jopa mun ja vauvan perässä juostiin takkahuoneeseen asti vaikka sanoin että menen nyt rauhassa syöttämään tämän että päästään joskus lähtemään 3h ajoreissulle kotia. JA EI, sinne se mumma tunki perässä, että mua ärsytti. Nakutin toisella kädellä tekstaria miehelle että tuu hakemaan tää sun mummos pois että saadaan olla rauhassa, ei tyttö malttanut syödä kun joku lääppii ja lässyttää vieressä antamassa ohjeita. :mad: Nyt aion kyllä olla napakampi alusta asti, esikoisen kanssa kaikki oli niin uutta kokoajan :love:

Ja onnea Hep :love::love: lisään listalle :)

 
  • Tykkää
Reactions: *Pihla*
Onnea Hep!:)

Voi kuinka raivostuttaa sun puolesta Pihla tossa imetysasiassa, on se ny kumma jos ei imettää saa rauhassa ja miten haluaa! Mut nauratti toi poikavauvan pissaaminen, montakohan kertaa täälläkin on vauva kerennyt pissaileen joka paikan :D Se on niin nopeeta toimintaa..

Meillä sujuu ihan hyvin, imetys onnistuu, tosin sitä en tiiä vielä minkä verran paino on noussu pojalla.. Mutta pissaa ja kakat tulee useemman kerran vuorokaudessa joten sinänsä en oo huolissani. Nyt on vaan alkanut välillä puklailemaan syönnin jälkeen, en tiiä vaikuttaisko siihen sekin että mulla näyttää tulevan maitoa niin paljon et poika saa ihan tosissaan nieleskellä.. Välillä pitää enimmät valuttaa ensin johonki harsolleo_O Ja mahasta selvästi ottaa ainakin yöllä:(

Tsemppiä kaikille vielä yhdessä kasassa oleville:)
 
  • Tykkää
Reactions: *Pihla*
Käytiin tänään ultraamassa pojan virtsarakko ja munuaiset kun rakenneultrassahan oli laajentunut virtsarakko ja epäiltiin jopa kromosomipoikkeavuuden mahdollisuutta. Asiaa ultrattiin pari kertaa ja todettiin kuitenkin rakko normaaliksi mutta mahdollinen läppä virtsateissä. Tänään sitten todettiin kaikki normaaliksi. :) myös lastenlääkäri tutki ja totesi pojan voivan oikein hyvin. Nyt voin myös olla varma , että poika syö tarpeeksi sillä painoa tänään 3970g kun syntymäpaino oli 3750g. Hyvässä nesteytystilassa siis. :)

Ainut mikä mua kuitenkin vaivaa on pojan päässä oleva pieni patti.. Lääkäri sanoi että jonkinlainen sidekudospatti että on ihan yleisiä mutta hyvä kuitenkin seurata.

Kummit myös pojalle pyydetty :)

Malsa ja pojuE 1vko
 
Sori oon nyt nopee vaan..

Maidonlusäysvinkki olut ja siis alkoholiton ajaa täysin asian! Esim Nikolai merkkinen tavallisista kaupoista. Yksi pieni tölkki päivässä riittää. Tän nimeen vannoo niin moni että pakko uskoa. Vissiin siinä ohramaltaassa on joku stimuloiva tekijä? En tiedä josko se masunpehmittämiseen tarkoitettu mallasuute ajais myös asiansa? Sitähän olis helppo sekottaa ruokaan jos olut ei juomana maistu.

Imetystsempit kaikille tarvitsijoille!! Tää on niitä juttuja joissa psyyke on isossa osassa eli stressi alitajuisestikin hankaloittaa. Lepoa, tukea tarvittas kyl.. Hoivatkaa itseänne ja heittäkää kommentit, suositukset sun muut sivuun ja luottakaa itseenne, tuntemuksiinne ja kykyihinne! Esim vauva voi olla kovinkin kärttyinen ym vaikka maitoa tulis hyvin, ja kaikenmaailman vaiheitahan näillä on alusta asti. Ja sit jos vaikka tuleekin liika kovaa sitä maitoa niin sekin suututtaa vaavia, kuten myös sit se hidas heruminen. Jos epäilee suihkutissejä niin sit suosiolla imetys pötköllään. Mutta siis ottakaa kaikki hoiva, apu ja lepo vastaan ja vaikka traktorikuulosuojaimet jos kovasti itkua ja se tuntuu käyvän päälle. Kyl te naiset selviitte, senkin sissit!
 
  • Tykkää
Reactions: Lara--
Kiitos teille ihanat tsempeistä ja ystävällisistä sanoista! :) niinhän se tuntuu olevan, että teit niin tai näin, niin aina menee väärin. Tytön kohdalla sain kritiikkiä siitä, etten imettänyt ja nyt sitten imettäminenkin on väärin. Miten ja millä sitä vauvaa pitäisi ruokkia?? Jos ei korvikkeella eikä imettämällä... Itse koen tämän imettämisen toisaalta jopa helpommaksi kuin korvikkeen kanssa pelaamisen. Tissit on aina mukana, maidon lämpötila on just sopiva, ei tarvi pelata korvikkeiden ja pullojen kanssa ja erityisesti yöllä on iso plussa, ettei tarvi nousta lämmittämään maitoa ja pesemään pulloa, senkun työntää tissin vauvan suuhun. Ja mäkään en todellakaan imettäessäni kaipaa mummoja, vaareista puhumattakaan, viereen jakelemaan neuvoja ja lähmimään vauvaa, kun imetän :D

Kerttuliinu, toivotaan että tositoimet kutsuu :)

Miiula, mites haava? :) ja se pissaaminen tosiaan käy niiiin nopeasti ja lentää kauas :D

Malsa, hyvä että kaikki näyttää nyt hyvältä :)

Meidän pojan paino on noussut nyt päivää vajaa kahdessa viikossa 410g :) ensi viikolla on neuvola ja saadaan kuulla terkan tuomio tuosta painosta. Harmittaa kyllä, jos ei edelleenkään ole tyytyväinen painonnousuun, mutta yritän olla miettimättä sitä nyt. En oikein enempää voi enää tehdä kuin alkaa sitten antamaan korviketta, jos pojan painosta tulee sanomista. Maitoa kuitenkin tulee riittävästi ja siitä olen varma, mutta kaikki mulle hokee, että tissistä imeminen on ihan hirvittävän paljon rankempaa kuin pullosta (taas yksi syy, miksi pitäisi antaa korviketta...), joten sitten ei enää ole muuta vaihtoehtoa kuin se, ettei poika jaksa imeä tarpeeksi. Itse olen tyytyväinen tuohon painonnousuun, kun onhan se kuitenkin karvan päälle 200g/viikko, mutta mitä sanoo meidän tiukkapipoinen terkka. Poika jaksaa kuitenkin seurustella pitkiäkin aikoja ja nyt voin jo ihan varmasti sanoa, että hymyilee ihan tietoisestikin :)
 
Onnea Hep!! ❤ ihanaa saada lisää tyttöjä joukkoon!!

Tältä korvikemammalta myös suuret tsempit kaikille imettäjille!! Ei voi uskoa noita kommentteja mitä olette saaneet.. luulin että vain me ketkä kaivamme tuttipullon hoitolaukusta saamme kritiikkiä ja valistavia kommentteja.. ei muuta kuin yhdestä korvasta sisään ja toisesta ulos ☺

Me olemme parhaat äidit lapsillemme, muistetaan se!

Mutta kyllä tässä saa olla omasta lähipiiristä onnellinen kun ei kukaan ole neuvomassa ellen neuvoa kysy.

Catnip82
 
Onnea Hep vauvasta!

On se kyllä käsittämätöntä, kuinka ihmiset jaksaa olla neuvomassa/moittimassa oli se sit imetystä tai sitä että et imetä. Mutta annetaan me niiden höpinöiden mennä ohi ja luotetaan, että me itse tiedetään mikä on paras omalle vauvalle ja omalle itselle.

Me taidettiin vihdoin "keksiä" nimi vauvalle. Ei mitenkään viime tipassa, kun tarkoitus on kuitenkin ilmoittaa se kaikille sit jo sairaalasta. :) Näissä raskaushuuruissa rupes sit kumman paljon ottaan päästä, kun mies jutteli puhelimessa anopin kanssa ja rupes sille jotain vihjaileen nimestä, tosin sanoi, että ette ikinä arvaa, kun hänkään ei oo koskaan varmaan kuullukaan semmosta nimeä (miehellä on vaan tosi huono nimimuisti, ei se niin erikoinen nimi ole!). Mä sit kiljuin vieressä, että ei sitä vielä saa kertoa. No mummu uteliaana luurin toisessa päässä rupes sit arvaileen ja miehellä suu loksahti auki, kun arvas ekalla heti oikein. Jostain syystä ärsyttää nyt suunnattomasti, vaikka ei siis paljastettu, että meni oikein, mutta voin jo niin kuvitella mummon voitonriemuisen ilmeen, kun pääsee sanoon, että "mähän arvasin!" :mad: Ja voin myös kuvitella, kuinka asia muuttuu pikkuhiljaa niin, että hän TIESI asian ja sitten jopa niin, että hänhän se oli joka nimen KEKSI. Ennenkin käyny niin, että ku on anopin kans jotain jutellu kaksistaan, niin kohta on sit selittäny muille omina sanomisinaan semmosta mitä mä olen sille just sanonu. Tekis melkei mieli vaihtaa vielä nimi, mutta ehkä tuo on niin hyvä että kannattaa pitää.

Eipä oo mitään tuntemuksia, että vauva olis tulossa. Tänään tulee mun äiti meille ja on koko juhannuksen, että sillä välin olis oikein sopiva aika vauvan ulkoistua, kun mummi olis valmiiks kattomassa isompien laste perään. Perjantaina eli LAna on myös meidän hääjuhlan vuosipäivä, joten se olis ihan hyvä päivä synnyttää. :love:

Sulo-Sylvia ja sipsukka 39+5
 
Onnea Hep tytöstä! :love:

Mulla loppui eilen jälkivuoto, arvaako joku mitä mä sen kunniaksi tein? :whistle: Melkein kyllä jännitti!

Täällä on nyt nähty kaksi peräkkäistä yötä from Hell. Samalla kaavalla mentiin, kitinä ja nyt jo huuto alkaa kun mennään makuulle ja olen syöttänyt pojan. Pienet torkut tissin päälle (jes, nyt se nukahti!) kunnes vauva herää ilmeisesti vatsanväänteisiin tai refluksiin. No, vauva näyttää kipunsa nälkänä ja hamuilee ihan mahdottomasti, tyytyy ainoastaan tissille. Ja minähän syötän, ja koko rumba alkaa taas alusta. Jossain vaiheessa kuvioon tulee lisäksi hillitön pulauttelu kun vauva on niin täynnä.

Viime yönä jaksoin ilman unta puoli kolmeen asti, sitten heräsi jo mieskin. Tuo siunattu mies kävi keittämässä pojalle tutin (ekaa kertaa, ei olla aiemmin käytetty) ja siitä alkoi minun lepo. Sain nukkua neljästä kahdeksaan, sitten vasta vauva söi (y)

Teki kyllä jotenkin pahaa antaa vauvalle tutti, toinen silmät selällään ihmetteli tuttia suussa. Taisin vähän itkeäkin :cry: Vaikka se tutti taitaa nyt olla ainut keino tästä noidankehästä ulos. Tämä "tissiä joka itkuun" ei nyt oikein toimi kun lohtutissi vaan pahentaa mahavaivoja. Tietysti myös nostin vauvan nukkumaan pääpuoli ylempänä.

Kuusama ja T-vauva 4 viikkoa 1 päivä :love:
 
Kuulostaa Kuusama niin tutulta! Meillä vaan ei tutti ihan aina kelpaa.. Kamppailen sen suhteen annanko tissiä aina kun haluaa vai yritänkö pitkittää väliä?! Itkee tuskissaan jos ei tissiä saa ja jos saa niin sitten taitaa tulla vatsakipuja... Vauva kakkaa koko ajan ja nyt on mennyt iho rikko pepusta :( täytyy antaa ilmakylpyjä ja muistaa samalla pippelisuihku :) eikös sitä rasvaakin ole hyvä laittaa rikki menneelle iholle? Vai hautuuko entisestään?

Käytännön kysymys: kun menette autolla esim. Ruokakauppaan, miten kuljetatte vauvan kaupassa? Otatteko vaunut mukaan vai turvakaukalossa? Kaukaloa ei ilmeisesti saa laittaa ostoskärryihin?
 
Musta tuntuu et joka asiaan kommentoin ku mun tutun/siskon/kaverin vauvallakin sitä tätä ja tuota ja auttaa se ja se.. :D mut niin teen taas! Jotenkas Kuusama, kaverini vauva teki ihan samoin iltaisin et nukahti hetken ja alkoi sit huutamaan. Joku sit vinkkas hälle et kokeeilla gavisgon-lääkettä refluksiin.. Vauvaakin voi närästää:( sillä autto sit se..en tiedä kuin pienelle sitä saa antaa, kaveri anto muistaakseni muutaman kk ikäiselle. Onneksi tuttikin auttaa, yritä nukkua päikkäreitä jos vaan pystyt niin et aivan väsy.. Tsemppiä sinne!<3

Kai näitä supistuksia voi jo kipeiksi sanoa kun pakko keskeyttää kirjottelu ja puhallella välillä.. Mä niin synnytän juhannusvauvan. <3 heräsin yöllä kun niin poltteli, järkky miten se säikäytti.. Kävin sit ripulilla ja en tiiä olinko niin paniikissa vai mitä mut sain hirveän horkkakohtauksen, samalai ku kuume ois noussut niin tärisin.. Olin ihan varma et lähtään ennen aamua synnyttään mut ei... Mutta kylläpä voi käyä kipeää!! Ja näö on vielä pientä.. Apua!!!!!

Kerttuli poksuu 39
 
  • Tykkää
Reactions: Lissu123
Staffy, kannattaa laittaa vaikka bepanthenia ja talkkiakin aina tupsautella.. Varmaan tiesitkin mut pikkuvauvan pikkukakan voi pyyhkiä kosteuspyyhkeillä, ei tartte hanan alla jokaista kakkaa pestä, seki ärsyttäö ihoa kun niitä kakkoja tosiaan voi olla joka vaipassa:)
 
  • Tykkää
Reactions: Staffy85
Meinasin jo tulla huhuilemaan, että onko kaikki lähteneet synnyttämään. :) Tuntuu, että täällä on jo melkein kaikki pullauttaneet palleronsa ulos.

Kerttuliinu, hyvän kuuloisia noi sun oireet. Mulla on vaan ihan vähän sellainen tunne ihan kuin menkat olis alkamassa. Ei oo kuitenkaan tullut niitä virallisia synnytyssupistuksia, eli en vieläkään tiedä, miltä ne sit tuntuu. Eilen aamulla vatsa tais olla myös vähän löysällä. Jotenkin sellanen jännä olo, että kohta se alkaa... vauva riehunut pari päivää, mutta nyt vähän hiljentynyt, jospa siellä kerättäis voimia tulevaan. :)

Täällä kans olen yrittänyt henkisesti motivoida vauvaa syntymään perjantaina, kun miehellä on silloin synttärit. Eipä tartte pahemmin miettiä lahjaideoita. :love:

Mamira 39+6
 
Saatiin tänään heti aamusta ihania uutisia, eli vauva pääsee huomenna kotiin ellei nyt mitään radikaalia tässä tapahdu! Voi vitsi mikä tunne, huomenna ois sopivasti just pojan 1-viikko-synttäritkin :love:

Tosin nyt alkoi vähän jännittääkin kun äsken saatiin tietää että täällä osastolla on joillain vauvoilla löydetty joku infektio ja nyt koko osasto on kosketuseristetty ja kaikki varotoimet päällä, ettei nyt mikään epidemia lähtis leviämään... :eek: voi kunpa ei tarttuisi meidän vauvaan. Oon ollut niin onnellinen koko aamupäivän kun miettinyt vaan että huomenna saadaan pieni kotiin.
 
  • Tykkää
Reactions: JeHiL ja *Pihla*
Ihania uutisia Pupumama! :) nyt vaan toivotaan, että infektio pysyy kurissa, eikä tartu teidän vauvaan.

Vatsavaivoihin kannattaa kokeilla disflatylia. Mä en enää anna päivittäin, vaan ihan vaan silloin, kun näyttää, että vatsaa vääntää. Aika nopeasti alkaa pierut liikkumaan :D

Pepun olen ottanut tavaksi pestä kerran päivässä, vaikka kakkoja on useammin. Helpommin saa kaikki taipeet puhtaaksi.

Äsken ronskisti vetäisin tissin esille tuossa omalla pihalla, kun tyttö halusi olla ulkona. Ja tottakai tuo naapurin 18v teinipoika ilmestyi just pihalle :D yritin sitten äkkiä jollain viltillä peittää itseäni... Onneksi ei ihan suora näkyvyys ole naapurista meille :D
 
Pupumama, ihania uutisia!! Toivotaan että kaikki menee hyvin loppuun saakka ja saatte pojan juhannukseksi kotiin.

Pihla eiköhän se 18vee ole jo tissejä nähnyt ja hyvä vaan jos vähän muistuttaa miksi ne meillä naisilla oikein on :D että ei ne ole vaan miesten viihdykkeeksi...

Staffy, me ollaa käytetty sinkkivoidetta peppu jos oikein ärtynyt punoittamaan. On toiminut hyvin. Nyt on myös jotain Natusanin suojavoidetta millä sain esikoisen nenän alusen parannettua kun meni nuhan aikaan ihan punaiseksi.

Ruokakaupassa on turvakaukalo laitettu siihen kärryyn päälle, poikittain. Vanhempien vastuullahan se siinä on. Kun ikää tulee lisää niin sitten laitetaan siihen vauvakärryjen "kaukaloon".

Taidanpa laittaa simmut hetkeksi kiinni kun lapset nukkuu, kissa kuorsaa ja mies lähti juoksemaan. Ostin tänään viikonlopuksi pussin laskuja ja sipsejä, kun ei tarttee verenpaineita enää varoa ☺ ostin myös yhden siiderin näin juhannuksen kunniaksi, 0,33l puhdasta nautintoa tiedossa perjantaina. Silloin olisi ollut LA niin sen kunniaksi saunan jälkeen sihautan tölkin! Elämä risaiseksi ;)

Catnip82
 
  • Tykkää
Reactions: Malsa
Catnip, on varmasti :D mutta mä olen vaan niin häveliäs itse, että en halua esitellä tissejäni naapurin miehille. Jospa imetystuokio olisi toiminut vaikka hyvänä ehkäisykeinona :D

Miksei turvakaukaloa saisi laittaa ostoskärryihin? Me ollaan aina laitettu sinne kärryn pohjalle. Ja niin täällä näyttää valtaosa tekevän. Ei mulla ole tullut mieleenkään, ettei niin saisi tehdä :D
 
  • Tykkää
Reactions: Catnip82
Turvakaukalo kärryihin jos on isot kärryt, tai jos tulee kamalasti ostoksia niin oon pitäny siinä missä isommat lapset istuu, kasvot itseeni päin. Just kivasti entinen kaukalo loksahti siihen lähes joka kaupassa :D oonko pahismutsi.. Heh.

Aijjoo, aamulla ihmettelin että miks mun paita tuntuu märältä, kerkesinkö jo lotrata mehulla vai mitä. No ei, tissit herutti maitoa!!! Iiiksss.
 
  • Tykkää
Reactions: Lara--
Staffy: Sinkkivoidetta suosittelen minäkin, apteekista nimellä Mitosyl, tosi hyvää rasvaa :)

Kuusama: Älä ressaa tutista, hyvähän se on jos siitä on apua välillä :) ei kai sitä tarvitse antaa kun pahimpaan hätään? Teillä on imetys niin hyvässä vauhdissa, että en olisi huolissaan tutin käytöstä :)

Mulla myös samoja oireita kun sulla Kerttuliinu ja Mamira! Itse en silti usko jotain syystä että vielä tulisi. Ostettiin niin hyvät ruoat juhannukseksi, että en halua olla laitoksella silloin :'D

Pupumama: Ihanaaaa! Toivottavasti pysyy se pöpö poissa niin saatte pienen kotiin :)

Supistaa vähän väliä ja aamulla tuli kaksi kertaa sellainen tosi kova kuukautiskipu toiseen nivuseen :eek: Oli siinä ihmettelemistä mulla, että mitä hittoa se sitten oli... Mutta ei, en usko että tämä tästä lähtee käyntiin. Odotus tuntuu jo ihan epätodelliselta, koska olin jostain syystä asennoitunut ,että vauva syntyy ajoissa... Ja nyt ei sitten kuitenkaan ole vielä tulossa. Tuntuu että menee vielä piiiitkä aika...

Lara 38+5
 
Pupumama, onpa kivoja uutisia :)

kasassa ollaan edelleen, mur.. no se on varmasti niin että juhannus menee sairaalassa :) pitää alkaa nii asennoituminen. Tai sit mennään heittämällä yli..
tai sit ei tuu ikänä pois mahasta. Seki mahdollisuus on just mun kohdalla :D
menkkakipua on, välillä enemmän välillä vähemmän. Limoista ei tietookaan ja ei ainakaa mitää kivuliaita supistuksiakaan.

Ärsyttäviä kyselyitä on tullut että joko oot pullahtanut, eikö se jo ala tulla, plaaplaa.. enää en vastaa puheluihin kun miehelle, äidille ja Anopille. Tekstarit vielä menee, mut en jaksa jaaritella puhelimessa yhtään enempää. Olen omissa oloissani Mieluummin kun puhelimessa.. ärsyttää..

No joo.. mutta näillä mennään..
T. Henttu ja Justiina 40+1
 
  • Tykkää
Reactions: BeiBei
Täällä kaikkos päiväksi supparit mut nyt on taas iltaa kohden tullut muutama tosi kipeä. Aika lyhytkestoisia vaan varmaan max puoli minsaa. pitäkääpä peukkuja et alkais nyt tosissaan käynnisyä tää homma.
Ärsyttää vaan tuo mies ku se ei kerrassaan tajua et tää tosiaan voi syntyä vaikka ens yönä, kokoajan suunnittelee kaikkea - kutsunu vieraita grillaamaan huomis illaksi ym autonkorjauksia.. Sit ei millääb meinannut mennä jakeluunn etten todellakaan oo näitten kipujen ja olojen kans lähössä yksin ruokakauppaan..

Nooh, ehkä tää tästä.. On tuo silti niin ihana ja rakas ukko vaikka onkin välillä vähän tonttu <3

Pitää lähtä tonne ulos touhuileen niin jos se vähän laittais vauhitusta..
 

Yhteistyössä