Kesäkuun kullanmurut 2015 **MEIDÄN KESÄKUU**

Onnittelut Malsalle vauvansaaneista uusimpana ja sitä ennen ainakin Sylille ja Bellalle ja Pupumamalle ja ja!!:D


Kiva lukea noita teidän synnytyskertomuksia kyllä! Ja teidän jo vauvautuneitten tarinointeja ja kokemuksia myös!

Bella85 jos vauvaltasi maltat kommentoida, niin missä vaiheessa sulla todettiinkaan se hepatogestoosi? Olin eilen lääkärikäynnin jälkeen ihan iisinä asiasta, mutta yöllä kutitti niin vietävästi, etten saanu nukuttua ja aloin vaan ajattelemaan ja panikoimaan, että meidän tapaus on se 1 %, jossa vauva kuolee kohtuun. Varsinkin kun ihan vahingossa klikkasin itteni johonkin hiton blogiin aiheesta. Nyt päivällä oon taas rauhottunu. Mutta voin vaan kuvitella, että jos tää mahan onneksi lähes jatkuva tohina ja pöhinä hiljenee hetkeksi niin saan paniikin aikaseks.:unsure:

Vielä tämän päivänen ketutustarina.
Olen vaan tähän saakka kuullut, että tuntemattomat ihmiset voi heittää ikäviä kommentteja raskaana oleville ja tänään kyllä yks jätkä pilas vähintäänkin mun jätskihetken. Olin lähikaupan kassalla ostoksinani yks minttupuffetti ja vieressä jonotti varmaan suoraan parin kaljan jälkeen terassilta pölähtäny mieshenkilö, joka siinä reteesti kommentoi mulle, että "joo, tiedän kyllä että raskaana on kaikenlaisia mielitekoja, mutta kannattas varmaan vähän rajottaakin tota herkkujen syöntiä" Minä siinä, että anteeks mitä sä sanoit, eihän noin voi kommentoida raskaana olevalle, tai kenellekään. Tyyppi siinä selittelee, että "niin, en millään pahalla, että kun ex-vaimokin oli raskaana, niin suklaa ja herkut kyllä maistui, ihan kaikella kunnioituksella raskaana olevia kohtaan". Mulla niin kiehahti, en tiedä mitä sen tyypin kaveri ja muut jonottavat ja kassat mietti, mut toi oli musta tosi törkee. Kenelle mennään kassalla kommentoimaan ostoksia? Raskaana olevalle ainoastaan! Pidin itteni, enkä räjähtäny, taputin lähtiessäni tyyppiä olalle ja sanoin, että no ihan vaan vastaisuuden varalle, pyydän, älä sano noi enää yhdellekään raskaana olevalle, että kiitos vaan.:devil::mad:

Pakko oli nyt tilittää tänne, kun te ehkä ymmärrätte sen ketutuksen määrän, mitä tosta voi tulla. Aargh. Raivostuttaa ehkä eniten se, että tapahtumasta on 3 tuntia ja vieläkin mietin päässäni, mitä mun olisi pitänyt sanoa sille häiskälle. Olis ollu paljonki sanottavaa kun todennäköisesti jonotti röökiä siinä. saatana.:devil:

Illa Tuu 37 + 3
 
  • Tykkää
Reactions: Staffy85
Noniin yritän jatkaa nyt vaikka pienempi tässä sylissä on. ja saanen tähän alkuun esittää raivoni... miehen vanhemmat tuli ´käväsemään` ja nyt eivät tajuu lähtee millään ! siis voi helvetti mitä urpoja. Eivät tajunneet kun sanoin että vauvaa pitäis alkaa syöttää ja esikoiselle laitettiin puuro pöytään. Alkoivat sitten syöttämään sitä puuroa ja eihän se tyttö sitten yhtään jaksa keskittyä. Sitten alkoivat vielä ehdottelemaan heidän mielestään parempia kummeja pojalle. Näyttää vaivaavan, että kummit tulossa mun puolelta.. Huh vihdoin tajusivat lähteä..

Synnytys oli vähän pidempi kuin esikoisen. Avautuminen oli taas alussa hidasta ja kun ei vauva laskeutunut. Epiduraali ei toiminut niin hyvin, mutta kaasusta oli apua tälläkertaa. Parempi synnytyskokemus kaikin puolin. Tunsin olevani ajantasalla ja tiesin mitä tapahtuu. Ponnistusvaihe ei ollut niin kipeä ja hallitsin tilannettta paremmin enkä pidätellyt. Ahdistusta aiheutti kun vauvan sydänkäyrä ei välillä piirtynyt ja muutama minuutti kun käyrä ei piirtänyt ja alkoi hälyttää ja kätilö tuli vähän liikuttelemaan sitä johtoa niin itkin että vauvalla ei ole kaikki hyvin. Onneksi oli vain kontaktihäiriö. Vauvan 1min apgaritkin oli "vain" 7 kun oli vähän pinteessä ponnistusvaiheessa. 5min sai jo 10 ja pääsi pian rinnalle. Tikkejä tuli huimat 3. Ensi-imetys onnistui jo heti salissa ja vauva oppikin oikeastaan heti hyvän imuotteen ja maitoparran sai jo salissa. Sairaalassa olo oli arvatenkin kauheeta ja kotiin toivoin jo keskiviikkona, mutta vauvalla ikää niin vähän ja yksi verensokeriarvo oli alhainen ja mulla oli streptokokki positiivinen niin halusivat vielä pitää yhden yön. Eilen sitten tultiin kotiin ja sylissä on kokoajan pidettävä. Kaupoilla oli tänään pakko käydä hakemassa isille lattialle patja jossa nukkuu kunnes saadaan nää maitohommat hyvin toimimaan. Isosisko niin haluaisi vauvaa hoitaa ja paijata.

Olipas pitkät sepostukset taas :)
Osaisko Lara sanoa onko normaalia kun tämä syö tissiä ihan tosi vähän aikaa kerrallaan? hyvä jos 5min kerrallaan imee.. Maitoa kyllä tulee ja kuulee että sitä nielee ja vaippoja kastuu ja kakkoja tulee. Esikoinen veti aina tunnin tissimaratooneja 3h välein mutta tää imee 5min mutta toisaalta pisin tauko ollut 2h..

Malsa ja pojuE 3vrk
 
  • Tykkää
Reactions: Lara--
Mahtava juttu, Lauwra! Kyllä kotona oleminen aina sairaalaelämän voittaa :)

Ja Illa Tuu, huhhuh mikä tyyppi! :O

Kyllä viekin tämä vauvanhoito iloisesti aikaa.. Ensin vaihdat kuivan vaipan, sitten syötät kahdesta tissistä, välissä röyhtäytys. Jälkimmäisen syötön aikana kuuluu puhtaasta vaipasta kauhea töräys, eli taas vaipanvaihdolle. Vaippa vaihdettu ja vauva puettu, sitten ylensyönyt vauva heittää ylimääräiset maidot päälleen. Meni vain body uusiksi.. Silti nautin tästä hommasta enemmän kuin mistään muusta :love:
 
Raskauskiloista vielä... Niin mittasin tänään ja mulla tippunut paino maanantaista 8.5kg !!!! toki vaaka eri ja vauvakin välissä syntynyt mutta silti aikamoiset lukemat... Nyt siis -4kg lähtöpainosta 3vrk synnytyksestä :D
 
Kauhee tyyppi, Illa Tuu! Mä oon ajatellut että ihmiset taas on paljon mukavampia raskaana oleville :eek: Mutta jätä omaan arvoonsa tollanen mokoma!

Mulle kävi äsken hoitaja sanomassa, että "ai niin onks kukaan muistanut mainita että sun pitäis lähteä huomenna kotiin!" Siis kyllähän mä tiesin, ettei täällä huvikseen vaan voi hengailla, mutta silti tuntui inhottavalta kun ilmotetaan vaan tollei by the way. Muutenkin nää tän osaston hoitsut ei oo kyllä kovin ystävällistä porukkaa mun mielestä, jotenkin ylimielisiä ja kauhea kiire koko ajan. Samaa asiaa saa pyytää viis kertaa ennen kuin joku sit oikeasti muistaa hoitaa sen... No jaa. :rolleyes:

Joka tapauksessa, pieni itku pääsi kyllä äsken kun tuli niin surku olo siitä, että itse pääsee kotiin ja vauva jää tänne sairaalaan :cry: Tiedän että se on sen parhaaksi, mutta silti. Täältä osastolta on niin paljon helpompi päästä vauvan luo heti kun haluaa. No onneksi mekään ei kauhean kauaa asuta, mutta kun ei ole omaa autoa niin aina pitää sitten sumplia äidiltä autoa lainaan tms. Ja toivottavasti vauvakin pääsisi kotiutumaan maanantaina, kun ainakin sinne asti vielä saa antibiootteja mutta vielä ei tiedä tarviiko pidempäänkin... Voi kun toista voikin rakastaa heti näin paljon :love: Mä just mietin että miten niin muka synnytin vasta EILEN!

Ja sitten vielä omanapaisesti yksi positiivinen juttu! Mä oon tänään jo imettänyt pari kertaa, vauva söi ihanan reippaasti ja maitoa tuli vielä nyt illallakin niin, että sain pumpattua tuliaisia pienelle <3
 
  • Tykkää
Reactions: Lara-- ja BeiBei
Kiitos sympatioista mun päivän episodia kohtaan. Jotenkin sen johdosta rupesin myös miettimään, että mitähän kaikkea kommentointia sitä tulee ihmisiltä tässä kunhan se lapsi sitten saapuu.
Pääasiassa ihmiset kyllä on ystävällisiä ja kiinnostuneita, esim tuolla kun koiran kanssa lenkkeilee, niin saa puhella kyllä vauva-asioista mukavaan sävyyn. :)

Äiti, anoppi, kaverit, tutut, tuntemattomat, kaikilla on jotain sanottavaa ja mielipiteitä jostain asiasta koko ajan.
Ääk, Malsa, just tollasta vähän pelkään meidän anoppilasta, että tulevat jäädäkseen, kun vauva on syntynyt. Ainakin anoppi kertoi varanneensa lomaa heinäkuulle, että voi sitten olla meillä avuksi. Ei oikein olla puhuttu, mitä konkreettista se sillä tarkotti. Enhän mä halua, että se täällä koko ajan roikkuu! En mä halua, että mun oma äitikään täällä koko ajan on.

Kuusama, odotan innolla kans tommosta kiireetöntä vaippaimetystouhua!

Jaksamista kaikille!
 
Tuli tosta kommentoinnista kauppajonossa mieleen, että sen lisäksi, että raskaana olevan ostoksia, ulkonäköä tai hengitystekniikkaa saa kommentoida kovaan ääneen ilman seurauksia, myös kaikenlaisten "parhaiden neuvojen" jakaminen absoluuttisina totuuksina on todella ärsyttävää!

Itse mm. kirjoittelin facebook-päivitykseeni, että pakkasin sairaalakassin. Siitäpä alkoikin nyt jo lähemmäs 10 tuntia kestänyt kommenttisarja muutaman kaveripiiriini kuuluvan äiti-ihmisen välillä. Ensin annettiin omat parhaaksi todetut neuvot kassin sisältöä koskien, jonka jälkeen alettiin sitten arvostella toisten listoja.
Joku oli pakannu sairaalakassiin oman tutin - no siitähän se sota syttyi: lapsuus on pilalla jos tutin antaa, ei tuu tissin syömisestä mitään!
Seuraava ehdotti rintakumia - joo siis ihan yhtä pilalla koko vauva jo semmoselle opettaa!
Näistä päästiin sitten tulen katkuisiin keskusteluihin rintamaidon tärkeydestä, imetyksestä ylipäätään jne.
Ihan uskomatonta, että korkeasti koulutetut sivistyneet naisihmiset kehtaa käyttäytyä tuolleen - ihan kun olisi olemassa vain se "yksi ja ainoa oikea tapa" pitää se vauva hengissä.
Voisi kuvitella, että juuri äidit ois toisilleen armollisia ja kannustavia, mutta näyttää pahasti siltä, että pitää vaan kilpailla siitä "minun keinoni on paras keino" -tittelistä.
HUOH!
 
Voi hyvääpäivää mitä kommentointia ootte saanu.. Mun lähipiirin naikkoset ei onneks oo muuten ku kannustavalla meiningillä
Ja kysyttäessä antaneet ohjeita.. Ku ne tietää et mä kuitenki teen oman pääni mukaan ja tasan opetan sen tutin ja käytän rintakumia jos tarve vaatii enkä todellakaan aio aatella olevani noiden tai minkään muunkaan takia yhtään huonompi äiti. Pääasia että sekä äiti että vauva voivat hyvin!!

Mä kans vähän pelkään et anoppi on jo ovella oottamassa kun tullaan sairaalasta...!! Aion kyllä
sanoa suoraan, että halutaan kotiutua rauhassa ja kutsutaan sit vieraat katsomaan tulokasta.. Varsinki jos itte oon heikossa hapessa ni tänne ei kellää oo mitää asiaa.. :D

Nyt katkes ajatus kun uni alko painaa...
 
Onko kaikki synnyttämässä kun on hiljaista linjoilla?? ;)

Hienoa Lauwra että pääsitte kotiin, sit vaan rauhallisesti otat muutaman hetken. :)

Illa Tuulla siellä aika epämiellyttävä sattuma kauppareissulla :/ Ei voi kyllä ymmärtää että mitä noiden miespuolisten ihmisten päässä aina oikeen liikkuu...

Täällä ihan ok nukuttu yö. Mitä nyt miehellä oli kaveri saunomassa, joten kyllähän ne tuossa ramppas ja se häiritsi mun unta.. Muuten vointi ihan entisellään eli varmasti olen yhes koos vielä tämän kuun lopussa!! :D

Mukavaa hellepäivää kaikille <3

Niin joo, voishan tuohon mulle päivittää tuoreempia tietoja eli LA 22.6. ikä 34v. ja viides. Sairaala voi olla kukalla edelleen :) Kiitos!

JeHil rv 38+5
 
  • Tykkää
Reactions: BeiBei
Illalla Tuu, hyvin pidit sitten kiukut itselläsi. Mä olisin varmaan räjähtänyt ihan täysin :eek: mä inhoan niin lujaa tollasta kommentointia. Mulle eilen joku tuntematon nainen tokaisi ohi kävellessään, että vielä meinaat jaksaa kantaa?? Öö en ku lopetan tän kantamisen keskenkaiken koska en jaksa enää? Hmm mitä!? :D En kyllä minäkään osannut mitään järkevää heittää takaisin. Tokaisin vain että pakko vielä vähän on jaksaa...

Malsa: Jos sulla maitoa tulee tosi paljon niin onhan se mahdollista, että vauva syö nopeasti :) Jos turvamerkit riittävästä maidon saannista täyttyvät eli:

- 5-6 pissavaippaa ja kaksi 2€ kolikon kokoista kakkaa vuorokaudessa

-vauva nielee imetyksellä niin että sen kuulee

-imetyksiä tulee 8-12 tai enemmän vrk

-vauva tekee muutakin kun nukkuu

-kakka on muuttunut pihkakasta maitoa kakaksi

-vauvalle tulee painoa (tätä ei tietysti voi tietää ennen punnitusta)

Niin voit olla varma että vauva saa hyvin maitoa ja lyhyet imetykset riittävät :) Vauvat ruokailevat eri tavalla ja tuokin voi vielä muuttua, että jossain vaiheessa alkaa olla rinnalla pidempiäkin hetkiä. Tai sitten hän on niin taitava imijä, että ei tosiaan tarvitse sitä viittä minuuttia enempää saadakseen mahan täyteen :) Syöttöväli kuulostaa hyvältä :)

Ohessa maidon riittävyydestä imetyksen tuki ryn tuollainen lehtinen :)

Omaan napaan ei mitään. Poskiontelontulehdus kyllä kyrsii, ei kulje yhtään happi nenän kautta :(

Lara 38+1
 

Attachments

Kerttuliiniko se pelkäsi olevansa ainoa odottaja täällä jäljellä?

Ei pelkoa! Omani ei ole syntymässä. Tiistaiksi sain jonkun kontrolliajan synnärille (silloin 41+0). Koitan puhua itselleni käynnistyksen.

Kun ei pysty oikein liikkumaan, ei tämä odottelu kovin mukavaa ole. Täällä pitäisi lapsia ja kotia hoitaa.

Onnittelut vauvautuneille!

Valkoinen 40+4
 
Kuulostaa Kuusama todella tutulta vaippa-imetys-vaippa -rumba! :)

Meillä oltiin eilen hereillä kuusi tuntia kun lopulta kahdeltatoista yöllä nukahti. En tiedä mistä moinen johtui. Nukkui kyllä pitkät päikkärit. Yö onneksi sitten sujui hyvin.

Lauwra, kyllä se eppari vaan on kipeä vielä useamman päivän. Otin särkylääkkeitä vajaan kaksi viikkoa. Mulla on korkea kipukynnys enkä mielelläni syö särkylääkkeitä. Nyt vaan oli todella pakko!
 
Mikä näitä mun naapureita vaivaa?? Näin unta jostain ihanasta remonttikohteesta jossa oli listatkin niin viturallaan ja niitä korjailtiin.. Heräsin sitten siihen nakutukseen ja totesin että naapuri nakuttaa omaa ulkoverhoiluaan tossa kivenheiton päässä. 6.45 aamulla ?! .... Kiitos tästä, en oliskaan halunnu uneksia enää enempää. Omakotitaloasumisen etuja :D

Kylläpä taas menottaisi, mutta en tiedä mihin sitä säntäisi taas.

Illa Tuulla kyllä rautaiset hermot, mulla olis napsahtanu samantien. Enkä ihmettele jos oli EX-vaimo kun tollasta päästelee suustaan.

Kävin eilen kaupassa hakemassa viimeisiä sairaalakassitarvikkeita, pyörin siinä side-osastolla eikä mitään hajua mimmosia mun olis pitäny ostaa. Ostin sit varmaan vääriä, on niin kauan kun viimeksi tarvinnut moisia :O ja alkoi jo väsykin painaa sen verran ettei ajatus kulkenut.
 
Suuret onnittelut kaikille pienokaisen saaneille! :barefoot:

Ihan tyrmistyneenä luen noita teidän saamia kommentteja ja naapurikokemuksia :eek: huh huh.. Piti kommentoida paljon muutakin, mutta mitä? :D:whistle:

Vähän omaa napaa. Täällä on vihdoinkin maito noussut ihan kunnolla! Hurraa! Miten siinä muun kohdalla aina kestääkin niin kauan, vaikka kuinka pesin vauvan kanssa? No, pääasia että nyt on hanat kunnolla auki (y) lisämaitoa en oo kotona antanut ollenkaan, synnärillä annettiin luovutettua maitoa pari kertaa. Tissillä viihtyy varsinkin iltaisin tankaten. Tähän liittyen mun mielestä hyvä artikkeli :
http://www.imetys.fi/index.php/tukea-tietoa/imetystukilista/imetyksen-ensipaivat/436-vauvan-kello

Yöllä poitsu ei oikein haluaisi nukkua omassa kopassa, äidin tissille kainaloon olisi niin paljon mukavampi nukahtaa. Mutta kun tämä äiti ei suuren oikein nuku kunnolla ja aamulla päätä kivistää kun torkkuu ihme asennoissa..

Musta on outoa ajatella että meidän poitsu on vasta viikon vanha! Jotenkin ei pää pysy mukana, kun ei voi pysähtyä ja elää vain vauvaa varten, kun esikoinen vaatii myös omansa.. Eilen oli ihana päivä, käytiin lounaalla ja siitä käveltiin puistokahvilaan, tyttö sai käydä leikkipuistossa purkamassa energiaa :) poitsu nukkuikin sitten vähän turhankin sikeästi illan ja tankkaus siirtyi alkuyöhon, vasta kajden maissa päästiin kunnolla unille. Kolmisen tuntia unta, syöntiä, vaipan vaihtoa, syöntiä ja unta melkein neljä tuntia :) nyt tissitellään ja eikun unille. On tää kyllä helppo tapaus, toivottavasti pysyisikin tällaisena:love:

Neiti S ja poitsu 8pv
 
  • Tykkää
Reactions: Staffy85
Malsa, on kyllä melkoisen urpot appivanhemmat, että noin myöhään teillä hengasivat! Onneksi meillä alun vierailijat ei hirveitä aikoja olleet. Nyt ollaan saatu olla tosi rauhassa jo :)

Hirveitä kommentteja ihmiset kyllä jakelee. Mä olin sellainen hormonihirviö, että olisin varmaan käynyt kimppuun, jos joku olisi kehdannut mulle avautua :D rumien kommenttien vastapainoksi haluan jakaa teidän kanssa kommentin, jonka itse tänään sain. Lenkitin koiria ja törmäsin yhteen tuttuun rouvaan, joka ei tiennyt, että olin raskaana ollutkaan. Olisitte nähneet ilmeen, kun kerroin synnyttäneeni vajaa 4 viikkoa sitten... :D rouvalta melkein putosi silmät päästä ja moneen kertaan kyseli, että ihanko oikeasti olen vasta synnyttänyt, että ei ikinä uskoisi, kun katsoo mun vatsanseutua. Ja mä otin tämän ihan vaan kohteliaisuutena :)

Laralle kiitokset imetysjutuista :) meillä täyttyy kaikki muuta kohdat, paitsi tuosta ruokailujen määrästä per vuorokausi en ole ihan varma. En oikein tiedä, miten sitä edes seuraisi, kun tämä kaveri tosiaan roikkuu iltaisin tissillä 4-5 tuntiakin pitäen vaan pieniä taukoja välillä. Muuten ruokailee yleensä sellaisen 15-30 minuuttia per kerta. Mutta mä nyt aion luottaa itseeni ja vauvaan ja siihen, että kyllä se tarpeeksi saa ravintoa :) eilen poika tankkaili tiheästi klo 17 alkaen ja lopetti vasta klo 22. Ennen seitsemää pääsin sen verran irtaantumaan, että kävin saunassa. Yöllä heräsi 3.20 ja 6.30. Tyttö heräsi 7.30 ja pojan syötin 8.30. Poika nukkuisi aamuisin pidempään, mutta kun tuo isosisko herättää.

Mitähän vielä piti kirjoittaa... NeitiSieväsen laittamaan linkkiin täytyy vielä tutustua :)
 
Äsken tulin kotiin, ilman vauvaa :cry: tuntuu ihan oudolta ja väärältä, melkein koko ajan itkettää. Nyt vähän ruokaa ja lepoa, ja illaksi takaisin pienen luo. Eivät osanneet sanoa vielä milloin vauvakin pääsee kotiutumaan, näillä näkymin 2-5 päivää mutta aika laaja käsitehän tuo on :cautious: mälsä homma.
 
Pihla: Jos kaikki muut kohdat täyttyvät, niin on hyvin todennäköistä, että imetyksiä on tarpeeksi myös :) Se onkin vaikea laskea niitä jos vauva syö ns kokoajan :) Meillä oli kuopukselle aina pitkät iltatankkaukset, vähintään klo 19-21 tai 23 asti joka ilta. Ainakin 8kk ikään saakka :)

Pupumamalle iso iso halaus! En voi kuvitella edes miten kurjalta tuntuu! Minusta on jotenkin väärin kotiuttaa äiti ja vauva eri aikaan, ihan kamala henkinen rasitus molemmille. Vaikka syyn ymmärtääkin niin se tuntuu niin väärältä. Koita jaksaa!!! <3
 
Pupumama, tiedän tunteen! Koita jaksaa, ei onneksi montaa päivää tarvitse erillään olla. Ja koeta ajatella siltä kantilta, että nyt ei tarvitse kotona arvuutella. Että onkohan kaikki nyt hyvin yms. Toivottavasti teillä on teholla yhtä ihanaa porukkaa töissä, mitä meillä. Se auttoi myös paljon, kun tiesi kenen hoidossa oma vauva oli.

Aina olen unohtanut kommentoida sitä tapaamis ideaa. Mä oon niin messissä jos treffit joskus järjestyy. Suunnittelin laittavani nimikyltin, jossa oma nimi ja Massa Taavetti:LOL:. Olen muuten välillä miettinyt minkä näköisiä te muut olette.

Meilläkään ei mielellään nukuta omassa kopassa. Oon sitte yöllä ottanut viereen ja siinä on oltu aamuun asti. Ei kyllä unen laatu ole samanlaista. Havahtuu vähän väliä tarkistamaan vauvan eloa.
Pitää varmaan luopua tuosta äippälaatikosta ja pedata vauvalle pinnasänky, jossa koko laita laskeutuu alas. Saa sitten sivuvaununa sängyssä pitää ja nukuttaa pitämällä kättä vauvan luona. En tiedä auttaako, mutta pitää kokeilla.

Sairaalassa hoitaja kysyi, että eikö poika syö mielellään tuttia. Kerrankin mulla välähti ja sanoin. Ei, tää on tissimiehiä...:ROFLMAO:
Kyllä isäntä oli mielissään, pojasta pitää kuulemma tulla parempi naistenkaataja, kuin hänestä...

Ruu ja Massa Taavetti 6vk ja 40+0 POKS POKS
 
  • Tykkää
Reactions: BeiBei
Voi pupumama! Muistan tuon tunteen esikoisen ajalta. Meillä toki oli tiedossa, että hetken vauva on vto:lla, mutta se hetki venyi kolmeksi kuukaudeksi tayssissa... Nyt vaan ajattelet, että kyse on päivistä! Nukut yöt ja toivut synnytyksestä, pian saat rakkaan kotiin kanssasi.
 
Tähkä, lohdutuksena sanon ettei minullakaan ollut mitään tuntemuksia, koskaan ei ollut supistellut tai mitään ja sit vaan rv 39+3 meni vedet sohvalla istuessani. Joten voi sielläkin tapahtua mitä vaan milloin vaan :)
Jälkeenpäin ajatellen olin tosi väsynyt tuona päivänä ja join ja söin koko päivän tosi paljon. Verenpaineista myös jotkut kirjoitteli, että se voi ennakoida synnytystä ja mulla kävi niin että rr oli noussut edellisellä neuvola käynnillä.

Jaksamista Pupumamalle vauvan kotiin odottamiseen!

Kyllä minäkin mukana taitaisin olla jos joku tapaaminen saataisiin sovittua ja porukkaa tulisi hyvin paikalle.

Staffy + poika 2viikkoa
 
  • Tykkää
Reactions: Tähkä81
Onkohan nää viralliset (ja epäviralliset) S:ssät nyt korkattu? Saunaa, Suklaata ja Siivousta. Eikun Seksiä vielä päälle, jos tältä ylenSyömiseltä nyt enää siihen taipuu. Mies on ollut ihan kauhuissaan kun muutamana iltana ollut ilman alushousuja sängyssä, että aionko raiskata hänet. :LOL: Mukavaa vaan vähän tuuletella välillä :p

Ps. noi suklaat oli sitten (ekat) sieltä kuuluisasta sairaalakassista :oops:

Beibei & Ipana 38+2
 
Pupumamalle isot tsempit ja jaksamista! Muistan niin tuon tunteen, jotenkin tyhjä olo. Mutta kyse on vain päivistä ja vauva on kotona toivottavasti nopeammin kuin huomaatkaan :) meillä tyttö oli 3vrk kauemmin sairaalassa kuin mä. Onneksi vauvateholla oli ihana henkilökunta ja mä soittelinkin sinne aina aamulla ja illalla, vaikka päivällä oltiinkin aina monta tuntia sairaalassa. Yritin itse ottaa levon ja toipumisen kannalta ne yöt, mitkä tyttö oli sairaalassa ja itse olin kotona. Jos siis mahdollista, niin yritä nyt nukkua univelkoja pois, kun vauva on vielä sairaalassa. Toivottavasti vauva kotiutuu pian :)
 
Mä olen ollut tänään pahisäiti ja olen nukuttanut poikaa vatsallaan. Muutos on aivan huikea! Jatkuvan pienen kitinän ja kähinän sijasta mulla on ollut täällä kunnon pätkiä rauhassa nukkuva vauva joka vaikuttaa unien jälkeen oikeasti levänneeltä ja virkeältä! Mahavaivat vaikuttaisi vähentyneen puoleen, iloisia pieruja kuuluu silloin tällöin :D

Viime yö oli ärinän suhteen pohjanoteeraus. Lisäksi tietysti mies lähti sinne Jukolan viesteihin joskus aamuyöllä ja uni katkeili joka välissä. Onneksi minulla on ollut tänään seuraa täällä kotona, on mennyt päivä nopeasti. Nyt vaan vilkuilen kelloa ja mietin koska pääsen nukkumaan.. Vielä kun voisi nukuttaa pojan yölläkin vatsalleen, vaan enpä taida uskaltaa.
 

Yhteistyössä