Kesäkuun kullanmurut 2015 **MEIDÄN KESÄKUU**

Kesäkuuuuu! Vihdoinkin! :) Onnea kaikille nyytin saaneille ja kiitos uudesta pinosta!

Sheivailuun kommentoin sen verran, että itse sheivaan, koska tuntuu, että vaatteet hautoo aika hyvin paikkoja ja aina tuntuu, että jos pehkon päästää liian valloilleen niin tulee heti hiivaa tai muita tulehdusmaisia oireita, varsinkin jos käyttää tiukkoja housuja. Yritän kyllä siis välttää kireitä vaatteita, vaikka sheivailenkin. Esim alushousut mulla on kaikki XL tai XXL kokoa vaikka muuten olenkin kokoa S/M. Eikä noi alushousut ole mitään purjeita vaan menee ihan nätisti ihoa myöten. :D En vaan tajua, miten monet tuntuu käyttävän ihan mielettömän kireitä vaatteita. Näyttäähän ne hyvältä ja monesti toivoisin, että itsekin pystyisin käyttämään, mutta virtsiksen pelossa en enää uskalla. Liputan myös kestositeiden puolesta, vaikka nykyään olikohan se Libresse, joka valmistaa aika hyviä puuvillalta tuntuvia kertiksiä. Synnytyksen jälkeen en ajatellut stressata näistä vaan mennä sillä, mikä siihen hetkeen tuntuu hyvältä (eli helpoimmalta).

Mulle on nyt tullut kyllä vähän sellainen erakkomainen olo, en haluaisi kauheasti tavata ihmisiä, vaan olla vaan oikeastaan yksinään tai korkeintaan miehen kanssa tehdä jotain. Liekö sit jotain henkistä valmistautumista synnytykseen?

Täälläkin on Lauwra just tota, että kun menee vessaan niin tulee menkkamaisia supistuksia sit kun pääsee sänkyyn. Alan olla jo suht kypsä tähän odotteluun ja toivoisin, että synnytystä ei tarvitsisi enää kauhean pitkään odottaa. Mutta samat fiilikset täälläkin, että kun kipu alkaa niin tulee heti toisiin aatoksiin. Viikonloppuna yhtenä yönä sattui jotenkin aivan jäätävä kipu vasempaan munasarjaan ja ihmettelin taas, että miten ikinä pärjään synnytyksessä, jos jo tällainen kärpäsenpistoa vastaava kipu saa mut paniikkiin. Toisaalta eilen oli kyllä sellainen ärsytys päällä (taisin syödä liian vähän) että melkein kaikki pisti vihaksi ja silloin ajattelin, että nyt ei haittaa vaikka miten sattuis. Että ehkä tollanen vihainen asenne olis mulle eduks synnytyksessä niin sit ei jotenkin pelkäis mitään kun kaikki olis "ihan samaa" ja vois jotenkin purkaa kiukkunsa siihen kipuun. En tiedä kuinka järkeenkäypä ajattelutapa tääkin on. :D

Pitää varmaan tosissaan alkaa pakata sairaalakassia ja laittaa vauvalle sänky valmiiksi. Noiden suklaiden kanssa nyt täytyy vähän miettiä, miten menetellä, niiden kanssa näyttää olevan tällä hetkellä ihmisillä eniten "vaikeuksia". :D

Mamira 37+4
 
Kiitos uudesta pinosta ja isot onnittelut kaikille vauvan jo saaneille. :flower: Tulihan se kesäkuu! Vastahan siihen oli kuukausitolkulla aikaa.

Jotenkin sisäänpäinkääntynyt olo ollut täälläkin. Miehen kanssa tykkään viettää aikaa ja puuhailla, mutta muuten oon mielelläni ihan vaan yksin ja omissa ajatuksissa. Mies on jo myös tottunut siihen, että en just nyt välttämättä pysty keskittymään keskusteluun vaan kyselen jatkuvasti "mitä". :D Että en varmaan kauhean hyvää seuraa edes olisi, jos ihmisten ilmoille lähtisin.

Toi on jännää, että raskaudestakin tehdään "kilpailu", oli se sitten mahan koko tai mikä hyvänsä juttu, jota pitää päästä kommentoimaan kaikkitietävästi. Tuntuu niin kummalliselta. Mun vaikea pahoinvointi oli joillekin täysin käsittämätön asia, ja heidän mielestään valitin turhasta, kunnes sitten omin silmin näkivät, missä kunnossa olin. Jos jokin on itselle raskauden aikana tullut selväksi, niin se, että joka raskaus tosiaan on ihan erilainen eikä omalla kokemuksella ole välttämättä mitään tekemistä jonkun muun kokemusten kanssa, ja tuntuisi naurettavalta lähteä pätemään kellekään.

Saisko niitä menkkajomotuksia ja supistuksia tännekin? :D Ei nimittäin edelleenkään vaikuta siltä, että vauva millään muotoa suunnittelisi ulostuloa. Just nyt ei kyllä ole niin väliksikään; viikot kuluvat nopeasti ja olo on suunnilleen ok. Eiköhän tyyppi lähde tulemaan sitten, kun on valmis.

Tähkä 37+1
 
Syntymäpainossa ollaan! :cool: Tai oikeastaan 10 g ylikin :D Painonlisäystä pojalla torstaista +200g, neuvolantäti katsoi suu auki :LOL: Nyt lopetan kaikenlaisen stressaamisen ja keskityn nauttimaan ihanasta pojasta ja imetyksestä :heart: Näin sitä taas sai todistuksen siitä että omaan vaistoonsa voi luottaa ja itseensä uskoa.

Sheivauksesta.. Minähän olin synnyttämässä karvoineni päivineni :D Eikä haitannut muutaman tikin ompelua tai muutenkaan toimitusta. Mulla oli hieno suunnitelma siistiä itseni lääkärinneuvolaa varten, harmi vaan että se neuvola osui samalle päivälle kuin itse synnytys, eli en ehtinyt :D Kukaan ei synnärillä alkanut sheivaamaan mua tai antanut ymmärtää että karvoista olisi haittaa. Myönnetään kyllä että kun pääsin kotiin, kävin ensimmäisenä trimmaushommiin kun vihdoin yletyin :LOL:

Mä suosin yleensä kestositeitä ja muitakin kestokamppeita, mutta nyt jälkivuodon aikaan olen suosista käyttänyt kertissiteitä. Eipä ne nyt ole niin pahalta tuntuneet. Eri asia voisi olla jos olisi oikeasti tikkejä ja epparihaava tms.
 
Viimeksi muokattu:
Voi jälkivuoto ja tulevaisuuden menkat, en kaipaa yhtään :'( Jotenkin ollut niin ihanaa ja helppoa olla kun ei oo tarvinnu laskea että koska alkaa menkat, pitääks jotain menoa siirtää, voiks mennä uimaan yms.. Tosin pysyi mun menkat poissa esikoisen imetyksen ajan, mutta se jälkivuoto kestiki sitten ekat 2vkoa ja sitten viikon päästä vielä melkein 3vkoa. Argh, eikä löytynyt syytä, että miksi katkesi matkalla tuo vuoto.
Mistä noita kestosuojia saa? Ihanko kaupasta vai jostain tilaamalla? :O En oo koskaan kuullutkaan.

Joku jossain puheli ja kyseli tuskanhiki-kohtauksista, EI, et ole ainut. TErveisiä vaan täältä, mm. viime yönä kahdesti herännyt siihen että tissivako on ihan hiestä märkä, tyyny on märkä, lakana on selän alta märkä. Yritäppä siinä sitten enää nukahtaa.. Sama kun käveltiin kilometrin matka kaupalle ja takas, sellanenkin hiki että oksat pois.


Tyttö näköjään vetelee sitten kolmetuntisia päiväunia tänään, äitillä niin tylsää että "joutuu" katsomaan Pamin liittokokousvaaleja suorana (kiinnostaa oikeasti :popcorn: ) Lisäksi täällä sataa (taas) ja kamala tuuli.. Missä se kesä on? :confused:


Beibei & Ipana 36+4
 
Meidän kuudes ultra takana tänään ja voi apua. :D Tasan kaksi viikkoa sitten painoarvio 2500g, nyt 3400g... :D että aika vauhdikkaasti kasvaa nyt loppuvaiheessa, viikolle 32 asti mentiin ihan keskikäyrillä. Muuten vauvalla kaikki hyvin, liikkuu tosi paljon. Nyt vaan sanoivat, että pitää entistäkin tarkemmin tarkkailla vauvan liikkeitä ja heti näytille jos hiljenee. Sisätutkimuksessa mulla kuulemma paikat ensisynnyttäjäksi "yllättävän kypsät" ja kohdunsuu auki kahdelle sormelle. Lääkärin mielestä hyvä juttu. Torstaina mennään taas käyrille ja maanantaina ultraan, ja näillä näkymin meillä olisi sitten ensi viikolla vihdoin vauva. :heart:

Pupumama 35+6
 
  • Tykkää
Reactions: BeiBei
pupumama, se on hyvä vaan jos vauva on tuonkin kokoinen jos kerran pääset synnyttämään viikkoja ennen laskettua aikaa :) Ja aina kannattaa ottaa huomioon, että ne mitat on vain arvioita :) Melkein täytyisi päivittäin ottaa mittoja, jotta oikeasti päästäisiin lähelle todellista painoa. Mutta ihanaa, pian teilläkin on vauva sylissä! Mutta toivottavasti mulla olis aiemmin :D

Kuusama, hienoja uutisia neuvolasta! :) Nyt viimeistään turhat stressit pois.

MAHAN KOMMENTOINTI tuntuu olevan jokaisen oikeus. Esikoisesta mulle sanottiin, että "taitaa olla tyttö tulossa kunnoot levinny muualtakin kuin mahasta". Voi vittu, että teki mieli tinttasta nyrkillä naamaan! Varsinkin esikoista odottaessa se kropan muuttuminen voi olla isokin kriisi ja sitten jokainen on oikeutettu kommentoimaan. Ja tuntuu olevan ilmoilla sitä kilpailua mahan koosta. Toinen homma on synnytys. Kenen kesti vain 3 tuntia ja ei ehtinyt saada mitään kivunlievitystä. Sekö nyt sitten on hyvän äidin merkki? Itse aion mennä "otan kaiken mitä talo tarjoaa" -periaatteella enkä selittele sktä kenellekään. Onneksi on ihaniakin läheisiä ystäviä kenen kanssa näistä asioista voi jutella ilman kilpailumieltä :)

lauwra 40+3
 
BeiBei, mä olen tilannut täältä mun kestositeet Side- ja phs setit *** / KESTOSITEET, LIIVINSUOJAT - Kestositeet / Royalkestot Aloitin tollasella jollain tarjoussetillä ja sit tilasin vähän lisää, kun tuntu hyviltä. Mielestäni tuolta sain ainakin pari vuotta sitten halvimmalla, lisäks oon tuunaillu myös ite noita pikkuhousunsuojia ilman mitään kosteussulkuja.

Mulla tuli kans mieleen, että synnytyksen kesto(jen vertailu) on sellanen, mikä saa mun pinnan kireälle. Jotenkin ahdistaa, kun synnytyksen pitäis joidenkin mukaan kestää se 2 tuntia ja sit yhdellä ponnistuksella lapsi pihalle. :D Argh. Kyllähän näitä "kilpailukohteita" sit varmaan riittää lapsenhoitoonkin ja kasvatukseen ihan tarpeeksi...

Mulla on nyt pienoinen paniikki päällä, kun yritän selvittää, missä asennossa tuolla makoillaan. Välillä tunnen selvästi jalat tuolla alhaalla ja välillä taas navan kohdalla. Nyt ne on tuolla sivulla. Vai onko ne kädet? Arrgh. Varmaan yli 10 viikkoa ollut jo raivotarjonnassa ja nyt tuntuu jostain syystä että on ihan hassusti tuolla. :( Miksiiiii. No, eikun konttausasentoon, senhän pitäisi auttaa...
 
lauwra, toivotaan että ehdit ensin! :D Niin, onhan se hyvä että vauva ei ainakaan ole liian pieni, mutta syy siihen miksi pääsen etuajassa synnyttämään, on juuri se vauvan suuri koko. Toivon vain, ettei se olisi ihan nelikiloinen sitten ensi viikolla... :popcorn: Haluaisin synnyttää alateitse, en tiedä miksi sektio jotenkin jännittää mua paljon enemmän. Lääkäri kyllä sanoi, että mulla on sellainen lantio, että pitäisi olla ihan mahdollista synnyttää alateitse. :)

Nyt tää viikko varmaan menee ihan matelemala, kun odottaa vain sitä ensi maanantaita. Itsekin varasin nyt sitten ajan ripsienpidennyksien laittoon, niin kuin moni muukin täällä on tehnyt. ;) On sitten hehkeä mama kun vauva syntyy.

Ensi viikolla olisi muuten yhdet pääsykokeetkin, mutta mites nyt vähän tuntuu siltä, että ne jää tänä vuonna väliin...

Pupumama 35+6
 
..malsa
Mitenhän Valkoisen käyräreissu.. ? Toivottavasti kaikki on hyvin !

Tänään aamulla neuvolassa paineet vähän koholla. Mittailen kotona nyt ja torstaina soittaa ja kysyy mitä on paineet ollut. Lähenevästä synnytyksestä epäili kuitenkin johtuvan, mutta seurataan varuiksi. SF-mitta hyppäsi 2vk sitten yläkäyrän yläpuolelle 39cm ja nyt oli sitten tippunut 37,5. Kysyin mitä mieltä on tälläkertaa vauvan koosta ja nyt oli taas sitä mieltä, että ei vaikutakkaan kauhean isolta. Alle 4kg vauvan mä nyt odotan kuitenkin saavani sitten toivottavasti. :)

Limatulpan tulo on kokonaan loppunut.. Joko se on loppunut tai sitten se on muodostanut uuden tulpan ja vauva syntyy vuoden päästä. :)

Esikoinen syntyi 39+3 joten nyt ollaan pidemmällä raskaana.. Jipii... Olo on kuitenkin jotenkin helpompi.

Malsa ja pojuE 39+4
 
Pitkästä aikaa näpytän tänne ja onnittelen samalla isoa kasaa jo pienen saaneita! :flower:Ja tsempit ekoille kesäkuisille, ehkä jo ensi yönä alkaa tapahtua... Tosi kiva on ollut lukea täällä näitä vauvajuttujakin, oppii ekakertalainenkin ehkä jotain. :) Vaikka olenkin ollut huono osallistuja. :ashamed:

Viikon olen äitiyslomaillut, mikä on ollut aivan ihanaa. Saa vaan puuhailla, ja intoa kodin ja vauvan kamppeiden laittoon kyllä riittää. Supistele ei juurikaan (en tiedä oikein vielä mistä puhutaan, kun puhutaan supistelusta), jotain vihlontaa kävellessä tuntuu välillä. Neuvolalääkäri viime viikolla sanoi, että se on normaalia. Kohdunsuun tilanne ei ollut muuttunut mihinkään suuntaan, joten olen varmaan viimeisten joukossa synnyttämässä. Ehkä vasta heinäkuun puolessa välissä! :popcorn:

Olen alkanut turvota ja viime yönä luulin jo, että nyt olen raskausmyrkyttynyt, kun päätä vähän särki ja kutitti joka paikkaa ja verenpaineet oli hieman korkeemmalla kun yleensä 137/86.
Aamulla sitten näytti jo hieman alempia mulle normaaleja lukemia. Mulla on siis mittari kotona, kun jännitän aina vastaanotolla niin, että lukemat näyttää siellä huimilta. En sitten tänään kuitenkaan soittanut mihinkään, kun olo oli kumminkin ihan normaali.

Syöminen on ihan räjähtänyt käsiin, verenpaineiden hetkellinen nousu (ja päänsärky) voi johtua siitäkin, että eilen illalla tuli rouskuteltua pussillinen turkinpippureita! :ashamed: Ajattelin, että jos ostan niitä, enkä esim. suklaata, niin säilyvät kauemmin. Ei säilyneet ja olin yksin kotona.

Lauantaina pieni ystäväporukka piti mulle babyshowerit, mikä meidän porukoissa tarkoittaa siis illanviettoa, syömistä, pientä lahjomista ja vaippakakkua! Oli kyllä ihanaa, kun ajattelivat. Sain kyllä niin paljon kaikkea hyödyllistä, ettei tarvitse ostaa enää mitään. Onkohan typerää sanoa sukulaisille ja muille, että pliis eivät ostaisi mitään vaatteita tai tarvikkeita sitten lahjoiksi, kun ei tarvita. Ennestään on jo saatuna kestovaipatkin ja nyt tuli noita kertiksiäkin sitten alkuun. Alustava suunnitelma on yrittää kestovaippojen käyttöä, mutta ei natseilla sen suhteen, eli kertsejä välillä.

Mua kans on raivostuttanut välillä, kun jotkut joka kerta mut nähdessään on, että no onpa iso maha/onpa kasvanut. Niin, se kasvaa kun oon raskaana, tekee mieli selittää, että alakäyrillä kyllä mennään, ei se niin iso ole. Pitäis muistaa, että se on niin outoa heille nähdä minut näin isona ekaa kertaa.

Tällasta täällä. Tällä viikolla joudun kyllä tekemään muutaman työhommelinkin vielä, mutta ne on ihan kivoja juttuja. Eikun ompelukoneen kimppuun nyt!

Illa Tuu ja poju 35 + 6
 
  • Tykkää
Reactions: pupumama
..malsa
Ainiin.. Lupasin ittelleni, että ilmottaudun listalle jos poika on vielä kesäkuussa mahassa, joten jos pääsisin mäkin vihdoin listalle :D :

Malsa 4.6. / 25v /2. LAPSI / KOS / POIKALUPAUS

Jos se synnytys tällä käynnistyis.......
 
Mitenhän Valkoisen käyräreissu.. ? Toivottavasti kaikki on hyvin !
Kaikki ok. Vauva vallan riehaantui paikan päällä. Tuli puoleen tuntiin 35 liikettä. Samalla meiningillä on jatkanut tänään.

Proteiinit 2+ ja verenpaine 130/81 (hiukan koholla normaaliin nähden).

Lähettivät sitten kotiin.

Tänään meni pakarasta joku hermo jumiin. Huomenna menen päivystykseen hakemaan kankkuun piikkiä, koska on TODELLA kipeä ja liikkuminen vaikeaa.


Valkoinen 38+6
 
Laran tavoin yö valvottu supistusten kanssa... Puoli kolmelta loppuivat eli muutaman tunnin yöunilla mennään :O Kylläpä vallan vituttaa.

Illa Tuu, minäkään en tämän odotuksen alussa tiennyt miltä supistukset tuntuu vaikka odotan jo toista :) Ja niitä on monenlaisia; on menkkajomotuksia, kivuttomia mahan kiristyksiä (näitäkään ei aina huomaa, varsinkaan jos kohtu on pinkeä muutoinkin), sitten semmoisia tukalia kun maha kovettuu ja sitten niitä synnytyssuppareita, jotka kyllä varmasti erottaa :D

Valkoinen, hyvä että kaikki oli kunnossa ja toivottavasti piikistä olisi apua kipuihin.

lauwra & poju 40+4 *huokaus*
 
"Neiti Sievänen"
Täällä kans yksi supistusten takia valvonut! Mä vaan sanon, että jos nämä ei tänään tästä muutu säännöllisiksi, niin revin tukan päästä.

Lupauduttiin ottamaan kaverin lapsi meille tänään hoitoon joksikin aikaa, olin ihan varma, että soitan samaisen kaverin meille yöllä katsomaan meidän tyttöä, mutta ei näimmä tarttenu..


Neiti S 39+6
 
"miiula"
Mullakin taas uneton yö takana, tosin mikään ei ollut kipeenä mutta muuten vaan valvotti.. Huoh.
Tuosta mahan koon "arvostelemisesta", mulle on yks tuttu sanonu että onpa sulla iso maha, muut sitten taas toista.. Muuten on ihan sama mutta ylipäänsä ärsyttää se mahan arviointi, minkäs sille mahtaa millaiseksi se kasvaa ja kai se nyt jotenkin kuuluukin näkyä.. Ite yleensä välttelen sanomasta mitään :D
Oli kait jotain asiaakin mutta enpä enää muista.. Ihanaa päivää kaikille :)
miiula 39+0
 
Väsymystä havaittavissa myös näillä huudeilla. Samoin kuin yleistä saamattomuutta ja erakoitumista, mulla tuo sama et ei huvita lähtä kavereita moikkailee tai oikeestaa mihinkää muuallekaan. Mut sit kuitenki hirveen kivaa oli eilen illallakin kun oli vieraita käymässä meillä :)

Hengenahdistuksesta kyselen, onkos muilla? Mulla ollut nyt muutamana päivänä sillai et yhtäkkiä tulee jotenki tosi tukala olo ja hankala hengittää. Painaako lie vauva keuhkoja vai mitä tää on.. Aika pelottavaakin.
Puuh.

Jos ees yrittäis saada tänään pakattua sen sairaalakassin, homma jonka oon aikonut tehä varmaan viimeset 2 viikkoo jokapäivä, mut ku.....

Tsempillä eteenpäin..

K 36+6
 
"Lassu"
Paljon onnea synnyttäneille! :) Ja tsemppiä meille lopuille viimeisiin viikkoihin!

Mulla oli neuvola eilen ja selvisi että pikkuinen onkin kääntynyt perätilaan. Torstaina äitipolille käännöstä yrittämään.. Jos ei onnistu niin edessä on sektio, en ala synnyttää alateitse kun vauva on väärinpäin. Pelottaa liikaa :/ Ja oma epäilykseni on, että vauva on aika isokin jo niin senkin takia. Sektio jännittää kovasti myös mutta oon nyt tässä punninnut näitä kahta asiaa ja omasta mielestäni se sektio olis kahdesta pahasta pienempi paha. Toivon vaan että se menisi sitten hyvin. Jos siihen nyt edes on tarvetta, sen näkee sitten torstaina. Luin että etuseinäistukka heikentää mahdollisuuksia onnistua tuossa käännöksessä ja sen vuoksi en odota siltäkään liikoja.

Muuten on mennyt ihan ok, menkkajomotuksia, tuntuvia supistuksia ja pari palasta limatulppaa yms.. :) Toivon ettei nyt ala syntyä itsestään perätilassa, ettei tarvitse tehdä kiireellistä sektiota! Selkä vihoittelee jonkun verran edelleen ja viime yönä närästys taas muistutteli itsestään ja piti oksentaa useaankin otteeseen ennenkuin pystyi nukkumaan..

Joku kirjoitteli siitä että viihtyy mieluiten itsekseen tai miehen kanssa kahden ja ns. eristäytyy, mulla on ihan tätä samaa! Haluaisin olla vaan kotona enkä oikein kylätellä missään tai meille ketään kylään.. :D Hissukseen valmistella kotia vauvaa varten, nauttia ajasta lasten kanssa ja touhuta pihalla (sikäli kun vaan vointi on sallinut). Kai tämäkin liittyy jotenkin lähestyvään synnytykseen, kyllähän sitä mielellään ns. vetäytyy omiin oloihinsa sitä odottamaan.

Tällaista täällä.. :) Lassu rv 37+3
 
Nyt pääsin vihdoin palstalle! Kirjoitan ensin omaa napaa ja sitten luen teidän kuulumiset, koska voi olla että aikaa on sekunti tai kaksi tuntia :) Sen verran kuitenkin näin että onnitteluja meille oli tullut, joten kiitos paljon niistä!

Poika syntyi 29.5. Säännöllisistä supistuksista synnytys kesti noin 14h, mutta vedet menivät jo puolitoista vuorokautta aiemmin ilman supistuksia vedet menivät ihan sekunnissa sohvalla istuessa :) sitten sitä tulikin runsaasti muutamia tunteja ja jonkin verran synnytykseen saakka. Terveyssiteistä ei paljon ollut apua...

Yritin olla synnytyksen aikana liian urhea ja kivut menivät välillä sietämättömäksi. Aukeaminen tapahtui tosi hitaasti. Lopulta otin epiduraalin ja tästä oli apua! Kivut muuttui siedettäväksi ja pystyin rentoutumaan. Rentoutuminen auttoi ja olin yks kaks auki yhdeksän senttiä ja oikeastaan heti sisätutkimuksen jälkeen alkoi valtava ponnistamisen tarve. Se vaihe kestikin sitten 50min koska pojan pää oli huonossa asennossa. Tuli ulos kuitenkin ilman auttamista.

Nyt opetellaan arkea. Kaikki sujuu ihan hyvin. Poika osaa kertoa kun jotain tarvitsee, mutta rauhoittuu myös nopeasti.

Rintakumeihin on mennyt hermot! Hitsi kun aloitin imettämisen niille ja nyt ei ainakaan vielä onnistu ilman niitä. Todella raivostuttavaa sählätä niiden kanssa!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: BeiBei
Onnittelut kaikille synnyttäneille! Täällä vielä ollaan tukevasti raskaana. Kuten monella muullakin, myös minulla supisteli viime yönä ja tuli nukuttua tosi huonosti. Luultavasti tämä lapsonen ei kuitenkaan yli lasketun ajan mahassa ole, koska näyttää siltä, että vauva voi kasvaa aika isoksi. Ensi viikolla on taas ultra, jolloin katsotaan kokoa. Ihan hullua, että ensin koko talven pelotellaan ennenaikaisuuden mahdollisuudella ja sitten käykin niin, että vauva meinaa kasvaa liian isoksi. No, onneksi koko on hyvässä seurannassa ja on jo luvattu lähete käynnistykseen tarvittaessa.

Ihanaa, kun on kesäkuu. Kohta pääsee eroon tästä mahasta!

Toukkamasu 37+3
 
Hyi, ihan kaamea olo iski illalla ja nyt oon vain valvonut koko yön. Kuumeinen olo, mutta mittari näyttää vain 36.6. Oma tuntemus kyllä jotain ihan muuta :p Paleltaa ja kurkussa sellainen tunne, että kohta siellä on kaktus. Ja sitten vielä supistukset! Tästä tulee pitkä yö -_- Pitikö tän nyt sitten juuri iskeä!

Pupumama 36+1
 
Voi pupumama, toivottavasti menee noi olot kohta ohi. Varsinkin ennen synnytystä!

Mielenkiintonen tää palstauudistus.. En meinannut löytää miten pääsee kirjottamaan ja näköjään ei enää harmaana kirjotella vaan täytyy kirjautua.. Toivottavasti nyt tökkiminen loppuu kun meidän ketjussa justiin jännät ajat. :)

Mulla kans supisteli edellisyönä ja taas luulin, että pian lähdetään synnyttämään.. Ja taas toisin kävi :) tänä yönä nukkunut taas todella hyvin eikä supistuksia ole kuulunut yhen yhtä.. Jospa nyt parin tunnin päästä alkais vaikka supistuksia satelemaan :)

Ihan vinkkinä vaan, että HUSin sivuilla on semmoinen vauva matkalla osio, jossa on videoita synnytykseen ja muuhun liittyen. Ei niissä mitään uutta ollut, mutta ihan kiva niitä oli kattella vaikka toisella kierroksella ollaankin.

Malsa ja pojuE 39+5kai .. Kuka näitä muka laskee.... :)
 
Pupumamalle paranemisia! Täällä myös kaktus kurkussa, pää täynnä räkää ja yskittää. Vois parantua ennen synnytystä, ei olis kiva synnyttää kipeänä.

Jännä uudistus, toivottavasti alkaa pyöriä, ärsyttävää kun tänne ei välillä pääse. Viime yö meni paremmin kun viime aikoina, kävin vessassa 4krt mutten jäänyt valvomaan eikä supistellut yhtään :) Niitä nyt onkin riittänyt! Eilen piti käydä näytillä asti ja 11min välein piirtyi supistuksia käyrälle, mutta paikat oli ennallaan. Turhia tommosen supparit kun ei kypsytä paikkoja :D Taidan unohtaa ne täysin ja alkaa laittamaan kotia sen sijaan, eilen tuli koottavaksi uusia huonekaluja :)

Tsemppiä kaikille :)

Lara 36+5
 
Menee kyllä hetki aikaa, että tähän uuteen ulkoasuun tottuu :D

Toivottavasti pupumama ja Lara tervehtyy ennen synnytystä! Eiköhän siihen koitokseen tarvi kaiken energian.

Myös minä nukuin yöni hyvin :) Ilallla supisteli tiukasti, mutta loppuivat kun menin nukkumaan. Ajattelin varata parturin tälle päivälle niin sais ton kamalan juurikasvun piiloon... varmaankaan sitä ei ihan heti pääse kaunistautumaan synnytyksen jälkeen.

lauwra 40+5
 

Yhteistyössä