Kesäkuun kullanmurut 2015 **MEIDÄN KESÄKUU**

Onnea Lissulle pojasta ! <3 ja pupumamallle myös onnea matkaan! Morotelkaahan lauwran kaa jossai vaiheessa kun kerran samoilla mestoilla ootte :D

Onneksi en oo ainut dementikko, mulla kans lukiessa tulee paljon kommentoitavaa mieleen mut annad olla kun alat kirjottaa ni tyhjää kumisee päässä...
 
Lauwra ja Pupumama voi kohta pitää vauvatreffit :D

Catnip, pikaista paranemista sairastupaan! Toivottavasti ei vauvaan enää pahemmin iskisi.

Mä en ole kummassakaan raskaudessa osannut ahdistua tulevasta elämänmuutoksesta tai vauva-arjesta. Muuten olenkin sitten molemmissa odotuksissa osannut ahdistua ihan kaikesta muusta :D olin muutenkin varautunut paljon isompaan muutokseen, etenkin ekalla kerralla, että tuli yllätyksenä, miten "vähän" elämä lopulta muuttui. Mä kun tykkään muutenkin olla kotona, ei matkustella, en käytä alkoholia tai polta tupakkaa ja eläimet on jo vuosia sitoneet aika tavalla. Näitä on sen verran iso lauma, että ei niitä kukaan hoitoon halua, joten jo niidenkin takia ollaan oltu kotona "jumissa" ;) onneksi meille sattui helppo vauva ensimmäiseksi. Olin niin varautunut koliikkiin ja unettomiin vuorokausiin. Helppo tämä toinenkin on tähän saakka ollut, mutta vielä ehtii alkaa vatsavaivat tai pulauttelu, huutokonsertit ja valvotut yöt.

Vaippa-asiaan mun piti kommentoida. Me ollaan tykätty Liberoista. Meidän vauvat on olleet niin pieniä, että nuo Liberot on istuneet parhaiten. Pampersin ykköskoko on jotenkin isompi ja tytöllä ne fuskasi. Pojalla aloitettiin suoraan Liberoilla ja hyvin on pitäneet :) housuvaipoissa Pampersit on olleet meidän suosikki.

Tyttö veti kunnon uhmikset, kun piti käydä päikkäreille... Liekö protestoi, kun mies lähti tänään töihin parin viikon loman jälkeen. Lopulta nukahti, kun silittelin hiuksia ja selkää. Nyt sitten vauva ähisee pieruja, että toivottavasti ei herätä tyttöä. On muuten hauskaa (tai sitten ei...), miten mun tissit reagoi vauvan ähinään välittömästi ja alkaa vuotamaan :D

Imuroin ja pesin lattiat, eikä mihinkään koske! Kohta lasagnen tekoon. Nyt äkkiä pukemaan koiralle thunder shirt, täällä jyrisee!
 
Hehe, toivottavasti voidaan! :LOL: Täällä ei vielä aloitettu käynnistystä. Lääkäri haluaisi tehdä ensin lapsivesipunktion jotta voisi tarkistaa vauvan keuhkojen kypsyyden, mutta ei löytynyt turvallista paikkaa kun mulla on kuulemma sen verran istukkaa tiellä ja vauva vielä sellaisessa asennossa :cautious: Huomenna aamulla yritetään uudestaan jos vauva olisi vähän siirtynyt. Eli täällä siis tuskin tänään ainakaan mitään tapahtuu, toivotaan että huomenna se punktio onnistuisi ja pääsisi tositoimiin!
 
Onnea Lissu!

Onpas jännää Lauwralla ja pupumahalla... ja meillä kaikilla, jotka täällä odotetaan teidän kuulumisia. :) Hauskaa, jos satutte törmäämään siellä käytävällä... pitäis olla joku tuntomerkki ("kukka rinnassa") niin tunnistaisittekin vielä toisenne. :D

JeHil, täällä samat fiilikset, kun ei jaksa touhuta noitten kolmen lapsen kanssa. Ja mä koen myös pikkusen rasittavan sen, jos heidän kavereitaan on täällä leikkimässä. Haluaisin vetäytyä hiljaiseen kammioon... mutta sen sijaan vieressä käy hirmuinen StarWars-sota tmv.

Tutista sen verran, että meillä kukaan kolmesta lapsesta ei sitä oikein oppinu syömään. Pojat söi hetken n.5kk iästä alkaen ja molemmat lopetti itekseen 8kk iässä. Mä oon ollu kyllä kaikille se tutti sitten. En oo tälle tulokkaalle edes ostanu tuttia... ehkä se pitäis kuitenkin varuiksi hommata.

Perjantaina oli neuvola ja muuten kaikki ok, mutta Hb oli taas laskenu (98)... vaikka syön 2 tablettia päivässä. :( En tiä johtuuko siitä vai mistä, mutta ihan hirveä väsy ollu. Vois nukkua kaiket päivät (ja yöt tietty kans).
Eilen illalla tuli 10 min välein supistuksia melkein tunnin ajan, mut sit ne lakkas kokonaan. Eikä oo sen jälkeen sit ollukaan muuta ku vähän jomotusta alapäässä.

Millä mielellä muuten ajatte autoa viimeisillä viikoilla? Mua jotenkin vähän hirvittää lähetä edes kauppareissulle n. 15min ajomatkalle... jos vaikka iskee armottomat supistukset kesken ajon! Just kävin kaupassa ja koitin vaan ajatella, että ei ne supistukset varmaan ala niin äkkisältään. Mulla vaan kun ei ole kokemusta kuin supistuksista, jotka alkaa kalvojen puhkaisulla ja ne alkaa äkisti nollasta sataan.

Vauvan nimen kanssa ollaan vieläkin hukassa. Toinen nimi on sitte hankala... yks ihan kiva olis, mutta sit lapsen nimikirjaimiksi tulis HIV :( eli pitää vähän miettiä vielä.

Vauvauutisia odotellen,
Sulo-Sylvia ja sipsukka 38+3
 
  • Tykkää
Reactions: BeiBei
Sulo-Sylvia, kylläpä mua nauratti toi HIV :D hyvä niitä nimiasioita on pohtia ääneen ja jopa heitellä ilmoille toistenkin kuultavaksi. Kaveri aikoinaan mietti tytölleen nimeä Ariella, joka kuulostaa ihan nätiltä, mutta mä kuulen siinä aina ARI-ELLA.

pupumama, jäät kuiten osastolle yöksi? Toivottavasti pääset myös aamulla tositoimiin!(y)
 
Juu, tänne jään kun seurataan noita sydänkäyriä :) Mites siellä lauwra sujuu? En kestä jos toi punktio ei huomenna onnistu, kun lääkäri sanoi että sitten ehkä joudutaan oottaa pari päivää lisää tai jopa ensi viikkoon!!! En suostu! :D Aikaisempi lääkäri aamulla pelotteli mua ihan tarpeeksi, että haluan tän vauvan nyt vain äkkiä ulos :p Huomenna poksuu rv37 ja jos tässä vielä kauan odotellaan niin ei alateitse synnyttäminen ainakaan enää kauaa onnistu :/
 
UU jee. Lekuri veikkasin, että tänään vielä synnytetään, viimeistään yöllä :) Pojalla kaikki hyvin ja vettä ihan riittävästi. Kanavaa jäljellä 0.5cm ja kahdelle sormelle auki.. Jotenkin odotin enemmän edistystä, mutta noh hitaastikin hyvä kai tulee. Supistukset jatkuu edelleen mutta on selvästi taas kipeämpiä. Parina supistuksena olen jo miettinyt, että pitäiskö synnärille soittaa ja kysyä että jos tulen niin antavatko vähän vauhtia.. No kattellaan rauhassa....

Malsa ja pojuE 40+4
 
Jahas, vai meinaa malsa vielä etuilla o_O toivottavasti nyt etenisi vauhdikkaasti, onhan tässä tätä päivää jäljellä vielä!

pupumama, ensi viikkoon kuulostaa kyllä taas pitkältä ajalta. Jännä, että täysiaikaiselta tahtovat vielä keuhkojen tilannetta katsoa... Oliko sullakin kokoa vauvalla vai mitä meinasit, että ei onnistuisi alakautta enää myöhemmin?

Mä täällä jännäilen, että lopahtaako nää supistukset. Tuli vuoron vaihto ja kätilö meinas, että aamulla lääkäri ottaa ballongin pois ja tsekkaa tilanteen jos ei ennen sitä lähde itsestään. Nyt päivällä en ainakaan ole saaanut nukuttua kun supistukset valvottaa. Jos ei rupea nyt tapahtumaan niin saisivat loppua, jotta yöllä saisi unta:sleep:
 
lauwra, painoarvio tänään oli 3800g (+400g tullut taas viikossa) mutta pelkkää painoa huolestuttavampaa on vatsanympäryksen suuri koko. Sanoivat kans, etteivät ensisynnyttäjällä mielellään päästäisi paljon yli 4 kilon, joten ei tällä kasvuvauhdilla kyllä enää kauhean kauaa voida odottaa jos siinä tavoitteessa halutaan pysyä :D mustakin hassua, että onko se punktio enää ihan pakollinen jos ei se millään onnistu, kun viime viikolla eri lääkäri oli taas sitä mieltä, ettei olisi enää välttämätön... Mutta kuka näistä tietää :geek:
 
Onpa jännät paikat nyt monella! Saa itsekin jännittää täällä teidän mukana! Aika mielenkiintoista tuo keuhkojen kypsyyden tarkastelu. Meillä poika lähti syntymään 35+0 eikä kukaan edes miettinyt keuhkojen tilaa. Painoarvioonkaan en päässyt. Se huono kätilö (josta tein sen valituksen) kommentoi mun toiveeseen painoarviosta vaan että "hyvin se sopii tulemaan kun sulla on noin pieni mahakin". Hmm.. Sehän se mun suurin huoli olikin noilla viikoilla.

Mä olen kans viettänyt aiemmin tosi tasaista elämää ilman minkäänlaisia rillutteluja. Koiriakin olen omistanut jo viimeiset 8 vuotta. Olin etukäteen ajatellut että lapsi ei ole enää kovin iso lisä tähän vastuun määrään, mutta silti tuo vauvan sitovuus pääsi yllättämään. Nyt ei onneksi enää ahdista :)
 
pupumama, aivan niin siinä on se hartioista kiinnijäämisen riski jos on pulska vartalo... Mun vauvalla on todettu sen pään olevan se suurin ja se on laskeutunut lantioon jo aika hyvin, joten pitäisi sen 4400g kokonaisuuden tulla sieltä sitten jos pääkin mahtuu. Oisin kyllä itsekin toivonut kokoarviota aiemmilla viikoilla, ettei olisi mennyt näin kun nyt meni. "No oho, se onkin jo 4400g, turha sitä enää on käynnistää!" Ensisynnyttäjä minäkin kuitenkin olen kun eka tuli sektiolla.
 
Täällä alkaa olla tosi jännät paikat! Ja varmaan tämä foorumi taas menee katkolle just huomenna... :D täytyykin yösyötöillä käydä kurkkimassa, onko tullut uutisia ;)

Kuusama, hyvä että ahdistus on helpottanut :)

Punnittiin poikaa tänään ja ke-ma välinen painonnousu on 170g! :) uskoin ja luotin itseeni ja vauvaan, enkä ole herätellyt öisin. Viittäkin tuntia on nukkunut välillä putkeen :) toki syötän useammin silloin, kun poika heräilee useammin. Mutta isänsä unenlahjat ilmeisesti, eikä yöllä jaksa turhia :D

Tyttö heitti uudestaan uhmat päälle, kun mies tuli töistä. Hirveät kiukut ja ihan ripustautui minuun. Käveli perässä ja pyysi päästä syliin. Kovasti olen nyt tyttöä pitänyt sylissä ja kainalossa. Miehen luokse ei halunnut mennä alkuun ollenkaan. Purki varmaan ikäväänsä, kun isä olikin pitkästä aikaa päivän poissa.

Meillä on täällä taas disko :D ei tässä enää tiedä, itkeäkö vaiko nauraa. Mies on ihan hiilenä. Mä vielä pikkuisen tunnen myötätuntoa sen yhden yön jälkeen, mutta eiköhän omatkin tunteet kuumene jossain vaiheessa
 
  • Tykkää
Reactions: BeiBei
Mä kyllä repesin ihan täysin tuolle Lauwran jutulle :D Etpä taida tarvita peräruisketta..

Kävin muuten ekaa kertaa saunassa. Ei ollut kauhean miellyttävä kokemus kun tissit alkoi yhtäkkiä vuotamaan maitoa kuin hanasta :D Totesin miehelle että olo on melko outo kun alakerta vuotaa jälkivuotoa ja tissit maitoa. Huhhuh..
 
Onpa tosiaan jännät paikat monella!! Tsemppiä kaikille tasapuolisesti!!

Ihmetyttää kanssa tuo pupumaman punkkia. Meillä käynnistys aloitettiin 35+6 eikä mitään keuhkojuttua ajateltu. Antibiootit sain salissa ja siinä yöllä minkä olin osastolla, koska viikkoja vähän.

Täällä ollaan kanssa menossa osastolle, lastenosastolle... Vauva on niin tukossa että estää syömisen kokonaan. Pitää nyt sitten olla imuroitavana ja jospa syöminen siitä lähtisi taas sujumaan.

Eli paljon positiivisia vauvauutisia yön aikana, kiitos!!! :)
 
Malsa, tsemppiä tsemppiä! Vaikka ehkä sulla jo onkin vauva sylissä tässä vaiheessa :)

Catnipilla oli kurjia uutisia. Toivotaan, että vauvan vointi pian helpottaa ja pääsette takaisin kotiin.

Kuusama, niin tuttua! Mulla sama ilmiö alkaa uudelleen heti saunan jälkeen ja rintsikat onkin puettava välittömästi päälle, kun on käynyt suihkussa. Muuten kylpytakkiin ilmestyy märät läntit tissien kohdalle :D

Tämän yön ensimmäinen syöttö ja jo odotin, että täällä olisi ollut vauvauutisia. Jospa sitten seuraavalla syötöllä... ;)

Poika vääntää kakkaa. Nuo kakkausilmeet <3
 
Huomenta.

Heti kurkkimaan vauvauutisia kun silmät auki saa.. :) malsalla varmaan on jo poju sylissä!?

Näin unta et järjestettiin tapaaminen tampereen koskikeskuksessa, paikalle saapui lisäkseni mun sisko, sekä joku ihme Maire!?... Mulla unohtui vauvakin kotiin..

Hetken jos vielä pötköttelis ja sit neuvolaan, jospa ei enää kovin monesti tartteis sinne mennä...

Mukavaa päivää ja jospa 3vauvelia tälle päivää saatais maailmaan :)

Kerttuliinu 37+6
 
  • Tykkää
Reactions: Lara--
Oo Malsalle tsemppiä :)

Me lähdettiin illalla sairaalaan. Paikat on kypsyneet mutta ei se synnytys lähtenyt vielä (kään) käyntiin. Kätilö sanoi, että nyt voi tulla koska vaan, vauva on todella alhaalla ja kanavaa vaan 1cm ja paikat reilulle sormelle auki. Jes, en oo turhaan kärsinyt :D Koko yön supistellut, tossa oli jo taukoa tunnin verran pariin otteeseen, muuten tulee vartin välein. Uuvuttavaa, loppuisivat tai alkaisivat kunnolla!

Catnip, joko vauva voi paremmin?

Lara 37+4
 
Lauwra onnea ihan hirmuisesti!!! On kyllä ollut potra poika..huh huh.. mutta hienoa että kaikki meni hyvin. Epparin kanssa pärjää kyllä.

Vielä on tälle päivää jännitettävää, kuka tulee seuraavana :)

Täällä yö takana ja kun illalla imettiin räät pois niin hyvin ruoka maistui. Yöllä ei ollut tarvetta rään imemiselle mutta nyt korisee taas kunnolla.. kohta imuhommat kutsuu. Onneksi ei kuitenkaan ole rs-viruksesta kyse vaan perusnuha. Eiköhän me kotiin päästä kun asutaan lähellä niin voidaan käydä imuroimassa limat kotonta käsin.

Nyt aamupalan noutoon..eihän tässä olekaan pariin viikkoon sairaalan pöperöitä tullut nautittuakaan :)
 

Yhteistyössä