Kesäkuun kullanmurut 2015 **Helmikuu**

"nunnika"
Täällä yks taustailija ilmottautuu.
Ikää pian 27 ja toinen lapsi tulossa. Esikoinen täyttää pian 4-vuotta ja poikaa on nyt lupailtu. Tyttö siis ennestään :)

Oon alusta asti lueskellu teijän juttuja. Nyt oli pakko kommentoida kun mä oon saanu niin suuren avun magnesium suihkeesta kaikenlaisiin kipuihin. Lähinnä iskias on vaivannut ja eilen ensimmäistä kertaa myös todella kovaa lonkka kipua. Suihkuttelin sitä suihketta ja puolisen tuntia niin kipu oli poissa. SUOSITTELEN!! :)

Kommentoin paremmalla ajalla paremmin. Flunssa meinaa iskeä ja veto aika poissa.
 
"Catnip82"
Kuusama, ainakin keskisuomessa kaikki yli 25-vuotiaat ensisynnyttäjät joutuvat rasitukseen riippumatta muista tekijöistä. Eli olet vain vanha ;)

Pari hiljaisempaa maha päivää takana ja hieman jo pelotti mutta tänään on sellainen jyske käynyt että eiköhän tuolla kaikki hyvin ole. Ylihuomenna kelaneuvola!

Kännykällä on kyllä inhottavaa kirjoitella eli myöhemmin lisää!

Catnip82 + kyytiläinen 22+3
 
Catnip82, täälläkin oli useampi hiljainen päivä viime viikolla. Mä vaan oletin vauvan kääntyneen sellaiseen asentoon, ettei liikkeet tunnu niin hyvin. Ja kun potkut tuntui virtsarakossa ja tuolla takapuolen seutuvilla :D viime yönä ja tänään on taas ollut enemmän liikettä :) kyllä se aina huolestuttaa, jos liikkeitä joutuu kuulostelemaan, mutta näillä viikoilla vauva mahtuu vielä hyvin kääntyilemään sellaisiin asentoihin, ettei liikkeet niin hyvin tunnu.

Nunnika, tervetuloa! :) enpäs ollut tuollaisesta suihkeesta kuullutkaan ikinä. Täytyy varmaan tutustua paremmin. Kipuja ja särkyjä riittää... :D

Päivä alkaa olla pulkassa ja peti kutsuu. Vihdoinkin! Tänään on ollut sellainen päivä, että iltapäivästä saakka ole vain odottanut, koska voin kaatua sänkyyn. Kunhan tyttö nukkuu, niin painelen välittömästi peiton alle :)
 
Lauwra, ollaan mietitty noita samoja Emmaljungan vaunuja, kun vaikuttavat meidän tarpeisiin sopivilta. Mietin vaan, että täytyy ostaa varmaan matkarattaat sitten erikseen, että mahtuu hyvin autoon ja on helppo liikkua.

Nunnika, auttaisi varmaan tuo suihke kramppaaviin jalkoihin ja järkyttäviin yöllisiin suonenvetoihinkin.
 
Joo, mä taidan olla vain pelkästään vanha :D Tosin ihmettelen tätä yhtäkkistä mielipiteen muuttumista kun aiemmin oli sellainen puhe ettei tarvi mennä rasittumaan sokerista. Tai eniten mä taidan rasittua niistä kolmesta verinäytteestä.. Yäk.
 
"Catnip82"
Pihla, sehän siinä onkin että järki sanoo nuo kaikki syyt, mutta silti mieli alkaa tekemään kepposia :) Rakenneultrassakin kyytiläinen makoili kasvot miun selkärankaan päin ja hirmuinen jumppa oli koko ajan, mutta harvoja liikkeitä tunsi. Nythän tosiaan mahtuu vielä vaihtamaan asentoa huomaamatta niin pitäisi vaan rauhoittaa mieli, mutta minkä sitä hormooneille tekee :)

Kuusama, itsellekin esikoista odottaessa tuohon jouduin juurikin iän takia ja ne verikokeet ahdisti enemmän. Itse litkun juominen ei ollut ongelma eikä odottelu, mutta ne putkien täyttäminen. Yrittivät ottaa yhdestä kädestä kaikki, mutta toisessa kokeessa piti vaihtaa kättä kun ei verta tarpeeksi tullut. Nyt hieman pelko, että painoa on tullut jo liikaa ja siksi saattaisin joutuakin tässäkin raskaudessa. Mutta yritän ajatella, että se on vain minun ja ennen kaikkea pikkuisen parhaaksi ja jos radi tulisi niin sitten sen mukaan eletään. Ei sitä kenellekään kiusalla tehdä taikka radidiagnooseja anneta.

Magnesiumsuihkeeseen pitääkin tutustua, varsinkin jos suonenvedot alkavat tekemään vierailuja useammin...

Catnip82 + kyytiläinen 22+3
 
Catnip, joo mä täältä ihan viilipyttynä huutelen, että turhia huolit :D viime viikolla meni suklaapatukka jos toinenkin, että vauva liikkui tuntuvasti. Että enpä onnistunut järkeilylläni itseänikään sen enempää rauhoittelemaan, vaan pakko oli syödä (ja juoda) sokeria, kun liikkeet tuntui niin vähäisinä. Nyt tosiaan (onneksi!!) tuntuu taas enemmän ja paremmin. Ja mullahan on istukka edessä, että sekin varmasti vaimentaa aika paljon niitä liikkeitä.

Mä olen nyt tuota magnesiumsuihketta googletellut ja kai se on katsottava, josko sitä saisi ihan marketistakin. Kovasti näyttää hinnat vaihtelevan ja nettikaupoissa tulee usein vielä postikulut päälle. Viime yönä hirveästä lonkkasärystä kärsiessäni kyllä päätin, että maksoi mitä maksoi, niin sen haluan, jos se auttaa :D oli taas sellaiset lonkkasäryt, ettei mikään asento ollut hyvä.

Muutenpa jatkuu melko sama meno. Ihan perus vaivoineen ja murheineen. Selkä ei kestäisi jatkuvaa makoilua ja istuskelua, mutta lonkat ja nivuset ei kestä liikkumista. Vettä menee 3 litraa päivässä, vähentää supistuksia. 2 viikon päästä aika äitipolille ja olisikohan ensi viikolla neuvola. Pitää tarkistaa, kun en yhtään muista. Tai sitten yritän siirtää tälle viikolla sen neuvolan, kun olisi mahdollista saada kyyti. Ei houkuttele bussilla kulkeminen ja rattaiden lykkiminen, kun liikkuminen on muutenkin vaikeaa. Tosin mulla on tälle viikolle jo kissan sterilointi varattuna.

Nyt kutsuu vessa, joku käyttää nimittäin just mun rakkoa jalkapallona :D

Pihla 26+2
 
Pihla mä olin alkuun aika epäileväinen sitä suihketta kohtaan ja äiti sen lopulta mulle kävi ostamassa. Mut nyt tosiaan niin useesti apu on siitä tullut että alan olla ihan myyty ja alan pitää markkinointi puheita jo muillekkin. :D Ja mua se on ainakin auttanut tosi nopeestikkin.
Apteekista se makso jotain 30€ luokkaa...

liikkeistä tuntuu hyvin jo mahan päältäkin ja näkyy myös. Mut selkeesti on sellasia 3-4 päivän kausia aina kun on vilkkaampi meno ja sitten taas hiljasempaa.
Tosi ylhäällä on alkanu tuntumaan myös liikkeitä.

Kyllä huomaa että toista lasta odottaa kun mä oon ihan pihalla raskausviikoistakin. Esikoisesta olin ihan kartalla aina päivälleen millä viikolla mennään.

Mut voi myös lisätä listoille.

NUNNIKA/2. LAPSI/LA 10.6/POIKALUPAUS/JA KUKKANEN ;)
 
Nyt on tullut tässä jo niin paljon tekstiä sitten viimenäkemän, että ajattelin vaan kommentoida asioita, jotka satun muistamaan:

Meillä on esikoisen jäljiltä kaikki tarvikkeet vielä tallessa, joten niilla varmaan mennään. Uudet vaunut kyllä kieltämättä himottaisi, brio go olisi mieleen, kun ovat niin pieneen tilaan menevät ja sirot. Nykyisissä on se tavarakori aivan onneton. Ja muutenkin ovat aika isot, vaikkakin kääntyvät isot etupyörät on kyllä jees.

Äitiyspakkausta ei oteta, kun tosiaan esikoiselta on kaikki tallella. Silloin pakkaus otettiin. Joku aikoi odottaa uuden julkaisua ja päättää sitten, ottaako nykyisen vai uuden pakkauksen, mutta eikö ne julkaise sen pakkauksen vasta sitten, kun se on jo jaossa? Siinä nykyisessä on kyllä ihanan värinen se vanupuku. Jospa sen löytäisi kohta halvalla kirpparilta.

Tänään oli neuvola. Hb oli 109 ja paineet vähän koholla. Positiivista oli kuitenkin se, ettei paino ole noussut koko raskauden aikana kun 900g. Toki ylipainoa on ennestään, että sen ei tarviis nousta juurikaan. Ekassa raskaudessa paino nousi mulla kaiken kaikkiaan 8kg. Siinä on nytkin tavoitetta, kun se suurin nousuhan tapahtuu kuitenkin tässä loppupuolella. Paljonko teille on kiloja tullut?

Ja sen olen unohtanut kertoa, että MEILLE PITÄIS TULLA TYTTÖ!

Maarit 22+3
 
Täällä on ollut vilkasta keskustelua:) Olen ollut reisussa ja vähemmän tullut kirjoitettua.

Toi magnesium suihke on kyllä kokeiltava, koska suonenvedot vaivaa öisin.

Liikkeet on alkanut täälläkin tuntumaan eteisistukasta huolimatta, välillä kovaakin jo:)

Äitiyspakkaus otetaan ja mulle on ihan sama kumpi pakkaus tulee, saa ainaskin perustarvikkeita, kun kaikesta luovuttu aikoinaan. Toivottavasti tulisi pian niin pääsisi hypisteleen

Taikax ja poju 23+4
 
"lauwra"
Staffy, kyllä meillä on matkarattaat ollut lisäksi :) Onhan noi kookkaat, mutta kun ei asuta suurkaupungissa (jossa siis pääasiassa liikuttais busseilla kauppakeskukseen ja takas) niin tykkään mennä lenkeille isoilla vaunuilla ja hyvillä renkailla :) matkarattaita saa puoli-ilmaiseksi käytettynä.

Magnesiunsuihkeesta: mulle tätä luontaistuotekaupassa suositeltiin kun kärsin levottomista jaloista, mutta otin silloin magnesiumtabletit hinnan vuoksi. Jos vielä loppuraskaudesta tuo vaiva palaa niin surutta käyn sen suihkeputelin ostamassa.

lauwra ja poju 25+4
 
Ruohonjuuressa magnesiumsuihke maksaa 30€, en kuitenkaan vielä raskinut ostaa. Täytyy ensin tuplata juomista ja jos sekään ei kramppeihin auta, niin sitten täytyy ostaa.

Painoa tullut mulle 6kg lisää. Olen normaalipainoinen, ja kuulema ihan normeissa mennään.
 
Iltaa :)

Noh.. nyt sitten heti pätkäskin ajatus, että mitä piti kirjottaa. Ei varmaankaan sitten mitään kovinkaan fiksua tai tärkeää. :)

Semmosta nyt ainakin mietin, että mitähän tässä on käynyt kun kohta se loppuraskaus jo alkaakin ja olisi pitänyt olla se energinen keskiraskaus?!

Ei mulla muuta moi. :)

Malsa ja pojuE 24+5
 
On taas kulunut ikuisuus viime kerrasta, kun olen tänne kirjoitellut. Kaikki hyvin ja kun tosiaan on toinen lapsi tulossa, niin ei joka päivä enää mieti raskautta samalla tavalla kuin esikoista odottaessa. Kela neuvola oli eilen ja sf-mitta 19. En ole ostanut uudelle tulokkaalle vielä mitään, kun esikoisen kaikki tarvikkeet, vaatteet ja lelut on tallessa, mutta aion kyllä ostaa jotain uusia vaatteita lähempänä laskettua aikaa.

Tervetuloa uusille! :)

Minchi84 ja pikku 23+2
 
Kelaneuvola takana, nyt vain sitten byrokratian kimppuun! No, taidan ootella huhtikuulle että alan niitä miettimään :)
Meillä oli terveydenhoitaja vaihtunut, edellinen joutunut jäämään äkillisesti vuorotteluvapaalle perhesyiden takia ja nyt sitten olisi neiti/rouva meitä vastassa. Oikein mukavalta vaikutti tämäkin ja hyvin tultiin juttuun. Kun ei mitään ongelmia ole taikka keskusteluun sen enempää tarvetta niin ei ainakaan pääse kemiat hirveästi vastakkain asettumaan. Miulla oli neiti mukana, oikein reippaasti meni terkan pöytää tutkimaan sillä välin kun vauvalta kuunneltiin sykkeet ja mitattiin sf-mitta. Sieltä lähti kyniä ja papereita lattialla...hieman punoitin varmaan naamastani mutta th vaan tuumasi, tutki vaan ei siellä mitään vaarallista ole :)

Paino 81,5 (78,5) viikkotasolla massiiviset +538g! mutta ei mitään sanomista aiheesta, ei sanallakaan!
Hb ei mitattu, mitattu vain ekalla kerralla jolloin 150 ja sanoi, että jos itsellä ei mitään oireita ole (selkeää väsymyksen ja voimattomuuden tunnetta, selkeää ylihengästymistä rasituksessa) niin tässä vaiheessa ei tarvetta ottaa. Seuraavalla kerralla sitten. Eikä tosiaan rautakuurille käskenyt kuten jollekin oli tehty ilman mittauksia :)
RR 123/69 ja 120/72 (115/71) eli nämäkin normaalit, miehän mittaan kotona verenpaineet. Näitä kuitenkin pitää seurata edellisen raskauden verenpainetaudin takia viikkotasolla vaikka hyviltä nyt vaikuttavatkin.
Sf 22 eli hienosti yläkäyrällä mennään, mutta sekin näin toisessa raskaudessa normaalia. Tasoittuu sitten loppua kohden.
Sykkeet +145 ja liikkui niin hirmuisesti, mukse vaan anturista kuului kun kyytiläinen veti rumbaa kohdussa <3

Seuraava kerta on neuvolalääkäri, täällä Jyväskylässä niitä kertoja on vain yksi ellei ole aihetta enempään. Sinne siis kuukauden kuluttua.

Mutta ei muuta tämän omanapapostailun lisäksi tällä kertaa. Hyvin kaikilla vaikuttaa menevän :)

Catnip82 + kyytiläinen 22+5
 
Nunnika, mä oli nyt niin sun mainonnan uhri, että tänään kävin apteekista hakemassa magnesiumsuihkeen :D toivottavasti on mulle yhtä suuri apu kuin on sulle ollut :)

Malsa, täälläkin sitä energistä keskiraskautta odotellessa näin 27. raskausviikolla... :D

Uusi äitiyspakkaus julkistetaan ensi viikolla. Sitä aion odotella, Ennenkuin laitan hakemukset menemään, vaikka tuskin ehdin sitä uutta saada vaikka haluaisinkin :) en voi kuitenkaan enää montaa viikkoa odotella hakemusten kanssa. Meilläkin on tytön äitiyspakkauksesta kaikki tallella, mutta haluan silti ä-pakkauksen tällekin :) kaverilta saatiin kassillinen pieniä (50-56cm) poikienvaatteita :)

Viime yönä taas lonkat valvotti. Kahdelta otin panadolin, neljältä heräsin uudelleen lonkkasärkyyn. Kirjaimellisesti itkin sitä särkyä, väsymystä ja turhautumista, kun mitenkään ei ollut hyvä olla. Niinpä sitten tosiaan marssin tänään apteekkiin ja ostin sen magnesiumsuihkeen siinä toivossa, että se auttaisi tuohon lonkkakipuun.

Nyt leviän sohvalle. Tyttö on mummolassa ja mulla on huolehdittavana yksi nukutuksesta heräilevä kissa, joka on vielä melkoisessa pöhnässä (ja isossa boksissa, ettei satuta itseään). Säälittävä näky. Murisi mulle hullun lailla, kun nostin pienemmästä boksista isompaan boksiin. Kissa, joka antaisi tytönkin retuuttaa itseään miten päin vaan. No, jospa tuo tuosta, kunhan kunnolla heräilee.

Pihla 26+3
 
Neuvola käyty, ei mitään uutta. Kaikki ok, kelan paperit saatu odottamaan lähetystä. Sokerirasitukseen joudun, vaikka ensin piti, sitten ei pitänyt ja nyt taas pitää. Ei voi ymmärtää tätä soutamista.

Tiistaina koko kroppa oli ihan turta, ei oikein jaksanut seistä ja särki ihan olkapäistä polviin asti. Keskiviikkona ei taas mitään oireita mistään. Kunhan ei nyt flunssaa pukkaa, vähän on sellainen "vetinen" nenä kyllä.. En kerkeä taikka jaksa sairastaa juuri nyt, kun töissäkin pyörii talvilomat.

Ceridal-öljy on muuten auttanut noihin mun kuiviin ihon kohtiin, suosittelen :) Nyt pitäisi enää keksiä, miten saada tämä, jo puolivuotta auki ollut, peukalon halkeama menemään kiinni. Välillä on jo oikein hyvä, mutta sitten se napsahtaa taas auki. Kaikkea on jo yritetty, saa nähdä putoaako peukalo pois ennenkuin tuo on parantunut.. Toki teen töitä, joissa pitää olla hanskat kädessä, läträtä vedellä yms joka luo huonommat mahdollisuudet parantumiseen..

Taidanpa köllöttää nyt vaan ja katsoa telkkaria, kun on pari tuntia "luppoaikaa" ennenkuin täytyy lähteä töihin. Ihan jees välillä näinkin päin :)

Beibei & Ipana 22+0!
 
Huhhei! Täällä muutto tehty ja ihana olla uudessa ( hissillisessä) kodissa :)! Vielä olis kuitenki paljonkin tavaroiden laittamista... olen touhunnut koko viikon niin kovasti että alkaa tuntua.

Turvotukset alkoi nyt, jaloissa lähinnä :(
Pelottaa uusi raskausmyrkytyksen mahdollisuus kun mulla se ekassa raskaudessa tosiaan oli. Mutta muita oireita ei vielä turvotuksen lisäksi.

Kela-neuvolakin käyty, raha otetaan kun on noita tarvikkeita esikoisen jäljiltä vielä. :) Luulen että vaatteita saadaan taas mummoilta ihan kiitettävästi :D pitkästä aikaa kun saadaan sukuihin poika tyttöjen jälkeen.

Pitää tänään laittaa vauvavakuutus vetämään. tulee kohta kiire! ifistä nin kuin meidän muutkin vakuutukset. Esikoisellakin se oli mutta katkaistiin vuoden iässä kun ei ollut tarvetta lääkärikäynneille juurikaan.
Mutta hyvä se on olla varalla.

Muuten vointi hyvä :) Pitäs yrittää pitää vähän herkutteluista taukoa. Painoa tullu tähän mennessä 4kg. Sokerirasitus pitäs käydä parin viikon päästä.

Lissu ja pikkuveli 24+0 poks :)
 
Hei kaikille!

Olen keskusteluanne seuraillut taustalla lähes raskauden alusta asti. Nyt ajattelin hypätä oikeasti samaan kyytiin kanssanne, mikäli mukaan vielä sopii.

Eli Kultatiuku/ 38v / LA 1.6 / 6.lapsi / PKKS

Vauvan liikkeiden tunteminen täälläkin vaihtelee päivittäin. Saattaa olla pari hiljaisempaa päivää ja sitten taas toisinpäin. Johtunee vauvan asennosta, koska istukka on takaseinässä, eikä sinänsä estä liikkeiden tuntemista. Vauvan liikkeen, suorastaan kunnon muljahduksen, tunsin ensimmäisen kerran jouluaattona saunassa. Sen jälkeen en ollut kahteen kolmeen viikkoon läheskään varma, oliko mikäkin tuntemus vauvasta vai ilmavaivoista johtuvaa. Olisiko ollut viikko 21 kun aloin tunnistamaan vauvan liikkeet muista murinoista.

Minä sain viikko sitten raskausdiabetes-diagnoosin. Paastoarvo oli 5,3 ja tunnin arvo oli lähellä ylärajaa eli 9.8. Nyt sitten kotona olen sokereita mitannut kuten alkuraskaudestakin, ja pakko hyväksyä, että ruoan jälkeiset arvot ovat alkaneet nousta enemmän kuin alkuraskaudesta. Kolme ylitystäkin on tullut, kaksi johtuen laskiaispullasta. Nyt sitten mietin entistä tarkempaan, mitä suuhuni laitan, ja vältän sellaisia syömisiä, jotka kohottaa sokerit herkemmin. Tästä tarkkailusta johtuen huomasin tänä aamuna painoni pudonneen viikossa 1,3kg, mutta tuskin tuo on vaaraksi, painoa kun on ihan liikaa jo alunperinkin. Ennen tuota 1,3kg pudotusta paino ehti alkuraskaudesta nousta 3,5kg. Osasyynä painon putoamiseen on varmaan myös kävelylenkkien lisääntyminen. Liitoskivut ovat välillä todella kovia ja lenkkien jälkeen on koko illan kurja tunne lantion ja alaselän alueella. Silti hammasta purren yritän liikkua. Haluan antaa vauvallemme niin hyvän alun kuin se tässä tilanteessa on mahdollista.

Olipas pitkä aloitus...

Kultatiuku ja vauva rv 25+3
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille! Mä lisäilen teitä listoille sitten kun olen taas vähän paremmassa hapessa ja käyn oikein koneellakin.

Nyt on kovasti huolta ja murhetta tuosta meidän vanhimmasta (mutta silti aivan nuoresta) koirasta. Käytiin tänään lääkärissä antamassa ohutneulanäyte tassuun kasvaneesta patista. Pahinta pelkään ja siihen yritän jo jotenkin valmistautua. Viikon päästä saadaan sitten patologin vastaus. Ei ole helppoa ei, varsinkin kun tuo on minun ns. alkuperäinen koirani, siis tullut tähän suhteeseen minun matkassani. Loput onkin sitten enemmänkin yhteisiä ja yhdessä hankittuja.

Vauva onneksi liikkuu ja vaikuttaa varsin virkeältä tapaukselta :heart: Kutsumme jo miehen kanssa vauvaa aina nimellä kun hänestä puhumme =) Niin virkeä on poika että herään yöllä mahdottomaan melskaukseen ja sitten valvon kun maha hytkyy :D Onneksi kohta alkaa loma, jos saisi vähän tätä univelkaa nukuttua pois.

Kuusama ja Vauva-T 22+6
 
"lauwra"
Eilen oli vähän illasta vauvan liikkeet hukassa, mutta kyllähän ne sieltä tuli kun nukkumaan olin käymässä :) Ehdin jo käydä lukemassa liikkeenlaskentaohjeet, mutta jätin homman sikseen kun huomasin, että vasta rv30 jälkeen niitä on suositeltavaa tehdä (nyt vauvalla kuitenkin vielä tilaa potkia selän puolelle yms).

Ollaan oltu tää viikko reissussa mun äidin luona ja keskiviikkona jouduttiin paikallisen sairaalan päivystykseen tytön kanssa. Hienosti saatiin palvelua vaikka tää esikoinen onkin melko erityinen tapaus. Tarvittiin mm. tksi hoitotarvike ja sen toi ambulanssi naapurikylän sairaalasta meille. Tavan ylähengitystieinfektio, mutta perussairauden takia tiettt aika paljon enemmän hoidettava. Onneksi sattui nyt lomalla niin on mulla ollut apukäsiä, olisin muuten ollut ihan loppu.

lauwra & poika poksuu 26+0! :heart:
 
"Catnip82"
Tullaan vain pikaisesti poksumaan, 23+0!! Eilen havahduttiin miehen kanssa siihen tosiasiaan, että 4kk laskettuun aikaan! Niin se aika vaan menee..

Nyt ei tällä viikolla ole enää tarvinnut stressailla liikkeistä, oikein hyvin monotetaan ja välillä saa ottaa melkeinpä juoksuaskelia vessaan kun rakkoa nyrkkeillään/potkitaan. Mietin samaa kuin lauwra, että mites ne liikkeidenlaskenta ohjeet menikään. Muistelin, että ne ohjeet sai vasta tosiaan tuolla rv28 tienoilla. Eli vielä pitää vaan yrittää pitää mieli rauhallisena niin päivinä kun liikkeitä ei tunnu, helpommin sanottu kuin tehty ;)

Täällä alkaisi loma tuossa 5h kuluttua, ensi viikolla tytön kanssa omien vanhempieni luokse muutamaksi päiväksi. Ihanaa kun saa nukkua pidempään kuin 6-7h yössä ja joka päivä voi päiväunet nukkua, voi sitä autuutta!

Kuusamalle tsemppiä koiran kanssa, toivotaan parasta! On ne nuo eläinystävät vaan niin tärkeitä ja rakkaita vaikka ainakin meidän kissaherra on niin uppiniskainen tapaus, että ihme ettei verenpaineet ole itsellä nousussa... Toivottavasti myös Pihlan kissa on antanut anteeksi leikkauksen :) sekä toivotaan myös lauwran tytölle parempia vointeja. On se kyllä mukava lukea, että yleensä niin parjattu julkinen terveydenhuolto on taas osoittanut toimivuutensa ja olette hoitoa asianmukaisesti saaneet!

Niin ja Kultatiukulle tervetuloa porukkaan! Huh, kuudes lapsi tulollaan :) Ihanaa kun meillä on näin kokenut äiti mukana menossa! Ja Lissulle vielä onnea uuteen kotiin!

Ihanaa viikonloppua leidit! Ensi viikko varmasti allekirjoittaneen osalta hiljaisempaa palstailua kirjoittamisen suhteen, luen kyllä varmasti päivittäin kuulumiset :)

Catnip82 + kyytiläinen 23+0
 
Päivääpäivää täältä sängyn pohjalta..

Eilen nla, kaikki muu mainiosti mut hb 103 ja rautakuurille. Hain apteekista obsidania ja tänään otin aamulla tyhjään mahaan..
Muutaman tunnin päästä
Heräsin aamupalalle ja sittepä alko ripulointi ja oksentelu. Voiko oikeesti näin rajut oireet tulla!? Ihan kamalaa... Nyt hapankorppu pysyny ehkä puoli tuntia sisällä,jee...

Täytynee vaihtaa merkkiä! Jotain miedompaa, kiitos..

Että tämmöttiä ankeutta tänne!
Hyvää viikonloppua!

Kepa ja muru 22+2 (ultran mukaan 23;) )
 
Tervetuloa uusille :)

Huh, toissapäivänä käyty neuvolassa, hb edelleen erittäin hyvä 144, verenpaineet ok ja vauva liikkuu ja sydän sykkii hienosti :) Osa liikkeistä tuntuu ja näkyy jo hyvin ulospäin, mieskin saanut siis jo terveisiä mahasta. Oma olo kuitenkin edelleen kurja ja jatkuvien kipeiden supistusten takia neuvolasta laittoivatkin lähetteen äitipolille jossa eilen kävin. Sokerirasitukseen ei vielä patisteltu vaikka viime vuoden puolella kyllä sanottiin että siihen joudun, jaiks. Millä viikoilla te olette sokerirasitukseen joutuneet?

Äitipolilla tehty ultra helpotti omaa mieltä, lääkärin mukaan kaikki vauvalla ok ja

POIKALUPAUS

pitää edelleen :) Muutamia testejä minusta myös otettiin että saa tulehdukset suljettua pois. Joskus ilmeisesti jotkut tulehdukset aiheuttavat kipeitä supistuksia, mene ja tiedä.

Itsellä olo siis välillä aivan tolkuttoman huono ja kivut pistävät itkemään, töissä ollut tuskaa ja liikkuminen välillä äärettömän vaikeaa eikä urheilusta voi tällä hetkellä edes puhua :( Reilu pari viikkoa nyt sairaslomalla, toivotaan että supistukset ja kivut helpottavat, meinaa nimittäin tällä rouvalla pää hajota tähän kotona olemiseen. Ystäviäkään kun ei ole täältä ehtinyt kertyä, sen verran lyhyen aikaa täällä asuttu, niin ei päivisin juuri seuraakaan ole kun mies on töissä. Nyt vaan täytyisi keksiä itselleen joku "harrastus" mitä voisi kotona tehdä ilman että rasittaa itseään, hyviä ehdotuksia otetaan vastaan ;)

Kelapaperitkin neuvolasta saatu mukaan, ensi viikollahan tuo uusi äitiyspakkauskin julkistetaan ja pääsee tutkimaan mitä pitää sisällään :) Itse äitiyspakkauksen ehdottomasti haluan ottaa, meille kun ensimmäinen tulossa niin kaikki tarvikkeet vauvaa varten ovat tervetulleita.

Minäkin taidan sortua olemaan mainonnan uhri ja etsiä käsiini tuota magnesiumsuihketta! Kuulostaa sellaiselta ihmeaineelta jota on pakko testata ;) Viime yön lonkat ja alaselkä taas aivan tulessa, eikä nukkumisesta tullut mitään. Valmis kokeilemaan mitä vaan mistä voisi helpotusta olla!

Mies viikonlopun rilluttelemassa toisessa kaupungissa, minä taidan keskittyä herkutteluun ja hautautua sohvannurkkaan katsomaan leffoja.
Mukavaa alkavaa viikonloppua kaikille!

Silva88 ja poju 22+5
 

Yhteistyössä