Sori kun ängen tähän ketjuun, kun en ole liittynyt mukaan, mutta pakko kommentoida. Kyllä strepto tosiaan kannattaa testata, mäkin kuvittelin että tuskin sitä mulla olisi ja niin oli kuitenkin. Se voi olla vaarallinenkin jos se ei ole valmiiksi tiedossa. Tosin kuulin että Kättärillä se testattaisi nykyään kaikilta, jotka tulevat sinne synnyttämään.RB - niin minustakin siksi ihmettelin ja tämän minulle sanoi Kätilöopiston (se missä tartteis synnytelläkkin) lääkäri! :/ Ajattelin kanssa vaatia sen nlasta kun meen sinne parin vkon päästä! Mun mielestä noinkin vaarallinen tulee testata ilmanmuuta, joka viides ei oo mun mielestä vähän..
Se mun lekurihan ei ottanu mitään kantaa siihen edes millaisen kokoisen mä kykenen punnertamaan ( oon 153cm pitkä).
Samaten kun kysyin että jos vedet menee näin uudelleensynnyttäjällä niin tuleeko amppari kutsua - katsoi muhun ja kysyi että miksi ihmeessä pitäisi mikäli omat jalat kantaa ja vesi ei ole vihreää.
Lekuri oli mulla siis vähän nuiva kaikenkaikkiaan, ei jäänyt mikään supertyytyväinen olo. :/
Sabsu 35+3
Tuosta lapsivesien menosta, mun th taas tänään juuri sanoi mulle, että pitää soittaa ambulanssi jos lapsivedet menee. Mäkin olen siis uudelleensynnyttäjä.
Että onpa tosiaan eri käytäntöjä näköjään.:|