**Kesäkuun kullanmurut 2014** Toukokuussa

Nuppu, me ainakin saatiin se kuva neuvolasta esikoiselle seitsemän vuotta sitten.

Ja mä olisin kiinnostunut ryhmästä - ellei sitten haluta perustaa kerhoa salasanalla, jossa voisi sitten puhua vapaammin, ehkä sopia jostain tapaamisistakin jos niihin löytyy intoa? Muistan että 2007 elokuisten ryhmässä tehtiin noin, siirryttiin kerhon puolelle (taisi olla kyllä geneerinenkin keskustelu syntyneiden puolella) ja suurin osa meistä tapasikin vauvojen ollessa n. puolivuotiaita.
 
Meidän neuvolatäti sanoi, että se naamakuva tuodaan sitten kun neuvola tulee kotikäynnille/ saadaan vauvan ensimmäisellä neuvolakäynnillä.

Mukavahan keskustelua olisi jatkaa vauvojen synnyttyäkin! Tää on niin ihana porukka ollut, ei mitään törkyviestejä ole tullut väliin niinkuin tahtoo useimmissa keskusteluketjuissa käydä jos jotain lähtee lukemaan.

Täällä edelleen erittäin liikkuvainen vauveli masussa, eilen tuntui ettei varmaan nukkunut hetkeäkään! En enää yhtään tiedä miten päin on, sen verran isoja muljahduksia on välillä. Viimeksi oli käsikopelolla rt 3 viikkoa sitten, torstaina seuraava neuvola niin jospa siellä jotain selviäisi.

Hurjaa, miten tosiaan monella on jo vauvalla "lupa syntyä"! Ja kaikki ollaan onneksi jo hyvillä viikoilla. Jännittäviä aikoja eletään koko joukko!

Tsemppiä kaikille vaivojen, tutkimusten ja odotusten kanssa!

Nelina 33+4
 
Täälläkin yksi joka mielellään jatkaisi jutustelua teidän kanssa! Letun idea kerhon puolelle siirtymisestä kuulostaa hyvältä! :)

Mulla oli aamulla kontrollikäynti äitiyspolilla, joka oli kyllä enemmänkin keskustelua kätilön kanssa. Päädyttiin nyt siihen että synnytys käynnistetään rv38 edellisen nopean ja aika rajun synnytyksen takia. Jos vauva vielä perätilassa tuolloin, niin yrittävät kääntää ja samantien käynnistetään, tai sitten sektio. Joka tapauksessa kolmisen viikkoa ja meilläkin on nyytti jälleen sylissä, uskomatonta! :)

bumbis 35+0 :)
 
Hellou!

Huonosti nukuttuja öitä alkaa olemaan täälläkin taas havaittavissa. Vessaan, koiran kupsutuksiin, kuopuksen yskään tai ihan vaan omaan hankalaan nukkuma-asentoon tuntuu heräävän. Melko levännyt olo, not! Mutta vajaa 7 viikkoa enää, niin lapsi on sylissä (kunhan kaikki vaan menee hyvin). Sitä ennen se tekemättömien töiden lista onkin aika pitkä... Noh, stressiä en ota, se tehdään mitä ehditään ja loput sitten aikanaan. Juhannusviikolle olen ajatellut tilata siivoojan kotiin.

Flunssa yrittää tehdä täälläkin tuloaan ja lähes koko perheelle. Neljästä kolme yskii ja niistää yhtäaikaa. Saapa nähdä kuinka pahaksi taudiksi tämä vielä yltyy. Muutenkin elämä on jo aika hissuttelua, vaikka vielä toki paljon pystyykin asioita tekemään. Mutta parempi kiiruhtaa hitaasti ellei halua supistuksen pysäyttävän liikettä kokonaan.

Synnärille tuntuu olevan asiaa jo yhdellä jos toisella, jokohan tästä eteenpäin kuullaan vauvauutisia viikoittain? :) Omalla kohdalla sinne ei varmaankaan ennen sovittua päivää mennä, vaikka tämä kolmonen tuntuu kyllä reittiä alaspäin aina välillä painavan jo.

Naamakuva oli muuten kaksi vuotta sitten erilainen kuin aiemmin. Esikoisen aikaan 9 vuotta sitten se oli perinteinen pyöreä, mutta pari vuotta sitten enemmän nallen naamaa muistuttava, joskin toki värit olivat samat. Tai siis näin muistelen...
 
Juujuu kyllä jutustellaan beibejenkin tulon jälkeen, vertaistuki - paras tuki meiningillä! :) Ei kukaan muu voi ymmärtää kakan koostumusta tai maidonnousuja (jne) kuin tilanteessa elävät ja mä lähden herkästi treffaamaan uusia naamoja anyday :)

Mitenlie kunnat säästää ja ovatko purreet jo hymynaamoihin mutta senhän saa onneksi helposti itse tulosteltua jos näyttää ettei sellasta tipu :D Mun naapuriteki mulle ( no vauvalle) vaunureunuksen joka menee yhtälailla kyllä sängyssäkin. Siinä on 7/8 (en nyt muista) peruskuvaa ( hymyilevä aurinko, ampiainen, kukka jne) ja jos paperisen hymyaaman kunta tarjoaa (heh) niin pääsköön se hoitotason viereen seinälle ;) Kirpparisaalis tältä päivää muuten hoitoalusta hintaan 1.50€ ja muutamat kestikset eurolla :) Kamalan kallista! :D

Sabsu 33+3
 
  • Tykkää
Reactions: bumbis
Heissan vaan mammat.

Täällä kyllä nyt tapahtaa yhdellä jos toisellakin :) Tsemppiä kaikille hurjasti ja uutisia on ilo seurata. Joka kerta jännityksellä tulee lukemaan että mitähän nyt on tapahtunut ja onko uusia vauvaja tullut.

Itellä olo ihan hyvä. Iltasin on sunnuntaista asti ollu maha kyllä kovana koko ajan ja kohdun suulla vihloo melko lahjakkaasti. Myöskin häpyluun liitos on kipeenä kovasti ja kutisee..et ilmeisesti siinä iho nyt venyy, et vaavi taitaa päällään puskea alaspäin. Siellä mulla aikasemmissa raskauksissa tullut raskausarpia et ne nyt sit antaa periksi.. Ja tää kaikki alko ihan yhtäkkiä su iltana. Tähän mennessä ei mulla ole ollutkaan mitään elämää haittaavia kipuja. Toki maha jo ahistaa, mutta sukat ja kengätkin menee vielä jalkaa omatoimisesti jollain lailla. :)

Äitipoli aikakin tuli rv 37+ jotain päivälle. Et sillon sitten näkee viimeistään vaavia piiitkästä aikaan. Niin ja saa sen painoarvion. :)

Jutustella olis kiva synnytyksen jälkeenkin. Miten vaan ehtii ja jaksaa ite kukin. Ja tosta täytyy sanoa kyllä kiitosta, että on ollut kauheen hyvä porukka. Edellisen kohdalla ekaa kertaa palstailin ja siellä ehti kyllä olla kaikenlaista soppaa siinä 4kk aikana minkä ite seurasin.Nyt ei ole kyllä ollut ja tsempattu on toisia ja se vertaistuki on kyllä hieno asia. Itelläkään ei ole nyt ketään lähipiirissä joka odottas niin ei tosiaan voi jakaa näitä vaivoja ja hienoja asioita.

Kiitos siitä. ;)

Eipä tässä kait kummempaa..Mies sai viikon saikkua selän takia, että ihan kivaa pitää se kotona. :)

Enpä taas muista mitä piti kommentoida..

Aapaliini ja vauva 33+1
 
Täällähän on taas tapahtunut vaikka mitä ja taitaa olla ainakin Taniiralla ja Amy_mamilla jännät paikat tässä!

Kiitokset kaikille imetysliivikeskusteluun osallistuneille. Sain teiltä hyviä vinkkejä! :) Ja tosiaan, varmaan pari imetyspaitaakin täytyy käydä ostamassa valmiiksi. Taidan tällä viikolla käydä ostamassa sen rintapumpun, liivit ja imetyspaidat. Saapahan sitten alkaa pakkailla sitä sairaalakassiakin.

Isonalle kyseli verenpaineista. Kotona mittailut ovat jatkuneet myös täällä ja arvot ovat ihan ok, n. 130-145/80-95 välillä. Mulle myös sanottiin, että heti jos kotona tulee 150/100, niin soittoa neuvolaan tai suoraan sairaalaan. Raskausmyrkytyksen oireita ei muuten ole ollut, ei ole särkenyt päätä, mutta turvotukset ovat varsinkin nyt loppua kohden pahentuneet. Vielä kuitenkin menee kengät jalkaan, mutta sukistakin jää hirveät painaumat. Ja sormukset eivät ole menneet enää sormeen moneen viikkoon.

Sabsu77, tuletko meillekin pesemään ikkunat? :D Mulla olis se kans tossa to do-listalla vielä. Taidan jättää sen sinne ihan viimeiseksi… :p

Mua kanssa kiinnostaisi jatkaa juttua vauvojen syntymän jälkeenkin. Voin sitten kysellä kaikkea tyhmää teiltä kokeneemmilta. Eli kannatan myös Letun ideaa!

Pitkästä aikaa sain viime yönä nukuttua hyvin! Viimeiset 3,5 viikkoa olen herännyt joka yö ja valvonut 1-2 tuntia joskus aamuyön tunteina ja sitten nukahtanut uudestaan. Mutta nyt, yhtä soittoa unta noin klo 00.30 – 10.00. Toki heräilin muutaman kerran vessaan ja joka kyljen käännöllä, mutta sain aina uudestaan heti unen päästä kiinni. Kylläpäs oli ihana pitkästä aikaa nukkua kunnolla.

Mutta alkaa ahdistamaan tämä kävelemisen vaikeus. Vuosi sitten tähän aikaan sitä vaan juostiin puolimaratonia ja nyt tekee tiukkaa kävellä tuohon lähikauppaan ja takaisin. Matkaa on yhteen suuntaan oikein kokonaiset 700-800 metriä :LOL: Vauva painaa alavatsassa todella kovasti ja kävely tuntuu epämiellyttävältä. Hitaasti vaan pitää lyllertää eteenpäin. Samoin kun istuu/makaa sohvalla tai kun nousee sängystä, vauva tuntuu kovasti painavan vatsaa. Kävelemään lähteminen sattuu ja täytyy vähän vaappua. Mutta kai se kuuluu asiaa jo näin loppuvaiheessa.

Mies lähti eilen työmatkalle ja tulee takaisin vasta lauantaina. On kyllä puhelimen päässä koko ajan, jos nyt sattuisi tulemaan lähtö, mutta hänellä kestää 4 tuntia ajaa sieltä tänne sairaalalle. Tuskin tämä ensimmäinen nyt niin nopeasti tulee, vaikka syntyisikin tällä viikolla. Mä kyllä luulen, että yli mennään ja reilusti ja olen täällä vielä 5 viikon päästä kärvistelemässä :headwall: Minkäännäköisiä tuntemuksia lähestyvästä synnytyksestä ei ole. Supistuksia ei ole ollut lainkaan, mahan kovettumisia kylläkin useamman kerran päivässä, mutta ne eivät tunnu missään. Tänään kuitenkin poksuu rv 38 ja sitä oltaisiin sitten täysiaikaisia, jee! :) Perjantaina vuorossa taas seuraava neuvola.

Karoliina & Kepa 37+0
 
Joo mä voin tulla pesemään Karoliina :D

Totesin että tää kotona oleilu ei oo ollenkaan hyvä juttu, herään koska lie, syön koska lie, mitälie -- en oikein usko et noi mun radiarvot onkaan enää yhtä hyviä kun tähän asti kun duuni rytmitti päivää.. oon "uskaltanu" toistaseks mittailla vaan paastoja, ne nyt onneksi pysyneet aisoissa. Tänään huomasin myös ekat turvotukset - sormia en saanut puristettua nyrkkiin ilman että tuntui, sukkien varret on myös käyneet ahdistelemaan. Onneksi vaivat vielä pienet.

Vointeja kaikille :)

Sabsu
 
Neuvolakäynti venysi puolitoistatuntiseksi. Siellä konsultoitiin ylilääkäriä ja neuvolalääkäriä ja sydänspesialistia ja niin kävi että määrättiin beetasalpaajat päivittäin otettaviksi. Sain myös jälleen kerran antibiootteja - jos nää ei nyt auta niin sitten se olisi sairaalareissu ja tiputukseen, sillä edelleen samat tulehdukset päällä ja mikään ei vaan niitä tunnu poistavan.

Ultrattiin taas ja tutkittiin - paikat kiinni, kovat ja ei mitään edistystä mihinkään. Neuvolatäti antoi käsikopeloarvion vauvan koosta ja sanoi että olisi nyt jo päälle 3,5 kiloinen. Mä olen samoilla linjoilla että iso on viikkoihin nähden. Ei näillä geeneillä pieniä ihmisiä tehdä. Vauvan syke huiteli 180:ssä ja siitäkin huolestuttiin, pari kertaa kuunneltiin ja saatiin myös normaali 145 kuulumaan vaikka kovin korkealla syke oli pitkään.

Tästä lähtien käyn kerta viikkoon neuvolassa, niin kauan kun on tarvis. Aika tarkat ohjeet tuli että milloin ottaa yhteys äitiyspolille jos tarve vaatii.

Mä olen niin puhki tällä hetkellä että ei ole tosikaan. Tekee vaan mieli itkeä. Onneksi tulee lätkää telkkarista.

Lettu ja Kornelius 37+0
 
Tänään tuli postissa glamourmom imetystoppi :) ennestään oli yks pitkähihainen ja lisää ostan jos tarvii. Miten pian ulkomailta tilatut imetysliivit tulee? Kattelin muutamia vaihtoehtoja mitä olitte tilannu niin vaikuttivat hyviltä.
Lettu, puhuiko ne mitään käynnistyksestä? vai seuraako ne vaan tilannetta. Tuntuisi, että molempien jaksamisen ja voinnin kannalta olisi parempi että vauva jo syntyisi? Onneksi SUOMI kuitenkin voitti saksan!:popcorn:
Ab 34+3
 
Moikka pitkästä aikaa!

Oli pakko tulla kommentoimaan kun on niin samat fiilikset kuin letulla, vaikka mun tilanne ei vakava olekaan. Parin päivän sisään selvinnyt, että iso vauva tulossa, rv 36+1 painoarvio 3440g, strepto positiivinen, uusinta verikokeisiin pitää mennä vasta-aineiden takia (en tiennyt tästä mitään ja meinas mennä terkallakin ohi), hemoglobiini alhainen ja jotkut ferrinit tai mitkä lie niin matalat että nla-lääkärille konsultaatio. Tähän päälle vielä järkyttävä väsymys, yöllä ramppaaminen vessassa, selkäsäryt, liitoskivut, peräpukamat, oma pinna niin kireällä, että tulee tiuskittua 2.5v esikoiselle ja siitä tulee sitten hirveen huono omatunto ja paskamutsifiilikset:(

Esikoinen oli syntyessään 3,9 kg vko 41 ja iso vauva on mun suurimpia, melkeimpä ainoita pelkoja synnytykseen liittyen. Esikoisessa mulla oli rd ja pysyi kurissa ruokavaliolla, mutta käynnistettiin kuitenkin vähän reilun 4kg koko arvion takia 40+6. Nyt sokerirasitus oli puhdas, mutta mittailin kuitenkin arvoja kotona kun en mennyt siihen ekaan rasitukseen. Etenkin aamun paasto-arvot on ollu koko ajan koholla (1-3 krt vko) ja silloin tällöin myös ruokailun jälkeiset, mutta yleensä liittynyt selvästi huonoon ruuan valintaan. Vihdoin sain niistä arvoista lähetteen äitipolille vko 34 ja soittoajan vko35 jolloin varattiin käynti vko36. Sain aamuarvot kuriin lyhentämällä yön paastoa, paitsi, että tänä aamuna oli taas koholla:/ Oon vaan niin ahdistunut tästä kaikesta ja tuntuu että kaikki kaatuu niskaan. Anteeks tää avautuminen:)

Tsemppiä taniiralle, amylle ja letulle, mielenkiinnolla odottelen teidän uutisia (ja kaikkien muidenkin), toivottavasti kaikki hyvin! Toivottavasti odottavalla on myös kaikki hyvin ja onnea!! Onnea myös suza, toivottavasti siellä kaikki hyvin!

Joka päivä käyn monesti lukemassa, mutta jostain syystä omaa sanaista arkkua on vaikea avata:(

Nuppu mekin saatiin kuva neuvolasta pari vuotta sitten.

Mielelläni myös vaihtaisin kuulumisia vielä raskauden jälkeenkin vaikka oonkin tässä pinossa hiljainen ollut. Mä ehdottaisin pinoa sinne vauvat 0-12kk puolelle.
 
Viimeksi muokattu:
Heips.
Juupajuu, pukamiapa hyvinkin. Ai, ai ja auts. Ketuttaa reippaasti. Ja liitoskivut ja alaselkä. Ehkä se entinen kiinteä ja timmi minä on tuolla jossain piilossa...
Ei vaan pinna on piukalla minullakin. Eijjaksais :/
LL, rv 33+5
 
Heips!

Päivittelenpä nyt että viimeyö meni osastolla, iltakäyrät oli "nukkukäyrää", eivät sitten laskeneet kotiin. En saanu nukuttua kuin pari tuntia ja senkin pätkissä. Tänään odotin iltapäivään lääkäriä ja lopulta kun tuli, oli sitä mieltä että kotilomille saa lähteä yöksi, kunhan käy illalla käyrillä(kävin ja sain luvan tulla kotiin), ja aamulla takaisin, jolloin käynnistetään, mikäli huominen lääkäri on myös sitä mieltä(2 lääkäriä nyt siis sitä mieltä, että se viisainta). Aamulla selviää siis lisää. Maksa- ja sappiarvot oli kuitenkin tosi hyvät, mutta mullahan meneekin nyt se lääkitys siihen, kutisee kuitenkin ajoittain, kuten mm. viimeyön.

Käyrillä tuli illalla tasaiseen tahtiin supistuksia, ja mietinkin että syntyykö kuitenkin ilman käynnistystä :D huomenna sen näkee sitte kuinka on paikat kypsyneet, vai ovatko edes.

Jännittääää!!

Taniira ja pikkuinen 36+4 <3
 
Nehän ei ottaneet musta tehtyä lähetettä vastaan äitiyspolilla, vaan pistivät sen takaisin neuvona että yhteys sisätautipuolelle ja EKG. Nyt neuvolasta tehty uusi lähete radin vuoksi perjantaina ja sitä ei ainakaan oltu torjuttu, että ehkä mulle tulee kutsu polille vielä ennen laskettua. Käynnistys tietty olisi paras ratkaisu, mutta sitähän ei terveyskeskus päätä ja jos äitiyspoli on sitä mieltä etten ole kiireellinen tjsp, minkäs siinä sitten teen? Jos mut otetaan polille radin takia, saisin ehkä myös tarkemman kokoarvion ja voisin siihen vedota että saisin käynnistyksen jos kerran se ei riitä että olen fyysisesti katkeamispisteessä ja sydänkin käy ylikierroksilla. Nähtäväksi jää. Neuvolassa olivat hyvin empaattisia, vaan eivät voi mitään tälle asialle tehdä.

Kyllähän tää vielä menis ilman näitä saatanallisia kipuja lonkissa, selässä ja jaloissa, mutta kun ei saa mitään kovia kipulääkkeitä syödä niin sitten on pakko kärvistellä ja itkeä kun en nyt huutaakaan voi.

Yritän miettiä niin, että ehkä tälle voi nauraa jo heinäkuussa, sitten kun on toipumassa synnytyksestä tavalla tai toisella. Suvun ja tuttujen mielestä tää on kauhean jännää - mun mielestä tää on niin helvettiä kuin olla ja voi. Tiedossa oli että raskaus on helvetillistä ja traumaattistakin, mutta pakko käydä läpi jos meinaa lapsen saada. Onneksi tää on ihan oikeasti kohta ohi, huolimatta siitä että odottavan aika on pitkä.

Tsemppiä ihan kaikille kaikessa, eiköhän nää vaikeudet vielä voitoiksi muutu.

Lettu ja Kornelius 37+0
 
Hei.. Täältä pesee vauvauutisia... Tänään klo 13.21 kiireellisellä sektiolla meille syntyi pikkuinen prinssi,painoa 1850g. Kaikesta huolimatta täällä voidaan ihan hyvin. Palailen parempien kuulumisten kera kun ehdin. Puhelimella ei ihmeitä jaksa naputtaa.

Tsempit muille ja ilman muuta minäkin haluan keskustelua kanssanne jatkaa!!

Amy & pikkumies, joka siis syntyi rv 35+4
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hedeliini
Amy_mam ONNEA PIENESTÄ POJASTA! :):flower:

Taniiralle tsempit ja voimahalit huomiseen :) !

Letun tilanne kuulostaa aika hurjalta, luulisi että tuossa olisi jo riittävästi syytä käynnistää synnytys pikemmiten, jaksamista! :)
 
Onnea Amylle!!!

taniiralle hurjasti tsemppiä huomiseen!

Voi että, nyt niitä alkaa tulla. Mulla on varmaan pahat hormonihuurut ku oon niin herkillä! :heart:

Mua ihmetyttää kans toi Letun homma. Ihme meininkiä! Koita jaksaa vielä vähän. Mullakin alkaa paikat kremppaa, niin kuin näköjään monella muullakin, mutta pieneltä vaivalta omat olot tuntuu olevan sinun kokemaasi verrattuna!
 
Heipat piiitkästä aikaa, luvassa suunnilleen romaanin verrattava kirjotus, koska tämä lahopää on onnistunu unohtaan kaksplussan tunnuksen salasanan ja sähköposti piti uutta salasanaa niin vaarallisena, että onnistui tuhoamaan sen joka kerta kun uuden viestin kaksplussalta sai :D.

Mutta asiaan sitten: Ensinäkin SUPERsuuret onnittelut teille vauvan jo saaneille! Ja iisot tsempit Letulle nuiden vastoinkäymisten kans!

Omaa oloa...se on suoraansanottuna ihan täysin p***a :D... Oon ollu osastolla useamman kerran ku hemoglobiini laskenu alimillaan 78, nyt on tankattu rautaa tiputuksessa joka ikinen viikko ja vielä jatkuu ihan sektiopäivään saakka. Vauva on raivotarjonnassa ja alhaalla, hyvin alhaalla ja se tuntuu. Supistuksia tulee niin kivuliaita ku kivuttomiaki ja lenkkeilyn oon saanu lopettaa tässä menneillä viikoilla kyllä kokonaan. Lepoa ja lepoa vaan. Unirytmit on ihan hanurista, herään aikasintaan 12 päivällä ja unet on katkonaisia, mutta onneksi en oo uniongelmieni kans yksin. Ihanaa että te muutki raskaana olevat ootte olemassa ja täällä tavotettavissa! <3 Ahistaa niin pirusti tämä yksin oleminen. Yksin päivät, yksin illat ja yksin yöt. Tuttavapiirissä ei oo raskaana olevia eikä niitä perheellisiä muutenkaan. Lapsen isällä on omat menonsa joitten ei pitäs minua liikuttaa tippaakaan, mutta silti se ärsyttää, miksi ei voi olla sitä miestä kotona ärrr! Tarvin jonku jolle purkaa minun kiukut ja ärsytykset ja vuodattaa minun hormoonihuuruset kyyneleet!!
Vaavilla oli painoa rv 32+4 kontrollissa 1400g + omfaloseelen koko. Tuo painoarviohan vähän heittää, ku vartalon ympärys on tosi pikkunen tuosta omfaloseelestä johtuen. Muuten vauva voi oikeen mainiosti ja on tosi liikkuvainen tyttö. Ens viikolla on käynti yliopistollisessa sairaalassa ja sovitaan sektiopäivä, jänskättää jo :). Äitiyspolin kontrolleissa täällä käyään nyt ihan viikottain samalla ku rautalääkettä käyn hakemassa.

Hankintoja en oo tehny. Mulla ei oo vaan riittäny siihen voimat ja rahkeet just nyt. Pinnasängyn ostin ja kokosin sen itse (joku kakslahkeinen saattaa sen kyllä joutua tarkistamaan, ennenku siihen vaavi pääsee nukkumaan :D). Vaatteet taitaa olla ainoa hankinta ja ite ommeltu tilkkupeitto. No vauvan kaa ollaan kuiten koko kesä sairaalassa, että niitä hankintoja ehtii tehä myöhemminkin. Vaunuja meen katteleen tuolla seuraavalla yliopistosairaalan reissulla vähän isommasta kaupungista.

Nyt pää lyö jo tyhjää...mutta onneksi mulla on tää salasana nyt tallessa ja ehkä mielessäki, niin pääsen kirjotteleen useammin ja sit muistan mitä mun piti kellekkin kommentoida.

MMMJ & pikkuprinsessa 33+5
 
Onnea Amy_mom! Ja Taniiralle paljon tsemppiä huomiselle, tai tää päivähän se jo on...

Täällä yksi huonosti nukkuva, mutta jospas sitä saisi päivällä otettua kunnon päikkärit ja elämä alkaisi taas kirkastua. Soittelin neuvolaan verenpaineista, kävin ylimääräisellä pikakäynnillä jättämässä pissanäytteen ja siitä lähdinkin sitten synnärin päivystykseen kun oli proteiinit parilla plussalla ja neuvolassakin paineet 150/100 luokkaa. Nyt vaan seuraillaan ja pitää herkästi olla yhteydessä, jos alapaine menee yli sadan. Veikkaan että saan parin päivän sisällä käydä uudestaan näyttäytymässä, mihinkäs ne tosta laskisi. Nyt en edes uskalla mitata kun on varmaan kiukkupaineita mukana, sen verran kova yleisketutus iski :( Alkaa jotenkin nyppiä tää raskaana oleminen, mutta toisaalta en halua että poika syntyy ihan vielä, koska haluan ensin saada kunnolla levätä! Just nyt tuntuu, että lepo on kaukana, kun on ollut vatsataudit yms kylässä ja kaikenlaista ohjelmaa. Kai sitä vaan on niin väsynyt, että yksi ohjelmanumero (esim. vaikka lääkäriaika) päivässä on jo liikaa...

Isonalle 37+0
 
Pikaisesti: eilen otin illalla puolikkaan beetasalpaajan ja oli muuten uskomaton tunne, tunnin päästä pulssi laskenut 120 --> 82. Tällä hetkellä se on 85. Mä olin unohtanut miten hyvältä tuntuu kun sydän ei hakkaa kuin maratonin jäljiltä koko ajan. Toivottavasti tää auttaa järkyttävään hikoiluun ja puuskuttamiseenkin. Nyt on optimistinen olo.

Onnea matkaan, Taniira! Jännä päivä edessä. :D

Lettu ja Kornelius 37+1
 
Onnea Amy_mam, pääasia et teillä nyt kaikki hyvin, vaikka vauva ajoissa syntyikin. Olisi mielenkiintoista kuulla joskus miten tuo vauvan pieni koko (istukan toimimattomuus?) ym. huomattiin?
Taniira, tsemppiä tähän päivään, toivottavasti olet saanut nukuttua yöllä.
MMMJ, kiva kuulla sinustakin!

Mulla oli eilen illalla kyllä sellainen epätoivoinen kiukku ja harmitus kaikkeen. Lapset sotkee eikä siivoa ilman että asiasta täytyy hermostua ja tuntuu ettei mieskään tee kotona mitään, kun on niin vähän kotona että käyttää sen ajan lasten kanssa leikkimiseen. Miksi minun täytyy aina vain jaksaa itse tehdä suunnilleen kaikki, tässäkin tilassa? Oli niin väärinymmärretty olo ja vaivuin itsekseni itsesäälissä sängyn pohjalle telkkaa katsomaan lasten nukkumaanmenon jälkeen, eikä mies edes tajunnu, luuli kai vaan että olin väsynyt pelkästään.
Mutta yö meni sentään paremmin kuin edellinen, vaikka valvoinkin klo 04-05.30. Nousin sitten sängystä ja nostin olohuoneeseen silityslaudan ja katselin kovalevyltä jotain aiemmin tallentamaani elokuvaa ja sain samalla silitettyä loppuja vauvan vaatteita ja lakanoita.
Romanssi rv 35+6.
 

Yhteistyössä