Täällähän on taas tapahtunut vaikka mitä ja taitaa olla ainakin
Taniiralla ja
Amy_mamilla jännät paikat tässä!
Kiitokset kaikille
imetysliivikeskusteluun osallistuneille. Sain teiltä hyviä vinkkejä!
Ja tosiaan, varmaan pari
imetyspaitaakin täytyy käydä ostamassa valmiiksi. Taidan tällä viikolla käydä ostamassa sen rintapumpun, liivit ja imetyspaidat. Saapahan sitten alkaa pakkailla sitä sairaalakassiakin.
Isonalle kyseli
verenpaineista. Kotona mittailut ovat jatkuneet myös täällä ja arvot ovat ihan ok, n. 130-145/80-95 välillä. Mulle myös sanottiin, että heti jos kotona tulee 150/100, niin soittoa neuvolaan tai suoraan sairaalaan. Raskausmyrkytyksen oireita ei muuten ole ollut, ei ole särkenyt päätä, mutta turvotukset ovat varsinkin nyt loppua kohden pahentuneet. Vielä kuitenkin menee kengät jalkaan, mutta sukistakin jää hirveät painaumat. Ja sormukset eivät ole menneet enää sormeen moneen viikkoon.
Sabsu77, tuletko meillekin pesemään ikkunat?
Mulla olis se kans tossa to do-listalla vielä. Taidan jättää sen sinne ihan viimeiseksi
Mua kanssa kiinnostaisi jatkaa juttua vauvojen syntymän jälkeenkin. Voin sitten kysellä kaikkea tyhmää teiltä kokeneemmilta. Eli kannatan myös
Letun ideaa!
Pitkästä aikaa sain viime yönä nukuttua hyvin! Viimeiset 3,5 viikkoa olen herännyt joka yö ja valvonut 1-2 tuntia joskus aamuyön tunteina ja sitten nukahtanut uudestaan. Mutta nyt, yhtä soittoa unta noin klo 00.30 10.00. Toki heräilin muutaman kerran vessaan ja joka kyljen käännöllä, mutta sain aina uudestaan heti unen päästä kiinni. Kylläpäs oli ihana pitkästä aikaa nukkua kunnolla.
Mutta alkaa ahdistamaan tämä kävelemisen vaikeus. Vuosi sitten tähän aikaan sitä vaan juostiin puolimaratonia ja nyt tekee tiukkaa kävellä tuohon lähikauppaan ja takaisin. Matkaa on yhteen suuntaan oikein kokonaiset 700-800 metriä
Vauva painaa alavatsassa todella kovasti ja kävely tuntuu epämiellyttävältä. Hitaasti vaan pitää lyllertää eteenpäin. Samoin kun istuu/makaa sohvalla tai kun nousee sängystä, vauva tuntuu kovasti painavan vatsaa. Kävelemään lähteminen sattuu ja täytyy vähän vaappua. Mutta kai se kuuluu asiaa jo näin loppuvaiheessa.
Mies lähti eilen työmatkalle ja tulee takaisin vasta lauantaina. On kyllä puhelimen päässä koko ajan, jos nyt sattuisi tulemaan lähtö, mutta hänellä kestää 4 tuntia ajaa sieltä tänne sairaalalle. Tuskin tämä ensimmäinen nyt niin nopeasti tulee, vaikka syntyisikin tällä viikolla. Mä kyllä luulen, että yli mennään ja reilusti ja olen täällä vielä 5 viikon päästä kärvistelemässä :headwall: Minkäännäköisiä tuntemuksia lähestyvästä synnytyksestä ei ole. Supistuksia ei ole ollut lainkaan, mahan kovettumisia kylläkin useamman kerran päivässä, mutta ne eivät tunnu missään. Tänään kuitenkin poksuu rv 38 ja sitä oltaisiin sitten täysiaikaisia, jee!
Perjantaina vuorossa taas seuraava neuvola.
Karoliina & Kepa 37+0