Hei kaikille,
minäkin osallistun tähän supistuskeskusteluun omilla kokemuksilla... Eli ensimmäistä odotan, ja noin viikolta 20 on supistellut, ensin liikkuessa ja sen jälkeen levossakin. Viikolla 24 tilanne äityi työpäivän jälkeen niin pahaksi, että soitin synnärille, ja pyysivät samalla näytille. Silloin ei paikat olleet auenneet eikä kanava lyhentynyt, mutta olin siellä kaksi päivää, että saatiin kivut loppumaan. Tämän jälkeen olenkin ollut vuoroin töissä ja vuoroin sairaslomalla. Kotona pärjään ihan hyvin, kun voin pistää pitkälleni, kun supistelee yhtään enemmän. Mutta töissä oleminen hankalaa, kun istuminen etenkin aiheuttaa supistuksia ja jos en pääse pitkälleni, niin luvassa on alavatsakivut ja uneton yö.
Minulla tilannetta seurataan noin kolmen viikon välein, vaikka mitään muutoksia kohdunsuulla ei olekaan tapahtunut. Ja olen saanut käskyn, että heti jos yhtään tuntuu siltä, pitää soittaa äitipolille tai synnärille vuorokaudenajasta riippuen. Ja aika helposti soitankin, jos yhtään tuntuu siltä. Ja olen aina pyytänyt sairaslomaa, jos on kivuliaita supistuksia. Ajattelen itse niin, että parempi levätä ja hakea apua, kuin katua jälkeenpäin. Eli soittakaa synnärille, jos mikään muualta ei saa apua! Älkää odotelko ja pähkäilkö itseksenne tukalien olojen kanssa, pyytäkää apua.
-Taika86 rv 28+6