Joulu on onnellisesti ohi ja vasta vuoden päästä uudestaan
En taida olla suurin jouluihminen... Ensi vuonna mun lautasella taitaa olla ainoastaan graavilohta ja muita raakoja kaloja. Ja juon punaviiniä saavillisen! Maksalaatikkoakin vois vetää koko rasian, nyt en uskaltanut ottaa kuin vähän.
Mulla on unettomuuden seurana aivan järjetön
turvotus. Tai sen huomaa ehkä lähinnä sormista, vatsasta ja painosta. Sormukset ei enää mahdu ja sormet on vaan sellaset tönköt tangot. Syön siis edelleen ihan normaalisti ja nyt joulunakin jäi herkut aika minimiin, mutta niin vaan tulee koko ajan vauhdilla lisää painoa. Viime viikolla neuvolassa sitä oli vähän liikaa per viikko, olisko ollut 550g kun sallittu on 500g. Terkkarin mielestä ihan ok, turvotusta vaan. Käski syömään ananasta ja juomaan paljon vettä. Sitä oon yrittänyt, ja suola on ihan minimissään, kuten aina, mutta ei auta
Onko muilla vinkkejä? Vatsa on tosi mahtavan kokoinen näille viikoille, mutta sellasta turvotuslöllöä vaan, ei varmaan mitään vauvamahaa vielä, vaikka siltä se näyttää. Nyt iski taas epätoivo, kun punnitsin itseni. Kun ei tässä varmaan voi ihan ruokalakkoonkaan alkaa...
Täällä on satanut koko viikon niin ei oikein ulkoilukaan ole houkutellut. Jospa tää tästä paranisi. Liikunta ollut muutenkin aika minimissä koko syksyn, kun ensin iski rv 6 pahoinvointi, sen jälkeen järjetön väsymys ja siihen perään yksi elämäni pahimmista flunssista, joka ei vaan mennyt ohi, ei sitten millään. Nyt mun uuden vuoden lupaus tulee olemaan hyvin liikuntapainotteinen, eli on tehtävä jotain liikunnaksi luokiteltavaa 3 krt viikossa niin kauan kun kunto antaa periksi.
Tuntuu, että mä käyn täällä kirjoittelemassa vaan valituksia, mutta kyllä niitä positiivisia juttujakin varmaan tulee joskus
Ja hei vielä vaunuista, onko jollain jo kokemusta hyvistä
sisarusrattaista tai onko joku ei-esikoista odottava jo päätynyt johonkin tiettyyn malliin? Ajateltiin nyt välipäivinä kierrellä katsomassa tarjontaa. Meillä pitää ehdottomasti olla hyvät, isot pyörät - ei olla ihan ensimmäinen tie lumiauralle, jos lunta sattuu tulemaan. Ja kääntyvät, tarvittaessa lukittavat, etupyörät ihan ehdottomasti, on niin paljon kevyempi kulkea kaupassa ja lumettomalla tiellä. Ja koska meillä taatusti pitää siirtää vauva kopasta ratasosaan ennen kuin osaa istua (tai ennen sitä maagista 6kk ikää, mikä mainitaan suosituksena), pitää olla alas asti taipuva selkänoja ja mielellään tietysti säädettävä jalkatuki, että saa vauvan hyvin makaamaan. Ja sitten tietty kaikkea muuta vielä listassa. Täytyy varmaan itse alkaa ratassuunnittelijaksi, niin saisi sellaiset kun tarvitsee