Heippa pitkästä aikaa..
ei oo tullu paljoa raskautta mietittyä ku noi kaks pipanaa pitää niin kiireisenä.
tää alkuvuosi on muutenkin tolkuttoman kiireinen.
ahdistaa ihan hemmetisti ku liikkeitä tuntu jo joskus viikolla 13-14 ja nyt ei oo tuntunu moneen viikkoon yhtään mitään!!!! neuvola on ensviikon perjantaina, joten sielä sit kuulee ollaanko tuol viel hengis vai ei..pelkään pahinta, sen takia ei varmaan oikein tee mieli koko asiaa miettiäkkään.
en oo ostanu vauvalle vielä mitään. vaikka kummalleki aiemmalle olen ostanut jo niskaturvotusultran jälkeen, en ymmärrä miks en tätä vauvaa osaa jotenkin odottaa. harmittaa kun ei ehdi ja jos koitanki vauvaa miettiä en saa siitä kunnollisia ajatuksia aikaan. en tiedä varjostaako sit pelko siitä, et se oiski menehtyny ni niin paljon, et sen takia..
vai aavistanko vaan alitajusesti ? huoh.
oireina on liitoskipuja jonkuverran ja pissattaa jatkuvasti. muuta ei oo, no tissit on kyl kipeet välillä ja seksiä ei tee mieli ollenkaan ja jos joskus tekeekin ni se on sit yleensä aamulla jolloin lapsetki aina heräävät niin ettei viiti edes alottaa. miestä tietysti harmittaa mut mulla on nii kipeet paikat et jos en ole täysillä mukana niin siit ei tule mitään ku mua sattuu sit nii hitosti ja monta päivää jälkikäteenkin. Ei siis normisti ole tällasta mut nyt raskaudenaikana on ollu jo pitkän aikaa.
hyvä jos kerran kahteen viikkoon pystytää harrastaa ja sillonki vaan jos lapset on hoidossa yön et aamulla sit ku mulla tekee mieli.. iltasin oon nii väsynytki.
viikkoja nyt menossa
17+1.. aiemmin en edes muistanu olevani raskaana, nyt kokoajan mietin et onko mun sisällä jotai elävää vai jotai kuollutta ja se masentaa ja ahdistaa ihan hirveesti.
en tykkää mun neuvolantädistä, enkä tahtois sille mennä ylimääräselle käynnille, varsinkaan lasten kans ku en saa niille hoitajaa siks aikaa et kävis tarkistuttaa ne sydänäänet..
hohhoijjaa. en todellaka tiedä mitä tässä tekis tai miten osaisin rakentaa suhteen tähän mahavauvaan. voiko mua jotenki pelottaa se, kun kakkosen odotuksen aikana mun kaveri joka oli samoilla viikoilla, sai rakenneultrassa kuulla, et hänen vauvalta puuttu jotai elimiä jne. ja se joutu sen keskeyttää. niin jos sen takia pelkään niin paljon etten uskalla iloita ollenkaan?
täytyy varmaa puhua sille neuvolantädille vaikka en siit tykkääkkään.
mun kaks kaveria on just saanu tälläviikolla vauvan! viikonloppuna meen kattomaa niit vauvoja <3 toisesta tulee mun kummipoika!
ens viikolla meille tulee mun toinen kummipoika 9vrk hoitoon. vähän pelottaa miten se menee, kun on koti-ikäväinen alle 3vuotias, ei oo ollut ku kerran yökyläs pois kotoa ja sillonki oli meillä ja itki kokoajan!!!!! kun lisäks mulla on nää kaks omaa, toinen täytti just vuoden ja toinen koht 3..
ja sit viel tää raskaus mikä kyl väsyttää ja noi nivussäryt.. mutjoo. oonpaha lupautunu ja on se mun kummipoikani kuitenkin.
muita kuulumisia, oltiin just laivalla viikonloppu koko perhe :> helmikuun alussa mennää sit ehkä näilnäkymin miehen kans kahestee jos anoppi pystyy kattoo lapsia sen pari yötä. ois luksusta saada sitä yhteistäki aikaa kun ei oo ollu tosi pitkään aikaan! ja jos sit sais noi halutki toimimaa ku pääsis vaa olemaan ilman stressiä!.. ja sit mulla on kaverin kanssa risteily tulossa tonne maaliskuulle ja oon sillo jollai viikolla 25! :O mut iha hyvi se varmaa menee kun voiha siel ainaki sit rauhassa nukkua ja syödä vaan, se on mulle sellane pieni omaloma tässä kaiken keskellä. käyää shoppaamassa ruottissa ja kaverikin lupas olla juomatta siel niin ei tarvi sit sitä vahtia
ootan kauheesti et noi laivareissut on ohi ja toi 9vrk hoitourakka ja sit on viel nää tulevan kummipojan ristiäiset täs ennen kesää, ja esikoisen synttärit! ja pääsiäinen ja vappu. ja mitähä kaikkee. nin kiireistä et en tiedä miten pysyn perässä tai millo saan aikaa miettii vauvaa.
mies on edelleen päivät töis ja illat koulussa ja oon yksin näide kahden lapsen kans täälä ja tän raskauden.
ootan miehen talvilomaa ja sit kesälomaa. ei nähä paljon yhtään arkena. tänäänki aamulla kuulosti taas niin karulta kun se sanoi esikoiselle ku esikko itki tossa et isi älä jätä mua tänne jne. niin sanoi et pakko mennä töihin ja nähdään sitten aamulla! kun tulee vast 23.00 kotiin illalla ni lapset on jo nukkumassa.
onneks toi koulu ei kestä ikuisuutta, enää jotai 3 ja puol vuotta.. :O
huhhuh. normisti se on vaan ma-ti-ke mut nyt se on monta viikko sillai et on torstaisinkin ja lauantaisin välillä ja perjantaisinkin välillä..
ohoh. olipas mustaa tekstiä.
no mutta ihan ilosena mä tääl silti hengailen, tietysti on pyörryttävää arkee ja stressaava kevät edessä mut eiköhä tää tästä. :>
odotan nyt vaan sitä rakenneultraa joka on vasta enskuun puolvälissä. eli n.kuukauden päästä.
sitäennen en varmaa uskalla vauvalle uhrata paljon ajatuksia.
toivottavasti teillä muilla on vähän helpompaa
koitan nyt kirjotella useemmin ni ei tuu tämmösiä pitkiä juttuja..
pupeltaja ja pallo 17+1