**** kesäkuun kullanmurut 2011 - marraskuussa****

Heippa hei kaikille!
Heti alkuun pahoittelut huonoja uutisia saaneille :hug:

Täällä aamusin halataan pyttyä ja välillä päivällä etoo mut muuten ok.Vähän jännään tuleeko mahatauti kun lähipiirissä ollu,ja rajua sellasta..Ei en haluu sitä tänne!! :/

Koiraa tai muita eläimiä meillä ei tällä hetkellä ole.Kissoja ollu.
Asutaan omassa (tai siis pankin) kerrostalokolmiossa,suunniteltu on vähän kaikennäköstä.. olis kiva jos oma piha ja takka ja ja... :D saas nähä.

Eilen olin ystäväni jonka kaaso kesällä olen ja toisten kaasojen kanssa syömässä ja kattomassa sen Kummanki Kaa shown,oli kyl huippu!! Kiva ilta kaikenkaikkiaan :)

Käytiin aamulla pukkia katsomassa kun kaupoilla käytiin ja kohta alkais ilotulitus joka pitäis tänne meillekin näkyä,sit vielä saunaan.Ihanaa kun vapaa viikonloppu :)

Mukavaa viikonlopun jatkoa!!

Perdy ja murunen 13+2
 
Mites teillä on raskaus vaikuttanut petipuuhiin? Onko liian arka kysymys :D Oletteko entistä "ahkerampia" siellä puolella vai eikö vois vähempää kiinnostaa?
Noo, vähä vaihdellen.. Välillä menee pitkiä aikoja että ei vois vähempää kiinnostaa ees pussailla toista ja välillä taas ihan huippupaljon tekee mieli. ;)

Aah, iltavuoro takana ja selkä huutaa hoosiannaa ja mahaan kerty niin paljon ilmaa et kipeeks meni :( Kohta vaikka vaihteeks pitkälleen ja sitten huomenna taas töihin.

Ja tervetuloa uusille odottajille :)
 
JudeD Pahoillani puolestasi :|, lämpöisiä halauksia ja jaksamista :hug:.

Tervtuloa uudelle/uusille =)

Sokerirasituksesta Mä en oo ihan varma kuuluisinko meidän neuvolassa ikäni puolesta, mutta neukkutäti sanoi että hän ei laita kun ei ole aikaisemmissakaan ollut mitään. Sitten jos pissassa näkyy jotain niin otetaan sitten. Hyvä niin, koska jos olis asiaa ehdottanu niin olisin sanonut että menen sit jos tulee aiheelliseksi.

Petipuuhat Ei ole mitenkään innostus muuttunut. Samalla "tahdilla" mennään kuin ennenkin =).

Eilen jouduin seisomaan useamman tunnin niin kävi tuon selän päälle (olis kyllä ilman raskauttakin käynyt) jäin kuitenkin miettimään että pahenekohan kuinka paljon loppu raskautta kohden. Edellisissä odotuksissa on mennyt hyvin, mutta kuinka paljon tuo ikä tekee tehtäväänsä.
No sen näkee sitten myöhemmin :).

Meillä mies lähti pitkästä aikaa kaverinsa kanssa kuuntelemaan live musiikkia =). Oli niin ihan kun kysyi että käykö se minulle jos hän menee.
Kävi hän tuo minulle, käy sen verran harvoin yksin kavereiden kanssa, että ihan hyvä kun menee josku, saa relata.
Mä siis käynyt ystävien kanssa välillä (ennen raskautta) ja hän ollut kotona lasten kanssa niin (tasapuolisuutta) hyvä että hänkin sitten menee käymään.

Tänään oltiin päivä paloasema tapahtumassa ja lapsilla oli hauskaa, en voi valittaa niin oli kyllä minullakin :D. Oli kaikenlaisia tehtävä rasteja joihinka lapset osallistui innolla ja palkintona oli joulukalenterit =).

Kaikille hauskaa loppu viikonloppua!!

Calumet + :heart: 12+1
 
Sokerirasituksesta, en ole ennen sellaisessa ollut, mutta nyt kuulemma iän puolesta kuuluu kuvioon, joskus 20-jotain viikolla tehdään.

Pyyter-2, en minä loukkaantunut, toivottavasti et sinäkään. :) Olin vaan eri mieltä ja ajattelin lähinnä sitä, kun niin moni odottaja on kovin huolissaan ja pessimistinen alkuraskaudessa, ettei se mitään kerro asian tilasta, että oikeasti jotain vialla olisi, suurimmalla osalla raskaus sujuu silti oikein hyvin, valitettavasti pienellä osalla menee alkuraskaudessa kesken, mutta mielipiteeni oli vain, ettei sitä voi etukäteen välttämättä aavistaa.

Nyt on kai sitten 1. raskauskolmannes takana, koskakohan tämä kauhea väsymys helpottaisi? Tänä aamuna etookin ihan kiitettävästi, kova päänsärkykin, se ei ainakaan helpota asiaa. Illat etenkin on edelleen tosi huonovointista ja väsynyttä menoa. Elämä on edelleen vain sitä, että just ja just jaksan töissä käydä ja illat menee sohvalla nukkuen ja mies hoitaa suurimman osan kotitöistä. Harmittaa, kun lapset näkee joka arki-ilta vain sohvalla nukkuvan äidin. Ja viikonloput on niin lyhyitä ja täynnä kotitöitä.

Joulustressi nostaa päätään. Huomasin, että jouluun on enää tämän jälkeen 3 viikonloppua. Lahjat, ruoat, siivoukset... stressi!!! Kun mitään ei jaksaisi tehdä, se tässä sen ongelman tekee. Onneksi muutama lahja on jo ostettuna. Mutta suurin osa vielä ostamatta.

kurkkunaamio ja pikkuinen 13+1
 
JudeD: pahoittelut, ja kovasti jaksamisia eteenpäin.

Sokerirasituksesta oli ollut puhetta, mulla pitänee siinä käydä kun esikon kohdalla oli välistä korkeitaki arvoja jotka ruokavaliolla pysyi alhaalla. :p

Petipuuhissa tällä melko hiljaista. :D ei sillä etteikö tekis mieli mut ei vaan jaksa.. :D

täällä melko kova väsymys tänään päällä, ällö olo pysyy onneksi kaukana ainaku muistaa syödä. :D
Kävin eilen kaverin syntymäpäivillä ja paljastin aika monelle jo raskauteni :D on sitä kyllä ihan höpsö ku ei osaa pitää suutaan kiinni. :D

ei nyt taas osaa oikein kirjoittaa mitään.. :p
 
HARMITTAA! Olin merkannut kalenteriin ultran maanantaille 29.päivä. (niinkun mielestäni kuului ollakin) No, perjantaina heräsin puheluun, että mulla olisi ollut aika jo silloin! :( Kovasti harmittaa ja itketyttikin. Nyt tietäisin jo onhan kaikki kunnossa. No...sain onneksi ajan keskiviikolle. Lisää vaan jännitettävää. :|

Petipuuhista: Täällä tunteet niin pinnassa, joten kaipaa mieheltä läheisyyttä kokoajan ja haluttaa kovastikin. Ainut asia, että limakalvot olleet nyt jotenkin tosi arkoina, joten kivun takia ei aina pysty! :( Voisko olla mahdollisesti jotain tulehdusta, vai...? Aiemmin ei mitään ole ollut. Muilla vastaavaa?
 
Itoja!
Sunnuntai paras päivä tv ohjelmien kannalta, kuorosotaa,tanssikisaa, bb-finaalia.. :D
Käytiin vähän ikeassa ostoksilla ja kaupungilla.Löysin myös osan joululahjoista taas,mutta silti vielä monta puuttuu.. Perjantain veronpalautuksia odotellessa jos sitten loput lahjat :)

Sokerirasituksesta sen verran että itse joudun myös siihen ja ällöttää jo valmiiksi ne litkut.. :/ yöks!
Jotain piti kans tulla kommentoimaan mut unohtu.. Mutta, illanjatkoja mammat :)

Perdy ja murunen 13+3
 
SOKERIRASITUS
Esikoisesta en ollut, nyt joudun KAHTEEN KERTAAN ja en tiedä mitä odotan :whistle: se miksi joudun nytten; ja kahteen kertaan on se että gynekologi syksyllä 2009 totesi ultraten mun munasarjoja että "täydellinen" PCO. vaikkei muita oireita sit siihen olekkaan.. No sitten kun sanoin tästä neuvolassa että on se jännä kun on PCO vaikka lastenhankkimisessa ei oo ongelmia (pitäis vissiin olla paljon lapsettomuutta?) niin se tärppäs siihen kiinni ja sanoi että PCO potilaat menee 2 krt sokerirasitukseen. viikoilla 12-15 ja 22-27.. No mennään sitten, vituttaa tuo toki. Olen kuullut paljon kauhukertomuksia.. :/ eiköhän se siitä.

MMILIA JA BEBE 13+1
 
mmilia08 Kun listaa päivittelet niin poistatko tuon KiarAlan kun hänellä meni kesken sillon aika alussa..

Ihme juttu toi sun sokerirasitus. Siinä sellasta litkua juodaan tunnin välein ja otetaan verikoe,oisko 3kertaa jos oikein muistan,eikä sitä ennen eikä aikana saa syödä eikä juoda mtn.. Ei mtn kivaa touhua kyl :/
 
Mulla on myös PCO ja sen takia olikin vaikea saada tätä ensimmäistä alkuun. Pääsen siis myös "nauttimaan" tuplasti sokerirasituksesta. Syy on käsittääkseni siinä, että PCO:n kanssa esiintyy usein(?) myös insuliiniresistenssiä ja se taas tietenkin vaikuttaa siihen miten kroppa pystyy sokereita käsittelemään. Innolla odotellen.. :)

Noin muuten tuntuu vähän turhauttavalta tämä vaihe raskaudesta (viikkoja nyt kasassa 9+4). Seuraavaan ultraan on vielä melkein kaksi viikkoa ja sitä odotellessa ei voi olla oikein mitenkään varma onko kaikki ok vai joko peli on menetetty. Se "paras" ja vakuuttavin oire eli jatkuva etova olokin katosi jonnekin, nyt saa etsimällä etsiä merkkejä siitä, että olisi raskaana. Ja löytyyhän niitä, mutta jotenkin olisi luottavaisempi olo jos housut kiristäisivät vähän enemmän.. : / Samaan aikaan tekisi mieli suunnitella jo kaikkea ja toisaalta pitää ajatukset kokonaan vielä pois esim. ensi kesästä. Välillä ei vaan mikään muu pyöri mielessä kuin nimilistat ja pinnasängyt. :)
 
Huomenta!

Kiva pakkanen täällä.. -25.7, oli aika kirpsakka käyttää koiraa. Sekin pomppelehti vaan kolmella jalalla. :D Ja töihin pitää itelläkin lähtee kohta käppäilee.. Onneks on vaan semmoset vajaa 2 km.. Huomenna ja ylihuomenna vp.

Voinnissa ei mitään erityistä.

Sokerirasituksesta sen verran et mulla on aina ollu paastokokeissa tosi matalat sokerit, et jospa ei nytkään sit nousis.

Tinsku ja Viljami 12+3 :)
 
Huomenta mammat :)

Uusille tervetuloa :flower:

Muutto meni kohtuu kivuttomasti ja uudessa kotona jo kaksi yötä, netti mokoma alkoi pelaamaan vasta tänään, mutta ompahan tekemistä piisannut ja piisaa edelleen, laatikoita lojuu ja tuntuu virtaavan pitkin kämppää, ainut paikka mikä on täysin kunnossa on tytön huone. Halusin sille mahd kotoisan olon ja ompelin verhoja kiiruulla :) Hyvinhän se yö menikin.

Kyllä huomaa milloin on liikaa touhuttu, akvaarion täyttö alkoi tuntua eilen nivustaipeissa ikävästi:kieh:
Akvan lämmitin otti lopputilin joten isäntä saa hakea uuden töistä tullessaan ja minä lisäilen lämmintä vettä ettei ah niin herkät kalliimmat kalat kupsahda :(

Eilen se poksui sitten 12 viikkoa täyteen kauheeta vauhtia menee viikot!!!! vastahan mie muka testin tein :) ja masu on kyllä selvästi näkyvä ei mikään mega iso mut kun on päällä tykö istuva paita niin kumpu komeilee :D

pakko-saada-ruokia: juuh kaikki !!!! mainoksien mukaan ja sit muuten vaan ahaa elämyksiä :LOL: esim hesen oh mama kanahampparimainos saa himotuksen päälle heti...

Mie alan lajittelemaan tavaraa joten mukavat päivät kaikille :)
 
moi!

pahoittelut ikäviä uutisia saaneille :hug: tässä vaiheessa niitä ei sais enää tulla :(

töllerö pieni kumpu löytyy täältäkin mut tois olematon vielä. iltaa kohden paisuu syömisten mukaan ja jotkut housut jo kinnaa. hyvä et sulla alkanu olot paranee.

sannikki sä pääsit sit 4d ultraanki? mulla katto vaa tavallisella ja senkin hutasemalla, ainaki tuntu :|

muitten juttuja en nyt muista mitä piti kommentoida mut siitä flexi beltistä oli ollu juttua et on liian iso? mä tarvin kans jonku tollasen lisäosan housuihin mut tuntuu et toi ois mullekki sit liian iso koska maha vielä niin olematon. mitäs muita noita on?

).( pahoinvoinnit vähä helpottanu mut tulee helposti jos maha liian tyhjä/täysi ja syönnin jälkeen tulee yleensä vähän huono olo. mä niin ootan et nää loppuis kokonaan ja vois taas jatkaa elämää. illat on välillä ihan tuskaa ku velloo ja etoo ja yöt on ollu jo vkon ihan perseestä, molemmat pojat valvottaa ja univammaki taas hyökkää päälle eli en saa nukuttua vaikka vois. huomenna ois taas neuvola ja saa valittaa.
mulle muuten tuli heti np-ultran jälkeen kutsu rakenneultraan, se ois sitte 4.2. nuoremman pojan synttäripäivänä :) vkoja on sillo jo 21 mun laskujen mukaan ja pojista oon käyny 18 ja 20 vkoilla et meneekö se nyt sitte koko ajan pitemmälle :rolleyes: oon käsittäny et se pitäs tehä vkolla 18-20, korjatkaa jos oon väärässä.
sokerirasitus ois täälläki eessä, joskus vkolla 24-28. ootan innolla...
olikohan jotain seksigalluppia vai muistanko väärin? no anyway, täällä ois haluja vaikka muille jakaa, voisin harrastella vaikka päivittäin :ashamed: ikävä kyllä isäntä ei oo yhtä innostunu enkä jaksa vonksia. no näillä mennään.
kiva pakkassää, aurinko rupee kohta paistelee ni pitää varmaan lähtee lenkki heittämään ku mulla on ulkona aina vähän parempi olo. onneks on talvi ja kylmä, nyt jos ois helteet ni...

hauskaa päivää kaikille vaikka ma onki ;)

jessi ja pikkuj 11+3
 
Heippa kaikki!

JudeD Oon tosi pahoillani teidän menetyksestä, paljon voimia ja tsemppiä :hug:

Perdy Mullakin on kaason hommia ensi kesänä :) 6 viikkoa vauvan syntymän jälkeen noin olisi häät.. Jää polttarit varmaan väliin, mutta häihin ajattelin mennä ja ehkä vauvan voisi ottaa mukaan tai jotain. Se on kuitenkin niin pieni siinä vaiheessa, mutta eiköhän me keksitä jotain yhdeksi illaksi. Kyse on vielä mun vanhimmasta kaverista, ihan parhaasta sellaisesta, mutta hän sattuu olemaan vähän sellainen "itsekkäämpi" tapaus, ja oli nyt jo vähän pettynyt kun en polttareihin pääse. Polttarit vaan kestää yleensä sen aamusta yöhön ja niin kauaa en kuukautta vanhaa vauvaa voi jättää miehelle jos vielä imetän..

sannikki Kiva että saatte hiljalleen kotia kuntoon, älä nyt rehki liikaa, kyllä sitä ehtii :attn:

Jessi75 Mukava kuulla että olo vähitellen kohenee :)


Seksistä oli puhetta, niin mulla meni koko toi alkuraskaus ettei yhtään kiinnostanut, ekaa kertaa elämässä oikeasti oli seksihalut KOKONAAN poissa. Nyt kun toi ilta-ellotus on lähtemässä pois huomaan että on alkanut taas tekee mieli, ja oon seksiuniakin nähnyt :D Joten huh, onneks oli väliaikaista..

Ruokahimoja tulee ja menee, mut vielä jotkut jutut ällöttää. Jauhelihaa pystyn syömään normaalisti, mut sit pihvit ym ei mee alas. Makkaraan tulee jopa välillä himo, ja en ikinä oo ollut mikään makkaran syöjä. Pitää alkaa varmaan pian katsoa että mitä tonne suuhun laittaa, ettei paino nouse jo näin alussa. Kohta onneks pääsee joo urheilemaan kun tää olo on kohentunut.

Sokerirasituksesta ei ole tietoa, en asu Suomessa ja täällä Englannissa ei vaikuta siltä että ne hysterisois oikein mistään. Mut en sit tiedä kun alan gynen sijaan näkemään kätilöitä viikosta 12 lähtien, että mitä niillä on siellä hihassa. Rv 12 on siis np-ultra ja verikokeet (oisko se veriseula? En oo varma..). Mulla kyllä ei oo pco:ta eikä ylipainoa, ja oon 25 joten en tiedä onko tarvetta.. We'll see :)

Nyt aamiaisen laittoon!

:wave:

Lily ja 10+1 (eilen poksu jee! Kaksinumeroinen luku on NIIN paljon parempi!)
 
Ensimmäinen glukoosikoe takana: ja hyi piru sanon minä. Jottain kamalaa se litku oli ihan kuin mandariinin makuista tiivistemehua olis kiskonu.. Oksennushan siinä meinas tulla.. :/ Kolme tuntia ja kyynertaipeet mustelmilla.. Mutta selvisin! :D

Huomenna olisi sitten KAUAN PITKÄÄN HARTAASTI odotettu niskaturvotus ultra.
Ja yöllä kumpu oli pompannu esille enemmän <3 Ihanata :)

HEI JOS HALINAPPI OTAT TAAS NÄÄ PÄIVITYS JUTUT ITTELLES JOULUKUUSTA ALKAEN? Mää meen niin sekasin kaikissa; ja en oikeen oo ees ehtiny henkailemaan täällä niin että oisin kaikkea muistanu..

Pakkas päivää mammoille :)9

MMILIA JA BEBE 13+2
 
jessi75 Juu päästiin ja miehen kaveripari ei kans ollu saanu 3d/4d ultraa, riippuu niin pitkälti kätilöstä :( siellä ei kaikki osaa käyttää laitteita kunnolla ilmeisesti ainakin kaverille oli sanottu...

On kyllä harmi että samassa paikassa käytäntö vaihtelee noin! 3d kuvasta kun näkee sen oman pienen niin elävästi:) Koksissa on ihan mahtava kätilö Katja Tuhkanen joka tytönkin synnytyksen hoiti, osaa asiansa ja on helppo luottaa kun on todella mukava. Jos saisi varata kätilön synnytykseen niin ehdottomasti hänet ottaisin!!!!

Sain taas pari laatikkoa purettua ja kyllä täytyy rauhassa edetä, ukkokin soitteli että älä nyt intoile tavaroiden kanssa vaan laitetaan sitten yhdessä illalla :)

Taidan nauttia hetken päivän saippua sarjoista ja nostaa jalat ylös:LOL:
 
lily-jane en muista onko ollu puhetta et missä ulkomailla asutte?

mmilia missä päin on noin myöhään np-ultra?

sannikki on tosiaan väärin et samassa paikassa ei kaikki saa samaa palvelua :( oon kyl huomannu et siel on kaikki niin kätilöstä kiinni, tää mein oli kyllä niin hätänen että paha maku jäi suuhun. toivottavasti rakenneultrassa saatais sit se 4d:ki ku en oo ikinä siihen päässy ja tää kuiteski viiminen raskaus.
ja yhdyn niin tohon sun ylistykseen tosta katjasta! se hoiti myös mun pojan synnytyksen lopun, mulla oli muitaki ku kerkes vuoro vaihtua mut se edellinenki kävi osastolla moikkaamassa :) tää katja oli kyllä tosi mukava ja todella hyvä mieli jäi synnytyksestä. osastollaki kävi synnytyksen tarkkaan läpi mun kanssa ja sai kysyä jos oli kysyttävää, ei jääny epäselvyyksiä. toka synnytys oliki sitte ihan eri maata, kätilöä ei paljo salissa näkyny, lopussa tuli ku vauva synty mut muuen oltiin lähinnä keskenään. osastollekkaan ei vaivautunu. vaikka oliki toinen synnytys ni eikös sen kätilön silti kuuluis osastolla käydä?? joudin sit jonku lastenhoitajan kans käymään synnytyksen läpi mikä luonnollisesti ei asiasta tienny juur mitään. toivottavasti tää kolmas ja viiminen kerta on positiivinen.

kerroin vkl mun äitipuolelle raskaudesta ja vastaanotto oli mitä arvelinki eli murinaa sieltäki suunnalta. vittu ettei aikuiset ihmiset osaa ees sen verran käyttäytyä et onnittelis ja murisis sit itekseen. mun isälle en ite ees halunnu kertoo ku en jaksa sen kans vääntää, se on sellanen ääliö välillä et oksat pois. en ymmärrä niitten negatiivisuutta kun ei niitä oo millään tavalla tässä lapsiasiassa rasitettu, vanhempi poika on muutamia kertoja ollu 5 vuoden aikana yökylässä ja toinen poika ei ikinä ja täyttää nyt 3 vee et ei luulis olevan rasite. no elämä on :|
 
Jessi; Seinäjoella asustelen mutta voin sanoa että on todella myöhään onko sitten ajat oikeasti niin kortilla vai mistä kyse?
Esikoisesta oli 12+2? ultra, ja keskenmenneestä olisi ollut 12+3.. Nyt pomppas aika vasta 13+3.. No mutta hyvää jaksaa odottaa! ;) Kuulemma sielä on nyt 4D ultra laitteet.. Neuvolassa kun on niin huono kone, että ihan jännittää huominen ku näkee kunnolle BEBEN <3
 
mmilia 11-14 vkoillahan noita tehdään mut yleisesti ottaen on kai ollu yleensä siinä 11-12 vkoilla. mullahan oli 10+4 ku vkot otti takapakkia mut riitti kuulemma. toivottavasti näin sit kans oli eikä se kätilö mokannu ku oli muutenki niin hätänen. meilläkin on täällä äpolilla 4d mut kaikki ei siihen kuitenkaan pääse, tosi väärin :snotty:
 
Jaa se olis sit tänään neuvolan mukaan rv 12+0 (ultran mukaan 12+4) :heart:

Kai sitä pikkuhiljaa tässä voi alkaa uskomaan siihen että meille tulee vauva :D:heart: nyt sais tulla kevät ja kesä vauhdilla, tai ainaki heti joulun ja uudenvuoden jälkeen!
 
Töllero meil meni sillon ekassa neuvolassa yli 1,5 tuntia ja siellä piti täyttää kaikkia esitietolomakkeita sukulaisten sairauksista sun muista, omasta alkoholinkäytöstä jne. Koen neuvolan vähän liian holhoavaksi kun käydään yksitellen läpi ruuat mitä ei saa syödä, miten pitäis liikkua ja mitä ajatella.. en tykkää, tai sit oon saanu aina jotenkin holhoavat neuvolantädit osakseni. En tiedä. Mua muuten vähän mietityttää myös neuvolantädin valitsemat sairaudet mun neuvolakorttiin. Tosi pieni asia, mutta mua vaan kummastuttaa myös miten se täti valitsi siihen kirjoittaa eri taudit kuin edelliseen neuvolakorttiin kirjoitettiin 2009, vaikka kaikki ne sairastetut asiat on tapahtunut ennen molempia raskauksia.

Ompa yhtäkkiä talvista, en jaksais lähteä kauppaan ulos.. Tulee oltua kyllä vähän liian paljon sisällä.

A 13+2
 
Terveiset vihdoin nt-ultrasta! Kaikki oli ihanasti hyvin. Ja sain rakenneultrankin puhuttua samaan paikkaan, ettei tarvi täällä paikallisessa kärsiä lääkärin ohareista ja tympeestä kohtelusta. Hiukan harmittaa se, että tässä kävi juuri niin kuin pelkäsinkin. Eli viikkoja olikin kertynyt tälle päivää jo 12+6 tai 13! eli seula saattaa olla jo myöhässä, mutta se alkuperäinen torstai vasta olisikin ollut myöhässä!! Huomenna siis poksuu 14 viikko käyntiin=) laskettu aikakin sitä myötä muuttui ja on nyt 7.6.

Itse ei oo kyllä pahemmin tehnyt mieli. Ehkä johtuu väsymyksestä ja huonosta olosta, mutta eniten varmaan siittä, että mullakin on nyt erittäin herkät limakalvot. Melkein poikkeuksetta tekee niin kipeetä, että mieluummin jättää välistä..

Mukavaa päivän jatkoa!
Tessism ja muru 12+6
 
jessi harmi tuo nuiva suhtautuminen :( Mun äiti otti aika laimeesti mut se ei osaa näyttyy tunteitaan ollenkaan, miehen molemmat vanhemmat on ollu huippu onnellisia ja silloin kun oli epävarmaa, kyselivät vointia ja kuulumisia vähän väliä. "anoppi" vinkus jopa ultrakuvan itselleen :D uutta mulle kun ei omat vanhemmat oikeestaan korvaa lotkauta... Kiva kun joku on kiinnostunut ja oikeesti onnellinen tulevasta lapsen lapsesta! se on tärkeä osa odotusta mun mielestä.
 
lily-jane nyt vasta huomasin et lukeehan se tuolla et missä asustatte, näköjää katse harittaa :whistle:

sannikki mulla taas äiti ainoo kuka on oikeesti ollu ilonen tästä raskaudesta ja täysillä mukana. ja onneks kaverit on kannustavia. onko tää vauva eka lapsenlapsi sun miehen vanhemmille? meillä ku anopilla noita lapsenlapsia on "jo" 4 niin eihän niitä nyt enää tarvis tulla :kieh: no mä en välitä hapannaama-anopista tai mun evil stepmomista ja mr niceguy-isästä, niitten ei tarvi osallistua eikä välittää, pärjätään ilmanki.
 

Yhteistyössä