**** kesäkuun kullanmurut 2011 - marraskuussa****

Itse jouduin jäämään vaihteeksi tänään kotiin, kun ei meinaa mikään pysyä taas sisällä!
Parina viime viikkona oli pahoinvointi jo vähän kerennyt helpottaa, nyt taas! :x Huh...
Samma här, kotona vietellään tää päivä ku eilen oli tosiaan niin heikko olo ja aattelin etten vetkuta aamuun töihin soittoo. Kyllähän tuo äskenki etoi mut pakolla vähä leipää suuhun et pääsee koiran kaa ulos.

Isot halitukset teille keskenmenon kokeneille!! Mulla vasta ens torstaina se nt-ultra ja hitsit kyllä jännittää!!! Jospa kaikki ois hyvin. :)
 
Tervehdys!

Pahoittelut kaikille keskenmenon saaneille :/

Ja sitten tosi ikävästi heti itseltä hyviä uutisia.. np-ultrassa aamulla käyty ja kaikki hyvin!

Tämä riittääkin tältä päivältä :D Olen vaan niin onnellinen! Nyt tää alkaa jo tuntuu jotenkin todelliselta!
 
Ulrassa käyty! Pienellä kaikki rakenteet kunnossa, ja niskapoimu normaali, jotain millin luokkaa. Vastasi rv 12+0, mutta koska neuvolan mukaan on rv 11+3, ei heittoo tullut viittä päivää vaan neljä joten laskettu pysyy 13.6.
Siellä pikkuinen nukkui, piti napanuorasta kiinni käsillään, ja oli laittanu naaman eteen sen :D loppuvaiheessa heräs ja alko pyörimään, ei vissiin tykänny kun häirittiin :)
Seuraavaks äitipoliaika parin viikon päähän, jollon lääkäri katsoo kohdunkaulan tilanteen ja otetaan neuvolanäytteet. Tässä raskaudessa mun ei neuvolalääkäriin tarvitse mennä kertaakaan, mikä on hyvä koska se on niin kovakourainen täti että vois saada pahaa aikaan kätilönkin mukaan. Mitä vähemmän ronkitaan, sen parempi vauvalle. Rakenneultra tuli tammikuulle, ja voi olla että siinä välissäkin joku lekuriaika on. Nyt vasta on KUNNON seurannat! Sanoi että pitää soittaa heti jos jotain pientäki kremppaa tai vuotoa tulee.
Mutta nyt tosiaan näyttää että kaikki on hienosti!

 
Ihana kuva ja hyvin onnistunut :heart: Ei meidän paikkakunnan ultralaitteilla saa tuollaisia tai ei ainakaan pari vuotta sitten saanut. Toivotaan, että olis nyt uudemmat vehkeet.

Hassua kyllä ajatella, että tuolla mahassa köllii tuollainen, vaikkei mitään ulospäin näy :O
 
haippa1 joo ihana kun meillä noi 4D laitteet tuolta sairaalalta löytyy, oli hurja kurkkaa mille näyttää :D pari vuotta sitten kun käytiin, ei näillä viikoilla vielä tota käytetty, vasta rakenneultrassa. Tolla oliki lähinnä viihdearvoa meille vanhemmille, eikä niinkään kätilölle tutkimuksessa. Sattui tuttu kätilö joka meidänkin tilanteen ja aiemmat vaikeudet tietää, luulen että halus vähän antaa extraa.. Saatiin 2 kpl 4D kuvia ja 2 kpl tavallisia muistoksi käynnistä.
 
Hei, pistämpä gallupin pystyyn :D

Kellä teillä on koiria niin minkäsmoisia ? Ja millasissa taloissa/asunnoissa asutte ?

Itellä tosiaan tuo sakemannicollie coctaili 4vee. Jonka pitämistä pitää miettiä todenteolla ku on vähä ei lapsiystävällinen kaveri :( Ettei vaan mitään riskejä ota. En tiiä suhtautuuko erilailla ku on oma lapsi ja oppii sen tuntemaan heti vauvasta alkaen. Sit ku kyseessä ei oo mikään hihnassa unelma niin voin vaan jotenkin sielunisilmin nähdä meidät vaunuilemassa :D :LOL:

Asutaan tällä hetkellä virallisesti vain koiran kaa rivari kaksiossa, 44 neliöö ja tupakeittiö/olkkari. Ukkeli nyt on majaillu tässä kyllä jo aika pitkään :D Tarkotuksena ois vuokrata vaan isompi kaksio. Mulle kelpais tuotsta läheltä kaupungin vuokrakerrostalo lähellä äitiä mut mies haluis rivariin.. Niitä vaan huonosti kaupungilta saa :/ No onhan tässä vielä aikaa miettiä.

Tinsku ja Viljami 11+6 :) Huomenna poksuu :D <3 oi!
 
Tinsku: meillä ei koiria ole, kaksi kissaa löytyy:D toinen niistä epäilyttävästi muistuttaa koiraa..

Me asutaan omakotitalossa, vanha rintamamiestalo joka on kolmessa kerroksessa:kieh: mä VIHAAN sitä kun pyykki/pesutilat on kellarissa ja makkarit yläkerrassa, saa reamppaa koko ajan rappuja ylös-alas. Sit vielä iso piha+pihahommat siihen. Mä en aio tehdä MITÄÄN raskausaikana siellä, ja isommilla viikoilla varmaan muutan olkkariin asumaan niin ei tarvii rappuja kulkee:LOL:
 
Koiragalluppia : Meillä on kolme pientä koiruutta ja rivitalossa asutaan. Tällä hetkellä on vielä 4 pentua joille täytyisi nyt löytää uudet kodit. Ollaan mietitty paljon että miten ihmeessä tänne 80 neliöön sitten mahdutaan koko sakki :)
 
Heips :)

Täällä myös oikein hyviä ultrakuulumisia :) CRL 4,8cm , 11+4 viikkoja, turvotus 1mm, rakenteita näkyi myös hyvin, munuaiset, vatsalaikku, sydän tietty, kaikki hienosti paikallaan. Oikein hieno kuvakin saatiin koitanmpa sitä laitella illalla j´kunhan muutto puuhilta ehdin :D. Nyt tuli niin todentuntuista tästä menosta että :D
 
Täytyy vielä lisätä että oli sama kätilö ultraamaassa, joka auttoi tytön maailmaan -05 :) Tuli ihan vauva-ajat mieleen :p .... En saa kameraa toimimaan ??? ei lähde päälle, ei lataa eikä mitään :( eli jouluksi uutta kameraa kehiin :kieh: eipä muutenkin ole menny rahaa ihan tolkuttomasti muuttoon ja jouluun... JUst ostin pimennysverhot olohuoneeseen ja tytölle pitää kangaspakka hakea ja verhoja ommella kun ei löytynyt sellaisia mitkä kelpais sille saati mulle :D

Oli kyllä ihanaa siinä ultrassa kun kätilö ihan rauhassa katseli ja näytti kaiken mitä keksi näyttää :) kuviakin saatiin 3d:nä ja normina kolmet molempia :) siinä kohtaa kun sydän-äänet laitto kuulumaan herahti tippa silmään meillä molemmilla miehen kanssa :heart:

Nyt on oikeesti sellanen olo että hei, mie todella olen raskaana ja sisällä on jo oikeen näköinen tyyppi:)
 
Viimeksi muokattu:
:hug: keskenmenon kokeneille.

Mulla oli äsken neuvola, aikoi soitella sitä np-ultra aikaa parin viikon päähän. Mulla on niin tiukka koulu ja työaikataulu, et mulla on vain n. yksi päivä viikossa mahdollisuus lähteä tuonne kauemmas sairaalaan ultraan, joten th aikoi soitella sinne jotta sattui sopiva päivä.

Sydänääniä ei saanut kuuluviin, ihan ku ois jotain hetken kuulunut mutta sitten ne hävisi. Istukan äänet kuului tosi voimakkaana. No, sit se haki ultralaitteen ja kattoi mahan päältä jos sais sykkeen näkyviin. Ja siellä pikkuinen köllötteli. Ja itseasiassa pomppasi ihan ilmaan ja huitoi siellä. sydän löi nätisti. Tuli kyllä ihan itku silmään kun oli niin ihana näky.

Kyllä oli helpottava hetki :) :heart:
nyt vois jo itseasissa myöntää asian jos joku kysyy...muuten en vielä aio tunnustaa enkä kertoa kenellekään.

Jaahas, pitää vielä jatkaa töitä, huomenna aamulla pääsisin sit vasta vapaalle.

Bre ja pikku 10+4
 
Se olis sitten käyty ultrassa ja kaikki hyvin

Niskapoimu oli normaali. Pituus pyllystä päälakeen oli 48mm pitkä. Kova oli liikkumaan ja kun 4D katsoi niin peitti silmät käsillään , otti siittä kuvankin meille. Kuvia saatiin muutenkin yllättävän paljon 7 kpl.
Päivät heitti vain parilla eli laskettu aika pidettiin samana.

On kyllä helpottunut olo

Kaikkille onnen tuulia!!

Calumet + :heart: 11+6
 
Viimeksi muokattu:
Ai niin...

Meillä on Irlanninsusikoira ja kolme kissa. Koiruus tykkää lapsista ja on tuollainen rentotapaus :D. Jos lapset menee keskenään ulos niin tuijottaa ikkunassa kovana ja pitää vinguntaa kunnes komennan että koitas ny olla hiljaa, kyllä ne siellä pärjää =). Yleensä hiljenee mutta jää tuijottamaan.
Omakotitalossa asutaa, mutta on sen verran pieni että pidempään ollaan tosiaan haettu isompaa taloa.
 
Onnea teille kaikille hyvistä ultra kuulumisista. Harhaanjohtaja katsoin tota sun ultrakuvaa ja se on kuin taidemaalaus;) Itsekkin pitäs saada oma laitettua tänne. Tohon gallub kyselyyn vastaan että koiria ei meillä ole, 2 kissaa oli mutta viime vappuna ne löysivät uudet kodit kun sain tarpeekseni(sori niille jotka ovat tuota sanaa vastaan) Omassa eka kerroksen neliössä asutaan ja isompaa aletaan katsoa myöhemmin. Tässä niin ihana piha ja koulu lapsille että tosi tyytyväisesti vielä asutaan. Tällä alueella asuttu jo 5v joten ei ole kauhea hinku lähteä uuteen paikkaan kun kodikseen tuntee.

amma rv 12+5
 
Cik
Ihania ultra kuvia ja kuulumisia monella! Odotan jo todella että itsekkin pääsis ja varmistuisi tilanne masussa :)

Kuinka kauan muuten muilla on mennyt että on saanut ajan sinne np-ultraan? Siis siitä kun th on laittanut lähetteen menemään? Tiistaina mulla oli aamulla se eka neuvola, ja tietysti kovasti odotan että sen ajan sais mahd. nopeesti sinne ultraan.

Koirista: Meillä on belgianpaimenkoira groenendael uros. On kyllä maailman paras koira lasten kanssa! Sillä on niin lehmän hermot ton meidän villikko pojan kanssa ja ei sano mitään vaikka vähän turkista vetäisi tai vahingossa poika kaatuisi päälle kesken unien. Tämän luotettavampi ei kyllä koira voi enää lapsen kanssa olla. Pojan kanssa ovat kuin paita ja peppu, ihanaa katseltavaa miten hyvä suhde niillä on toisiinsa :)

Onko täällä muuten kenelläkään hevosta? Meillä on suomenpienhevos ruuna. Muita eläimiä on sitten nämä kaksi marsua ja siamilainen kissa.

Asumisesta. Me asutaan rivari kolmiossa joka on kaks kerroksinen, neliöitä tässä on 82. Meille tämä on riittävä ja juuri sopiva, tykkään tosi paljon!

Cik ja Pipa 9+5
 
koirat : meillä on kaksi chihua. toinen 9kk ja toinen 6kk ja tää nuorin ei vieläkään sisäsiisti. toivottavasti on keväällä kun muutetaan omakotitaloon tai se olisi parempi olla! tällä hetkellä asutaan kerrostalossa missä meillä on oma sisäänkäynti. talon pitäs olla meillä valmis juuri ennen vauvan syntymää. mitä nopeemmin sen parempi. :)
 
Eläimet ja asuminen: Ei ole eläimiä. Poika kyllä kovasti haluaisi.. Asutaan viimekesänä valmistuneessa omakotitalossa. Itse sitä vuosi rakennettiin. Vauvalle on hyvin tilaa :)

Jaahas, vielä oisi aamuun asti jaksettava ja sit koittais viiden päivän vapaa, jota kylläkin verottaa koulupäivät...

Teen nyt ekaa vuoroa sakussa sitten raskauden alkamisen, eihän tuo nostelu ainakaan vielä tunnu missään. Kantelemaan en oo vielä joutunu.
 
Iltaa.

En ole jaksanu tänne kirjoitella vaikka lukemassa käynkin joka päivä. np-ultra oli reilu viikko sitten ja kaikki oli oikein mainiosti. Muutaman päivän heitto oli, la ei kuitenkaan siirtynyt. :)

Eläimistä on ollut puhetta. Meillä tuo haukku on sekarotuinen uros n. 10kk, iso jössikkä ja kasvaa edelleen. Tykkää lapsista ja ei ole moksiskaan jos vähän karvoista nytkästään. On niin tottunut tuohon meitin esikoiseen. :) On tosin ihan pentumainen vielä itsekkin, täytyy vahtia ettei liikaa innostu touhuaan muksujen kanssa.
Lisäksi meiltä löytyy kissoja ja 4hevosta. Asutaan omakotitallossa jossa yli hehtaarin tontti. On ainakin tilaa touhuta. Eikä onneks naapureitakaan kauheen lähellä. :D

Me ollaan jo kerrottu kaikille, en nää syytä salailla enään kun kaikki kuitenkin tiesivät vauvahaaveista. :)

Oksetusolo on kadonnut ja jäljelle on jäänyt vain kuvotuksen tunne. Turvotusta on ollu iltasin aivan kauheasti. Väsymyskin alkaa jo pikkuhiljaa kadota. Jaksaa taas touhuta esikoisen kanssa.

Jasmi- ja 12+6
 
Viimeksi muokattu:
Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista ja ihanista kuvista :)

Mulla on niin normaali olo ettei oo yhtään kivaa, paitsi vaatteet ei mahu päälle: turvotus :x
Voi kun teil kaikil on ns. aikaisin ultra. itsehän odottelen vielä että pääsis kunnon laitteille sairaalaan.. Tiistaina sitten.. pelottaa onko kaikki hyyvin :/ vaikka on jo nähny pienen siitä on kuva jossa näkyy kädet ja jalat..:,) mutta silti.. pelottaa..
On niin masentunu olo ollu etten oo jaksanu päivitellä listaa oon vaan lueskellut.
: nämä keskenmenon, kuolleen sikiön ultrasta löytynyt jutut on saanut mut pelon valtaan.. ://

MMILIA JA BEBE 12+6

anteeksi omanapaisuus.
 
Jotain voisin asumiseen kommentoida:

Me asuttiin kun esikoinen syntyi 48m2 kaksiossa ja ahdasta oli; sitä tavaraa kun tuli kun vauvakin tuli. Kämppä oli kuin lastattu laiva... Kun esikoinen oli 5kk päästiin muuttamaan tähän missä vieläkin asutaan.. 72,5m2 kolmio.. ja toive olis päästä muuttamaan ENNEN vauvan syntymää neliöön. Tänne ei mahdu. Neliöt on niin huonosti sijoitettu että esim. meidän makkariin ei saa pinna sänkyä sitten millään; puhumatta että johonkin pitäisi saada hoitopöytää yms :) Mutta meillä on oman etsintä katselun alla joten ehkä ei tarvi enää isompaan mennä vuokralle :)
 
Huomenta vaan.... Aamu alkoi yllättäen oksentaen :O eipä olekaan pitkaan oikein ylös tullut... toisaalta oli hiukan huono olo enkä ottanut mitään juomista kun nousin, toisin kuin normaalisti eli sokerit tais olla liian alhaalla...

Mul alkaa olla niin voimaton olo kun on aamusta iltaan painanut muuttoa :( vielä kun hetken jaksais painaa |O

Koiragalluppiin: Meillä on vuoden ikäinen länsi-siperianlaikan ja amstaffin sekoitus, ihan älyttömän kiltti ja tottelevainen raitapaita (tiikerikuosilla), ainut että jahtivietti on kova ja saattaa ottaa hatkat kun hajun saa...

Asuminen: Muutetaan 80m2 Kolmioon ja varmasti ihan hyvin mahdutaan, en arvosta ylimääräistä tilaa hirveemmin. nyt on 55m2 eikä ilman vaavia ja homeongelmaa oltais mihinkään lähdetty :)

Jos lähtin verhokankaan ostoon ja pari muutakin juttua tuli illalla mieleen...
Mukavaa päivää mammat :)
 

Yhteistyössä