**** kesäkuun kullanmurut 2011 - marraskuussa****

Otokka
Gallup: Meillä on iso kaksi-vuotias narttukoira, Rhodesialainen. Ei pahemmin välitä lapsista, katsoo aina, että "mitä noi riehuu ja mekastaa" ja sitten siirtyy vähän kauemmaksi seurailemaan tilannetta. Hyvin on tullut toimeen tuttujen vauvojen ja uhmaikäistenkin kanssa. Vauvoista se tykkää, kun niiden kakkavaipat haisee niin hyvälle :D.

Otokka ja pikkarainen 12+6, huomenna poksuu taas, tällä kertaa myös kuukaudet =)
 
Viimeksi muokattu:
Halit vielä kaikille menetyksen kokeneille!!

Itse sain vihdoin taas uuden ajan mahdolliseen ultraan maanantaille sinne keskussairalaan. Ehkäpä sielläkin on tosiaan paremmat vehkeet kuviin kun täällä paikallisessa terveyskeskuksessa=) Ja ehkäpä tämä kolmas kerta toden sanoo..

Mua on nyt kolmepäivää vihlonut vehkeistä ja ollut ihmeellisiä tuntemuksia. Eilen töihin kävellessä piti himmata vauntia niin että myöhästyin hiukan:( Oon silti ajatellut, että nämäkin liittyy varmaan vaan liitoskipuihin.

Meillä on myös koira 4v westie, joka on yleensä tosi innoissaan lapsista. On kyllä ollut ikänsä isukin kullannuppu ja ykkönen, että saapa nähdä kuinka paljon on sitten mustasukkainen. Asutaan vanhan hissittömän talon 4.kerroksessa, jossa meillä on rapiat 60 neliöö. Täältä olis kyllä päästävä muuttamaan valmisteilla olavaan omakotitaloon mahd. pian kun kauppakassien kantokin alkaa ottamaan jo koville..

Illalla pikkujouluihin! Mukavaa päivää mammat!
 
Ai niin sen verran; laitoin feispuukin takaisin (palautin tunnukset) sielä on suurimmaks osaksi vaan läheiset, ja sukulaiset ja todelliset kaverit eli ei paljon, reilu sata kaveria. :) poistin kaikki turhat: ja juuri tilapäivitin tähän ärsytykseen että "12+6" katsotaan millasta palautetta tulee ;D
 
Koiragallub: meillä on tuollanen 10 vuotias keskikokoinen villakoira joka tuli minun porukoilta meille ku ne eros ja muutti pois isosta omakotitalosta. tulee hyvin toimeen lasten kans (ennen esikkoa pelkäsi ja inhos lapsia mut vissiin tottu sit)

Asutaan noin 100 neliön omakotitalossa vuokralla omaa pihaa on ja tilaa vaavillekki riittää.

Miepäs tänään onnistuin tuolla kotidoplerilla saamaan kuulumaan sydänäänet,kuuluivat vähän etäisesti mut selvästi kuitenki vaavinb sydänäänet oli. <3 tipahti kivi sydämmeltä, alanki nyt enemmän uskomaan että olis sit sen 28 kiertopäivän mukaan rv.t :) kuitenki olisin sen laskuopin mukaan jo 11. viikolla eli hyvin voi kuulua jo koti laitteellaki.
ODOTELLAAN nyt kuitenki ultraa ja varmistusta laskettuun aikaan niin vois sitten vaikka päivittää listaanki. :)

sispi ja rakkauspakkaus 10+1 (9+5)
 
ihan samaa mieltä että neuvolakäytäntö on outo tuon alun suhteen! en mä ainakaan osannu ekalla kerralla suhtautua oikein mitenkään kun neuvolantäti lässytti vauvasta ja kaikesta, vaikka ei ollut mitään tietoa ollaanko mahassa olemassakaan. ja sekin riippuu neuvoloista, edellisessä asuinpaikassa oli vanha ultra jolla katsottiin aika aikaisessa vaiheessa, mutta täällä vantaalla ei ole mitään sellaista, vaikka neuvola on käsittääkseni aika iso.

mä täällä parantelen flunssaa, yhä.. ei tää lopu ikinä. oksentelen limaa. meillä on muuten kaverilta lainassa doppleri ja oon sillä kuunnellu ehkä kerran viikossa ääniä kun mitään liikkeitä ei tosiaan vielä tunnu.

meilläkin on vain kissoja, joista toinen välttelee meän 1-vuotiasta, ja toinen leikkii sen kanssa. harmillisesti tosin myös pureskelemalla päästä ja nukkumalla sen sängyssä.. toivottavasti siitä ei tuu vauvan kans ongelmia.

viikonloppuja kaikille*

a 12+6, huomenna alkaa kai sit neljäs kuukausi. vau.
 
Osanottoni keskenmenon kokeneille:hug:

Kyselyyn vastaus: Meillä on 4v sakemanni narttu ja tulee oikein hyvin toimeen lasten (varsinkin omien) kanssa. Vahtii pihallakin, että lauma pysyy varmasti kasassa. Ja kun kuopus oli pieni, niin nukkui ulkona aina vaunujen vieressä, ei tarvinnu pelätä, et kukaan pihasta vauvaa veis :D
Kotina on pari vuotta vanha okt, 120neliöö, mut ahtaaks käy, joten nyt suunnitellaan, että uutta alettais rakentaa.

Mitä papereita te oikein ootte neuvolassa täyttäneet??? Ei mun vaan tarvinnu mitään täytellä, eikä multa kysyttykään juuri mitään...? Mulla siis meni kaikkiaan n. vartti siellä, verikokeineen ja sydänäänien kuunteluyrityksineen...

Kuinka moni joutuu sokerirasitukseen? Mä en taida mennä, vaikka ikäni puolesta joutuisinkin menemään. Muita syitä, kun minua ei sinne ole laittaa. Vauvat olleet pieniä syntyessään, ei oo ylipainoo, eikä pissaan oo koskaan tullut sokeria yhdessäkään raskaudessa. Muutenkin aina niin hankala järjestää kaikki lääkäri/ultra ja muut käynnit, kun yleensä jompi kumpi on töissä. Ja lastenhoitajan saaminen on aika tavalla kiven alla. Nyt onneks saatiin järkättyä maanantain ultraan, niin että mieskin pääsee mukaan.

Pahaolo ja väsymys hiukan hellittäneet, nyt löytyy jo energiaa tehdä muutakin kuin kääntää sängyssä kylkeä. Jospa tää ötökkä olis siis poika, tytöistä mun oloni on jatkunut hirveenä aina tonne viikolle 16 asti.

Viikonloppuja kaikille! Mä jatkan siivousta ihanassa talvisäässä, matot ja kaikki mahdollinen heitelty pihalle tuulettumaan.

Töllerö ja Ötökkä 11+4

ps. Jessi mun maha oli hiukan jo kasvanu, työhousujen nappi ei menny kiinni... :D
 
Tuli mielee asunnoista vielä ja SANNIKISTA : 80m2 kolmio olis kyllä viihtyisä, kiva. Sellanen jonne on järkevästi pistetty neliöt. Kuten yks asunto jota käytiin kattomassa taannoin. Sellaiseen mahtuisi kaksi lasta, isot makuuhuoneet yms.
Ärsyttää ku meidän talossa ETEISESSÄ on turhia neliöitä. Se on iso, olkkari on iso. Makuuhuoneet kuin nukkekodista..

Hakkiin mamalicious vaatteita postista; namnam ja ihanaa. :D
 
Töllerö mä oon menossa sokerirasitukseen koska olen just sillä rajalla. Olen käynyt ennenkin ja tulokset ovat olleet normaalit. Ajattelin silti mennä sen litkun nielemään kun sen aika tulee myöhemmin. Sokereissa ei kyllä ole ollut mitään, kun just viime kesänä halusin käydä tarkistuttaan verikoikeissa. Tulokset siis olivat normaalit sillonki. Neuvolasta Mulla kans ei ollut mitään lappusia täytettävänä kuin nimi vain että osallistuin siihen seulaan. Mukaan ei myöskään tullut mitään. Meilläkään ei espoossa ole mahdollista kurkata vauvaa ultralla, sydäntä vain kuunnellaan vanhaan tapaan.

amma rv 12+6
 
Minutkin voi listalta pudottaa... en ole kovin ahkerasti kirjoitellut koska tuli tunne, että ei tätä raskautta loppuun asti päästä. Tänään ultrassa todettiin raskauden olevan vkolla 6+ kun pitäisi olla melkein 4 viikkoa enemmän. Sydämen sykettä ei löytynyt ja nyt vaan odotetaan että mitä tehdään koska vuoto ei ala.

Mulla oli ultra 5+ viikoilla ja kaikki oli silloin niinkuin piti, joten olisi tässä pitänyt isompaa kehitystä tapahtua.

Surku on, mutta katse eteenpäin ja toivotaan uutta vauvaa kun vaan oma keho toimii taas.

Tsemppiä kaikille loppuraskauteen!!
 
Voi ei JudeD :hug:! Voimia ja pahoittelut :hug:! Ja onnea uuteen yritykseen kohan ootte siihen valmiita :flower:.

Pahoittelut toiselle kuka oli kokenut saman, en nyt muista nimimerkkiä :hug:.

On se jännä, ku keskenmenon kokeneet sanovat, et hyö jotenkin aavistaa, et jokin on vinossa. Se on kai sit se äidinvaisto. Miun siskonikin sanoi ensimmäisen raskauden mennessä kesken, et kaikki ei ollu kunnossa. Hää kuulemma aavisti sen. Sen jälkeen kahessa muussa raskaudessa ei ole ollut sellaista tunnetta ja kaksi tervettä lasta tuli. Oon aatellu, et ku miulla ei oo sellasta tunnetta vaan on jotenkin varma olo, et kaikki on hyvin vaik välillä tulee mieleen, et jos kaikki ei ookaan hyvin, mut ne väistyy heti, et vauvalla on kaikki hyvin ja tämä raskaus menee loppuun asti.

Jännittää tietty ens torstain np-ultra. Oliko se Tinsku jolla oli samana päivänä se ultra :D?! Monen aikaan siulla se on? Meillä se on EKKS eli keskussairaalassa klo 10 ja meinattiin sen jälkeen shoppailla joululahjat samalla kerta kaupungissa ollaan. Ihanaa nähä pikkuinen :heart:.

Koirista oli kyselty. Ei oo koiraa eikä tule! Mies ei tykkää koirista ja säästyn miekin siltä vaivalta. Mie tiiän kyllä millasta on, ku on iso koira perheessä ja nyt nautin ku ei ole sitä ongelmaa. Seurustelin melkein kaheksan vuotta miehen kanssa, jolla oli dobermanniuros ja sinä aikana sain kyllä tuta mitä on, ku koiraa ei oo koulutettu eikä tottele. Se asuikin koko ajan tietty meillä ja mie jouduin taluttamaan sitä, ku mies oli töissä, mikä oli yhtä he...ttiä, ku se ei ollu pennusta asti tottunu hihnaan. Ja sitä neulakarvan määrää joka paikassa :x. Ei miulla tullu siihen sellasta sidettä, ku en ottanu sitä pentuna, se oli about ½ vuotias, ku alettiin seurustella. Loppuajasta jo vihasin koko koiraa, se purikin minuu monta kertaa :kieh:, josta oon edelleen vihainen, et ei exä lopettanu sitä heti ensimmäisestä kerrasta. Vieläkin on pyllyssä sen hampaan jälet ja tuo kiinni käyminen oli ihan ilman mitään syytä. Ja puri se exääkin ym. ihmisiä. Paljon sai koira anteeks. Onneks nykyinen mies ei oo nii eläinrakas enkä miekään. Minuu ei sais aamuyöstä ulkoiluttamaan koiraa ja heräämään sen takia, sen verran mukavuudenhaluinen olen. Lapset on eri asia. Sitä paitsi esikko on allerginenkin koirille ja taian olla miekin. Tää on miun mielipide, tykkään kyl koirista, mut en nii paljon enää, et kotiini ottasin. Jännä, ku lapsena aina haaveilin sheferistä. Mut kaipa tuo dopperi sai koiranhankkimisunelmat kariutumaan :D.

Onnittelut kaikille niille, jotka olitte saaneet ihania ultrakuulumisia :flower:! Ihania kuvia olitte laittaneet :heart:!

Pyyter ja masuasukki 10+3 (9+3)
 
Otokka
Alla koirakeskusteluun liittyen muutama linkki tuoreisiin artikkeleihin, joissa kerrotaan, miten pelkkä koiran läsnäolo toimistossa lisää työpaikalla työntekijöiden yhteistyökykyä ja ilmapiiriä ja miten koiran kanssa asuminen ja elinympäristön mikrobeille altistuminen vahvistavat lapsen immuunijärjestelmää varsinkin lapsen ensimmäisen elinvuoden aikana. Mielenkiintoista! Kohta ruvetaan varmaan suosittelemaan lasten allergioiden ehkäisyyn kotieläintä...

Meillä arki menee niin, että koira nukkuu niin myöhään kuin mekin nukutaan ja jos ulkona sataa, niin se tekee pisut ja kääntyy takaisin kotiin... Mukavuudenhaluisempi kuin me ja taatusti teettää vähemmän työtä ja antaa enemmän unta kuin tuleva lapsi ;). Toisaalta kiltinkin koiran ja pienen lapsen kanssa saa olla koko ajan silmät selässä ja ei niitä kahden kannata jättää. Lapsi kun ei aina ymmärrä, mikä on koiran härnäämistä ja ei etenkään ymmärrä koiran varoitusmerkkejä, että "jätä mut rauhaan nyt". Kaikkea voi sattua, parempi ennaltaehkäistä. Eiköhän ainakin meille mahdu molemmat :). Yksin olisi hankalaa olla raskaana ison koiran kanssa, etenkin talviaikaan, mutta onneksi on mies apuna. Vaikka tuo kulkee suht kiltisti hihnassa (koira siis, ei mies :D) ja vapaanakin, niin jäniksen perään se lähtee vaikka minä olisin kiinni hihnan toisessa päässä.

Tässä linkit (toivottavasti tänne saa linkittää...?), ylempi on Talouselämän sivuilta ja alempi Mediuutisista:
Tuo koira avokonttoriin -
Koirasta saa hyviä mikrobeja -

Otokka ja pikkarainen 12+6
 
Viimeksi muokattu:
Iltoja mammat!

Voimahalit keskenmenon kokeneille :hug:

Täällä ei kummosia, ihan perusarkea vain. Mitä nyt masu on kipuillut hieman normaalia enemmän, mutta en huolestu.

Pyyter: Mulla on kans torstaina nt-ultra, tosin eri suunnalla kuin sulla, mutta kuitenkin :D Innolla ja ehkä vähän pelollakin odottelen sitä. Kävin noin viikolla 6+ neukussa ultrassa kun soitin että huolestuin kun oireet loppui ja siellä se köllötteli ja sydän sykki. Sit viime neuvolassa viikko sitten kuunneltiin sydänäänet ja ne kuului loistavasti. Siltikin olen varuillani. Varmasti vaikuttaa muiden kokemat keskenmenot siihen että alkaa tulla omia pelkoja. Mutta jospa siellä elämää olisi :)

Huomenna lähdetään sitten kaupoille Kokkolaan! Kyllä mä olen odottanut, että pääsee ostelemaan joululahjoja ja ehkä jotain kivaa itellekki :D On vaan aina tuo Kokkolan reissu niin pitkä kun matkaan menee aina yli tunti per suunta.

Pitänee tästä lähteä laittamaan neitiä unille, palaamisiin! Ja hyviä vointeja ja mukavaa viikonloppua kaikille :)

CanWen 10+3
 
Jos jotain positiivistä:rv 14 alkaa eli 13+0 POKS POKS :heart:

Perkele; heräsin tunti sitten ja tajusin että tuo ukko ei ole tullut pikkujouluusta kotia :,( itkuhan siinä tuli ja vihanen soitto perään.. ja mitä sain kuulla "oota meillä on vielä muutama.." JEPJEP:kieh:
Hermostuin sitten niin lujaa että neitikin heräsi ja täällä nyt makoillaan ja kattellaan muumia, kiehuu niin päässä: miten saisin tuota idioottia näpäytettyä.. Mä en muutenkaan pidä että tuo nauttii alkoholia; sen menneisyyden takia ja oli puhe että se tulee kotiin kun muut jatkaa paariin. :( No sinänsä pitäis olla hyvillä; mies joi edellisen kerran toukokuussa MUTTA kiehuu silti.

Oltiin eileen tuon tyttelin kanssa TITInalle konsertissa; arvatkaa kuinka onnellinen tuo neiti oli kuin pääsi Riitan ja nallejen haliin konsertin jälkeen. :,) Voi että tuli äitilläkin itku. :,)

Olo on ihan koo.
 
Ihan ensiksi: mulla ei ole mitään päälle pantavaa, ja siitä Flexi-beltistä ei ole mitään virkaa minulle. Vaikka se on pienimmilleen säädetty, se on liian pitkä. Lisäksi housut on kyllä niin auki, että täytyisi olla tosi pitkä paita, jollaista ei ole kuin ehkä 2 kpl, no onhan ne kaksikin jos se flexi vaan ei olisi liian väljä. Mutta nyt minulla on vain kahdet epämiellyttävästi puristavat housut, ja tänäkään viikonloppuna en pääse kauppoihin, koska tässä pikkukylässä eikä lähimmässä kaupungissa myydä äitiysvaatteita, ja pitemmälle ei nyt ehdi. Olisi tuolla kaupungissa KappAhl ja Lindex, mutta ilmeisesti kumpikaan ei enää myy ollenkaan äitiysvaatteita?

Keskenmenon kokeneille suuret pahoittelut. Pyyter-2 kirjoitti: On se jännä, ku keskenmenon kokeneet sanovat, et hyö jotenkin aavistaa, et jokin on vinossa. Se on kai sit se äidinvaisto. Tuosta olen kyllä eri mieltä. Itse oma keskeytynyt keskenmenoni aikoinaan 12+6 np-ulrassa tuli täytenä shokkina ja yllätyksenä, kun mahakin oli jo hyvin kasvanut ja kaikki vaikutti normaalilta. Lisäksi jos nyt miettii, kuinka moni (itsenikin mukaan lukien) tässäkin ketjussa on huolehtinut "että nyt tuntuu, että kaikki ei ole hyvin, huolettaa" ja ultrassa kaikki onkin ollut ihan hienosti, niin eiköhän useimmat odottava äidit alussa välillä pelkää jonkin olevan huonosti. Jos sen jälkeen tulee keskenmeno, niin tokihan siitä jää sellainen mielikuva, että "jotenkin aavistin sen".

Lemmikeistä: minä itse, mies ja poika olemme allergisia kissoille ja koirille, joten meillä ei ole kuin akvaario.Tyttö ei onneksi ainakaan vielä ole vaikuttanut allergiselta.

Eilen aloitin närästyslääkkeen ja se auttoi heti illan pahaanoloonkin. Aikaisemmissakin raskauksissa olen käyttänyt Gaviscon-litkua ja nyt sitten närästys on sen verran alkanut korventaa etenkin iltaisin tosi paljon, että aloitin sen. Ja ah miten paljon heti helpotti! Ja tosiaan auttoi siihen pahoinvoinnin tunteeseenkin, ikäänkuin se kurkussa pyörivä oksu olisi painunut takaisin sinne vatsaan.

Kurkkunaamio ja täälläkin 13+0 poks!
 
Kirjottelin äsken ja sitten esikoinen tuli räpläämään näppistä ja sai tekstin häviämään...

Ensinnäkin isot halaukset keskenmenon kokeneille ja voimia jatkoon!

Lemmikkeinä
meillä on 3 kissaa ja koti sen mukaisesti karvainen ja sotkuinen. Tosin eipä muutenkaan mitään siivousintoilijoita olla... Serkkuni toi poikaansa vauvana meille tarkoituksella pyörimään jotta saisi hyvän vastustuskyvyn :p No ainakaan meidän 10kk ikäinen poika ei vaikuta olevan tähän mennessä allerginen millekään. Itselläni kuitenkin on ollut jo vauvasta saakka atooppinen ihottuma.

Sokerirasitukseen jouduin ekassa raskaudessa koska olin yli 25-v ensisynnyttäjä (käytäntönä Helsingissä). Nyt en kuulemma joudu kun toisen lapsen kohdalla pitäisi olla yli 40v että joutuu automaattisesti. Onneksi ei tarvitse mennä, mulle tuli aivan hirveä olo siitä litkusta!

Olin eilen yhdellä kurssilla ja huomasin että jotkut jo katseli meikäläisen mahaa vähän arvioiden että olenko raskaana :D

Emily ja Sissi 13+3
 
Otokka
Hihii, poks 13+0 poks 4. raskauskuukausi ja poks toinen raskauskolmannes :cool:! Taidan lähteä shoppaamaan tämän kaiken kunniaksi...

Eilen uskalsin ostaa ensimmäiset vauvajutut, kun osuivat nettikaupassa silmään. Löysin meinaan vihdoin pikkaraiselle pari mustaa bodya, mustan tuttinauhan ja söötin pipon, jossa on harmaita palloja mustalla pohjalla. Niitä voi sitten liittää sukupuolen mukaan vaikka pinkkiin tai vihreään tai ihan vain valkoiseen.
 
Huomenta kaikille!

Pahoittelut uusille keskenmenon saaneille :( jotenkin tuntuu kurjalta hehkuttaa (vihdoinkin hehkuttaa) omaa oloa kun toiset kärsii menetetystä elämästä :/

Np-ultran jälkeen on alkanut tuntua siltä, että kyllä tämä raskaus on todellinen. Odottelen innolla niitä selkeästi tuntuvia liikkeitä..

Oksentelut jääneet siis tänne "aamutasolle", illalla ahdetaankin maha niin täyteen että sen takia jo paha olo tulee ja maha turpoo kuin ilmapallo!

Onko muilla maha jo selkeästi kasvanut vauvamahaksi?

Mulla vois näin olla, mutta jotenkin tuntuu oudolta, että vaikka vauveli ei ole iso, niin voiko se kasvattaa mahaa näin paljon? :D

Mites teillä nämä pakko-saada-ruoat? Onko tullut mitään himoa mistään ruoasta?

Lemmikeistä sen verran, että meillä ei ole koskaan ollut mitään lemmikkejä, eikä tule olemaan.

Ehkä se pitäs lenkillekin lähteä, mutta piru tuolla ulkona on kylmä! Eikä tähän mahaan kyllä mahu enää mitkään vähä paksummat housut. Tulee kyllä ongelmia löytää talveks jotkut.. :D
 
Hei kaikki!

Olen seurannut tätä keskustelua jo alusta asti, mutta en aiemmin ole jotenkin uskaltanut itse kirjoittaa, koska koko raskaus tuntui niin epätodelliselta. Nyt on viikot jo 13+1 ja np-ultrassa oli kaikki erittäin hyvin, joten kyllä tämä on uskottava :)

Olen itse 28-vuotias nainen ja tää tuleva lapsi on meidän ensimmäinen. LA 3.6 ja synnytyssairaala tulee olemaan EKKS. Perheeseen kuuluu kohta 35-vuotias avomies, 2 koiraa ja jyrsijöitä.

Olo on ollut suht ok. Pahin alkuraskauden väsymys tuntuu olevan jo ohi, se oli jotain järkyttävää! Pahoinvointia ei oksenteluun asti ole ollut, mutta tietyt hajut kyllä ällöttää. Raaka kala ja liha on ehdoton ei, en pysty edes ajattelemaan asiaan. Hankaloittaa hiukan koirien ruokintaa :D
Olen ollut nyt raskauden aikana useampaan kertaan kipeänä, inhottavaa.. Onkohan sikiökin kipeänä silloin kun minä? Huolestuttaa kun ruokakaan ei silloin oikein maistu.

Laskettuaika muuttui alun 11.6 melkein viikon taaksepäin ultrassa ja on nyt siis 3.6. Vähän jännittää miten loppu menee, koska opiskelen ja minun pitäisi valmistua toukokuun lopulla! Toukokuu on onneksi ainoastaan opinnäytetyön tekemistä, mutta huhtikussa on vielä työharjoittelu näyttöineen.. Toivottavasti pysyn kunnossa ja yhdessä koossa ainakin LA:aan asti.

En tiedä miten paljon innotun tänne nyt jatkossa kirjoittamaan, mutta luen kyllä muiden kirjotuksia lähes päivitäin.

Editson ja katkis 13+1
 
kurkkunaamio en tarkoittanut tuota kirjoittamaani loukkauksena kenellekään. Kirjoitin vain mitä monet ovat sanoneet ja toki se voi tulla yllätyksenä. Oon pahoillani, jos aiheutin siulle mielipahaa, se ei ollut tarkoitukseni. Laitoin vain sen mitä oma siskoni oli tuntenut heti raskauden alussa siihen keskenmenoon asti ja joku täällä. Ja ehkä tälleen ajattelemalla, hälvennän omaa välillä tulevaa pelkoa siitä, et jos miulle käy tuolleen niiku monelle muulle. Sori!

Masun kasvusta aamusin on jo selkeesti isompi masu ku aikasemmin ja iltasin johtuen turvotuksesta ni eilen mummi sano, et ihan ku oisin jo 6 kuukaudella :D. Sen verran iso on jo iltasin. Ja miusta on tuntunu välillä ihan ku lliikkeitä :heart:. Ei ihan joka päivä, mut välillä on sellasia perhosen kutitteluja tuntunu, samanlaisia ku ekat liikkeet :heart:.

Nyt pitää lähteä kattoon joulupukkia :D! Tervetuoa uusille :flower:!
 
Pyyter-2 Torstainahan mullakin se ultra on ja jännittää, onneks nyt vkonloppu töitä ja ma myös niin kulus aika äkkiä. KAKS on sit paikka...Keskiviikkona meen sovittaa työkaverin luokse sen entisiä mammavaatteita jos ois joku sopiva. Sais ostaa vähä halvemmalla ku kaupasta.. Ja ku en vielä kaupasta uskalla jotenkin.

Täällä on -14 pakkasta ja ulos ois lähettävä ja töihinkin saapi kävellä ja illalla kotiin. Oon vähä kiukkunen siitä kyllä..siellä ei oo roikkapaikkaa niin ei huvita pakastinkaapilla ajella :D Ja ukko aiko kahtoo jääkiekkopeliä ettei vois hakea. Kiitos ja nam!

mmilia08 Voi sinnuu. Piät nyt kunnon puhuttelun miehelles ku tuommoset teki. Mä jotenkin ymmärrän enemmän ku hyvin! :(

Eilen puheltiin kaverin kaa mahoista ku sillä on jo yli 20 rv menosa, niin sano et silläki silti aamu maha on pienempi..Ku mä sanoin et aamusin näyttää ku ei ois mahaa ollenkaan ja illalla on ku pallo.

Vähän mua huvitti eilen ja toissapäivänä kaupoissa ku hulluna kaikkia mielitekoja, joita ei ees välttämättä vähän ajan päästä tee mieli :D

Mut nyt ulos ja lenkille .... HYRR!!

Tinsku ja Viljami 12+1
 
judeD tosi pahoillani olen:hug: Aika monella nuo viikot poksuu tänään niinkuin minullakin=) Mä just eilen mietin ettei mulle ainakaan ole tullut vielä mitään mielihaluja syömisten suhteen=) Hitsi oli jotain muuta kommentoitavaa mutta nyt ei muista mikä se oli. Tinsku86 mahoista tuli mieleen että muistan viime raskaudessakin kun maha oli jo iso ja aamuisin piti ihan kokeilla onko sitä vielä. Siis tuntui siltä että oli pienentynyt yön aikana. Onko teistä kukaan käyttänyt tai tarvinut tukivyötä? Mä viime raskaudessa kokeilin eka kertaa ja huomasin että siitä oli ainakin itselleni apua, ei tuntunut alas niin paljo painon tunnetta kävellessä. Anita babybelt oli silloin ja nyt ajattelin hankkia samanlaisen kunhan tarvetta tulee. Yksi uusi tuli meihin mukaan, tervetuloa:wave:

amma rv 13+0
 
Pahoittelut keskenmenon kokeneille!
tervetuloa Editson! Mäkin opiskelen ja valmistun toukokuussa. Opiskelen työnohella, aikuiskoulutuksena, joten vapaa-ajan ongelmia ei ainakaan ole kun yhdistää koulupäivät ja työpäivät.

Tänä aamuna heräsin ihan kamalaan päänsärkyyn. Tuntuu taas ettei tähän mikään lääke auta..

Flexi-beltistä, ei mullakaan se vielä hirveesti auta. On se pienin kuminauha ja silti tuntuu että housut tippuu. Pyöräytin sen jo silleen jotenkin tiukemmalle, mutta silti..ehkä jonkun ajan päästä kun maha vielä kasvaa niin hyötyä on enemmän. Onneks mul on pitkiä paitoja niin ei näy se kangaslärpäke :)

Pakko-saada-ruokia ei ole, enemmänkin on edelleen niitä joita ei vaan pysty syömään. Esim. jauhelihaa en missään muodossa pysty syömään. Enkä makkaraa. Enkä monia muitakaan...
esim.suklaakin maistuu pahalle :O

jaahas, jospa lähtis ulkoileen.

Bre ja pikku 10+6
 
Terve taas!

Pakko tulla kommentoimaan ja kyselemään. Ikinä nää ei tuu mieleen sillo ku oikeesti alkaa kirjottaa tekstii..

Bretagne, mulla vähä sama noissa ruoka asioissa, jauhelihaa ei pysty kuvittelemaankaan syövänsä ja samoin tuo suklaa! Muutenki karkkia yleensä vetäny enemmän ja vähemmän, nyt kaupassa voi karkkihyllyn ohittaa ihan huoletta!

Kurkkunaamioko
se kertoi närästyksestään, mulla myös sitä. Erittäin pahana jo ennen raskautta ja raskauden aikana ei ainakaan helpompaan suuntaan ole menossa! Huomannut myös sen, että joskus öklötys olon tekee ihan vain närästys. Gaviscon täälläkin ahkerassa käytössä.

Mites teillä on raskaus vaikuttanut petipuuhiin? Onko liian arka kysymys :D Oletteko entistä "ahkerampia" siellä puolella vai eikö vois vähempää kiinnostaa?
 
Yhdyn, se flexi system oli ihan turha.. Mammahousut on paremmat; tai sitten: laittakaa sellanen isompi venyvä ponnari napin & läven väliin: se toimii. ainakin mulla vielä!

No nyt on taas halattu pyttyä poks viikkojen kunniaksi? :,D Eipä: meillä on viimeset 1,5kk syöty VAIN kanaa kaikessa eri muodossa kun mikään muu ei hotsita; no ostimpa hk:n kinkkua että teen kinkku kiusauksen, ei tarvinnu ku avata se paketti niiin OKSENNUS. sen jälkeen ruskistin ja oksensin melkein samaa aikaa.. :,( ja silmät verestää. EI KIVA, mutta kiva että vauva muistuttaa itsestään.

Niin eli en syö: Jauhelihaa, enkä vissiin enää kinkkua.. ei tee yhtään mieli.. LAUANTAI MAKKARA on jotain jota vois syödä montapakettia päivässä ;D:;O
 
-anni ei meil oo vaikuttanu oikeestaan mitenkään petihommiin. Ollaan ihan alusta asti samalla tavalla menty kuin ennen raskauttakin, eli useita kertoja viikossa. Tietty jos oksettaa tai on muuten vaan paha olo niin ei sit, mut yleensä mun pahaolokin helpottaa ennen nukkumaan menoa.

Esikoiselle ei olla vielä kerrottu, kerron vaikka sitten np-ultran jälkeen niin saapahan sanoa mummoille ja ukeille että hänestä tulee isoveli. Hoituupahan kertominen niin :D
Mutta sano tuo poitsu yks päivä että: Äiti, sä oot kyllä tyhmä äiti kun sulla on vaan koko ajan pahaolo ja oksettaa etkä jaksa leikkiä....hieman tuli huono omatunto..
 

Yhteistyössä