**** kesäkuun kullanmurut 2011 - marraskuussa****

omppunen taidanpa olla :D en ois tunnistanu jos et ois kysyny :D kiva kun säkin täällä!:heart: Muistelinki et jossain vaiheessa ilmottautu toinen TAYSilainen mutten listalta sit löytäny.Ilmottele LA ja sairaala uudestaan niin päivittäjä laittaa listalle :)

Aamu alko pyttyy halaamalla,mutta olo onneksi helpottaa het sen jälkeen ja varsinkin kun sitten heti syö jotain.Mutta on näköjään jokaaamunen rutiini tuo kakominen pytyn ääressä..

Päivä täynnä menoja ja tyttökin haettava jjossain vaiheessa mummin luota kotiin.Illalla pääsee saunaan,viikon kohokohta :)

Mukavaa lauantaita kaikille!!:)

Perdy ja murunen 12+2
 
Nyt on jo ehkä pakko kirjoittaa. Olen kutakuinkin alusta asti seurannut keskustelua, mutta en ole uskaltanut ottaa osaa. Olo on tuntunut tosi epätodelliselta ja yllättyneeltä ja ollaan haluttu pitää juttu salassakin. Tällä hetkellä tietoisia ovat tulevat isovanhemmat ja minun muutama työkaveri.

Yllättyneitä ollaan siinä suhteessa, että oltiin jotenkin varauduttu pitkään yritykseen. Minulla ei ole ollu kuukautisia pariin vuoteen eikä niitä ehtinyt tulemaan pillereiden lopetuksen jälkeen (elokuun lopulla) ollenkaan.. Olo on ollut viikosta 4 alkaen lähes samanlainen. Pahoinvoiva ja väsyny. Nyt alkaa hetkittäin helpottamaan. Ja jaksaa jo tehdä jotain muutakin kun selvitä päivittäisista palkkaduuni vuoroista.

Omien töitten ohella hartiapankilla rakennetaan omaa tupaa maaseudulle. Isäntä on saanut hommailla tontilla nyt kyllä pitkälti yksinään. On ollut pakko antaa itselle mahdollisuus rauhoittua ja levätä iltaisin. Viikonloppuisin olen yrittänyt skarpata. Meillä ei ole ollut tavoite päivämäärää, mutta nyt sellainen ilmestyi.

Eka neuvola oli n.viikolla 7. Tällöin ei ollut kenelläkään hajua miten pitkällä raskaus on. Sydänääniäkin yritettiin kokeilla, mutta eihän sieltä vielä mitään kuulunut. Lisäksi tässä vaiheessa olivat huolena kovat menkkamaiset kivut ja mieltä painoi onko pikkuinen oikeassa paikassa. Parin viikon päästä varattiin aika np-ultraan ja veriseulaan varoiksi, ettei vaan mene yli suosituksista. Kaksi viikkoa sitten kävin ultrassa joka oli näin ensi kertalaisella eikä kylmä kokemus johtuen jurosta lääkäristä. Tapaus kesti kaikkiaan ehkä n. 8min. Mutta sinä aikana selvisi onneksi, että pikkuinen on ihan oikeassa paikassa ja syke oli 150. Sain myös ensimmäistä kertaa viitettä siihen missä mennään. Lukemaksi tuli tuolloin 9+4, joten varsinainen ultra ja seula siirrettiin kaksi viikkoa eteenpäin eli ensi tiistaiksi:) Pikku hiljaa alkaa jännittämään.=)

Tämän kaiken sepostuksen jälkeen tahtoisin kuitenkin liittyä vielä joukkoon kasvavaan. Olen saanut jo valtavasti tukea pelkästään lukemalla jutusteluanne. Kyseesssä on siis esikoinen, aika on 10.6 tienoilla ja sairaala SatKs.

Tessism ja muru 11+1
 
Hengästymisestä, onko teillä muilla kauheeta hengästymistä?? Mulla on joka aamu ja sit nytki ollu koko päivän, tuntuu et jos siivoo tms niin pitkään makuullakin on hengästyny! Tosi rasittavaa. Neuvolassa ne sano et semmosta tulee ku veri laimenee yms, mut mietin et onkohan tässä lisänä huonontuneet kilpirauhasarvot tai matala hemoglobiini...Kilpirauhasarvot oli viimeks tsh 2.7, sitä ennen alle viiterajan. Ja lisättiin vaan yks tabletti viikolle ja verikoe vasta parin viikon päästä, veikkaan että tolla lisäyksellä ei oo saatu tsh:ta juuri tippumaan..Hemppa oli 112, ja syön sitä raskaus multivitaa jossa hieman rautaa. Neuvolassa sanoi et älä vielä alota rautakuuria. Hemppa ollu normaalisti noin 125-135. Liekö tässä syy hengästymiseen? Mietin vaan et meneekö jo epänormaaliks tämä kun tuntuu et oikeen alkaa henkisesti rassaamaan kun tuntuu et puuhkutan koko ajan..PItänee ottaa esille ens lääkärineuvolassa ja kysyä saisinko alottaa rautakuurin tuon takia.

Lumihiutale ja pt 9+6 (huomenna poksuu ja on niiiin iso vaavi jos masussa ETTÄ :D )
 
lumihiutale liian iso tsh sulla ja toi 1 tabun nosto tuskin riittää mihinkään. paljon sulla oli aiemmin ja millon se katottu? ja 6 vkoa pitää olla labrojen väli annosta muuttaessa, aiemmin ei muutos näy. paljon sun tän hetkinen annos on? mulla oli viimeks tsh noussu 0,55 vähän yli kahteen ja nostettiin 1,5 tabuun joka päivä ku aiemmin meni 1 ja 1,5 vuoropäivinä. ens kuun alussa ois kontrollilabrat.

).( olo oli eilen hitusen parempi eikä tänäänkään oo tarvinnu yrjötä, rannekkeita oon pitäny, tiiä sit onko niistä ihmeempää apua. isännällä on tänään synttärit ja huomenna tulee muutama sukulainen joten tänään pitäs siivota :x kiinnostaa ku kilo pa***a näissä oloissa ja väsymyksessä :rolleyes: eilen lähti toinen poika vkl:ksi hoitoon ja kohta lähtee toinen joten sen puolesta on vapaa-ilta tiedossa. ottaa vaan päähän kun ei mihinkään jaksa lähtee, ois se ollu kiva vaikka syömässä käydä. no ehkä olot illaksi vähän paranee.

jessi ja pikkuj 11+0 (se maaginen 12 vko alkaa...)
 
Jessi75, mulla oli alunperin TSH ennen raskautta (ehkä max pari kk ennen) alle viiterajan eli mikä se on joku 0.x. YTHS eli opiskelijaterveydenhuollon lääkäri sano sillon et menee ylitoiminnan puolelle (t4v oli edelleen 14, josta ei oo ikinä kohonnu, eli ei korkea todellakaan) ja käski ottaa yhdeltä päivältä viikossa se 0.1 tabu pois, eli vain 6x viikossa. Sitä söin sen jokusen viikon ja menin jo sit sanoo et oon raskaana, että voisko katsoa arvot ennenkuin pääsen neuvolan seurantaan. Katsoimme, ja oli noussu tsh siihen 2.7 asti. T4v edelleen 14. Alunperin sano et joo ei sun olis tarttenu tulla et oli niin matala tsh et olis ollu hyvin varaa odotella esim rv 12 asti lääkärinaikaa neuvolassa....Joo,. oli vissiin aikaa. Sit se sano et ota takasin se yks tabu eli ota joka päivä yksi. Nyt syöny niin muutaman viikon, ja vielä taitaa olla joku 3 viikkoa ja sit on verikoe (jotta näkyy annoksen nousu). Mun vahva veikkaus on, että ei oo siitä laskenu paljoa. Itse alalla ja käsitys et esim joka päivälle 0.025-0.05 nosto on yleensä tarpeen. Mullahan toi on niinku lisäis joka toiselle päivälle 0.025...

Taisin kyllä viime raskaudenki vedellä korkeilla TSH:lla koska kun katsoin vanhoja labroja, mun tsh on ollu yli3 ja 4 jo vuonna kivi, ja sanottu normaaliks vanhojen viiterajojen vuoksi. Itse valitin väsymystä jne vasta ekan lapsen jälkeen, jolloin ne suostu määrää tyroksiinin. Mulla oli tsh kuulemma viel ihan hyvä (joku 3 muistaakseni) mut t4v oli alin normaali eli 11. Olo on parempi ja kas kummaa, tässä raskaudessa näkyy että ei taida kilppari toimia kunnolla kun noin pomppaa toi tsh. Alunperinki siis oltu minuun hieman epäuskovia, siksi sanon aina että kai mulla vajaatoimintaa on, subkliinista ainakin eli ei rajoja pahemmin rikkovaa..

Kävin apteekissa ja kysyin uskaltaisinko alottaa obsidanin ku oli hemppa 112, ja ne sano et oota viel kuurin kaa neuvolassa. Valitin apteekis et hengästyttää koko ajan ni se sano et parempi kysyä neuvolasta lupa et varmasti on vajetta. Jurppii tää hengästyminen :kieh:

Jospa se helpottyais kun saan labroja taas eli saan kilpparin ja hempan katottua ja sit asianmukaset lääkkeet. Jospa tää on vaan normaalia..
 
Moi pitkästä aikaa!
Täällä on viikko olut oksentamasta!! JEE =) Parina iltana on tällä viikolla tehnyt pahaa, mutta kaikki ruuat ovat pysyneet sisällä!! Väsymyskin tuntuu hieman helpottaneen. Olipas jo aikakin päästä takaisin elävien kirjoihin..

Muutamat olivat jo kirjoitelleet noista vauvan liikkeiden tuntemisesta. Täällä kolmatta päivää vatsassa joku möyrii.. Tälläkin hetkellä :) Esikoisesta tunsin liikkeet rv 14 lähtien!

Hyvää viikonloppua kaikille
Mimossa 11+4
 
Heips :)

Ja teretulemast joukkoomme Tessism ! :)

Mulla on ollu maailman ankein päivä :( Pitäny monet itkutki tirauttaa. Heräsin siihen ku oli ihan jumalaton migreeni :mad: Ei muuta ku panadolia nassuun ja samontein ulos. Onneks tuo ukkeli pikapissatti koiran ennenku lähti omille teilleen, sit vaan nukuin puoli päivää. Sisko käytti koiraa sit iltapäivällä taas. Kuudelta illalla oikeastaan pystyin nousemaan sängystä ja väkisin join kahvia ja eilistä kylmää pizzaa :p Vielä yks panadol ja elämä alkoi voittaa.

Hirvee riita oli ukkelinkin kanssa taas vaihteeksi ja taas samasta asiasta... KALJOTTELUSTA!! Joka ikinen vkonloppu sama juttu, voi että osaa ottaa hermoon. Ja toinen ei ees tajua mikä siinä niin hermostuttavaa on. Saa nähä tuleeko yöksi kotiin vai meneekö omaansa. :(

Onneks käynti illalla iltapalalla äitin luona auttoi hieman :heart: ja iso säkki irtokarkkeja.

Alaselkää edelleen juilii mut oon kyllä nytkin päivän ollu sängyssä et voi olla jumissa siitäkin.

Ainiin ja työpaikan pikkujoulutki siis jäi tänään välistä :(

JOspa teillä tyättäret on ollu parempi päivä. Vähä omaa napaa mut joskus niinkin.

Ps. Viikkoja tänään 11+1 :)
 
Viimeksi muokattu:
Huoh. Harjoittelu takana ja ensi viikolla takas omaan työhön,ihanaa!
Viikonloppu on ollut tähän asti ihan kiva, huomenna vielä sisustuskutsuille ystävän luo, pääsee taas eroon rahoistaan. Sisustaminen on minun yksi suurimmista intohimoista. Meidän koti on maalla ja se on sisustettu maalaisromanttisesti. (ja on se ulospäinkin sellainen "maalaistalon" näköinen enemään kuin modernin talon näköinen) Ja nyt vielä tulossa joulu, on niin ihana pukea koti jouluun.

Hengästymisestä oli puhetta, musta tuntuu että hengästyttää koko ajan. Tänäänki ku aamulla nousin portaat töihin pari kerrosta ylöspäin niin tuntu ettei millään saa happea. Ja en mä missään rapakunnossa ollut ennen raskautta..

Ens viikonloppuna ois liiton pikkujoulut ja sit sitä seuraavana työpaikan. Molempiin oon ilmoittautunut mut nyt alkaa kammottaa se juomisen välttely. No, en koskaan oo ollu kova ottamaan alkoholia joten toivottavasti sitä ei moni kummastele. Pitää mennä omalla autolla..
Mies on nyt kaveriporukan pikkujouluissa, laskin just tuossa se et viimeks se on ollu missään viihteellä elokuun alussa. Joten me ollaan kyllä aikamoisia kotihiiriä..

Jaahas, jospa kävis tuon poitsun hakemassa kainaloon ja menis nukkuun niin ei tartteis yksin nukkua..

Bre ja pikku (huomenna 10+0!! ultran mukaan)
 
Tinsku86, muakin suututti sun miehesi käytös sun puolestasi, kun luin purkauksesi. Kurkkasin etusivulta, että teille on tulossa 1. lapsi, olisiko vähän niin, ettei mies ole ihan oikeasti vielä sisäistänyt, että teille on tulossa tosiaan vauva, ja että elämäntyylin on muututtava.

Meillä muuten neuvolasta ekalla kerralla sai niitä täytettäviä lappuja kotiin, niin siinä oli nyt miehellekin täytettäväksi lomake, jossa kysyttiin mm. alkoholin käytöstä. Aikaisemmin sieltä ei ole saanut isälle lomaketta, vain äidin tiedot on kyselty.

Minullakin on muuten ollut nyt kovaa päänsärkyä, ei tosin migreeniä. Panadol Fortea joudun käyttämään joka päivä taas. Ihan tuntuu kuin olisi kovasti verenpainetta, mutta toisaalta neuvolassa torstaina ainakin oli paineet ok (112/83). Molempien lasten kanssa kun on tullut se raskausmyrkytys, pelkään että jos nytkin alkaa paineet nousta, mutta ei ole kyllä näin aikaisessa vaiheessa kummankaan kanssa nousseet.

Työapaikan pikkujouluihin en ole menossa, en olisi kyllä varmastikaan mennyt muutenkaan, ei jaksa oikein sellaiset innostaa. Mutta nyt en ainakaan millään jaksaisi tässä väsymyksessä.

Vaateongelma alkaa olla todellinen. Housuja ei ole kuin kahdet sellaiset ei ihan kauhean siistit, joita voin nyt töissä käyttää eikä nekään kohta mene enää päälle. Sen näköisiä housuja en kuitenkaan töissä pitäisi, ellei olisi pakkotilanne, kun muuta sopivaa ei ole. Eli äitiysvaatetta pitäisi saada ja pian. Mutta mahahan on vielä tosi pieni kuitenkin, joten mammahousut voi taas olla liian isot. Tämä on just tämä tosi hankala vaihe, kun mikään vaate ei ole sopiva. Kauppoihin en kuitenkaan jaksaisi, eikä täälläpäin hyviä kauppoja olekaan. Ellokselta katsoin jotain housuja, tilaan varmaan sieltä, jos ne saa nopeasti tulemaan. Sitten toivon, että ne sopisi päälle jo.

kurkkunaamio + pikkuinen 12+1
 
Huomenia mammat :)
Mikähän lienee kun nukun niin älyttömän huonosti ??? pyörin, heräilen, ahdistaa sillee fyysisesti, painaa ja kiristää :( ei vaan löydy mukavaa asentoa :kieh:

Alan pikkuhiljaa sisäistämään että alle viikko muuttoon... tiistaina lainalaatikoiden hakuun ja perjantaina äitin ja anopin voimin siivoamaan ja sit lauantaina muuttoa :D Ehtiiköhän sitä pakata??? No päätin raa'alla kädellä mättää rojuja kaatikselle. Illalla tajusin että tarvitsen verhot molempiin makuuhuoneisiin, pitkään eteiseen mattoja yms yms... Rahanmenoa ei voi estää :D

Olo on vaihdellut, eilen alkoi vatsan vääntö ja sekaisin on ihan tyystin nyt... toivottavasti ei mikään tauti iske just nyt... muuten on välillä tunne ettei edes ole raskaana, sit taas tulee pahaolo jostain hajusta ja muistuu mieleen tilanne :)
 
Perdy En ole; meillä on vm. 2008 oleva heinäkuinen :)

Tinsku Näin se on; meillä oli esikoisen kohdalla aivan sama tilanne, joka ikinen viikonloppu mies ryyppäs kavereiden kanssa :/ vaikka kuinka pistin hanttiin, ihan viimeseen saakka. :,/ Sen jälkeen kun esikoinen syntyi niin harveni juominen, ensin kerran kuukauteen ja sitten pikkuhiljaa kokonaan.. Nyt se juo varmaan kerran 4kk kavereiden kanssa.. ;O Kyllä se siitä, koita jaksaa.. Tiedän miltä susta tuntuu!

Kurkkunaamio Meilläkin oli nyt miehelle se alkotesti ;o Oli ihan ihmeellistä..

Paljon olette saaneet pisteitä alkotestistä?
Mulle tuli 3 ja miehelle 5 =D

Olo on hyvä. :) ei mitään ihmeellistä, ihanaa =))))

MMILIA JA BEBE 12+1
 
lumihiutale mulla oli sama toi neuvolaleku et voi oottaa seuraavaa kontrollia ihan hyvin, mulla ois menny sinne puoliväliin raskautta tjn et ei todellakaan voi oottaa! tsh jos jatkaa van nousuaan ni siinähän sit ollaan. hyvä ku ite tiedetää enempi ja osataa pitää puolemme. toivotaan et saadaan molemmat annostus äkkiä kohilleen :)

tinsku mäki luulen et sun miehelles on tullu nyt paniikki et omat menot jää ku vauva tulee ja yrittää nyt mennä tulevanki eestä. yleensä noi menohalut sitte hiipuu kun vauva tulee vaikka aina niin ei ikävä kyllä käykkään. onko sun miehes minkä ikänen? ja meinaatteko muuttaa yhteen virallisesti ennen vauvan syntymää? toi alko on muutes yks isoimpia riidanaiheuttajia parisuhteessa, varsinkin jos toinen ottaa ja toinen ei. mut asioilla on tapana järjestyä joten tsemppiä!

kurkkunaamio mites se baby belt vai mikä se lisä olikaan mikä tulee housuihin? sehän on hyvä just tässä alkuvaiheessa kun omat housut alkaa kinnaa mut äitiyshousut vielä liian isot.

sannikki mä myös nukun tosi huonosti, selkä vihottelee heti jos nukun pitempään mahallaan ja siihen herään ja kylellään en oikeen tykkää nukkua. no kohtahan ei oo vaihtoehtoja...

mmilia tarkotat ilmeisesti audit-testiä? mulla nostaa menneisyys niitä pisteitä vaikka nykyään en juo ollenkaan. vähän hölmöä kaivella jotain melkeen 10 vuotta vanhoja juttuja :rolleyes: no mulla onneks neukkutäti tietää taustat joten ei siihen testiin juurikaan puuttunu. normaaliksi kuitenki pisteet jäi.

huomenna ois vanhemman pojan nielurisaleikkaus, puol kasi pitää olla jo koksissa. saa nähä lentääkö laatta vai. aamut menee ihan ok ku saan herätä pikkuhiljaa eikä tarvi lähtee mihinkään. eilen käytiin rossossa syömässä ja hölmönä menin vielä jäätelöä ottamaan jälkkäriks ja se oli ihan liikaa :x kauhee kankkusolo oli koko illan eikä fiilistä parantanu yhtään mein vuokraama leffa, frozen, hyi stana! :x
äsken ku makasin mahallaan ni tuntu kuplintaa, vauva se siellä möhkii :heart: ti np-ultra, jännittää...

jessi ja pikkuj 11+1
 
Mä tilasin ust äsken netistä sen flexi-beltin. se on se välikappale omiin housuihin. Tai oikeestaan tilasin sen siks, koska en ole mistään löytänyt äitiyshousuina sairaankuljetushousuja, joten näin saan lisä aikaa omiin sakuhousuihin. Tilasin samalla sen bola-korun, vai mikähän sen nimi oli. Ja sit vielä masutuubin ja rintsikat. Joten hyvin sain taas rahani tuhlattua heti aamusta...

Kohta pitäis lähtee sinne sisustuskutsuille.
Päähän vaan on koskenut koko aamun, eikä meinaa helpottaa.

Jessi: Meidän pojalta leikattiin maaliskuussa. Sekä kitarisa ja nileurisat. Olipas kipeä poika sen jälkeen, ja sit se nielu vielä tulehtui. Vasta ab-kuurin jälkeen alkoi toipuminen kunnolla.

Jaahas, nyt laittautumaan!

Bretagne ja pikku 10+0 :)
 
Sunnuntaita. Täällä on tälle aamulle mäet jo leskettu, oli ihana ilma ulkoilla. Pääsin ulos vaikka pelkäsin aamulla herätessä vielä vaivaa issias, se nimittäin yhtäkkiä iski eilen aamulla kivasti tonne vasempaan selän ja lonkan kohdalle. Vielä tuntuu mutta ei tarvitse kyyryssä kävellä enään. Ihanaa kyllä kun meillekkin tuli lunta! Uusia oli tullut, tervetuloa:wave:

amma rv 12+1
 
Sunnuntaita!

Jaaha, sitä ollaan otettu takapakkia tän oksentelun kanssa. MIKÄÄN ei taas pysy sisällä! Hienoa..

Tää onki iha nopee käynti, täytyy tehdä sunnuntaisiivous :headwall:

Pikkuisen taas pelonpoikasta kun kaikki täällä suht samoilla viikoilla kun minä (rv12), kertoilee kuinka tuntee kuplintaa ym. mahassa ja itestä tuntuu että ei tunnu missään miltään! Np-ultran lähestyessä pelko lisääntyy!! Ärsyttävää! Ukkokin sanoo, että turhaan oot huolissaan, mut ei tälle voi mitään!
Kai se on sitte niin yksilöllistä, mut silti!! :D

Ja tervetuloa uusille!
 
Heipä hei odottajat..

kävin lukasee taas teidän kirjotuksia.. en oo jaksanu kirjottaa mitään kun ei ajatus luista..

mutta joo päivän jatkoja kaikille

Minsku82 ja tärppi 12+5

ps. noi viikot ja päivät menee jumalatonta vauhtii eteenpäin..
 
bretagne toivotaan et meillä ei tuu takapakkeja, poika onneks ei kipuherkkä niin potentiaalisesti toipuu nopeemmin. toivotaan ainakin kun itestä ei välttämättä oo nyt hirveesti hoitajaks jos pahoinvoinnit taas ottaa yliotteen :snotty: minkä ikänen poika teillä on? mä tiiän kyllä miten kivulias leikkaus on ku iteltä on poistettu nielurisat joskus 15 vuotta sitte, kamalaa oli, en meinannu toipuu millään :| sullan on hieno ammatti, arvostan todella. itestä ei siihen olis ku en henkisesti pystyis käsittelemään niitä kauheuksia mitä siellä joskus vastaan tulee.

anni moneskos lapsi sulle on tulossa? jos eka ni ei varmasti vielä tässä vaiheessa liikkeitä tunnu eikä niitä muutenkaan vielä tässä vaiheessa selvästi tunne, pitää vähän tietää millasta on. yleensä mitä useempi lapsi on niin sitä nopeemmin niitä liikkeitä alkaa havaita ja vaan tietyissä asennoissa. sinuna en olis yhtään huolissaan, kyllä ne liikkeet sieltä tulee :) sua ei muuten ollu tuolla listassa ollenkaan...?
 
Pitihän sitä sitten lopulta oksentaa vaikka näin pitkälle selvisin ilman.. Eilen tuli hampaidenpesulla aamupalat ylös. Muuten kyllä tuntuu että pahoinvointi on helpottanut huomattavasti.

anni älä ihmeessä vielä stressaa vaikkei liikkee tuntuiskaan! Mulla ei ainakaan ekassa raskaudessa tuntunut kun vasta joskus vko 15-17 ja kaverilla nyt tokassa raskaudessa tuntui vasta vko 17 jälkeen. Siihen vaikuttaa kuitenkin sekin, missä kohdassa ja asennossa istukka on.

täällä ei tollasta alkotestiä tehty neuvolassa, terkkari vaan kyseli nopeasti että paljonko molemmat suunnilleen on viikossa juonu ja se oli siinä. Muutenkin kyllä toi mun terkka menee välillä vähän omia oikopolkuja. Mutta juomisesta on aiemmin tullut miehen kanssa riitaa, nyt kun on jo yksi lapsi niin käy enää onneksi harvoin viihteellä. Tosin mun mielestä vois olla kokonaan juomatta sen ajan kun meikä on raskaana.

Tissit on muuten kasvanut yhtäkkiä ihan hurjasti, piti jo ostaa isommat liivit ;) En valita kun normaalisti en mikään isorintainen ole.

Emily ja Sissi 12+4
 
Niille jotka kysyi monesko lapsi jne. niin eka lapsi tulossa ( ja erittäin toivottu sellainen), siksi ehkä tämä hirveä hössötys ja stressi kaikesta.
Kiitos teille jotka jaksavat kannustaa ja puhua "kunnolla" näistä asioista vaikka valitan vaan kaikesta, ihmettelen kun kukaan ei ole vielä sanonut että HEI HALOOOO, järki käteen! :D

Niin, ja en ole listassa tarkoituksella. Alunperin meinasin että kirjotan tänne vain "pari" kertaa jos jotain tulee, enkä siksi halua listaan. On tässä nyt tullut kerrottua yhtä sun toista, mut en halua listalle silti, jos se vaan sopii?
 
Hei vaan taas pitkästä aikaa :) Oon ollut niiiiiiin puhkipoikki palasina etten ole jaksanut kirjoitella.. Väsymys on jotain uskomatonta |O

Lapsonen tuli myös koneelle ja lähetti viestin hieman etuajassa :D Ja ajatus katkesi tyystin..

Tessism Tervetuloa :flower: Meillä myös sama synnäri ja LA:kin aika lähellä :)

Ultraan tuli vihdoista viimein kutsu, ens viikolla pääsee katselemaan pientä, toivottavasti kaikki ois hyvin :heart:

Kiitos muuten vinkeistä tuohon isompaan sänkyyn siirtämisestä, kiva kun sujunut hyvin, antaa toivoa omallekin kohdalle :heart:

Joulua odottelen kovasti, sen jälkeen saakin jo alkaa odottamaan kesää :D Mutta onhan se joulunaika ihan omanlaistaan

Tänään taitaa olla jo 11+3
 
Viimeksi muokattu:
mmilia se oli Nepsus joka kyseli,mutta eiä tuo mittään :D

Iltaa vaan kaikille!
Päivä mennyt pukkiparaatia katsellessa ja keskustassa joulunavauksessa oltiin,kyllä oli neidille mukavaa kivaa siellä :) Sit käytiin ideaparkissa jouluostoksilla ja parit synttärit käytiin myös joten menoa piisannut..Nyt ansaittua lepoo ja tv:tä.. :)

Ihan ok olo ollut paitsi kamala väsymys jatkuvasti mut helpottaa hiukan kun liikenteessä pysyy.

Sannikki voin kuvitella sun ressin mutta onneks sulla siellä apua ja jeesiä ettei tarvii yksin kaikkea ihan tehdä :) Ajattele että jouluksi uuteen kotiin :)

Ei nyt raksuta taas joten lyhyttä tekstiä.. :D

Perdy 12+3
 

Yhteistyössä