Martta78, olen todella pahoillani :hug:
Sannikki, tosi ikävää kun ystävä ei voi olla iloinen puolestasi, ja vielä että toivoo että menee kesken. Hänelle taitaa olla todella kova paikka. Jospa hän saisi käsiteltyä asian ja ymmärtää ettei se ole häneltä pois jos sinä saat lapsen.
Meillä oli neuvolakäynti, paljon tuli puhuttua asiaa ja nippu kirjoja mukaan. Kuopiossa asustan ja täällä 3 lääkäriä kuulemma. Neuvolassa kuukauden välein ja sit jossai aika lopussa 2 viikon välein ja sit viikon välein. Toinen lapsi tulossa, eikä mun mielestä se kai vähennä noita kertoja täällä yhtään..Ei kuunnellu sydänääniä kun kuulemma monet hätääntyy ku ei kuulu vielä. En edes houkutellu, ymmärrän täysin. Np-ultra ajan sain, sitten labraohjeet perus veriryhmämäärityksiin yms ja niihin kuppa yms kokeisiin. Sitten kilpirauhasarvoihin kontrolliohjeet sain myös. Kaikki nyt varattu ja kalenterissa joku 4 aikaa nyt
Jännittää vähän ne seulat, osallistutaan. Haluan varmaan odottaa siihen et ne otettu ja ser viikko siitä menny et tuleeko puhelua. Jos seula ok, voi lopettaa masun peittelyn
Eihän sitä koskaan ns selvillä vesillä ole, mutta pakko relata jossai vaiheessa. Mua tympii nytki ku mietin aamulla et laitanko taas leggarit (farkkuleggarit puristaa ku istuu ni pitää laittaa pehmeet ja ohuet..) vai antaudunko mammafaerkuille. Jotenki ei viel pysty, koitan kärvistellä kun ne mun mielestä oikee korostaa mahaa. Edes hieman viel aikaa. Paidoilla peitän viel varmaan siihen seulaan, tai no sen verran ku pystyn =)
Mulla alkaa kyl maha pullottaa, nyt aamullaki pullotti jo. Se semmonen ylämahan turvotus on tosiaa aika paljon vähempää kuin aiemmin. Masukipuja ollu, niinku kirjoissa varotellaan et nyt niit alkaa olla. Semmosta vihlontaa ja painetta jne. Ei siis pahaa kipua. Puuhailun jälkeen viimeks alko maha krampata, kaib supistus. Kysyin neuvolasta ni ei haittaa, ellei sitä nyt tapahdu monesti päivässä (
) tai tulee verta yms. Olis pitäny sanoo et harmi, me ollaanki aktiivisia semmoset 3 kertaa päiväs, pitäskö vähentää?
Äitiyspakkauksesta, mä oon kahden vaiheilla otanko. Toisaalta raha olis kiva just esim turvaistuinta varten, tpoisaalta se laatikko on vaan kiva saada ja tonkia...Ihan ok ne vaatteet, mut se 2006 laatikko jonka sain esikoisesta oli kyl väreiltä kivempi. Aika retro tää nykynen. Onneks on viel aikaa miettiä mitä haluaa. Mä en oo varma onks meil ne kynsisakset tallella, siksi mietin pitäskö ottaa äippäpakkaus
Pahoinvoinnista, mulla ollu nyt viikon pahinta aikaa. Esim kun kiireellä kävelen autolta koululle, pitää heti ekana mennä vessaan kakomaan. Ku herään ei yrjötä mut tunti siitä se alkaa. Ruokakaa ei kunnol auta. Iltapäivän mittaa helpottaa. Tosin edelleen se ei lamaa toimintakykyä, tekee toki vaikeemaks asiat ku pitää piillotella ja salaa juoda mehuja yms ettei ihmiset tajua, mutta siis moniin verrattuna olen päässyt helpolla!
Aiotaan kertoa miehen vanhemmille viikonloppuna, ne varmasti ilahtuu hirveesti
MInun vanhemmille kerrotaan loppukuusta äidin synttärikortin merkeissä, sieltä hieman jännittää reaktio.
Lumihiutale ja pt 8+4