**** kesäkuun kullanmurut 2011 - marraskuussa****

Tsemppiä kaikille poteville palstalaisille ja poteville lapsilleen!

Äitiyspakkauksesta olen Minsku82n kanssa samalla linjalla! Hieno homma että saadaan, ja kaikkien makuahan on aivan mahdoton yhdessä paketissa miellyttää. :) Mie taas olen tykännyt edellisistä (joita olen kuumeillessa käynyt katsomassa) ja ihan kivalta tämäkin näytti. Kauheen paljon kaikkee. :heart:

Bretagne tsemppiä huonoon oloon, mulla kanssa lasagne on ainoa ruoka joka tähän mennessä on tehnyt ihan todella tiukkaa. Itse sitä halusin tehdä ja syömättähän se sitten jäi. :x

Sukupuolen haluan kyllä tietää kunhan sinne saakka päästään. Tulis nyt tuo vk 48 niin pääsis siihen ekaan ultraan ja sais edes tietää että onko siellä ketään ja onko kaikki kunnossa...

Kotidoplerista M'oon niin hysteerinen muutenkin että en tuota kaikuluotainta halua, sitten jos en saa ääniä kuulumaan niin siitähän se riemu vasta repeääkin. :D

Hauskaa päivänjatkoa kaikille! :wave:

MJ & Salarakas 7+6 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
yrjöistä päivää vaan kaikille, on tää kivaa...

mun pitäs tehä tänään makaroonilaatikko mut se jauhelihan haju, hyi vit... :x bretagnekos siitä hajusta läks laatalle, tiiän kyl tunteen :rolleyes:

mä nyt vähän avaudun kun vähän sieppaa toi äpakkauksen haukkuminen, tuskin siitä koskaan sais sellasta et jokaisen silmää miellyttäs. tietty jos kaikki ois valkosta ni ei pääsis väreistä ainakaan marisee mut sit naristais ku on niin väritön... oltais vaan tyytyväisiä että meille tämmönen etuus suodaan tai sit se raha.

toinen on sit nää kestovaippaintoilijat, älytön tarve aivopestä niitten käyttöön enkä voi sietää sellasta. hienoa et niitä käytetään mut tarviiko siitä helvetinmoinen haloo nostaa...? annetaan jokaiselle vapaus valita. ja siitä et kertikset vaikuttas siittiöitten määrään pojilla, kyllä se on se lämpötila mikä nousee siellä vaipassa ja saman ne kestiksetki tekee. enkä oo tollasesta ennen kuullukkaa, ei toi syntyvyys vissiin oo hirveesti viime vuosikymmeninä laskuun kääntyny ku kertikset on ollu et tohon teoriaan en tosiaan usko.

mun pitäs varmaan pysytellä pois täältä näinä perkeleen yrjöpäivinä ku tuntuu kaikki vituttavan...

anteeks et avauduin, mut oli pakko

jessi ja pikkuj 9+3
 
lääkärineuvola
mulla on vasta viikolla 26 eka (ja ainoa?) lääkäri, kai kun on toinen raskaus. vähän hassua. Miten muilla on?

meille ei ekassa kerrottu sukupuolta, ultraaja vähän töykeästiki anto ymmärtää ettei se meille kuulu. tai no sellanen fiilis jäi, mutta oikeasti niillä oli siellä tapana olla kertomatta. mielelläni kuulen sen kyllä jos näkyy, sitten hamassa tulevaisuudessa tietenkin..

äitiyspakkaus
mä varmaan otan, koska tykkään saada paketteja enempi kuin käteistä :) vaikka ei me varmaan niin niitä tarvittais, mutta siinä on se oma juttunsa kun saa äitiyspaketin. en oo kyllä katsonu miltä se näyttää, meän tuo edellinen oli kai 09, ja ihan käyttäkelpoisia juttuja mun mielestä.

mä kävin tänään yksin syömässä ja kahvilla ravintolassa, koska oli mahdollisuus ja aikaa päivällä. aluksi tuntu ihan hassulta, mut oli siellä muitakin yksin. lueskelin sit lehtiä ja ihan vaan olin. vähän vaihtelua arkeen. yleensä siis opiskelen ja teen kotoa käsin asioita, joten tulee sit vaan oltua todellakin kotona.

A 10+3
 
Terve vanhoille ja uusille kesämasuille!

Onpa taas aikaa ku viimeks valittanu täällä, muuta tekstii ei varmaa multa tuu ikinä :/

Tarvittavat pissanäytteet ja verikokeet annettu terveyskeskukseen, niistä pitää sitten neuvolan puolelta soitella.

Oon aina ollu sitä mieltä, että otan äitiyspakkauksen kun sen hetki tulee, mutta ekaa kertaa eilen miehen kanssa ku mietittiin nii piti ihan miettiä että otetaanko nyt vai ei. Tottakai kun ensimmäinen lapsi tulossa, niin oishan se ihana hypistellä ja häpistellä niitä vaatteita :D Mut ku miettii, niin niitäkin tavaroita on molempien perheissä säilytetty ja vaatteitakin, hyvä kuntoisia, saa kirppareiltakin ostettuu. Rupes vaa miettii että sillä rahalla sais ostettuu esim. turvakaukalon tms. isomman ostoksen.
Vaikeeta on kun vaikeeks asiat tekee :D

Lapsen sukupuolta emme halua etukäteen selvittää, onpahan jotakin mitä "odottaa" siellä synnytyksessä sitten:D jännityksessä loppuun asti..
Mua vaa pelottaa, että entäs jos myöhemmin jossain ultrassa tajuun että tuolla se pippeli näköjään on :D voiko se olla mahdollista tajuta sitä itse, ilman että lääkäri tai muu sen ensin kertoo ja näyttää.. 8)

Muuten on kyllä mennyt erittäin hyvin, pahoinvointia on yleisimmin vain aamuisin jos maha kerkii mennä kovin tyhjäksi.
Mammahousujen ja uusien ISOMPIEN rintsikoiden ostoon on lähdettävä, enää en tuskastele ainoastaan semmosissa housuissa mistä en ees tykkää, mutta kun muut eivät mahdu! Ja rintsikat.. ois iha sama oisko niitä ollenkaan, tursuaavat tissit ulos ihanasti. 8)
 
anje mulla on ensimmäinen lääkärineuvola viikolla 13+3 ja toista odotellaan (kolmas raskaus). jos sinne asti selvitään :heart:

äitiyspakkaus vielä kerran Kyllä mä ainakin lämpimästi suosittelen esikoista odottaville sitä, sen arvo on niin suuri ja sielä on paljon mitä ei ite olisi hoksannut ostaa.. ja pisteet liukuvoiteelle se tuli tarpeen :LOL:
Saa nähdä päädytäänkö rahaan vai pakkaukseen.. nyt kun oon sitä katsellu niin se on alkanu jo himotuttamaan.. Saa nähdä :D

Lähden siivoamaan, kiinnostus 10. :stick:
 
-anni: mies katsoi np ultrassa että tuossahan on selvä pippeli, hoitaja pidätteli naurua ja valaisi että se on napanuora :D aika hankala sitä on ite nähdä, jos ei ole selvä vehje. pikkuserkkuni lapsi oli pippeli niin pystyssä että se ei jättänyt arvailun varaan. :)
 
Jessi75: oon samaa mieltä sun kanssa äitiyspakkauksesta ja kestovaipoista. Mun mielestä jokaisella on oikeus valita mitä haluaa ja miten haluaa lapsensa hoitaa. Ja eikös tuttipullokin jätetty pois äitiyspakkauksesta kun se voi kannustaa korvikkeen antoon ja imetyksen lopetukseen...omg! eiköhän jokainen "normaali" vanhempi hoida lapsensa rakkaudella ja niin kuin parhaaksi asian kokee.

en oo voinu syödä tänään mitään muuta ku muroja. kaikki muu oksettaa.

Poika tulee kohta mun mummon luolta, jos sit lähtis vaikka kylille..
 
Kohta pitäis illaks taas töihin raahautua, ärsyttää, kun luntakin tulee ja matkaa ihan kiitettävästi (70km yhteen suuntaan). Täytyy varata taas turkinpippurit ja Fruity juoma käden ulottuville, niin kestää ehkä yrjöömättä koko illan. Eilen melkein piti lähtee laatalle, mutta oli pakko nieleskellä, kun meil on kamalan hajuiset pöntöt töissä (siis tällä hetkellä tuntuu sille), etten voi ees oksentaa sinne...:ashamed:

Oon samoilla linjoilla Jessi Ja Bretagne teidän kanssa, et kaikki yliäyräiden menevä touhu on ihan sieltä ja syvältä. En jaksa itsekään yli-innokkaita äitejä jotka "tuomitsee", kun en käytä kestovaippoja, kannan lastani rintarepussa enkä kantoliinassa, syötän purkkiruokia, enkä piiperrä ite soseita...

Äitiyspakkauksesta, on hieno juttu joo. Mutta en aio ottaa, koska mulla on niin pikkiset lapset (neiti 1v siirtyi vasta 68cm vaatteista 74cm vaatteisiin), joten 70cm potkuhousut sun muut menis meillä vasta lähellä yhden vuoden ikää. Jäänyt tosi paljon sen takia käyttämättä, kun on niin huisin isoja. Joten otan rahana ja ostan jotain pientä... Tosin jos masussa köllöttelee neljäs tyttö, mitään ei tarvii ostaakaan, kun kaikkee löytyy. Poika onkin sitten shoppailuja vaativa tapaus. Ja sukupuoli aiotaan selvittää. Tosin täällä oli ainakin viimeks niin töykee ultraaja, että ainoat sanat jotka meille sanoi oli "normaali löydös" ja iski leiman paperiin:| Mut sit sinne 4d ultraan keväällä, niin näkee kumpi kampi on tulossa.

Nyt naamaa kampaamaan, niin ilkee töissä olla.:wave:

Töllerö ja pikkuinen 9+0
 
bretagne mä oon syöny aamupäivällä vähän marjoja, et samassa veneessä ollaan :rolleyes: nyt yrjöttää taas ihan huolella ja pitää tehä makaronilaatikko ku ukko lupas pojille eilen et äiti tänää tekee :headwall: haju on niin kauhee et mun on varmaan kohta mentävä pihalle....

noista lääkärineuvoloista ni käsitin eilen tätsynpuheesta et mulla niitä ei enää olis useempaa ku kolmas jo tulossa. mikäköhän järki siinäki on, ihan ku kolmannessa raskaudessa ei vois joku mennä pieleen ja avautuminen aiemmin varmaan todennäkösempää ja ku ikääki on jo enempi ni luulis et vähä tarkemmin seurattais.
 
lääkärineuvolasta miulla oli toisessa raskaudessa 2 kertaa lääkärineuvola ni en tiiä miten teillä muilla on. Mut meiän kunnassa oli ennen np-ultraa ja sit noin viikolla 28. Ja uskosin, et on nytkin samalla tavalla, kerta perjantaina on viikolla 9 lääkärineuvola, joka ultraa myös ja uskosin, et ois myöhemminkin. Synnytystapa-arviota ei yleensä ole ku ensimmäisessä raskaudessa. Mie kyl pääsin siihen viimeks, ku poika oli sen verran isompi ku neiti ja oli pitkä ponnistusvaihe, mut nyt uskosin, et ei tarvii käyä siinä.

Oon kans samoilla linjoilla, ku Jessi ja Bretagne tuosta äitiyspakkauksesta ym. Enkä pidä siitäkään, jos jotkut äidit tuputtavat imetystä. Se on jokaisen oma asia miten pitkään lastaan imettää ja voiko imettää. Ei se tee huonompaa äitiä ja samoin on purkkisoseiden kanssa ja monen muun asian kanssa. Eiköhän jokainen äiti oo paras äiti omalle lapselleen :D.

Täällä tosiaan tänää vaihtu jo 9 viikko :D. Jee!

Pyyter ja masuasukki 8+0
 
Tervehdys kaikille =)

Täällä vointi paranee.. ei oo kauheesti ollu enää huonoa olo, ainoastaa väsymystä. Jaksamista kaikille joilla huonoa vointia :hug:.
Kiva kuull että ultra reissut on menneet hyvin.

Tuosta lääkärineuvolasta.. en mä muistais että mulla olis olu aikasemmissakaan raskauksissa kuin yhteensä 2 läkärineuvolaa. Alussa ja lopussa. Onko teillä muilla ollut useampia lääkäri käyntejä?

Mulla olis vielä yli viikko ultraan, menis nyt aika nopeesti.. :rolleyes: :rolleyes:... ei jaksais millään odottaa..

Mutta nyt lähden valmistautumaan salille menoon... pääsee sit ajoissa sieltä myös pois :D

Calumet + :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Piti tulla Jessi75 :lle halit antaa kun tekee niin huonoo sun puolesta toi sun olos :hug:
Mä tilasin ne rannekkeet niitten voimin huomenna töihin,lääkkeet laitoin jo pois. Meinasin tulla hehkuttaa että tein makaroonilaatikon yhtään kakomatta mut en sit tuu kun sulla se edessä,voin lähettää ton mun laatikon sulle :) Toivon sulle tosiaan voimia ja jaksamista koska tiedän tasan miltä susta tuntuu!! :hug:

Lääkärineuvolasta neidin neuvolakortista katsoin niin viimeksi oli 3 ja olisko nyt kans,ensviikolla eka, jolloin vkoja 11+5. Mut oon kuullu et pienemmissä kunnissa esim.on vain kerran koko raskauden aikana ja tarpeen mukaan.Esim. mun serkullani oli itä-suomessa,ei ollut lääkäri kuin harvoin kaupungissa..

Mä oon ihan poikki vaikka pikkasen neitin kans torkuttiin sohfalla,miten tätä unta voi riittää näin paljon?? Niin odotan sitä puoliväliä ja ns.virkeää jaksoa :)

Pimeetä alkaa jo olee ulkona,lumimyräkkää ootellessa.. :)
 
Tsempit pahoinvoinnin kanssa kärvisteleville! Ite en oo vieläkään oksentanu vaikka koko ajan melkein ällöttääkin...

Äitiyspakkauksen mäkin halusin ehdottomasti silloin esikoiselle ottaa, mutta toisen lapsen kohdalla ei ole mielestäni välttämättä niin tarpeellinen kun niitä vaatteita ja tavaroita on jo valmiiksi varastossa.

Ja samaa mieltä kestovaipoista ja imetyksestä kuin Pyyter, jokainen äiti päättäköön itse imettääkö ja mitä vaippoja käyttää. Mielestäni menee välillä överiksi joillakin se "luomuäiteily", varsinkin silloin kun aletaan mustavalkoisesti paheksua toisten valintoja kuten korvikkeenantoa tai purkkiruokia. Itse osittaisimetin esikoista 4kk ja kestoja ollaan käytetty ehkä kerran päivässä jos niinkään usein (olen saanut lainaan kestot eli en ole niistä mitään maksanut).

Kauhea hedari ollut koko päivän, ei auttanut edes särkylääke tai suklaansyönti!

Emily ja Sissi 10+6
 
mä niin nostan hattua teille perdy ja töllerö ku jaksatte käydä töissä, ite en mitenkää kykenis :snotty: nukun päivälä ja nukun yöllä ku sillon on ainoo millon on ok olo. onneks saa vaan maata, muu ei onnaiskaan.

perdy kiitos tsempeistä :hug: mulla on kans rannekkeet mut eipä niistä hirveesti hyötyä oo. no en kyl poiskaan ota ettei vaan pahene tää ällötys. sain muuten sen makaronilaatikonki tehtyä, kerran taisin käydä yrjöllä siinä välissä :whistle: huus kyllä tuuletin täysillä ja ikkuna oli auki mut silti se haju :x ihme kyllä, sain jopa vähän syötyä sitä, nyt toivotaan et pysyy sisällä :rolleyes:

töllerö ompas sulla pitkä työmatka :O ajelehan varovasti ku sitä myräkkää luvattu. mä niin tiiän ton tunteen et ei voi yrjötä joihinki pyttyihin, se ei vaan onnistu :x

mä otan senki takia äpakkauksen ku meil ei oo enää yhtään vauvanvaatteita ku laitoin kaik heti kiertoon säilytystilan vähyyden takia. joitain yksittäisiä vaatteita oon säilyttäny mistä en aio ollenkaan luopua. tunnearvoa tai muuta. kiva kyllä päästä shoppailemaan taas niitä pieniä vaatteita :heart: meillä on täällä sellanen tosi hyvä lastenvaatekirppis mistä saa vaatteita ja tavaraa halvalla. pienet vaatteetki ku on niin vähän aikaa käytössä ni on ku uusia :) myös äitiysvaatteita siellä on. jossain vaiheessa pitää sinne taas suunnata.

mulle vois päivittäjä päivittää lasketuks sen 11.6 ku se on nyt neuvolanki papereissa.
 
Heipsan!

Ei täällä nyt tarttis mitään hyökkäystä kestovaippailijoita kohtaan järjestää : / Ihan nätisti tuossa joku äiti kertoili omia kokemuksiaan (kestoilusta). Jokainen tekee kuten parhaakseen näkee, yhtälailla sitä kait saa hehkuttaa kertiksillä kuin kestoillakin. Muissakin parjatuissa (mm. imetys) on ne faktat, joita ei voi sivuuttaa... Mulle on ihan sama miten kukin äitiyttään hoitaa, eiköhän kiinnostus koko touhuun ole ensiarvoisen tärkeää.

Lääkärineuvoloista ei tietoa, pari kertaa ollut aiemmissa raskauksissa. Mulla ei henk.koht oo mitään hinkua niihin, jos raskaus sujuu ihan normaalisti.

Sukupuolen selvittämisestä oon aina ajatellu, et jos tieto "kuuluisi" tietää, se jotenkin päällepäin näkyisi :LOL: Musta on ihanaa säilyttää jännitys loppuun asti, eikä mitään ongelmia suhtautumisessa omaan lapseen ole ollut kummallakaan kerralla. Äidiksi tullessani olin hämmentynyt koko vauvasta, en sukupuolesta:confused:

Pahoinvointi vaivaa täälläkin ja välillä oksennetaan... helpottaa, kun vaan touhuaa ja edes hetkeksi unohtaa.

Riksumi 9+4

Huomenna neukkulaan... olishan tonne myöhemminkin ehtinyt |O
 
Aloin viimeyönä himoita nakkeja ja nyt on himo tyydytetty :D

Pakkausasiaa:
mie en ainakaan haukkunut pakkausta kuten sanoin, 140e saan mieluisia vaatteita ne mitä tarvitsee ja toppapuku on turha kesällä ja kestot ei kiinnosta eli turhaan menis hukkaan. ekologisempaa ehkä suosiolla jättää ottamatta :)

Meille tuli aika np-ultraan, 25.11 olis kätilön aika, eli ilmeisesti joudun vielä erikseen neuvolalääkärille varaamaan ajan, ainakin täti sanoi että jos ei ole lääkäriä tällä käynnillä niin pitää ottaa yhteyttä. Eikös siinä ole jokin aikaraja milloin eka lääkäri pitää olla käyty että yleensä saa äitiysrahan yms edut???? noh kopioin kelan sivulta äitiysavustuksen kohdalta tälläisen:

"Äitiysavustuksen saaminen edellyttää lisäksi, että raskautesi on kestänyt vähintään 154 päivää ja olet käynyt terveystarkastuksessa lääkärissä tai neuvolassa ennen 4. raskauskuukautesi päättymistä."

mutta onko tämä vain äitiysavustuksen (pakkaus/raha) kohdalla vai muutenkin rahojen kohdalla ei selvinnyt..... no 4.kuun loppuun on onneksi matkaa reippaasti:)

Minuu suututtaa ihan sairaasti noi verikoe jutut kun löivät veriputket matkaan, pitäis tk labrassa käydä ja sitten vielä itse viedä veret neuvolaan???? yritin että eikö seuraavaksi voi ottaa sellaista aikaa minulle että ottais veren nauvolassa, mut aikoja on kuulemma niin vähän ja loppuviikolla ei veriä voi ottaa kun lähtevät vaan alkuviikosta eikä voi seisottaa viikonlopun yli, mun pitäis ottaa ylimääräisiä poissaoloja lisää kun heillä ei homma pelaa.... onkos se sitten minun vika????

Argh... hermostun kun ei homma mene sillee järjellä... seuraavan käynnin olis varmasti saanu alkuviikkoon jos ajoissa varaisi....
 
Cik
Nopeesti vielä kerkesin tänne tänään kurkkimaan, vaikka sisko onkin kylässä :)

Meillä oli tänään ultra, ja kaikki oli kuin olikin hyvin :heart: Yksi sydän siellä vahvasti pamppaili ja sikiön koko vastasi just eikä päivälleen mun kiertoa. Kaikki siis paremmin kuin hyvin ja nyt voin iloita ihan huoletta ja huomenna varata ekan neuvolan :)

Kestovaipoista: Sehän on jokaisen oma valinta mitä käyttää. Meillä on käytössä esikolla kertikset. Sillon kun esikko oli vuoden ikänen niin mulla heräs kiinnostus kestoihin ja oisin kovasti halunnut niitä meilleekkin, mutta niin se vaan jäi. Itsellä ois erittäin paljon halua ailkaa kestoilemaan, mut ei kuitenkaan ehkä oma viitsiminen riitä..

Cik ja Pipa 7+2
 
Juu ei ollu tarkoitus ketään suututaa eikä mitään ja koitin asian esittää niin ettei kukaan vetäisi herneitä nenään tekstistä, sori niille.
Lähinnä laitoin siks et täälläkin on monta jotka odottaa ekaa tai jos muuten haluaisi niistä jotain tietoa ni kerron milelläni. Silloin ku mä kestoista kiinnostuin kukaan mun tuttu ei ollu kuullukaan muutako sideharsoist yms. muista eli en voinu keneltäkään kysyä neuvoa tai ohjeita. nettikauppojakin oli vain 2 ja valikoima surkeaa. Siksi tahdon kertoa että tiedän asiasta ja halutessa aiheesta voi kysyä.

Pakkaus on ruvennut hiukan kiinnostaa, en tiedä. Kahdelle ekalle otin sen ja kakkosella käytin niitä paljon. Mut sit niitä joitaisn tavaroita rupee olee hirmuset määrät ni noille kahdelle en ottanut vaan ostin muuta kivaa, bambi kehdon mikä oli aivan loistava keksintö. Vauva köllötteli siellä kun tein ruokaa tai isommat lapset hääräsivät omiaan. Sinne myös iltaisin nukahti itsekseen ja sieltä siirsin omaan sänkyyn. Ei tarvinnut pelkää et isommat kompastuu vauvaan jos vauva oli sitterissä tai muualla. Kehdon irrotin siinä vaiheessa kun muksu oppis kääntymään siellä ja ennen ku oppi nousee istumaan siellä ettei putoa.
Jos tää jää viimeiseksi ni ois kiva ottaa pakkaus niinku muistoksikin. Vuosien varrella ykkösen toppapuku on ohentunut hirmusest mut edelleen sen kanssa nukutaan päiväunia vaunuissa, kakkosen toppapuku hävin joskus johonki....makuupussi on tallessa ja käytössä.
Kauhian vaikea päätös, no onneksi on aikaa miettiä....
Kaukaloonki vois rahat sijottaa ku toi mein vanha on niin vanha etten uskalla enää käyttää ku uimahallissa yms..

taidan painua kelan sivuille kurkkimaan....

9+5 tai 8+3
 
Pikapäivitystä tänne!

Ikäeroksi tulee esikoisen ja tämän kakkosen välille 2v4kk.

Äitiyspakkauksesta en vielä tiedä. Toisaalta olis niin ihana penkoa se pakkaus, ja itse ainakin tykkään niistä vaatteista, kun niitä kävin katsomassa kelan sivulta. Ja onhan se rahallisesti arvokkaampi kuin se 140€. Mutta, on tuota vaatetta kyllä jo esikoisenkin ajalta niin että kaapit pursuaa. Mutta pitää vielä miettiä! Ehkä kuitenkin päädytään pakkaukseen. :)

Mulla oli esikoisesta täysin poikamaha. Kasvot oli ihan normaalit, ei muistaakseni mitään iho-onfelmia, eikä ollut MITÄÄN pahoinvointia. Ja tyttö tuli :heart:

Nyt on sitten finnejä ja kasvoista iho kuiva, pahoinvointiakin oli, nyt se on laantunut, ei juuri ole enää. Joten saa nähdä kumpi tulee :D

Kestoista: En käyttäny esikoisella, ei vaan tuntunu siltä että jaksas. Ja mies ei ollut yhtään kiinnostunut, ja minusta tuntu että molempien pitäs olla täysillä mukana että onnistuu. Hattua nostan kuitenkin niille jotka niitä käyttää!

Viikko ja 2 päivää olis vielä neuvolaan. Kuinka jaksan odottaa! Omasta olosta sen verran, että pääkipua on nyt ollut useampana päivänä ja ILMAA VATSASSA niin että aivan tajuttoman kipeä välillä on maha. :(

Nyt nukkumaan että jaksaa taas huomenna touhuta, todennäkösesti lumitöitä het aamusta, tänne luvattu kutakuinkin 15 senttiä lunta yön ja aamun aikana! :)

CanWen 7+?
 
Huomenia! Täällä siirrytty uuteen viikkoon, 10 viikko käynnistyi =) ja aamulla oli jalkaan pakko heittää jo äitiyshousut! Piti odottaa ultraan saakka, muttei tällä ilmapallomahalla pysty, kun kaikki (työkelpoiset) housut puristaa niin ikävästi. Ilmavaivat/närästys ovat ihan käsittämättömiä.

Väsymys on myös melkoista, mutta kun taloudesta löytyy yksi 1.5-vuotias niin ei auta muu kuin jaksaa.

Äitiyspakkausta en luultavasti ota, kun toinen tulossa niin pienellä aikavälillä ja siitä säästössä kaikki tarvittava, sakset, lämpömittari, toppahaalari ja makuupussi. Kaksosten rattaat vissiin pitäisi hankkia, että pystyy koiran kanssa sitten lenkkeilemään.

Pahaa oloa riittää, rannekkeet käsissä, mutten avusta sitten tiedä. Murot ja hedelmät uppoo :p

Noh, mutta nyt takaisin työn touhuun.

haippa ja möykky 9+0

p.s niin siis mut vois kanssa lisätä listalle eli toinen tulossa 15.6 ja TYKS
 
Jessi75 Kuperkeikka on kyllä hyvä paikka, mie en vaan ikinä kirpparilta löydä mitään, en osaa vissii penkoa :D jos on käyny kavereiden kanssa niin muut löytää ja mie ihmettelen että miks en huomannut :D

Tyttöni on kohta 6v eli ikäeroa tulee aika lailla, mut eiköhän se luonnistu:)

Tänään tuli lapsen suusta: äiti, mikähän on homman nimi kun olette supisupi akin kanssa ja salaatte jotain??? fiksu likka, päätin sit kertoa suoraan ja katsottiin ultrakuva. Likka halus katsella kuvaa pitkän tovin ja kyseli kaikenmoista:) sisko olis kuulemma parempi:D

Tyttö on aina ollu tarkkaavainen, ja huomasin jopa huolestuvan kun oli niitä ongelmia, eli nyt voi suoraan sanoo miksi väsyttää tai on paha olo. Onhan se kummaa lapsesta kun äiti on jatkuvasti väsy ja pahoinvoiva :D pelästyy vielä että on joku pahasti vialla... nyt pystyy selittämään mistä johtuu:)

Mukavaa keskiviikkoa kaikille:)
 
äitiyspakkauksen haalari on niin suuri, (ainakin oli tossa 09-pakkauksessa,) että se menee meidän 80cm 1v tytölle vielä nyt alkusyksystä. kun tyttö syntyi syyskuussa, jouduttiin hankkimaan talveksi pienempi toppahaalari, mutta keväällä tuo meni jo kun ei tarvinnut liikkua. Eli meidän kesäkuussa syntyville vauvoille se pakkauksen haalari voi ekana talvena olla ihan soppeli, eikä ainakaan liian pieni. :)

me käyttiin alkuaikoina kestoja, mutta nyt ajattelin skipata sen. ihan vaan, koska se vei paljon energiaa, jota on nyt varmasti vielä vähemmän. enemmän kuin kestovaippoja, pelkään kuitenkin imetykseen liittyviä asioita. imetin viimeksi ihan tosi vähän aikaa, koska lapsi ei vaan kasvanut ja jotenkin se ei vaan koskaan tuntunut toimivan, (ja ehkä väärin sanoa, mutta en kauheasti tykännyt siitä imettämisestä). korvikkeen kans pysty mies auttaan yhtä paljon ja lapsi kasvoi ongelmitta.

mä vaan odotan että saisin ne ultra-ajat, koska haluan todellakin että mies ehtii mukaan, ja lapselle pitää saada hoitaja siksi aikaa. toivottavasti eivät siis anna mitään keskipäivän aikoja, kuka töissäkäyvä niihin nyt ehtii. vointi on mitä sattuu, väsyttää ja eilenkin unohin ulko-oveen koko avainnipun. viimeksi unohin ne auton oveen..
 
Meillä taas jäi kuopuksen toppahaalari kokonaan käyttämättä, kun syntyi keväällä ja talvella se oli armotta liian pieni samoin kevyttoppis jäi käyttämättä. Olikohan se 08 pakkaus, kivan näköinen mun mielestä se haalari, jospa seuraavalle menis edes alkutalven. Me varmaan otetaan taas pakkaus, kun on ne vaatteet aina tarpeen vaikka niitä paljon onkin niin meillä on ollu niin puklaavat lapset, että useempi vaatekerta päivässä menee ja sitä myötä vaatteet kuluu ja osan joutuu jo heittää roskiin jos hennoo ;)

Neuvolantäti ei tainnut pitää suunnitelmastani imettää niin pitkään kuin hyvälle tuntuu, näki naamasta ettei ole hänen mielestään hyvä idea. Miksipäs en imettäisi kerta maitoa on ja kumpikin tykätään eikä kipuja tule siitä. Aamulla, päikyille ja yöunille mennessä imetän, että einyt mitenkään mahdottoman paljon.

Kertiksiä meillä on käytetty aina ja käytetään jatkossakin. Esikoiselle hankin alkuun kestoja, mutta ei edes olleet päällään, kun jo myin ne eteenpäin. Iho on pysynyt hyvänä kertiksillä ja ne on vaan niin helppoja! Niin kauan, kun ne on laillisia käyttää niin niitä me käytämme :p

Mies heräsi aamulla lasten kanssa, ihanaa nukkua pitkään! Seuraavaa kertaa saakin odottaa ensi viikon viikonloppuun asti. Meillä on niin aamuvirkut lapset, että mukava välillä nukkua kunnolla.
 
onpas tänne tullu asiaa ja melkin jopa riitakin :D

äitiyspakkausta minäkään en ole haukkunut huonoksi ideaksi.
kahdelle ekalle sen otin ja käytännössä siis itse huomasin, että haalarit jäivät meillä käyttämättä kun ei kummallekka lapselle olleet missään vaiheessa sopivia, siis talvella kun ois tarvinu.
vaatteista suurin osa oli potkuhousuja tai puolipotkuhousuja, joita en tykkää henk.koht käyttää, koska jalkaterälliset housut eivät mun tytöillä ole pysyneet päällä mitenkään. meillä käytössä sukkahousut, puolpotkareiden tilalla. pyyhkeet ja makuupussit ja sakset yms on säästetty, joten niiden tavaroiden takia en sitä viitsi ottaa. ainoat käyttövaatteet mun vauvoille on tuolta paketista olleet bodyt. ja niitä on sielä muutama. siksi otan mieluummin sen 140euroa rahana ja ostan jotain kivoja bodeja kirppikseltä vaikka kolmekymmentä :D jos siltä tuntuu. saan paljon enemmän mieleistä kun käyn kirpparilla hakemassa vauvalle kaikkea tolla rahalla.

paketti on hyvä esimmäiselle lapselle. ja makuupusseista olen tykänny kovasti. nyt aion tilata tälle vauvalle sen aappa-makuupussin finlaysonilta :D on niin söpö! ja sit on kaikille omat säästössä :D:D

ja mun mielestä on hianoa et täälä saa tommosen paketin tai rahan. ja kerta sen asian voi valita, et kumman ottaa niin kai se nyt on ihan sama sitten kelalle otanko rahan vai pakkauksen.

kestoista ja kertisvaipoista
ekalla käytettii kertisvaippoja ja tokalla käytettiin alussa kestoja n.1kk ja sit kertiksiä. nyt aiotaan varmaa käyttää kertisvaippoja kokoajan.

lääkärineuvoloita täälä on kolme.

imetysasiaa eli mä en ainaka tuomitse ketään teki imetyksen kanssa mitä vaan.
koska- itellä ei maitoa ole tullut lapselle tarpeeks. ja olen voinu imettää vaan n. 6viikkoa. tai sen jälkee tuli pari tippaa päivässä, niin tuntu vähä turhalle. kummallaki lapsella käyny näin. ja mulle on ainaki ihan turha kenenkä tulla sanomaa- kokeilitko tätä tai teitkö näin ja blaablaa. kokeilin kaikkea ja imetin illassa n.5tuntia PUTKEEN ja päivällä tunnin välein aina kaks tuntia kerrallaan, eli imetin siis kokoajan. jotta maito olis noussut, vaan eipä noussut ei. ei kummastakaan. vaikka kakkoselle en edes antanu lisämaitoa, aattelin et sillä se maito sit nousee ku se oli tissillä kokoajan.
noh, sit tuli neuvolantäti 8pv synnytyksestä ja kauhistu kun vauvan paino oli laskenu niin hirveesti et se oikein painotti et pitää alkaa äkkiä antaa lisämaitoa joka imetyksen jälkeen jotai 40ml. ku iteltä ei tullu ees nimeks asti sitä maitoa.. :l se oli mulle esikoisesta tosi kova paikka ja kakkosesta olin jo tsempannu et saattaa käyä niinki et sitä ei tuu niinku esikolle, eli se meni jotenki luontevammi kakkosen kohdalla. saa nähä mite nyt sitte kolmosesta..

pahaa oloa on ollu mut ei vielä oo tullu ylös asti.


tänää vaihtu viikotkin ja nyt on jopa 7+0 ♥

pupeltaja + pyllerö..
 
Huono olo vaan jatkuu. Eilen oli ihana vapari ja sai levätä, nyt taas pitäis raahautuu iltavuoroon. Ja sit kaksi aamua ja viikonloppuvapaa :) Poika suunnitteli ostavansa isälleen isänpäivälahjaksi jonkun auton, että jospa isi antais hänenkin leikkiä sitten sillä... :) Ja kakkua sit sunnuntaina, onneks on vapaata, kiva viikonloppu tulossa!

Kävin just pojan päiväkodissa juttelemassa ja päivittämässä sitä varhaiskasvastussuunnitelmaa vai mikä lie. Hyvää palautetta tuli pojasta, on kuulemma kiltti ja ystävällinen ja toiset huomioon ottava lapsi. Ei mitään poikkeavaa ole ilmennyt :) Poika vaan on aina ollut niin älyttömän nirso että ruokailun kanssa on takkuamista. Mutta siinäkin ollaan viimeisen vuoden aikana edistytty ihan huimasti.

jaahas, josko yrittäis taas syöd jotain ja kohta sit töihin...onneks mul on enää 8 työvuoroa tuolla, sit pääseen omiin töihin, JEE!!!

Bre ja pikku 8+3
 

Yhteistyössä