Toukokuiset 2025

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Mä juuri googlailin noita raskaus ja vanhempainraha juttuja ja tuntuu todella sekavilta 😅

Yllätyin tosin siitä että kaksosista saa äitiysavustuksen 3 kertasena 😲 eli ekasta saa yhen ja toisesta kaksi. Ite saa valita ottaako ne kokonaan rahoina vai osan äitiyspakkauksena, me kyl otetaan rahana jos kerta saa. Positiivinen yllätys, olettaen että ymmärsin oikein.

Me tehdään jouluksi hirvenkäristys. Sit osa porukasta syö myös kinkkua ja lohtaki usein ollu. Mut mä niin ootan et pääsee tekee kunnollisen käristyksen muusin kera ja sitä sit syön pari päivää 🤤🤤🤤
Kinkkuun en koske pitkällä tikullakaan, koska sei oo mun juttu ja haju on mitä on..en kyl syö laatikoitakaan 😅 tai syön yleensä maksalaatikkoa, mut tänä jouluna se saa jäädä 😊

Kovasti haluttais tehä piparitalo, mut piparissaki tais olla jotain mitä ei suositella ja jos mä sitä syön ni sei jää yhteen palaan 🙈

@Naissoturi Olin äsken itse kelan sivuilla ja sielä tosiaan oli maininta et kaksosista saa kolme avustusta. Niin ja niistä myös taisi saada enemmän vanhempainvapaitakin.

Näyttää ihan siltä et valta osa on siirtynyt facebookin puolelle. On muuten hiljaista täällä. Itselläni tänään 15+3 ja aamu alkoi oksennuksella. Eikö sen pitäisi jo olla taputeltu? Keskiviikkona on neuvola ja voimavara laput täytettynä. Puoliso teki nakkikeittoa ruuaksi ja ei uppoa, turvaudun jälleen kaurapuuroon. 🥺

@Naissoturi Olin äsken itse kelan sivuilla ja sielä tosiaan oli maininta et kaksosista saa kolme avustusta. Niin ja niistä myös taisi saada enemmän vanhempainvapaitakin.

Näyttää ihan siltä et valta osa on siirtynyt facebookin puolelle. On muuten hiljaista täällä. Itselläni tänään 15+3 ja aamu alkoi oksennuksella. Eikö sen pitäisi jo olla taputeltu? Keskiviikkona on neuvola ja voimavara laput täytettynä. Puoliso teki nakkikeittoa ruuaksi ja ei uppoa, turvaudun jälleen kaurapuuroon.
Sen pitäs alkaa kai helpottaa mutta kai hyvin yksilöllistä. Mä aloin vähentämään nyt sitä pahoinvointilääkettä (tänään 13+4) et otan joka toinen pv ja muutama tabu jälhellä. Ihan ok olo mut jos ei syö säännöllisesti niin tulee kyl ällö olo - onneksi ei ole tarvinnut oksentaa kuitenkaan. Jospa pian helpottais ja energialevelit nousis! Ihan poikki eikä tää pimeys kyllä auta lainkaan asiaa 😅 ajatukset on vain ensi kesässä eikä työmotivaatiotakaan ole.

Jouluruuista aion kyllä kinkkua syödä, harmillisinta itselle on kylmäsavulohen ja graavikalan väliin jättäminen vaikkakin graavilohi on aina itsetehtyä joten sitä voisi harkita. Ajattelin kalaherkkujen korvikkeena tehdä katkarapuskagenia, nam! Pipareita saa ilmeisesti syödä, inkivääri on se ”ongelma” siellä mutta koska se on mausteena eikä tuoreena niin pitäisi olla ok. Odottelen kyllä joululomia innolla, alkaa työt maistua aika puulle jo.

Viime viikolla meillä oli toinen neuvolakäynti, ei mitään ihmeellisiä siellä ja sykkeet kuului nätisti. Minulle neuvolatäti sanoi että lääkärintarkastukselle ei ole tarvetta kun on perusterve, jossen itse välttämättä halua, jätin väliin. Nipt-tuloksien pitäisi tulla tällä viikolla, vähän jännittää kyllä 🤞

Mäkin seikkailin eilen Kelan sivuilla ja laskeskelin, et jään 26.4. äippälomalle. Toivoisin et jaksaisin loppuun asti töissä hyvävointisena. Kunhan nyt vaan välttyis uusilta sairastumisilta!

Halloumi, onpa aika kiva et sulle annettiin vaihtoehto olla menemättä siihen tarkastukseen. Mulle neuvolan terkka vaan varasi sen ajan et mentävä on. En nyt sit muista joko ne siellä ekan kerran ronkkii alakertaa ja kokeilee kohdunkaulaa ym. vai oliko se vasta myöhemmin 🤔 Jotenkin mul on neuvolalääkäristä se kuva et siel aina joutuu olemaan värkki esillä 😆 Mulla se neuvolalääkäri ois joulunalusviikolla, yritän ottaa siltä kannalta et pääseepä kuuntelee taas sykkeet. 🥰

Tsemppiä kaikille pahoinvoinnin kanssa vielä rämpiville. Tosi inhottavaa, ettei helpota 😔

Mulla tänään 16+5, viikot tuntuu nyt menevän vauhdilla.

Gyne teki silloin varhaisultran yhteydessä perustarkastuksen ja kaikki oli kunnossa niin en senkään takia kokenut tarvetta mennä uudestaan ronkittavaksi, sama mielikuva siis itsellä vaikka esikoista odotan 😄

Onko muut tunteneet jo liikkeitä? Itsellä on satunnaisesti viime viikolla tuntunut jotain, mutta nyt tänään iltaruuan jälkeen tuntui selkeää ”huitomista” alavatsalla.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä