Kuulumiset. Elikkä eilen sit lepäilin ja aina ku nousin supisti (ei kipeesti) ja muutenki ylläri et huoli oli kova ku jotenki peräsuolessaki paineen tunne ja alapäätä vihlo. Siinä kehittää kaikki pelot et mitä jos onki kypsyny kohdiunsuu jne..
Kävin sit näytillä synnärillä, vaikka jännitti (lue:hävetti) soittaa sinne taas ja jotenki tyhmä olo. Ne kyseli vähä ja sit sano et tulee vaan vaikka heti. Siis aivan ihana kätilö oli! Kyseli kaikkee ja sano aina et nytpä se selvii onko mitää huolta jne. Ensin kätilö kyseli, otti käyrän vauvan sykkeestä (hyvin jumpsutti sydän ja pieni heilu kovasti) ja tunnusteli mahan. Sano et hyvän tuntunen on, ei poikkeavaa. Ei piirtyny yhtää selkeetä supiostusta sillon koneelle, tosin mahaan koski kun oli ruoansulatusvaivaa niin en olis ehkä erottanu muutenkaa.
Lääkäri sit ultras tosi nopee (se oli hieman kiireisen oloinen, selitti kandille vaan mitä teki ja selvästi päivystysasenteella..) ja selvis että pää alaspäin kuten tiesinkin, kokoarvio 1130g :heart: Lapseiveden määrä normaali (siitäki vauhkosin ku maha muka ei niin pinkee enää ja liikkeet tuntunu pari päivää tosi kovaa :ashamed: Ilmeisesti poika siellä vaan niin kovasti kasvanu ja voimistunu et heiluttaa koko mahaa ja tuntee pienen jalat suunnilleen ku potkii. Taitaa muuten potkia kovemmin ku esikoinen, tuntuu et nyt jo välil ilkeesti puskee ja potkii niin että nousee maha tosi selvästi, mitäs sit 10 viikon päästä :O Meillä siis villi tapaus, liikkuu tosi usein ja selvästi, ei oo pitäny viel huolestua siitä ettei liikkuis.
Sit lääkäri teki sisätutkimuksen ja oli kyllä aika ilkeen tuntusta...Se siitä hellävarasuudesta. Asiansa se ajoi, eli sai selville (ultralla ku ei oikee yltny kunnol) että 4cm kaulaa ja ilmeisesti napakka. Eli ei kypsymistä! Kysyin siitä et mites ku tuntuu vauva niin matalalla, se selitti et mitä useempi raskaus, sen aiemmin se on alempana ja voi painua aika alas jo. Eli siis ei hätää.
Kaikki siis hyvin! Niin piristi ja huojensi, leijuin oikeen illan ku olin niin onnellinen että pieni on kunnossa, ei tule liian aikasin suurella todennäkösyydellä ja mun krempata ja paineentunteet ja supparit saa olla eikä ne oo tuhoa tehny. Saan kuulemma käydä normaalisti koulua/töissä, kirjotti tän päivän saikkua ku olin jo ilmottanu itteni saikulle. Sainpahan nukkua ressit ja univelat pois, supistaaki paljon vähemmän tänää! Liekö stressi yks niiden aiuheuttaja :ashamed: Hieman hölmö oli oli et siellä vaivasin niitä, mutta kiittelin kovasti ja sanoin et ei se mitää jos itellä jotai tuntemuksia, nyt ku tiiän et en aiheuta pahaa jos elän normaalisti. Ne siirs mun kasvukontrolli-poliaikaa kahden viikon päähän, niin että samal näkee onko supparit tehny tuhojaan. Sekin helpotti, nyt voi rauhas olla eikä tartte murehtia.
Kiitos taustatuesta, on se vaan niin iso asia jos pelottaa et pienelle sattuu jotain!