** Kesäkuun kullanmurut 2011 ** MAALISKUUSSA

sunburned Maanantaina, mutta kiitos kovasti :) Vähän jännittää! Ja tsemppistä sulle, onneksi sykkeet kuului hyvin, mutta varmasti on kova huoli!! Toivotaan kovasti että Aarre-pien päästäisi äitin piinasta ja liikkuisi pian!
 
päivää mammat:)

Olen toki onnitellut kaveria kun tieto syntymästä tuli:) ja meinaan kuunnella omaa mielialaa sen kyläilyn suhteen eli en ainakaan lähiaikoina ole menossa käymään...

Suski itse yksin lapsen saaneena ja pitkälle kasvattaneena tiedän että sekin toimii hienosti jos lapsi on haluttu ja siihen on sitouduttu:) mieluummin yksin kuin huonoon suhteeseen mun mielestä.

kauheita painajaisia yöllä taas :'( ..... Satutin omaa tyttöä unessa, raa'asti, raivolla... Kamalaa.... tiedän ettei sellaista ikinä tapahtuisi, mut edelleen mielikuva itkevästä pelkäävästä lapsesta saa kyyneleet silmiin.... Olisi kauheinta maailmassa jos oma lapsi pelkäisi minua!!!!! olen itse kokenut sen lapsena, enkä ikinä soisi sitä yhdellekään pienelle tai isommalle lapselle... Rakkaiden ei pitäisi satuttaa... Teki mieli yöllä ottaa tyttö syliin ja pyytää anteeksi ja pitkään katselin nukkuvaa lasta, kunnes todellisuus palasi... Sängyssä nukkui onnellinen terve ja tyytyväinen lapsi, joka varmasti tietää äidin rakastavan häntä. Tiedän että tyttö tietää ettei hänelle mitään pahaa tapahdu kotona eikä muuallakaan jos voin sen estää...
 
Oi älytön tätä tekstin määrää kun ei pariin pvään pääse täällä käymään. Enhän mie osaa kommentoida nyt mihinkään mitään, oon ihan päästä pyörällä kaikki luettuani :D

No, siispä jätänki tähän vaan puumerkin ja jatkan etiäppäin päivän touhuissa, kun en muutakaa nyt osaa. Antakaa anteeksi :D

Tetasha :heart: Kakkonen 25+6
 
sunburned toivottavasti pieni alkaa taas mellastaa, piinaavaa toi hiljaisuus : / toivotaan myös että huomenna pääset sit ultraan jos liikkeet ei vahvistu. kovasti jaksamista sulle :hug: kyllä nää vauvat nyt säikyttelee :rolleyes:

lily sä taisit miettiä sitä valvomista vauvan kanssa. ite oon kahen kanssa valvoskellu ja heräilly ja rankkaahan se on. eka herätteli ekan 6kk pahimmillaan tunnin puolentoista välein ku halus syödä, mitään itkuja ei onneks ollu. sit alko nukkua eli aika helpolla pääsin vaikka se eka 6kk oli aika sumussa menoa ku väsytti ja särki päätä. en osaa oikeen päivällä nukkua ja ei ollu ketään kenelle sysätä vastuu hetkeksi. toka on ollukki sit oikee murheenkryyni, herättelee vieläki välillä vaikka on jo 3-vee. vauva-aikoina olin välillä aivan pihalla ku yöt meni valvoessa ja päivä piti jaksaa taaperon kanssa. mutta ei kannata sitä pahinta ajatella vaikka ite oon kyllä siihen varautunu kaiken tän jälkeen :whistle: tein vauva voi olla tosi hyvä nukkuja jo alusta asti :)

sannikki kiteytit hyvin mun ajatukset sanoiks, näin minä myös ajattelen. ja yksin odotus oli mulla jollain tasolla tietoinen valinta koska sitä oikeeta ei tuntunu vastaan tulevan.
mulla tuli ihan tippa linssiin ku luin ton sun viimisen jutun lyömisestä ja pelosta yms, niin totta kaikki :'( mä en oo painajaisia nähny mut joskus on sellasia ajatuksia et kamalaa jos satuttais omaa lastaan ja se pelkäis mua yms :snotty: mistä tollasia ajatuksia ja unia ees kumpuaa koska ikinä niitä ei kuitenkaan toteuttais??! ite oon ku naarasleijona jos joku uhkaa mun lapsia ja kävisin varmaan karhunki päälle :whistle: todella ikävä kuulla jos oot lapsuudessa joutunu kokee jotain ikävää ja pelkäämään :hug:

vauva mylläs eilen siihen malliin et näky kunnolla ulospäinki, mieski katteli ja nauro :) ja illalla ku olin jo sängyssä ja mies tuli vierelle hetkeks sillee et nojas kyljellä mun mahaan ni sai vauvalta kunnon iskut kylkeen :D sano vaan et ei saa potkia ja mä sanoin et se vaa ilmotti et mee pois mun päältä :whistle: :D

jessi ja pikkuj 25+5
 
sunburned niinpä, on tosi hauskaa et päästää sinne uuestaa!
Mut kurjaa et sun vauva ei oo nyt liikuskellu, jospa sillä on vähä vaisumpi kausi menossa?
Menisin kyl itekin illalla päivystykseen vaan jossei viel sillonka oo alkanu kunnolla liikuskelee.

tintsulle joo tsempitykset huomiseen! :D jännää tommonen!!

ja vai ei ankkarokkia oo :D no ei sitte varmaa mennä mihkää! ps. Apulanta on munki mielestä superhyvä, mut tykkäsin enemmän siitä vanhasta apiksesta ku näistä uusista..joten en oo nyt sitte paljo keikoillaka käyny ku oon aatellu et ne varmaa soittaa aika paljon niit uudempia..

haluun neuvolaan :>
 
Lily Jane kiitos :D aika turhauttava käynti oli.Katteli ne mun mittaukset viikolta ja ihan ok,viä 6pvää ja jos jtn häikkää niin ilmotteeleevat vaan äitiyspolille.Mut ei mittailtu eikä kuunneltu mitään että oli aikas pikanen käynti. :)

Sunburned varmasti inhottava olo ootella liikkeitä :/ minäkin varmaan päivystyksessä kävisin tarkistuttaa,ihan oman mielenrauhan takia.

sannikki noi painajaiset on niin kamalia ja kujn yöllä herää niin eipä uni hetkessä tuu saati sit että tajuaa että on vaan unta.Itekin kärsin niistä jatkuvasti ja usein just tytöstä nään kamalia unia..ei kivaa :(

Aurinko paistaa!! käytiin neuvolan jälkeen kävelemässä ja likka laski kaikki maholliset mäet mitä vastaan tuli.Mutta kylläpä tuota lunta on mitä aurinko sais alkaa sulattaa jo pikkuhiljaa.. kevät sais tulla jo :)

Pyykkikone pyörii jälleen.. koitan saada viikonlopuks pyykit pestyä niin saa tuon telineen tuosta pois edes pariks päivää :D nyt vähän leikkimistä neidin kanssa ja odotellaan miestä kotio että päästään ruokakauppaan. Pää vaan lyö tyhjää että mitä sitä söis huomenna ja viikonloppuna.. ehkä ainakin kanaa ja kasviksia yhtenä päivänä..

Perdy ja viikot edelleen 27+6
 
Ja piti vielä tintsulle kommentoida että hieno juttu toi että pyysivät kertomaan!! Itsellä kans edellinen niin pieleenmennyt synnytys kun vaan voi olla josta johtuen enskuussa pelkopolille ja synnytystapa arvioon. Hyvä että huomioivat noinkin hienosti että pyytävät sinut sinne :)
 
Sunburned: Toivotaan et Aarre pelastaa äidin mielen ja rupee jumputtelee siellä :) Ja illalla vaan lekuriin jos on vaisua.

Tintsu
: Vähän oon kade, mä niin tykkään Apiksesta..Täällä se ois kesäkuun alussa ja jos oon yhtenä kappaleena niin meen kyllä kattoo pakolla. Eka ilosaarirokki joskus 7 luokalla oli huippu nimenomaan ku pääs näkee apiksen livenä ekakertaa. :) Kerrohan sit miten meni se kandien kaa keskustelu ? :)

Täällä alkoi tää päivä tosi huonosti!! Heräsin siihen ku koski päähän, eli migreeni..Sain juotua kahvii ja leipää, otettuu Panadolin ja sit äkkiä sänkyyn takas. Sit heärilin pitkin aamua ja koski vaan.. 1 aikaan nousin ottaa lisää Panadolia ja oli pakko jo lähtee koiran kanssa ulos. Nyt alkaa helpottaa. Mut alkaa suorastaan veetuttaa ku menee näköjään joka ikinen vapaapäivä siihen ku koskee päähän :( :( Vaavi on myltänny mahassa onneks ihan normisti et jospa siellä olis sillä kaik hyvin <3 Tänään tuli ne Hattentatti tuotteetkin, se tuti ja ruokalappu. Saa laittaa isyyspakettiin. Nyt jos vähä ruokaa ja sitten lähen käy kaverin ja sen typyn kaa kirjastossa. Jospa kipu pysyy poissa.

Hyvvee päivän jatkoo mammat!

Tinsku ja ReinoRakas 26+4
 
Lihamureketta ja muussia tulossa:) babyporkkanoita kilotolkulla ja näkkäriä näkkäriin on tullu hirveä himo!!!!
Tyttö päätti päivän ruokalistan:)

Jessi siitähän se syyllisyyden tunne varmaan unista tulee kun ei voisi niin koskaan tehdä niin kuinka sitten näkee unissa.... yök yök yök.... Veikkaan että osittain syyllisyys siitä ettei tee tarpeeksi esikoisen kanssa ja että se jää vähemmälle vauvan myötä vaikuttaa myös....

galluppia: Onkos tulevat isät päästäneet huvittavia letkeutuksia vauvalle??

Meillä eräänä iltana vähän mies lämmitteli minua ja vaavi alkoi hillua, ukko tokas siihen että -hiljaa Nelli isiä saattaa lykästää :LOL:
 
Hei muutes, mulla iski ahdistus maximus et kerkeenkö ja osaanko ostaa vauvalle kaiken tarvittavan ennen ku se syntyy tai ennen ku en enää ite jaksa mennä asioimaan. Mun pitäs autoki hankkia mut en osaa ite kyllä mitään hyvää katella, tuolla entisellä menee leima umpeen kesäkuun lopussa onneks vasta!! Ja en varmaan saa enää katastuksesta läpi niin et kannattas korjuutellakaan.. on jo vanha vm88. Mut jospa mä kerkeen. Tuntuu et kaikilla muilla on isovanhemmat ja sisarukset auttanu ja ostellu kaikkee mut meillä ei yhtään mitään, ku miehen puolelta eivät ees oo kyselly miten menee..sen yhen kerran olivat innoissaan ja se siitä. Sen tiiän et omalla äitillä on rahasta tiukkaa et sen ymmärränkin kyllä. Ja se jeesaa aina muuten ja henkisesti mua! <3 ja kerkeenkö mä pestä kaikki vaatteet ku se muuttokin venyy toukokuulle..tai kesäkuulle. :(

Nyt kuitenkin kirjasto ja peräti abc kahville, vähä ihmisten ilmoille! :D

ps. mies tuli töistä ja kysy ekana onko ruokaa tänään, tuumasin vaan et oon ollu kipee koko aamun et en oo ehtiny tehä niin rupes mököttää. Justiinsa joo. En oo mikään kotipiika. Sit se lähti omiin harrastuksiinsa niin tuumasin et mäkin lähen omiini. Oikein alentuvasti kysy et mihin muka! Kait mun kirjasto on harrastus siinä ku sen sulkapallo. En mä jaksa aina olla kokkaamassa ja sitä paitsi on niin paljon tiskiä et ei ois varmaan astioitakaan...katon kauanko ne siinä viipyy. Aattelin et se ois eilen ne tiskannu naistenpäivän kunniaksi mut pah!
 
Viimeksi muokattu:
täällä ollaan saikulla sitten ä-loman alkuun. maanantaina kävin lääkärissä. (ja sain ajan omalle neuvola lääkärille.) kohdun kaula hiukan lyhentyny ja pehmeä. mitään ei voi tehdä ettei supistelis. sunnuntai iltana tuli parin tunnin ajan 2-4min välein kunnon suppareita. onneks loppu sitten loppujen lopuks.
 
Täällä poks rv 25!

Voimia lepäilyyn neljä+1! Kivahan se on kotona muuten olla, mutta tylsää jos ei saa tehdä mitään..

Tintsu-86 Aika mielenkiintoista, että tuollaista pyydettiin! Jospa tosiaan tois uutta näkökulmaa lääkäröintiin. Multa jäis kyllä juttu kertomatta, jähmettyisin totaalisesti :ashamed:

Sunburned: Mulle iski edellispäivänä just paniikki, kun pieni ei liikkunut! Illasta oli hiljaksiin, aamulla ei mitään, töissä hoksasin ettei sielläkään ollut liikkunut. Istuin ja tökin ainakin 15 minuuttia ja vihdoin alkoi liikkua! Olin jo puhelin kourassa ja itku kurkussa. Tiedä sitten mikä oli, koska sitten on taas jo liikkunut, mutta kyllä pelästytti! Toivottavasti sielläkin vaan jokin lepopäivä :hug:

Vetäsin tässä välin esikoisen kanssa sellaset raivarit et oikein hyvä äiti fiilis huipussaan... : /:headwall::'( Raha-asioita ja epävarmuutta tulevaisuudesta, (kuten asunnon menetysmahdollisuus..) oon koittanut pitää niitä taka-alalla näköjään liian kauan ja nyt sitten purkautu, kun tyttö 8v vaan jatko kiukkuamista ja huutamista... Töissä ei ehdi levähtää ja siellä on kamala meteli ja mullakin jokin väsymyshetki menossa.. Väärä osoite tiedän sen itekin ja koitan korjata asian tässä illan aikana.
*poistuu*
 
tinsku täällä myös yks apisfani, ne aiemmat on munki mielestä parempia. migreeni on kyllä saatanasta, harmi että sulla se vaivaa noin paljon : / sulla ei oo mahollisuutta ottaa vahvempia lääkkeitä ku panadol? eiks buranaki oo sallittu satunnaisesti ja panacod ainaki.
ukot on kyl välillä niin möllejä :kieh: jaksuja omas kanssa :hug:

sannikki sullahan on esikko jo sen ikänen et varmasti auttaa mielellään vauvan hoidossa et en olis huolissaan siitä et jäis vähemmälle :) ja jaksaa myös lenkkeillä mukana esim fillarilla. ja alussahan vaavi aika paljon nukkuu ni sit voi keskittyä siihen esikoiseen. näin mä oon ainaki miettiny meillä et tekisin. toi 3-vee menee seisomalaudalle ja 5-vee fillaroi. ja yhessä sit pelaillaan yms ku vauvalta aikaa liikenee. pakko huomioida noita ja paljo, varsinki toi pienempi on niin vaativa et siitä ei tiiä et mitä keksii. vähän arveluttaa sen reaktiot sitte ku vaukin kans kotiudutaan ku tajuaa et se kuopuksen rooli on nyt auttamattomasti menetetty :|
hyvin ukkos letkautti :D ootteko miettiny tota nelliä oikeestikki nimeks? tosi kiva kyllä, mä tykkään :)

neljä + yksi toivotaan et supparit pysyy kurissa.

nyt meen pelaamaan afrikan tähteä noitten riiviöitten kanssa :cool:
 
voi että voi ihminen syödä itsensä kipeäksi....

Jessi Juu kyllä Nelli on ollut koko ajan varma valinta:D Pojan nimiä miettiessä oli useampi vaihtoehto mut tyttö oli koko ajan päätetty:)

neljä+1 voimia ja jaksuja:hug: toivottavasti vaavi jaksaa pysyä vielä hetken sisätiloissa!!! Jokainen päivä on onneksi kotiinpäin:)

Lauantaina vaunuja hakemaan :D :D :D jee jee :D

On muuten ollu kummia kiristyksiä mahassa koko päivän... Menee ja tulee, kerran oli kipeääkin, oliskohan ennakoivia... Masu on ku betoniköntti ???!!!
 
En oo kirjotellu pitkiin aikoihin ku tänne tulee niin hurjasti tekstiä että tuntuu etten pysy kyydissä millään kun en ehdi kaikkea lukea.

Sunburnedille
tsemppiä, toivottavasti vauva taas kohta liikkuu enempi. Ite olen ainakin huomannut että välillä on paljon hiljaisempia päiviä mahassa.

Ite säikähdin tänään melkoisesti kun miehen kanssa puuhasteltiin makkarissa ja yhtäkkiä alko tulla ihan kirkasta verta. Ei nyt mitenkään älyttömästi mutta ihan selvästi kuitenkin. Soitin sitten kättärille ja sieltä sanottiin että on ihan normaalia, mutta jos alkaa paljon supistella niin pitää soittaa uusiks. Ei onneks alkanut ja vuotokin on nyt tainnut loppua kokonaan. Mutta kyllä siinä ehti jo pieneen paniikkiin mennä kun tollaista ei ole ikinä aiemmin ollut!

Aamulla olin sokerirasituksessa, kyllä teki tiukkaa se litkun juominen. Hädintuskin sain alas. Pääsin onneks sit heti lepohuoneeseen makaamaan kun viimeks mulla tuli tuosta niin karsea olo. toivottavasti olis arvot ok!

Mulla kun oli viime neuvolakäynnillä tullut painoa ihan älyttömät 3kg kolmessa viikossa niin oon yrittänyt nyt vähän hillitä herkuttelua ja leipomista... Ei ole helppoa kyllä ku tuntuu että koko ajan vois syödä jotain mässyä!

Emily ja Sissi 28+0
 
Neuvola kuulumisia kirjuuttelen nyt nopsakkaa :)
Eli kaikki oli hyvin, kaikki verenpaineet, hempat & pissat ok. painon muutos viikossa 1,1 turvotus +!
Sykkeet tasaiset 140, tarjontaa lääkäri ei kokeillu kun kehu että ehtii muuttumaan niin monesti eikä sillä oo mitään väliä vielä. kohdunsuu kiinni yms.
Ainut johon lääkäri kiinnitti huomiota niin oli terkalta viesti että pitääkö pistää mammapolille lähete kun sf-mitta huitelee yläkäyrän yläpuolella mutta siihen selvisi syy: mulla on kohtu vielä tosi korkealla/ylhäällä lantiossaa ei kuulemma vaarallista kohtu alkaa laskemaan lähempänä h-hetkeä ja kun sf mitta kasvaa tasaisesti viivalla niin kaikki on hyvin.. ja kuulemma ei saa huolestua jos jossain välissä sf mitta pienenee, kasvu hidastuu.. se kertoo siitä että sitten kohtu alkaa laskeutumaan.. No se myös selitti tän jättimahan ja kuinka vauva jossain asennoissa painaa jo mun keuhkoja.. Neuvolakortissa on kumminkin huima sf mitta 29!
Mut pääasia että vauvelilla on kaikki hyvin.. :)
POIKAOLO VAHVISTUU.. voikun pääsisi vielä ultraan :( mutta voipi olla että ei..
nii ja sokerirasituksen tulokset oli ok!

nyt oli vähän omaa napaa vain, luin kyllä kaikki.. palailen myöhemmin kirjottelemaan muutakin kuin omaa napaa =)

mmilia ja stellapatrikki 25+6.. pian poks poks 27! :heart:
 
Miekin aattelin tulla merkkaamaan mihin asti oon lukenu, jotten ihan kelkasta putoa :D. En vaan jaksa joka päivä kirjotella vaik lukemassa käyn melkein päivittäin ja ku ei oo omassa olotilassa mitään uutta. Tasaisen mukavasti on nykyään tämäkin raskaus mennyt :D.

Sunburned Voimia :hug:! On varmasti ihan hermoja raastavaa ku pieni ei oo liikkunu :|. Toivottavasti pääset ultraan ja näet et kaikki on hyvin ja vauvalla on vaan ollu hiljasempi päivä. :heart:.

jessi aika jännä, et tuo ei ole koko maan käytäntö, et thyroxinin takia käydään äippäpolilla :(. Kuitenkin EKKS:n on ja SEK:n käytäntö nykyään. En tiiä jos muualla ei oo resursseja seurantaan tai muuten ei katota et on aihetta käydä, mut on miusta vähän hölmöä :confused:.

Täällä oli tänää sokerirasitus ja yllättävän hyvin meni vaik etukäteen pelkäsin, et miten jaksan nii pitkän ajan syömättä, mut ei tuo ollutkaan vaikeaa :). Ja menihän se litkukin aika hyvin alas ja neuvolatäti soitti iltapäivällä, et arvot oli normaalit :p. Yes! En mie kyl uskonukkaan, et niissä mitään on. Neuvola oli kans aamulla ja kaikki oli hyvin :heart:. Sydänäänet oli hyvät :heart: ja kohtu kasvanu ja sf-mitta 24 eli yläkäyrän yläpuolella mennään. Hb oli peräti 141 :O, et en tiiä sit et oliks viimeks mittausvirhe vai onks se sit Obsidanin ansiosta noussu noi paljon, ku viimeks oli 118 n kk sitte ja nyt noi huima nousu. Ilmankos minuu ei väsytä. Pissa puhda ja verenpaine hyvä. Ja painoa ei oo tullu paljon mitään. Olo on mitä mainioin ja hyvä :D

Kaikille jotka ovat kipeänä nii paranemisia :hug:! neljä+yksi täällä toivotaan kans, et supparit laantuis, voimia :hug:.

Tänää luin vanhasta KaksPlussasta, et Sosiaali- ja Terveysministeriö on esittänyt synnytyssairaaloiden, joissa tapahtuu alle 1000 synnytystä vuodessa lakkauttamista ja synnytysten keskittämistä isompiin keskussairaaloihin :O. Artikkelissa haastateltiin Suomen Kätilöliiton puheenjohtajaa Terhi Virtasta ja mie luin koko jutun. Matkat pitenevät ym. oli perusteluja miksi ei hän ollut sitä mieltä, että tämä olisi hyvä ratkaisu. Enkä ole kyllä miekään :kieh:. Toivottavasti ei mene läpi. Jos se menisi niin normaaleja synnytyksiä saatettaisiin ruveta käynnistelemään ja tulisivat enemmän lääkkeellisiksi ja keskussairaalat ruuhkautuisivat vielä enemmän ja kätilö joutuisi hoitamaan monta synnytystä kerralla mikä ei olisi hyvä juttu. En kaikkia yksityiskohtia muista, mut hyvä juttu oli. Suosittelen lukemaan.

Ja eilen tosiaan POKSU jo 26 viikko eli 25+0 :D Ei ois enää ku vajaa 15 viikkoa jälellä :D

Pyyter ja Otto 25+1
 
sannikki: mä oon pärjänny tuhakertaa paremmin yksin esikon kans, entä sillon ku mies asu viel samankaton alla. Suhteen loppuaika oli ihanaa, ehittiin jo suunnitella raskaus ja omakotitalo:rolleyes: no raskaaks tulin onneks, mut sitte kaikki loppu ku seinäään..

Esikko on TAAS korvasairaana, viimeks tammikuussa.. yöt on niin painajaista, ku toisella korvat pipinä! se alko muutama päivä häprään korvia, sitte alko kuumeileen, näytti mulle korvia ja sano että pipi. Nyt on antibioottikuurilla.

UAAAGH, mulla muutto kuun lopussa! miten mä jaksan yksin! ku nyt on tullu supistuksiaki (varmaan stressistä johtuvaa..) nii miten minä uhmaikäsen ja mahan kanssa pärjään. täytyy vaan jaksaa..
 
huomenia mammuskat:)

Oli muuten aika rauhallinen päivä liikkeiden osalta täälläkin eilinen, illalla oikein kun kiusaamalla kiusas niin vaavi muksas pari kertaa:D no aamusuihkussa alkoi tämän päivän koputtelu ja aamupalalla jatkui:) ilmeisesti vaavikin ottaa välillä huilia, olin itse eilen niin väsy ja loppu valvomisen ja painajaisten kanssa...

Pyyter Juu eihän siinä mitään mieltä ole, mites nopeat synnytykset, jos matkat kasvaa edelleen??? Kuinka paljon tuleee vaaratilanteita tai jopa pahempaa??? Vit*u että päättäjät päättää säästää aina väärästä paikasta....

Mukavaa päivää kaikille mie painun kouluun:)
 
huomenta!!

Hirvee tuuli ollut koko yön ja tuntuu jatkuvan,luulin että ikkunat tulee sisään. Kohta tyttö lähtee kyläilemään entiselle hoitotätille ja mulla lattuaikaa alone.. Samalla ajattelin lenkin käydä kävelemässä niin jos piristyis hiukan :)

Torstai toivoa täynnä..mitähän sitä keksis.. kotihommia,jotka ei tunnu ikinä oppuvan :D
tänään sapuskana koko porukalle kanawokkia. ite lounaaks jotain jämiä jääkaapista..

Aamun jatkoja!

Perdy 28+0
 
mmilia onjoo päivä tukcholmassa :>

Meillä on taas pahentunut toi yskä ja pienempi yski ja sen seurauksena oksensi alkuyöstä monta kertaa -.- Nyt sillä on kuumetta sit 38.. Eilen illalla mittasin esikoisen ni silläki oli 38 kuumetta ja mittasin itteni ni et mittari kyl toimii.. eli eikun lekuriin ja kattoo et mitä jälkitautia niillä nyt sitte on..

FAK!
 

Yhteistyössä