** Kesäkuun kullanmurut 2011 ** MAALISKUUSSA

Lääkärissä käyty!
Aamusta heti soittelin terkalle ja joska huominen neuvolan lääkäripäivä oli aivan täyteen sullottu niin terkka järkkäs mulle ajan toiselle lääkärille jo tälle päivälle. Viimeks katottiin kohdunsuun tilanne rakenneultran yhteydessä eli 4 viikkoa sit ja silloin paikat oli kiinteet ja kiinni, nyt kohdunkaula oli himpun pehmennyt ja ulkosuu sormelle auki, mutta se saattaa olla ihan normaalia uudelleensynnyttäjälle niin jäädään nyt seurantalinjalle. Jos säryt ja muut oireet pahenee, tulee enemmän supistuksia tms. niin sit nopeemmin näytille, mutta muuten meen ensviikolla tarkistukselle tonne ihan oikeelle neuvolalääkärille, joka osaa paremmin tutkia nää jutut. Rauhallisesti käski lääkäri nyt ottaa, makailla ja huilia sen mitä lastenhoidolta pystyn ja lenkille ei pidä lähteä.


Sunburned kiitos vastauksesta ja et sä mitään pelotellu. Tosi hyvä tietää että pelkkä särky/jomotus ilman supistuksiakin voi kypsytellä paikkoja ja enteillä synnytystä. Ja hyvä kuulla etten turhaa hötkyilly kun lääkäriin vaadin päästä vaikka siellä nyt onneks sitten olikin vielä ihan hyvä tilanne.

Pupeltaja äitiys/vanhempainrahakaudella saa kotihoidon tukea vain jos sen määrä ylittää sulle maksetun äippärahan määrän eli ne maksaa sen erotuksen.
Mun tapauksessa kotihoidontuki ois 315,54 + hoitolisä (miehen bruttotulojen vaikutuksen jälkeen) 145,16 + sisaruslisät (typykästä alle 3v) 94,47 + (3v pojasta) 60,70 + (5v pojasta) 60,70 = 676,57e/kk. Kaks vanhinta on ens syksynä molemmat koulussa niin niistä en saa mitään. Ja kun minimiäippäraha on 22,13e/pvä ja sitä maksetaan lauantailtakin niin sitä tulee yhteensä 22,13 x 25 = 553,25e/kk. Eli mä saan noiden erotuksen verran kotihoidontukea eli 676,57 - 553,25 = 123,32e/kk. Eli mä saan tän kutosen synnyttyä äippärahaa 553,25 + kotihoidontukea 123,32 = 676,57e/kk eli saman minkä saisin pelkkää kotihoidontukeakin, mutta nyt se vaan maksetaan kahdella eri nimikkeellä, osa äippärahana ja osa kotihoidontukena. Tosta 676,57 eurosta, kun viedään vielä verot niin mulle jää näppiin kuussa muutaman euron päälle 500e. Siihen sit tulee lisäks lapsilisät kuudesta lapsesta eli yhteensä 880e/kk. Mut mä en vaan laske lapsilisiä mun tuloiks, kun se on sellanen raha minkä saa kaikki, myös työssäkäyvät palkkansa lisäksi.

Jessille edelleen paranemisia ja joku muukin oli sairaana niin paranemisia sinnekkin!!

Me tultiin siihen tulokseen et ostetaankin ihan uus turvakaukalo. Ollaan siis ostamassa se Gracon Logico S telakalla ja koska maksavat kahdellakin lapsella käytettynä kumminkin lähes puolet siitä mitä uutena niin sama ostaa uusi ja kun käytetään sitä vain yhdellä niin saadaan siitä varmasti puolet uuden hinnasta, kun myydään eteenpäin. Ja kun ostaa uuden niin tietää että saa varmasti kolaroimattoman ja ehjän.

Painonnoususta ootte taas puhuneet. Mä oon onneks päässy vähän siitä järkystä painoahdistuksesta josta teillekkin vuodatin. Edelleen syön hyvin, sopivasti ja terveellisesti ja välttelen hiilareita, kun ne turvottaa mua, mutta muuten oon päässy eroon siitä kamalasta murehtimisesta ja stressaamisesta. Toki tilanne voi taas muuttua ja alan ressata uudelleen, mutta nyt nautin tästä että oon hyväksyny sen että painoa tulee sen minkä tulee ja luulis ettei sitä nyt ihan kamalasti voi kumminkaan tulla, jos syö sopivasti ja terveellisesti. Lähtöpaino oli 47kg ja nyt painan 54,5kg eli kaikkineen painoa on tullu nyt 7,5kg eli ei loppujen lopuks kumminkaan ihan älyttömästi ja terkka sano et jos lähtöpaino on suht alhanen niin silloin sitä painoa yleensä tulee väkisinkin vähän enemmän, kun kroppa kerää "vararavintoa" imetystä varten. Ja mä tiedän et tosta 7,5 kilosta osa on turvotusta joka lähtee nopsaan synnytyksen jälkeen niin sekin vähentää mun ressiä :)

Mut nyt ruoanlaittoon, syödään tänään makaroonilaatikkoa, porkkanaraastetta, kurkkua ja raejuustoa. Eilen oli itse tehtyä kinkkupastaa ja perussalaattia. Aika hiilariruokia ollu nyt, kun pastaa ja makaroonia, mut pakko ollu tehä sellasia ruokia jotka varmasti uppoo kaikkiin lapsiinkin, kun niin huono ja vähä syömäsiä ovat sen maha/oksutaudin jälkeen olleet.
 
Viimeksi muokattu:
paranemisia kaikille flunssan/mahataudin kourissa oleville :hug: Nyt nousi kuumekin, mut olo on parempi kuin ennen kuumetta :D

ötökkä saitko terveyskeskuksen kautta tukivyön?? mulla paukkuu lantio jatkuvasti ja kivut on ihan sietämättömiä, kannattaako neuvolalääkäriltä kysyä vyötä vai mitä kautta??

Sairastelusta tunti kului elloksen netissä, bodyja 6kpl, housuja2kpl, ja jotain mitä jo unohdin :D 30€ jäi alennuksen jälkeen hintaa... nyt alkaa olla 140€ käytetty ja sillä rahalla sai:

8kpl bodyja
3kpl potkuhousuja
2kpl puolipotkareita
2kpl housuja
10 kpl harsorättejä
3 hattua
6pr sukkia
2 college/velourpukua
2kpl unihaalareita
2 aventin pulloa 260ml

jotain tais unohtua mut aika hyvin tuolle rahalle, kaikki mieleisiä, osa löytyi kirpparilta lähes iskemättömiä:)

Nyt syömään :p
 
minimamma onneksi kaikki hyvin! Yritä nyt ottaa mahdollisimman rennosti (ihan kuin et yrittäisi.. ).

Sannikki ootko ostanut lähinnä 56cm vaatteita?

Harhaanjohtajalle piti sanoa, että mä ainakin olisin sua kaivannut ja pohtinut, että mahdatko olla jo sairaalassa. Onko kyllä tosi kiva ettei sulla vielä ainakaan ole mitään merkkejä synnytyksestä. Ajatteles jos tämä menisikin yliaikaiseksi.. Eihän sitä koskaan tiedä :)

Kävin hieronnassa ja kuumakivihoidossa. Kivihoitoa ei voitu tehdä "kunnolla", koska en voi enää maata mahallani. Sain sitten lohdutukseksi kasvojen kuorinnan, se tulikin tarpeeseen kun iho on ihan huonossa kunnossa!
Nyt on ihanan raukea olo, taidan katsella boksilta Tuksun häitä ja ottaa siinä sivussa pienet torkut!

Me syödään tänään karjalanpaistia (missä on normaalia enemmän vihanneksia ja herkkusieniä) miehen toiveesta. Se on kyllä hyvää ja helppoa, kaikki vaan uuniin!

S
 
Heipsan!

Kävin tuossa neuvolassa ja lääkärissä siis samalla, kuulumiset :

Vkot 26+3
Paino noussu edellisestä kerrasta 500g/vko..alusta yhteensä 7,4 kiloo
RR 128/72
SF 24cm
Vaavin paino arvio 914g :)
Liikkeet ja sykkeet plussaa ja pissa puhdas.

Lääkärin mielestä kaikki paremmin ku hyvin :) Sovittiin et koitan tän viimeset kolme viikkoa jaksaa töissä ja otan yhteyttä jos tulee jotain :) Pyysin reseptit Levolaciin ja 1G panadoliin niin vähä halvemmalla saa ;) Hemppaa ei mitanneet niin pitää se pyytää tässä omaa terkkaa ottaa joku päivä. Selän kanssa nyt pärjään varmaan ku oon nyt uskaltanu jättää raskaimpia nostoja työkavereille.

Voi vitsit mä ihailin uutta muumi mukia ja kulhoo viime kauppareissulla, oli vaan hinnoissaan niinku ne on aina. Oon keräilly jo aikas monta, varmaan semmoset parikymmentä. Pitää synttäreille toivoo ku neki lähenee, huhtikuussa 12.pvä. Tuli mieleen teidän muumisynttäripuheista :)

Tänään tuli postista lappu et äippälaatikko on haittavissa :) Meen illalla sen hakee siskon kaa ja sit saan hypistellä niitä vaatteita ja tarvikkeita.

Ihania mahakuvia ootte laitellu =) Pitäs tässä itelläkin päivitellä. Melko hyvin on ainakin joka kolmannelta/toiselta viikolta otettuja, nyt vissiin ollu väliä. Mukava katella miten se on kasvanu :D

Sannikki Mä oon kyllä miettinyt mihin sä hävisit!! Niin, ettäs tiiät :D Ja kyselit tukivyöstä: Mä sain ainakin tk:n fysioterpaiasta, sitähän voi kysellä ite sieltä ei kait tarvinnu täällä ees mitään lähetteitä. Se on semmonen painonnostovyön tapanen.

Joo, nyt makaroonilaatikkoo väsäämään, hirvee nälkä jo.. Huomenna vielä 5/5 työpäivä. Alkaa jo tuntua ku se yks ilta takana ja sitten perään 4.s aamu jo.. JAKSAA JAKSAA! Pitää itteesä tsempata. Tiistaina eli siis huomen mennään miehen kaa leffaan se Balck Swan kahtoo.
 
sunburned 56cm ehkä puolet ja 62cm loput, mietin että jos vaavi on isänsä malliin vaikka 53cm niin jää pieneksi pian, ja saa niitä sitten ostettua lisää jos onkin miun esikoisen pituinen eli 48cm :D... ja hätäpäissään menee isotkin :)
*muoks* yks 50cm asu kotiintulolle, jos siis edes mahtuu :D

tinsku86 onnea hyvistä neuvolakuulumisista, täytyy kysellä vyötä, mut toi tukiliivi minkä tilasin vaikkei ole tiukka eikä ns purista niin alamahalle tulee parissa tunnissa paineen tunne mitä en siedä, en edes alushousuja oikeestaan pidä muuta ku ulkona :LOL: ja nekin yli mahan mallia :D kaikki mikä osuu alamahalle ällöttää... kotona mennään ilman pöksyjä:ashamed:
 
Viimeksi muokattu:


26+3 täälläkin, mulla puolet mahasta on kyljissä :LOL: eilen just kuulin kuinka tyttömaha mul on... eikai :D

*muoks* mulla on muitakin paitoja :D käytän kuvissa samaa paitaa että ei vaatetus huijaisi :)
 
Viimeksi muokattu:
tintsu seinäjoelle? miks sinne asti synnyttämään jos ootte pk-seudulta? :O outoo kyllä. sen tiiän et siellä seudulla saa valita hus:in alueen sairaaloista mut seinäjokihan on ihan hevon vi*un kuusessa :rolleyes: siis toi oli sen jälkeen ku selvis ettei tarvi erikoishoitoa syntymän jälkeen?

pupeltaja saathan sä vanhempainrahakaudellaki muista lapsista jotain. ainaki mä sain sitä hoitorahaa vai mikä se nyt oli ku esikko oli sen alle 3-vee. ja tosiaan solmussa ollaan näitten kelan juttujen kanssa, mä en oo ikin tajunnu niistä mitn :whistle: :kieh: minimamman selostus vähä jeesas tohon kh-tukeen äitiysrahakaudella.

minimamma onko teillä uusperhe?

sannikki mä meinasin nyt kans hommata vaa 56senttisiä ku viimeks ne 50senttiset meni vaa hetken eikä kaikki ees mahtunu. ja saahan niitä sit soiaan kaupasta jos tarviiki :)
tukivyön mäkin sain tk:n fyssarista, ei vaan menny kovin kauan ku ei ollu mitään raskausmallia. autto kyllä sillon ku sitä pysty pitää.

tinsku nätti masu :) kerro sit millanen se black swan on, kiinnostais.
 
Sunburned yritän juu ottaa mahdollisimman rennosti :) Hankalaan saumaan vaan sattu tää hiihtoloma, nyt mulla on kaikki lapset koko päivän kotona, kun muuten esikko ja kakkonen oisvat toinen koulussa ja toinen eskarissa puolet miehen työpäivästä. Vaikka toisaalta on noista vanhimmista aika paljon apua, esikko rakastaa viihdyttää typykkää ja kakkonen taas on sellanen ihana apumies joka pyytää aina saada auttaa pöydän kattamisessa ja tyhjentämisessä ja monesti muulloinkin kysyy et oisko jotain jossa vois auttaa. Et ehkä saan jopa paremmin huilittua sohvalla, kun isommat on kotona, kun voin pyytää heitä kattomaan vähän pikkusiskon perään ja mielellään ottavat hänet leikkeihinsäkkin mukaan.

Sannikki saanu hyvän kasan vaatettua ostettua äippäavustuksella :)

Tinskulla ja Sannikilla mageet masut! Ja on se vaan jännä miten eri malliset ja kokoset vaikka viikot samat :)

Jessi ei oo uusperhe. Saanko kysyä et miks niin aattelit? Meillä on siis lapset pojat 7v10kk, 6v5kk, 5v2kk, 3v9kk ja tyttö 1v10kk ja kaikki siis miehen ja mun yhdessä aikaan saamia :)
 
tinsku86 sul on niin ihanan selvä masu, mie näytän vaan muumimammalta :LOL: mahaa päästä varpaisiin :D

minimamma sen takia laitoin kuvan :LOL: Tinskun masu on niin selvä ja mie yhtä valtavaa massaa :ashamed: no oma massu paras massu :)

Kyllähän ton pötsin kanssa kääntyminen sängyssä on jo enemmän tai vähemmän huvittavaa :D

Kyl on hyvin menny äitiysavustus, iso laatikollinen tavaraa, onneks on malttan miettiä mitä ostaa ja mistä :) matkaoppaiden pariin, meidän likkojen iltaperinne:D
 
minimamma oliki mulle käyny pien typo tossa lukemisessa, sorry :ashamed: eli ku siin lukee et miehen bruttotulojen mukaan ja miehen on eririvillä ni vahingossa pomppas yhen rivin alemmas ja siinä lukee 3-vee eli niinku miehen 3-vee :whistle: no multa saattaa tällästä oottaa ku silmät harittaa ties minne :kieh:

sannikki mistä hommasit noi aventin pullot? meil on ollu aiemmin niitä ni meinasin nytki hommaa. heitin edelliset menemää ja seuraavat pitää olla niitä bpa vapaita. ne on kuulemma vähän rusehtavia tjn. netistä oon aiemmin tilannu.
 
pakko vaan hehkuttaa
Oli niin liikkistä äsken ku toi isompi tyttö pyys lukee iltasadun, tottakai luin ja se kuunteli ihan hiljaa ja ihan selvästi siis kuunteli mitä sille luin! :D
Rakastan lukemista ja oon koittanu lukee noille pienestä asti, mut ei niitä oikein oo kiinnostanut kuunnella, tai ovat vaan räpeltäneet niit sivuja. Nyt oli varmaan kolmas kerta kun se pyytää lukemaan ja oon pitäny itellä sellasta et jos laps pyytää mua lukemaan sadun, niin luen. Itellä kauheet traumat jääny pienenä kun mulle ei luettu ku sukulaisissa ku omat vanhemmat ei ehtineet -.- en halua samaa kokemusta siirtää omille lapsille.. Joten ihanaa, että se jo pyytää lukemaan ja siis jaksaa myöskin kuunnella :) <3 oon iha täpinöis täälä. (varmaan siksikin kun on niin hiljasta, tytöt ja koira nukkuu, mies on koulussa viel ja tulee vast 22.30.. eli ei tarte telkkaria pitää päällä :D vaan voin olla koneella hiljakseen ja kohta siirtyy makkariin tai sohvalle löhöilee ja haaveilee vauvasta ihan kaikes hiljasuudessa :) nyt viel vähän iltateetä ja leipää ja sit jotain mietiskelyä :>

Oon taaskin vaan niin onnellinen ja jotenki rakkautta täynnä &#9829;

*anteeks siis kun tällai tuli tällanen ei kantaaottava teksti, kommentoin sitten taas ehkäpä seuraavalla kerralla* :D:D

P & R ihan kohta 24+0 :>:> muutaman tunnin päästä.
 
Otokka
Sannikki: Sain maksusitoumuksen tukivyölle Jorvista äitiyspoliklinikalta. Käyn itse sen valitsemassa Respectasta ja Jorvi hoitaa maksupuolen. Vyö myös jää minulle itselleni. Taustalla minulla on synnynnäinen sidekudossairaus, joka ei ole vaarallinen eikä suuremmin haittaa elämää, mutta jonka seurauksena minulla on kohtuullisen yliliikkuvat nivelet ja suurempi riski mm. lantion löystymiselle. Olivat konsultoineet ainakin naistenklinikkaa ja perinnöllisyyslääkäriä ja sisätautilääkäriä ja fysiatria ennen kuin tekivät myönteisen päätöksen :D. Ei ole ilmeisesti mikään ihan yleinen käytäntö Jorvilta tämä. Terveyskeskuksesta en saanut tukivyötä edes lainaan ja neuvolakin oli ihan pihalla...

Otokka ja MunamiesPikkarainen 27+2
 
Hei onko niissä Aventin pulloissa erilainen tutti kuin "normaaleissa" pulloissa? Vai käykö niihin samat kuin noihin Ainun pulloihin (onkohan ne edes sen merkkisiä..)?

Ja kertokaas viisaammat, että miltä se vauvan hikka tuntuu?

Voi Elspan vauvaparkaa, onneksi olit tarkkana ja nyt kaikki hyvin.

Söpöt mahat sekä Sannikilla että Tinskulla, vaikka ovatkin erilaiset. Masut ovat söpöjä!

minimamma, pistä isommat hommiin. Sanot, että nyt äiti tarvii apua ja sillä selvä. Ja tosi kiva, kun muutenkin isommat lapsesi tuntuvat olevan avuliaita. Pärjäilehän!
 
Heippa! Tänne tullu niin paljo juttua, etten jaksa lukee.. Mä oon yhä reissunpäällä, vietettiin pojan 2-vee pileet, ihan hyvin meni alkuhankaluuksia lukuunottamatta.
Poika sai hurjan paljo lahjoja, ja vielä olis Oulun synttärit juhlimatta :whistle: Pitää ihan yksin sit sinne leipoo.. jos mä edes pidän niitä.. Poitsulla oli oikeen hieno pukuki!

Massu on kasvanu jumalattomasti, ja pikkuveli on menny ihme asentoon, koko ajan pitää olla pukkimassa sitä tonne kauemmas :D Ja sit tuntuu tuola ylämahassa ku se potkii, niin ihan pikku varpaat tuntuu tosi selvästi, jotenki inhan tuntosta..:D
Ja sit joka kerta ku aivastan taikka yskäsen, nii tulee liri housuihin :LOL:
viduddaa, pitää joku vaippa laittaa :D Närästystä ei onneks oo enää joka yö, mut suht kivasti vielä.. Nyt viikkoja 25+3:heart:
Iiih, taas pikkanen potkii ylös.. Jotenki tuntuu niin ällölle tuo:D

eipä kyl ollu mitään järkevää taas(kaan?) :wave:
 
Huomenta mammat:)

Jessi Ellokselta tilasin, mut ainakin prismassa niitä oli myös.

Otokka ai sulla meni niin sen vyön kanssa... No eiköhän tässä sit joudu kärsimään seuraavan 13viikkoa... täytyy kysellä neuvolalääkäriltä mut eiköhän se lepoa tarjoa... Haluaisin vaan opiskella, enkä vaan maata...

Sunburned Vaikea selittää, tasainen nytkähdys masussa, kun vauva hikkaa:) huomaat kyllä varmaan, on se niin jotenkin eri tuntuista ku liikkeet muuten ja säännöllinen rytmi:)

pupeltaja Mie taas kamppailen lukemisen kanssa, en jaksais ja alan haukotella ihan raivolla lukiessa :D tyttö kuuntelis tuntikausia:D on siis luettava...

Omaa napaa: sain yöllä niin massiivisia iskuja pieneltä että sisäisen verenvuodon riski tuli jo mieleen :LOL: Aivan sairaan kipeään hakkas, Kiva herätä tollaiseen :/ Ukko sanoi että kaikkiin en heränny selvästi mut älähdyksiä ja murinaa kuului senkin edestä meikäläisestä... Lonkka valvotteli taas aamuyöstä... jokaöinen ihanuus...
 
Jessi: Ei tämä seinäjoki nyt niin kuusessa ole :,DDd mutta veikkaan että TINTSU suunnitteli provinssiin tuloa mutta taitaa jättää sen kumminkin viimeisillään väliin ? :) Ainakin itse tajusin näin..
Minä toivottavasti olen jo synnyttänyt provinssiin mennessä ja pääsen uudelle tuvalle provinssia pakoon, nimittäin se jyske kuuluu meille tooosi lujaa, melkein kun takapihalla olis.. Viime vuonna kuunneltiin takapihalla rammstain kaverin kanssa.. ja kuultiinpa sanasta sanaan ;)

Ihania masuja kaikilla! :)

Nyt on sokrurasitus takana ja olo alkaa voittaa kun sai syödä!! jugurttia ja ruisleipää ja namnam.. vauvakin on tyytyväinen.. mutta oli hirveät 2h makasin sielä tkossa sängyssä vapisin ja tärisin ja oksentelin :/ ei ollu mun juttu taaskaan.. nyt pitää koota ittensä ja lähteä kouluun...

SEE YA!

MMILIA JA STELLAPATRIKKI
 
Ajattelin nyt tänne avautua ja kysyä neuvoa, kun olen teidän keskusteluja taustalta seurannut. Juttujanne on mukava seurata, mutta itse olen nykyään aika laiska kommentoimaan. Esikoista odottaessani tuli enemmän kirjoiteltua. LA siis 22.6. ja tyttölupaus <3 Synnärinä KOS.

Mutta huolenaiheeni siis on...Esikoiseni sairastui kolme viikkoa sitten nuhaan, joka aina välillä lähti pois niin että kävi päiväkodissakin pyörähtämässä pari päivää ja sitten taas nenä valui ja oli lämpöä. Nyt sitten viime viikolla tuli kova yskä ja mentiin torstaina lääkäriin, joka sanoi, että on siinä ja siinä että viitsiikö pitkittyneeseen flussaan vielä määrätä antibiootteja. Käski katsomaan viikonlopun yli ja jos jatkuu tai olo huononee, niin antibiootit voi aloittaa. Samalla luin uutisista, että nyt on liikkeeellä mykoblasma bakteeriin liittyvä keuhkoinfektio, joko juuri aiheuttaa pitkittynytt flunssaa. No "onneksi " pojalla sitten nousi viikonloppuna kuume, jotta olin ihan varma, että voin aloittaa lääkkeet. Poika parani kahdessa päivässä ja nenkään ei enää valu. Nyt vaan semmoinen juttu että itselläni alkoin armottoman oloinen flunssa lauantaina myös. Kova yskä, nenä valuu ja hartioita särkee, mutta ei ole kuumetta. Kävin eilen lääkärissä, ja selitin pojan oireet. Lääkärin mukaan tämä mykoplasma ei näy välttämättä verikokeissa (mielestäni näkyy ilmeisesti jossain laajemmassa, mutta sitä ei otettu) ja hänellä on ollu viimeaikoina potilaita, joilla on ollut jopa keuhkokuume ilman kuumetta! Niipä hän määräsi minulle Roxithromycin antibiootteja 10 päivän kuurin. Kun olen tällainen tutkijaluonne, niin enköhän mennyt nettiin etsimään lisätietoja noista antibiooteista ja luin, ettei raskauden aikaisista haitoista ole tietoa. Ja että nämä antibiootit tulisi aloittaa vain, jos se on ihan välttämätöntä. Nyt sitten tietenkin pohdin, että olenko riittävän kipeä aloittamaan ne. Kun sitä kuumetta ei ole. Pelkona vaan, että juuri mykoplasma tartunnassa voi pian kehittyä keuhkokuume ihan huomaamattakin. Apuva. Onko kellään kokemuksia juuri kyseistä antibiootista? Aikaisemmissa keskusteluissa ainakin oli, että pari palstalaista olisi jopa sairastunut siihen kehukokuumeeseen mitä pelkään. Osaisiko joku kommentoida?

Priori 24+ 5
 
Sokerirasituksessa käyty eilen ja meinas oikeesti tulla ylös se vadelmalitku. Kyl se kokis oli parempaa. Tulokset saan sit seuraaval neuvolakäynnil kolmen viikon päästä. Huomenna taas labraan ku otetaan crp eli tulehdusarvo ku olen huolissani valkovuodosta.

Masuasukki on laittanu uuden vaihteen päälle. Voi vaan ihmetellä mitä se iltasin puuhaa ku koko maha tärisee sillee tiheesti :heart:. Tuntuu aika metkalta. Supistuksia tulee harvakseltaan ja sitä seuraavaa kontrolliultraa odotellaan kuumeisesti et mikä on kohdunkaulan tilanne.

Eilen otettiin vasta eka kuva massusta vaikka pitäny on monesti kyllä. Laitan tähän linkin joka toivottavasti toimii. En osaa suoraan kuvaa tänne laittaa. Kuvassa viikkoja 26+3 :). Se olis tänään sit 2 viikkoo siihen ensimmäiseen etappiin ja sit aletaan täällä vasta odottamaan.


Aijaa.com - 7642791.jpg

Nepsus ja Wiljami 26+4
 
täällä ykätaudista selvitty suht vähällä, onneks. yöt alkaa vaan olee hankalia ku ei meinaa hyvää asentoa enää löytää. osittain mahallaan nukun vieläki ku muut asennot on huonoja mut kohta seki loppuu ku maha vielä kasvaa.
kelan tyyppi soitti ja mun äitiysrahapäätös nyt venyy ku ne ei voi vielä tehä sitä ku ei tiedetä et pystynkö olee toukokuulle asti osa-aikatöissä ja samalla siis työttömänä työnhakijana. mulle siis lasketaan viime vuoden tulojen mukaan ku siinä on liu'utusmahdollisuus jos on käyny niinku mulle ja mulla paljo paremmat tulot viime vuonna ku toissa tai 6:n kuukauden ajalta. pakko nyt vaan sit jaksaa ja olla ja sanoo pomolle et teen kyllä mitä pystyn, kyllä kai sitä aina jotain pystyy tekee ellei sit ala suppailee tms. vaikeita nääki jutut :headwall:

äpakkaus pitäs sentäs tulla parin vkon sisään =)

sunburned on erilaisia aventin tutit, enemmän nännimäisiä :D niistä ei vissiin sitä ilmaa pitäs niin paljon mennä mahaan kun muista.
tossa kuvia:

Philips - Pullotutit - Vanhemman- ja lapsenhoito - Pulloruokinta

vauvan hikka on sellasta tasasin väliajoin tuntuvaa nakutusta, koko maha nytkähtää kunnolla :D

suski kannattaa ruveta treenailemaan lantionpohjan lihaksia jos pisaa lirahtelee. mulle jälleen kerran neukussa sitä painotti et treenaa ja treenaa ettei sit jää löysiks.

sannikki ok kiitti, pitää käydä kattelee :)

mmilia siis eihän seinäjoki oo kuusessa, sieltähän on duudsonitki :D tarkotin et tintsulle synnytyspaikaks kuusessa ku pk-seudulla asuu mut siis ois ilmeisesti sen saanu valita sen proven takia. mut ainahan se on niin menny et saat mennä siihen sairaalaan synnyttämään mikä on lähin jos reissussa oot. olipahan sulla rankka sokerirasitus : / no onneks on nyt sit ohi :) mulla vielä edessä :rolleyes: hyvin on kyllä edellisetki kerrat menny.

priori vaikee maallikkona sanoo tohon yhtään mitään mut jos/kun kovasti mietityttää ni konsultoi jotain muuta lääkäriä esim äitipolilla. ja noi netin lääkkeitten tuoteselosteet ei välttämättä oo ajantasalla, se kannattaa muistaa. koko ajan tehään kuitenki lisää tutkimuksia.

nepsus kiva masu :) noista kuvien laittamisista ni ite oon laittanu imege.shackin kautta ja siellä saa sen kuvan suoraan yhdestä linkistä. en nyt tietty muista et mitä siinä lukee.

hyvää naistenpäivää kaikki ihanat naiset! :flower:

jessi ja pikkuj 25+4
 
Sunburned::heart: olishan se aika hurjaa jos menis yli :LOL: hikka tuntuu sellasena säännöllisenä nykimisenä, ihan niinku olis vatsassa elohiiri :D meidän Eemelillä on aika usein nykyään hikkaa ollut..sehän on vaan hyvä, kertoo että vauvalla siellä on hengitysharjoitukset käynnissä!

Nepsus:ihana masu :heart:

sannikki:mulla särki lonkkia niin kauan että ostettiin lopulta uusi sänky..Nyt on kivut poissa--onneks! Täälläkin vauva monottelee jo tosi kovasti välillä :D

Omaa napasta pikkasen.. Kävin ostaa silmänympärysvoiteen jonka pitäs häivyttää juonteita ja vaalentaa silmäpusseja :D mä en tajuu miten näytän ihan ruumiille koko ajan! Enkä jaksa edes meikkailla kuin äärimmäisen harvoin enää. Hiuksiin kävin raita-aineen ostamassa, teen hupun kanssa sit pikkasen lisää raitaa. Lisäks piti ostaa huippuhyvää vaaleeta leipää, olympia sulatejuustoa, suolakurkkuja tynnyristä, tortillachipsejä+salsaa :D siinä mun himotuksenkohteet tällä hetkellä :p juustodippikin on NIIN hyvää, sitä vaan ei kauheen usein viitsi syödä kun vedän purkillisen kerralla ja siinä on yli 300 kaloria :rolleyes: ja pelkkää rasvaa..

Eipä tänne siis ihmeitä--syömistä ja ulkonäön kanssa tuskailua :D

Harhis ja Eemeli, 26+1
 

Yhteistyössä