****Kesäkuun Kullanmurut 2011 - Lokakuussa***

Huomenta kaikille, ja kiitos kommenteista:flower:

kurkkkunaamioKyl mie aika rauhallisin mielin olen, paitsi nyt kiusana erittäin niukka totaali ruskea tuhnu, mikä vois olla tulehdukseen viittaava...

no niin kauan kun kipuja ei ole niin uskon että jyvä on vielä mukana:) mut alkaa hermo olla tiukilla jotan maanantai aamuna todellakin heti ultraan vaadin päästä. Mietin vaan kuuluuko tämä asia äitiyspolille, kun nehän vastaa raskaudenseurannasta ihan yhtä lailla??? onko kokemuksia. kylhän sinne loppuaikana aina mennään jos jotain on, niin miksei nyt...

Uusille paljon tervetuloa ja onnea plussista:flower:

:ashamed: Oon ollu niin omanapainen, toivottavasti ymmärrys riittää:heart: kyllä aina luen kaikkien asiat huolella, ei vaan riitä voimia kommentoida...
 
Hei kaikki!

Täällä uusi odottaja ilmoittautuu mukaan :D. Varovaisesti vielä, ku miulla oli heinäkuussa varhainen keskenmeno noin viikolla 6. Sillonen plussa oli shokki/järkytys, ku keskimmäiselle ja kuopukselle olis tullu ikäeroo vaan noin vuosi, mut tää plussa on odotettu ja haluttu :heart:.

Miulle voi laittaa synnäriks E-KESK ja kolmas lapsi ois tulossa :heart: ja la on alustavasti 24.6. :D. Ennestään kotona miut pitää virkeenä 3v2kk tyttö ja tammikuussa -10 syntyny poika :heart:. Haluttiin pojalle pikkusisko- tai -veli lyhyellä ikäerolla, ku ikää alkaa jo miulla olemaan, oon nyt 34 vuotias.

Paljon tarrasukkia meille kaikille matkaan :D!
 
CanWen mulla myös kilpparin vajaatoiminta :wave: mä kanssa vähän hakusessa nyt ton annostuksen kanssa kun ilmeisesti pitäsi heti raskauden alussa nostaa annosta vähän. mulla tsh kyllä hyvä, 0,55 viimeksi et ei haittaa vaik vähän nousis mut ei kyl tarvis. käyn varmaan ihan lähiaikoina labrassa otattamassa arvot.

pyyter :D me ollaan muutes melkeen samanikäsiäki :)

sannikki olitkos säkin koksilaisia? sun kannattaa soittaa äpolille ja kysyä mitä mieltä ne on asiasta. mulla oli ekassa raskaudessa ruskeeta tuhnuvuotoa alussa ja se kuuluu asiaan. tietty jos haisee tai muuta ni sit vaatii lisätutkimuksia.

jollain oli tulossa tuplat, onnea! :flower:
 
Jessi75 meillä on näköjään muutakin yhteistä vaik tää ei oo niin hyvä asia: miullakin on kilpirauhasen vajaatoiminta:(. Joku täällä jo kyseli, et onko muita ni on meitä ja vissiin yllättävän paljon. Oon kuullu, et kilppariongelmat on lisääntyneet. Mie oon jo aika vanha tapaus, miul todettiin jo -99 kilpirauhasen ylitoiminta, jota hoidettiin thyroxinilla marraskuuhun -03 ja leikattiin sillo. Poistettiin koko kilpirauhanen ja lisäkilpirauhaset vaurioitu ja mie joudun syömään myös korvaavaa d-vitamiinia ja kalkkia koko miun loppuelämäni. Oon jo tottunu elämään ton kanssa ja tupakanpolttokin jäi siihen :D. Arvot on olleet kohillaan ja raskauksissa on seurattu tarkemmin, joten eiköhän tässäkin.

Asutkos sie Jessi75 missä päin Kymilaaksoa? Kerta Kotkan sairaalaan meet synnyttämään?

Onnittelut kaksostenodottajalle :hug:, en nyt muista nimerkkiä.

sannikki älä vielä huoli, eiköhän tuo siun vuoto oo harmitonta ja siellä siun masussa kasvaa pieni nyytti :heart:. Voimia :hug:!
 
KHJ
Jessi75 ja Pyyter-2 :heart::heart: Onnea molemmille todella paljon. SAinhan mä tänne muitakin kolmatta kaipaavien pinosta :) Todella ihanaa Onnea vielä kerran!!!!

Täällä elellään samaan malliin. Väsymys ehkä hieman hellittänyt. Neuvolaa odotellessa :)

KHJ ja Nyytti 5+3
 
Sannikki Jos sua huolettaa, soita tk:hon, ja luultavasti ne kirjottaa sulle lähetteen synnärille(koska on viikonloppu..)Niin mulle tehtiin edellisessä raskaudessa. Tuhruvuotoa oli viikolla 7+3 ja sitä kyllä kesti koko viikon. Silloin lääkäri sit tutki, ja otti ultrat: kaikki oli hyvin.

Todellinen keskenmeno tapahtui viikoilla 11+6.

MUTTA EN HALUA PELOTELLA JARRUSUKKIA TEIDÄN PIENELLE :heart:
 
CanWen millaset sun arvot on ollu aiemmin ja millä arvoilla raskauduit?

pyyter meillähän on sit tosi paljon yhteistä :D mä oon jo ton kilpparin kanssa tottunu elämään ku on vaan noi tabujen nappailut mut tietty nyt raskausaika vähä arveluttaa et miten arvot pomppii :| sulla onki ollu vähä vaikeempi tapaus mut onneks kaik hoidossa ja raskaudet menny hyvin :) lekuri sano mulle et kilppari on helppo sairaus hoitaa näistä pitkäaikaissairauksista. tiietty joillain on enempi oireita eikä tyroksiini ees riitä mut yleisesti ottaen helppo hoitaa. ja noista lisäpillereistä ni mä syön ite koko ajan lisävitamiineja ja deetä ja kalsiumia ja magnesiumia ja omegoita. ravinto aina ollu vähän yksipuolinen, nirso kun oon. ja me asutaan haminassa.

KHJ kiitos onnitteluista! :heart: en ois uskonu et itekki tänne pääsen ja ihanaa et on tuttuja jo valmiina enemmänkin =) millos sun la on? ku mulla ois digitestin mukaan vkoja jo 5+ mut ei kyl voi olla ku ei testit oo aiemmin näyttäny plussaa.
 
Mä näin yöllä unta et mun mahassa oli viidet sydänäänet :confused::D Toivottavasti ei nyt sentään. :)

Tänään olisi serkkupojjan ristijäiset. :,) ihanaa vauvoja! ja oon miettiny vaistoaako toi esikko 2,3v että oon raskaana. Jollain taajuudella: siitä on tullu ihan vauva, se haluaa koko ajan syliin ja se ei suostu kävelemään pihalla esim. pitää kantaa ja pitää vauvana. Ihan hupsu likka!
 
mmilia kamalaa jos ois viidet sydänäänet :O:D mulla kyllä tokassa raskaudessa näky haalee viiva jo ennen menkkojen alkua ja siitä pikkuhiljaa vahvistu. sillon tiesin jo hedelmöittymispäivänki et vkoja oli sillon se 2 tjn. nyt oon tikuttanu ovista ja siks tää nyt vähän hämää ku tärppi olis sattunu ei oviksien aikaan (mulla oli 2 ovista testien mukaan kierrossa)
 
enisiksi itkuiitalle: tupla onnittelut!!!!
sannikki:toivotaan ettei ole mitään ikävää.

mulla tää kauhee olotila vaan jatkuu. perjantaina olisi ultra. neuvola ajan sain vasta marraskuun puolenvälin aikaan. seki oli kauheen rumpantakana. kun meillä toi neuvolatäti tekee vain kolmepäivää viikossa töitä ja nekin puoli.päiväsiä.:kieh:

niin ja mun laskettu aika on siis 11.6. olin laskenu valmiiksi jo vahingossa kaksiviikkoa lisää,:ashamed:
kai ajattelin että kuitenkin menee yli :)
 
Iltoja! Päivä selvitty joten kuten, vielä jos huomisen aamun jaksas sit sais 7 päivää huilia.. ois kolme yövuoroo niin ei tarvi arkitouhuissa olla mukana töissä.

Mä oon joskus nähny unia et saan kaksoset. Kerran ne oli kiinalaiset kaksoset ja sit kerran ne oli jääkaapissa simapulloissa :D :D Et tiiäppä häntä sitten ;) vielähän tuonne ultraan on aikaa ootella kovinkin muutama viikko.

Josko tästä kömpis sänkyyn miestä oottelee, missä lie kaveriesa luona huitelemassa.

Öitä! :)
 
Hei. Jokohan uskaltautuisin liittymään joukkoonne. Positiivinen testi tehty eilen. Ovulaatio bongattu 2-3.10 ja sen mukaan oltas menossa nyt 4+0. Viimeiset kuukautiset tosin syyskuun alussa, mutta kierto ei olekaan aina säännöllinen. Ennestään on poika 2.5v ja takana keskenmeno 26.2.2010 jolloin oli raskausviikkoja 16+1. =( Patologin vastauksista selvisi syyksi istukan kehityshäiriö. Poika olisi ollut...sen näin kun katselin pientä ikiunta nukuvaa. Nyt etovaa oloa reippaasti ja muutenkin arvasin jo raskauden ennen testiä...
Sairaala on muutes KYS ja ikää 32v. :)
 
martta tervetuloa! ikävä kokemus sulla aiemmin :hug: meillä on muutes 2v8kk poika et aika samanikäset :)

pientä galluppia heittelen eli vähän noista oireista et minkälaisia teillä on ollu ku oote oottanu tyttöä tai poikaa? onko ollu samanlaisia vai eri? mulla 2 poikaa ja molemmista voin pahoin, ekasta yrjöilin vkolle 15, tokasta en juur oksentanu mut oli etovaa oloa loppuun asti. nyt mulla on yks oire mitä ei poikien aikana ollu eli finnit, tulee naamaan ja selkään :x onneks naamaan ei ainakaan toistaseksi oo mitään aknea tullu vaan yksittäisiä näppyjä vaan. nyt mulla on myös nännit arat mitä ei pojista ollu. vaikka eihän nää oireet kerro kyllä mitään sukupuolesta, samoja oireita voi olla vaik ois eri sukupuolta mut kuhan nyt kyselen ;)
 
Täällä huolehditaan miten SANNIKKIN MASUKKI voi? onko kaikki hyvin?

Itse näin kamalia painajaisia KM:sta viime yönä :,( kyllä se kummittelee mieltä.

MARTTA Tervetuloa, itse sain KM 23.4.2009, jonka jälkeen vasta nyt tärppi. Mulla oli viikkoja 11+6 silloin. Mutta toivotaan että teillä menee kaikki nyt hyvin :heart: Meillä on tyttö, 2v3kk eli heinäkuun 2008 lapsia. :)
 
Jessi75: Mä voin poikaa odottaessa paljon pahemmin. Taisin oksennella viikolta 6 sinne viikon 11 hujakoille lähes päivittäin ja pahimmat viikot oksensin järjestelmällisesti ulos jokaisen ruokailun jälkeen. Tyttöä odottaessa oli vaan sellaista kuvotusta ja oksennuskerrat jäi melkein yhden käden sormilla laskettaviksi. Nyt voisin kallistua tohon tyttöodotukseen, koska olen oksennellut vain muutamia kertoja ja olo on ollut ihan ok, toisinaan etoo mutta se ei ole mitään niin pahaa että pitäisi aina juosta vessaan samantien. Joten saas nyt nähdä! Vielähän tämä pahoinvointi ehtii pahenemaan, mutta jotenkin olen toiveikas ettei tarvitsisi voida niin pahoin kuin viimeksi...

Mitäs tänne muuta. Viikko enää ultraan!

MyrskyMaija 7+1
 
Viimeksi muokattu:
Ainiin mun maha on nii turvoksissa, eileen kun katsoin vaatteita sinne niin mun suorat housut (jotka oli viikko sitten löysät) ei menny KIINNI? vähän vissiin turvottaa :D Ja mekoista maha pömpsähti ulos.. No sitten piti mennä minihameella ja mustalla paidalla niin sai peitettyä turvotuksen.. Ei ollu kovin juhlallinen olo. Mutta ihana massukka <3
Meidän työ nimi myylle muuttui ;)

MMILIA JA HUGO 6+5 kai. tai sit muutama päivä vähemmän.:)
 
Huomenta kaikille!

Kesäkuisia on tullut ropinalla lisää! =) Tervetuloa joukkoon! :wave:

sannikki : Toivottavasti kaikki on hyvin nyytillä :flower:

jessi75 : Tyttöä kun odotin, niin hajuaisti oli todella tarkka jo heti alkumetreillä. Nyt ei ole ainakaan vielä hajuaisti tarkentunut. Iho oli hyvässä kunnossa, hiukset ja kynnet vahveni ja kasvoi vauhdilla. Nyt on huomattavissa vaan muutama finni naamassa. Mielenkiinnolla odottelen, kumpi putkahtaa. Ajateltiin olla kysymättä sukupuolta ultrissa, ei esikoisestakaan kysytty. Paitsi, jos ehdointahdoin haluavat kertoa :D

mmlia08 : Täällä myös on maha turvonnu ku ilmapallo. Tätä menoa ei kyllä pysy vauva kauaa salaisuutena.. :O
 
Huomenta kaikille :)
Ja tervetuloa uusille!! Listaa on nyt päivitetty ja huomauttakaa taasen jos sieltä jotain puuttuu tms :D

Itse olen eilisen jäljiltä palautunut siihen pisteeseen että kykenen jopa istumaan. Koko aika joka tapauksessa väsyttää ja on heikko olo. Eilinen päivä oli aika uuvuttava. Oksensin useita kertoja voimakkaasti joiden surauksena iski tajuton pään särky, en jaksanut olla ollenkaan pystyssä. Illalla mies teki mulle hyvin suolattuja ranskalaisia ja niitä nakertelin kuiviltaan ja ne pysy sisällä! Tänä aamunakin oli miettimistä mitä syön, hedelmät saan just ja just menemään kurkusta alas ja niiden jälkeen en onneks oksenna ja suolanen tuntuu pysyvän kans sisällä aika hyvin mutta ei tee mieli syödä mitn sellasta. Neste menee hyvin joten olen juonut aika paljon pääasiassa. Mutta pelkkä juominen ei kohenna kyllä oloa.

mmilia: Täälläkin kärsitään finneistä :D

Halinappi ja masuasukki 6+6
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä