**Kesäkuun kullanmurut 2011** HUHTIKUUSSA

huomenta mammat |O
Mie niin ajattelin mennä takas maate kun sain loppu perheen hetki sitten matkaan, mut vaavi päätti toisin :D aamujumppaa pukkaa taas täysillä :)

Halinappi yritähän nyt huilia!!! jaksamisia paljon ja vaaville kyydissäpysymisiä vielä viikoiksi:)

mul on ihan kauhea tarve saada pesää tehtyä, ukko saa kyllä hakea hoitopöydän huomenna niin pääsen täyttämään sitä tavaralla :D Lakanoita pitää vielä hommata lisää ja kirpparille pitää päästä pyörimään :)
 
mut suurpiirteisesti: asetukset - muokkaa avataria - käytä avataria (saat valita lisäätkö kuvan koneelta, vai netistä, ja sitten on kaksplussan tarjoamat) -tallenna muutokset.

mutta en muista sitä nettisivua jossa oli kopiointi vapaita avatareja.. se pitää sun kaivaa kerhon puolelta :D
 
kiitos mmilia täytyy kokeilla :)

Pari kuppia kahvia vaatii tää nyt..... on muuten viimeviikkoina kahvin juonti jäänyt kuin itsestää, kuppi aamulla ehkä toinen iltapäivällä.... harvemmin enää tekee oikeen mieli kahvetta...
 
tinsku kyllä se oma vauva äitinsä tunnistaa ja olet varmasti paras henkilö saamaan sen itkun loppumaan! älä sitä huoli <3

sannikki kiva ku oot taas alkanu kirjotella :)

tääl ei vieläkä loppua mahakivuille, tänää soittelen sit neuvolaan varmaa ja äitipolille taijotai..
haluan vaa tietää mistä tää johtuu ja kun on alkanu välistä tulee suppareita niin veikkaan et toi kipu ne tekee :< ilmottelen sitte taas..

eilen taisin poksua 28+0!
 
Pistän huvikseni gallupia, ku mua jotenki oma väsymys häiritsee, että miten muiden rytmin menee, eli siis MONELTA MENETTE NUKKUMAAN, MONELTA HERÄÄTTE? ...Meillä poika menee kasilta nukkuun, mut mä ite menen vasta joskus 11 aikaan ja herään viimeistään 9:30 ,riippuu ihan miten poju heräilee..
 
suski He he heh sie jaksat valvoa, mie oon viimiset kolme viikkoa ollu maate heti kasin jälkeen :D eilen 20.20 sänkyyn... Sit herään aamulla 5.45 laittamaan tyttöä tarhaan ja ukkoa töihin ja sit takas maate yleensä kolmisen tuntia vielä nukun. näinä päivinä kun en saa nukahdettua aamulla uudestaan niin nukun iltapäivällä pari tuntia...

Mie herään kyllä yöllä sellasen 5-10 kertaa eli unet jää pätkiksi |O
 
Olipas taas tekstiä tullu...mutta halinapille tsempit, sama tilanne täällä, lepoa lepoa :)

Mä herään, riippuen miten oon saanu nukuttua, mutta yleensä menee aamu 9 ennenkun kömmin ylös. Aivot ei toimi, lisää ehkä tuossa myöhemmin |O
 
Sannikki: Mun kaverit, joilla jo lapsia valvoo sinne yhteenki asti, et sinänsä aika "aikasin" meen nukkuun :D Mut sä joudutki aikasin herään, hui, mä en jaksais! No mä oon kanssa nukkunu nyt aika pätkissä, herään pahaan oloon montaki kertaa yössä, ja jos ei muuta ni sit poika herättelee..
 
Hellurei.. Enpäs ole tainnut kertaakaan tänne vielä kirjoittaa, mutta ensimmäistä täällä odotellaan..
Viikkoja takana nyt 31+6... Ohho, taasko se viikko mennyt ;) ja jos oon vielä laskuissa mukana muutenkaan...
Tekemistä riittää, voimia ei niinkään... Lumien sulamista ja aurinkoisempaa säätä odotellessa :)
 
Tänne puolen välistä jotain päivittelyä :)

Tervetuloa Sannikki takaisin!

Halinapille nyt paljon voimia lepäilyyn, ja paljon terkkuja vauvalle sinne masuun että pysyttelis siellä vielä useamman viikon ja vahvistuisi :)

Suski: Mä kans meen nukkumaan vasta 23-24 välillä. Joskus harvoin kun oikeen väsyttää niin saatan mennä jopa ennen 23. Neiti menee nukkumaan 21-21.30 ja sitten aamulla me heräillään 8-9.30 välillä :) Eli kuitenkin ihan kivasti saan nukuttua. Meillä neiti on sellainen että hänet pitää nukuttaa, niin yleensäppä sitten päikkäreiden aikaan nukahdan tyttö kainalossa myös itse tunniksi pariksi. Eli unta riittää kyllä :D

Tänään oli sokerirasitus ja hyi hitto miten etova olo mulle tuli sen litkun juonnin jälkeen. HYI :X Heti ku pääsin kotiin join 3 mukillista vettä ja söin leipää, nyt oon syöny rivin suklaata ja kohta ruokaa :D

Pikkusen aurinko yrittää pilkistellä pilvien takaa, paistais vaan kunnolla! Mutta lämmintä on tänne täksi päiväksi luvannut, +7 astetta! Nyt täytyy sen ruuan tekoon alkaa, sitten mennään kyllä päikkäreille koska piti herätä niin aikaisin sinne rasitukseen. Mun äiti oli katsomassa neitiä ja ihanaa, hän oli vähän siivonnut täällä! Miten paljon se voikaan helpottaa kun joku muu vähän auttaa kotiaskareissa :)

CanWen ja mökö 29+2
 
Heipä hei =)

Ei ole tullut täällä keskustelun puolella nyt varmaan viikkoon käytyä kun lueskellut enempi noita kerhon juttuja. Yritän nyt taas vähän skarpata ja käydä myös täälläkin.

Sannikki tervetuloa takaisin =)

suski pisti galluppia nukkumisesta. Yleensä menen nukkumaan tuossa 10 tienoilla ja heräilen sitten joskus 7-9 välillä.

Täällä nukutaan tosin muutenkin melko vaihtelevasti, välillä tosi hyvin ja välillä taas niin huonosti, kuten viime yönä. Selkää poltteli ihan tajuttomana ja ei meinannut löytyä sitten ei niin minkäänlaista hyvää asentoa. Sitä sitten kohkasin edes takaisin sängyn ja olohuoneen väliä. Ainut tosiaan mikä tuohon selkä kipuun tuntui auttavan oli kävely ja se, että keikutan tuota takapuolta oikein urakalla kävellessä. Oli se varmaan näky kun täällä yöllä kävelin edes takaisin pylly puolelta toiselle keikkuen. :D

greeneyes Kiva kun löysit tiesi tänne ja tervetuloa mukaan meidän joukkoomme. =)

Halinapille :hug: halaus ja toivotaan, että vaavi malttaisi vielä pysyä siellä yksiössään.

Ja tänään sitten poksutaan taas 29+0
 
Halinapille jaksamista "pakkoleopoon" ja toivotaan lisäviikkoja masuasukille :)

suskin galluppiin, nukkumaan menen 22-23 aikaan ja heräillään tytön kanssa 7-8 aikaan,riittää unet mulle jos ei oo yöllä valvoskellu vessakäyntien takia.
Jos oot kovin väsyny onko hb normi? ja huonoon oloon voi kokeilla maitohappobakteereja jos vastuskyky vielä heikko oksutaudin jäljiltä.

pupeltaja kyllä sinuna menisin näytille uudestaan ja vaatisin ainaki sitä pissatestiä ja voisko ultralla näkyä mikä siä sattuu niin paljon? jaksamista!!
 
Pähkämö
suskin unigallupiin Töissä vielä ollessa herätys 5.15 ja maate 21.30. Yöllä noin neljä omaa heräämistä / pissareissua + pojan heräilyt. Mutta mutta, tänään on eka kesälomapäivä, jee!! :D Eli nyt seuraavat neljä viikkoa kesälomalla ja sen jälkeen alkaa ä-vapaa. Tänään ensimmäisen lomapäivän kunniaksi heräsin 5.45 laittamaan pojan miehen matkassa hoitoon ja eiköhän tuo samalla tavoin mene jatkossakin :)

Mutta tuo suskin mainitsema väsymys kuulostaa tosi tutulta, itse en tosin jaksa valvoa kymmentä pidempään. Päivällä saattaa iskeä ihan järjetön uupumus ja illat menee melkeinpä odottaessa, että pääsee itse nukkumaan pojan iltatoimien jälkeen. Toivottavasti nyt helpottaa, kun jäin kotosalle töistä. Siis vaikka päikkäreitä en osaa oikein nukkuakaan, mutta ainakin voi hengähtää ja nostaa jalat ylös, kun siltä tuntuu.

Sama väsymys / uupumus vaivasi edellisessäkin raskaudessa viimeisillä viikoilla ennen ä-vapaan alkua eli ehkä rv 30 -> Silloin olin töissä ihan sinne loppuun asti. Mulla on aika joustavat työajat ja silloin vikoilla viikoilla jouduinkin monasti tekemään niin, että olin ensiksi aamusta töissä ehkä 4-5 tuntia, kävin välillä kotosalla ottamassa pikku tirsat ja menin myöhemmin takaisin töihin. Nykyään se ei tietenkään onnistuisi, kun on hoidettavana myös tuo poika - miehen ja koirien lisäksi =)

Pähkämö 30+4
 
pähkämö meillä on samanlaiset aamutoimet :D veikkaan että jos en heräis tyttöä laittamaan niin täällä olis lähtökaaos vielä kahdeksaltakin :LOL:

tekis niin mieli siivoilla ja laitella kotia kun on vapaalla, mut eipä paljon tartte seisoa kun supistaa :( tiskaus on ihan ärsyttävin homma... haluaisin leipoa ja kaikkea, mut ei vaan kroppa pysy mukana... Tuntee itsensä laiskaksi vaikkei se niin olekaan...
 
Nukkumisesta:
Meillä tytsy menee n. 21.00 nukkumaan , ja jos telkkarista ei tuu mitään hyvää (eli c.s.i miamia) niin meen samaan aikaan, ja kun tuo tyttö nukkuu meidän välissä (en ymmärrä koska tää tähän on menny.. sitten tammikuun en muista kovinkaan monta yötä että tyttö olis nukkunu omassa huoneessa, sekä sängyssään..) niin se nukkumaan meno tulee jotenkin automaattisesti. ja herätään tytön kanssa n. 7-7.30 tai tyttö herää ja sitten pitää itekki herätä vaikka kuinka nukuttaas B)
herään keskimäärin 5 krt yössä pissalle ja siihen kun vauva jytyyttää :heart:

Huh, nyt väsähdin: oli aika rankka reissu tytön kanssa puistossa, tai siis kotiin tulo matka oli rankka kun tyttö väsähti niin kannoin mahaani sekä tuota n. 15kilosta tyttöä kotiin.. ja vaikka matkaa on n. 500m niin otti koville, ja mahaa alkoi pistelemään..

tännekkin puolelle poks poks 30+0 :)
 
mmilia: valitettavasti ei ole ketään joka pystyisi täällä olemaan päivittäin auttamassa miehen ollessa töissä. Mutta onneks lapset on jo suht omatoimisia ja kumpaakaan ei tarvitse kantaa ja asutaan rivari kämpässä jossa oma iso aidattu takapiha niin voivat siinä leikkiä päivällä ja minä vahdin sitten sohvalta kaksikon puuhia :)

Sairaalasta olivatkin nopeita ja tuli jo sairaskertomus maanantain käynnistä kotiin niin sen otan huomenna neuvolaan mukaan niin sitä voidaan vähän siellä nlatätin kanssa käydä läpi ja kontrolli ultra aikakin tuli jo, joka on 20.4.
Eniten tässä nyt pelottaa se että kun aikaisemmat synnytykset ollu niin nopeita että jos tämä pikkunen täältä päättää ennen aikojaan tulla niin kuinka nopeasti hän sitten haluaa maailmaan jne. kun synnärille kuitenkin matkaa on lähemmäs 100km...
 
Siis se huono olo ei johdu mahataudista, tätä oloa on ollu jo viikoilla 10-20.. Siis ei mun mielestä oo normaalia yöllä herätä kamalaan oloon.. Voikai se osittain johtua yöllisestä nälästäkin, mut en tosiaan jaksais yöllä mennä syömään! Meillä poju ei nuku päikkäreitä, ei oo pitkään aikaan nukkunu, siks menee niiin aikasin, joskus 7 aikaan jopa :D
 
suski sinä onnellinen mie kans ravaan vessassa väh 5 krt yössä :(

eikö joku puhunut että liian hyvät rauta-arvot voi olla haitaksi... olikohan se meidän neukkutäti... pää ei toimi... Jotain siinä ole että liian hyvä Hb tarkoittaa paksumpaa verta ja voi vaikeuttaa ravinnon kulkua istukan läpi... Korjatkaa jos puhun ihan puuta heinää tällänen vaan muistui mieleen... mulla kun oli alkuun 147 Hb se olis liikaa kuulemma...
 
perdy mä kävin aamusta sit neuvolas ja neuvolalääkärillä, jolla ei kyl oo ultraa mut ne katto sen maanantaina. Se lekuri oli paljon parempi kun siel äitipolilla ja ihan kunnolla selitti ettei pitäs olla mitään huolta, kipu voi kuulema olla kova ja luultavasti kestää koko loppuraskauden, MUTTA pahimman säryn pitäs taittua tässä lähipäivinä. Eli toivoa on et vielä vois jotensaki pärjäillä yksin kotona, nytkin anoppi hoitaa lapsia ku on vielä nii kipee. eikä kuulema tarvis tota kipua varoa, eli voi tehä kaikkee normaalia, et kuulema tota vammaa en voi pahentaa, MUT siitä mietin vaan et luulis et jos rasitus sen tommoseks veti niin miten pahaks se voi mennä jos liikaa rasittaa tai enempi ? jotenki kuulosti vähä ristiriitaselta.. jokatapaukses mulla ei ole itellä enää nii suurta huolta vaikka särkee, eli ainaka ei pitäs olla mikää tulehdus ja luultavimmin kuulema jotai kohdun kasvuun liittyviä tai sit venähdys lihaksessa..Panacodiin sain respetin ja sitä aion sit yöks ottaa et saisin unet nukuttua sit kunnolla. Neuvolantäti ehdotteli kotihoitajaa kotiin jos alkaa näyttää silt ettei tää kipu hellitä. anoppi voi kuulema viel ensviikol ma ja ti tulla käymää auttelee päivällä. Eli katotaa josko se pahin menis sitte.
Mut toiveikkain mielin! Vaikkakin kuulema ei varmaan raskaudenaikana kokonaa häviä kun on kerran tullu tommone joku rasitusvammajuttu.. -.-

halinapin huolet menny mult ihan ohitte, toivottavasti ei nyt kuitenka tulis ajoissa! Ja varmasti ahistaa! Kaikki tämmöne ylimääränen on ihan perseestä. :<

nyt taas lepäilee kun vielä voi!
 
Halinapille tsemppiä lepäilyyn! Onneks oot jo hyvillä viikoilla kuitenki jos vauva päättää syntyä! Tietty jokainen lisäpäivä on plussaa.

Meidän Eemeli se siirtyy jo huomenna Jorviin :) piti jo tänään päästä,m mut oli jotain häikkää nesteiden kanssa kun tipat ei vetäny ja niitä oli jouduttu uusimaan. Sairaanhoitaja soitti jo mulle, että ollaan siirtämässä tänään, ja 20min myöhemmin soitti että eipäs päästäkkään siirtämään. Jännä miten yhden päivän viivytys voikin tuntuu hirveelle pettymykselle! Olen kyllä onnellinen että viikolla selvittiin teholta pois(tai selvitään), toiset tän viikkoset viettää sielläkin useemman viikon. Eemeli kuitenkin hengittelee itse, ja on hyvävointinen ja tyytyväinen hymypoika :D ne ilmeet on aivan mahtavia kun herra unissaan nauraa äänettömästi :D kengurussa oltiin eilenki pari tuntia.

Rintapumpusta vielä--kävin ostaa uuden Ainu medela sähkökäyttösen pumpun, hinta cittarissa oli 84e. Kultaakin kalliimpi laite tällä hetkellä, kun pitää yölläkin nousta pumppaamaan. Onneks maitoo tulee hyvin.

Harhis ja Eemeli 1vko+ 1 pvä, (rv 30+3)
 

Yhteistyössä