** Kesäkuun kullanmurut 2011 ** HELMIKUUSSA

Kuulumisia, ultraa ja sukupuolta
En ole jaksanut oikein päivitellä kuulumisia. Tänään siis poksuu 22+0!. Sen kunniaksi tulin kertomaan että ultra oli 21+1 eli viime viikolla, ja saimme tietää että vauva on terve kaikin puolin mitä ultralla näkee (sai hyvin kaiken näkyviin), ja sielä vilahti pieni pippeli ;) eli poika meille tulossa! Varmistelin vielä että onko se siis varmasti poika, se näytti jalkoväliä ja sano että ei toi tuolta mihinkään häviä :LOL: Eli tää mamma lähti totuttelemaan ajatukseen pojasta (esikoinen tyttö) ja osti kasana ihania poikavaatteita :heart:

Mulla jotenki oli aluks tyhjä olo kun kuulin sukupuolen, ehkä hieman enemmän halusin tyttöä. kuitenkin nyt viikon totutelleena, en osaa edes kuvitella enää että olis tyttö ja olen jo täyttä häkää odottamassa pikkuprinssin saapumista! Jotenkin kävi outoja ajatuksia mielessä, kuten osaanko rakastaa poikaa, eikös pojat vaa riehu ja mitä jos se ei tykkää musta ja meillä ei vaa mätsää jne..Tiiän et hölmöjä ajatuksia mut jotenki tyttö olis tuntunu siltä et oisin tienny mitä tulee ja tietäisin mitä tunnen. Rakastan pikkusta jo kovasti :heart:

Minulle tulee ekstra ultra rv28 kilpirauhasen vajaatoiminnan takia. Käsitin alunperiun et jos arvot hyviä, ei mitää seurantoja muuta ku labra, joten tuli vähä yllärinä. No, eipä tuo haittaa, kiva vää nähä vielä kerran pikkunen ja tietty hyvä et seurataan kasvua!

Oonkohan vähän hätänen, oon ostanu pienelle melkee kaiken jo :ashamed: Meillä oli siis jo melkee kaikkea, mut nyt on kaapissa odottamassa kantoliina, tuttipullot, kaks tuttia, maidonkerääjä, peppupyyhkeitä (niitä kosteita),lanoliinivoide rinnanpäille, sinkkivoide, liivinsuojia (kertiksiä ja pestäviä), vaatteita sillee et ostelen varmaa lisää mut selviäis noillaki...Oikeestaa puuttuu enää autoistuin (saadaa sukulaisilta), verhot pinnikseen (teen ite kai) ja tyylii talkki, vaipat. PInnis on varastossa jne, ja ostan kaikkee harsoa yms vielä mut tuli vaa fiilis tänää Prismassa että nyt nappaan noi hoitokamat..Lopussa kuitenki nihkee sit ku pakko ostaa kaikkee ni samapa ne on nyt :p

Ihanaa kun napero vastailee potkimalla kun mies puhuu mahalle :heart: oon vakuuttunu et napero kuulee jo miehen.

Lumihiutale ja pt 22+0

Otokka meille on kans näil näkymin tulossa poika ja tytölle olis ollu nimi valmiina :D. Pojalle on vähän vaikeampi keksiä nimi. Mie en ite tykkää eikä mieskään vanhoista nimistä tyyliin tytölle Iita, Saimi ym. ja pojalle sit Onni, Vilho ym. Enkä tykkää erikoisistakaa nimistä vaan sellasista tavallisista nimistä, mitkä ei nyt niitä kaikkein yleisempiä ole :D Pojalle ollaan ajateltu nimiä Toni, Jani, Marko, Petri, Vili :D. Ja noista vahvemmilla on noi nelikirjaimiset nimet, sointuu paremmin mein pojan kans, jonka nimes on vaan neljä kirjainta :D. Eeli on kans nätti nimi :D. Mie oisin halunnu jo ekasta pojasta Tomin, mut se ei tuu käymään ku miehen veljen nimi on Tomi ni se siitä sit :(.

Luomumilkki voimia :hug:! Toivottavast se ei oo mitään vaarallista, ymmärrän kyl et oot huolissaan, olisin miekin. :hug:

suski asutaan Itä-Suomessa, lähellä Imatraa :D. Etkös sie asunu Oulussa?!

Vakuutus otetaan, kaikille muillekin on otettu.

Pyyter ja Otto 21+1

lumihiutale piti viel siulle vastata, et et oo yksin noiden ajatustes kanssa :hug:. Meille siis tulossa toinen poika ja oli kans vähän tyhjä olo, ku eilen kuulin, et vauva onkin poika. Olin nii varma tytöstä. Ja sillo kyl ku tulin raskaaks ni tytön halusin, mut eipä tuolla enää oo väliä. Pääasia et pikkusella on kaikki hyvin ja ultran mukaan terve vauva ni se on tärkeintä :heart:. Miulla kuitenkin on jo yks prinsessa ja oon varma, et tuun oleen näistä pojista yhtä ylpeä ja rakastan heitä samalla tavalla kuin tyttöäkin ja miulle ei enää tuu uutena se minkälaisia pojat ovat :D. Ihan normaaleja ajatuksia siulla on, joten älä turhaan oo niistä hämilläs. :hug:

jessi75 juu mä varmaan kysäsenki tosta pelkopoliasiasta..
Tääl on tosi yleistä se, et sanotaan et käynnistetään ja sit ei kuitenkaan.
Kavereille käyny kans niin.
Ekasta oli raskausdiabetes, eikä sit kuitenka käynnistetty vaikka alusta asti oli puhe kun vauva oli n.4kilonen. Tokasta ei ollu raskausdiabetestä mut vauva kilon isompi, oli taaski puhe rakenneultrassa mut sitten väittivätki kokomittauksissa myöhemmi et on alle neljä kiloo ei tarvi käynnistää, oli siis sen melkei viis kilonen..
No katotaa mite nyt sit käy..
Mut täytyy joo kysästä tota pelkopoliasiaa..

raskausdementiasta siis kun sen pitäs lakata olemasta sit ku vauva on 1,5vuotias..
mut mä olen aina sillon ollu jo uuestaa raskaana, niin se on vaa pahentunut :D Joten olen ihan tosissani täysin tietämätön eilisen tapahtumista tai mitä pitäs tapahtua huomena tai parin tunnin päästä. Kokoajan kalenteria kattomassa ja pakko kirjottaa kaikki heti sinne ylös tai unohdan, esim jos joku on tulos kylään tai jotain. KAIKEN. :l Eli älkää sit pistäkö pahalla jos puhun vähä mitä sattuu, saatan selittää asioita erilailla, kun en muista tarkkaan, enkä jaksa aina ruveta sit muistelee tai miettiä. :D päässälaskutki tuntuu ylivoimasilta! Ni mulla voi mennä ajat ja paikat ja päivät sekasin ihan helposti. en oikeesti muistanu pari pv sit montako vuotta olen :O
nyt oon jo melko varma et olen sen 23v.. kauhistuin ku aattelin et mitä jos oonki 24 enkä vaan muista :D haha.

Ootan kovasti et noi lapset nukahtais, mies tulee n. puolentoist tunnin päästä kotiin! ois kiva jos täälä ois sillon jo hiljasta. Pikkasemmalla on vähä ongelmia nukkumisen kaa, tekee varmaa poskeen hammasta. :l Kuulostaa välistä vähän siltä eikä oikein syö.
Isompi sille sit lueskeli kirjaa ku sanoin isommalle et voi lukee jos ei saa nukuttua ku toinen itkee. Ni alkoki lukee hiljaa ääneen, etten mä kuulis, mut sitten luki ton pienemmän uneen <3 :> hihi. sehän meni siis hienosti. nyt meinaan on ihan hiljasta!

tääl on parilleki tulossa yllätyspoikia, ite olen kans miettinyt, et miten sitä poikaa osais kasvattaa ja kaikkee tommosta ns.hölmöä. Et onko se sit niin rakas jne. Mut nyt oon alkanu jopa olee "varma" et tää oiski poika. yks ilta (en muuten sitten muista olenko jo kertonut) tuli sellanen olo ku kokeilin josko tuntuis potkut jo ulospäi, nii makoilin sängyllä ja sit vauva jotai sielä mönki mahassa, ni mietin vaa et sielä se meijän pikkutassu kasvaa ja tuli sellanen olo et se on ihan varmasti poika. Et jos ei ois mitään ultria niin pitäisin tätä poikana vaan loppuun asti. pikkutassuks sitä sitten aletaan kutsua jos se on poika! :>

suklaahimotuksia haluan tuplaa, riisisuklaata ja kaikkee .. huomena tulee kaveri lastensa kaa kylään ni leivon sit joko mustikkamuffinei tai mustikkapiirakan :> nams.

No, en muista luonnollisestikaan enää mitä viimesivulla on juteltu, joten vaikee vastailla kellekkä mitään..

ehkä tekisin parit voileipäkeksit sulatejuustolla ahnam ja iso kuppi teetä !
pupeltaja & pilke 20+0!

Tein just omaa listaa hankinnoista kanssa mitä pitäis ostaa, voikun uskaltais jo alkaa ostella mutta on sellanen olo että olis liian aikasta :D ? tai sitten olen LAISKA.
voi kun olisi saanut tietää onko tulokas tytsy ja poika, kun olis yks ihana kaukalo, mutta siinä on kukkia niin en tiedä olisko se liian tytsymäinen?
(onnistuukohan kuva?)

mutta listalla on:
-kaukalo
-sitteri
-harsoliinoja
-kosteusalustoja
-tuttipulloja
-tutteja
-pinna sängyn patja
- muutama vaate kerta

ei paljon siis ostettavaa, patjaakin mietin mutta kyllä se on pikkuruisen kivempi saada oma patja kuin isosiskon vanha ;)
Kaikki isosiskon tutit ja tuttipullot oon heittäny poijjes, tai on vissiin tuola kaapissa yks pullo& tutti muistona, mutta tykkään että nekin on ns. omat eikä toisen vanhoja :D

Huomenna poks poks 22 ja olis neuvola!

tinsku: kaikki muut hakemukset voi ja kannattaa laittaa paitsi isyysraha, se haetaan jälkikäteen jos oikeen muistan.. ja ne paperit on aina yhtä hankala täyttää.. huomenna sit tuskaillaan niiden kanssa, jos sais ne äkkiä kelaan ja sen 140€ rahaa niin sitten tämä lähtis suoraa shoppailemaan vauvalle kaikkea :D

väsyttää, kuhan tuo kone hiljenis niin sais rummun päälle ja menis maata!

mmilia ja masa 21+6 pian poksuuu :heart:

Huomenna neuvola ja sf-mittakin ehkä ensimmäistä kertaa mitataan. Pelkään suorastaan mennä vaakalle sillä viimeks en ollu edes lähtöpainos mut nyt on tullu varmaan kilokaupalla.

Vakuutus haettiin jo tällekin vauvalle ja vähän jännitettiin että myönnetäänkö ku kuitenki se ennenaikasuuden riski, mutta saatiin, jes!

Pupeltaja Riisisuklaata voisin minäkin syödä. Voi ku vielä olis sitä keltakääreistä mutta ei sitä enää tehdä. Kaikki hyvä aina lopetetaan.

Hankinnoista Vielä en ole uskaltanut hobbarista tilata sitä koppaa vaunuihin mutta katsotaan sitten ensviikon kontrolliultran jälkeen (joka muuten pelottaa ihan sikana). Muutaman vaatteet olen ostanu. Pääasiassa valkopohjasta jossa esim limenvihreetä ja yhden limenvihreen bodyn. Ollaan nyt vkl menos tampereelle ja kovasti houkuttais mennä käymään h&m:llä mut taidan jättää väliin.

Olen nyt päättänyt että otan sen äippäpakkauksen. Huomenna saa paperit ja vien suoraa sen todistuksen kelaan ja täytän hakemuksen netissä.

Nepsus ja Hippu 22+4

mä en osaa päättää, otanko pakkauksen vai en.. auttakaa minua ja sanokaa mielipiteenne!
Eli, tuplikset olis hankinnoissa, ja muutto nyt enskuussa, joten ylimääränen raha olis kumminki tärkee, nyt ku tiukkaaki on! Pojan vaatteita on muutama jälel, mut pieniä vaatteita saan äitiltä. Haalarit on, useaki kappale kaapissa, pipot yms löytyy talveks! Ottaisitteko te rahan vai pakkauksen?

Hemmetti. Kirjoitin pitkät pätkät ja tadaa, kaikki katosi! Voi itku..
Eli nyt lyhyt versio äskeisestä tarinasta: Eilen neuvola, kaikki ok. Sf-mitta 20, syke 145, liikkeet ++, RR 140/81 (töissä kun itse mittaan, ovat paineet erinomaiset 125/72). Kelan paperit sain ja laitoin eteenpäin. Nyt vaan odotellaan päätöstä äitiysloman alusta. Tinsku, varmaan kelan konttorista saisit apua lappujen täyttämiseen, jos se on kovin vaikeaa.

Otokka ja Pyyter-2, meilläkin oli tytön nimi mietittynä, mutta poika tulloo! Eli ei muuta kuin nimeä miettimään.

Luomumilkki, toivotaan että rytmärit ovat harmittomia ja katoavat vauvan kasvun myötä! Tsemppiä, älä turhista murehdi, sillä se ei auta ketään (joo, tiedän, hemmetin helppo sanoa)..

Minuakin vaivaa raskausdementia. Tänään, kun mies haki töistä, en muistanut miten olin mennyt töihin :D hetken asiaa mietityäni muistin, että mieshän minut sinne veikin.. Onneksi en sanonut ääneen..

Nyt on pakko painua pehkuihin, huomenna taas aamuvuoro.

Ai niin, Lily-Jane, sulla on huippusöpö masu!

Sunburned + Aarre h 22 POKS

Ai niin. Painoa mulle on tullut +5kg alkupainoon. Hui! Mutta lähtöpaino oli 55 kg, joten varaa on vähän lihoakin.

ja vakuutus otetaan samasta paikasta kuin missä muutkin vakuutukset ovat. Siten saamme sen huomattavasti paljon edullisemmin!

pyyter: aattelin vaa, et olitteko samassa paikassa ultrassa, mut ette varmaa iha oulussa asti käy ultrassa ;)
sunburned: mä painoin ennen raskautta 49, nyt painan 60 :LOL: oonko pikkasen lihonu? vaan on mulla kyllä syytäki, en nimittäi oo mikää iha pätkä, ja painoakaan ei ollu paljoo mitää.
esikon syntymästä oli kulunu 5kk, ku olin puottanu jo 30kg.

Jessi: juu, iso oli, mut mä oon aina uskonut just noihin viikkoihin mitä nyt saatiin, en niihin et la ois 19.6. Saatiin kaikki mitattua ja hyvin näkyi kaikki. En nyt tosiaan tiiä miten sen lasketun ajan käy, muuttaakohan se neuvolantäti sitä..on siinä huima ero 9.6 ja 19.6 välillä, varsinkin jos alkaa mennä yliaikaiseksi..

Nyt töihin, pitkästä aikaa omiin töihin! Jännittää miten jaksan!

Lumihiutale Onnea poikalupauksesta :flower: ymmärrän alku hämmennyksen, mie olisin ehkä halunnut pojan, mut nyt tyttö tuntuu jo niinkuin sen pitkin olla näin:)

Mie jatkan tätä lähes yksin puhelua... Tuohon sukupuoliasiaan, harmittaa kun miehen äiti puhelee että pitäis samantien yrittää vielä toinen, jos vaik sit se poika tulis. Mie olin jo ennen tätä vähän päättänyt etten enempää tee mut tässä sitä ollaan :) Tämä riittää, en mie jaksa :(
Mul on selkä niin huono ja se alkaa näkyä :'( Eilen ja toissailtana issias säteilly vasempaan jalkaan, todella kovasti, menee välillä jalka alta... aamulla on vähän parempi, mut istuminen on viimeinen niitti. Eli ei paljon koulussa voi olla... Eilinen neuvolassa istuminen aloitti kauheat vihlonnat, eikä kävely meinannut sujua illalla enää lainkaan...
Mul on lannenikamien välilevyt siis rappeutuneet, kolme välilevyä pamahti lopullisesti 09 syksyllä, ja sit löytyi rappeumat.

Tilasin tukivyön, onko kellään kokemusta??? otin sellaisen koko mahan kattavan mallin, en tiennyt olisko se ohuempi mahan alle jäävä vyö ollu parempi???

Jos soittais sit sinne nauvolaan ja sais sen raskaustodistuksen, harmittaa kun ei eilen hoitunut enkä itse tajunnut siinä...

tukivyöstä mulla on sellane carriwell tukivyö, on tosi kätsy ja tukee sopivasti, ei liikaa ja joustaa ni pystyy sen kanssa liikkumaan hyvin.

ömmm.

suski äitiyspakkausasiaa mietiskelit, mun mielestä sun kannattaa ottaa se jos on rahassa tiukkaa, koska sen rahallinen arvo on kuitnekin paljon enemmän ku mitä rahassa saat sen 140e. ja vauva nyt kuitenki tartee vaatetta niin jos on vaa muutama jäljellä ni onhan tossa sit paljon kaikkee :> (hyvä muita neuvoa ku itekään en vielä ole varma otanko....tosin en sen takia et tarvisin ne rahat johki muuhun, vaan sen takii, et en tiedä tuleeko ne vaatteet käyttöön. Hmh.en meinaan pidä potkuhousuista enkä muistakaan mis on ne jalkaterät valmiina. mun mielestä tosi epäkäytännöllisiä, sukkikset pysyy paremmi jalassa! ja se toppahaalari on ihan yhtä tyhjän kanssa :D ei pidä vettä joten jos se ois ekana talvena päällä ja vauva vaik jo ryömis lumessa, ni ihan turha. mutmut.. .)

Nepsus kyllä toi on sitä keltakääreistä SunRice riisisuklaata, sellanen iso levy :D Täältäpäin sitä siis ainakin saa, ettei vaan ois loppu sieltäpäin ainoastaan..
Ite taas henk.koht kaipaan enempi sitä sellasta pientä patukkaaa mis oli 5 palaa? muistaakseni, sellanen valkokääreinen. nimeä en muista.. mut menee toiki :)

Tänään on juhlapäivä! saadaan vieraita! mun kaveri tulee lastensa kaa kylään ja aion jopa leipoa sen kunniaks. Ei ollakkaan saatu vieraita pitkään aikaan ku on sairasteltu ja kaikki mun nuhaa pelkäämättömät kaverit on ollu tosi kiireisiä, mut nyt sitte saatii tän yhden sellaisen kanssa sovittuu trehvit :D niilläkin nuhaa kiertää niin eipä haittaa siis kumpaakaan :D hihi. Jos sitä sit jaksais iltasella käyä piipahtaa pihallakin leikkimäs vähäse jos mun olo pysyy näinki pirteenä ku mitä nyt on. :>

tänää oiski jo 20+1 HAHaa. ajatteleeko muut niin, et tää aika on ihan liian lyhyt? tai menee liian nopee? koska mä en voi olla ajattelematta, että esim, kun mennään kaverin kans enskuus ruotsiin shoppaa- odotan kovasti, niin sit onkin jo 24 tai 25 vkoa raskautta takana! sit on täst toisest kymppiviikost menny jo puolet!! tai, että ihan just on huhtikuu ja sit on enää 12vko jäljellä! Nää viikot menee ihan liian nopeesti! en ehi yhtää mukaan tähä raskauteen ku on nii kiireistä jotenki tää arkikin. No onneks kesäll sit helpottaa ku miehel ei oo koulua ja sit sil alkaa jo kesälomakin jne. varmaa ehtii paremmi miettii vauvaakin! &#9829;

heippa pitkästä aikaa!

olen kyllä käynyt lukemassa teiän tekstejä, mutta jostain syystä en ole jaksanut kirjoittaa. mies on ollut nyt kauheesti raksalla,että päästäisiin muuttamaan huhtikuun lopulla. :p pääsee laittaa uutta kotia. meillä alko sitte töissä yt.neuvottelut. nyt sit onki tuli perseen alla et tuleeko lähtö juuri ennen ä-lomaa. ei siinä mitään muuta mutta oisi ollut kiva olla ä-lomalla iilman tressiä siitä että pitää ruveta etsimään uutta tyyöpaikkaa. kun on toi taloki valmistumassa niin ei ole varaa olla työttömänä. : / olen ollut kolmeviikkoa sairas lomalla issias kivun takia, heijastaa vasempaan jalkaan aika pahasti. illalla kun kävin suihkussa ni oli ihan tuskaa ku jalka "puutu".

tietääkö koku muuten voiko heittää pihalle töistä kun on kohta jäämässä ä-lomalle? työpaikallani ei olla kuitenkaan lopettamassa tuotantoa sillä osastolla missä olen.
tällä hetkellä olen talvilomalla. aika huonoilla fiiliksillä tosin. juuri tuon työn takia. kun ei tiedä onko töitä vai ei.

anteeksi kun kirjoitin omaa napaani.

lumihiutale missäs päin asuitkaan? ei meillä vaan mitään extra ultraa oo kilpparin takia : / ehkä ton varautumisen takia mäkin oisin halunnu sen sukupuolen selvittää, viimeksikin oli aika paukku ku olin ihan varma tytöstä ni tuliki poika. nyt jos tietäis ni osais jo varautua eikä sit synnärillä niin järkyttäis kolmas poika :D

pyyter toi vili on ihan kiva nimi mut noi muut on kyllä tooosi yleisiä, ei ehkä nykylapsia niin paljon kasteta mut mein ikäluokassahan noita on älyttömästi. mut näähän on vaan makuasioita eikä niistä sovi kiistellä ;)

mmilia ei oo mun makuun toi kuosi mut en tiiä oisko nyt niin paha pojalle toi vaikka vähän kukkia onki, väritys kuitenki aika neutraali :)

nepsus tota samaa riisisuklaata oon mäki kaivannu, se oli NIIN hyvää! :p todellaki, miks kaikki hyvä aina lopetetaan?? hubbabubastaki lopetettiin se salmiakin makunen mikä oli paras.

suski ei pysty kenenkään puolesta sanomaan et kumpi kannattaa ottaa, punnitset tilanteen tarkkaan et kummasta hyödyt enempi ja sen perusteella teet päätöksen :) jos teillä on kynsisakset tms tallessa ni pieniä vaatteita ja haalareita yms saa kirppareilta halvalla et ne ei oo ongelma. mut totta on se että rahallisesti toi paketti on paljon arvokkaampi. mä otan sen vaikka jo kolmas tulossa mut meillä ei oo pieniä vaatteita enää ollenkaan tallessa.
saanko udella minkä pitunen oot?

bretagne no kyllä tossa tilanteessa la pitäs muuttaa. meillä ne ainaki muuttaa sen äitipolilla ultran yhteydessä. katoitko neuvolakortista et sinne ei oo muutettu?

sannikki mulla on ollu fyssarista tukivyö lainassa mut se ei mee loppuun asti ku siinä ei oo hirveesti joustovaraa mahan kohdalla.

pupeltaja ei tarkoteta tota sunricen riisisuklaata, se on :x tää keltakääreinen mitä tarkotetaan oli paljon paksumpaa suklaata ja se riisiki oli irtonaisempaa, jösses se oli hyvää, vedin levyn kerralla hetkessä :p

helvetillinen flunssa vaivaa ja olo on ku osuuskaupan hoitajalla :snotty: tääl on ihana aurinkoinen ilma vaikka kylmä onki, aattelin hetkeks ulostautua kun ei kerta kuumetta oo. niin ja aamulla piti taas pitkästä aikaa oksentaa :x

tallentakaa teksti ennen lähetystä niin se ei häviä bittiavaruuteen :attn: tuntuu moni valittavan että häviää pitkät tekstit.

jessi ja pikkuj 21+6 (huomenna poksuu)

neljä + yksi ikävä kyllä voi heittää pihalle ja toi sun raskaus on yks syy miks oot varmaan tulilinjalla : / itellä kokemusta asiasta ku lensin työpaikasta koska jäin sairaslomalle raskauspahoinvoinnin takia. työnantaja vetoaa vaan tuotannollisiin ja taloudellisiin syihin ja mitään et voi tehä :kieh: toivotaan kuitenkin että saat jäädä, vaikuttaahan siihen niin moni muukin asia :) onnea uuteen kotiin muutes :) mustaki ois kiva rakentaa ihan oma talo mut ainakaan tällä hetkellä siihen ei oo varaa.

no suklaasta vielä :D mä kaipaan stratoksia!! ne sinikääreiset ilmakuplasuklaat!
ja toinen ne kickersin sipsit ahnam!
tosiaan, miks kaikki hyvä aina lopetetaan.. -.- tota tommosta riisisuklaata en muistakkaan.
mut sen kyllä muistan et riisisuklaa oli ennen parempaa.

unohin sit juua ton mun teen tosta kupposesta :D

nyt meen taas :D

pupeltaja & pilke 20+1

Heippa kaikki!

Olipas tullut paljon juttua! Päivittelen sukupuolia taas kun on enemmän aikaa, luultavasti ihan tänään tai huomenna!

Onnittelut kaikille edelleen hyvistä ultrakuulumisista, taitaa olla hieman enemmän poikavoittoista? :)

Meillä on nyt sitten nimet melkein päätetty sekä tytölle että pojalle, ainakin etunimet. Kansainväliset ja suht lyhyet nimet. Pitää toimia sekä suomeksi, ruotsiksi, että englanniksi. Oon tosi ihastunut molempiin nimiin, joten kumpikin sukupuoli on nimien puolesta (ja muutenkin) tervetulleita!

Jessi75 Eipä mitään, kannattaa muuten jos sun salilla on pilatesta kysyä ohjaajalta noista lantionpohja- ja syvien vatsalihasten treenaamisesta, ne on yleensä eksperttejä siinä ja antaa erilaisia liikkeitä niin ei aina tee sitä samaa.

Oih, te ootte tehnyt jo hienoa hankintoja! Me odotellaan viikolle 30 luultavasti, nyt ollaan alettu vähitellen raivaa tota vierashuonetta josta tulee vauvanhuone. Se on nimittäin toiminut muuton jälkeen varastona :D Joten ennen ku se on ihan putsattu niin mitään en osta. Paitsi pari jotain hassua bodya..

Luomumilkki Täälläkin toivotaan, että rytmihäiriöt katoaisivat seuraavaan ultraan mennessä. Paljon tsemppiä! :hug:

neljä+yksi Ikävä toi sun issias, toivottavasti pian helpottaa!

Mä menin eilen kiropraktikolle ja ah kun helpotti noihin jumiutuneihin selkälihaksiin. Oli niin nannaa! Ja tajusin tänään, että mikä mulle aiheuttaa turvotusta --> pasta. Nimittäin paino kaks kiloa enemmän parissa päivässä kun vedin illalla ison annoksen makaronilaatikkoa. Ja en oo mässäillyt ja liikkunutkin kaks kertaa tällä viikolla. Joten ilmeisesti näin raskaana pasta kerää mulla paljon nesteitä.. Taidan jättää pastan siis vaan lounasruuaksi jos sit syön ja illalla välttää. Ikinä ennen ei oo paino heitellyt näin..

pupeltaja Mun mielestä aika matelee :D Mut luulen, et se on siitä, että odottelen esikoista, joten aika ei mene lasten kanssa ollessa. Äiti nimittäin sano että kun odotti mua (oon kuopus kahdesta) niin raskaus meni paljon nopeammin kun siinä samassa seurasi mun veljen kasvua (ikäeroa meillä kaks vuotta.)

Sunburned Hyviä neuvolakuulumisia siis :) Mikä olo sulla on, onko pelko yhtään hellittänyt?

Tänne ei paljoa muuta uutta, kohta spinningiin jos pääsis näistä +2 kg turvotuksista eroon :D Viimeksikin lähti yhdessä päivässä. Ärsyttää jos sitä pitää alkaa nyt vahtaa jokaista suupalaa, mut ei se paino edes mua niinkään huoleta (nyt kertynyt 3 kg lähtöpainosta) vaan se epämiellyttävä olo mikä turvotuksesta tulee. Sori tää tilitys tästä :D

Mukavaa torstaita kaikille, jee, huomenna on perjantai!!!

Lily & 20+6

pupeltaja: kiitos sullekki vastauksesta! Mä mietin ihan samaa, ku haalaria en tarvii, ja itekkään en oo esikoisellekkaan pitäny potkuhousuja! AINUT mikä siin pakkaukses oli ihana, ja mieleenpainuva, oli se PIPO! et kantsiiko yhe pipon takia pakkausta ottaa :D
No joo, oli ne jotku vaatteetki aika söpöjä! Mut mä kumminki saan mun äitiltä ihanan ruskeen toppahaalarin, karvalakin, kinttaat ja töppöset! Ja kaikki vaatteet! Enkä niitä kortsujakaa tarvi :LOL:
No joo.. mutta siis mietin just sitä, että vaik mulla onki tiukkaa rahassa, nii siltiki saan siis vauvalle ostettua kaupasta kaiken tarpeellisen!

lily itseasiassa mun miehen judo-ohjaaja vetää myös pilatesta ni siltä voin kysyy. ja kyl toi jumppaohjaajaki ne liikkeet tietää, pitää vaan muistaa kysyy et pystyy sit tekee niitä ku muut tekee vatsarutistuksia. kiitos taas vinkeistä! :)
ja munkin mielestä aika matelee vaikka ootan kolmatta :rolleyes: johtuu kyllä suureksi osaksi tästä pahoinvoinnista mikä seuraa mua päivästä toiseen :$

suski vastaanko? :LOL: en oo aatellukkaa :D tietty vastaan jos asiasta jotain tiedän ja joskus vaikken tietäskään :whistle::D
sähän oot vieläki ihannepainonen vaikka oot saanu noin paljon kiloja raskauden myötä. siis pituutees nähden. tosi laiheliini kyllä oot ollu. onko sulla ollu syömishäiriötä vai vaan ihan geeneissä toi? sori ku utelen jätä vastaamatta reilusti jos ahdistuit. ite vaan ton painoasian kanssa kamppaillu vaikka mitään merkittävää ylipainoa ei oo ikinä ollukkaan. lasten jälkeen muutama kilo jääny mut aika normaali oon silti, mä oon isokokonen ja lihasmassaaki saanu ni seki nostaa painoa (seli seli :whistle:) ahdistaa lähinnä se kun oon ollu nuorena tosi hoikka ja hyväkroppanen ni nyt ku kattoo tätä selluliittikasaa ni :x

pupeltaja tosta äpakkauksen toppahaalarista ni saahan siihen kurikset päälle et sen puoleen menee kyllä talvellakin jos vauva ryömii hangessa. ite en kyllä oo käyttäny vaan ostanu vedenpitävän puvun, ollu paljo käytännöllisempi.

Jessi: no nytki ehit vastata kaikkeen :LOL: Niii, oon ollu laiha juu, onneksi en enää nii, pistää hiukan ahdistaan ko luut paistaa joka puolelta! No syömishäiriötä pikemminki! Siis mulla on ollu 6. luokalta asti syömishäriötä, aina muka jossaki läskiä! En oo koskaa ollu sinut itteni kans, paitsi naamavärkin oon nyt "hyväksyny". Varmaan pienenä kiusattu nii että itseluottamuski polettu maaha:whistle:

Nii, mää nyt päätin, että otan avustuksen rahana! Mamman kans jutskailin asiasta just, ku pistää ahistaan jos ei osaa päättää jotaki :kieh: Nii äippä sanoki että "no älä ota sitä, rahaa tarvit ennemmin, ku muuttoki eessä, ja multa saat kaiken mitä ikinä vauva ja äiti tarvii" :D
Niin, ompa helpottavaa nyt, ku on se 140e ylimäärästä rahaa muuttokassaan tai tupliksiin!

Hitto, mulla on tännää hammaslääkäri, ja pelottaa iha s**tanasti! Mulla on h.lääkäripelko..
iiks! No, pakko mennä ku eilenki kärsin aamusta iltaan hammaskivuista, ku lähteny tuolta takaa paikka. Onneks eksä tullee poikaa viihyttään :)

jessi joo, niihän nuo on yleisiä meiän ikäpolvessa, mut ei nykylapsien nimissä :D. Ja niiku mie sanoin ni mie en tykkää erikoisista nimistä enkä vanhanaikasista. Et tommonen enempi 70-80 luvulla annettu nimi kyl meiän pojalle tulee. Tytön nimeks ois tullu Petra Terhi Maria :heart:, sointuu hyvin esikoisen nimeen :D. Toivottavast teil on sit tyttö, ku teil on kaks poikaa ni eiks ois ihana ku saisitte sen prinsessankin :D.

lumihiutale miul on kyl extra ultra ja just ton kilpparin takia :D. Se on jo 3.3 eli tasan 3 viikon päästä. Se on lääkäriultra ja sit katotaan jatko. Ja tää on nimenomaan EKKS:n käytäntö. Samoin oli kuulemma viime vuonna myös Savonlinnan keskussairaalassa, yks kaveri synnytti joulukuussa kolmannen ja hää joutu kans käymään Thyroxinin takia ylimääräsissä ultrissa. Mut eiks oo hyvä, nähään useammin pikkunen :heart:.

Pyyter ja Otto 21+2

Yhteistyössä