** Kesäkuun kullanmurut 2011 ** HELMIKUUSSA

♥ 20+0 ♥
jee! puoliväli! täst enää 2x10 viikon jaksoa!!
huhhuh kun aika menee nopeesti.

eilen alko sit paniikki! synnytyspaniikki eli olen aivan varma, että tää vauva syntyy kotiin!
täältä on sairaalaan puolen tunnin ajomatka, siihen lisäks lastenhoitajan odottelut yms.
Epävarmuus onko synnytyssupistuksia vai ei.
Kakkosesta alko siis sellaset kipeet supistukset n2tuntia ennenku syntyi!
Jos nyt sitten alkais reippaasti nopeemmi, niin tulee jo pikkase kiirus!!
Eilen sit mietin et jos sit alkaa kotona syntyy ni pitää laittaa jotai pyyhkeitä kauhee kerros suihkuhuoneen lattialle :O ja tyynyjä selän taa ehkä :O emt..
pitää kysyä neuvolasta et mitä kaikkee ois hyvä olla. meillä on molemmilla myös ollu se napanuora kaulan ympäri ja on varmaa tälläkin sit. Mulla kun on tosi tilava lantio, eli vauvat ei ole ees kiinnittynyt vielä synnyttäessäkään! niin se nuora mahtuu kulkee sielt pään alitse monestikin.
Niin että miten mä sitä täälä sit elvytän!!! stna.. pikkasen alkaa pelko puskee.
Ja joo tiedän myös, et voihan olla, et ehditään hyvin sairaalaan, tai just sillai et sielä sit päästää ponnistelee, MUTTA täytyy varautua myös siihen, et näin ei välttämättä mun kohdalla käykään!
Eli tiedostan kyl, ettei välttämättä synny kotiin, haluan kuitenkin varautua myös siihen mahdollisuuteen kun se on todella yleistä et seuraavat tulee nopeemmin aina. mulla väheni esikoisesta synnytysaika kymmenellä tunnilla. reilusti yli puolet siis! eli jos nyt menee samalla kaavalla niin tää tulee sit jossai tunnissa tai puolessa tunnissa siitä kun tulee ekat kipeet supistukset. Sellaset et oikeesti tajuan et nyt on tosi kysees.
huhhuh. pakko ehkä vähän neuvolassa purkaa. sielä vaan on jotenki aina niin sellane huoleton olo, niin ei tuu nää panikoinnit mieleen ja sit ku pääsen himaa ni usein on tippa linssis melkein kun mietin et mitä kaikkee jäi taas kysymättä ja stressaan jota tällasta..

argh. no tällaset kivat puolivälimietteet tässä sit :>
vois leipoa tänää muffinei, mut on jotenki tosi huono olo ja päätä särkee ku oon kipune.
Ni ei ehkä jaksais mitää ylimäärästä..

Onnea kaikille hyvistä ultrauutisista!! Ite joudun vielä oottelee ensviikon perjantaihin :l


pupeltaja & pilke ♥ 20+0!!
 
lily unohtu eilen kommentoida, kiitos vatsalihastiedoista! pitänee keskittyä nyt noihin syviin vatsalihaksiin, nehän olis muutenki tärkeemmät treenata. tosta mahasta ni joo loppuvaiheessa saa tarpeeks kärsiä siitä norsuolosta et pitäs nyt vielä nauttia ku pystyy täysillä vetää jumpatki ja lenkkeillä. sulla ei välttämättä isoo mahaa tuukkaan ku näytät aika sirolta :)

suski sanoko ne mitään et ois iso vkoihin nähden? tossa arviossa kai jonkun verran tota haarukkaa mut keskimäärin painaa kaiketi sen 350g.

mary-jane tuolta vaan nimiä valitsemaan :LOL: no oli siellä ihan kivojakin nimiä poistettujen listalla, tykkään erikoisista nimistä mut en kyllä liian...

me päädyttiin nyt kuitenki ostamaan kaukalo vaikka ois saatu ilmnaseks käytetty mut joku sano et viidessä vuodessa(?) rupee ne muoviosat haurastumaan ni en kyl hakuu ottaa mitään riskiä et kolaritilanteessa ei toimiskaan niinku pitää. ja hommataan jalustallinen kaukalo ni helpoittuu autoon laitto. meil on pojilla brion farkunsiniset istuimet ni hommataan tulokkaallekkin samaa sävyä ja merkkiä oleva kaukalo, pitäähän niitten nyt yhteen sopia :D

jessi ja pikkuj 21+5
 
pupeltaja sanoko ne sulle sairaalassa et ois jotain vaaraa että et ehtis sairaalaan? tosi nopeissa synnytyksissähän tulee ukaasi seuraavan kohdalla et sairaalaan oottelemaan. tää koskee käsittääkseni lähinnä vaan ns syöksysynnyttäjiä. mulla kesti kakkosen synnytys kolmisen tuntia ja olin niin he*vetin kipee koko ajan et en ois kyllä pystyny missään autossa istuu et vähä nyt mietityttää et missä vaiheessa lähtee :confused: mulla siis ei meinannu synnytys lähtee käyntiin, supistukset ei säännöllistyny millään vaan jouduin koko ajan liikkumaan et niitä tuli mut sit ku säännöllisty ni auko niin äkkiä et oli kauheet kivut eikä kauan kestäny. meiltä matkaa sairaalaan noin 20min et ei pitkä mut kovissa suppareissa ei kyllä houkuta. ja yleensähän synnytykset lyhenee joka kerta mut aina ei niin kuitenkaan ole. ja sitte jos kotiin rupee syntymään niin ambu paikalle ni ne osaa sit ne elvytykset yms. normaaliahan se on että nää asiat mietityttää ja koko ajanhan se synnytys lähenee :eek:
 
Huomenta mamit!
Kivoja kuulumisia ultrista, onnea :)

pupeltajalle tsemppiä tohon ahdistukseen ja jos se sun oloa helpottaa niin mieti ihmeessä valmiiksi tommoset asiat. Mullakin sillai mietittävää kun synnytys ei saa käynnistyä normaalisti, kun se sektio on tulossa. Jos käynnistyy normaalisti niin vauva voi joutua nopeastikin ahdinkoon jnejnejne.

Jessi sun tekstejä on jotenkin aina vaan kiva lukea :)

Nimistä tytölle me ei ikinä löydettäs molempia mielyttävää nimeä. Pojalle on kaksi etunimivaihtoehtoa :) Esikoinen sai nimensä näillä viikoilla kanssa, pidettiin kyllä salassa ristiäisiin asti, mutta ei meillä mikään hoppu ole sitä vielä päättää... :)

-tintsu ja hevikumpu vol2

ps. En muuten muista koska oisin joutunu herää ennen kasia o_O Esikoinen oli ihan unenpöpperössä ja tuli läväyttää valot meidän makkariin. Sitten se meni omaan sänkyyn jatkaa unia, reilu meininki :D
 
Mary-Jane & Nimiasiaa:[/B Haha, tuola listalla oli kaksi tyttönimi vaihtoehtoa jotka on pyöriny mun päässä joita mies ei oo kelpuuttanu :LOL: Ja tämä mahdollinen tuleva nimi jos tulokas siis on se tyttö löytyykin vain ruotsinkieliseltä nimipäiväkalenterilta. :eek: :) Pojallekkin olisi kiva nimi tiedossa, joka on normaalissa kalenterissa.

Jessi: Meillä oli esikoisella 2003 vuoden maxicosi joka saatiin ilmaiseksi tutuilta, ja ihan hyvin se hoiti asiansa 8kk mitä esikoinen kaukalossas viihtyi :) Nyt tosin tulee kaukalon osto koska kyseinen kaukalohan varastettiin kun unohtui yöksi ulos.
Mutta vaikka sitä ei olisi varastettu olisimme ostaneet pikkuselle uuden!

Kamalan vaikea päättää, kaukaloissa on niin iso skaala, ostaako 80€ vai 200€ vehkeen :eek: kun todennäköisesti tämä kaveri jää viimeiseksi.. Isäntä pitää 2 lasta ihanteena, minä huolisin kolmannen. Olenkin päättänyt että jos nyt se ei pian tule (1v-2v ikäerolla) niin sitten me tehään se iltatähti ku ollaan kolmenkympin ylittäneitä.. ;D siis mä oon nyt 22 ja tuo mies 25 (tai täytämme tänä vuonna.. :D)

Ai niin, kaverilla oli eileen mahottomat koti vai sanoisinko kohtu pilleet tuola.. sellasta rytinää että huh huh :D no sen seurauksena mies tunsi ensimmäisen liikkeen kädelle, jota jatkukin puolituntia. :') oli vallan muisaa! kun miehellä ei ollut mikään paras ilta, niin tuo piristi sitä!
Seuraavaksi odotellaan että ne pirskeet alakais aikaisemmin niin vois tuo esikoinenkin kokeilla ;D

Hauskaa keskiviikkoa, vitsin kiva työharjoittelu pomo: oli taas tullu 9 viestiä kun heräsin... : "sun ei oo pakko tulla jos et halua, en keksi sulle tekemistä ei kerrota opettajallesi" :OOO WTFF???? saaks ne oikeesti tehä nuon?
kiva ku likkakin on tarhassa, maanantaina oli SAMA JUTTU.
onneks tää netti ei oo viel katkennu niin on jottaan tekemistä, emmää ny viitti sinne mennä ku tuli ei tervetullut olo.
Onneks se loppuu ensviikolla.

MMILIA JA MASARAKAS 21+6
 
Viimeksi muokattu:
sikiön sydämen häiriöt
mut neuvola pisti 22+ viikoilla päivystykseen lääkäriin tarkistaan kun sikiön sydän jätti lyöntejä välistä. olin aika ressissä, mut siellä lääkäri ultras, ei ees huomannu mitään väliin jäävää ja sano että tässä vaiheessa raskautta on ihan ok et kehittymätön sydän nyt vaan jättää viel lyöntejä välistä. asialle ei tehdä mitään, eikä sitä seurata. olin vähän ihmeissäni koko jutusta ja jäi outo olo. toivottavasti ei ilmene mitään vakavaa teillekään.

otatteko vauvavakuutusta? jos niin mistä?
 
tintsu kiitos =) en kai mä mitenkään erityisesti kirjottele, kuhan löpisen ja höpisen :D en nyt saa päähän et mikä sulla oli section syy :confused: oliko se etinen istukka vai joku muu? mut joo, varmaan tossa tilanteessa mietityttää tuplasti enempi synnytys kun se ei saa itellään käynnistyä.

mmilia kuten sanottu, siellä listassa oli myös kivoja nimiä ;) tosta kaukalosta ni varmaan se hoitaaki asiansa ihan hyvin, en sitä epäile mut entäs kolaritilanteessa? te ette varmaan kolaria ajanu? noi haurastumisethan ei päällepäin näy ni parempi ottaa varman päälle kuitenki. edellisillä on ollu kans lahjotuskaukalot ja hyvin toiminu mut onneks ei tosiaan kolaria tullu ku nyt aateltuna oli tosi rimpuloita kaukaloita : /
työharjottelusta ni ei varmaankaan sais pomo noin tehdä, etkös sä oo siellä työssäoppimassa?? ei oo mulle koskaan noin käyny. opiskeletko mitä alaa?

pitäs ruveta siivoomaan poikien vaatekaappeja ja kiinnostaa taas ku kilo .... :vampire: flunssa iskemässä, tosi kurja olo ku nenää pistää ja tukkonen olo :snotty: olihan tää arvattavissa mut en kyllä millään jaksais nyt sairastaa |O
 
Viimeksi muokattu:
Jessi ei ole etinen istukka, on varmaan ahtauma (selvittävät sen vielä silloi rv36) ja sen päälle edellisestä synnytyksestä järjetön pelko. :eek:

Mutta oon kyllä onnellisempi tosta sektio-päätöksestä vaikkakin siinä on se ettei saa käynnistyä luonnollisesti :)
 
Viimeksi muokattu:
Jessi: No en virallisesti työharjoittelussa, oon korvaamassa siellä nollia pois opintokortista mm. ruokapalvelu ja omavalvonta, paikka on pieni kotipitsa 10 asiakaspaikkaa. Ja koska mulla ei oo kokemusta alalta niin en saa kumminkaan olla yksin vuorossa, joten vuorossa on aina sielä mun kanssa vakkari; joten paikan pienuudesta johtuen sielä ei aina ole töitä.. toki harmittaa, mutta en saanu opettajaa kiinni :eek: Minusta niiden ei olisi pitäny ottaa mua jos ne tiesi että sielä ei pakolta olekkaan töitä!
Opiskelen matkailualaa siis, musta tuloo matkailupalveluiden tuottaja, mutta oon suuntautunut hotelli puolelle eli pätevöidyn vastaanotto virkailijaksi: mutta meillä kuuluu 15 ov ruokapalveluita opiskeluun, ja niistä mulla on 1,5 ov vissiin nollilla.
 
oih :D mun tukisukkahousut on lähteneet kotkaa kohti ruotsista, varmaan siis ylihuomenna viimeistään on perillä :) tilasin sieltä myös ainakin mahtavalta vaikuttavat imetysliivit, katsotaan onko hyvät... Tukisukkahousut 1 paineluokalla raskausversiona maksoi 24€, eli pieni ero Manuellen 90€+mittaus 25€... Manuellen omistaja varmaan tilaa tuolta itse ja rokottaa vaan pikkasen enemmän...

Neuvolaan :D
 
jessi75 siis joo mulle sanottiin silloin ku ton kakkosen sain, että kolmas käynnistetään sit 2vko etukäteen, koska kakkonen oli niin iso, syntyi ilman pulssia ja tuli todella nopeasti. kestoks merkattiin 4tuntia, 2 niistä ehdittiin olla sairaalassa.
Mutta kun täälä on monasti tapana sanoa toista ja tehdä toista. Eli mulle sanottiin myös kakkosesta, et se käynnistetään, mulle sanottiin myös ykkösestä et se käynnistetään! Kumpaakaan ei käynnistetty. Kakkonen meni jopa sen 2vko yli, vaikka olikin 4770g eli ISO! Niin siltikään ei käynnistelleet. En siis usko, että nytkään käynnistävät, vaik ois mitä juttuja.
Ja mulla kun kaikki tulleet helposti ulos, eli ponnistukset ollu 17min sitten 7min. ja kolmas sitten varmaa vielä vähemmän. supistukset koveni viimeks n. 1,5tunnissa 4sentistä 10 senttiin.
Pelkään siis tosissani tota kotisynnytystä tai mahdollista autoon synnytystä. Tänne kun ambulansseillakin kestää tulla semmoset parikyt minuuttia. ja sitten vielä toiset parikyt min sairaalaan :O se on jo 40min!! enkä varmaan kuitenkaan tajua ekoista supistuksista soittaa viel mihkään. kun nei ole kipeitä ennenku vasta sit ku menee toho 4senttiin about..
huoh. Pitää nyt tosiaan koittaa selvitellä tätä asiaa et miten se sit käytännössä tapahtuu..
Ja kuinka todennäköstä on, et tää syntyy himaan tai matkalle. Meilläki ku ei päästä heti lähtee, eli ensin pitää lapsille hommaa joku paikka, tai sit joudun mennä yksin ambulanssilla ja mies tulee perässä.. ärrr.

tintsulla vielä varmasti enemmän mietityttää :O toivotaan tosiaan et kaikilla menis nää nyt kuitenki hyvin!

mmilia outoa kyl tommonen, ettei töihin kaivata :D mut hyvä ? kai se vaan :D saat levätä.

Nimistä ei oo siis tytölle minkäännäköstä nimee.. tai no yks ehdokki. Pojalle sitten ois kyllä ainakin melkovarma nimi..

En oo vieläkä leiponu mitää tälle päivälle :D Tortillat väänsin :D:D hahah. tossa ohimennen. oli muuten maukkaita! vielä jos lettuja tekis sitte joskus illansuussa :)
Heei en oo enää nii kipee ku mitä olin esim. eilen :D joten voitonpuolella ehkä siinäki asiassa!
Ootan et pääsee uimaan lasten kanssa, ne on nii sulosia ku ne molskii sielä :> ja ihan tohkeissaan!
Kohtahan se on jo taas viikonloppu! Mitähä kivaa keksittäis tyttöjen kanssa :> sukuloimassa käydään jos tää flunssa hävii multa.. hmmm.
Vaunut tilaan varmaa hobbyhallista, kyselin uusien värien perään siitä ABC pramy lux mallista, niin tulee ehkäpä huhtikuussa, joten sinne asti odotellaan sit niiden tilaamista.

Vauvalle on nyt valmiina 2 bodya jotka äiti toi ulkomailta :>
muuta ei oo viel ku ei tie kumpi se sitten oiskaan.

Sisustus/pesänrakennusvimma alkaa olla nyt hiaman näkyvissä :D eli tekis mieli järjestää kaikki ja hommata kaikkee uutta ja viskoo vanhoja menemää! sain äitille puhuttuu et otetaa yhessä kirppispöytä kevääl pariks viikoks ja tungetaan sinne kaikki turhat :> hihi. HAUSKAA!
saa rahaa ja tilaa :) hyvä diili.

kakkua tekis mieli :) pitäsköhä väsätä puolivälikakku!?

pupeltaja & pilke 20+0!! ♥
 
vauvavakuutus ei oteta, eikä olla otettu aiemmillekaan.

ömmm.

Aamulla tuntu hassulle mahassa siis en tiennyt oliko supistelua vai mönkikö vauva siihen kohdunseinää vasten.. illalla oli samanlaista.. Eli jos vauva änkee siihen kohdunreunaan kiinni, niin tuntuuko se sellaselta hmm. siis sellaselta vähä ku harjotussupistukselta mut vaan siinä tietyssä kohdassa? Koska mulla on aiemmista ollu istukka takana, en tiedä miltä mitkäkin liikkeet voi sitten tuntua, edellisissä kun tuntu vain kyljissä jotain liikkeitä ja mahassa vaan potkuja :O

pupeltaja & pilke 20+0 ♥ sori kun monasti saatan päivässä kirjotella mut ku pää ei toimi ni sei toimi :D en muista mitään ja unohdan senkin. Eli kirjotan aina sit lisää ku muistan taas jotain ja selaan aina tänki sivun monta kertaa ja luen tekstit moneen kertaan ja koitan poimii kysymyksiä mut sit joudun iha pinnistelee et saan yhden kysymyksen pysymää päässä niin unohdan jo ne muut!! :O pitäs vaihtaa nicci lahopääks..
 
suski eli se haarukka on varmaan aika laaja eikä tässä vaiheessa toi painoarvio merkkaa vielä mitään, näin luulen.

pupeltaja sun ehkä kannattais kysyy jos pääsisit pelkopolille juttelemaan tosta asiasta. outoa ettei oo kumpaakaan käynnistetty vaikka niin on luvattu :confused: luulis että pelkopolin kautta saisit sit sen käynnistyksenkii. kannattaa ainaki yrittää koska mun mielestä sulla on hyvä syy päästä sinne ja saada se käynnistys.
ja toi muistamattomuus on ihan normia tässä vaiheessa, se on se istukka-aivoisuus you know :D

vauvavakuutusta ei oo meilläkään kellään ollu eikä oteta nytkään. oishan se hyvä olemassa mut rahatilanne sanelee nyt tän et ei oteta.

norsunpaska ois uunissa ja potut kiehumassa, lähen hakee pojat :wave:
 
Noniin, poistan tästä tekstin niin kun oli puhe :)

Ja tosiaan Luomumilkki koeta olla stressaamatta vaikka tiedän kyllä, että se on lähes mahdotonta tuossa tilanteessa. Toivotaan oikein kovasti, että teidän pikkuisen rytmärit on ihan vaan niitä tavallisimpia kertaluontoisena esiintyviä sydämen kehittymättömyydestä johtuvia. Jos sulla on jotain kysyttävää (johon saattasin osata vastata) tai haluat ihan vaan jutella niin mulle saa kyllä laittaa yksäriä.
 
Viimeksi muokattu:
Rakenneultra takana ja kaikki hyvin :heart: Kaikki oli niin kuin pitää, viikkoihin nähden oli vaan isompi. Nyt mentiin taas takas lähtöruutuun eli nyut vastas taas sitä alkuperästä la:ta, eli 9.6. En älynny kysyä vaihdetaanko se vai ei, kun edellinen arvio oli 19.6, onhan siinä huima ero, varsinkin jos alkaa mennä yliaikaiseks et miten yli se sit päästetään...Painoarvio oli siis 560g ja vastasi 22+ jotain viikkoja. Kun nyt ois ollu 21+3.
Sukupuoli selvisi mutta pidettäköön se salassa, jos joku tuttu mut täältä on bongannu niin eipähän lähde vielä yleiseen tietoon.

Vakuutuksesta
, otetaan tälle. Esikoisellakin on ja on ollu kyllä tarpeen sairasteluiden vuoksi. Fenniassa on meillä kaikki vakuutukset, hyvin on toiminut joten sieltä otetaan.

Nyt onnellisena lepäileen :)

Bre ja pikku 21+3 tai 22+ jotain...
 
Minimamma, kiitos kirjoituksestasi ja voimia teidän pojalle tulevia haasteita ajatellen.. :heart: Kyllähän sitä tässä vaiheessa, kun ei vielä oikein tiedä mistään mitään, on aika sekavat fiilikset. Lähinnä yritän vain pitää itseni rauhallisena ja uskoa siihen, että kaikki menee hyvin ja että Tiitiäisellä on kaikki kunnossa.

Kiitokset myös muille, jotka olitte laittaneet linkkejä asiaa koskeviin sivustoihin tms.

Luomumilkki ja Tiitiäinen
 
Heissan!

Anje kyselit vakuutuksista, niin mulla oli kyllä tarkotus ottaa se vauvalle jo ennen syntymää. Turvasta niinkuin muutkin mun vakuutukset on, saa ihan ok hintaan ja omavastuu jutut sun muut kelpoja :)

Bretagnekos sitä kyseli et onko muilla jatkuvasti nälkä..MULLA ainakin on. Voisin syyä jotain koko ajan..Pitää vähä kahtoo vaan et mitä popsii, hedelmät kait nyt vielä ihan ok vaihtoehto jatkuvalle karkin ja keksien syönnille.

Mulla oli äskettäin neuvola terkkarille.. Saatiin mitattua nyt eka kertaa se SF-mitta. Oli 20cm. Siinä käyrällä abaut. Sykkeet kuului hyvin, Reiska vaan liikuskeli melko villinä mahassa ja potkikin sitä anturia :D Sanoi et virkee vauva on ;) Pissaa ei nyt katottu ku mua ei pissattanu kotona tehdystä juomatankkauksesta huolimatta. Mut se on joku aika sitten viljelyssä ihan ollu niin ei hätää. HB oli 124, eli laskenu mut kuuluu kuulemma asiaan.

Tänään oli tosissaankin SAIKKU päivä..eilen ja toissapäivänä koko ajan supistelua ja mahakipua + selkäkipua. Huomenna sitten ihan lääkärille ylimääränen aika jos se nyt tällä kertaa kirjoittas sairaslomaa. Viimeksi kun ei ollut paikoille tapahtunut mitään niin ei kirjottanu. Meinaan kysyä et pitääkö oottaa niin kauan et tapahtuu jotain ja joutuu suorilta vuodelepoon. :( En voi töissä osallistua täysipainoisesti kun rupee koskee ja ei se onnistu niin. Lenkilläkin kaksinkerroin kulkenu ku koskenu :(

Nyt ois riisit kiehumassa ja kanaa uncle bens sweet & sour kastikkeessa hautumassa :p

Illalla sitten koiria metsään viemään juoksemaan, ei tarviis itellä niin paljoo kävellä. Siskon koira ja oma niin hyvin hoitaavat keskenään sen juoksun. :)

Ja Onnea ihanista ultrakuulumisista teille kaikille :hug:

Tinsku ja Reino 22+5
 
Moikka vaan kaikille!

Onnea hyvistä rakenneultrakuulumisista :heart:

Luomumilkki::hug: kovasti tsemppiä! Mun esikoisella oli sivuääni kuultavissa odotusaikana, synnytyksen jälkeen melko pian hävisi. Ei siis rytmihäiriö varsinaisesti, mutta kuitenkin :)

Täällä on eilen ja tänään ollu supistukset riesana : / eilen satoi hirveesti lunta, ja rattaita oli pirun raskaus tuolla työnnellä, ja pikkasen uli lunta lapioitavakin. Illalla supisti muutaman kerran melko napakasti, levolla sit loppuivat. Tänään on pinna kiristynyt isännän egoilujen takia, niin että pari supparia oon ihan kiukun voimasta saanut :ashamed: nyt pitää vaan hengitellä syvään, rauhottua, ja kunhan isäntä tulee kotiin niin mä menen kyllä pitkäkseni. Tää supisteluherkkänä olo ei ole mitään kivaa, mulla jää homma tosi nopeesti päälle, ja ne tulee sit säännöllisinä melkein heti, että parempi ajoissa vaan ottaa levon kannalta, kun saa vielä kotona maata :kieh: tässä raskaudessa en aio viikko tolkulla maata osastolla, en aio!! Näillä viikoillahan kohtu kasvaa huimasti, ja sekin osaltaan tekee noita supistuksia/ikäviä tuntemuksia.

Illalla saunaan rentoutumaan keskiviikon kunniaks, ja huomenna sit neuvolaan pitkästä aikaa :D jännä, mulla on vasta kolmas neuvolakäynti, kun aiemmissa raskauksissa oon tähän mennessä joutunu siellä/äitipolilla käymään jo 10 kertaa kuopuksesta ja 9 esikoisesta :LOL: nyt voisi siis sanoa, että on ollu tähän mennessä helppoa ja vaivatonta olla raskaana kun vertaa edellisiin :whistle:

Harhis ja Eemeli, 22+2
 
Bretagne Onnea hyvistä ultrakuulumisista :flower:

Luomumilkki Älä nyt missään nimessä käy murehtimaan, parempi odottaa rauhassa kun kuitenkin on niin yleisiä rytmärit!!!

Neuvolassa kaikki hienosti, Hb oli lasken 117, verevpaine ok 117/60, vaavin syke 137, sf-mitta 24cm eli eipä tasoittunut minneen vaan kulkee todella korkealla käyrällä ja tasaisesti... Katsotaan mitä siitä sit seuraa.... Olispa vaan mittaajasta kiinni... sokerirasitus on 1.3, toivottavasti kaik olis kohdallaan.

Nyt äiteelle kahville :)

Sannikki&Mammutti 22+5
 
Hei vielä muutes. Jelppiä!! Sain ne kelan paperit ja oon niin uuno etten osaa kyllä täyttää..

Enhän mä nyt hae vasta ku äitiysrahaa.. ku siinä on niitä vanheimpainraha juttujakin.. ?? Ku eikö ne oo sit äippäloman jälkeen pidettäviä/haettavia asioita ?

Ja sitten eihän sitä isyysloma lappua tarvii vielä täyttää ??

Pitää huomenna käyä työpaikalla selvittää jotain juttuja kans ku ne sano sillo töissä et käyä palkanlaskijan luona kun saan neuvolasta paperit..

PS. Laitoin nyt KELAn sivuilla vaan sen pelkän äitiyspakkaushakemuksen! Ja muut asiat sumplin sit muuten ja myöhemmin. Eikö se meekin nyt sit niin.. ? Ja toimitan vaan sen raskaustodistuksen kelalle esim.huomenna.
 
Viimeksi muokattu:
eh he heh saakeli... just sitten tajusin että oliskohan sieltä neuvolasta pitänyt saada todistus raskaudesta.... Kelan hakemus laput kyllä saatiin, mut eipä se vissiin ihan riitä :kieh: oli tätillä kiire kokoukseen joten eipä sitten muistanut moista asiaa.... PRKL!!!!

tinsku86 Laita siihen myös se vanhempainraha kohta, täysimääräisenä!!! meille sanottiin ainakin että kannattaa laittaa samantien.
 
Viimeksi muokattu:
Otokka
Tulin vain nopeasti merkitsemään kohdan, kun täällä tulee niin paljon tekstiä :). Lisäksi on pakko mainostaa Carriwellin rintsikoita, jotka hain eilen postista. Toiset oli ne toppimalliset ja toiset imetysmalliset ja molemmat aivan ihania päällä!

Sannikki: Olitkos se sinä, joka sanoi miettineensä pojalle Elmo-nimeä, hyvä valinta ;). Kuulisin mielelläni muitakin nimipohdintoja, etenkin pojille, jos joku viitsii niitä täällä paljastaa. Vaikka meillä asukki kulkee Elmo-nimellä, niin pohdittu on vaikka mitä, kuten Eeli, Otso, Vilho, Hugo, Eemeli... Vaikea päätös tulossa!

Otokka ja Elmo "munamies" Pikkarainen 23+4
 
Harhis! Mulla on tänään ollut just samat olot ja mietteet, kun sullakin. Supistellu koko viikon, mut tää päivä ollu ihan peestä. Supparit ei o kipeitä, mut maha on jäänyt kipeeksi ja rasittuneeksi, samaten alaselkä jomottaa. Lähinnä vois kuvitella, et on rääkillä tehny miljoona vatsalihasta : / Kuvaako sun olotiloja tuo?
Mistäs sitä tietää onko vauvan kannalta vaarallista?? Oma olo kyllä hetkittäin niin p*ska et meinaa itkettää. . On mulla ennenaikaseen supisteluun ollut aiemminkin estolääkitys, mut sentään vasta 30 viikon jälkeen. Tosin nyt olen töissä ja jaloillani koko päivän ja joudun jatkuvasti nostelemaan juttuja.

Nimipohdintoihin, niin tytölle olis ollu nimi valmiina, mutta pojalle nyt sitten pitäis se nimi keksiä..

mimmimami ja pikkubaby
 
minimamma oisit vaan antanu tekstin olla, musta se oli aika hyvää vertaistukea jos joku samassa tilanteessa tai siitä mitä saattaa olla tulossa pahimmassa tapauksessa. onko sun poikas siis nyt 5-vee? mulla kans 5-vee ni voin jotenki kuvitella mikä huoli yms olis jos ois lapsella noin pahoja rytmihäiriöitä. toivon kaikesta sydämestä että lääkkeet voidaan vähentää minimiin tai lopettaa kokonaan. hyvä että tollasia leikkauksia on, nykyään voidaan onneks tehä hirveen paljon kun lääketiede niin kehittynyttä.

bretagne aikas iso vauva oli? saiko kuitenki kaikki tarvittavat mittaukset tehtyä vaikka vkoja oliki reilusti enempi?

luomumilkki jaksamista :hug: odottavan aika on pitkä.

tinsku mulla jo kolmas kerta kelan papereitten täyttöä ja edelleen oon yhtä uuno enkä osaa :kieh:

otokka eeli on kiva nimi :) netistä löytyy kans aika paljon noita nimiehdotuksia jos jaksaa kaivaa. pitäs ruveta itenki vähä mietiskelemään vaikkei päätöstä tehdäkkään ennen vaukin syntymää.

tuli veettyä aika pitkä lenkki kera koiruuksien ja äidin, lopussa alo alamahaa vihloa kun ajoittain oli aika liukasta. muuten kiva ilma mut tosi kylmä tuuli, hrr....
 

Yhteistyössä