** Kesäkuun kullanmurut 2011 ** HELMIKUUSSA

Heippistä vaan!
Taas on neuvolassa käyty, "Justiinan" sydän pamppaili hienosti 156 vauhtia :D Painoa on tähän mennessä (22+1) kertynyt 2,5kg ja olenkin tuohon erittäin tyytyväinen ottaen huomioon että viime aikoina on tullut herkuteltua enemmän kuin laki sallii :)
SF-mitta oli 19,5cm ja tasaisesti kasvaa.
Mulla ei ole edelleenkään minkäänlaisia raskausoireita - mitä nyt maha vaan kasvaa - joten helpolla olen päässyt. Iltaisin käy vatsassa melkoinen laukkaaminen ja liikkeet näkee jo vatsan päältäkin :D

Nyt evästä naamariin ja odottamaan esikon heräämistä aamupäikkäreiltä :)
 
Neuvola takana ja hyvä fiilis :)

Painoa oli tullut marraskuun alusta laskien vain +500g(!!!) kun se siinä välissä tippui joulukuun mittauksessa vähän runsaan oksentelun takia.
Hb oli 118, hyvä minulle.
Sf-mitta oli 23,5 :) yläkäyrien yläpuolella mennään :)
Kovasti meni karkuun doppleria mut sykkeiksi lopulta saatiin 130-140.
Mitäs muuta, paineet hyvät, pissa puhdas, kaikki ok. Jos keskeiviikkoisessa rakenneultrassa ei tarkasteta kohdunsuun tilannetta, pitää varata ens viikolle neuvolalääkäriin aika supistelujen takia. Supisti nimittäin neuvolassakin kun yritti sydänääniä kuunnella. Ja ei ollut siis kivuton supistus. Seuraava neuvola on kahden viikon päästä ja sit saan ne kelan paprut.

Tervetuloa uusille!

Bre ja elsa 21+1
 
Heippa,

oon just lähdössä spinningiin, joten en ehdi paljoa kirjoitella, mut voisko joku selventää vähän (voi olla vaikea kyllä selittää, ymmärrän), että miltä se supistus tuntuu? Tunnistaako sen selkeästi jos se tulee? Vai voiko epämääräiset vatsakivut/menkkamainen olo tarkoittaa supistusta?

Kirjoittelen lisää kun tulen jumpasta takas kotiin :)

Lily & 20+3
 
Lily-jane: Mulla supistus on ainakin sellainen että mahaa alkaa kiristää ja se menee ihan kovaksi palloksi. Sit kipu on sellaista menkkamaista kipua. Synntyssupistukset olikin sit paljon kovempia kuin mitkään menkkakivut...

Mun tyttöfiilis on muuttunu poikaoloksi. Ihan yllättäen..tuntuu vaan nyt et meille tulee toinen poitsu :)
No, keskiviikkona se toivottavasti selviää!

Bre edelleen 21+1
 
Ultrakuulumiset eli poitsu oli kasvanut hienosti, sydän oli kunnossa ja sepäs oli hienoa. Ihania 3D kuvia saatiin iso kasa! Ja nyt pääsen siis Jorviin sektioon, jeeeeee!! :)

Cik ei mekään oteta pakkausta, esikoisesta on niin hyvin kaikki vielä tallessa ^_^
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista tintsu-86 ja mmilia!

Cik, ei meillekään tule pakkausta, vaikka tästä tulee (toivottavasti) ensimmäinen elävä vauva. Tavaraa ollaan saatu niin paljon lahjoituksina, että tuntuisi tyhmältä ottaa tuplat kaikkea. Rasvat yms. ostan itse sitten. Ainut mikä hieman harmittaa, on ne kestovaipat. No niitäkin saa rahalla.

tervetuloa Tiiamoi!

Huomenna on neuvola. Odotan malttamattomana. Pitäisi saada ne kelan paperit, mitkä sitten toimitan omaan työterveyshuoltoon, mistä ne lähtee eteenpäin. Palkallista äippälomaa kun on se 3 kk. Jessi taisi muistella tätä asiaa?! Eli mä en ainakaan voi lähettää netin kautta hakemuksia, sillä ne täytetään työterveyshuollossa.

Hei muuten, pitääkö äitiysloman alkamispäivän olla arkipäivä vai voiko se alkaa lauantaina? netissä vau.fi:n laskurin mukaan äippälomani alkaisi 7.5 ja se on lauantai.

Nyt koiran kanssa lenkille ja sitten kaverin luo vauvavahdiksi. Kuulemiin mamat :wave:
 
heipähei :>
laivalta kotiuduttu!
Ja juu, olihan se tosiaan viikkari.. ihan hirvitti kattoo, kun sielä pienet tuttisuut valvo yömyöhään ja konttaili lattioilla kännisten ihmisten jaloissa. En muista siljalinellä koskaan törmänneeni tollaseen touhuun! Yks pieni arviolta puolvuotias tuttisuu istuskeli syöttötuolissa baarissa kun äiti ja isukki tänttäs kaljaa ja shotteja naamaan, istu siinä niin kauan et nukahti naama pöytää vasten ja sitkin vielä pitivät siinä nukkumas sitä tovin ennenku nostivat vaunuihin jatkamaan unia, ihan hirvee oli meteli taustalla ja mitään ei voinut siinäkä tilanteessa kukaan asialle tehdä. Olisin käyny ojentamassa mut eivät olleet suomalaisia ja tanska ei multa suju ollenkaan- sitä kieltä oletin niiden puhuvan.. :< Laivalla kun tuntuu kaikenlainen tommonen olevan sallittua. äsh. tuli ihan paha mieli niiden kaikkien lasten puolesta. Ja väkisinkin tulin ajatelleeks kuinkahan monen lapset nukkuu hyteissään ku vanhemmat ryyppää? huoh.
Ensikerralla sit kyllä mieluummin se Silja Line. sielä sentään on tuttisuilta ja alaikäsiltä olikoha klo21 jälkeen baareilu kielletty.

No mutta hengis ollaan, saatiin nukuttua iha hyvi vaik laiva keinuki ihan tosi kovasti.
Mut nyt on sit mulla tää räkätauti mikä oli just lapsilla! :<
en siis nää vieläkään niit mu kavereiden vauvoja jotka on koht jo kuukauden ikäsiä kun meillä vaan sairastellaan!!!!! >.<

Ei ens perjantai vaan sit, ni on rakenneultra! <3
siitä viikko ni on se neuvola, jossa saan ne kelapaperit ! :D
ja siitä n. viikko ni sit on se 4D! nyt on siis kaikennäköstä vauvajuttua tässä heti ensviikosta alkaen :) Tää viikko onkin hassu kun mies on nyt kotona ku tultii sielt laivalt ni ei menny enää tänää töihi.
Ti- kE - TO sil on työt+koulu ja perjantaina se on sit illan kotona. lauantaina se lähtee lätkäreissulle tuckholmaan TAAS! ja on siel sen kaks yötä.
hmh. no eiköhä me likat pärjätä vaik ikävä varmasti tuleeki ! saa nähä juokoha mies sielä jokusen lonkeronki, oon siis kerran nähny mu miehen kännissä n. 8? vuotta sitten.. kun sille ei alkoholi maistu, nyt se on kuitenki löytäny pitkien etsintöjen jälkee pari lonkeroista jotka sillä menee jopa alas :> niin että ehkäpä se sitten juo sielä vähän. :>
Ois hauska joskus yhdessä ottaa kesäiltasinki vaik saunan jälkee lonkerot tms, ei vaan onnaa kun toiselle ei maistu. :l ja en sitten ikinä ku olla yhes viettämäs iltaa ni taho itekä juua mitään kun toinenkaa ei juo.. raskaana nyt siis ihan sama tietysti kun en juo raskausaikana yhtään tietystikään, mut niinku muutoin. vaan parempi alkoholiton kun alkoholisti. kokemuksesta tiedän.

hmh. mitähä muuta. en siis vieläkä tiedä äitiyspakkauksesta, otetaanko vai ei. ensin haluan tietää kumpi tulee, jos tyttö niin ei oteta! mut jos poika niin ehkäpä..

en malta odotella sitä ultraa enää! vielä pari viikkoo!!! :<


tekee mieleni lettuja! mut ei huvita paistaa :D eikä oo varmaa aineitakaan.
ainii ja en tiedä paljonko on painoa tullut. kauhistelen sitten synnytyksen jälkeen et paljonko pitää pudottaa, vaan osaan sen homman jo, joten ei hätää :D eiköhä nää lähe vikkelämmin sit kun tiedän miten se mulla toimii parhaiten :>:> ja niin sehän se on se diabetesruokavalio jolla mä ne kilot aina pudotan. esikoisesta oli se ja sain sillo ohjeet, jota sitten noudatin myös raskauden jälkee ni kilot vaan karisi, vaikka siis olin synnytyksen jälkee laihempi ku sillo ku aloin odottaa esikoista!
esikosta tuli +6kg
kakkosesta +10kg
nyt sitten veikkaan et vielä enempi ku alotuspaino on n. reilu 10kg vähemmä ku esikoisesta oli aikanaan ja n.16kg vähemmä ku mitä kakkosen odotuksesta oli.. lihoin meinaa sitten aika reippaasti ennen kakkosta ku lakkasin syömästä tolla diabetesruokavaliolla ku alettii yrittää ja yritystä kestikin 9kk!!!
nyt sitte olin päässy jo nii alas painossa, eli 80kg puolelle, etten ees muistanu millo oisin viimeks ollu nii vähä! niin nyt sitte tulee tietysti kaikki pudotetut takasin! on meinaa tullu jo ainakin jotai 5kg.. o_O mutta ainakin se lähtee sit sillä millä viimekskin! joten en stressaa painosta. en edes ajattele sitä. ellei sit ala ihan hirveesti tulemaan..

no en jaksa enempää kirjotella tähä hätään ni taas sitten myöhemmi lisää :>

heippanen

pupeltaja & pilke 19+5 &#9829;
 
Täällä yksi joka ei ota äitiyspakkausta :wave:. Kolmas tulossa ja vaikka paljon olen laittanut jo kiertoon edellisistä pakkauksista, on kuitenkin esim. 2 makuupussia, 2 ulkohaalaria, kynsisakset yms. Ja en aio kestoilla myöskään

Lily-jane supistuksista: kuten Bretagne kuvaili, vatsa menee kovaksi ja minulla ainakin vähän ikään kuin salpaa hengitystä, pitää vähän hegitellä silleen tiheämmin. Tässä vaiheessa omat supistukseni tuntuvat aika alhaalla, eivätkä ole muutamia kertoja lukuun ottamatta olleet kivuliaita. Itselläni supistus ainakin alkaa ikäänkuin sieltä alhaalta ja kiristyy sieltä ylöspäin. Itselläni ei ollut esikoisen kanssa ennen synnytyksen käynnistämistä lainkaan supistuksia ja olin ihan innoissani käynnistyslääkkeiden jälkeen kun aloin tuntea ensimmäisiä supistuksia. No pian se innostus laantui kun alkoi kunnon synnytyssupistukset. :LOL:

Tiiamoi :wave:

Hoitopöydästä vielä, että minäkin suosittelen sitä kaikille, tai sitten jos on joku muu taso, jossa hoitaa vaipanvaihdot, mutta sängyllä tai lattialla se käy kyllä työstä.

kurkkunaamio ja kolmonen 23+2
 
Nyt ollaan jumpasta kotiuduttu ja lounaat ahdettu masuun :)

Tiiamoi Tervetuloa :flower:

Bretagne ja kurkkunaamio Ok, kiitos :) Eli periaatteessa kunnon supistuksia ei voi tulla huomaamatta oikeastaan. Oon vaan välillä miettinyt kun on tullut sellasia menkkamaisia tuntemuksia, mut ei mitään varsinaista kipua.

mmilia ja tintsu Hienoja ultrakuulumisia! Mmilia jännäilee sitten mun kanssa sukupuolta loppuun asti :)

Täällä nukuttiin viime yönä taas niin saakelin huonosti... Tuntu että koko ajan pissatti (kävinkin joku kuus kertaa valehtelematta, meni ihan hermo..) ja nousin sit joskus puoli kahdelta ylös sängyltä kun tuntu ettei edes väsytä enää. Istuin sit puolisen tuntia keittiössä, mussutin banskua ja luin lehtiä. Sit menin takas sänkyyn ja uni tuli vähän helpommin. Aamulla oli ihan kauhea home ku heräsin, oikea tuskaherätys. Noh, tähän pitää kai tottua :D

Mun masu näytti tänä aamuna tosi paljon pienemmältä ku eilen, ihan ku en olis raskaana ollenkaan :D Spinning- ohjaajakin ihmetteli, et ootko oikeasti jo puolessa välissä.. Tää on tällanen ihan mini :)
 
Kukkuu mammat!

Rakenneultra ohitse, pienellä keikki hyvin. Ja niinhän se on et kyllä äiti aavistaa, vilahteli niin selkeät POJAN VEHKEET siellä, että kuulemma jokin ihme saa tapahtuu että matkalla tytöks vaihtuu :D

Ei muuta, ajattelin tulla kertomaan!
 
Otokka
Mulla on nyt alusvaatepulmia. En pysty nukkumaan missään alaosassa, kun kaikki painaa niin inhottavasti alavatsaa. Päivisin pystyn vielä käyttämään pikkareita ;). Ostin jopa ensimmäiset "ylivatsan" pikkarit, jotka tekee varmaan maailmanennätyksen koon puolesta (hävetti niin paljon, kun myyjä levitteli niitä ostaessa, ihan kuin olisi tullut auringonpimennys...) :O.

Lisäksi rintsikat alkaa tuntua vähän pieniltä. Siksipä tilasin netistä muutamat uudet, kahdet Bravadon imetysrintsikat (original ja body silk seamless) ja kahdet Carriwellit (toiset imetysmallia, toiset sporttimalliset, joita voi pitää yölläkin). Saas nähdä ovatko sopivia, toivottavasti ei tarvitse kaikkia lähettää takaisin! Onko kellään näistä omaa kokemusta?

Otokka ja ElmoPikkarainen (joka kulkee ajoittain myös nimellä Munamies :LOL:) 23+2
 
Heips ja kiitos toivotuksista onnistuneen ultran jälkeen. :) Ihanaa kun mieskin sano just tossa "Kulta meille tulee oikeesti vauva" Oli ihan liikuttunut kanssa että pienellä kaikki hyvin. Ja nyt sitten nimiä pohtimaan. Taino, on mulla jo kaksi etunimi-vaihtoehtoa ja koitan saada miehen suostuteltua niihin ;)
Mites muut onko nimiä jo mietitty/tiedossa? :)

pupeltaja toivottavasti reissu oli kuitenkin hyvä :) Siljalla ollaan oltu nyt pariin otteeseen puolen vuoden sisään, siellä poistettiin alaikäiset (pienet lapset mukaanlukien tietenkin) k ello 24ään mennessä. On sekin aika myöhään, mutta poistavat sentään :) Ollaan siis oltu ihan "aikuisten risteilyillä" ja just mietittiinkin että vois tehdä poikien kanssa reissua sitten kun toinenkin on vähän vanhempi ja mennään tietenkin ihan lasten mukaan sitten. Siellä olis ollut ainakin nyt kivaa ohjelmaa lapsille aamusta iltaan :)

Kivaa viikkoa kaikille :))
 
Tervetuloa uudet :flower:

Äitiyspakkaus: En tiedä vieläkään otetaanko vai ei. Toisaalta haluttas ottaa, siinä on sitä jotain kun sen hakee ja penkoo. Mut mut, esikoisen jäljiltä on kyllä vaatteita että toisaalta se on ehkä vähän turha meille. Mut en tiedä vielä. Riippuu myös kumpi tulokas on, jos tyttö niin esikoiselta kyllä on kaikki. Jos poika niin saatanpa ottaakin!

Liikkeet tuntuu jo hienosti, käteen asti. Mies ei vain vielä ole niitä tuntenut. Aina kun yrittää tunnustella niin on niin hipihiljaa :D Tänään mylläsi ihan kauheesti varttia ennenku mies tuli töistä. Mut sit loppu!

Painostakin ollut puhetta: Nyt paino on 62kg eli on noussut suunnilleen 3 kiloa tähän asti. Esikoisesta paino nousi kaiken kaikkiaan n. 11 kiloa ja kotiin toin yhden kilon, eli ihan hyvin jäi laitokselle kaikki. Aika samalla tavalla tullut painoa nyt kuin esikoisenkin odotusaikana. Mutta kyllä herkutkin uppoaa, pitäs vaan herkutella hedelmillä ja kasviksilla! :)

Onnittelut kaikille ultrassa käyneille ja tyttö ja poikalupauksen saaneille :)

CanWen 20+6
 
Tintsu-86, meillä on nimiä pohdittu paljonkin, mutta täyteen yhteisymmärrykseen ei olla vielä päästy.. Onneksi tässä on vielä aikaa soutaa ja huovata sen asian kanssa..

Mut sit, meillä oli tänään se rakenneultra ja siinä paljastui, että sikiöllä on ryhmihäiriöitä.:| Mua kävi ahdistamaan aika rankasti, vaikka kätilö koittikin rauhoitella ja sanoi, että niitä esiintyy aina silloin tällöin monissa raskauksissa. No, mennään parin päivän kanssa kontrolliin, jossa tutkimuksen tekee lääkäri ja sanoo mielipiteensä asiasta. Todella toivon, että nämä ryhmihäiriöt ovat vaaratonta sorttia, eikä mitään toimenpiteitä tarvita. Onko kellään muulla ollut aikaisemmissa tai nykyisessä raskaudessa tällaista? Kokemuksia?

Luomumilkki ja Tiitiäinen
 
Täällä masuasukilla ollut tänään rauhallisempi päivä ja iltaa kohti alkanu vähän huolestuttaan :| .

Torstaina olis neuvola ja jospa sitä sf mittaakin ekan kerran otetaan jne. Viime neuvolas painoa ei ollu tullu vielä yhtään lisää. Olin viel alle lähtöpainon ku alussa paino putos. No nyt sit varmaan on tullu useita kiloja :ashamed: . Saan kelan paperit nyt mutta vieläkään en ole päättänyt otanko pakkauksen vai en. Niinku joku sanoi on ihana hakea ja hypistellä pakettia mutta ku ei vaan tuo 2010 värit nappaa. Tällä hetkellä olen pakkauksen kannalla mutta katsotaan nyt mihin päädytään.

Täälläkin tuntuu että jano on koko ajan. Cocista tekee mieli mut ei viitsi kyl sitä juoda. Kahvia juon edelleen toosi harvoin. En ole koko raskausaikana keittäny itselleni aamukahvia vaikka ennen join useamman kupin.

Nyt sohval ja toivon et hippukin sieltä heräilee ku mamma itsensä sohvalle kellauttaa.

Nepsus ja Hippu 22+2
 
Viimeksi muokattu:
Luomumilkki: :hug: toivottavasti se on joku ihan viaton juttu, joka korjaantuu kun vauva kasvaa.
Eikös tälläsiä rytmihäiriöitä, tai reikiä sydämmissä oo jonkun verran ilman että olis mitään suurta hätää.. Tsemppiä, vaikka voin vain kuvitella sitä ahdistusta joka sinulla on!

Lily-Jane Ihana, suloinen maha sinulla :)

Pohdin yöllä kun nukuin tosi huonosti (esikoinen nukku niiin levottomasti -.- ja oli meidän välissä)
että kuinkahan usein tällänen haarat visusti kiinni tapaus olisi poika? kun aika moni kertoo saaneensa tyttöjä jos sukupuoli ei oo näkyny ultrassa.
Vaikka kaikista parasta oli että sielä on terve vauva, ja toivottavasti on kuin syntyykin :heart: niin jäi hitusen harmittamaan kun ei voi ostaa mitään sille pikku pojalle tai pikku tytölle vaan kaikki ostokset tehdään neutraalisti, voi kuulostaa tosi itsekkäältä ja lapselliselta mutta en tarkota sitä sillain: vain sillain toisella tavalla..
No pääasia on että on terve <3 Kai pitää lopettaa tuo spekuloonti.. Yritin eileen kysellä että ookko sää tyttö jos oot potkaseppas mamia kaksi kertaa.. :D mutta ei se oikeen totellu minnuu :D =)

aamuväsynyttä tekstiä.

MMILIA JA MASA 21+5
 
huominia mammat :)

Meilla masukas päätti herätä viideltä ja mammaa paiskottiin ihan raivolla, suoraan yks isku kohti kohdunkaulaa, sattui muuten aika raílakkaasti :vampire: kuudelta nukahdin ja seitsemältä olikin niin tokkurassa kun heräs... Kahvia on nyt menny kaks isoa mukillista...
Huomenna olis neuvola, onkin se pidempi käynti mis on se AUDIT joku vai mikä se oli kysely yms...

Luomumilkki Älä hätäile, en tiedä vauvoista mut ihmisillä yleensä on paljon rytmihäiriöitä, jotkut ei edes niistä tiedä!! Mulla tulee ylilyöntejä mitkä on vaarattomia, poisjääneet lyönnit on yleensä huolestuttavampia.

jaahas meniskö kolaamaan auton hangesta :kieh:
 
tintsu joo siis mekin on reissattu Siljalla nyt n.3krt vuodessa. lasten kans ja ilman, eikä tosiaan ole tällasta menoa sielä ollut, en muista et oisin kertaaka joutunu ihmettelee kyseistä asiaa.
Lasten kanssahan oltiinkin siis just viimekuussa sielä ja oli tosiaan muumijumpat ja kaikkee tollasta hauskaa niille :) vaik ovatki vast alle 3v ja vuoden :>
Toi isompi on ollu kolmesti ja pienempi kahesti, pikkasempi oli ekakerran 2,5kk ikäsenä. Sillon otetaa yleensä läppäri mukaa laivaan et voiaa miehen kaa kattoo leffoja tms, hytissä ku lapset nukkuu. ja mennään jo 8 aikoihin hyttiin niiden kans, ovat nii pieniä ja sillo menevät kotonaki nukkuu :) Eikä ikinä juua lasten seurassa mitään, silti ollu hauskoja risteilyjä ja lapset innoissaan :) Viikkaria en kyllä aio käyttää enää koskaan.


Huomena ois puoliväli!
phihi. hauskaa! perjantaina viikko rakenneultraan! :>

pupeltaja & pilke 19+6 &#9829;
 
Meillä on kaks tollasta haarat tiukasti ristissä- tyttöä.

ensimmäisestä kyllä ihan sanottiinkin et vois olla tyttö kun ei näy mitää roikkuvaa.
tokasta ei sanoneet mitää. tyttöjä molemmat !

rytmihäiriöistä varmasti huolestuttaa! &#9829; mutta toivottavasti turhaan!
 

Yhteistyössä