** Kesäkuun kullanmurut 2011 ** HELMIKUUSSA

jessimulle sano neuvolan täti synnytyksen jälkeen, että hänellä kävi mielessä ottaa testi odottaessani, mutta jäi sitten ottamatta. Täällä ei sitä vielä oteta automaattisesti, mitä tiedän että tehdään jo monissa kunnissa. Ja ihan pissasta kuulemma näkee. Ja joissain sairaaloissa otetaan näyte kun mennään synnyttämään. Ehkä sellaista kannattaa vaatia jos huolettaa. Ei todellakaan ollut mikään kiva kokemus äidille eikä kyllä varmaan lapsellekkaan :(
 
Hei, onko kellään tietoa kuinka toimia, et kun uuden kodin hallinta siirtyi meille heti kaupantekopäivänä ja kauppakirjas lukee, että jos rakennukset ei ole vapaasti meidän käytettävissä, niin saadaan tyhjentää se myyjien kustannuksella. Ja siel on ihan hemmetisti roinaa edelleen. Alkaa mennä HERMO! Luvataan hakee ja plaaplaa, mut osa vaan hävinny. Ja meitä moititaan hankaliksi! Ja siellä on oikeesti kallista tavaraa, et ei viittis ihan roskalavalle syytää. :kieh:

Tämmöstä tällä kertaa vaan, mä varmaan synnytän etuajassa, kun karsee stressi ja kiire ihan koko ajan ja supistelee napakasti. Ja Pupeltaja, jos vaan asuisit lähempänä, mä mielelläni palkkasin sut hetkeksi lastenhoitajaks =) Ollaan ihan pulassa, kun mitään ei pysty tekemään, kun kakarat kiljuu jaloissa. Yhdellä uhma ja yks kiljuu, kun sielussa soi, mut kone ei vaan anna pihalle. Eli olis paljon asiaa, mut ei osaa vaan puhua vielä.

Mukavaa viikonloppua kaikille ja kiva, kun joukkoon tuli lisää viidettään odottavia!

Töllerö ja Ukkeli 21+4
 
Moikka kaikille..:wave:Täällä olis yksi uusi äiti kesäkuisten pinoon,jos mukaan mahtuu?Olen joka päivä seuraillu kyllä kuulumisianne ja ny päätin itekin hypätä mukaan!
Olen 26.v ,5. lasta odotellaan ja laskettuaika 6.6..poikaa meille luvattu!Synnyttääs käyn SEKSissä!:D

Äippäpakkauksen hain just postista,nyt sitä lisää penkastamaan..ihana pakkaus,mun mieleen kyllä!
Hyvää torstaipäivän jatkoa kaikille:wave:
Miten sä oot saanu jo pakkauksen? Jonkinmoinen pika toimitus olluna. Mulla la on 5.6 ja maanantaina vein paperit kelaan (ku se oli eka päivä kun ne pysty viemään) ja tiistaina oli tehty jo päätös, mutta ei oo vielä pakkausta tullu mulle... Tuliskohan se sitten vaikka maanantaina :)
Niin ja tietenkin tervetuloa kesäkuisten joukkoon!

Mäkään en oo nyt tänne pitkään aikaan kirjotellu, oon nyt sairaslomalla (ja oletettavasti olen sairaslomalla äitiysloman alkuun). Mulla mahan kasvu meinaa pistää vatsalihakset liian koville ja ne revähtelee ja kivut on todella kovat välillä. Kipujen tullessa en pysty liikkumaan mihinkään. Samoin selkä meinaa temppuilla (mulla selässä välilevyn ja nikamien rappeumaa ja kaikkien nikamavälien osalta alkavaa madaltumaa)... Lääkäri antoi kiellon siivota (imurointi), en saa tehdä lumitöitä enkä nostella mitään raskaita. Rauhallisesti otettava.
Sf-mitta otettiin jo viime viikolla (rv 21+3) ja se oli 22cm. Ja näytti olevan siellä yläkäyrän yläpuolella tuo kasvu. Mulla kyllä on aikaisemmissakin odotuksissa ollut aika valtava maha. Sokeri rastistus on 22.2.

Mites onko muilla jo mitattu ekaa sf-mittaa??

muutenkin on tässä sitten kaikkee muutoksia ollut. Pojalla todettiin viikko sitten astma ja nyt onkin ollut sitten opettelu noihin lääkkeisiin yms. muihin juttuihin.

Ja nyt tyttö tuli kipeeksi :/ oli eilen kerhossa ja siellä olivat sitten ulkona. Kotona haalaria riisuessa huomasin että tytöllä oli tullut ulkona ollessa pissa housuun ja jalat japeppu oli ihan jäässä, (en tiiä eikö ollut sitten usklatanut hoitajille sanoa). Yöllä nousi sitten korkee kuume :( Toivottavasti ei nyt mitään pissatulehdusta tule...

Halinappi ja Peppi 22+5
 
Pitkästä aikaa taas.
Flunssaa pukkaa, kamala olo. Sit tuol harj. paikassa on ollu viime päivinä sikainf.epäilyjä(potilailla) joten olen koettanut vältellä kaikkia eristyshuoneita. Nyt sit oma kurkku kipeytyi ja päähän koskee ja lihaksia pakottaa kuume ei oo vielä noussu. Yks hoitaja meinas pakottaa mut sinne eristyshuoneeseen hoitaan ja vastaanottamaan H1N1-epäilypotilasta, ei meinannu mennä jakeluun että olen raskaana ja ilman rokotusta joten välttelen mahdollisimmian paljon tuollaisia tauteja. Sen mielestä opiskelijat on sitä varten et tekee kaikki "paskahommat".
No, se siitä. Onneks osaan sanoa vastaan tuollaisille idiooteille :)
ja jospa tää ois vaan jotain tavan pikkuflunssaa.

Aika oudot eväät kyllä pupeltaja on saan ut. Mä oisin kans olettanut et sieltä saa jauhoja ja makaronia ja muuta sellaista mistä voi ruokaa tehä.

Sf-mitta
on miktattu rv 16 ja sillon se oli 16cm. Sen jälkeen en olekaan käynyt neuvolassa, ens ma on seuraava neuvola ja sit ke se kauan odotettu rakenneultra!!! Ei ole varmaa pääseekö mies mukaan, jos ei niin sit kysyn sukupuolen, jos pääsee niin sit ei. Mies ei nimittäin halua tietää.

Töllerö: mä ainakin viskaisin kamat pihalle. Se on nyt teidän ja jos ei saa aikaiseksi hakea omia kamojaan niin ei niitä teidänkään kuulu jemmata! Outoa!

Jännää et joku oli saanu jo äitiyspakkauksen, itelle menee varmaan vielä aikaa, mut mä oonkin näitä loppupään odottajia, ja sekös ottaa iavoonkun muilla on jo niiiiiin paljon viikkoja :kieh: :whistle:

Jessi me taidetaan kärsiä tästä pahoinvoinnista loppuun asti :)
Sullahan sitä oli siis myös jos oikein muistan? Mullakin, esim tänään on olut pahoinvoiva päivä, tietty flunssakin vaikuttaa mutta..mun mummo on varma et meille tulee tyttö kun olen niin pahoinvoiva ja kaikki on erilailla kun pojan odotuksessa 5v sitten. Ite oon sitä mieltä et mä oon jo niin vanha et kroppa ei jaksa(vaikka 30 vasta kolkuttelee...) :)

Mun mummo on muutenkin niin ihana ja avulias, ettei uskois lähes 80v mummon olevan niin hyväkuntoinen ja virkku.

Jaahas, jospa sitä ruokaa alkais tälle päivälle laittaa ,kanapihvit uuniin kera riisin ja sipulin.

Bre ja Elsa 20+5
 
Tuo meidän omalääkäri on juurikin sitä mieltä että ei tiedetä mitä streptokokki aiheuttaa. Polilla kokenut kätilö sanoin että testataan toki jo nyt ja lääkitään jos positiivinen vaikka sitten todennäkösesti heti uusiikin. Tekevät kuulemma nyt kaikkensa että masuasukki pysyis vähän pidempään masus ku esikoinen. Mä nyt vaan odotan et tulis se maagínen 24 viikkoa edes täyteen.
 
Nepsuksen vauvalle tarrasukkia että pysyisi mahassa vielä pitkään :heart: :hug:
ja oliko täällä joku muukin jolla on riskiä ennen aikaiseen synnytykseen. heti unohdin, samat sanat myös hänelle/heille. :flower:


Pupeltaja:
Me ollaan haettu joskus viime syksynä ku oli tiukka kuukausi (me kans ei saada sossuilta mitään.)
diakonian ruokapankista ruokapussi.
Leivät oli pakastettuja niissä oli joku 14.4.2010 tyyliin päiväys ja silloin elettiin melekein lokakuuta?!
mutta me saatiin jauhoja,sämpylä jauhoja, maitojauhetta kuivahiivaa tms. kuivapussin. tais olla makaroonia ja keksiä ja puurohiutaileita. kaikkea tuollaista kuivakaapin tavaraa.
Ruoka pussi olikin sitten eineksiä täynnä: makaroonilaatikkoa, lihapiirakkaa, pitsaa, nakkeja yms.

En kyllä toisten hae, jäi jotenkin typerä olo.. ja mun äiti sit mulle sano että jos jää ruuista ns. pahamieli että tällästä paskaako ne köyhille syöttää eli siis niitä eineksiä niin silloin ei oo ns. tarpeeksi huonossa jamassa koska silloin on kiitollinen jokaisesta ruuasta mitä saa.
Olimpa kiitollinen kun avasin jauho pussit, ne oli täynnä pieniä riisihäröjä joita vieläkin kävelee joskus satunnaisesti kaapista. eli en asioi kyseisessä paikassa enää :/

En siis millään pahalla sanonu, siis sua kohtaan toivottavasti et ota itseesi, tarkoitin enemmän että tiedän sen pettymyksen että miks tällästä ruokaa josta ei paljo itte kokkailla. En nyt saanut ajatuksia kunnolla sanoiksi!
 
Viimeksi muokattu:
ruokajakeluista on ollu näköjään kans puhetta :) joskus olen joutunu yh aikoina hakemaan ruokaa leipäjonosta. Tarjolla oli just noita kaupojen päivän-pari vanhoja eineksiä, mutta oli kyllä näkkäriä, keksiä, sämpylöitä jne. Kyllä ne syötyä tuli, kun tosiaan tiukkaa oli. Ei noi järjestöt mistään niitä tuoreeltaan pystyis ostamaan ja ilmaseks jakelemaan sitten pois, eli tekevät minkä pystyvät kanssaihmisten eteen. Toisilla siellä jonossa käyvillä ei ole edes kattoa päänsä päällä puhumattakaan siitä että olis mahis jossain alkaa ruokaa laittamaan..

älkää loukkaantuko suorasta kommentista nyt pupeltaja ja mmilia, tää vaan on taas näitä mun mielipiteitäni :) siellä jonotellessa kun sai kuunnella ihmisten kohtaloita, niin tulipa itselle hyväosainen olo, ja en monesti kyllä avustusta hakenut koska siellä oli MONIA jotka sitä vielä kipeämmin tarvitsi.
 
SF-mitasta et ei oo vielä mitattu kertaakaan, jospa se mitattas ens neuvolassa ens viikolla, ihan mielenkiinnosta. Ja tänään soitti terkkari ens viikosta et ois jo eka perhevalmennus, vastasynynyt perheessä et koittaavat oikeen vauvan sinne hankkia. Ja sit ois jo 15.2 imetyksestä tapaaminen mihin tulee kätilö. Ja sitten 9.pvä on se terkkariaika.

Kävin tänään hakee ne ostamani tavarat, ostin vielä pinnasuojatkin. Koko paketti satasen, eli istuin,sitteri ja suojukset :) Ihanaa! Ja sit kävin vähä kirpparilla kattelee ja jotain lähti matkaankin. :D Pari puuvillapipoa, housut ja body. Sitten menin kaverille syömään tän kevään ekat mämmit ja vaniljakastiketta. Melkein parempaa niin ku kerman ja sokerin kanssa. Me ollaan ihan mämmifaneja :p =)

Ainiin ja **POKS POKS 22 VKOA** tänään :heart:

Tinsku ja Reino 22+0
 
Kokosin juuri vauvatavarat säilytyslaatikkoon:

-bodyjä 3kpl
-yöpuku
-puolipotkarit
-sukkia 3 pr
-lämpimämpi puku (takki+housut)
-hattuja 3 kpl
-ruokalappu

Laskin että näihin on menny rahaa noin 50€ ei paha, kiitos alennusmyyntien :D harsorättejä oli upeita pinkkejä lastenvaatekaapissa 10kpl/10€ pitää hakea sellaisia :D veikkaan että saan pakkauksen arvolla aika paljon tarpeellista vaaville.

Halinappi meillä mitattiin sf-mitaksi silloin 18+jotain viikolla 19 cm

Sain väähän siivottua jopa, ruokaa en jaksa laittaa onneks tytsy saa tarhassa lämpimän ja kun jotai mikrojuttua rehujen ja hedelmien kera tarjoaa, voi vähän hiljentää soimaavaa omaatuntoa :(
 
Tervehdys teille!

Tänään olin rakenneultrassa ja kaikki oli hyvin. Pikkuinen vastasi viikkoja ja laskettu aika pysyy samassa. Poika olisi meille tulossa! Ihan kiva, kun tyttö meillä olikin ennestään.

Viikonloppuja kaikille!
 
harhaanjohtaja jokaisella saa olla omat mielipiteet, jätän tän asian tähän, kirjotin ensin pitkän jutun mut poistin sen sit, en jaksa alkaa sotimaan kun mitää henk.koht en tarkota ja ymmärrän kyl sunki pointin. omani jätän sitten tähän asiaan kuitenkin sanomatta :D
hyvän ilmapiirin ylläpitämisen takia :D:D

joten asiasta seuraavaan.

ODOTAN KAUHEESTI SITÄ 4DTÄ!! :D

pupeltaja & pilke 19+2
♥
 
Tinsku sen verran vaan, et miun mielestä sie oot kyl jo 23 viikolla :D. Eli 22+0 on rv 23, se käsittää 22+0 - 22+6. En oo täysin varma, mut miun mielestä nuo viikot menee tolleen. Mites muut? Onko noin?!

Sf-mitasta, ni ei täälkään oo viel mitattu ja seuraava neuvola on vasta 17 päivä, et jos sillo mitattas.

Onnea hienoista ultrakuulumisista :D. Täällä se on vasta tiistaina.

Pyyter ja OttoAnneli 20+3
 
Perjantaita kaikille!

Pyyter mun mielestä se kans on noin!! :)

Argh, mikä makean himo ollut pari päivää. Mä oon syönyt ihan LIIKAA namia. Mutta annan ittelleni nyt anteeksi, normaalisti kun en syö. Jotenkin pelottaa se painonnousu, mutta kuuluu asiaan.

Mun piti kovasti jotain kirjttottaa mutta aivot taitaa olla jo nukkumassa! :D
 
Huomenta!

Täällä ollaan jo seiskalta oltu hereillä. Tää arkinen rytmi on jäänyt päälle ettei enää osaa nukkua pitkään. En tarvitse kohta herätyskelloakaan kun kello näyttää tasan 7 joka kerta :D Äitiyspaketista vielä että mulla la 4.6 ja mä en ole mitään kelan lappuja vielä edes saanut. Ehkä kahdenviikon päästä kun se lääkäri. Sf mittaa ei kertaakaan vielä mitattu, niin harvassa nuo neuvola käynnit muutenkin. Ihana herätä kun vauva aloittaa aamu jumpan :) nyt joka aamu alkanut potkia kun kylkeä vain kääntää. Sain eilen sen turvakaukalon, sitä hipelöin ja tuli vain ajatus että tässähän on aikaa vielä paljon ennen kuin siihen saa sen vauvan. Pakkasin takaisin pussiinsa niin poika totes että vauva tukehtuu: / Sanoin ettei pussia laiteta sitten päälle vaan on niin kauan kun tulet isän kanssa hakemaan vauvan kotiin sairaalasta. Meillä tuo poika ens kuun lopulla 3v, ja puhuu tosi paljon jo.

Nyt en muista oliko muuta.. Huomenna meillä jälleen juhlitaan 8v synttäreitä joten tarvikkeiden ostoon olis tarkoitus lähteä.

amma *poks* rv 23+0
 
juu noinhan noi viikot menee :>

Itekin kyllä mieluummin silti kirjotan ja sanon et olen viikolla 19+3 kun että oon viikolla 20 koska mun muisti on niin huono et aina sit sanon vaan noi tarkat päivät, tai et oon viikolla 19+jotain jos en muista. Muuten menen sekasin ja sit jos sanon olevani rv20 ni kohta väitänki et on 20+jotain jne.
ennen kyl käytin aina noit rv juttuja enemmän, nykyään vaan tota tarkkaa :)

Tänää laivallee! mun kurkku vaan on tositosikipee :< En ole viel edes pakannu vaik normisti aina pakkaan jo monta päivää etukäteen. ei jotenkaa innosta ku mennään viikkarille, en oo samanlail innoissaa ku sillo jos on menty siljalle. entiedä, muistelen niin vahvasti et viikkari on vähä paskempi paatti. o_O voin toki olla väärässäkin, tänäänhän sen näkee :D
Jännittää myös olla kaks yötä pois kotoa ku lapset jää anopin kans kotiin. anoppi tulee siis meille asuu siks aikaa, kun on koirakin.. hmm. koht jos vähä teetä ja aamiaista jos tää kurkku täst hiaman hellittäis ku otin lääkkeen, nyt on meinaa nii kipee et pakko napsii nappejaki jopa -.- ei muuten saa nieltyä mitään, edes vettä.

En ees tiiä mitä pakkaisin ja minkä laukun otan :D kai se on koht alettava jotai suunnittelee tai jäädää rannalle...

ainiin, keksin eilen pojalle nimen! tai muistin nimen, jota mietittiin jo esikoiselle jos ois poika. Eli nyt ois pojalle sitten ainakin etunimi valmiina. toista nimeä mietin kauheesti, se pitää vielä katella netistä, kun noil muillakin on hiukan erikoisemmat ja pitkät toiset nimet..
niin ja on muuten todella vahva poikaolo nyt päällä. eilen illalla tuli vaan sellane fiilis..


pupeltaja & pilke 19+3 &#9829;
 
pupeltaja, ehdin kyllä jo aiemman tekstisi lukea :) mä en tällästen asioiden takia ajatellut alkaa täällä ilmapiiriä pilaamaan, ihan sanoin oman mielipiteeni ja that's it. En kuulu ihmisiin jotka jaksaa jauhaa ja jauhaa ja jankkaa jostain asiasta loputtomiin ja vetää kilarit joka hommasta, varsinkaan toisten mielipiteistä joihin jokaisella on oikeus. Eli mun takiani täältä on turha tekstejä alkaa poistelee etten sotaa alottaisi :rolleyes:

Ottaa päähän kun ei saa nukuttua!! Niskat on jumissa, ja jostain syystä muutenkin herään edelleen keskellä yötä enkä sit saa unta millään. Väsyttäis kuitenkin.. Tylsä viikonloppukin tulossa, ei keksi tekemistä.

Onko monikin ajatellut tehdä isyyspakkausta? Tilasin miehen iloks tutin jossa lukee äänenvaimennin, ruokalapun missä lukee tähtää ylemmäs isi, super-Isi T-paidan, vauvalle hatun missä lukee isin kulta..Sit ajattelin ostaa vitsiksi kumihanskoja, korvatulpat, batterya, pienen pullon kuohuvaa ja pikkusikareita :) en tiedä keksiikö vielä jotain muutakin.

Harhis ja Eemeli, 21+5
 
Huomenta mammat :) kolmas kerta toden sanoo, kaksi kertaa kirjoitin ja painoin vastaa ketjuun nappia ja teksti hävis... KAKS KERTAA SAMA HOMMA :stick:

pupeltaja Mukavaa reissua, toivottavast olo helpottaa !!!

Harhis Ihana idea taidankin laittaa korvan taakse :) Kiva tehdä isälle oma paketti :D meinasin että vois laittaa myös kertakäyttö hengityssuojaimia?!? Oliskohan ideaa :D

Mietin herätessä, kun vaavi aloitti hurjan rumban että ei esikko näin paljoa möykänny, mut silloin olikin eteisistukka, ilmeisesti se vaikuttaa paljon?? Tää kyllä möykkää aamusta iltaan ja yölläkin useita kertoja, sai ukkokin kymmeniä iskuja :D

Lasten ulkoilujuhlaa kohti, raitis ilma tekeekin hyvää :)
 
Miten sä oot saanu jo pakkauksen? Jonkinmoinen pika toimitus olluna. Mulla la on 5.6 ja maanantaina vein paperit kelaan (ku se oli eka päivä kun ne pysty viemään) ja tiistaina oli tehty jo päätös, mutta ei oo vielä pakkausta tullu mulle... Tuliskohan se sitten vaikka maanantaina :)
Niin ja tietenkin tervetuloa kesäkuisten joukkoon!

Mäkään en oo nyt tänne pitkään aikaan kirjotellu, oon nyt sairaslomalla (ja oletettavasti olen sairaslomalla äitiysloman alkuun). Mulla mahan kasvu meinaa pistää vatsalihakset liian koville ja ne revähtelee ja kivut on todella kovat välillä. Kipujen tullessa en pysty liikkumaan mihinkään. Samoin selkä meinaa temppuilla (mulla selässä välilevyn ja nikamien rappeumaa ja kaikkien nikamavälien osalta alkavaa madaltumaa)... Lääkäri antoi kiellon siivota (imurointi), en saa tehdä lumitöitä enkä nostella mitään raskaita. Rauhallisesti otettava.
Sf-mitta otettiin jo viime viikolla (rv 21+3) ja se oli 22cm. Ja näytti olevan siellä yläkäyrän yläpuolella tuo kasvu. Mulla kyllä on aikaisemmissakin odotuksissa ollut aika valtava maha. Sokeri rastistus on 22.2.

Mites onko muilla jo mitattu ekaa sf-mittaa??

muutenkin on tässä sitten kaikkee muutoksia ollut. Pojalla todettiin viikko sitten astma ja nyt onkin ollut sitten opettelu noihin lääkkeisiin yms. muihin juttuihin.

Ja nyt tyttö tuli kipeeksi :/ oli eilen kerhossa ja siellä olivat sitten ulkona. Kotona haalaria riisuessa huomasin että tytöllä oli tullut ulkona ollessa pissa housuun ja jalat japeppu oli ihan jäässä, (en tiiä eikö ollut sitten usklatanut hoitajille sanoa). Yöllä nousi sitten korkee kuume :( Toivottavasti ei nyt mitään pissatulehdusta tule...

Halinappi ja Peppi 22+5
Juu laitoin ite jo joskus rv 20+ en muista tarkkaan menee kaikki paprut kelaan..ja sieltä tulikin postia sitten tosi nopeesti!Kiva niin yleensä on saanu odottaa vaikka ja kuinka..Näin täällä päin tällä kertaa!
 
Otokka
Tulin vaan poksumaan itseni vkolle 24 *POKS*.

Suuret onnittelut kaikille ihanista poikauutisista ja tyttöuutisista!

Kelasta: Minulla oli viime maanantaina neuvola, josta sain kaikki vaaditut todistukset ja paperit, mutta en ole niitä vielä jaksanut lähetellä... Laskettu aika on siis 4.6.

Otokka ja ElmoPikkarainen 23+0
 
harhaanjohtaja ook :D hyvä homma, ite oon kans niitä, jotka pitää mielipiteet mielipiteinä, eikä ota niitä henkilökohtasesti enkä suutu myöskään siitä, et joku on eri mieltä mun kanssa jostain. kavereidenkin kanssa usein just näitä mielipiteitä vaihdetaan ja joskus tosi kiivaastikin mut silti on ystävyydet vahvoja jne. eli en ole sellainen jonka mielestä kaikkien tarvii olla aina yhtä mieltä asioista :D

Sit tota, mun mielestä ton äitiyspakkaushommat yms, voi hakee myös verkossa. eli ei tarvi niit paprui lähetellä välttämättä. muistelisin niin. Ja on selkeemmätkin ne hakemukset netissä kun paperilla :D



nyt oon jo meikannu- PITKÄSTÄ AIKAA! ja lakannu kynnetkin ja kaivellu esiin koruja ja korvikset :D haha. hauska pitkästä aikaa lähtee johki kotoo!
tunninpääst aletaa ajelee sinne hesan suunnalle :) hihi. hauskaa!


pupeltaja & pilke 19+3 &#9829;
 
streptokista vielä ni voiskohan sen ite vaatia et testattais?

pupeltaja ihme ruokatarvikkeita olit kyl saanu, kerran oon ite hakenu tollasen ruokakassin ja siel oli enimmäkseen kuivakaappitavaraa, ihan järkevä setti. mitään varsinaista ruokaa siel ei kyl ollu et varmaan ne paketitki muuttunu. hauskaa risteilyä teille ja kyllä ne viikingin laivatkin on ihan kivoja ;)

amma kyllähän 3-veen pitääkin jo puhua paljon. meillä junnu täytti eilen 3-vee ja on puhunu sujuvasti jo vuoden verran. onnea 8-veelle! meilläki ois juhlittu huomenna mut sankari sairastu joten vkolla siirtyy.

halinappi mulla mitattiin viime neukkukäynnillä sf-mitta kun pyysin, muuten tuskin ois mitannu. vkoja tais olla 20 tjn ja mitta oli 21.

väsyttää sairaasti ku viime yö meni taas juoksennellessa junnun luona, kauhee yskä ja tosi raskaasti hengitti. laryngiittiepäily ja sitä lääkittiin. koko sairaala raiku ku toi 3-vee joutu sen maskin läpi hengittää :kieh:

sannikki tänään oli mein pojan kuva lehessä jos haluut urkkia :LOL: no vitsi vitsi, aika vaikee ois arvat niistä kaikista lapsista :)

käytii rossossa syömässä ja tuli taas niin paha olo |O tosi ärsyttävää enkä jaksais tätä olotilaa : /
bretagne joo tää taitaa mein kohtalo olla, viimiseen asti voidaan pahoin :| kakkosesta oli sama homma mut en muista et ois ollu ihan näin pahaa. no minkäs teet, kärsittävä on. koitetaan jaksaa :hug:

jessi ja pikkuj 21+1
 

Yhteistyössä