** Kesäkuun kullanmurut 2011 ** HELMIKUUSSA

Katkeran kalkkista kiroilua.... Kävin kysymässä tukisukista, 115€ kaikkineen maksaisi reisipituiset... Taidanpa sitten vastaanottaa kasan kohjuja, joista on selvää alkua. Pohkeessa iso suoni pullottaa, kipeä kuin PRKL :kieh: polvitaipeissa myös. Reisien ulkopinnoilla on PALJON pienenpiä suonia mitkä on pullollaan... Jalat on kauhean näköiset eli saatampa nunnautua lopuksi ikää... ei paljon huvita esitellä itseään :'( jos nyt ei muutenkaan ole kauhean intona kaiken miehen toiminnan jälkeen...

Kulutin aikaa ja piristin itseäni kirpparilla matkaan tarttui pikku.piian imetystyyny 15€ kuin uusi ja ilokseni prismassa sama maksoi 34,90€ selvää säästöä:) meinaan hyödyntää yöllä jo jalkojen välissä ja masun tukena....

Lily-Jane Kiitos uudesta pinosta :D meillä oli tyttölupaus
 
sannikki :hug: Saaks niihin käyttää mitään rasvaa? Toivottavasti sitten synnytyksen jälkeen korjaantuu! Kaikkea sitä saakin kestää..

Unohdin eilen kertoa, että mulle selvisi vasta nyt, et mun veriryhmä on rhesus negatiivinen, eli saan sitten joskus rv 28 niitä anti-D immunisaatio (whatever jotain) shotteja.. Ihan rutiini-juttu, mut hassua oppia oma veriryhmä näinkin myöhässä vaiheessa :)
 
Lily-Jane miksi sä saat semmosia? Utelen vaan, koska mullakin sama homma veriryhmän kanssa, mutta ekassa raskaudessa vaan seurattiin verikokein ja sama tässä. Toki kuulemma toisessa raskaudessa on suuremmat riskit vasta-aineden muodostumiselle et saapi nähdä kuin käy :D
 
Jatkoa edelliseen muistin just *raskausaivot* että sainhan mäkin jollain viikolla 12 about kanssa nyt jonkun piikin ton veriryhmän takia. Ekassa raskaudessa en kyllä saanut mitään odotusaikana, mut tuli semmonen BLING muistikuva että naikkarilla tosiaan tyrkkäsivät sen ultran jälkeen kankkuun. Jepjep, eli sori utelu Lily-Jane :D
 
Lily Jane meillä oli poikalupaus :)

Joku kyseli siitä lapsilisä hakemuksesta niin eilen kun pistelin kelan paprut eteenpäin niin siinä luki et puolen vuoden päästä lapsen syntymästä voi hakea takautuvasti.Mut mä hain ne kaikki samalla sillä yhdellä lapulla minkä kelasta sai eli ätiysraha,vanhempainvapaa,lapsilisä ja se etuus millä nimellä nyt onkaan (ä-pakkaus tai raha) .

Tuli tänään myös kutsu pelkopolille sekä synnytystapa arvioon. Hieman helpottuneempi fiilis :)

Kauhee päänsärky ollut nyt illan vaivana,2 panadolia jo ottanu.. Kai se tästä. :)
 
tintsu-86 Niin tokassa raskaudessa kai se riskikin on isompi, ja täähän on eka, mut ne sano et antaa ton piikin rv 28 ja sit vielä synnytyksen jälkeen. En mä tiedä itsekään sen enempää :D Kai vaan varmuuden vuoksi jos tulee jotain sisäisiä verenvuotoja, sitä se lekuri selitti. Voi olla tietty et käytäntökin täällä Englannissa on eri.
 
Lily-Jane Kiitos sukupuolipäivityksestä :D niistä suonikohjuista lymfaterapeutti sanoi suoraan että ei ne minneen häviä jos niitä tulee jalkoihin :( Mul on onneks O+ ei tartte mitään ylimääräisiä tutkimuksia sen tähden. Muistan kyllä esikoisen aikaan kun puhuivat, että jos on O negatiivinen niin voi tulla jotain ongelmia, lapsen oma veri vois aiheuttaa pahankin myrkytyksen jos lapsella on eri ryhmä O-:selle kun ei muu veri käy ja lapsen veri kiertää kuitenkin elimistössä, silloin kyllä puhuivat vaan tarkkailusta. Onneks olin Rh positiivinen:)
 
Hmh.. mä täällä koitan hieroo kauppoja auton turvakaukalosta ku ei se saatu miellytä ja ei tunnu niin "turvalliselta" ku nykyaikaset.. Oonkohan mä vaan nirso. Aattelin 70-80 e tarjota Akto Cracon kaukalosta jolla on se alusta kiinnitys niin ois helppompaa ku pelkkä turvavyö kiinnitys ja sitteristä kans hieron kauppoja :D Jos se miellyttää silmää :D

Käytiin tänään isän luona tosiaan, miehen ja apen ensi kohtaaminen ja meni tosi hyvin. Oli oikein meille pannukakkua leiponu :) Jospa sitä nyt isän kaa taas lähenis välit ku ennen olin vaan isän tyttö. <3

Ainiin!! Tänään ilmeisesti supisteli kivuliaasti tai sit oli jotain ihmeellistä kasvukipua kohdussa ja maha pinkeenä.. Tein eka lumityöt, rupes jo koskee mahaan, sitten lähdin käyttää koiraa niin rupes koskee niin kovaa etten voinu suorassa oikein kävellä ja ihan köpöttää vaan, kotona sitten vesi tankkaus ja sohavlla hetki niin alko helpottaa. Onneks huomenna vp ja yli huomenna. Tänään olin töissä vielä kuumassa saunassa pari tuntia niin on voinu pahentaa.. :( Jospa ei tulis tuommosia enää.

Nyt pitäs iltapalaa ottaa, käyttää koira ja käyä suihkussa. Sit 10 jälkeen ku mies tulee suliksesta pääsee kattoo täykkäreitten uutta jaksoo.. :) Tykkään siitä sarjasta niin kovasti <3 ja miehenkin koukutin :D
 
No joo, mä sitten ostin sen kaukalon ja sitterin. Yhteensä 80 e. Elikkä Akta Gracon turvakaukalo jalustalla ja Emma sitteri. :) Toiv on siten kans hyvät. Pitää vaan ne noutaa kotiin tässä loppu viikon aikana. Ois ollu se pussikin siihen kaukaloon mut aattelin et vähä tarttee kesävauvalla ja sitten ei tiiä miten nopeeta se murunen kasvaa talvee kohti :D
 
kaveri teki vissiin kuperkeikkoja, ja nyt jäi tonne alas potkimaan. :')
kamalaa myllerrystä oli aluks. :) ihania nää hetket, vahvistaa vaan tunnetta että kaikki on hyvin.
Maanantaina sitten selviää, kun on rakenne ultra.

sitten ällö varoitus:

mulla tuli ku kävin vessassa paperiin sellanen pieni limainen klöntti, ihan läpinäkyvä. pikkurillin kynnen kokoinen, aika venyvä tai siltä näytti. mutta eikös limatulppa ole aina punertava, ainakin mulla oli esikoisen aikana verensekainen.
Että olisko voinu olla joku vetinen valkkari klimppi? mielipiteitä?
En jaksa huolestua, jäin vain miettimään: kunhan ei lisää tule?!

Lidliin tulee huomenna (mainoksessa oli.) ihania vauvan tilkkupeittoja myyntiin, pitääköhän käydä ostamassa. Vaikka mies tokas ettei vauvalle vielä tässä vaiheessa tarvitsisi ostaa yhtään mitään..
No mutta, eiks yhen jutun aina voi ostaaa ;D

huomenna poksahtelee raskausviikko 22 käyntiin.. jee :heart: koko ajan ollaan pitemmällä!!

mmilia ja masarakas 20+6
 
Heipä hei!

Ultra kuulumisia täältä myös! Kaikki oli hyvin ja tyttöä lupailtiin :heart: Meillä on siis esikoinen myös tyttö. Painoarvio oli 460g joka on melkein 100g suurempi esikoisesta... Toivottavasti tasaantuu ettei tulisi jättiläistä. Se onkin melkein isoin asia joka pelottaa synnytyksen lähestyessä...:|
 
Heipä hei!

Ultra kuulumisia täältä myös! Kaikki oli hyvin ja tyttöä lupailtiin :heart: Meillä on siis esikoinen myös tyttö. Painoarvio oli 460g joka on melkein 100g suurempi esikoisesta... Toivottavasti tasaantuu ettei tulisi jättiläistä. Se onkin melkein isoin asia joka pelottaa synnytyksen lähestyessä...:|

Ansu ja pikkuinen 21+0
 
Heippa kaikille!

Pitänee kirjoittaa tähän helmikuunkin pinoon (kiitos muuten siitä), jotten ihan putoa kärryiltä.

sitten ällö varoitus:a

mulla tuli ku kävin vessassa paperiin sellanen pieni limainen klöntti, ihan läpinäkyvä. pikkurillin kynnen kokoinen, aika venyvä tai siltä näytti. mutta eikös limatulppa ole aina punertava, ainakin mulla oli esikoisen aikana verensekainen.
Että olisko voinu olla joku vetinen valkkari klimppi? mielipiteitä?
En jaksa huolestua, jäin vain miettimään: kunhan ei lisää tule?!
Mun mielestä kuulostaa ihan vaan valkkarilta. Mulla ainakin tulee enempi tai vähempi kaikenlaista limaa ja vuotoa, klimpeillä tai ilman. Esikoisesta mulla irtos the limatulppa viikkoa ennen synnytystä, ja se klöntti oli kyllä kiinteä, n. kananmunan keltuaisen kokoinen ja hitusen verinenkin. Mun käsittääkseni runsas valkovuoto on ihan normalia raskauden aikana. Korjatkaa jos olen väärässä =)

Ja hankinnoista oli täällä ollut puhetta. Oon ostanu vauvalle pienet puolipotkarit. Siinä kaikki. :) Meillä on esikoiselta hyvin kaikkea jäljellä, ja olen nyt ajatellut, jospa otettais kuitenkin se äitiyspakkaus, joten siinäkin tulee sitten kaikenlaista. Uudet tutit pitää tuttipulloihin ostaa, mutta eipä juuri muuta.

Joku täällä puhui vauvan vieressä nukkumisesta. Meillä oli esikon kanssa ainakin se tilanne, että vaikka kuinka yritti lasta nukuttaa omaan sänkyyn, se ei vaan kerta kaikkiaan onnistunut, kuin ehkä yön ensimmäiseksi tunniksi-pariksi. Olin niin väsynyt noiden nukkumisrumbien kanssa ekat 1,5 vuotta |O , että poika nukkui erittäin suuren osan öistä meidän sängyssä. Ihan vauvasta asti. En olisi kerta kaikkiaan jaksanut notkua kehdon ja myöhemmin pinnasängyn reunalla nukutushommissa pitkin yötä. Lapsi nukahti äidin viereen heti oikein hyvin :heart: En ymmärrä mitä pahaa on nukkua lapsen vieressä. Eiköhän jokainen perhe tee niin kuin parhaaksi näkee, turvallisuusseikat tietty huomioon ottaen.

Mukavaa alkanutta helmikuuta kaikille! =)

neito84 + pikkunen 21+5
 
Iltoja mammat! Piti tulla korkkaamaan tämä uus pino! Kiitos päivittäjälle! Eipä oo tullu kirjotettua, väsyttää ihan kamalasti taas. Joka päivä olen kyllä käyny lukemassa. Siltikään ei kaikki ole jääny mieleen, mistä on puhuttu. Jotakin silti pikaisest :)

Ensin alkuun, onnea taas kaikille ultrissa käyneille ja hyvän uutisen saaneille :) :flower:

Vielä olis omaan ultraan aikaa reilu 2 viikkoa! Ärsyttää odotella niin pitkä aika vielä.

Tarvikkeista on ainakin keskusteltu. Meiltä löytyy ihan kaikki, mitä esikoiselle ostettiin. Joten mitään ei tarvitse ostaa ainakaan heti alkuun. Olemassa olevilla pääsee alkuun hyvin. Sitten jos tulee jotain, mitä ehkä tarvitsee mutta esikoisen aikana ei ostettu, niin käy hakemassa. Imetystyynyä olen miettinyt. Ja sitten yks pakollinen hankinta on seisomalauta niin esikoinen saa olla kyydissä :)

Meillä 2008 vuoden emmaljungat, yhdistelmävaunut. Tumman harmaa on väri ja kuvioita kuomussa ja jalkapeitteessä, apiloita ja mehiläisiä. Sopii sekä tytölle että pojalle ja ne saa kelvata tällekin :)

Hoitopöytä on, mutta se jäi meillä melko vähälle käytölle esikoisen aikana. Ehkä muutamat ekat kuukaudet sitä käytettiin, sitten itse aloin vaihtaa vaipan milloin missäkin. Olkkarin lattialla pyyhkeen päällä, sängyllä jne. Mutta siitä on nyt otettu jatkopala pois ja toimii lipastona. En siis tiedä laitetaanko siihen se jatkopala kiinni, vai mennäänkö ilman. Ainakin siellä on säilytystilaa kun on 4 isoa laatikkoa. No pinnasänky on, ja huomenna tuleekin viikko siitä kun esikoinen sai uuden jatkettavan ja täällä vielä harjoitellaan uudessa sängyssä nukkumista. :) Nihkeää meinaa olla välillä. Gracon jalustallinen kaukalokin on, joten isommilta ostoilta onneksi säästytään, ei ole halpoja! Kaikkea pientäkin löytyy, harsoja, lakanoita sänkyyn ja vaatteita sun muuta. Jos tulokas on poika niin alkuun menee unisex vaatteilla, mutta kyllä sitten pitää käydä ostelemassa poikienkin vaatteita. Unisex vaatteet loppuu aikalailla kokoon 62. :D Sitten alkaa olemaan prinsessa voittosta! :)
Talkkeja, hoitoöljyjä, tutteja, vaippoja, korviketta varulta kaappiin sun muuta pitää tietty ostaa.

Kantorepusta/liinasta: Meillä oli hug a bub liina. Itse solmittava ja pari kertaa koitin sitä esikoiselle. Jotenkin kamalan kömpelön tuntuista itse solmia se tuonne taakse ja sitten asettaa vauvaa siihen ja sitten kun avaa solmua ja samalla varoo ettei lapsi tipu. Jäi meillä kaapin pohjalle. Mutta sitten ostettiin manducan kantoreppu. Erittäin hyvä, suosittelen. Loistoostos meillä! Ollut käytössä milloin missäkin. Kaupoilla, ulkona sillon ku neiti oli pienempi jne.

Ammalle paranemisia!

Eiköhän tää ollut tässä. Nyt vielä tsekkaan pientä pintaremonttia ja sit tuutimaan!

CanWen ja mököeevertti 20+1 Puoliväli on poksunut, jee!
 
Harvoin tänne kirjottelen, mutta moikkaampa taas :)

Tänään olis ultra tulossa ja ehkä vähän jostain syystä jännittää... Sukupuoli jääköön salaisuudeksi jollei nyt omalle silmälle erotu.

Eilen ensimmäistä kertaa tunsin "oikeasti" liikkeet, joten sen puolesta hyvä mieli.

Minä myös rhesus neg, mutten viime raskaudesta enkä tietääkseni tästäkään tule saamaan mitään piikkejä. Seurataan vaan verikokein. Ekasta raskaudesta "tartutin" tyttöön ikävän streptococcus agalactiae bakteerin ja tyttö viettikin sitten ensimmäiset 5 päivää lasten teholla, kun sai pöpöstä keuhkokuumeen ja verenmyrkytyksen. Onneksi selvittiin säikähdyksellä ja nyt kun tuo tiedossa saan tuohon bakteeriin antibioottipistoksen synnytyksessä.

Päänsärky ja iskiaskivut senkun jatkuvat ja nyt uutena vaivana liitoskivut :headwall: Noista pitäisi puhua tänään ultrassa, vaikkei siitä varmaan mitään apua ole.

Jahas, jos sitten hommiin vähäks aikaa...

haippa ja toukka 21+1
 
huomenta

en jaksanu eilen tehä mitään enkä jaksa varmaan tänäänkään, masentaa hitosti kun huomasin et laskujen jälkee tilillä on n.45euroa josta menee 25euroa bensaan et päästään sinne laivalle lauantaina. ja jää sit 15euroa jotka menee kun käyn hakee pienemmälle tytölle sen uuden istuimen matkahuollosta. eli käytännössä mulla ei ole yhtään rahaa. ja seuraavan kerran tulee 26pv. hävettää ja oon taaski niin vihanen itelleni et oon hommannu noit laskuja niin paljon ettei rahat riitäkkään sekä niihin, että ruokaan! Laitoin s.postia tonne toisen paikkakunnan ruokajakeluun et millon se on et jos sielt sais sit ruokaa, kun en kehtais mitenkä soittaa vanhemmille..huoh. Siihen asti siis olen itse syömättä ja koitan päästä pitkälle vedellä ja teellä. Et on sit edes lapsille mahdollisimman pitkälle ruokaa. Ja joo, on kyllä siis ihan totta täysin oma vika et tämmöseen tilanteeseen oon taas joutunu. Jotenki olin kai ajatellu et miehellä jää kuitenkin, mut sillä oli niin paljon kaikkia vakuutus/vero/mätkyt ja muita isoja laskuja tossa, niin meni sillä niihin sitten se sen ylimääräinen 500euroa mikä sil jää kuukaudessa. sei pääse tänää edes kouluun kun ei sil ole bensaa. et hyvin menee..
ens kuussa vois olla sit vähä valosampi tilanne noiden rahojen suhteen..pitäs varmaa laskee ihan vaikka valmiiks et miten sitä rahaa jää sit enskuussa.

sellasta mietin et voiskoha sillai saada lisätienestii et ottais satunnaisesti hoitolapsia?
Toimis vaikka niinku varahoitopaikkana tai jotain.. Vois kunnalta kysellä..
Ainoo vaan et kun on kuitenki ihan just puolväli raskautta niin kauankoha niit hommia ehtis tekee?
Kun ei oo varaa laittaa lapsia hoitoon et menis johki oikeisiin töihin, sielt pitäs saada sit nii paljo sitä rahaa et jäis voitolle.. hmmm.
Jotain on pakko keksiä. Eli jos on ideoita ni kertokaahan.

pupeltaja & pilke 19+1 &#9829; sorry tämmönen valitusteksti mut muuta ei nyt oikein päässä pyöri ku tämä.
 
Pikaluku tehty ja tähän väliin merkkaus 23 viikon kunniaksi :)

Kohta neiti päiväkotiin,ite siivousta kotona ja iltavuoroon.Ajattelin käydä kaupungilla ennen töihin menoa.Pakko saada sokokselta jtn ihanaa salaattia evääks :)
 
Äitiyspakkaushakemuksen ja muut vanhempainrahasysteemit (jos nyt sen edes tilaan) laitan sitten menemään kun neuvolasta käsketään :D Sieltähän pitää saada se jokin todistus tai jotain vastaavaa jossa on se raskauden kesto tietyn määrän ja sen jälkeen voi hakemuksen laittaa... Näin minä muistelen, en tiedä onko ihan harhaa taas!

Paranemisia Suski tulehdukseen! Ei ole yhtään kiva tauti :( Ja sannikille suonikohjuongelmaan! On kyllä niin inhottavaa kun kaikki maksaa niin paljon. Tuntuu että tämä odotuksella ja raskaudella tehdään kyllä hyvät rahat...

Ihan perustarvikkeistakin saa maksaa maltaita ja äitiysvaatteista. Kai sitä toisaalta höynäytetään meidän vauvahuuruisia aviojammekin tässä hommassa, sitä kun luulee tarvitsevansa kaikkea mahdollista. Itse en ole hankkinut mitään enkä varmasti hanki vielä piiiitkään aikaan. Toukokuun alussa varmaankin kun on aikaakin enemmän miettiä hankintoja. Nekin mitä hankin yritän vaunuja lukuunottamatta ostaa käytettynä, mutta tällä hetkellä tosiaan tarve on pieni kun saadaan tuo manducankin lainaan kaverilta. Alun ajattelin mennä ihan tavallisella trikooliinalla. Sitterin hankin jos näen sille tarvetta.

Varmaan siihen hankintalistaan tulee enemmänkin rasvat, öljyt, vaipat ja muut sellaiset. Tutinkin voisi varalta hankkia, vaikka esikoinen ei ole tuttia kertaakaan ottanut suuhunsa.

Pupeltaja, voimia heikkoon rahatilanteeseen! Voisitko yrittää siirtää laskujen eräpäiviä vähän, ettei tarvi aivan nollille vetää tiliä. On kauhean stressaavaa elää muutamalla eurolla. TUttu on tilanne, vaikka nykyään hyvin harvinainen. Kyllähän se jonkinlainen pieni keikkatyö tai hoitolapsityö on aina plussaa, jos vain jaksaa.

Teilläpä on jo isoja viikkoja! Täällä on nyt 20 plus 3. Laitan masukuvan pian, olin jo ottamassa mutta akku loppui kamerasta :) Nyt rakenneultraan mars... En taida kysyä sukupuolta!
 
Huomentapäivää.

Terveisiä rakenneultrasta, kaikki oli ihanasti ja ihmeellisen hyvin ja meille annettiin poikalupaus vaihto-oikeudella; oli kuulemma sen verran isot ja selvät kivekset että jos kuitenkin tulee tyttö niin saa vaihtaa. :D

Nukkumisesta, en uskaltaisi ainakaan koko yötä nukuttaa vieressä, olen niin levoton nukkuja ja unissapuhuja/-kävelijä, että ihan turvallisuussyistä en uskalla perhepetiin alkaa. Otetaan miehen isän tekemä kehto sänkyyn kiinni aluksi niin, että voin yöllä imettää ja rauhoitella helposti. Perhepeti on minusta ihana ajatus mutta meillä ei vaan toimisi.

Suppareista Eilen kun kävelin töistä kotiin alkoi vatsa loppumatkasta kiristyä, en tiedä oliko supistus vai kramppi vai mikä lie, mutta kipuja ei ollut, eli lähinnä todella epämukava olo. Meni kotona ohi huililla ja teekupilla.

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista!

MJ & Salarakas 20+2
 
Huomenia!

haippa1 Onks toi sama joka voi tulla streptokokki B:stä? Mulla joskus oli se pari vuotta sitten rutiinipapassa positiivinen, ja nyt se katotaan uudestaan joskus rv 36. Ilmeisesti ne vaan laittaa suoraan antibioottitippaan ja heti pitää lähteä jos vedet menee kotona. Tosta rhesus negasta, niin en tosiaan tiedä miksi ne täällä antaa noita piikkejä, voi tosiaan olla vaan ihan varotoimenpide, koska mies on rhesus positiivinen. Tietty jos vauvasta tulee rhesus neg. niin sit siinä ei oo mitään vaaraa. Mut mä otan kaikki piikit vastaan :)

pupeltaja Piti kommentoida yhteen sun aikaisempaan viestiin kun sukupuolesta puhuttiin niin en ihmettele tuollaisen kokemuksen jälkeen että se lapsen identiteetin rakentaminen on tärkeää. Oon tosi pahoillani että noin rankka kokemus oli ollut sulla. Ymmärrän että tollanen traumatisoi. Mulla tällä hetkellä ei oo tarvetta tietää sitä sukupuolta, pelkään että jos liikaa kuvittelen vauvan olevan tietyn näköinen ym niin sit hämmennyn kun se on ihan erilainen. En tiedä onko edes aiheellinen "pelko", mut meen iloisesti näin että tulee mitä tulee :) Toisesta lapsesta luultavasti kysyisin sukupuolta, ihan vaan käytännön syistä.

CanWen Mä oon tosiaan miettinyt tota hoitopöydän tarpeellisuutta, mut mun äiti sano et sille tuli selkä kipeäksi kun se vaihto sängyllä tai missä milloin. Joten kun on tilaa niin ehkä se kannattaa hankkia? Mitä mieltä muut on? Mäkin tykkään ajatuksesta että kaikki putilot ym saa nätisti sellasiin korilaatikoihin siihen hoitopöydälle. Meidän vauvanhuone on edelleen väliaikaisen varaston näköisen, muutettiin vuosi sitten ja se on edelleen täynnä laatikoita.. Ugh. Iso homma edessä kevään aikana!

Mun painoavautumisesta vielä, että eilen katoin etten syö hirveästi suolaa, ja mitä vielä, painoin melkein kilon vähemmän kuin eilen aamulla! Joten ilmeisesti sitä kerää tälleen raskaana paljon turvotusta jos mättää suolaa. Vedin nimittäin toissapäivänä nakkikastiketta illalla aika annoksen, ja se sit varmaan aiheutti ton et luulin et oon paisunut ihan lyhyessä ajassa. Tänään on niin hyvä fiilis, sormuksen pyörii taas hyrrää sormissa ja painoa ei olekaan kertynyt lähtöpainosta kun 3 kiloa. Oon siis normaalipainoinen, et älkää ajatelko et oon hysteerinen tästä, en vaan halua yhtäkkiä huomata lopussa, et hups, tuli syötyä 25 kiloa. Luonnollisesti painoa saakin tulla se 10-12 kiloa, se ei haittaa :)

Jännittää, mennään miehen kanssa katsomaan yhtä mahdollista unelmakämppää. Se on ihan rapakunnossa, et jos päädytään se hankkimaan niin siinä menis ainakin vuosi remopata, mut sit olis tilaa lapsille rellestää. :)

Mukavaa päivää kaikille upeille möhömahoille!

:wave:

Lily & 19+6 (Huomenna poksuu, huomenna poksuu, jeeeeeeeee)
 
lily en tiedä sen paremmin sanoa onko sama strep?! Minulle ei oikeastaan sairaalassa puhuttu koko asiasta sen kummemmin tuolloin, itse sain kaivella tietoja ja muutenkin kysellä parhaani mukaan, että pysyin edes jotenkuten perillä lapsen tilasta. Kotiin lähtiessä lääkäri vasta kertoi miten olisi voinut käydä pahimmassa tapauksessa. Ehkä ihan hyvä että jätti aiemmin kertomatta niin tyhmänä pysyin suht rauhallisena.

Onko muuten jollakulla muulla vatsa toiminut kummallisesti raskauden aikana? Itsellä nyt ollut kahdesti aivan kauhea vatsakipukohtaus, jota seuraa totaalinen suolen tyhjeneminen kauhealla paineella sekä ripulilla... Anteeksi tästä mielikuvasta :D
 
Kävin katsomassa Lidl:stä niitä peittoja mut eipä yllätteän olleet edes myynnissä tänään vielä....

Haippa täällä samanlaisia vatsaoireita ja todella kiire tulee kun kipu alkaa... toivottavasti ei satu vahinkoa joskus :(

Huomenna oliskin huimat kaks tuntia koulua, miten helvetissä näillä tuntimäärillä muka valmistuu... maanantai ja tiistai aina vapaa, ke, to, pe max 4 h:n päiviä.... ihme opiskelua, alkaa mennä kiinnostus kun ei mitään tartte tehdä... nyt ollu koko alkuviikko vapaata...
 
Moikka kaikille..:wave:Täällä olis yksi uusi äiti kesäkuisten pinoon,jos mukaan mahtuu?Olen joka päivä seuraillu kyllä kuulumisianne ja ny päätin itekin hypätä mukaan!
Olen 26.v ,5. lasta odotellaan ja laskettuaika 6.6..poikaa meille luvattu!Synnyttääs käyn SEKSissä!:D


Hyvää torstaipäivän jatkoa kaikille:wave:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä